» »

Bobnaste vs diskaste zavore

Bobnaste vs diskaste zavore

«
1
2 3

marjan_h ::

Katere so boljše in ali ima lahko isti avto npr. spredaj diske zadaj pa boben?

Utk ::

Spredaj imajo vsi diske, zadaj pa nekateri bobne. Diski so boljši.

springfield ::

Po navadi imajo manjsi avti z bolj svoh motorji in opremo zadaj bobne, bolj opremljeni in z mocnejsim motorjem pa diske. Ostali avti imajo po vecini serijsko tudi zadaj diske. Govorim seveda o novih avtih.

Raptor F16 ::

Da. Ta logika je prisotna pri manjših avtomobilih, kot že omenjeno. Ob zaviranju največ trpijo zavore na prednji osi (prevzamejo največ dela).

Če ima nek jajček zadaj bobne to ne pomeni omembe vredne razlike za vožnjo, za ceno pa precej!

starfotr ::

Aja, koliko je to precej?

Raptor F16 ::

starfotr je izjavil:

Aja, koliko je to precej?


Imaš internet, imaš kalkulator pa računaj.

starfotr ::

Jaz razlike v ceni ne vidim, zato sprašujem. Diski so v nekaterih primerih celo cenejši kot boben.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: starfotr ()

ezzy ::

Dejansko bobni sami po sebi niso slabi, problem je odvajanje vročine in posledica tega je slabša zavorna moč.

KAVINSKY ::

Razlika je v temu, da močnejši (težji) avti bi pregreli bobne pri veliko zaviranja.

Za manjše ranga Polota ali Fieste (pustimo GTI in ST) pa se ne pozna. Razlika je tudi v ceni. Čeljusti so v večini vliti, bobni so pa prešani.

Raptor F16 ::

starfotr je izjavil:

Jaz razlike v ceni ne vidim, zato sprašujem. Diski so v nekaterih primerih celo cenejši kot boben.


Glej celoten sestav. Pakne, boben... vse kar paše zraven.

Isto pri diskih. Čeljusti, ploščice, disk...

zk_eu ::

Razlika je tudi glede menjave. Boben, razen paken, ne boš rabil menjati oziroma zdrži dlje.

A niso Yugeci imeli bobnaste zavore spredaj in zadaj? :D
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Pac-Man ::

The ideal subject of totalitarian rule is not the convinced Nazi or
the convinced Communist, but people for whom the distinction between fact and
fiction and the distinction between true and false no longer exist.

Miha 333 ::

Prvi Miniji so imeli povsod bobne. In veliko avtov iz tiste dobe.

Danes jih še vedno najdemo na zadnji osi predvsem ker je tako lažje (ceneje) združiti ročno in delovno zavoro, obenem pa ni potrebno toliko odvajanja toplote, ker se na zadnjo os prenese manjši del zavorne moči.

stara mama ::

Utk je izjavil:

Spredaj imajo vsi diske, zadaj pa nekateri bobne. Diski so boljši.

Bi se mal potrudil in razložil zakaj točno, al spet nabijaš po občutku v prazno?
Ekologija™ in Trajnost™

Machete ::

A ni očitno, če samo pogledaš specifikacije vseh mogočin in nemogočih vozil in kaj imajo gor?
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Utk ::

stara mama je izjavil:

Utk je izjavil:

Spredaj imajo vsi diske, zadaj pa nekateri bobne. Diski so boljši.

Bi se mal potrudil in razložil zakaj točno, al spet nabijaš po občutku v prazno?

Nabijam v prazno. Sej vsi vemo, da gre bmw z letom 2021 na bobne na vseh kolesih.

stara mama ::

Utk je izjavil:

stara mama je izjavil:

Utk je izjavil:

Spredaj imajo vsi diske, zadaj pa nekateri bobne. Diski so boljši.

Bi se mal potrudil in razložil zakaj točno, al spet nabijaš po občutku v prazno?

Nabijam v prazno. Sej vsi vemo, da gre bmw z letom 2021 na bobne na vseh kolesih.

