Forum » Loža » Elektrika in avto in to
Elektrika in avto in to
looser ::
Ja, vem, zagotovo obstaja že takšna tema, samo meni se je ne da iskati.
Bom kar odkrito pokazal svoje neznanje, nekoč smo se sicer učili P=UI ali nekaj takšnega.
Torej, jaz bi se dal poučiti, lahko tudi kot majhnega otroka, čisto na primerih:
1. avto menda porabi nekje max 18 kWh na 100 km (raje manj)
2. baterija v avtu ima kapaciteto 33kWh, kolikor vidim, potem recimo je doseg s to baterijo nekje 200km, pri težji nogi
3. pri 20000 km je potem nekje poraba 3600 kWh letno (po možnosti sončne energije od aprila do septembra), spet pri težji nogi,
4. trifazni tok (menda je možno avto filat 3F?) potreben 150A za 1 uro polnjenja, 75A za 2h, 48A za 3h itn.
5. sončna elektrarna potem prav pride tudi za tak avto ali dva, če da od sebe nekje 12000 kWh letno, kar pomeni, da za ostalo uporaba ostane še slabih 9000 kWh letno (tč, 2 ali več indukciji in ostalo itn) in še nekaj ostane pozimi za kompenziranje z elektro omrežjem?
6. sicer baje el. avto porabi elektrike letno za 20000km nekje 200€ (a to drži?), kar je v bistvu potem drobiž...
Zdaj, smejte se, kurcajte me, ampak mi dajte napisat rezultat, s katerim si bom lahko nekaj pomagal.
Bom kar odkrito pokazal svoje neznanje, nekoč smo se sicer učili P=UI ali nekaj takšnega.
Torej, jaz bi se dal poučiti, lahko tudi kot majhnega otroka, čisto na primerih:
1. avto menda porabi nekje max 18 kWh na 100 km (raje manj)
2. baterija v avtu ima kapaciteto 33kWh, kolikor vidim, potem recimo je doseg s to baterijo nekje 200km, pri težji nogi
3. pri 20000 km je potem nekje poraba 3600 kWh letno (po možnosti sončne energije od aprila do septembra), spet pri težji nogi,
4. trifazni tok (menda je možno avto filat 3F?) potreben 150A za 1 uro polnjenja, 75A za 2h, 48A za 3h itn.
5. sončna elektrarna potem prav pride tudi za tak avto ali dva, če da od sebe nekje 12000 kWh letno, kar pomeni, da za ostalo uporaba ostane še slabih 9000 kWh letno (tč, 2 ali več indukciji in ostalo itn) in še nekaj ostane pozimi za kompenziranje z elektro omrežjem?
6. sicer baje el. avto porabi elektrike letno za 20000km nekje 200€ (a to drži?), kar je v bistvu potem drobiž...
Zdaj, smejte se, kurcajte me, ampak mi dajte napisat rezultat, s katerim si bom lahko nekaj pomagal.
--F40-- ::
1. recimo
2. pri lažji nogi, glede na 1.
3. da
4. Baterija = 33kWh; 33k/400=82.5A (1 ura polnjenja - doma so tokovi veliko manjši, prazno baterijo napolniš čez noč)
5. koliko kWh je realna št domače sončne elektrarne in kakšna je investicija naj pove kdo drug, vendar pazi naslednje: čez dan, ko je sonce avta ponavadi ni doma, torej investiciji prištej še cca 40kWh baterijo (finančno se pri trenutnih cenah elektrike elektrarne ne splača postavljati)
6. cena kWh je cca 0.1€, torej nekje 360€ letno, seveda se bo z večjim povpraševanjem elektrika s časom podražila
2. pri lažji nogi, glede na 1.
3. da
4. Baterija = 33kWh; 33k/400=82.5A (1 ura polnjenja - doma so tokovi veliko manjši, prazno baterijo napolniš čez noč)
5. koliko kWh je realna št domače sončne elektrarne in kakšna je investicija naj pove kdo drug, vendar pazi naslednje: čez dan, ko je sonce avta ponavadi ni doma, torej investiciji prištej še cca 40kWh baterijo (finančno se pri trenutnih cenah elektrike elektrarne ne splača postavljati)
6. cena kWh je cca 0.1€, torej nekje 360€ letno, seveda se bo z večjim povpraševanjem elektrika s časom podražila
Utk ::
Avto je premajhen porabnik, da se bi splacala neka investicija v elektrarno. Ce pa oddajas v omrezje, je cist vseeno ce nimas elektricnega avta.
looser ::
hmm, pri sončnih elektrarnah gre za net metering in gre za letni obračun...
če prav razumem, je čisto vseeno, kdaj v dnevu filamo avto/e...
ko je presežek produkcije, se oddaja v omrežje, ko pa je manko, pa se napaja iz omrežja...
ali ne?
avto/a sicer ni edini porabnik, saj sem napisal, letno, izgleda, da en porabi 3600 kWh, kar je
3,6/12 že kar 30% produkcije "naše" se (12000 kWh, tako pač pravijo monterji za 11kWp)...
za računico ne vem, zato preverjam tule (12000/11/8 ur dnevno=136 dni=5 mesecev, od aprila do septembra, ko je output največji), če tole sploh pije vodo ali pa je navadna blodnja...
