Slo-Tech - Tesla ni edini proizvajalec, ki pripravlja električne tovornjake. Kot kaže, jo bo prehitel Volvo, ki je danes predstavil prihajajoče električne tovornjake. Prodajati jih bodo začeli prihodnje leto, za sedaj pa so razkrili nekaj podrobnosti.
Šestnajsttonski FL Electric bo zmogel največ 185 kW in konstantno obremenitev 130 kW. Maksimalni navor elektromotorja bo znašal 425 Nm. Na voljo bo v več konfiguracijah, od take z dvema baterijskimi paketoma (100 kWh) do take s šestimi (300 kWh). Najmočnejša različica bo imel doseg okrog 300 kilometrov, sporočajo iz Volva. Tesla je po drugi strani obljubila 500-800 kilometrov dosega. Zaradi tega bodo Volvovi tovornjaki v glavnem namenjeni dostavi v urbanih področjih in odvozu smeti, ne pa prevozu na daljše razdalje. Toda to je le začetek, saj v prihodnosti pripravljajo še več modelov.
Glavno vprašanje je, poleg cene, kako hitro se tak tovornjak napolni. Volvo pravi, da bo na specialnih polnilnicah z enosmernim tokom mogoče baterije napolniti v 1-2 urah, z izmeničnim tokom iz omrežja pa preko noči (10 ur). Volvo bo prve električne tovornjake seveda ponudil v Göteborgu. Preizkusi v Stockholmu, kjer so z njimi poizkusno izvajali nočno dostavo (ker ne ropotajo to ni problem), so bili obetavni. Električni tovornjaki nimajo emisij plinov in ne povzročajo hrupa, če pa jih uporabljamo ponoči, lahko zaradi manj prometa isto pot opravijo v zgolj tretjini časa.
Volvo še zdaleč ni edini, ki se podaja na isti trg kakor Tesla. Prihodnje leto prihajajo tudi Renaultovi električni tovornjaki, dve leti pozneje pa še Daimlerjevi.
Novice » Ostale najave » Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake
Glugy ::
Dobra novica ; upam da se primejo na trgu. Je pa seveda treba poskrbet za električno infrastrukturo z mislijo na prihodnost namest da se za TEŠ pa nevem kaj še vse podobno daje denar.
Magic1 ::
Torej ima nosilnost 16 ton. Koliko od tega je sam tovornjak in koliko različne verzije baterij? Da ne bo na koncu ostalo le še 8 ton za tovor.
Magic
dexterboy ::
Če ga primerno zvočno izoliraš, diesel ni katastrofa za hrup. Se mi zdi pa nočna smena idelaka za elektro težkokategornike; manj prometa, manj baterije pokuri, skorajda neslišen, prej iz točke a v točko B...
Še vedno pa ne štekam sledečega; enobatni motorček, par konjev, izoliran, 16 katalizatorjev, zaradi konstantnega vrtljala motorjev idealka za kontrolo izpušnih plinov, ki nekje v enem kotu avta polni baterije... Zalaufa se sam, ugasne se sam, kontrola da ne dela tega v garažah... čista zmaga. Ne rabi spremembe v žicah elektro omrežja, ker baterije v avtu polni eden "APN6" bat... :)
Še vedno pa ne štekam sledečega; enobatni motorček, par konjev, izoliran, 16 katalizatorjev, zaradi konstantnega vrtljala motorjev idealka za kontrolo izpušnih plinov, ki nekje v enem kotu avta polni baterije... Zalaufa se sam, ugasne se sam, kontrola da ne dela tega v garažah... čista zmaga. Ne rabi spremembe v žicah elektro omrežja, ker baterije v avtu polni eden "APN6" bat... :)
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
bbbbbb2015 ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Elektrika nima kaj iskat v tovornem prometu, tu bo dizel za vekomaj.
Ne bo. Zahodna civilizacija se je odločila, da gre izum gospoda Rudolfa Diesla v zgodovino. Pa zdaj, če izum gospoda Diesla to hoče ali noče. Pa tudi ni problem v gospodu Dieslu. Čisto v redu gospod je bil, izum pa tudi v redu.
Čisto tako imam na sumu, da se je geostrateška situacija obrnila tako, da je treba dat denar Rusom, unim kameltrajberjem v Arabiji, dripcem v Maleziji, komunistom v Venezueli. Edini kolikotolikanj civilizirani na top listi nadrealistov so Norvežani. Ki recimo se grejejo na sekance, travo, drva, alge, vsega hudiča živega, nafto pa prodajajo za dolarje in evrote in cekine dajejo skrbno v malho (klinci eni no. Lahko bi vsaj kupili za tiste evrote. Nak.).
Alternative so: modri (blue) sintetični diesel, vodik, baterije, elektrika preko nadzemeljskih vodov, podobno kot el. vlaki.
Dejansko bo prehod problem, ker je podoben problem kot nanavadni wolframovi žarnici na nitko. Pri ekonomskem modelu modelu moraš švicati ko konj, da model prikažeš kot lep in privlačen. Ker se pokaže, da surova nafta, rafinerija, bencinska pumpa, dieselski model je daleč bolj ekonomsko učinkovit model.
Čiste baterije so verjetno dead-end. Ampak Tesla je s svojimi obljubami tako strašljiv za ostale, da moraj biti vsi na tem elektro vlaku, četudi jim intuicija govori drugače.
