Forum » Elektrotehnika in elektronika » Mrtev napajalnik
Mrtev napajalnik
HyperGL ::
pozdrav...
danes zjutraj sem na žalost se soočil s kruto resnico saj me je po dveh letih in pol zapustil moj PC napajalnik... :(
kolikor imam jaz logike v glavi in trezne pameti, mislim da je šlo nekaj podobnega MOSFETom... prilagam tudi fotografijo...
sedaj me zanima, ali je možno popravilo in predvsem ali bi bilo tako popravilo smotrno?
imam sicer strica ki se ukvarja z elektroniko ampak če je kdo tu iz obalnega konca in bi se mu dalo malo se hecat s tem, bi mu bil zelo hvaležen seveda bi stroške popravila pokril jaz... v kolikor ne bi bili večji od 15-20eur... saj se mi potem splača že nabava novega napajalnika!
sicer pa je to:
LCpower 420W ver.2.0 mislim da...
danes zjutraj sem na žalost se soočil s kruto resnico saj me je po dveh letih in pol zapustil moj PC napajalnik... :(
kolikor imam jaz logike v glavi in trezne pameti, mislim da je šlo nekaj podobnega MOSFETom... prilagam tudi fotografijo...
sedaj me zanima, ali je možno popravilo in predvsem ali bi bilo tako popravilo smotrno?
imam sicer strica ki se ukvarja z elektroniko ampak če je kdo tu iz obalnega konca in bi se mu dalo malo se hecat s tem, bi mu bil zelo hvaležen seveda bi stroške popravila pokril jaz... v kolikor ne bi bili večji od 15-20eur... saj se mi potem splača že nabava novega napajalnika!
sicer pa je to:
LCpower 420W ver.2.0 mislim da...
- zavaroval slike: Azrael ()
Meizu ::
Jao....
Že sam čas ki ga boš porabu sa samo popravilo, ti bo nadoknadlo vse stroške ki bi jih imel z nakupom novega napajalnika. Če nimaš niti za en ubog napajalnik...
500W napajalniki (sicer noname) stanejo že 20€. LC Power 550W je bil že dolgo časa nazaj že na voljo pod 20€... Tukaj res ne vidim štosa... Ja, da ti crkne Tagan al nekej v njegovi rangi, ampak LC Powerja pa se ne splača popravljast sploh. Kupiš novega pa maš mir.
Že sam čas ki ga boš porabu sa samo popravilo, ti bo nadoknadlo vse stroške ki bi jih imel z nakupom novega napajalnika. Če nimaš niti za en ubog napajalnik...
500W napajalniki (sicer noname) stanejo že 20€. LC Power 550W je bil že dolgo časa nazaj že na voljo pod 20€... Tukaj res ne vidim štosa... Ja, da ti crkne Tagan al nekej v njegovi rangi, ampak LC Powerja pa se ne splača popravljast sploh. Kupiš novega pa maš mir.
Pyr0Beast ::
Imaš +5V SB signal ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
HyperGL ::
nič ne dela... lučka na matični spljoh ne... zažene se tudi ne... na drugem napajalcu ki pa je ultra bolj šibek... pa dela vse... :S
it's just GONE :D
it's just GONE :D
Pyr0Beast ::
Potem pa poglej fet za VSB ...
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
HyperGL ::
emmm... kaj je VSB? pa FET? :P
nisem glih expert... nekaj znam... ne pa vsega... don't blame me!
nisem glih expert... nekaj znam... ne pa vsega... don't blame me!
Pyr0Beast ::
Voltage Stand-By .. napetost, ki je prisotna tudi, ko je komp off-njen pa prikloplen u štom. (Vijolčen drat)
Field Effect Transistor .. bolj napredna (vsaj zame) stvarca od navadnega tranzistorja, manjše gretje, večji izkoristek, boljše karakteristike ... (V napajalcu so v majhnih črnih ohišjih, s tremi nogicami, privijačeni na hladilna rebra ponavadi ('poleg' diod, ki so načeloma dosti večje, so pa hlajene na enak način)).
.. potem je pa pravi cajt, da se naučiš :)
Field Effect Transistor .. bolj napredna (vsaj zame) stvarca od navadnega tranzistorja, manjše gretje, večji izkoristek, boljše karakteristike ... (V napajalcu so v majhnih črnih ohišjih, s tremi nogicami, privijačeni na hladilna rebra ponavadi ('poleg' diod, ki so načeloma dosti večje, so pa hlajene na enak način)).
.. potem je pa pravi cajt, da se naučiš :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Azrael ::
>Imaš +5V SB signal ?
Mislim, da ne, saj pravi, da lučka na matični plošči ne sveti (ta se največkrat napaja iz tega vira).
Mogoče bi bilo vprašanje bolje zastaviti drugače: Je varovalka cela ali ne?
Če je cela, je odpovedalo kaj na nizkonapetostni strani, mogoče je kje kakšen hladen spoj (malo verjetno, saj zadeva ni dovolj stara) ali prekinjen kakšen upor na primarni strani, ali pa je kondenzator na primarni strani izgubil kapaciteto (malo verjetno).