če bi vedel, ne bi spraševal...
mogoče še kakšen energetik kakšno reče?
če prav razumem, je čisto vseeno, kdaj v dnevu filamo avto/e...
ko je presežek produkcije, se oddaja v omrežje, ko pa je manko, pa se napaja iz omrežja...
ali ne?
avto/a sicer ni edini porabnik, saj sem napisal, letno, izgleda, da en porabi 3600 kWh, kar je
3,6/12 že kar 30% produkcije "naše" se (12000 kWh, tako pač pravijo monterji za 11kWp)...
za računico ne vem, zato preverjam tule (12000/11/8 ur dnevno=136 dni=5 mesecev, od aprila do septembra, ko je output največji), če tole sploh pije vodo ali pa je navadna blodnja...
če bi vedel, ne bi spraševal...
mogoče še kakšen energetik kakšno reče?
Pac-Man ::
Na oboje glej kot na diskretna problema.
Če želiš električni avtomobil, kupi električni avtomobil. Takega, kot si lahko privoščiš.
Če želiš sončno elektrarno, postavi sončno elektrarno. Tako, kot si lahko privoščiš.
Da boš postavljal solarno elektrarno z namenom polnjenja avtomobila je pa feelgood bullshit.
Če želiš električni avtomobil, kupi električni avtomobil. Takega, kot si lahko privoščiš.
Če želiš sončno elektrarno, postavi sončno elektrarno. Tako, kot si lahko privoščiš.
Da boš postavljal solarno elektrarno z namenom polnjenja avtomobila je pa feelgood bullshit.
The ideal subject of totalitarian rule is not the convinced Nazi or
the convinced Communist, but people for whom the distinction between fact and
fiction and the distinction between true and false no longer exist.
the convinced Communist, but people for whom the distinction between fact and
fiction and the distinction between true and false no longer exist.
Yohan del Sud ::
Mene tudi firbca računica. To bi bil dober članek za nekam. Koliko solarnih panelov in po kaki ceni rabiš zmontirat, da se lahko "đabe" fjakaš s teslo. Koliko pride dražje od priklopa v štekar? 1,007x, 2x, 4x, 25x?
www.strancar.com
looser ::
Pac-man, sprašujem, da vem kakšno kupit zdaj, za regularno porabo je pri nas 7 kWh se dovolj, avte pa moramo menjat počasi, v letu ali dveh, zato gledam tudi na letno porabo avta in primerjam z letno produkcijo se. To zame niso ločeni problemi, razlika v ceni med šibkejšo in maksimalno se je mogoče 2-3 jurje, drži pa menda 20-30 let... Stroški dokupa panelov, montaže in se česa, domnevam, ne bodo nižji v 1-2 letih... Sicer je tole tule informativno, pa tudi mislim, da nisem prav edini, ki ga to zanima (še v tem trenutku), še vedno bo se firma dala dokončno mnenje... Finančno zaledje sicer pa ni osrednja tema tukaj...
starfotr ::
Panele je treba vzdrževat, pregledovat, bog ne daj, da ti jih veter, toča ali kaj drugrga poškoduje. Potem se tvoja investicija ne bo nikoli povrnila. Dobro si je zavarvat panele in hišo, če ti jih razbije ali jih pokradejo ali pa ti zgori vse skupaj.
Dobro si izračunaj vse skupaj. Na koncu si namesto elektro avta poglej še plinski avto (LPG ali CNG). In spet si izračunaj, kaj se ti bolj splača. Tako s financ, kot z dosegom, udobnostjo, možnost izbire obkike avta ipd.
In moraš vedet, da z net meteringom pljuvaš v skledo vsen nam, ki plačujemo za elektriko.
Dobro si izračunaj vse skupaj. Na koncu si namesto elektro avta poglej še plinski avto (LPG ali CNG). In spet si izračunaj, kaj se ti bolj splača. Tako s financ, kot z dosegom, udobnostjo, možnost izbire obkike avta ipd.
In moraš vedet, da z net meteringom pljuvaš v skledo vsen nam, ki plačujemo za elektriko.
looser ::
Imam dogovorjen sestanek z zavarovalnicarko se ta teden, gre za več stvari, ne samo glede tega. Sončna elektrarna je blagoslovljena s strani države na več načinov, dokler država to spodbuja, jaz nimam nobene slabe vesti glede nakupa, montaže, vzdrževanja, zavarovanja in Net meteringa. Sicer pa je break even period 10 let, kar pomeni, glede na tvoja črnogleda predvidevanja, bom oškodovan jaz, česar bi se ti moral potem nekako veseliti.
energetik ::
1. pri res zelo varčni vožnji, na AC do okoli ~100km/h.
2. glej 1.