Nemci so dosti delali na blue dieslu. Samo niso uspeli najti dovolj ekonomičnega vira energije (imeli so v mislih fuzijo), da bi blue diesel bil uspešen model. Zdaj stavijo na generirano elektriko iz celic in vodik. Saj Nemci niso neumni. Samo zaenkrat je ewlektro-vodikov model še slabši glede ekonomike kot čisti električni.
fikus_ ::
Volvo je na pravi poti! ETovornjaki na kratke razdalje, torej v mestu so že sedaj in ob sedanji tehnologiji EV aktualni. Prednosti pa opisane v prispevki (nižji hrup, brez emisij pri vožnji, . . .).
jype ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Elektrika nima kaj iskat v tovornem prometu, tu bo dizel za vekomaj.Tako je. Če bi bla elektrika kaj vredna, bi jo že zdavnaj napeljali v vsa stanovanja.
Markoff ::
Prihodnje leto prihajajo tudi Renaultovi električni tovornjaki
od 2001 naprej je Renault Trucks v lasti Volva, torej pravzaprav niti ne gre za "še enega proizvajalca".
Renault Trucks @ Wikipedia
Kot bi npr. VW, Audi, Škoda, Seat, Porsche in še kdo iz skupine izdal nov tip vozila.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
pastir1234 ::
Če ga primerno zvočno izoliraš, diesel ni katastrofa za hrup. Se mi zdi pa nočna smena idelaka za elektro težkokategornike; manj prometa, manj baterije pokuri, skorajda neslišen, prej iz točke a v točko B...
Še vedno pa ne štekam sledečega; enobatni motorček, par konjev, izoliran, 16 katalizatorjev, zaradi konstantnega vrtljala motorjev idealka za kontrolo izpušnih plinov, ki nekje v enem kotu avta polni baterije... Zalaufa se sam, ugasne se sam, kontrola da ne dela tega v garažah... čista zmaga. Ne rabi spremembe v žicah elektro omrežja, ker baterije v avtu polni eden "APN6" bat... :)
tisti ''APN6 bat'' bo produciral bore malo električne energije. Motor z par konji (recimo da jih ima 5 ), da od sebe eni uri 3,5kWh električne energije. Porabi pa v eni uri? Če samo 1 liter nafte (itak da ni mogoče, porabil bi več) je to 10kWh energije. Mali izkoristek motorja z notranjim izgorevanjem, izgube prenosih, generatorju, tankat je treba... nesmisel. Zdaj vidiš zakaj?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: pastir1234 ()
Dr_M ::
Čakam komentar w1 da pojasni kako je ta volvo low profile
Hehe, verjetno bo res.
Sicer ameriski kamioni hudo izgledajo, to je pa tudi vse. V primerjavi z evropskimi, delujejo kot ene zasterele kante, ki jih mogoce vozjio se kje na vzhodu eu in azije.
Mogoce pa tesla preseneti, ampak se bodo moral fino potrudit (najet evropske inzenirje).
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
BigWhale ::
bbbbbb2015 je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Elektrika nima kaj iskat v tovornem prometu, tu bo dizel za vekomaj.
Ne bo. Zahodna civilizacija se je odločila, da gre izum gospoda Rudolfa Diesla v zgodovino. Pa zdaj, če izum gospoda Diesla to hoče ali noče. Pa tudi ni problem v gospodu Dieslu. Čisto v redu gospod je bil, izum pa tudi v redu.
Tudi izum g. Murdocha je sel sel v zgodovino in takrat, ko je zacel odhajati v zgodovino so se nekateri oglasali na enak nacin. :) Sedaj pa izuma g. Murdocha nihce vec ne pogresa. :)
Stari maček ::
Evropejci se igrajo z igračkami s 130 kW z nikakršnim dosegom medtem ko Američani delajo stroje z 2000 kW...in dosegom 1600 km.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stari maček ()
Magic1 ::
A zdaj je pa zadeva na vodik kr nekaj cool? A ni preprosteje na plin vozit? Mešaš različna stvari...
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
IL_DIAVOLO ::
Stari maček je izjavil:
Evropejci se igrajo z igračkami s 130 kW z nikakršnim dosegom medtem ko Američani delajo stroje z 2000 kW...in dosegom 1600 km.
V Evropi obstajajo neki standardi in omejitve.
darkolord ::
Stari maček je izjavil:
Evropejci se igrajo z igračkami s 130 kW z nikakršnim dosegom medtem ko Američani delajo stroje z 2000 kW...in dosegom 1600 km."delajo"? A so že kakega naredili?
Stari maček ::
A zdaj je pa zadeva na vodik kr nekaj cool? A ni preprosteje na plin vozit? Mešaš različna stvari...
Narediti vodik ali pa kakšen drug plin iz elektrike je pa po tvoje isto,a? V bistvu je Nikola ONE čisto električno vozilo.
Stari maček je izjavil:
Evropejci se igrajo z igračkami s 130 kW z nikakršnim dosegom medtem ko Američani delajo stroje z 2000 kW...in dosegom 1600 km."delajo"? A so že kakega naredili?