Če je varovalka pregorela, je prebit usmerniški mostiček ali eden od MOS Fetov glavnega napajalnika ali še bolj verjetno tranzistor za SB. Ali ima ta sklop bipolarni tranzistor ali MOS Fet, ne vem. Macron 250W ima bipolarca, crknil kakšen mesec nazaj, zato vem.
Glede cene, material bi znal stati manj kot je zgornji limit. Vendar, če boš štel zraven še čas (boš rekel, da to popravilo ni učenje), potem bo ceneje, če nabaviš kakšen "ta hude" sorte napajalnik, kot popravljati starega.
Mislim, da ne, saj pravi, da lučka na matični plošči ne sveti (ta se največkrat napaja iz tega vira).
Mogoče bi bilo vprašanje bolje zastaviti drugače: Je varovalka cela ali ne?
Če je cela, je odpovedalo kaj na nizkonapetostni strani, mogoče je kje kakšen hladen spoj (malo verjetno, saj zadeva ni dovolj stara) ali prekinjen kakšen upor na primarni strani, ali pa je kondenzator na primarni strani izgubil kapaciteto (malo verjetno).
Če je varovalka pregorela, je prebit usmerniški mostiček ali eden od MOS Fetov glavnega napajalnika ali še bolj verjetno tranzistor za SB. Ali ima ta sklop bipolarni tranzistor ali MOS Fet, ne vem. Macron 250W ima bipolarca, crknil kakšen mesec nazaj, zato vem.
Glede cene, material bi znal stati manj kot je zgornji limit. Vendar, če boš štel zraven še čas (boš rekel, da to popravilo ni učenje), potem bo ceneje, če nabaviš kakšen "ta hude" sorte napajalnik, kot popravljati starega.
Nekoč je bil Slo-tech.
HyperGL ::
azrael ravno tvoj odgovor sem pričakoval :P
emmm FET... to je to kar se vidi na fotki ki sem jo prilepil v prvem postu... ali ne? drži se hladilnega rebra, črna zadeva s tremi nogicami... pred njo pa je una ploščica (sklepam da tiskano vezje) ki je zgleda vzrok problema... saj deluje precej nenaravno zvita... kot kakšno listnato testo s prelivom :D sklepam da se je tisto scvrlo...
kondenzatorji izgledajo vsi celi in nenapihnjeni...
varovalka je tisto zraven vhoda za napajalni kabel? tisto je tudi celo... :S
kar se tiče popravila... raje popravljam sam in poceni, zraven pa se še marsikaj naučim... oziroma popravljam s pomočjo kakšnega strokovnjaka!
namreč nikoli ni dovolj znanja ;)
emmm FET... to je to kar se vidi na fotki ki sem jo prilepil v prvem postu... ali ne? drži se hladilnega rebra, črna zadeva s tremi nogicami... pred njo pa je una ploščica (sklepam da tiskano vezje) ki je zgleda vzrok problema... saj deluje precej nenaravno zvita... kot kakšno listnato testo s prelivom :D sklepam da se je tisto scvrlo...
kondenzatorji izgledajo vsi celi in nenapihnjeni...
varovalka je tisto zraven vhoda za napajalni kabel? tisto je tudi celo... :S
kar se tiče popravila... raje popravljam sam in poceni, zraven pa se še marsikaj naučim... oziroma popravljam s pomočjo kakšnega strokovnjaka!
namreč nikoli ni dovolj znanja ;)
Azrael ::
Če je varovalka cela (prevaja tok), na tiskanini pa je skurjen upor zraven tranzistorja (ali je FET ali bipolarni boš izvedel iz oznak na njem), je precej verjetno tisti tranzistor prebit, upor pa je pregorel zato, ker služi kot varovalka za ta sklop.
OK, obstaja tudi zelo majhna možnost, da je upor slabo dimenzioniran in je vse ostalo v redu, ampak v to skoraj ne verjamem.
V glavnem, z ohmmetrom preveri upornost med priključkih tega tranzistorja. Če je upornost bilzu 0 ohm, ne glede kam priklopiš, je tranzistor prebit. Zelo verjetno velja isto tudi v primeru, če je upornost blizu 0 ohm med dvema priključkoma, ne glede kako priklopiš merilne vezi (čeprav je za ta primer potrebno tranzistor demontirati, saj je "kratek" stik lahko posledica ostalega vezja in v resnici to ni kratek stik.
Pomeri, nič še ne lotaj ven, poročaj in še prepiši oznako tega elementa. Za vsak primer, da nisem sfalil in to ni tranzistor (v takih ohišjih obstaja precej različnih elementov).
OK, obstaja tudi zelo majhna možnost, da je upor slabo dimenzioniran in je vse ostalo v redu, ampak v to skoraj ne verjamem.
V glavnem, z ohmmetrom preveri upornost med priključkih tega tranzistorja. Če je upornost bilzu 0 ohm, ne glede kam priklopiš, je tranzistor prebit. Zelo verjetno velja isto tudi v primeru, če je upornost blizu 0 ohm med dvema priključkoma, ne glede kako priklopiš merilne vezi (čeprav je za ta primer potrebno tranzistor demontirati, saj je "kratek" stik lahko posledica ostalega vezja in v resnici to ni kratek stik.