3. da
4. Trenutni avti (razen Zoe) imajo vgrajene polnilce le do 7kW. To je filanje na 3x10A vtičnici, kar bi moral zagotoviti vsak 3F hišni priključek, če zraven ni drugih hudih porabnikov. Na 1F priključku pa je zadeva skoraj nemogoča, ker to vleče 30A. Potrebna je omejitev polnilnega toka (če se ne motim večina EV omogoča enostavno nastavitev v softweru, oz. se sam omeji na 1x16A če vštekaš v navadno 1F vtičnico). Če bi hotel hitrejše polnenje, potrebuješ: a) domačo DC polnilno postajo (kar stane precej precej) in b) povečanje priključne moči na nekje vsaj 3x65A ali 3x100A, kar ni več gospodinjski odjem in vprašanje če je sploh možno na tvoji lokaciji, zahteva novo elektro soglasje in precej denarja.
5. koliko kWh iz SE je stvar kakšno SE bi vgradil in tvoje lokacije (št. sončnih ur letno)
6. beri odgovor F40.
2. glej 1.
3. da
4. Trenutni avti (razen Zoe) imajo vgrajene polnilce le do 7kW. To je filanje na 3x10A vtičnici, kar bi moral zagotoviti vsak 3F hišni priključek, če zraven ni drugih hudih porabnikov. Na 1F priključku pa je zadeva skoraj nemogoča, ker to vleče 30A. Potrebna je omejitev polnilnega toka (če se ne motim večina EV omogoča enostavno nastavitev v softweru, oz. se sam omeji na 1x16A če vštekaš v navadno 1F vtičnico). Če bi hotel hitrejše polnenje, potrebuješ: a) domačo DC polnilno postajo (kar stane precej precej) in b) povečanje priključne moči na nekje vsaj 3x65A ali 3x100A, kar ni več gospodinjski odjem in vprašanje če je sploh možno na tvoji lokaciji, zahteva novo elektro soglasje in precej denarja.
5. koliko kWh iz SE je stvar kakšno SE bi vgradil in tvoje lokacije (št. sončnih ur letno)
6. beri odgovor F40.
Machete ::
Ma ne še ena EV tema no.. Saj jih bo kmalu več kot o Amazonu
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
TheBlueOne ::
Jaz sem si racunal in se nikakor ne izide. Moj dnevni avto je Mecedes C, ki mu nekako hoce po velikosti konkurirati Model 3, kjer Model 3 niti ne mores kupiti, na avto neto pa lahko najdes testni Mercedes, Avantgard, 9g menjalnik za niti 33.000€. Ajde diesel, bi vzel bencin, ampak to vidim na hitro.
Pri porabi 5,5l/100km (deklarirana 4,3) bi jaz pri 35.000km prihranil dobre 2000€/leto (kjer racunam, da E-Avto skoraj nikoli ne polnim doma), kar ne bi pokrilo znj let niti razlike v ceni, kjer je zame tudi faktor zanesljivost Mercedeza v tem segmentu.
Potem vgraditi v hiso solarne celice, baterijo in ne vem kaj se, ko ima hisa minimalno energijsko porabo zaradi dobre izolacije in TC.
Pac na koncu bi jaz pri svojih potrebah delal minus in imel kompleksen sistem, ki se rentira v desetletjih, kjer imas sigurno vmes tudi tezave, popravila...
Realnost je taka, da investiras vsaj dodatne 20k€, ki se v mnogih scenarijih nikoli ne povrnejo, ce hoces visji rang avta pa je hiro stran 50k€. Verjamem, da obstajajo boljse investicije.
Pri porabi 5,5l/100km (deklarirana 4,3) bi jaz pri 35.000km prihranil dobre 2000€/leto (kjer racunam, da E-Avto skoraj nikoli ne polnim doma), kar ne bi pokrilo znj let niti razlike v ceni, kjer je zame tudi faktor zanesljivost Mercedeza v tem segmentu.
Potem vgraditi v hiso solarne celice, baterijo in ne vem kaj se, ko ima hisa minimalno energijsko porabo zaradi dobre izolacije in TC.
Pac na koncu bi jaz pri svojih potrebah delal minus in imel kompleksen sistem, ki se rentira v desetletjih, kjer imas sigurno vmes tudi tezave, popravila...
Realnost je taka, da investiras vsaj dodatne 20k€, ki se v mnogih scenarijih nikoli ne povrnejo, ce hoces visji rang avta pa je hiro stran 50k€. Verjamem, da obstajajo boljse investicije.
Spock83 ::
Ce ze gradis soncne celice valjda ne bo samo za avto ampak tudi za gretje npr toplotno crpalko, gretje vode itd.
TheBlueOne ::
Ce ze gradis soncne celice valjda ne bo samo za avto ampak tudi za gretje npr toplotno crpalko, gretje vode itd.
S TC in OK izolacijo je strosek za ogrevanje po mojih izracunih premali, da bi se kaj lahko povrnilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
looser ::
Ja, se opravičujem tole o prežvečeni ev temi...
Mene pač firbec matra, pa nekaj stvari je povezanih s tem...
Jasno, da se na sončno obesi toplotna z gretjem vode, indukcije, vse živo, kar je mogoče...