Nisi pismen, da bi si na njihovi strani pogledal? Ne samo da delajo, tudi mrežo polnilnic imajo že po celi ZDA. Vodik proizvajajo sami z vetrnimi in solarnimi elektrarnami. Poleg tega ti zagotovijo posel. V bistvu celoten koncept. Evropa je od tega razmišljanja oddaljena vsa 10 let.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stari maček ()
darkolord ::
Stari maček je izjavil:
Nisi pismen, da bi si na njihovi strani pogledal? Ne samo da delajo, tudi mrežo polnilnic imajo že po celi ZDA. Vodik proizvajajo sami z vetrnimi in solarnimi elektrarnami. Poleg tega ti zagotovijo posel. V bistvu celoten koncept. Evropa je od tega razmišljanja oddaljena vsa 10 let.Na njihovi strani ne piše prav nič od tega. Piše, da že gradijo dve polnilni postaji. Jaka mreža je to.
Niti k še nimajo od kamiona.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
kuglvinkl ::
A to pomen, da bodo smetarji hodili ponoci okrog? Logicno bi bilo zelo, samo placati bi bi jih bilo treba za 50% vec.
Oz, kolkr gledava s tamalim filmcke, v us so to one man operator. Pri nas pa trije.
Oz, kolkr gledava s tamalim filmcke, v us so to one man operator. Pri nas pa trije.
Your focus determines your reallity
Baja ::
električni kamion je že tih, kaj pa praznjenje samih kant? me ne mika, da bi to sredi noči poslušal :/
krucymucy ::
pastir1234 je izjavil:
tisti ''APN6 bat'' bo produciral bore malo električne energije. Motor z par konji (recimo da jih ima 5 ), da od sebe eni uri 3,5kWh električne energije. Porabi pa v eni uri? Če samo 1 liter nafte (itak da ni mogoče, porabil bi več) je to 10kWh energije. Mali izkoristek motorja z notranjim izgorevanjem, izgube prenosih, generatorju, tankat je treba... nesmisel. Zdaj vidiš zakaj?
Tale liter porabe si potegnil iz nikoder.
Liter dizla ima 10,7kWh. V optimalnih pogojih, ki se jih na ta nacin da doseci ima dizel lahko 0,45 izkoristek.
4,8kWh iz litra. iz desetih litrov 48kWh.
Generatorji znajo imeti 95% izkoristka, polnjenje baterij pa tudi in dobis nekih 43kWh.
Nissan Leaf s 40kWh baterijo menda prevozi 240km.
4l/100km prevozis pa tudi z dizlom.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krucymucy ()
D3m0r4l1z3d ::
Verjetno bodo vse te baterije tudi lepo pognojile zemljo ko odslužijo, med izdelavo pa očitno samo mountain dew iz tovarne teče.
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
BigWhale ::
Ja, ker pridelava in predelava nafte je pa kot kopanje v izviru mladosti ... Dejmo se mal vec, se mal bolj neumnih argumentov.
MrStein ::
Kaj je to argument?
Je bil tu enkrat dan Full-Life-Cycle assesment? Cradle-to-Grave?
Biločesa? Gre samo za "čutim na vodi" in "na TV sem videl/na radiju slišal".
In seveda temeljni "naši vs. vaši" AKA "logika nogometnega navijača".
Je bil tu enkrat dan Full-Life-Cycle assesment? Cradle-to-Grave?
Biločesa? Gre samo za "čutim na vodi" in "na TV sem videl/na radiju slišal".
In seveda temeljni "naši vs. vaši" AKA "logika nogometnega navijača".
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
Okapi ::
Ni dolgo, kar je bil na tapeti LCA, ki so ga pripravili pri ADAC. Ampak je vse zaman, če ti rezultat ne ustreza, rečeš fake news in naprej goniš svojo (ne samo konkretno ti, praktično vsak).
MrStein ::
[citation needed]
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
frudi ::
Tale študija je recimo bila že linkana tule na slo-techu, sicer v drugi temi, kot primer sodobne študije z aktualnimi podatki za proizvodnjo baterij, ki menda potrjuje, da so tudi ob uporabi najbolj umazanih virov elektrike EV-ji okolju prijaznejši od dizlov (v smislu CO2 emisij v celotni življenjski dobi avtomobila).
Žal ne avtorji pompoznih člankov in njihovih naslovov, ne tisti ki to študijo veselo lepijo po forumih, le-te očitno niso prebrali. Referenčni EV, uporabljen v študiji, je bil namreč tak s 30 kWh baterijo z LMO kemijo. Stari Leaf, recimo. Ne ravno najbolj praktičen EV torej.
Za primerjavo, 100 kWh NCA baterija v S/X Teslah ima kar 7x večji CO2 odtis, kar skupen ogljični odtis takšne Tesle skozi celotno življenjsko dobo dvigne do ali celo nad nivo kakšnega varčnejšega dizla. Model 3 je v tem pogledu verjetno celo slabši, kljub manjši bateriji, ki pa menda uporablja NCM kemijo, ki ima po tej študiji ~50% višji CO2 odtis na kWh, kot NCA v S/X.
Seveda, CO2 ni celotna zgodba, ampak vsaj v tem pogledu EV-ji vsaj trenutno še niso v nedvoumni prednosti.
Žal ne avtorji pompoznih člankov in njihovih naslovov, ne tisti ki to študijo veselo lepijo po forumih, le-te očitno niso prebrali. Referenčni EV, uporabljen v študiji, je bil namreč tak s 30 kWh baterijo z LMO kemijo. Stari Leaf, recimo. Ne ravno najbolj praktičen EV torej.
