Forum » Loža » Dron in zakonodaja
Dron in zakonodaja
Cal133 ::
Torej Zanima me kako je z zaknodajo naredo v sloveniji glede dronov vem, da so naredili da moreš naredit kao neki izpit ...
Torej rad bi kupil dron DJI PHANTOM 3 s kamero... Pa me zanima kaka dovoljenja rabim. Z njim bi letel v samo v svojem ozemlju... Pa kako je z kamero nareto ali jo lahko vklučim pa posnamem svojo hišo od zgoraj navzdol ali rabim tudi za to posebno dvolenje?...
Prosim, če mi en razloži, ker sm iskal na spleto pa skoraj nič o tem ne piše piše samo da od 5kg rabiš naprej neki izpit ne piše pa a od 1kg al do 5gb mislim, ker phantom 3 pa ne vaga več ko pa 2kg.... Pa za snemanje iz zraka naj bi blo kao prepovedano???
Sem nov tukaj upam, da sem dal temo v pravo kategorojo drugače se opravičujem.
Torej rad bi kupil dron DJI PHANTOM 3 s kamero... Pa me zanima kaka dovoljenja rabim. Z njim bi letel v samo v svojem ozemlju... Pa kako je z kamero nareto ali jo lahko vklučim pa posnamem svojo hišo od zgoraj navzdol ali rabim tudi za to posebno dvolenje?...
Prosim, če mi en razloži, ker sm iskal na spleto pa skoraj nič o tem ne piše piše samo da od 5kg rabiš naprej neki izpit ne piše pa a od 1kg al do 5gb mislim, ker phantom 3 pa ne vaga več ko pa 2kg.... Pa za snemanje iz zraka naj bi blo kao prepovedano???
Sem nov tukaj upam, da sem dal temo v pravo kategorojo drugače se opravičujem.
- spremenil: Cal133 ()
scenic16 ::
http://www.caa.si/fileadmin/user_upload...
Slikanje/snemanje je letalska dejavnost - 2.člen, 4.odstavek uredbe.
Phantom 3 (cca 1.5kg) po teži spada v razred do 5 kg -3.člen uredbe.
"Svojega ozemlja" letalska zakonodaja ne pozna oz. drugače, vse kar gre v zrak je pod pristojnostjo CAA: www.caa.si/index.php?id=502
Če bi rad letel nad svojo hišo je to po klasifikaciji III. razred področja letenja - glej 4.člen uredbe.
Teža tvojega letalnika in željeno področje letenja ti definirata kategorijo izvajanja letalskih dejavnosti - glej prilogo 1 na koncu uredbe.
V tvojem primeru je to kategorija B (področje III, teža do 5kg)
Nato pogledaš prilogo 4 na koncu uredbe in preveriš, če zadostiš operativnim IN tehničnim zahtevam za kategorijo B: starost 18 let, izjava (!), ploščica...
Izpit v tem konkretnem primeru torej ni potreben, prizemlji te pa število motorjev, za kategorijo B je zahteva 6 motorjev oz. 4+padalo.
Slikanje/snemanje je letalska dejavnost - 2.člen, 4.odstavek uredbe.
Phantom 3 (cca 1.5kg) po teži spada v razred do 5 kg -3.člen uredbe.
"Svojega ozemlja" letalska zakonodaja ne pozna oz. drugače, vse kar gre v zrak je pod pristojnostjo CAA: www.caa.si/index.php?id=502
Če bi rad letel nad svojo hišo je to po klasifikaciji III. razred področja letenja - glej 4.člen uredbe.
Teža tvojega letalnika in željeno področje letenja ti definirata kategorijo izvajanja letalskih dejavnosti - glej prilogo 1 na koncu uredbe.
V tvojem primeru je to kategorija B (področje III, teža do 5kg)
Nato pogledaš prilogo 4 na koncu uredbe in preveriš, če zadostiš operativnim IN tehničnim zahtevam za kategorijo B: starost 18 let, izjava (!), ploščica...
Izpit v tem konkretnem primeru torej ni potreben, prizemlji te pa število motorjev, za kategorijo B je zahteva 6 motorjev oz. 4+padalo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: scenic16 ()
-=Tomaz=- ::
Torej, če spadam v kategorijo A, moram le poslati izjavo na agencijo (priloga 2) ter nalepim nalepko na drona?
Pa glede snemanja z zraka mi ni povsem jasno, če v izjavo zapišem, da snemam psa na travniku med sprehodom, brez spletne objave, bi lahko tudi bilo ok?
lp
Pa glede snemanja z zraka mi ni povsem jasno, če v izjavo zapišem, da snemam psa na travniku med sprehodom, brez spletne objave, bi lahko tudi bilo ok?
lp
bastadu ::
Tale klasifikacija področje letenja mi je definirana nekak preveč neopredeljeno ... Kako stran od objektov/ljudi lahko letim, da se še smatra za razred I?
scenic16 ::
@Tomaž To je potreben pogoj ne pa tudi zadosten... Natančno je potrebno preučiti uredbo, kot tudi SNU*.