Izhodišče je pač, da so mi svetovali manjšo se (glede na output in potrebe), kot jo želim nabaviti jaz, ki hočem največjo
(ima dolžina oneta kaj s tem zveze ali ne, ne vem, mogoče tudi)...
Moramo pa tudi avte menjat (sicer še služijo, ampak so, ehm, malo obsolete, deprecated), zato pač kombiniram...
Zaenkrat pogledujemo samo proti nissan leaf ali ekvivalent, nič kaj tako sofisticiranega kot hoče thetilko...
Na kotne 'g'-je v avtu sami po sebi ne dajemo kaj dosti, jih precej slabo prenašamo :-)
Smo pa že slišali, ja, da bi mogoče morali biti bolj zahtevni glede avtov...
Mene pač firbec matra, pa nekaj stvari je povezanih s tem...
Jasno, da se na sončno obesi toplotna z gretjem vode, indukcije, vse živo, kar je mogoče...
Izhodišče je pač, da so mi svetovali manjšo se (glede na output in potrebe), kot jo želim nabaviti jaz, ki hočem največjo
(ima dolžina oneta kaj s tem zveze ali ne, ne vem, mogoče tudi)...
Moramo pa tudi avte menjat (sicer še služijo, ampak so, ehm, malo obsolete, deprecated), zato pač kombiniram...
Zaenkrat pogledujemo samo proti nissan leaf ali ekvivalent, nič kaj tako sofisticiranega kot hoče thetilko...
Na kotne 'g'-je v avtu sami po sebi ne dajemo kaj dosti, jih precej slabo prenašamo :-)
Smo pa že slišali, ja, da bi mogoče morali biti bolj zahtevni glede avtov...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: looser ()
TheBlueOne ::
Ce isces v nizjem rangu verjetno delas se manj km in bos poreboval se dlje, da se ti zadeve povrnejo. Ne vem sicer, kaj tocno smatras kot konkurenta Leafu, ampak bencinska konkrenca stane nova b.p. pod 20k€ z razmeroma dobro opremo, kak 1000€ vec pa ze kaksna Mazda 3 s skoraj max opremo, aktivnimi tempomati ipd., kar ne potrebujes, ce nisi doma na AC. Realno lahko dobis novega Golfa za dobre 15k€.
Ce nimas neke velike hise, recimo 120m2, lahko s TC prides na kaksne dobre 50€/mesec, ce je moderno izolirana.
Vse skupaj je lahko tako poceni, ce ohranis nek enostaven koncept, da tezko opravicis relativno riskantno investicijo.
Ce nimas neke velike hise, recimo 120m2, lahko s TC prides na kaksne dobre 50€/mesec, ce je moderno izolirana.
Vse skupaj je lahko tako poceni, ce ohranis nek enostaven koncept, da tezko opravicis relativno riskantno investicijo.
looser ::
Hiša je 200m2, sam delam nekje 20-25000km letno, ta drug avto pa mogoče 8000km...
Pa e-avto je tudi malo fancy, no, a mi res moraš tiščati bencinarje pod nos? Imamo, poznamo.
Sončna elektrarna ni primarno mišljena za avto, ampak iščem opravičilo, da kupim največjo.
Primerna sončna (za hišo) pride nekje 9k 7kW, jaz pa hočem 11kW, kar pride pač malo več.
Torej moram upravičiti 4kW zaradi, evo, osebnih preferenc.
Kolikor razumem, pa avto porabi letno nekje 4000kWh pri 20000km, kar se mi potem ravno pokrije razlika, ker je ocena za nas nekje 12000 kWh pri 11kW.
Pa to je se na prvi lokaciji, možnih lokacij za se pa je več, zdaj pa bi prosil, če se bomo pogovarjali o številkah in valutah, da to nadaljujemo na zs, ker mene ne zanima, če ti voziš Mercedesa C ali ne, vsaj zaenkrat ne, in če hočeš ekvivalent takšnemu avtu...
Predstavljaj si, če ne gre drugače, da sem jaz samo en stari čiča, ki nosi klobuk, ko vozi avto, ti pa en super potenten mladec, ki podira vse najboljše kandidatke okoli sebe.
Pa e-avto je tudi malo fancy, no, a mi res moraš tiščati bencinarje pod nos? Imamo, poznamo.
Sončna elektrarna ni primarno mišljena za avto, ampak iščem opravičilo, da kupim največjo.
Primerna sončna (za hišo) pride nekje 9k 7kW, jaz pa hočem 11kW, kar pride pač malo več.
Torej moram upravičiti 4kW zaradi, evo, osebnih preferenc.
Kolikor razumem, pa avto porabi letno nekje 4000kWh pri 20000km, kar se mi potem ravno pokrije razlika, ker je ocena za nas nekje 12000 kWh pri 11kW.
Pa to je se na prvi lokaciji, možnih lokacij za se pa je več, zdaj pa bi prosil, če se bomo pogovarjali o številkah in valutah, da to nadaljujemo na zs, ker mene ne zanima, če ti voziš Mercedesa C ali ne, vsaj zaenkrat ne, in če hočeš ekvivalent takšnemu avtu...
