Novice » Znanost in tehnologija » Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin
Berserker ::
Večina ljudi ima 10+ let stare hladilnike. In danes je po domovih 10x več klimatskih naprav, kot jih je bilo pred 10 leti.
In jih bo vedno več, glede na zadnje vročinske napade.
Dejansko je že nemogoče shajat poleti brez klime.
s1m0n ::
Hladilnik pa ja ni velik porabnik! Še igranje igric za 2h na dan je lahko več :)
Razen, če je vaš hladilnik odprtega tipa :)
Razen, če je vaš hladilnik odprtega tipa :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: s1m0n ()
konspirator ::
rolihandrej
Pri sliki, ki so jo prilepil, ne piše da gre za el. energijo, temveč samo energijo.
Kaj predstavklja podstavka other ?
Kemična industrija tudi ni tako nedolžen faktor porabe (27%, drugi največji porabnik energije za rafinacijo surove nafte v višje derivate).
Pri sliki, ki so jo prilepil, ne piše da gre za el. energijo, temveč samo energijo.
Kaj predstavklja podstavka other ?
Kemična industrija tudi ni tako nedolžen faktor porabe (27%, drugi največji porabnik energije za rafinacijo surove nafte v višje derivate).
--
Horejšio ::
2030 se bomo fural z warp brzino na antimaterijo :) http://www.kvarkadabra.net/2000/01/anti... Warp drive @ Wikipedia
cleanac ::
krneki0001 je izjavil:
Leta 1998 je bil tečaj EUR/SIT ribližno 186 (30.6.1998 - sem vzel sredino leta), torej je stal Twingo cca. 7.700 EUR. Potem pa imaš še inflacijo od uvedbe EUR naprej (2007).
Edit: https://www.bsi.si/podatki/tec-BS-SIT.a...
Povprečna neto plača takrat je bila cca 100.000 SIT. Torej si takrat plačal 14 mesečnih plač za enega twingota. Sedaj je neto plača cca 1.000 EUR, torej imaš ga za 9 mesečnih plač. Človek si ga torej sedaj precej lažje privošči kot takrat, pa tudi precej več dobi od avta sedaj, kot takrat.
evra ni bilo, bila je marka. Povprečna plača pa je bila maja 1998 točno 155.587 tolarjev. junija pa že 158.024 sit.
https://www.uradni-list.si/glasilo-urad...
Evro kot plačilno sredstvo ni obstajal, je pa obstajal kot denarna enota, pred 1.1.1999 sicer pod drugim imenom, ampak je bila "konverzija" v razmerju 1:1.
Euro @ Wikipedia
energetik ::
Bi rekel da so poleg tega krivec za povečano porabo tudi ogrevalne TČ. Skoraj vsaka novogradnja, ki nima možnosti zemeljskega plina ali nima svojega gozda, ima zraven TČ. Npr. mi porabimo ~4MWh/leto samo za TČ (ogrevanj, hlajenje, SV), kar je povprečno 11kWh/dan, poleg ostale gospodinjske porabe.Večina ljudi ima 10+ let stare hladilnike. In danes je po domovih 10x več klimatskih naprav, kot jih je bilo pred 10 leti.
In jih bo vedno več, glede na zadnje vročinske napade.
Dejansko je že nemogoče shajat poleti brez klime.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Berserker ::
Nekateri ste tudi spregledali, da bi si strategija prizadeva tudi zmanjšat število vozil. Car sharing ter urejanje javnega prevoza. Res pa je, da se ne da rešit sitacij, ko se Štajerci vozijo delat v Ljubljano ali pa posamezniki iz Šmartnega na Pohorju/Rogaške v Graz.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Berserker ()
roli ::
konspirator je izjavil:
rolihandrej
Pri sliki, ki so jo prilepil, ne piše da gre za el. energijo, temveč samo energijo.
Kaj predstavklja podstavka other ?
Kemična industrija tudi ni tako nedolžen faktor porabe (27%, drugi največji porabnik energije za rafinacijo surove nafte v višje derivate).