@bastadu
11.člen uredbe, 2. odstavek pod e,f,g,h,i... Velja za vsa področja letenja, za vse kategorije izvajanja letalskih dejavnosti!
Le za kategorijo D se lahko izda pod posebnimi pogoji posebna dovoljenja za letenje bližje (dlje, ponoči, višje,...)
*SNU
http://www.caa.si/fileadmin/user_upload...
@bastadu
11.člen uredbe, 2. odstavek pod e,f,g,h,i... Velja za vsa področja letenja, za vse kategorije izvajanja letalskih dejavnosti!
Le za kategorijo D se lahko izda pod posebnimi pogoji posebna dovoljenja za letenje bližje (dlje, ponoči, višje,...)
*SNU
http://www.caa.si/fileadmin/user_upload...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: scenic16 ()
-=Tomaz=- ::
Potreben a ne zadosten pogoj za letenje ali snemanje? Glede letenja ne vidim drugih zahtev, glede snemanja pa je to dejavnost in jo moram vsakič najaviti?
nofaith ::
jaz sem se včlanil v društvo in ti oni zrihtajo identifikacjisko nalepko in izjavo.
Glede letalske dajvnosti pa so mi to napisali.
Če letiš za svoj hobi, slikaš snemaš za facebook potem to ne spada v letalsko dejavnost.
Če ne delaš za denar pol maš ubistvu zelo malo problemov. Če imaš izjavo in identifikacjisko nalepko na dronu, lahko pol letiš v območjih 1 2 in 3.
S sosedi maš pa v vsakem primeru probleme, s komerkoli sem se do zdaj pogovarjal jih je imel. Tako da je najboljše da greš v drugo sosesko, na začetku če nimaš izkušenj pa v vsakem primeru na neko polje, kjer se nimaš kam zaletet kjer dobiš mal občutka za stvar.
Pa ta pravila veljajo:
Upravljavec zagotovi, da se let brezpilotnega zrakoplova izvaja na način, ki ne pomeni nevarnosti za življenje, zdravje ali premoženje ljudi zaradi udarca ali izgube nadzora nad sistemom brezpilotnega zrakoplova ter ki ne ogroža ali moti varnosti v zračnem prometu, javnega reda in miru.
(2) Upravljavec:
a) zagotovi, da se let brezpilotnega zrakoplova odvija podnevi, ponoči pa s predhodnim dovoljenjem agencije, če za to obstaja utemeljena operativna potreba;
b) pred letom preveri pravilno delovanje sistema brezpilotnega zrakoplova;
c) pridobi vse potrebne informacije za načrtovani let ter preveri, ali meteorološke in druge razmere v območju letenja zagotavljajo njegovo varno izvedbo;
č) zagotovi, da je vsa oprema ali tovor na brezpilotnem zrakoplovu pritrjen tako, da ne more odpasti;
d) zagotovi, da se brezpilotni zrakoplov med vzletanjem ali pristajanjem varno izogne vsem oviram v zraku in na tleh;
e) med letom zagotovi varno razdaljo brezpilotnega zrakoplova od ljudi, živali, objektov, vozil, plovil, drugih zrakoplovov, cest, železniških prog, vodnih poti ali daljnovodov, ki ne sme biti manjša od 30 metrov;
f) zagotovi, da je minimalna oddaljenost brezpilotnega zrakoplova od skupine ljudi najmanj 150 metrov;
g) zagotovi, da se let brezpilotnega zrakoplova odvija v vidnem polju upravljavca in na oddaljenosti največ 500 metrov od upravljavca;
h) zagotovi, da se let brezpilotnega zrakoplova odvija zunaj kontroliranega zračnega prostora do višine 150 metrov, višje pa po predhodnem dovoljenju agencije za določeno in objavljeno področje letenja;
i) zagotovi, da se let brezpilotnega zrakoplova ne odvija v coni letališča (CTR) znotraj radija 5 kilometrov od referenčne točke letališča (ARP) in da se zunaj radija 5 kilometrov odvija največ do višine 50 metrov nad terenom, višje pa izključno s predhodnim dovoljenjem agencije za letalske prireditve in tekmovanja;
j) zagotovi, da se na letališčih, kjer ni zagotovljena služba zračnega prometa, let brezpilotnega zrakoplova odvija največ do višine horizontalne, bočne in priletno-vzletne omejitvene ravnine letališča, razen v primerih, ko so posebej predvideni postopki za letenje brezpilotnih zrakoplovov opredeljeni v navodilih obratovalca letališča za uporabo letališča. Letenje po tej točki je dovoljeno po predhodnem soglasju obratovalca letališča. Na vzletišču se let brezpilotnega zrakoplova lahko odvija ob soglasju obratovalca vzletišča znotraj radija 500 metrov od referenčne točke vzletišča;
k) zagotovi, da med letom iz brezpilotnega zrakoplova ne padajo predmeti, razen letalskega modela, ki lahko v zraku izpusti drug letalski model;
l) zagotovi, da se letenje ne izvaja na območju izvajanja državnih aktivnosti;
m) zagotovi, da imajo zrakoplovi s posadko vedno prednost pred brezpilotnimi zrakoplovi. Upravljavec sistema brezpilotnega zrakoplova ali pridruženi opazovalec, ko se izvaja letenje v sistemu za prikaz pogleda iz letala (FPV), opazujeta drug zračni promet. V primeru konflikta mora upravljavec sistema brezpilotnega zrakoplova nemudoma začeti manevre za zagotovitev ustreznega horizontalnega ali vertikalnega razdvajanja.