Za primerjavo, 100 kWh NCA baterija v S/X Teslah ima kar 7x večji CO2 odtis, kar skupen ogljični odtis takšne Tesle skozi celotno življenjsko dobo dvigne do ali celo nad nivo kakšnega varčnejšega dizla. Model 3 je v tem pogledu verjetno celo slabši, kljub manjši bateriji, ki pa menda uporablja NCM kemijo, ki ima po tej študiji ~50% višji CO2 odtis na kWh, kot NCA v S/X.
Seveda, CO2 ni celotna zgodba, ampak vsaj v tem pogledu EV-ji vsaj trenutno še niso v nedvoumni prednosti.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
MrStein ::
Ne CO2 ampak CO2-equivalent (v linkanem članku).
Kaj pa druge, dejansko strupene snovi?
Kaj pa druge, dejansko strupene snovi?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
frudi ::
Ja, pardon, CO2 ekvivalent.
Kot sem tudi sam rekel, CO2 ni edini faktor. Ampak za druge snovi vsaj sam nimam virov, se bo kdo drug moral potrudit in najti kako študijo.
Kot sem tudi sam rekel, CO2 ni edini faktor. Ampak za druge snovi vsaj sam nimam virov, se bo kdo drug moral potrudit in najti kako študijo.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
D3m0r4l1z3d ::
Ja, ker pridelava in predelava nafte je pa kot kopanje v izviru mladosti ... Dejmo se mal vec, se mal bolj neumnih argumentov.
No, zdaj pa bo še čiste baterije treba nardit, s tem da bo treba še več elektrike proizvesti in samo dejstvo koliko ima energije na kg baterija napram dizlu ter življenska doba tega kontejnerja z vso to čisto kemijo.
Ker verjetno nisi neumen, boš zdaj razumel.
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
D3m0r4l1z3d ::
Najboljši primer uporabe baterij je viličar. Teža je celo v prid, precej boljše za uporabo v zaprtih prostorih,... prav vse je nasprotno od avta in s tem je električen avto ena velika bedarija. Ob polnjenju baterij tudi ne nastaja ravno ozon, če se še lahko pošalim, ne znam pa si predstavljati na milijone teh prevoznih sredstev s tako slabo izkoriščeno energijo in vse kar je v ozadju, da sploh baterija nastane in kaj bo z njo po življenski dobi. Katastrofa.
Nuklearke bodo počasi ukinili, kar je po eni strani prav, saj lahko ena prinese takoj več težav za okolico kot desetletje onesnaževanja s plini. Potreba po elektriki je tudi zaradi električnih vozil vse večja, torej bodo manjko po ukinitvi nukleark morali nekako nadoknaditi in težko, da bodo voda, zrak in sonce dovolj.
Nuklearke bodo počasi ukinili, kar je po eni strani prav, saj lahko ena prinese takoj več težav za okolico kot desetletje onesnaževanja s plini. Potreba po elektriki je tudi zaradi električnih vozil vse večja, torej bodo manjko po ukinitvi nukleark morali nekako nadoknaditi in težko, da bodo voda, zrak in sonce dovolj.
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: D3m0r4l1z3d ()
D3m0r4l1z3d ::
Ja, pardon, CO2 ekvivalent.
Kot sem tudi sam rekel, CO2 ni edini faktor. Ampak za druge snovi vsaj sam nimam virov, se bo kdo drug moral potrudit in najti kako študijo.
Poglej, gre se za- kaj?:ravnotežje, kako?:relativno in zakaj?:zaradi izkoristka. Nihče tukaj nima vseh virov, ne razume vsega, se s tem profesionalno ukvarja in tako so lahko argumenti prav vsakršni, vendar na koncu se gre le za prej omenjene 3 oporne točke. Po domače si lahko razlagamo s tem, da je treba nekje drugje vzet, da lahko daš. Žebelj v krsto el. avtov, kamionov, ... pa bi moral biti (če že zanemarimo kolikšna dodatna obremenitev za okolje je proizvodnja, polnjenje in odpad) grozno slab izkoristek, kar je pri strojih ključnega pomena. Nič ne kaže, da bi se lahko pri baterijah kaj bistveno spremenilo, da bi se vsaj približali shranjeni energiji v kg "goriva". Vprašanje tudi varnosti, v kakšnem razmerju bo, če spravimo v kg baterije isto energije kot liter dizla.
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
jype ::
Za primerjavo, 100 kWh NCA baterija v S/X Teslah ima kar 7x večji CO2 odtis, kar skupen ogljični odtis takšne Tesle skozi celotno življenjsko dobo dvigne do ali celo nad nivo kakšnega varčnejšega dizla.Če se lahko dogovorimo, da bo "varčen dizel" ves čas deloval zgolj v tvoji dnevni sobi in boš okna ves čas imel zaprta, potem je to super.
Če ga misliš vozit okoli in dodajat onesnaženje v okolja, kjer se giblje ogromno ljudi, potem pa niti ne.
frudi ::
Za primerjavo, 100 kWh NCA baterija v S/X Teslah ima kar 7x večji CO2 odtis, kar skupen ogljični odtis takšne Tesle skozi celotno življenjsko dobo dvigne do ali celo nad nivo kakšnega varčnejšega dizla.Če se lahko dogovorimo, da bo "varčen dizel" ves čas deloval zgolj v tvoji dnevni sobi in boš okna ves čas imel zaprta, potem je to super.