Predstavljaj si, če ne gre drugače, da sem jaz samo en stari čiča, ki nosi klobuk, ko vozi avto, ti pa en super potenten mladec, ki podira vse najboljše kandidatke okoli sebe.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: looser ()
energetik ::
Je čisto enostavno. EV stane cca. 2EUR/100km, če večinoma filaš doma. Primerljiv bencinar stane cca. 10EUR/100km.
Razlike 8EUR/100km, pri 20.000km/leto je to 1600EUR prihranka na leto.
Leaf/Ioniq/... pride z odbito subvencijo ~28000EUR. Če je primerljiv bencinar nekje 18000EUR, si na nuli v 6,3 letih.
Razlike 8EUR/100km, pri 20.000km/leto je to 1600EUR prihranka na leto.
Leaf/Ioniq/... pride z odbito subvencijo ~28000EUR. Če je primerljiv bencinar nekje 18000EUR, si na nuli v 6,3 letih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
TheBlueOne ::
Je čisto enostavno. EV stane cca. 2EUR/100km, če večinoma filaš doma. Primerljiv bencinar stane cca. 10EUR/100km.
Razlike 8EUR/100km, pri 20.000km/leto je to 1600EUR prihranka na leto.
Leaf/Ioniq/... pride z odbito subvencijo ~28000EUR. Če je primerljiv bencinar nekje 18000EUR, si na nuli v 6,3 letih.
Kaj je zate primerljiv bencinar, ker racunas za dlako visjo porabo, kot jo imam jaz pri Cju in ca 200 konjih. Golf, ki je meni primerljiv ima porabo bolj 6l, gre pa tudi nizje pri kaksnih drugih avtih, se posebej, ce jih vozis kakor varcno se vozijo E-Avti.
@Looser, nisem se zelel hvaliti, nisem vedel, da C klasa kvalificira tako visoko (TNX ), samo racunal sem na podlagi svojega avta in porabe, ki naj bi jo imela hisa, ki se bo gradila spomladi.
Pri drugema avtu in 8000km/leto verjetno ni nobene racunice, ker morda zadostuje ze kaksen Twingo, ki stane dosti pod 10.000€.
janipapillon ::
In moraš vedet, da z net meteringom pljuvaš v skledo vsen nam, ki plačujemo za elektriko.Res ne razumem.
Kako to razložiš?
Vplivi okolice na mojo zavedenost(?):
Do naše dislocirane vasi s cca 200 gospodinjstev vodi daljnovod.
Vsaka tavelka net-metering sončnica bi za en pljunek razbremenila daljnovod; sosedje porabimo kar sosed pridela.
En od sosedov se vozi z BMW i3. Edini mali avto v voznem parku. Neprivoščljivost, ljubosumje, zavist, ker je dobil par jurjev subvencije? Hudirja, pa saj sosed ki sicer kupuje nove avte visokega razreda, plača vsako leto na desettisoče € več dajatev, kot povprečen Slovenec, ki mu zavida teh par jurčkov.
looser ::
Thetilko, oprosti, ma tole o mercedesih sem alergičen, ker me direktor in lastnik nonstop drkata, kakšen (slab) avto mam menda, da jim kvarim image... Meni očitno gladko dol visi za te jebarije...
janipapillon ::
energetik ::
TheBlueOne je izjavil:
Je čisto enostavno. EV stane cca. 2EUR/100km, če večinoma filaš doma. Primerljiv bencinar stane cca. 10EUR/100km.
Razlike 8EUR/100km, pri 20.000km/leto je to 1600EUR prihranka na leto.
Leaf/Ioniq/... pride z odbito subvencijo ~28000EUR. Če je primerljiv bencinar nekje 18000EUR, si na nuli v 6,3 letih.
Kaj je zate primerljiv bencinar, ker racunas za dlako visjo porabo, kot jo imam jaz pri Cju in ca 200 konjih. Golf, ki je meni primerljiv ima porabo bolj 6l, gre pa tudi nizje pri kaksnih drugih avtih, se posebej, ce jih vozis kakor varcno se vozijo E-Avti.
S primerljivo opremo, primerljive velikosti. EV so naloadani z opremo. Računal sem s porabo 7L benza in 20kWh/100km pri EV. To je običajna vožnja osebnega vozila, ne kot po jajcih.
janipapillon je izjavil:
Kakšna bo cena vzdrževanja EV bomo še videli. Seveda ni menjave olja, filtrov itd, imaš pa še vedno menjavo kabinskega filtra, zavorne tekočine, zavor, hladilne tekočine.... Če je primerljiv bencinar nekje 18000EUR, si na nuli v 6,3 letih.
Se mi zdi mal tedenciozno, po drugi strani pa ni všteto vzdrževanje, ki je verjetno precej cenejše pri elektriki.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
TheBlueOne ::
Thetilko, oprosti, ma tole o mercedesih sem alergičen, ker me direktor in lastnik nonstop drkata, kakšen (slab) avto mam menda, da jim kvarim image... Meni očitno gladko dol visi za te jebarije...