(3) En upravljavec lahko hkrati upravlja en brezpilotni zrakoplov.
(4) Upravljavec mora biti sposoben v vsakem trenutku prekiniti programiran in avtonomen let ter v celoti prevzeti kontrolo upravljanja nad brezpilotnim zrakoplovom. Upravljavec je dolžan skrbeti za svojo izurjenost tako, da lahko ustrezno ravna v izrednih razmerah.
(5) Ne glede na točki e) in f) drugega odstavka tega člena se lahko izvajanje letalskih dejavnosti sistema brezpilotnih zrakoplovov oziroma letenje z letalskimi modeli izvaja tudi na manjših razdaljah od predpisanih, če operater oziroma lastnik letalskega modela predhodno pridobi dovoljenje agencije.
(6) Ne glede na točko g) drugega odstavka tega člena se lahko izvajanje letalskih dejavnosti sistema brezpilotnih zrakoplovov oziroma letenje z letalskim modelom izvaja tudi na večjih razdaljah od predpisanih in zunaj vidnega polja upravljavca, če operater oziroma lastnik letalskega modela predhodno pridobi dovoljenje agencije.
(7) Ne glede na točko k) drugega odstavka tega člena se lahko izvajanje letalskih dejavnosti sistema brezpilotnih zrakoplovov oziroma letenje z letalskim modelom z namenom odmetavanja predmetov v letu izvaja, če operater oziroma lastnik letalskega modela predhodno pridobi dovoljenje agencije.
Glede letalske dajvnosti pa so mi to napisali.
Če letiš za svoj hobi, slikaš snemaš za facebook potem to ne spada v letalsko dejavnost.
Če ne delaš za denar pol maš ubistvu zelo malo problemov. Če imaš izjavo in identifikacjisko nalepko na dronu, lahko pol letiš v območjih 1 2 in 3.
S sosedi maš pa v vsakem primeru probleme, s komerkoli sem se do zdaj pogovarjal jih je imel. Tako da je najboljše da greš v drugo sosesko, na začetku če nimaš izkušenj pa v vsakem primeru na neko polje, kjer se nimaš kam zaletet kjer dobiš mal občutka za stvar.
Pa ta pravila veljajo:
Upravljavec zagotovi, da se let brezpilotnega zrakoplova izvaja na način, ki ne pomeni nevarnosti za življenje, zdravje ali premoženje ljudi zaradi udarca ali izgube nadzora nad sistemom brezpilotnega zrakoplova ter ki ne ogroža ali moti varnosti v zračnem prometu, javnega reda in miru.