Če ga misliš vozit okoli in dodajat onesnaženje v okolja, kjer se giblje ogromno ljudi, potem pa niti ne.
Sem lepo napisal, da govorim samo o CO2 in da to ni edini faktor, ampak da o ostalih nimam virov, da bi lahko komentiral o njih.
Tako da se lahko pretvarjaš, kako si brihten s svojim "aha, gotcha!" odgovorom, ali pa prispevaš h konstruktivni debati in najdeš še kakšne vire za ostale faktorje onesnaževanja. Ampak sej je jasno, kaj lahko pričakujemo od tebe...
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
bobby ::
Ukinitev nukleark, ha ha, ta je dobra.
Ce me spomin ne vara, do 2020 se jih bo na obstojexih 460-ce me spomin ne vara, dodatno odprlo ali poslalo ponovno v pogon 160.
Trenutno je nuklearna enerfija, glede na vse, razen skladiščenja povsod v presnoati pred ostalimi minusi. Človeški faktor pa povsod ima velik vpliv, v tem primeru strahotno velikega. Ampak, ce se drzi vseh pravil, ki ao mimogrede svinjsko hudo definirana in stroga, je ogljicni odtis in skladiscenje glede na enoto proizvedene enervije zelo mala v primerjavi z ostalimi.
Ce rabis lonke in potrditve, googlaj, vec kot 30sekund ti ne bi smelo vzeti
Ce me spomin ne vara, do 2020 se jih bo na obstojexih 460-ce me spomin ne vara, dodatno odprlo ali poslalo ponovno v pogon 160.
Trenutno je nuklearna enerfija, glede na vse, razen skladiščenja povsod v presnoati pred ostalimi minusi. Človeški faktor pa povsod ima velik vpliv, v tem primeru strahotno velikega. Ampak, ce se drzi vseh pravil, ki ao mimogrede svinjsko hudo definirana in stroga, je ogljicni odtis in skladiscenje glede na enoto proizvedene enervije zelo mala v primerjavi z ostalimi.
Ce rabis lonke in potrditve, googlaj, vec kot 30sekund ti ne bi smelo vzeti
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
D3m0r4l1z3d ::
Bomo videli.
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
jype ::
Sem lepo napisal, da govorim samo o CO2 in da to ni edini faktor, ampak da o ostalih nimam virov, da bi lahko komentiral o njih.Lepo si napisal neuporaben BS, tako kot vsi ostali. Dejstvo je, da se dizlov in bencinarjev nočemo znebiti zaradi CO2, temveč zaradi milijonov mrtvih zaradi strupenih plinov, ki jih na neobladljiv način izpuščajo v zrak milijarde avtomobilov.
frudi ::
Sem lepo napisal, da govorim samo o CO2 in da to ni edini faktor, ampak da o ostalih nimam virov, da bi lahko komentiral o njih.Lepo si napisal neuporaben BS, tako kot vsi ostali. Dejstvo je, da se dizlov in bencinarjev nočemo znebiti zaradi CO2, temveč zaradi milijonov mrtvih zaradi strupenih plinov, ki jih na neobladljiv način izpuščajo v zrak milijarde avtomobilov.
Nekdo je vprašal za full life-cycle assessment česarkoli, podal sem pač tisto, za kar sem iz glave vedel podatke in za kar sem lahko podal vire. Zraven pa še sam opozoril, da to ni edini faktor, ki ga moramo gledati.
Če se tebi to ne zdi dovolj, se nahaj samo petelinit in delat pametnega, ampak še sam prispevaj kaj uporabnega. Ker ves tvoj doprinos do sedaj je bil pa res čisto neuporaben BS in jamranje. Ob tem pa se še hinavsko zmrduješ, kako da drugi prispevamo samo BS.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
Jackass ::
Kot ste že nekateri prepoznali, se je svet odločil za električno energijo in baterijske hranilnike vseh oblik. Vodik je na vidiku, vendar verjetno ga še 10 let ne bo v praksi. Razog je ekonomske narave - trenutno je bilo preveč denarja investiranega v razvoj baterijsko gnanih vozil in ta vložek se bo moral najprej povrniti. Z novih ciklom pa lahko pričakujemo tudi vodik.
Mi je pa osebno žal za CNG, ki je izredno čist vir energije in ga je na pretek v naravi.
Mi je pa osebno žal za CNG, ki je izredno čist vir energije in ga je na pretek v naravi.
jAcKaSS
Emobi ::
PRIHODNOST AVTOMOBILIZMA JE ELEKTRIČNA!
To trdim že dve leti in to je pred kratkim uradno izjavil šef tovarne BMW. Mislim, da si nobeden od nas ne domišlja, da je bolj obveščen o avtomobilizmu in o avtomobilski prihodnosti kot šef tovarne, ki ima največjo dobičkonosnost v avtomobilski industriji - beri: dela najnaprednejše in najboljše avtomobile.
Pa saj ni treba verjeti nikomur, potrebno se je pač seznaniti z dejstvi:
1. Izkoristek motorjev z notranjim izgorevanjem (ICE)je od 20-40%, več kot pol energije se porabi za nekoristno toploto, premagovanje trenja in za spreminjanje smeri posameznih delov motorja. Elektromotor pa ima izkoristek nad 90%, pa še zavorno energijo lahko regenerira, kar nobeden ICE ne more!