No da te razsvetlim... BMWji v bistvu imajo še vsi bobne. Skriti so pa v notranjem delu diska, opravljajo pa samo delo ročne zavore.
Pa da te še enkrat razsvetlim.... bobni niso nič slabši, samo zaviralna sila zelo variira (nočeš imeti prevelikih razlik na sprednjih zavorah).
Ampak ti, kot voznik cliota, si seveda daleč najbolj pameten!

Ekologija™ in Trajnost™

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Nisi me nič razsvetlil.

TheBlueOne ::

Diski so boljsi glede zmogljivosti, bobni glede cene. Zame najvecji minus bobnov je pregrevanje.

Bobnasta parkirna zavora je tam, ker disk to zmore samo, ce ima vgrajen se en mehanizem.

Dr_M ::

Pri avtomobilih, ki imajo zadaj kombiniran boben z diskom, je velika nevarnost, da ti pakne potrga stran, ce zategnes rocno, ko se avto premika (za driftanje npr). Sem ze videl take primerke, s tem, da ni bil vgrajen cenen material, ampak original.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

stara mama ::

Dr_M je izjavil:

Pri avtomobilih, ki imajo zadaj kombiniran boben z diskom, je velika nevarnost, da ti pakne potrga stran, ce zategnes rocno, ko se avto premika (za driftanje npr). Sem ze videl take primerke, s tem, da ni bil vgrajen cenen material, ampak original.

Še dobr, da ma BMW zadnji pogon ;)
Je pa v osnovi sama izvedba bolj kilava, tistele male pakne za kaj več kot parkiranje res niso.
Ekologija™ in Trajnost™

borisk ::

sej za druga niso niti namenjene. ovester se da pri avtu dosečt na več načinov, ki so bolj primerni in manj stresni z avto...

starfotr ::

Tiste pakne za ročno velikokrat zaribajo zaradi neuporabe oziroma premalo intenzivne uporabe. To bo sedaj izziv pri elekto avtih, saj tam bremze velikokrat odpovedo zaradi prej naštetih razlogov. Še vedno vgrajujejo zavore z diski, namesto, da bi zavirali z magnetno zavoro, brez delov, ki se obrabljajo.

Old Spice ::

Jaz imam na svojem fiat 500 zadej bobne. Za avto ki ima 900kg to ni panika. Problem je predvsem s časoma ko začnejo bobni polahko grabit ko avto nekaj časa stoji (z zategnjeno ročno). Sem pa imel z bobni zadej kar nekaj problemov. Okvaro cilindrov na bobnih, posledično slabo zaviranje in nujno menjavo. 14 dni nazaj je odletel čep ki zapira vhod v boben. Notri je priletel kamenček in posledično je bil potreben servis, ker je bil zvok pri vožnji kot da vozim lokomotivo. Pred fičkom sem imel Cliota 2. Isto bobni. Stara jajca. Bobni so mi v podzemni garaži tako močno zagrabli, da jih nisem mogu sprostit, zaradi višine stropa v garaži pa tudi avtovleka ni prišla v poštev, dodano so bila tla gladka in ne asfaltna (ni bilo trenja, da kolo na silo spusti). Rezultat je bil 2km vožnje z zablokiranim zadnjim kolesom. Na kar je počlo ko da bi odtrgal cel zadnji del, potem pa je bilo ok :) Avto je bil pač vreden 800 eur in mi je bilo vseeno :D

Ales ::

borisk je izjavil:

sej za druga niso niti namenjene. ovester se da pri avtu dosečt na več načinov, ki so bolj primerni in manj stresni z avto...

Eh? Ročna zavora ni samo za parking, ampak mora biti sposobna ustaviti vozilo v primeru popolne odpovedi glavnega zavornega sistema.

Poskusite enkrat s svojo makino, da boste vsaj dobili občutek koliko traja in kako se obnaša. Pa ni treba ravno pri sto na uro.

Cr00k ::

Ales je izjavil:

borisk je izjavil:

sej za druga niso niti namenjene. ovester se da pri avtu dosečt na več načinov, ki so bolj primerni in manj stresni z avto...

Eh? Ročna zavora ni samo za parking, ampak mora biti sposobna ustaviti vozilo v primeru popolne odpovedi glavnega zavornega sistema.

Poskusite enkrat s svojo makino, da boste vsaj dobili občutek koliko traja in kako se obnaša. Pa ni treba ravno pri sto na uro.