(2) Upravljavec:
a) zagotovi, da se let brezpilotnega zrakoplova odvija podnevi, ponoči pa s predhodnim dovoljenjem agencije, če za to obstaja utemeljena operativna potreba;
b) pred letom preveri pravilno delovanje sistema brezpilotnega zrakoplova;
c) pridobi vse potrebne informacije za načrtovani let ter preveri, ali meteorološke in druge razmere v območju letenja zagotavljajo njegovo varno izvedbo;
č) zagotovi, da je vsa oprema ali tovor na brezpilotnem zrakoplovu pritrjen tako, da ne more odpasti;
d) zagotovi, da se brezpilotni zrakoplov med vzletanjem ali pristajanjem varno izogne vsem oviram v zraku in na tleh;
e) med letom zagotovi varno razdaljo brezpilotnega zrakoplova od ljudi, živali, objektov, vozil, plovil, drugih zrakoplovov, cest, železniških prog, vodnih poti ali daljnovodov, ki ne sme biti manjša od 30 metrov;
f) zagotovi, da je minimalna oddaljenost brezpilotnega zrakoplova od skupine ljudi najmanj 150 metrov;
g) zagotovi, da se let brezpilotnega zrakoplova odvija v vidnem polju upravljavca in na oddaljenosti največ 500 metrov od upravljavca;
h) zagotovi, da se let brezpilotnega zrakoplova odvija zunaj kontroliranega zračnega prostora do višine 150 metrov, višje pa po predhodnem dovoljenju agencije za določeno in objavljeno področje letenja;
i) zagotovi, da se let brezpilotnega zrakoplova ne odvija v coni letališča (CTR) znotraj radija 5 kilometrov od referenčne točke letališča (ARP) in da se zunaj radija 5 kilometrov odvija največ do višine 50 metrov nad terenom, višje pa izključno s predhodnim dovoljenjem agencije za letalske prireditve in tekmovanja;
j) zagotovi, da se na letališčih, kjer ni zagotovljena služba zračnega prometa, let brezpilotnega zrakoplova odvija največ do višine horizontalne, bočne in priletno-vzletne omejitvene ravnine letališča, razen v primerih, ko so posebej predvideni postopki za letenje brezpilotnih zrakoplovov opredeljeni v navodilih obratovalca letališča za uporabo letališča. Letenje po tej točki je dovoljeno po predhodnem soglasju obratovalca letališča. Na vzletišču se let brezpilotnega zrakoplova lahko odvija ob soglasju obratovalca vzletišča znotraj radija 500 metrov od referenčne točke vzletišča;
k) zagotovi, da med letom iz brezpilotnega zrakoplova ne padajo predmeti, razen letalskega modela, ki lahko v zraku izpusti drug letalski model;
l) zagotovi, da se letenje ne izvaja na območju izvajanja državnih aktivnosti;
m) zagotovi, da imajo zrakoplovi s posadko vedno prednost pred brezpilotnimi zrakoplovi. Upravljavec sistema brezpilotnega zrakoplova ali pridruženi opazovalec, ko se izvaja letenje v sistemu za prikaz pogleda iz letala (FPV), opazujeta drug zračni promet. V primeru konflikta mora upravljavec sistema brezpilotnega zrakoplova nemudoma začeti manevre za zagotovitev ustreznega horizontalnega ali vertikalnega razdvajanja.
(3) En upravljavec lahko hkrati upravlja en brezpilotni zrakoplov.
(4) Upravljavec mora biti sposoben v vsakem trenutku prekiniti programiran in avtonomen let ter v celoti prevzeti kontrolo upravljanja nad brezpilotnim zrakoplovom. Upravljavec je dolžan skrbeti za svojo izurjenost tako, da lahko ustrezno ravna v izrednih razmerah.
(5) Ne glede na točki e) in f) drugega odstavka tega člena se lahko izvajanje letalskih dejavnosti sistema brezpilotnih zrakoplovov oziroma letenje z letalskimi modeli izvaja tudi na manjših razdaljah od predpisanih, če operater oziroma lastnik letalskega modela predhodno pridobi dovoljenje agencije.
(6) Ne glede na točko g) drugega odstavka tega člena se lahko izvajanje letalskih dejavnosti sistema brezpilotnih zrakoplovov oziroma letenje z letalskim modelom izvaja tudi na večjih razdaljah od predpisanih in zunaj vidnega polja upravljavca, če operater oziroma lastnik letalskega modela predhodno pridobi dovoljenje agencije.
(7) Ne glede na točko k) drugega odstavka tega člena se lahko izvajanje letalskih dejavnosti sistema brezpilotnih zrakoplovov oziroma letenje z letalskim modelom z namenom odmetavanja predmetov v letu izvaja, če operater oziroma lastnik letalskega modela predhodno pridobi dovoljenje agencije.
V prostem in neprostem času tehnološki entuziast.
-=Tomaz=- ::
Super, hvala za odgovor.
Govorim mogoče na pamet, vendar mislim da za območje3 potrebuješ izpit, vsaj 6 propelerjev (ne piše da delujočih, lahko 4 in dva zaselotejpana :)) in pa še nekatere stvari okoli telemetrije itd. Šalo na stran, vozil bom tako ali tako le v območju 1.
Ali je varianta, da draft izjave objaviš ali mi jo pošlješ na ZS?
Če ne delaš za denar pol maš ubistvu zelo malo problemov. Če imaš izjavo in identifikacjisko nalepko na dronu, lahko pol letiš v območjih 1 2 in 3.