2. Litij-ionske baterije niso umazana tehnologija, ker bodo v avtomobilih zdržale 15 do 20 let, nato pa se ne bodo še reciklirale, ker bodo nameščene pri elektrarnah ali v hiši, kot sistem za kompenzacijo za nadaljnjih 20 do 30 let. Proizvod, ki je v funkciji 50 let in pri tem ne onesnažuje okolice in ne potrebuje nobenega vzdrževanja, nakar se ga reciklira, je ekološko sprejemljiv. In litija ne bo zmanjkalo.
3. Bistveno pa je, da električna vozila med vožnjo in zastoji ne izpuščajo nobenih škodljivih snovi, ki povzročajo vse civilizacijske bolezni. Pa četudi bi imel 16 filtrov, nanoprahu ne moreš očistiti, ta prah pa gre globoko v pljuča in nato po celem telesu, tudi v možgane in povzroča demence.
4. Bojazen o preobremenitvi električnega omrežja in graditvi novih elektrarn je odveč. Prehod na EV bo postopen in omrežje se bo temu prilagajalo; v primeru pametnih omrežij, ki ga bomo prej ali slej imeli, potrebujemo samo do 18% več elektrike, če gredo vsa vozila v državi na elektriko!
Ne vem, zakaj se vsi osredotočate na Teslo, ko pa je Amerika mentalno in ozemeljsko precej daleč. Verjetno zaradi velike reklame in pompa, ki ga delajo. Američani nikoli niso delali avtomobilov, ki bi se po tehnologiji in kvaliteti izdelave lahko kosali z evropskimi, sploh pa ne nemškimi. Tesla sicer ima nove tehnologije, kvaliteto izdelave pa še dolgo ne bo imel.
Pa poglejmo EV avto BMW i3:
- v celotnem ciklu od izdelave, uporabe in razgradnje, je njegov ogljični odtis 50% manjši kot klasični avto; če ga polniš z elektriko, ki je pridobljena s fosilnimi gorivi, pa je ogljični odtis 25% manjši. Izdelava EV pomeni tudi izdelavo baterije, torej ne bo držalo, da bi to ne vem kako obremenjevalo okolja
- pri izdelavi porabijo 70% manj vode
- 25% avtomobila je iz recikliranih materialov
- na 100km porabi 12,6 kWh elektrike, kar je ekvivalent litra in pol bencina!
- tehta samo 1250kg
- je nerjaveč, ker je iz karbona in aluminija
Torej, EV še zdaleč nimajo slabega izkoristka, niso težki, temveč obratno. Kdor danes kupuje nov avto in ima možnost polnjenja vozila na domači vtičnici ter izbere ICE ali pa hibrida, ki je smrdljiv kompromis, je popolnoma neobveščen in razsipen ter neekološki, ker so stroški lastništva (TCO) višji kot pri EV, pa še ugodnega eko kredita ne more dobiti. Pa še živel bo krajše, ker bo vdihoval izpušne pline!
Kljub temu, da je nabavna cena EV-jev z vrnjeno subvencijo 2x večja od ICE-jev, pa so vsi stroški z nabavno ceno vred in izgubo vrednosti vozila pri prevoženih 20.000 km na leto po desetih letih izenačeni, potem pa v prid EV-ja!
To so dejstva, ki jih bomo v Sloveniji prej ali slej sprejeli, samo vprašanje kdaj. Ker, če jih bomo pozno, bomo to drago plačali. Razvoja pa ne moremo zaustaviti; pa ne zaradi tega, ker nas je samo dva milijona. Tega razvoja ne more zaustaviti niti ZDA, katere tragikomični predsednik želi državo vrniti v 20. stoletje in poganjati termoelektrarne, da bi ohranil delovna mesta. Za njegov intelektualni horizont je preveč, da bi uvidel, da nove tehnologije ustvarjajo še več delovnih mest in da prosperira tisti, ki JE NAPREDEN IN GRE V KORAK S ČASOM, ali še bolje, ki JE PRED ČASOM.
To trdim že dve leti in to je pred kratkim uradno izjavil šef tovarne BMW. Mislim, da si nobeden od nas ne domišlja, da je bolj obveščen o avtomobilizmu in o avtomobilski prihodnosti kot šef tovarne, ki ima največjo dobičkonosnost v avtomobilski industriji - beri: dela najnaprednejše in najboljše avtomobile.
Pa saj ni treba verjeti nikomur, potrebno se je pač seznaniti z dejstvi:
1. Izkoristek motorjev z notranjim izgorevanjem (ICE)je od 20-40%, več kot pol energije se porabi za nekoristno toploto, premagovanje trenja in za spreminjanje smeri posameznih delov motorja. Elektromotor pa ima izkoristek nad 90%, pa še zavorno energijo lahko regenerira, kar nobeden ICE ne more!
2. Litij-ionske baterije niso umazana tehnologija, ker bodo v avtomobilih zdržale 15 do 20 let, nato pa se ne bodo še reciklirale, ker bodo nameščene pri elektrarnah ali v hiši, kot sistem za kompenzacijo za nadaljnjih 20 do 30 let. Proizvod, ki je v funkciji 50 let in pri tem ne onesnažuje okolice in ne potrebuje nobenega vzdrževanja, nakar se ga reciklira, je ekološko sprejemljiv. In litija ne bo zmanjkalo.