Pomeri, nič še ne lotaj ven, poročaj in še prepiši oznako tega elementa. Za vsak primer, da nisem sfalil in to ni tranzistor (v takih ohišjih obstaja precej različnih elementov).
Nekoč je bil Slo-tech.
HyperGL ::
najdel sem napako v napajalniku in jo uspešno danes končno popravil, prej sem pa razdrl/odlotal kar nekaj elementov in jih pregledal ter izmeril... ampak vsi so bili celi, nakar sem opazil (nevem kako to, da nisem prej opazil) kondenzator blizu izhodnega dela in okoli njega "lužico" rjave tekočine (elektrolit)! iskal sem doma in pri stricu enak kondenzator (50V 22uF) ampak sem se na koncu odločil za 100V 22uF kondenzator, zalotal vse nazaj (prej sem tudi vse označu kje je negativna stran in kje pozitivna) in pred par urami prižgal... DELUJE!
še fotografije... ...pridejo kmalu!
še fotografije... ...pridejo kmalu!
Duhec ::
Odlično, samo daj ga ti rajši priveži na drugo stran, stran od hladilnika. Ker se ti bo sčasoma spet prekuru !
stromar ::
To da je tako stran od svoje originalne lokacije sploh ni dobra ideja, saj morajo biti povezave čimkrajše. Kot je že moj predhodnik omenil je slaba ideja tudi to, da je privezan na hladilno telo. Elektrolitom se s temperaturo zelo krajša življenska doba.
Brane2 ::
In kot je videti, si za rešitev uporabil nek prastari gobavi kondi še iz socialističnih rezerv naše Iskre.
Mogoče bi bilo pametno le vzeti kaj boljšega...
Mogoče bi bilo pametno le vzeti kaj boljšega...
On the journey of life, I chose the psycho path.
HyperGL ::
ja kondenzator je od iskre, drugega ni bilo pri roki... če dobim kje kaj boljšega, bom ga ponovno zamenjal!
kar se tiče pozicije... sem ga premaknil čisto spodaj ob tiskano vezje in ga tam fiksiral z silikonskim trakom. glede oddaljenosti, pa nisem imel druge možnosti, namreč kondenzator ima dosti debelejše nogice od originalnega in ga nisem uspel pritrditi na originalno mesto, pa tudi če bi imel kakšen košček tanjše kovinske palčke, je kondenzator prevelik in ga ne bi bilo možno postaviti tam kjer je bil prejšnji... bom danes priključil napajalnik pa ga testiral, pa če bo karkoli narobe (odstopanje linij) bom poskrbel za ponovno zamenjavo oz. boljšo rešitev... zaenkrat deluje, sicer pa hvala za nasvete, ker je to bilo moje prvo spajkanje (btw: špica na spajkalniku se mi je odlomila, kje se dobi kaj bolj kvalitetnega, oz. kje iskati?)!
LP
kar se tiče pozicije... sem ga premaknil čisto spodaj ob tiskano vezje in ga tam fiksiral z silikonskim trakom. glede oddaljenosti, pa nisem imel druge možnosti, namreč kondenzator ima dosti debelejše nogice od originalnega in ga nisem uspel pritrditi na originalno mesto, pa tudi če bi imel kakšen košček tanjše kovinske palčke, je kondenzator prevelik in ga ne bi bilo možno postaviti tam kjer je bil prejšnji... bom danes priključil napajalnik pa ga testiral, pa če bo karkoli narobe (odstopanje linij) bom poskrbel za ponovno zamenjavo oz. boljšo rešitev... zaenkrat deluje, sicer pa hvala za nasvete, ker je to bilo moje prvo spajkanje (btw: špica na spajkalniku se mi je odlomila, kje se dobi kaj bolj kvalitetnega, oz. kje iskati?)!
LP
Pyr0Beast ::
Se mi zdi, da bo pozicija kondija dokaj solidna. Kapaciteta njega ni nevemkolikšna in drati niso pretenki/predolgi, tako, da bi moralo biti v redu. Tota rebra se pa tudi ne grejejo preko 40°C, kar za PCB nebi mogel reči.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
LISAC_88 ::
špice za spajkalnik najlažje naročiš pri CONRADU. Dobiš vseh vrst. Pomembna je firma kolna-spajkalnika in vrsta-dimenzija špice. So zelo ugono cenovno. LP
LISAC:)
LISAC:)
Pyr0Beast ::
Cenovno ugoden Conrad ? Ta je nova [:D]
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | tagan spustu dimOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3128 (2230) | Pyr0Beast |
» | Skurjen napajalnikOddelek: Strojna oprema | 2875 (2589) | stromar |
» | Navaden ATX sem predelal da dela na 12V vhoduOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6984 (5235) | DimmniBurek |
» | Dodajanje kondenzatorjev (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6568 (5692) | OwcA |
» | Popravilo napajalnika (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6925 (6216) | MesniBurek |