Govorim mogoče na pamet, vendar mislim da za območje3 potrebuješ izpit, vsaj 6 propelerjev (ne piše da delujočih, lahko 4 in dva zaselotejpana :)) in pa še nekatere stvari okoli telemetrije itd. Šalo na stran, vozil bom tako ali tako le v območju 1.
Ali je varianta, da draft izjave objaviš ali mi jo pošlješ na ZS?
bastadu ::
Izpolnjujem izjavo za CAA, kaj vpišem pod Identifikacijsko oznako drona?
EDIT: Sedaj našel, da se to tiče le katergorije D, kjer ti identifikacijsko oznako dodeli CAA ...
EDIT: Sedaj našel, da se to tiče le katergorije D, kjer ti identifikacijsko oznako dodeli CAA ...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bastadu ()
scenic16 ::
Previdno/odgovorno z podpisovanjem (beri: oddajo) izjave!
S podpisom izjavljaš, da poznaš relevantno letalsko zakonodajo in da boš ravnal v skladu z njo.
In Uredba ter SNU z NA še zdaleč ni vse!
Ni lepšega/lažjega za sodnika, kot tvoj podpis na izjavi, ko bo šlo nekaj narobe.
In ni vprašanje če bo šlo, vprašanje je le, kdaj bo šlo... ;)
Pravilni odgovor na prvo vprašanje je d !
https://www.caa.si/upload/editor/file/f...
S podpisom izjavljaš, da poznaš relevantno letalsko zakonodajo in da boš ravnal v skladu z njo.
In Uredba ter SNU z NA še zdaleč ni vse!
Ni lepšega/lažjega za sodnika, kot tvoj podpis na izjavi, ko bo šlo nekaj narobe.
In ni vprašanje če bo šlo, vprašanje je le, kdaj bo šlo... ;)
Pravilni odgovor na prvo vprašanje je d !
https://www.caa.si/upload/editor/file/f...
Markus386 ::
Butasto vprašanje, ampak kje se konča meja med neregulirano "igračo" (npr. quadcopter iz lidla za 20eur) in med reguliranim dronom? Nekje sem zasledil 500g mase, ampak povsod vidim različne številke..?
Markus386 ::
A obstaja kak best buy do 500g? Ker gledam internete, pa so cene od 25eur do par nul vec, pa od par deset gramov naprej. Torej nekaj v rangu cene skatle Lego technic +/-, pa da ima kolikor-tolikor dostojno sliko in da je vsaj toliko zanesljiv, da se splača naročit še nekaj dodatnih baterij zanj?
Mavrik ::
Mavic Air je 430g in skoraj gotovo narejen zato da pride glih pod 500g omejitev.
The truth is rarely pure and never simple.
jype ::
Vprašal si, kaj je best buy. Tako reč lahko sam narediš iz komponent, ki skupaj stanejo manj kot $100, je pa treba vedet, kaj delaš, pa niti približno ne zgleda seksi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Markus386 ::
Vprašal sem, kaj je best buy za ceno škatle legic (50-200eur)... 850eur (mavic air) je malce več. Predvsem nekaj kar dobiš v škatli, daš ven, nafilaš in letiš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Markus386 ()
jype ::
Aja, se ti opravičujem, čisto sem spregledal, da misliš ceno škatle lego technic, sem mislil da te skrbi velikost.
Za tako ceno boš imel največ sreče pri kitajcih:
https://www.aliexpress.com/item/S20-dro... je cheap in majhen,
https://www.aliexpress.com/item/Presale... je drag in moraš 60g odlomit dol, da prideš pod 500g, je pa bržkone precej bližje mavicu.
Za tako ceno boš imel največ sreče pri kitajcih:
https://www.aliexpress.com/item/S20-dro... je cheap in majhen,
https://www.aliexpress.com/item/Presale... je drag in moraš 60g odlomit dol, da prideš pod 500g, je pa bržkone precej bližje mavicu.
Markus386 ::
Raje bi zakonito vse :)
Bom malo youtube pogledal za taprvega, 70eur je glih taka cena, da ti ni (prevec) zal, ce pristane kje v kaki krosnji :)
Bom malo youtube pogledal za taprvega, 70eur je glih taka cena, da ti ni (prevec) zal, ce pristane kje v kaki krosnji :)
-=Tomaz=- ::
Kot je napisal nofaith:
Če letiš za svoj hobi, slikaš snemaš za facebook potem to ne spada v letalsko dejavnost.
Zakonodaja pa obravnava le letalsko dejavnost, tako da ste razni lastniki fantomov in večjih nad 500 g zadev povsem varni. Seveda, v naselju ni dovoljeno leteti.
Če je dron lažji od 500 g, je pa to igrača in lahko letiš povsod. Vsaj za enkrat.