Sem preveril... drži ja. Se posipam s pepelom. Gre se za energijo na splošno, ne samo za elektriko. Sem imel v glavi en drug vir, ki pa mi ga ni uspelo na hitro najti. Tukajle je vir tiste slike:
https://www.eia.gov/energyexplained/ind...
Ampak na koncu stvar privede do tega, da stvar sploh ni tako enostavna za izračunat:
https://greentransportation.info/energy...
http://www.r00li.com
SimplyMiha ::
Nekateri ste tudi spregledali, da bi si strategija prizadeva tudi zmanjšat število vozil. Car sharing ter urejanje javnega prevoza. Res pa je, da se ne da rešit sitacij, ko se Štajerci vozijo delat v Ljubljano ali pa posamezniki iz Šmartnega na Pohorju/Rogaške v Graz.
Naj raje uredijo javni prevoz, pa ne bo problemov.
jernejl ::
Mmmm, NE! Poraba se elektricne energije se ne visa.
During the 10-year period from 2005 to 2015, the consumption of electricity by households fell in the EU-28 by 0.9 %
In to vkljucuje tudi EV, ki so so trenutno na cestah. Res jih je pa malo:).
V Slovenije je celo več približno -2% od 2005 do 2016.
Kakšen vir za tole?
SURS pravi drugače:
Utk ::
No vidte, poraba se je v 20 letih povečala za več kot se bi zarad elektricnih avtov, pa ne vidim razpada sistema.
stara mama ::
Dajmo potegnit glavo iz dreka tule:
Pokažite mi en pameten traktor na elektriko? Pa da lahko z njim cel dan orješ na njivi. En pameten kombajn? Tovornjak? Buldožer? Bager?
En pameten motor? Pa tud nekak ne vidim celodnevne terenske vožnje na elektriko.
Že res, če živiš tam v tistem ljubljanskem betonu v tisti konstantni megli in kislem vremenu, pa imaš slab dan in ti mim pripelje še en golf pa mal zasmrdi po sajah ti hitro prekipi vse skup in hočeš na vsak način uvest neke hude spremembe. Ampak poglejmo mal bolj realno na vse skupi.... do takrat je 12 let in res ne vidim, kako je to sploh izvedljivo.
Že osnovni problem (tako kot to pri nas pač gre) ne bo rešen.... distribucija energije!!!
Pa če mi kdo sanjari o sončnih celicah na strehi, se mu bom samo v fris smejal.
Pokažite mi en pameten traktor na elektriko? Pa da lahko z njim cel dan orješ na njivi. En pameten kombajn? Tovornjak? Buldožer? Bager?
En pameten motor? Pa tud nekak ne vidim celodnevne terenske vožnje na elektriko.
Že res, če živiš tam v tistem ljubljanskem betonu v tisti konstantni megli in kislem vremenu, pa imaš slab dan in ti mim pripelje še en golf pa mal zasmrdi po sajah ti hitro prekipi vse skup in hočeš na vsak način uvest neke hude spremembe. Ampak poglejmo mal bolj realno na vse skupi.... do takrat je 12 let in res ne vidim, kako je to sploh izvedljivo.
Že osnovni problem (tako kot to pri nas pač gre) ne bo rešen.... distribucija energije!!!
Pa če mi kdo sanjari o sončnih celicah na strehi, se mu bom samo v fris smejal.
Ekologija™ in Trajnost™
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
stara mama ::
https://siol.net/avtomoto/testi/test-bm...
Audi R18 @ Wikipedia
Sprijazni se.... dizel poganja gospodarstvo.
In ne stare kante na katerih piše Clio...
Audi R18 @ Wikipedia
Sprijazni se.... dizel poganja gospodarstvo.
In ne stare kante na katerih piše Clio...
Ekologija™ in Trajnost™
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
Utk ::
Avto za 130 jurjev, in rabis dizla, da bos prisparal tega jurja ali dva na leto? Se tebi sanja kolk stane ta avto na mesec? Ta je se bolj butasta kot kupit teslo za 100 jurjev, da bos prisparal.