Kje to piše? Kolikor jaz vem, ni to pogoj. Je pa povezano z močjo motorja...

Sicer pa gre hitrej, če daš kar v rikverc pa na hitro sklopko spustiš, da zagrab :)

Drgač pa diski FTW... v ničemer razen v ceni niso superiorni. Glede na to, da so zavore varnostna komponenta, na tem osebno ne bi šparal.

sirotka ::

stara mama je izjavil:

Utk je izjavil:

stara mama je izjavil:

Utk je izjavil:

Spredaj imajo vsi diske, zadaj pa nekateri bobne. Diski so boljši.

Bi se mal potrudil in razložil zakaj točno, al spet nabijaš po občutku v prazno?

Nabijam v prazno. Sej vsi vemo, da gre bmw z letom 2021 na bobne na vseh kolesih.

No da te razsvetlim... BMWji v bistvu imajo še vsi bobne. Skriti so pa v notranjem delu diska, opravljajo pa samo delo ročne zavore.
Pa da te še enkrat razsvetlim.... bobni niso nič slabši, samo zaviralna sila zelo variira (nočeš imeti prevelikih razlik na sprednjih zavorah).
Ampak ti, kot voznik cliota, si seveda daleč najbolj pameten!



Kaj ima veze z dejanskim ustavljanjem boben za ročno zavoro? Bobni niso v ničemer, razen v ceni boljši od diskov, zato jih tudi skoraj nikjer več ne najdemo, razen res v malih mestnih avtomobilih, kjer je nizka tako teža, kot cena.

feryz ::

S čim se folk obremenjuje!?
A zdaj bo avto izbral na podlagi kriterija, kakšen tip bremz ima zadaj?

codeMonkey ::

Ales je izjavil:

borisk je izjavil:

sej za druga niso niti namenjene. ovester se da pri avtu dosečt na več načinov, ki so bolj primerni in manj stresni z avto...

Eh? Ročna zavora ni samo za parking, ampak mora biti sposobna ustaviti vozilo v primeru popolne odpovedi glavnega zavornega sistema.

Poskusite enkrat s svojo makino, da boste vsaj dobili občutek koliko traja in kako se obnaša. Pa ni treba ravno pri sto na uro.


Ze kar nekaj casa to ni tako. Pri avtomobilih z elektronsko rocno zavoro, je ta v osnovi "park brake" in je celo onemogoceno, da bi se aktivirala med voznjo zaradi funkcionalne varnosti.

hator ::

Bobni imajo daljšo življenjsko dobo. Aftermarket diski so cenejši od bobnov. Na zadnji premi pri kolutni zavorah pogosto crknejo zavorne klešče. Bobnasta zavora se pogosto pregreje in slabše zavira. Če Upoštevaš: normalno vožnjo, ne 2 tonskega SUV, življenjsko dobo zavor, ceno je logično, da spredaj kolutne+ zadaj bobne!

TheBlueOne ::

codeMonkey je izjavil:


Ze kar nekaj casa to ni tako. Pri avtomobilih z elektronsko rocno zavoro, je ta v osnovi "park brake" in je celo onemogoceno, da bi se aktivirala med voznjo zaradi funkcionalne varnosti.


Poskusi jo drzati, ce se ne motim avto vseeno zavira.

Invictus ::

Kateri novejši avto pa še uporablja bobnaste zavore ?!?!?!
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Cr00k ::

Invictus je izjavil:

Kateri novejši avto pa še uporablja bobnaste zavore ?!?!?!


twingo :D

sirotka ::

Clio jih ima tudi še vedno zadaj, pri švohnej motorjih.


električna ročna še vedno zavira, varnost v primeru težav z zavorami.

Cr00k ::

sirotka je izjavil:

Clio jih ima tudi še vedno zadaj, pri švohnej motorjih.


električna ročna še vedno zavira, varnost v primeru težav z zavorami.


Pri mojem ne zavira... pri nekaterih proizvajalcih pa. tako da ni vsesplošno pravilo.

KLIK

St235 ::



zavira, če držiš tipko. Mislim, pa da je vsaj po EU homologaciji to zahteva in ne izbira proizvajalca.