Z manjšanjem teže kamere ter kvalitetno stabilizacijo slike pa bodo šle verjetno stvari v miniature:
Če letiš za svoj hobi, slikaš snemaš za facebook potem to ne spada v letalsko dejavnost.
Zakonodaja pa obravnava le letalsko dejavnost, tako da ste razni lastniki fantomov in večjih nad 500 g zadev povsem varni. Seveda, v naselju ni dovoljeno leteti.
Če je dron lažji od 500 g, je pa to igrača in lahko letiš povsod. Vsaj za enkrat.
Z manjšanjem teže kamere ter kvalitetno stabilizacijo slike pa bodo šle verjetno stvari v miniature:
ziga1990 ::
A obstaja kak best buy do 500g? Ker gledam internete, pa so cene od 25eur do par nul vec, pa od par deset gramov naprej. Torej nekaj v rangu cene skatle Lego technic +/-, pa da ima kolikor-tolikor dostojno sliko in da je vsaj toliko zanesljiv, da se splača naročit še nekaj dodatnih baterij zanj?
Mavic air je eden iz med high end dronov za težo pod 500g in ga nemoreš primerjat z igračkam za 100EUR praktično lahko letiš 2km stran in imaš FPV preko telefona kamera je odlična za tako majhen dron je pa res da je občutljiv na motnje signala(wifi v hišah,etc).
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ziga1990 ()
-=Tomaz=- ::
Snemanje filma v zraku je na začetku zanimivo, vendar hitro ugotoviš, da so filmi nezanimivi. Akcija se na daleč slabo vidi, za posamezne kadre pokrajine pa moraš biti na res zanimivem mestu ter potem kasneje precej veliko editirati posnetek. In na koncu ugotoviš, da bi bile v bistvu fotografije vse kar rabiš.
Ne glede na višino plače je 600 eur v zraku kar precej denarja, res je kup stvari, ki gredo lahko narobe. Imaš sicer zavarovanje, pa vseeno.
Tako da, jaz mislim da nek dron do 200 eur, ki dela lepe fotografije. Filmov se ne bo snemalo, če nisi seveda profi.
Ne glede na višino plače je 600 eur v zraku kar precej denarja, res je kup stvari, ki gredo lahko narobe. Imaš sicer zavarovanje, pa vseeno.
Tako da, jaz mislim da nek dron do 200 eur, ki dela lepe fotografije. Filmov se ne bo snemalo, če nisi seveda profi.
c3p0 ::
Na prvi RC avion sem pritrdil kar Nokio E50. Posnetki so bili sicer borni, ampak boljši filing ob gledanju, kot zdaj 4k 60fps z gimbalom.
Gagatronix ::
> Za tako ceno boš imel največ sreče pri kitajcih:
DJI *je* kitajski. In preden so se zbrihtali je bil return rate dronov konkretno cez 50%.
DJI *je* kitajski. In preden so se zbrihtali je bil return rate dronov konkretno cez 50%.
jype ::
Ja DJI je kitajski, ampak cena je visoka. Kitajski proizvajalci prodajajo tudi cenejše, drugi proizvajalci pa ne.
bastadu ::
Kot je napisal nofaith:A si prepričan v tole, da ne rabiš pošiljat izjave o poznavanju pravil in nalepiti nalepke, če imaš drona 500g÷5kg?
Če letiš za svoj hobi, slikaš snemaš za facebook potem to ne spada v letalsko dejavnost.
Za varno letenje po pravilih v kategoriji A potrebuješ:
Letalski priročnik ali navodila proizvajalca.
Izjava ali potrdilo o poznavanju pravil, ki ga izda Agencija iz Priloge 2.
Operativne in tehnične zahteve iz Priloge 4.
Obrazec >>Izjava za izvajanje letalskih dejavnosti s sistemi brezpilotnih zrakoplovov<< s potrdilom agencije o njenem prejemu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bastadu ()
-=Tomaz=- ::
Sam sem želel poslati izjavo, pred dvema letoma, lahko da je že kaj drugače (da me ne bo kdo tožil za zavajanje :)). Računajo ti okoli 100 eur, s tem da moraš potem voditi dnevnik poletov in jim praktično najavljati vsak posamezni polet. Vendar to velja le, če se ukvarjaš z letalsko dejavnostjo.
Če si ti modelar oz. letaš za hobi, ne potrebuješ ničesar pošiljati, moraš pa spoštovati predpise ter omejitve zračnega prostora v sloveniji (vfr karta).
V naselju jaz ne bi letal, če pa je že res nuja, potem pod 500 g. Samo vedi, da bodo glede na pritožbe (ki seveda bodo) verjetno težo še znižali ali sploh prepovedali. Niso vsi sosedje navdušeni nad droni. Jaz sicer letam FPV po in okoli bajte, vendar z "Mobula 7", ki je skoraj neslišen.