NikolormousB ::
S tem, da je Tesla vsaj hitra. Tale BMWjev smrdljivec je pa samo glasen in umazan.
Smejiš se lahko, ampak sončne celice na vsaki hiši so definitivno prihodnost.
Pa če mi kdo sanjari o sončnih celicah na strehi, se mu bom samo v fris smejal.
Smejiš se lahko, ampak sončne celice na vsaki hiši so definitivno prihodnost.
Okapi ::
NikolormousB je izjavil:
S tem, da je Tesla vsaj hitra. Tale BMWjev smrdljivec je pa samo glasen in umazan.
Pa če mi kdo sanjari o sončnih celicah na strehi, se mu bom samo v fris smejal.
Smejiš se lahko, ampak sončne celice na vsaki hiši so definitivno prihodnost.
Sigurno niso. Da lahko mikro proizvodnja česarkoli cenovno konkurira veliki industrijski proizvodnji je anomalija, ki jo trenutno sicer omogočajo subvencije in eko-manija, ampak tega bo slej ko prej konec.
Pred leti so tudi vsi po strehah montirali kolektorje. Koliko jih je ostalo do danes?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Magic1 ::
Ma kar naj kupujejo sončne panele za na streho, samo takim bi jaz pozimi omejil odjem od omrežja. Poleti jaz porabim le 30% toliko elektrike kot pozimi. Pozimi paneli proizvedejo pa zanemarljivo... V čem je poanta solarja v večjem obsegu (dokler je par %, je itak vseeno), če je pol leta praktično neuporabno pri nas in to ravno takrat, ko se porabi največ elektrike?
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
krneki0001 ::
Novi paneli delujejo že, ko je svetloba in ne samo na sončne žarke, zato tudi pozimi dajejo nekaj od sebe. Sicer dosti manj kot poleti, ampak vseeno dajo kar nekaj. Tudi sneg na njih se zelo hitro stopi in odteče (takoj ob prvi svetlobi naslednji dan zjutraj)
Oberyn ::
Dizel-električne lokomotive so sicer res močnejše, ampak obstaja cel kup dizelskih lokomotiv, ki nimajo električnega motorja. Recimo en jugoslovanski primerek.
Problem dizel lokomotive ni v moči, pač pa v navoru, ker ICE motor nima navora pri 0 obratih, elektromotor (ali parni stroj) ga pa ima. Torej obstajajo sklopke, ki lahko potegnejo 2000 ton mase tovornega vlaka? Hudo, nisem vedel. Ampak še vedno, kako pa zavrtiš dizel iz mirovanja brez elektromotorja?
Horejšio ::
Okapi ::
Dizel-električne lokomotive so sicer res močnejše, ampak obstaja cel kup dizelskih lokomotiv, ki nimajo električnega motorja. Recimo en jugoslovanski primerek.
Problem dizel lokomotive ni v moči, pač pa v navoru, ker ICE motor nima navora pri 0 obratih, elektromotor (ali parni stroj) ga pa ima. Torej obstajajo sklopke, ki lahko potegnejo 2000 ton mase tovornega vlaka? Hudo, nisem vedel. Ampak še vedno, kako pa zavrtiš dizel iz mirovanja brez elektromotorja?
Pa na motorčke brisalcev ne pozabi, ti so tudi vsi električni.
Magic1 ::
krneki0001 je izjavil:
Novi paneli delujejo že, ko je svetloba in ne samo na sončne žarke, zato tudi pozimi dajejo nekaj od sebe. Sicer dosti manj kot poleti, ampak vseeno dajo kar nekaj. Tudi sneg na njih se zelo hitro stopi in odteče (takoj ob prvi svetlobi naslednji dan zjutraj)
Seveda ko ima večina prebivalstva, ki živi po kotlinah, pozimi sonce. Zanemarimo še to, da je obsevanost vsaj pol krajša, kot sonca je mizeren (jaz še nisem videl, da bi kdo pozimi dvignil panele na mnogo višji kot). Torej pridelaš mogoče 20% elektrike ob sončnem vremenu. Ob oblačnem pa mogoče par %... Poraba pa 300% višja. Res primerno. Shit, sej niso tako zahtevne številke.