3. Bistveno pa je, da električna vozila med vožnjo in zastoji ne izpuščajo nobenih škodljivih snovi, ki povzročajo vse civilizacijske bolezni. Pa četudi bi imel 16 filtrov, nanoprahu ne moreš očistiti, ta prah pa gre globoko v pljuča in nato po celem telesu, tudi v možgane in povzroča demence.
4. Bojazen o preobremenitvi električnega omrežja in graditvi novih elektrarn je odveč. Prehod na EV bo postopen in omrežje se bo temu prilagajalo; v primeru pametnih omrežij, ki ga bomo prej ali slej imeli, potrebujemo samo do 18% več elektrike, če gredo vsa vozila v državi na elektriko!
Ne vem, zakaj se vsi osredotočate na Teslo, ko pa je Amerika mentalno in ozemeljsko precej daleč. Verjetno zaradi velike reklame in pompa, ki ga delajo. Američani nikoli niso delali avtomobilov, ki bi se po tehnologiji in kvaliteti izdelave lahko kosali z evropskimi, sploh pa ne nemškimi. Tesla sicer ima nove tehnologije, kvaliteto izdelave pa še dolgo ne bo imel.
Pa poglejmo EV avto BMW i3:
- v celotnem ciklu od izdelave, uporabe in razgradnje, je njegov ogljični odtis 50% manjši kot klasični avto; če ga polniš z elektriko, ki je pridobljena s fosilnimi gorivi, pa je ogljični odtis 25% manjši. Izdelava EV pomeni tudi izdelavo baterije, torej ne bo držalo, da bi to ne vem kako obremenjevalo okolja
- pri izdelavi porabijo 70% manj vode
- 25% avtomobila je iz recikliranih materialov
- na 100km porabi 12,6 kWh elektrike, kar je ekvivalent litra in pol bencina!
- tehta samo 1250kg
- je nerjaveč, ker je iz karbona in aluminija
Torej, EV še zdaleč nimajo slabega izkoristka, niso težki, temveč obratno. Kdor danes kupuje nov avto in ima možnost polnjenja vozila na domači vtičnici ter izbere ICE ali pa hibrida, ki je smrdljiv kompromis, je popolnoma neobveščen in razsipen ter neekološki, ker so stroški lastništva (TCO) višji kot pri EV, pa še ugodnega eko kredita ne more dobiti. Pa še živel bo krajše, ker bo vdihoval izpušne pline!
Kljub temu, da je nabavna cena EV-jev z vrnjeno subvencijo 2x večja od ICE-jev, pa so vsi stroški z nabavno ceno vred in izgubo vrednosti vozila pri prevoženih 20.000 km na leto po desetih letih izenačeni, potem pa v prid EV-ja!
To so dejstva, ki jih bomo v Sloveniji prej ali slej sprejeli, samo vprašanje kdaj. Ker, če jih bomo pozno, bomo to drago plačali. Razvoja pa ne moremo zaustaviti; pa ne zaradi tega, ker nas je samo dva milijona. Tega razvoja ne more zaustaviti niti ZDA, katere tragikomični predsednik želi državo vrniti v 20. stoletje in poganjati termoelektrarne, da bi ohranil delovna mesta. Za njegov intelektualni horizont je preveč, da bi uvidel, da nove tehnologije ustvarjajo še več delovnih mest in da prosperira tisti, ki JE NAPREDEN IN GRE V KORAK S ČASOM, ali še bolje, ki JE PRED ČASOM.
D3m0r4l1z3d ::
NEK zaprejo in poraba se poveča, s čim se bo povečala proizvodnja?
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
D3m0r4l1z3d ::
Nedvomno je prihodnost, tukaj sploh ni kaj za dodat. Samo ne bo tako kot si eni predstavljajo in zagovarjajo.
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
Emobi ::
Nisi povedal, kako si prihodnost eni predstavljajo oziroma, kako si jo ti. Bom jaz poskusil:
NEK 2 bo, TEŠ 7 pa ne. Na večini streh bodo sončne elektrarne, v kleteh pa baterije, kot tudi v vseh novih avtomobilih, ker bodo samo še hibridi in popolnoma električna vozila. Hibridi bodo v veliki manjšini. Novi tovornjaki bodo električni. Novega klasičnega ICE-ja (smrdljivca) pa ne bo mogel več nobeden kupiti, kar je v Pekingu že realnost.
Pri nas se baterije v kleteh že poskusno uvajajo, tako jo ima Bowling klub v Ljubljani.
https://oe.finance.si/8931769/Sistem-ki...
Kdaj pa bo nastopila ta prihodnost, je pa težko reči, ker je odvisna od stopnje konzervativnosti (po domače zarukanosti) slovenskih državljanov. Upam, da bo zarukanosti čim manj in da bo to že leta 2030. Držim pesti.
NEK 2 bo, TEŠ 7 pa ne. Na večini streh bodo sončne elektrarne, v kleteh pa baterije, kot tudi v vseh novih avtomobilih, ker bodo samo še hibridi in popolnoma električna vozila. Hibridi bodo v veliki manjšini. Novi tovornjaki bodo električni. Novega klasičnega ICE-ja (smrdljivca) pa ne bo mogel več nobeden kupiti, kar je v Pekingu že realnost.
Pri nas se baterije v kleteh že poskusno uvajajo, tako jo ima Bowling klub v Ljubljani.
https://oe.finance.si/8931769/Sistem-ki...