Elektronska ročna zavora služi enako kot ročna - omogoča zaviranje v primeru odpovedi klasičnega hidravličnega sistema zaviranja.

Buggy ::

...pa je kdo od vas probal elektronsko rocno zategnit ze med voznjo al samo teorizirate vsi.

To ni kot klasicna rocna, kjer lahko ti analogno dodajas silo je enostavno on/off switch..vsaj na mojem avto sem v snegu zelel driftnit in je stala velika, ker mislim celo da je ta rocna na vsa stiri kolesa. Eni imajo celo rocno na sprednja, tako da malo previdno z izjavami o rocni.

St235 ::

Elektronska rocna sluzi svojemu namenu: ustavitev v sili, kadar odpove glavni hidravlicni zavorni sistem.

To kaj ti pocnes s svojim avtom pac ni merodajno za nic razen gostilnisko nakladanje.

Cr00k ::

Buggy je izjavil:

...pa je kdo od vas probal elektronsko rocno zategnit ze med voznjo al samo teorizirate vsi.

To ni kot klasicna rocna, kjer lahko ti analogno dodajas silo je enostavno on/off switch..vsaj na mojem avto sem v snegu zelel driftnit in je stala velika, ker mislim celo da je ta rocna na vsa stiri kolesa. Eni imajo celo rocno na sprednja, tako da malo previdno z izjavami o rocni.


Pravim, da jaz sem probal in se samo dere, da se med uporabo to ne uporablja... mi pa je post Lakotnika logičen in me ne bi čudilo, da je to predpisano.

St235 ::

Pri katerem vozilu ti elektronska rocna, ce jo drzis ne zavira?

starfotr ::

hator je izjavil:

Bobni imajo daljšo življenjsko dobo. Aftermarket diski so cenejši od bobnov. Na zadnji premi pri kolutni zavorah pogosto crknejo zavorne klešče. Bobnasta zavora se pogosto pregreje in slabše zavira. Če Upoštevaš: normalno vožnjo, ne 2 tonskega SUV, življenjsko dobo zavor, ceno je logično, da spredaj kolutne+ zadaj bobne!


Zavorne klešče zaribajo zaradi neuporabe. Torej, če imaš avto z diski zadaj, je obvezno da jih uporabljaš. Uporabljaš jih pa tako, da voziš hitro in tudi bremzaš sunkovito in redno. Tako bodo stalno v uporabi in ne bodo zaribale.

Isto je s turbinami. Če avto goniš, se lepo izvrže svinjarija, če ga ne goniš, se ti samo paca in dela štalo z ERG, DPF, turbino... Torej, avto je za gonit.


Isto, kot telo. Če migaš si fit, če ne, si zamaščen.

Cr00k ::

St235 je izjavil:

Pri katerem vozilu ti elektronska rocna, ce jo drzis ne zavira?


Ford C-Max.. sem šel pa zdej gledat v navodila, da ne bom na pamet govoril.
Piše, da ne zagrabi takoj in postopoma povečuje pritisk.
Mogoče nisem dosti dolgo držal... imaš po mojem prav.

St235 ::

Zavorne klešče zaribajo zaradi neuporabe. Torej, če imaš avto z diski zadaj, je obvezno da jih uporabljaš. Uporabljaš jih pa tako, da voziš hitro in tudi bremzaš sunkovito in redno. Tako bodo stalno v uporabi in ne bodo zaribale.


ROFL, kje si pa ta idiotizem pobral? Bomo dobili, kark vir, ali pripisemo to izjavo senilnosti?

Cr00k je izjavil:

St235 je izjavil:

Pri katerem vozilu ti elektronska rocna, ce jo drzis ne zavira?


Ford C-Max.. sem šel pa zdej gledat v navodila, da ne bom na pamet govoril.
Piše, da ne zagrabi takoj in postopoma povečuje pritisk.
Mogoče nisem dosti dolgo držal... imaš po mojem prav.


Ja, efekt ni tako silovit, kot pri klasicni rocni zavori, deluje pa tudi abs tako da do zdrsa ne pride. Namen rocne zavore je pac zaviranje v sili in vozilo to naredi tako, da je zavorna pot kar se da kratka, samo zaviranje pa maksimalno pod nadzorom.