Magic
Okapi ::
Zakaj bi bila poraba pozimi bistveno višja? A se mogoče vsi grejejo na elektriko? V resnici marsikdo več elektrike porabi poleti, ker hladiti na drva se je pa res malo težje.
jernejl ::
Zakaj bi bila poraba pozimi bistveno višja? A se mogoče vsi grejejo na elektriko? V resnici marsikdo več elektrike porabi poleti, ker hladiti na drva se je pa res malo težje.
Pozimi je odjem približno 10% višji kot poleti.
Kakšna je potem koristnost vseh teh panelov, ki pozimi dajejo nekajkrat manj energije kot poleti? Ali bomo torej uporabljali baterije, ki bodo poleti uskladiščile energijo za pozimi, gradili kup ČHE, ali pa bomo napravili sezonsko TE / JE, ki jo bomo zagnali samo za čez zimo? Ali pa bomo morda pozimi uvažali el. energijo z južne poloble?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
Utk ::
Ti mi pa pokazi en pameten avto na dizel.
En je zmagal na 24 ur Le Mans Audi R10 TDI @ Wikipedia
Pol si ga pa kupi.
NikolormousB ::
Sigurno niso. Da lahko mikro proizvodnja česarkoli cenovno konkurira veliki industrijski proizvodnji je anomalija, ki jo trenutno sicer omogočajo subvencije in eko-manija, ampak tega bo slej ko prej konec.
Ni anomalija. Poglej Tesla solar roof, Solar Window itd.
Pa ni vedno edini kriterij cena. Kot ugotavljate že skozi celotno temo, grid bo vedno bolj obremenjen. Decentralizacija je dober način, da razbremeniš omrežje.
Ma kar naj kupujejo sončne panele za na streho, samo takim bi jaz pozimi omejil odjem od omrežja. Poleti jaz porabim le 30% toliko elektrike kot pozimi. Pozimi paneli proizvedejo pa zanemarljivo... V čem je poanta solarja v večjem obsegu (dokler je par %, je itak vseeno), če je pol leta praktično neuporabno pri nas in to ravno takrat, ko se porabi največ elektrike?
1. Neumnost. Zakaj bi jim omejil odjem? A potem bi jim omejil tudi oddajanje v omrežje, ko paneli proizvedejo več elektrike, kot jo gospodinjstvo porabi?
2. Powerwall ali podobna rešitev reši večino problemov s shranjevanjem elektrike. Če nimaš dovolj velikih panelov, ki bi lahko tudi na oblačen zimski dan dovolj napolnili baterije (kar je sicer povsem izvedljivo), pač vzameš elektriko iz omrežja. Obremenitev je še vedno bistveno manjša, kot, če 100% elektrike črpaš iz omrežja.
jest10 ::
No vidte, poraba se je v 20 letih povečala za več kot se bi zarad elektricnih avtov, pa ne vidim razpada sistema.
Smo vmes naredili TEŠ 6 ter par hidro
A potem bi jim omejil tudi oddajanje v omrežje, ko paneli proizvedejo več elektrike, kot jo gospodinjstvo porabi?
Ne, samo ukinili garantiran odkup
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jest10 ()
edi45 ::
Totalna bedarija, nas posiljujejo s temi električnimi smetmi. Pravi avto se more slišat in kasneje se morajo vohati hlapi od bencina. Ne pa tote igračke brezvezne, ko baterija zdrži par 100km pol pa lahko čakaš par ur ali pa dan da se napolni, da se lahko vrneš domov ali pa nadaljuješ..GTFO
krneki0001 ::
Seveda ko ima večina prebivalstva, ki živi po kotlinah, pozimi sonce. Zanemarimo še to, da je obsevanost vsaj pol krajša, kot sonca je mizeren (jaz še nisem videl, da bi kdo pozimi dvignil panele na mnogo višji kot). Torej pridelaš mogoče 20% elektrike ob sončnem vremenu. Ob oblačnem pa mogoče par %... Poraba pa 300% višja. Res primerno. Shit, sej niso tako zahtevne številke.