Kdaj pa bo nastopila ta prihodnost, je pa težko reči, ker je odvisna od stopnje konzervativnosti (po domače zarukanosti) slovenskih državljanov. Upam, da bo zarukanosti čim manj in da bo to že leta 2030. Držim pesti.
krucymucy ::
PRIHODNOST AVTOMOBILIZMA JE ELEKTRIČNA!
Kdor danes kupuje nov avto in ima možnost polnjenja vozila na domači vtičnici ter izbere ICE ali pa hibrida, ki je smrdljiv kompromis, je popolnoma neobveščen in razsipen ter neekološki, ker so stroški lastništva (TCO) višji kot pri EV, pa še ugodnega eko kredita ne more dobiti. Pa še živel bo krajše, ker bo vdihoval izpušne pline!
Lepo da si se potrudil z dolgim zapisom. Cenim to.
Ampak me moti zgoraj navedeno, ker sem nedolgo nazaj kupil nov avto.
Nemalo ljudi se za potrebe sluzbe vozi veckrat mesecno po 500km in vec. Vcasih se zgodi da je treba opraviti tudi vec kot tisoc kilometrov dolgo pot v cimkrajsem casu.
Alternative dizlu torej se ni za take primere.
Miha 333 ::
Za požiranje avtocestnih kilometrov dizel nima alternative. Kaj mi pomaga EV, če se moram po AC cijazit s 100 km/h, da ne trpi domet? Da ne omenjam časa za polnjenje.
Emobi ::
Joj, oprostite prosim, ker sem pozabil napisati še sledeče:
"razen če ne delaš dolgih avtocestnih potovanj in se ti mudi."
EV-ji niso za dolga avtocestna potovanja, ki jih je potrebno opraviti v kratkem času, ker je njihov domet pri 150km/h pol manjši zaradi zračnega upora. Tudi polnijo se dolgo časa, zato je potovanje 2x daljše.
Tudi z bencinarjem greš lahko na dolga hitra potovanja.
Dizel se finančno izplača samo v primeru, če letno narediš 30 do 35.000km, ker so višji stroški vzdrževanja in ni tako vzdržljiv kot bencinar. Ampak ekološko se ne izplača nikoli, ker nanoprah ne moreš očistiti do konca in zelo onesnažuje, sploh pa, ko čisti svoje filtre. Zato bi bilo potrebno dizle dodatno obdavčiti in spraviti v zaslužen grob. Ker te saje - ogljik - ne samo skrajšujejo življenjsko dobo, ampak tudi zmanjšujejo delovno zmožnost.
Vsekakor je za take primere boljši hibrid bencinar, ki je prava alternativa za dizel.
Dobro si opazil mojo nedoslednost. Če si kupil dizla, čim manj vdihuj njegov izpuh in za božjo voljo ga ne ogrevaj in ohlajaj na mestu, kot nekateri na forumu svetujejo, ker to mašini nič ne koristi, tebi pa sigurno škodi. Pa čimprej se ga reši, ker jim cena pada, pa še bolj jim bo.
"razen če ne delaš dolgih avtocestnih potovanj in se ti mudi."
EV-ji niso za dolga avtocestna potovanja, ki jih je potrebno opraviti v kratkem času, ker je njihov domet pri 150km/h pol manjši zaradi zračnega upora. Tudi polnijo se dolgo časa, zato je potovanje 2x daljše.
Tudi z bencinarjem greš lahko na dolga hitra potovanja.
Dizel se finančno izplača samo v primeru, če letno narediš 30 do 35.000km, ker so višji stroški vzdrževanja in ni tako vzdržljiv kot bencinar. Ampak ekološko se ne izplača nikoli, ker nanoprah ne moreš očistiti do konca in zelo onesnažuje, sploh pa, ko čisti svoje filtre. Zato bi bilo potrebno dizle dodatno obdavčiti in spraviti v zaslužen grob. Ker te saje - ogljik - ne samo skrajšujejo življenjsko dobo, ampak tudi zmanjšujejo delovno zmožnost.
Vsekakor je za take primere boljši hibrid bencinar, ki je prava alternativa za dizel.
Dobro si opazil mojo nedoslednost. Če si kupil dizla, čim manj vdihuj njegov izpuh in za božjo voljo ga ne ogrevaj in ohlajaj na mestu, kot nekateri na forumu svetujejo, ker to mašini nič ne koristi, tebi pa sigurno škodi. Pa čimprej se ga reši, ker jim cena pada, pa še bolj jim bo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
D3m0r4l1z3d ::
Kaj pa zamenjave baterij, recimo da se bo namesto polnilo, na postajah le zamenjalo?
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
Emobi ::
To je bila ideja Renaulta, ki pa se ne obnese. Baterija je del trdnostne konstrukcije avtomobila, le tako je najbolj izkoriščena. Pa še problemi z lastništvom, kompatibilnosti...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 59401 (53727) | Jackass |
» | Tudi Google in Waymo začela uporabljati avtonomne tovornjake (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 27329 (23201) | xmetallic |
» | Tesla začela preizkušati tovornjak Semi (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 21382 (16458) | MrStein |
» | Tesla presenetila z nizkimi cenami električnega tovornjaka (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 37535 (31600) | Jupito |
» | Tesla obljublja električni tovornjak in dirkalnik (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 53454 (46131) | nekikr |