Sam nisem dosti drugacen, ampak sem po nekaj letih visoke kilometrine in popravil dobil popizditis in sel v Nemcijo iskati Mercedeza z malo km, ker sem pravtako zelo skrt okoli avtov. Ironicno je zaenkrat najcenejsi avto, kar sem jih imel in upam, da tako tudi ostane. Pere mi ga dez, on samo dela km.
Sem pa racunal okoli tega s ce bi kupil skoraj nov Mercedes C, kar je v cenovnem rangu teh e-avtov, za kar sem naceloma tako ali tako preskrt in se zal nikakor ni izslo. Sem imel podobno dilemo kot ti in bi se v prvi vrsti moral sprijazniti, da bom dal vec za avto, ki mi morda celo ni vsec, v drugi vrsti, pa da bom investiral v neko party trick tehnologijo, ki jo verjetno pozabis en teden za tem ko je vgrajena, namesto, da si naredim delavnico. Ajde verjetno nisva 1:1 in ti ne planiras nekega taksnega hobija ampak je vseeno za premislit kaj imas od vse te elektronike.
ginekk ::
Je čisto enostavno. EV stane cca. 2EUR/100km, če večinoma filaš doma. Primerljiv bencinar stane cca. 10EUR/100km.
Razlike 8EUR/100km, pri 20.000km/leto je to 1600EUR prihranka na leto.
Leaf/Ioniq/... pride z odbito subvencijo ~28000EUR. Če je primerljiv bencinar nekje 18000EUR, si na nuli v 6,3 letih.
Evo to.
Analogno tej temi, bi bilo zanimivo videt kako veliko njivo oljne repice bi potreboval in koliko stane preprosta domača destilarna, da se lahko brezplačno voziš s starim dizel Mercedeseom. (za bencinarja bi rabil sladkorni trs)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ginekk ()
Spock83 ::
Hiša je 200m2, sam delam nekje 20-25000km letno, ta drug avto pa mogoče 8000km...
Pa e-avto je tudi malo fancy, no, a mi res moraš tiščati bencinarje pod nos? Imamo, poznamo.
Sončna elektrarna ni primarno mišljena za avto, ampak iščem opravičilo, da kupim največjo.
Primerna sončna (za hišo) pride nekje 9k 7kW, jaz pa hočem 11kW, kar pride pač malo več.
Torej moram upravičiti 4kW zaradi, evo, osebnih preferenc.
Kolikor razumem, pa avto porabi letno nekje 4000kWh pri 20000km, kar se mi potem ravno pokrije razlika, ker je ocena za nas nekje 12000 kWh pri 11kW.
Pa to je se na prvi lokaciji, možnih lokacij za se pa je več, zdaj pa bi prosil, če se bomo pogovarjali o številkah in valutah, da to nadaljujemo na zs, ker mene ne zanima, če ti voziš Mercedesa C ali ne, vsaj zaenkrat ne, in če hočeš ekvivalent takšnemu avtu...
Predstavljaj si, če ne gre drugače, da sem jaz samo en stari čiča, ki nosi klobuk, ko vozi avto, ti pa en super potenten mladec, ki podira vse najboljše kandidatke okoli sebe.
Lahko naredis se vecjo elektrarno in preko platforme SunContract prodajas visek ali pa ta visek trosis pozimi. Tako bi jaz naredil.
looser ::
ja, vem za rudarjenje, tudi to je možnost, sem napisal v enem drugem postu, ki pa je ostal neopažen, čeprav je Hipatija dosti opazna s svojimi komentarji... to bi lahko bilo na kateri drugi lokaciji, če bi se izkazalo za zelo dobro, pa bi se preneslo...
TheBlueOne ::
Ali pa kaj, kjer veliko pomeni energija. Lahko kuhas zganje, pivo, peces kruh, kekse...
looser ::
ja, kekse je, in ti bi se z mercedesom pripeljal poskusit, če se ustrezno pripravljeni? :-)
no, saj o avtu smo vse rekli, jutri se bomo pogovarjali z možmi iz SE, ki pa imajo svojo računico.
no, saj o avtu smo vse rekli, jutri se bomo pogovarjali z možmi iz SE, ki pa imajo svojo računico.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: looser ()
TheBlueOne ::
ja, kekse je, in ti bi se z mercedesom pripeljal poskusit, če se ustrezno pripravljeni? :-)
no, saj o avtu smo vse rekli, jutri se bomo pogovarjali z možmi iz SE, ki pa imajo svojo računico.
Ves, ce napises "Predstavljaj si, če ne gre drugače, da sem jaz samo en stari čiča, ki nosi klobuk, ko vozi avto" cloveka kar omejis.
Jaz si te cisto lepo predstavljam za stedilnikom ali pa kotlom za zganjekuho. Kupim kak liter, da zena ne bo bentila, da si za brezveze vzel 4kw vec kot je potrebno. Sladkarije pravzaprav odsvetujem...
Invictus ::
Ce ze gradis soncne celice valjda ne bo samo za avto ampak tudi za gretje npr toplotno crpalko, gretje vode itd.