Še enkrat: Novi paneli potrebujejo samo svetlobo, pa že dajejo od sebe elektriko. Ni potrebno samo in izključno sonce, ker delujejo tudi v megli in oblačnosti z visoko procentažo.
Sicer pa ne vem zakaj bi prebivalcem v kotlinah kjer je več kot 3/4 dneva senca postavljal panele na streho. Panele se postavlja tja, kjer je več svetlobe na dan. Saj imaš že program narejen, ki ti izračuna koliko imaš obsvetljeno streho na leto in koliko se ti splača na streho panele postavit.
Magic1 ::
NikolormousB je izjavil:
Sigurno niso. Da lahko mikro proizvodnja česarkoli cenovno konkurira veliki industrijski proizvodnji je anomalija, ki jo trenutno sicer omogočajo subvencije in eko-manija, ampak tega bo slej ko prej konec.
Ni anomalija. Poglej Tesla solar roof, Solar Window itd.
Pa ni vedno edini kriterij cena. Kot ugotavljate že skozi celotno temo, grid bo vedno bolj obremenjen. Decentralizacija je dober način, da razbremeniš omrežje.
Ma kar naj kupujejo sončne panele za na streho, samo takim bi jaz pozimi omejil odjem od omrežja. Poleti jaz porabim le 30% toliko elektrike kot pozimi. Pozimi paneli proizvedejo pa zanemarljivo... V čem je poanta solarja v večjem obsegu (dokler je par %, je itak vseeno), če je pol leta praktično neuporabno pri nas in to ravno takrat, ko se porabi največ elektrike?
1. Neumnost. Zakaj bi jim omejil odjem? A potem bi jim omejil tudi oddajanje v omrežje, ko paneli proizvedejo več elektrike, kot jo gospodinjstvo porabi?
2. Powerwall ali podobna rešitev reši večino problemov s shranjevanjem elektrike. Če nimaš dovolj velikih panelov, ki bi lahko tudi na oblačen zimski dan dovolj napolnili baterije (kar je sicer povsem izvedljivo), pač vzameš elektriko iz omrežja. Obremenitev je še vedno bistveno manjša, kot, če 100% elektrike črpaš iz omrežja.
Te podpiram pri tem, da si nabaviš sončne celice in powerwall, ki bo pozimi priskrbel vsaj 20% energije za TČ. Skeptiki smo predstavili izračune, ti boš pa pokazal realne številke. Zmaga za vse, ti nam boš lahko pokazal, ali se motimo, hkrati boš še naredil nekaj v smeri svojega govora. Poleti boš pa še svoj bodoči avto lahko polnil.
krneki0001 je izjavil:
Seveda ko ima večina prebivalstva, ki živi po kotlinah, pozimi sonce. Zanemarimo še to, da je obsevanost vsaj pol krajša, kot sonca je mizeren (jaz še nisem videl, da bi kdo pozimi dvignil panele na mnogo višji kot). Torej pridelaš mogoče 20% elektrike ob sončnem vremenu. Ob oblačnem pa mogoče par %... Poraba pa 300% višja. Res primerno. Shit, sej niso tako zahtevne številke.
Še enkrat: Novi paneli potrebujejo samo svetlobo, pa že dajejo od sebe elektriko. Ni potrebno samo in izključno sonce, ker delujejo tudi v megli in oblačnosti z visoko procentažo.
Sicer pa ne vem zakaj bi prebivalcem v kotlinah kjer je več kot 3/4 dneva senca postavljal panele na streho. Panele se postavlja tja, kjer je več svetlobe na dan. Saj imaš že program narejen, ki ti izračuna koliko imaš obsvetljeno streho na leto in koliko se ti splača na streho panele postavit.
Še enkrat tebi, nihče ni rekel da paneli ne dajo nič na oblačni dan. Samo par % jaz zaokrožim na nič. Ti boš pa verjetno bajto napajal z 50W outputa...
