» »

Prestave in obrati različnih motorjev

Prestave in obrati različnih motorjev

Temo vidijo: vsi

marjan_h ::

Ok prvo bomo obravnavali bencinski motor, potem bomo pa še ostale tipe (dizelski, električni...):
Upam, da bo kakšen strojnik tole razložil, ker tisti podobni odgovori iz drugih strani so dezinformativni.

Zakaj obrati motorja padejo, ko damo v višjo prestavo? Ker verjetno če bi gledali pogonska kolesa bi se v višji prestavi vrtela hitreje kot v nižji.
Verjetno je tukaj več faktorjev in sicer moč, navor in vrtilna hitrost. Je to tudi vzrok zakaj lahko vozimo v klanec le v nižji prestavi?

Bomo potem še o dizelskih in električnih.

Utk ::

Ko ni sklopke stisnjene, se motor vrti predvsem tako hitro kot kolesa prek neke prestave, in v manjši meri obratno.
Kaj sprašuješ pa sploh ni jasno. Kolesa se vrtijo enako hitro ne glede na prestavo, motor se pa vrti glede na vrtenje koles.

A. Smith ::

marjan_h je izjavil:

Zakaj obrati motorja padejo, ko damo v višjo prestavo?


- V trenutku, preden prestaviš in v trenutku za tem, ko prestaviš v višjo prestavo, je hitrost vrtenja koles ENAKA.

- sprememba prestavnega razmerja (ko prestaviš v višjo prestavo) povzroči, da rabiš manj obratov motorja na minuto, da vzdržuješ enako hitrost koles. Zato obrati padejo.


marjan_h je izjavil:

Ker verjetno če bi gledali pogonska kolesa bi se v višji prestavi vrtela hitreje kot v nižji.

Pri enakih obratih motorja na minuto bi se kolesa pri višji prestavi vrtela hitreje.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

hojnikb ::

potreba menjalnika pri motorjih je rezulat dejstva, da stvar nima konstatnega navora in moci skozi obrate. zato rabis za klanec nizjo prestavi (krajse razmerje vec obratov za dani hitrost) da pride motor v tisto obmocje vrtljajov, kjer je dovolj navora
#brezpodpisa

A. Smith ::

Tesla, vsaj prvi roadster, je imela prav tako menjalnik.

Ok, res ne obsataja samo Tesla, ampak večina ostalih elektro avtov so navadne šajtrge.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

AndrejS ::

@marjan_h: Kupi se kolo na prestave - in si predstavljaj da so tvoje noge motor.

marjan_h ::

Aja, zato ne moreš speljati v višji prestavi, ker motor ne da od sebe dovolj navora?

Ali se kje vidi navorne karakteristike nekaterih bencinskih motorjev od bolj znanih avtomobilov? Če prav razumem ima vsak bencinski motor podobno a drugačno od drugih karakteristiko. To sklepam iz tega, ker vsak avto ima cono prestave v višjo prestavo različno.

smacker ::

Vtipkaj model avta in motor + "torque curve" v google, pa boš dobil navor v odvisnosti od obratov. Večji vpliv na krivuljo imata prostornina in prisotnost turbine, na cono prestave pa vpliva še prestavno razmerje (velikost zobnikov v menjalniku).

marjan_h ::

Ja vendar če gledam torque curve od bencinskih motorjev pa od električnih potem, kot je omenil A. Smith da je imel prvi roadster menjalnik potem tudi električni potrebuje menjalnik. Ampak nekateri ga pa nimajo.

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Pri elektromotorjih gre za za različne vrste slednjih, katerih momentne krivulje se razlikujejo. Tako ima npr. asinhronski motor momentno krivuljo odvisno od napetosti, toka in frekvence. Če spremeniš katero od teh veličin, se bo spremenila momentna krivulja. Pomembno pri vseh elektromotorjih je to, da pri 0 vrtljajih (mirovanju), ko se jih priklopi na električni vir, ustvarijo nek moment. Če je le-ta večji od nasportujočih momentov, se začne vozilo premikati - pospeševati. Zato vozila z elektmotorjem načeloma ne potrebujejo sklopke, ki je za motorje z notranjim zgorevanjem nujna (obstajajo sicer konstrukcije CVT menjalnikov, ki bi načeloma lahko delovali brez sklopke). Menjalnik je pri elektičnih pogonih vozil samo izjemoma potreben. Dokaz za to so električne lokomotive, ki med vožnjo aktivnega menjalnika praktično ne poznajo, pa so sposobne pospešiti še veliko večja bremena kot je to primer pri osebnem avtomobilu.

Lp

Jože

ziga1990 ::

Evo še moj del:

Toyota Prius ne uporablja tradicionalnega menjalnika ampak uporablja PSD aka Power Split Device kar je kar zanimiva zadevica.
Link do video posnetka ki razloži kako deluje:

Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Ja, Toyotin PSD je dejansko CVT brez sklopke.

Lp

Jože

ziga1990 ::

^^Popravek PSD ni CVT samo obnaša se kot CVT
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Vprašanje za ziga1990. Kaj ti razumeš pod CVT?

Lp

Jože

ziga1990 ::

Barbarpapa2 je izjavil:

Pozdrav

Vprašanje za ziga1990. Kaj ti razumeš pod CVT?

Lp

Jože


Brezstopenjski menjalnikampak Prius nima menjalnika ampak PSD
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

bkinjoh ::

PSD ni nič druga kot marketinško ime za planetarni avtomatski menjalnik.
Lepši k Okapi

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bkinjoh ()

ziga1990 ::

bkinjoh je izjavil:

PSD ni nič druga kot marketinško ime za planetarni avtomatski menjalnik.


res samo še vedno pa ni CVT
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Se mi dozdeva, da si pod CVT (Continuously Variable Transmission) večinoma predstavljate menjalnik z dvema koničnima dvodelnima jermenicama (ali verižnikoma) in klinastim jermenom (ali klinasto lamelno verigo z bočnim vprijemom), ki je med strojniki bolj znana kot PIV variator:



kjer se prestavno razmerje spreminja z ožanjem/večanjem razdalje med polovicama koničnih jermenic/verižnikov, kar povzroči tek vlečnega elemnta na različnih premerih.

Vsak princip menjalnika oz. bolje rečeno, pogonskega sklopa, ki omogoča zvezno spremembo prestavnega razmerja je CVT. Toyotin sistem poleg tega omogoča odvajanje in/ali odvajanje energije od elektromotorja/generatorja. Če iz Toyotinega sistema vzamemo oba elektromotorja/generatorja in dodamo eno hidravlično črpalko in hidromotor, dobimo v osnovi zadevo, ki je znana kot Fendt Vario CVT sistem:



Jasno, to je "čisti" CVT, brez možnosti hranjenja energije v baterijah.

Lp

Jože

blay44 ::

Ta sloviti PSD je navaden planetarni reduktor.
Vse je v elektromotorjih.:D


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj se CVT ne uporablja oziroma ni razširjen? (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Na cesti
45378797 (30221) WizzardOfOZ
»

Najmanj problematični avtomatski menjalniki? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
17944106 (40094) WizzardOfOZ
»

Elektromotorji v avtomobilih

Oddelek: Znanost in tehnologija
395121 (3549) Spock83
»

Prestavljanje in pospešek pri dizlu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5516534 (14208) sandmat
»

Naredi si sam: e-avto (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6212328 (9660) TribesMan

Več podobnih tem