V Sloveniji s svojo sončno elektrarno na strehi niti pod razno ne pokriješ potreb tvojih naštetih naprav...
Si je kolega (fizik) naredil izračun... In steral v 3 PM gradbenika, ki mu je bluzil in na koncu priznal, da bo rabil še elektriko za ogrevanje poleg sončnih celic...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
WhiteAngel ::
Je čisto enostavno. EV stane cca. 2EUR/100km, če večinoma filaš doma. Primerljiv bencinar stane cca. 10EUR/100km.
Razlike 8EUR/100km, pri 20.000km/leto je to 1600EUR prihranka na leto.
Leaf/Ioniq/... pride z odbito subvencijo ~28000EUR. Če je primerljiv bencinar nekje 18000EUR, si na nuli v 6,3 letih.
Tule v igro vstopi LPG, ki stane cca. 6EUR/100km, se pravi si na nuli šele v 12 letih v primerjavi z njim. Če želiš investirati in ti ni mar za okolje, je to prava reč.
Mmg. Če želiš EV, vzemi Ioniq, ne Leaf, ker ima mnogo bolje porihtano hlajenje baterije in je po življenjski dobi primerljiva s Teslo (150.000km z 90% kapaciteto).
starfotr ::
janipapillon je izjavil:
In moraš vedet, da z net meteringom pljuvaš v skledo vsen nam, ki plačujemo za elektriko.Res ne razumem.
Kako to razložiš?
Vplivi okolice na mojo zavedenost(?):
Do naše dislocirane vasi s cca 200 gospodinjstev vodi daljnovod.
Vsaka tavelka net-metering sončnica bi za en pljunek razbremenila daljnovod; sosedje porabimo kar sosed pridela.
En od sosedov se vozi z BMW i3. Edini mali avto v voznem parku. Neprivoščljivost, ljubosumje, zavist, ker je dobil par jurjev subvencije? Hudirja, pa saj sosed ki sicer kupuje nove avte visokega razreda, plača vsako leto na desettisoče € več dajatev, kot povprečen Slovenec, ki mu zavida teh par jurčkov.
On bo oddajal v omrežje, ko je elektrike preveč, poleti pač ni najvišja poraba elektrike. Najvišja poraba je pri nas pozimi, ker se vsi grejejo z elektriko na tak ali drugačen način.
Torej, lastnik net meteringa bo pozimi prispeval malo ali nič v sistem. Takrat, ko sistem rabi, takrat PV nič ne da od sebe. Torej, se bo njegov avto polnil s pomočjo termo in nuklearne energije. Tudi če poleti ponoči polni avto, se bo polnil iz istih virov, ne iz njegove super duper mega PV elektrarne, ki bo rešila svet pred CO2.
Za njega, tako kot za vse ostale se kuri premog in uran. PV ne prispeva nič kaj dosti. On kuri energijo, plača jo pa ne.
Če gremo analogijo iz borze, vsak bi rad kupil takrat, ko je poceni in prodal takrat, ko je drago. Če imaš ti tak sistem, kot je pri nas net metering, potem vedno drugi plačajo za tvoje stroške. To je napaka politike. Če se bodo v prihodnosti spremenili pogoji, ne jokat, da sedaj investicija v PV dela izgubo.
Tudi pri odkupnih cenah iz preteklosti se je hitro ugotovilo, da zadeva ne pije vode in so znižali subvencije in se tudi vidi, da ni bilo vlaganj v PV.
looser ::
starfotr, kolikor vidim, je domneva, da outputa TEŠ in NEK ne prilagajajo poleti, ko je dosti sončne energije.
ja, če bomo vedno samo čakali, bomo sicer zelo na varnem, ampak profitirali ne bomo, ampak tako pač v življenju ne prideš ne vem kaj skozi...
v končni fazi, pa če te teh zagonjenih 10kEUR za SE res tako boli, potem še nisi imel zaresnih izgub (in zaslužkov) v življenju...
zadeva je legit, celo subvencionirana, denar praktično leži na ekoskladu (ki ga plačuješ ti in jaz tudi, že dolgo časa),
samo stegnit se je treba za njim in imeti nekaj sreče, da se država ne premisli v tem, kar celo pospešuje...
ti ravnaj, kot želiš, jaz pa bom tako, kot mi indirektno svetuje država :-)
zdaj, če država svetuje polucijo na (komunistični) Kitajski zaradi proizvodnje PV panelov, kdo sem jaz, da bom dvomil?
tole z baterijo ioniqa je sicer fajn, če drži...
ja, če bomo vedno samo čakali, bomo sicer zelo na varnem, ampak profitirali ne bomo, ampak tako pač v življenju ne prideš ne vem kaj skozi...
v končni fazi, pa če te teh zagonjenih 10kEUR za SE res tako boli, potem še nisi imel zaresnih izgub (in zaslužkov) v življenju...
zadeva je legit, celo subvencionirana, denar praktično leži na ekoskladu (ki ga plačuješ ti in jaz tudi, že dolgo časa),
samo stegnit se je treba za njim in imeti nekaj sreče, da se država ne premisli v tem, kar celo pospešuje...
ti ravnaj, kot želiš, jaz pa bom tako, kot mi indirektno svetuje država :-)
zdaj, če država svetuje polucijo na (komunistični) Kitajski zaradi proizvodnje PV panelov, kdo sem jaz, da bom dvomil?
tole z baterijo ioniqa je sicer fajn, če drži...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: looser ()
looser ::
Ce ze gradis soncne celice valjda ne bo samo za avto ampak tudi za gretje npr toplotno crpalko, gretje vode itd.