Če imaš večji dron, letaš izven naselja, pa še tukaj moraš paziti, da ni veliko sprehajalcev. Kolega je ozmerjala mimoidoča sprehajalka, češ da vznemirja ptiče in da zato pada rodnost.
Če si ti modelar oz. letaš za hobi, ne potrebuješ ničesar pošiljati, moraš pa spoštovati predpise ter omejitve zračnega prostora v sloveniji (vfr karta).
V naselju jaz ne bi letal, če pa je že res nuja, potem pod 500 g. Samo vedi, da bodo glede na pritožbe (ki seveda bodo) verjetno težo še znižali ali sploh prepovedali. Niso vsi sosedje navdušeni nad droni. Jaz sicer letam FPV po in okoli bajte, vendar z "Mobula 7", ki je skoraj neslišen.
Če imaš večji dron, letaš izven naselja, pa še tukaj moraš paziti, da ni veliko sprehajalcev. Kolega je ozmerjala mimoidoča sprehajalka, češ da vznemirja ptiče in da zato pada rodnost.
s1m0n ::
Zanimivo jaz sem do sedaj vedno naletel na ljudi, ki jih je zanimal sam dron, fotografija, live feed...
K sreči še nikogar ni motil. Ampak to verjetno tudi zaradi tega ker večinoma letim na bolj odprtih lokacijah.
K sreči še nikogar ni motil. Ampak to verjetno tudi zaradi tega ker večinoma letim na bolj odprtih lokacijah.
sindro32 ::
A mi zna kdo po kmecko razlozit kako je s tamalimi droni? Torej kupis nek selfie dron na aliexpressu, tehta recimo 100g (torej pod 500g).. kaj zdaj s tem smes pocet kaj ne?
Bom pretiraval.. a lahko letis nad gneco ljudi, slikas in snemas to, potem objavljas, letis nad bajtami, nad vodo, itd? Zdaj za letalisca, pa snemanje ljudem v bajte (oz. karkoli se ze itak ne vidi z ulice), ipd je seveda vse jasno... bolj me zanima v smislu prej omenjenih zadev... letis tako zadevo po domaci ulici gor in dol, pa ti pride sosed tezit... ti sploh ima kaj za tezit, ali pa ga lahko posljes nekam?
Bom pretiraval.. a lahko letis nad gneco ljudi, slikas in snemas to, potem objavljas, letis nad bajtami, nad vodo, itd? Zdaj za letalisca, pa snemanje ljudem v bajte (oz. karkoli se ze itak ne vidi z ulice), ipd je seveda vse jasno... bolj me zanima v smislu prej omenjenih zadev... letis tako zadevo po domaci ulici gor in dol, pa ti pride sosed tezit... ti sploh ima kaj za tezit, ali pa ga lahko posljes nekam?
jype ::
a lahko letis nad gneco ljudiNe, nikoli.
letis nad bajtami, nad vodo, itdČe pri tem nikogar ne ogrožaš, seveda.
letis tako zadevo po domaci ulici gor in dol, pa ti pride sosed tezit... ti sploh ima kaj za tezit, ali pa ga lahko posljes nekam?Preberi si predpis, no.
sindro32 ::
iz posta zgoraj:
?
edit:
če citiram iz uredbe:
(6) Ne glede na drugi odstavek tega člena se omogoči prosta uporaba brezpilotnih zrakoplovov z vzletno operativno maso 500 gramov ali manj, če se z njimi ne izvajajo letalske dejavnosti.
Torej govorim o dronu pod 500g, za osebno uporabo
Če je dron lažji od 500 g, je pa to igrača in lahko letiš povsod. Vsaj za enkrat.
?
edit:
če citiram iz uredbe:
(6) Ne glede na drugi odstavek tega člena se omogoči prosta uporaba brezpilotnih zrakoplovov z vzletno operativno maso 500 gramov ali manj, če se z njimi ne izvajajo letalske dejavnosti.
Torej govorim o dronu pod 500g, za osebno uporabo
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sindro32 ()
jype ::
Preberi predpis, ne post zgoraj:
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...
11. člen, predvsem alineji (e) in (f) 2. odstavka.
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...
11. člen, predvsem alineji (e) in (f) 2. odstavka.
sindro32 ::
Samo prvi člen šesta točka pravi, da celotna ta odločna ne velja za drone z 500g ali manj
..ali pa jaz kaj narobe razumem?