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
NikolormousB ::
Totalna bedarija, nas posiljujejo s temi električnimi smetmi. Pravi avto se more slišat in kasneje se morajo vohati hlapi od bencina. Ne pa tote igračke brezvezne, ko baterija zdrži par 100km pol pa lahko čakaš par ur ali pa dan da se napolni, da se lahko vrneš domov ali pa nadaljuješ..GTFO
Točno tako. Lamborghini Aventador SV je taprav avto. Sicer je na 1/4 milje počasnejši kot 7 sedežni družinski crossover, ampak vsaj ropota ko zgubiš na dragu.
Magic1 ::
NikolormousB je izjavil:
Totalna bedarija, nas posiljujejo s temi električnimi smetmi. Pravi avto se more slišat in kasneje se morajo vohati hlapi od bencina. Ne pa tote igračke brezvezne, ko baterija zdrži par 100km pol pa lahko čakaš par ur ali pa dan da se napolni, da se lahko vrneš domov ali pa nadaljuješ..GTFO
Točno tako. Lamborghini Aventador SV je taprav avto. Sicer je na 1/4 milje počasnejši kot 7 sedežni družinski crossover, ampak vsaj ropota ko zgubiš na dragu.
To je pač prednost elektro motorja. Je relativno majhen in enostaven za svojo moč. Samo napajat ga je problem. Elektro motor vedno zmaga na kratke proge, to so osnove. Tesla sprazni baterijo v enem krogu na Nurembergu, potem greš pa lahko na polnit. Sej bodo verjetno naredili supercharger zraven, da boš nafilal 100% v dveh urah(80% nafila v 45min, za preostalih 20% potrebuje dodatno polno uro- sam za en krog rabiš kar polno baterijo).
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
NikolormousB ::
Te podpiram pri tem, da si nabaviš sončne celice in powerwall, ki bo pozimi priskrbel vsaj 20% energije za TČ. Skeptiki smo predstavili izračune, ti boš pa pokazal realne številke. Zmaga za vse, ti nam boš lahko pokazal, ali se motimo, hkrati boš še naredil nekaj v smeri svojega govora. Poleti boš pa še svoj bodoči avto lahko polnil.
Zakaj bi moral pa napajat toplotno črpalko? A ti si en tistih, ki pravi, da so veterne elektrarne fail, ker ena sama veternica ne zadosti 100% potrebam države po elektriki?
s1m0n ::
Mmmm, NE! Poraba se elektricne energije se ne visa.
During the 10-year period from 2005 to 2015, the consumption of electricity by households fell in the EU-28 by 0.9 %
In to vkljucuje tudi EV, ki so so trenutno na cestah. Res jih je pa malo:).
V Slovenije je celo več približno -2% od 2005 do 2016.
Kakšen vir za tole?
SURS pravi drugače:
ELES! Ne pa neka državna statistična spaka.
Mavrik ::
ELES! Ne pa neka državna statistična spaka.
No daj vir, ker "državna statistična spaka" opravlja svoje delo zelo dobro. Tako da če jih obtožuješ laganja (pri podatkih, ki so zelo smiselni) bi te prosil da daš dokaz.
The truth is rarely pure and never simple.
Utk ::
Zakaj se kregate, ce se pa iz tabele vidi, da je oboje priblizno res. Poraba naceloma raste, sploh ob preskoskih, narascanje klim, toplotnih crpalk, so pa leta ko je tudi nizja, bogve zakaj. EV bo pac se en mali preskok, ki bo dvigoval porabo cez 20 let za 20, 30 procentov. Nobene tragedije in nic kar se ne dogaja vsakih 20 let, enkrat je industrija, enkrat to, drugic ono, ampak nic posebnega.
s1m0n ::
Primerjava je bila z letom 2005 do 2015 (During the 10-year period from 2005 to 2015, the consumption of electricity by households fell in the EU-28 by 0.9 %) Torej poraba upada!
To, če je kakšno leto več kakšno manj je tako kot pravi predhodnik.