V Sloveniji s svojo sončno elektrarno na strehi niti pod razno ne pokriješ potreb tvojih naštetih naprav...
Si je kolega (fizik) naredil izračun... In steral v 3 PM gradbenika, ki mu je bluzil in na koncu priznal, da bo rabil še elektriko za ogrevanje poleg sončnih celic...
misliš, da poleti ne pridela dovolj dobropisa, da bi ga pozimi še brezplačno črpal?
meni svetujejo manjšo SE, kot jo želim, prav zato, da ne bi PODARJAL viškov produkcije...
jaz pa vztrajam na večji...
starfotr ::
Glej, output od termo in NEK se ne da kar povečat/zmanjšat v trenutku. Paneli pa delajo ravno to. Pride en oblak in puf, takoj je lahko padec proizvodnje 20 do 80 % nižji, kot minuto nazaj.
looser ::
Ne vem, ok, jaz verjamem, da si vse preračunal in to, ampak daj še povedat državi, in da neha s subvencijami spodbujat vse skupaj, očitno ji nekaj znanja manjka... In, lepo prosim, odpravi tiste postavke OVSE na položnici... Dokler pa tega ne storiš, je tvoje vpitje na forumu brez pravega učinka, SE grejo v prodajo za med in montažerji so polno zasedeni.
starfotr ::
Ja, kupi, samo kupi samo toliko močno, kot imaš porabe. To je moj nasvet. Če imaš preveč denarja, pa pač vzemi najmočnejšo možno. Who cares.
looser ::
Kupil bom 11 kW, pa še električni avto pa še mining rig za bitkojn, pa še cookieje bom pekel za thetilkota :)
Bi pa jaz tudi raje imel svoj zalogovnik (in stikalo za vir) energije, ampak ga nimam.
Priključnino še moram vedno plačevat, če mi že variabilne stroške uspe anulirati s SE...
Bi pa jaz tudi raje imel svoj zalogovnik (in stikalo za vir) energije, ampak ga nimam.
Priključnino še moram vedno plačevat, če mi že variabilne stroške uspe anulirati s SE...
jb_j ::
Zakaj ni nobene električne stoenke, al pa un kalašnikov? (za pocen denar)
Avto, brez elektronike na baterije, ima recimo klimo, in možnost priklopa avtoradia in skoraj nič drugega. (en pocen powerbank)
Avto, brez elektronike na baterije, ima recimo klimo, in možnost priklopa avtoradia in skoraj nič drugega. (en pocen powerbank)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
looser ::
ko ti zmanjka baterije v e-car, priklopi gor telefon, pa se mogoče prestaviš kakšen mikrometer :)
fikus_ ::
"Ne vem, ok, jaz verjamem, da si vse preračunal in to, ampak daj še povedat državi, in da neha s subvencijami spodbujat vse skupaj, očitno ji nekaj znanja manjka... In, lepo prosim, odpravi tiste postavke OVSE na položnici..."
SLO se je obvezala, da bo do leta 20xx imela YY% obnovljivih virov, zato vzpodbuja in subvencionira tudi SE.
SLO se je obvezala, da bo do leta 20xx imela YY% obnovljivih virov, zato vzpodbuja in subvencionira tudi SE.
looser ::
Machete ::
Aja, a volitve pa ignoriraš al kako?
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
looser ::
hmm, jaz ne vem, jaz sem bolj tak, konformist, naredim vse, kar mi vlada naloži, še sploh, če ni bistvene razlike med enimi in drugimi...
mislim, da se položnice ne bodo spremenile, če jaz dam montirat SE ali ne, vlada pa tudi ne vem, če se bo spremenila.
mislim, da se položnice ne bodo spremenile, če jaz dam montirat SE ali ne, vlada pa tudi ne vem, če se bo spremenila.
starfotr ::
zdaj, če država svetuje polucijo na (komunistični) Kitajski zaradi proizvodnje PV panelov, kdo sem jaz, da bom dvomil?
Kar reče država je sveto, sploh ne smemo dvomit v njene svete odločitve. In ne smemo biti proti. Predlagam nasprotno. Vse se ravnajmo po njenih priporočilih, niti do 10 % PV ne bomo prišli, ko bodo začeli pipco zapirat.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | Sončna elektrarna? (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 63688 (34078) | BigWhale |
» | Tesla pozitivno presenetila analitike (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Rezultati | 23062 (18852) | bobby |
» | Nemčija povečuje subvencije za električna vozila (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 17060 (12804) | tikitoki |
» | Soncna elektrarna (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 31457 (29008) | Kaboom |
» | Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 58838 (53164) | Jackass |