Pri klasicni rocni zavori je bil za to zadolzen voznik, pa se hitro izkaze, da je kot po navadi najvecja groznja varnosti v prometu med volanom in sedezem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

fikus_ ::

Ne vem ,ali je že nov avto bil pokvarjen, ampak pri mojem avtu se med vožnjo (tudi počasno) z električno parkirno zavoro ne da zavirat! :| /s off

Ah dajte no, spet neke gostilniške, da mora ročna ustaviti avto, če delovna zavora odpove. Pokažite mi v tehniških smernicah za vozila, kje to piše, pa bom verjel!

St235 ::

Poves model vozila?

Drugace pa ce se ti da studirat:
The design of the electric park brakes should be compliant with:

FMVSS 105
FMVSS 135
ECE 13H

http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran...
https://www.fmcsa.dot.gov/regulations/t...

V grobem pa mora imet avto dva sistema zaviranja, kjer v primeru okvare primarnega sistema voznik lahko z uporabo sekundarnega sistema ustavi vozilo. Dodatni je prepisano, da mora imet avto tudi parkirno zavoro. Ni pa oomejtve,da sekundarni sistem in parkirna zavora ne bi smela biti zdruzena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

fikus_ ::

Avto Toyota Avensis. Pri cca. 5 km/h ali manj začne zavirat z električno ročno. Pri višjih hitrostih samo utripa rumena opozorilna lučka za parkirno zavoro.

Učinkovitost parkirne zavore je precej manjša (samo dve kolesi, manjša sila na torne površine), kot delovne zavore.

Gledam TSV 109, tam je za M1 kategorijo vozil ločena delovna, pomožna (če odpove delovna) in parkirna zavora. Nikjer pa ne piše, da mora parkirna zavora nadomestit delovno, če le ta odpove. Delovna/pomožna zavora se rešuje na način, da ima vozilo dva hidravlična zavorna kroga, ki delujeta neodvisno. Sprednja os en, zadnja os drugi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

St235 ::

Nikjer pa ne piše, da mora parkirna zavora nadomestit delovno, če le ta odpove.

kakor tudi nikjer ne piše da ne sme.

učinkovitost parkirne zavore je precej manjša (samo dve kolesi, manjša sila na torne površine), kot delovne zavore.

nikjer ne piše, da parkirna zavora ne sme delovat na vsa 4 kolesa.

Delovna/pomožna zavora se rešuje na način, da ima vozilo dva hidravlična zavorna kroga, ki delujeta neodvisno. Sprednja os en, zadnja os drugi.

tudi to ni nikjer predpisano. Ravno tako hidravlična zavora, ki deluje samo na dve kolesi ni v ničemer bolj učinkovita od elektronske zavore, ki deluje na dve kolesi (ob to si se ti spotikal) pri zaviranju v primeru odpovedi delovne zavore.

Pod črto pa velja točno to kar sem napisal zgoraj: Avto mora imet dva ločena sistema zaviranja, ki ju ne sme onesposobiti ena napaka in parkirno zavoro. Kako in kaj je implementirano je odvisno od proizvajalca. Glede na izkušnje kakor tudi dostopne vire, številni proizvajalci (VW, ford, jeep...) uporabljajo elektronsko zavoro kot sekundarno in parkirno zavoro.

fikus_ ::

Jaz sem pa pisal o tem , ko nekateri trdijo, da mora ročna zavora ustavit avto, če odpove delovna.

Pri Toyoti električna parkirna nima funkcije pomožne zavore! In verjetno pri vseh vozilih kategorije M1. Če je kakšna izjema, napišite.

St235 ::

a se delaš norca?

zgoraj imaš naštete tri proizvajalce vozil, kjer elektronska ročna zavora omogoča zaustavitev vozila mimo delovne zavore.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

sirotka ::

VAG-e tiščiš in te ustavi.
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Pregrevanje sprednjih zavor (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15927063 (16225) FireSnake
»

Pregrete zavore (dim) (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6016115 (14167) zk_eu
»

Pušča zavorno olje

Oddelek: Na cesti
164590 (4127) lovro535v2
»

Ročna zavora - vrgli so me na tehničnem. (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
15947548 (43977) šernk
»

Stanje bremz

Oddelek: Loža
326574 (5600) KoMar-

Več podobnih tem