Desetletno povprečje kaže na to, da se prevzem
električne energije iz leta v leto spreminja in se
je v letu 2016 v primerjavi z letom 2006 znižal za
približno tri odstotke, in sicer iz 13.140 GWh na
12.718 GWh
To, če je kakšno leto več kakšno manj je tako kot pravi predhodnik.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: s1m0n ()
Utk ::
Dva nakljucno izbrana leta ti nic ne povejo, ce iz leta v leto lahko zaniha za 5.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
krneki0001 ::
jernejl ::
Primerjava je bila z letom 2005 do 2015 (During the 10-year period from 2005 to 2015, the consumption of electricity by households fell in the EU-28 by 0.9 %) Torej poraba upada!
Desetletno povprečje kaže na to, da se prevzem
električne energije iz leta v leto spreminja in se
je v letu 2016 v primerjavi z letom 2006 znižal za
približno tri odstotke, in sicer iz 13.140 GWh na
12.718 GWh
To, če je kakšno leto več kakšno manj je tako kot pravi predhodnik.
Primerjaš jabolka in hruške. Elesov graf pove celotni odjem, "državna statistična spaka" pa prikazuje odjem po posameznih segmentih.
In ta pokaže, da odjem gospodinjstev narašča.
Padec je bil posledica krize, ko se je industrijski odjem precej znižal.
Webmojster ::
No počakajmo še par let, ko bo električni avto cenovno primerljiv z avtom na notranje izgorevanje.
Me zanima, kaj bodo potem slo tech dizlaši rekli :)
Me zanima, kaj bodo potem slo tech dizlaši rekli :)
Magic1 ::
krneki0001 je izjavil:
Še enkrat tebi, nihče ni rekel da paneli ne dajo nič na oblačni dan. Samo par % jaz zaokrožim na nič. Ti boš pa verjetno bajto napajal z 50W outputa...
med 30 in 50% zaokrožiš na 0?
Ti kar komu drugemu pravljice o 30-50% ob slabem vremenu. Na toliko pade, ko na sonce zakrije manjši oblakec.
Magic
nekikr ::
Med 10 in 25% je izkoristek na oblačen dan. Ne, to ni 25% na oblačen dan, to je med 10% in 25%. Odvisno od oblakov. Pri našem podnebju, ko je velikokrat poleg oblakov še megla, je to lahko tudi pod 10%. 50% je seveda možno, ampak samo, če imaš sonce, pa potem dva manjša oblakca na nebu, daleč stran od njega ;)
krneki0001 ::
krneki0001 je izjavil:
Še enkrat tebi, nihče ni rekel da paneli ne dajo nič na oblačni dan. Samo par % jaz zaokrožim na nič. Ti boš pa verjetno bajto napajal z 50W outputa...
med 30 in 50% zaokrožiš na 0?
Ti kar komu drugemu pravljice o 30-50% ob slabem vremenu. Na toliko pade, ko na sonce zakrije manjši oblakec.
Ja, res, prav imaš. Točno tako je z vsemi zastarelimi paneli, ki se v veliki večini pri nas prodajajo. Ker so sedaj že toliko poceni, da se ljudje tudi v kotlinah odločajo zanje.
Ko pa malo novejše zadeve pogledaš, pa vidiš napredek. Je pa tukaj potem tudi konkretna cena.
Na oblačni dan je pod polovico v primerjavi, ko je nebo čisto in sončno.
Ja, saj to jim govorim, pa ne verjamejo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
s1m0n ::
Saj tudi, če en sklop sončne "zadene" senca je izkoristek porazen. Recimo kak drog, ki ob določenih položajih sonca prekrije panel.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Irska bi čez deset let prepovedala nove bencinske in dizelske avtomobileOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11071 (7254) | AndrejO |
» | Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 87409 (79333) | AštiriL |
» | Finska bo zakonsko prepovedala termoelektrarne na premogOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11065 (8373) | konspirator |
» | EU z novo strategijo za izgon avtomobilov iz mest do leta 2050 (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 14246 (12446) | Pyr0Beast |