..ali pa jaz kaj narobe razumem?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sindro32 ()
jype ::
vostok_1 ::
To velja najbrž za večje klase?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
s1m0n ::
Od C1 dalje (do 900g manjša vodoravna hitrost od 19m/s) Torej za vse kar je težje od 250g
Zgodovina sprememb…
- spremenil: s1m0n ()
ziga1990 ::
torej če imaš lažji dron od 900g nisi toliko na tapeti
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
vostok_1 ::
Od C1 dalje (do 900g manjša vodoravna hitrost od 19m/s) Torej za vse kar je težje od 250g
Not sure how to feel about this.
Pobodna zadeva kot orožje. Tisti, ki bodo želeli odgovorno posedovati, bodo ekstremno regulirani.
Tisti, ki bodo počeli nelegalne reči pa jih itak ne briga.
Sicer roko na srce, dron za povprečnega Janeza ni ravno neka uporabna reč.
Bi pa definitivno razbremenil obvez, za tiste, ki mislijo uporabljat reč znotraj svojih parcel.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
s1m0n ::
Ni samo to problematično :)
So tudi omejitve hrupa, ki se bodo z leti nižala.
V začetku bo/mora vse bit pod 85dB po dveh letih po uvedbi pod 83dB itd... (tole velja za kategorijo C1).
Mislim, da se temu kar hitro približa kak DJI Phantom 4 Pro.
So tudi omejitve hrupa, ki se bodo z leti nižala.
V začetku bo/mora vse bit pod 85dB po dveh letih po uvedbi pod 83dB itd... (tole velja za kategorijo C1).
Mislim, da se temu kar hitro približa kak DJI Phantom 4 Pro.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: s1m0n ()
vostok_1 ::
Hja. Droni so definitivno premočna tehnologija, da država jih ne bi strogo regulirala.
Preveč moči daje posamezniku z agendo. Zato pa želi imeti monopol.
Preveč moči daje posamezniku z agendo. Zato pa želi imeti monopol.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
louser ::
A obstaja kak best buy do 500g? Ker gledam internete, pa so cene od 25eur do par nul vec, pa od par deset gramov naprej. Torej nekaj v rangu cene skatle Lego technic +/-, pa da ima kolikor-tolikor dostojno sliko in da je vsaj toliko zanesljiv, da se splača naročit še nekaj dodatnih baterij zanj?
Mavic air je eden iz med high end dronov za težo pod 500g in ga nemoreš primerjat z igračkam za 100EUR praktično lahko letiš 2km stran in imaš FPV preko telefona kamera je odlična za tako majhen dron je pa res da je občutljiv na motnje signala(wifi v hišah,etc).
2km stran je smeh. Custom made rešitve prenašajo video signal po 10, 20 km stran.
myriad ::
Da speljem mal s tira. A se dela kaj v tej smeri, da se človeku, ki operira dron in ne spoštuje zakonodaje na tem področju, kako prepreči letenje? Vem da je bila včasih ena iniciativa, da si lahko vpisal svoj naslov in naj bi proizvajalci omejili gibanje v določenem radiju tega naslova, ampak to ni več aktivno in sploh ne vem če je bilo zanesljivo. Se da sprožiti kakšen mehanizem da dron avtomatsko prekine svoje operacije in se vrne k lastniku?
ziga1990 ::
Da speljem mal s tira. A se dela kaj v tej smeri, da se človeku, ki operira dron in ne spoštuje zakonodaje na tem področju, kako prepreči letenje? Vem da je bila včasih ena iniciativa, da si lahko vpisal svoj naslov in naj bi proizvajalci omejili gibanje v določenem radiju tega naslova, ampak to ni več aktivno in sploh ne vem če je bilo zanesljivo. Se da sprožiti kakšen mehanizem da dron avtomatsko prekine svoje operacije in se vrne k lastniku?
DJI ima to urejeno samo nemore pa kar vsak dodeliti prepovedi ker si ne lasti zraka nad svojo hišo
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
Jerry000 ::
Ker me mika kupiti DJI Mavic Air ali Mini, me zanima kako je s temi malimi droni pri nas. Je potrebno kaj prijaviti ali kaj? Ker to sta oba drona pod 0.5KG, verjetno se ne smatrata enako kot večji droni. Uporaba predvsem za fotkanje in objavljanje na Instagram, občasno fotkanje za kakšnega naročnika
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri dron (strani: 1 2 3 )Oddelek: Kaj kupiti | 27943 (5578) | Nikonja |
» | Kateri izpit za dron DJI MAVIC AIR 2Oddelek: Pomoč in nasveti | 10114 (7730) | Clubraider |
» | Začela veljati strožja uredba o brezpilotnih zrakoplovih (dronih) (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 15172 (11510) | Mare2 |
» | Mavic mini za fotkanje?Oddelek: Loža | 5558 (4283) | cordoba |
» | Dronom ugasnili kamere? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 29589 (23524) | vostok_1 |