» »

Formula 1 2017

Formula 1 2017

««
20 / 26
»»

Scorpia ::

Nikec3 je izjavil:

Hondi bo prejkoslej uspelo.

Kdaj v zgodovini je nek proizvajalec motorjev bil tri sezone tako nekonkurenčen, kot je trenutno Honda? McLaren je imel dovolj potrpljenja. Čas je za menjavo.


Ne spominjaj zgodovino, ker takratni motorji so bili veliko bolj enostavni, kot tole danasnje sranje. Primerjave ni.
////

PrimozR ::

Ma, lahko primerjaš. Mislim, ja pa ne. Današnji pogonski sklopi (ne zgolj motorji) so bistveno bolj kompleksni, ampak so v štartu narejeni tudi za večjo vzdržljivost. Preberi Theissenov članek na temo razvoja BMW-jevih V10 in V8 motorjev. Tik pred uvedbo specificirane najnižje teže in višine težišča motorja so imeli v razvoju motor brez tesnila glave. Ker bi na crankcase pritrdili sestav cilindrov in glave iz enega kosa. Pa članek o Cosworthovem CA-ju, ki je bil v štartu zasnovan, da se bo vrtel prek 20.000 obratov, kar je potem ubilo njihovo zmogljivost, ko so obrate začeli omejevati.

Scorpia ::

In kaj lahlo primerjas? Si samo teorijo napisal kaj bi lahko.
////

PrimozR ::

Ja da lahko, da so današnji motorji kompleksni, ampak v štartu narejeni za 5 vikendov, takratni pa manj kompleksni, ampak narejeni za le en dirkaški vikend, če ne še manj. Sčasoma so jih sicer morali prilagoditi večjemu številu kilometrov, kar je moral verjetno biti kar izziv.

Če ti torej vska vikend raznese motor je to danes posledica kompleksnosti, ki je ne razumeš popolnoma, takrat je bila pa posledica navitosti, ki si jo rahlo presegel. Končni rezultat je pa enak.

Scorpia ::

Takrat so motorji tehtali krepko pod 100kg. Namenoma so delali npr. cimlazje bate, ki so veselo pokali, kar smo mi videli kot bel dim. Meni se ne zdi zahteven motor, ce so sli namenoma v to, da motor zdrzi eno dirko in posledicno materiali so bili lazji in manj vzdrzljivi. Sli so celo na to, da je kvalifikacijski motor bil lazji, kot je na dirki in tudi za treninge so imeli posebej motorje. Torej ce so si to lahko privoscili, pol pove kako so enostavni bili motorji. Edino kar me je navdusila tehnologija vbrizga, ki je bila tako natanca nad 18k obratov.
Ce bi danasnje motorje navili nad 18k, bi veselo pokali. Danasnjo vzdrzljivost so dosegli najbolj na racun nizjih obratov, manj pritiska na bate in posledicno so motorji tisji.
Ko so leta 09 morali motorji zdrzati vec in zacetek uvajanja manjse porabe, si lahko na sami dirki slisal kako so vsi po kaksnih 5ih krogih znizali obrate. Ce pa ze gremo o takratnih motorjih, je edino renault preizkusal motor z nizkim kotom valjev, da bi motor imel nizje tezisce podobno kot boxer motor. Zal pa olje ni znalo podmazati celo izgorevalno komoro, ker je teznost svoje naredila in rezultat je bil, da so opustili razvoj. Ta je takrat na mene pustil vtis, ker vemo kako je renault bil z zadkom zaliman na stezi in tudi prva zmaga Alonsa.
////

PrimozR ::

Uf, zadeve ti niso preveč jasne, si praktično povsod brcnil v temo.

-Bel dim je voda v izgorevalni komori, kar pomeni fuč tesnilo na glavi. Čemur se je BMW želel izogniti. Počen bat oz. fuč batne obročke je pomenil plav dim.

-Seveda je takšen motor zahteven, ker ni problem narediti ultra fensi vse lahko in močno, problem je najti razmerje, kjer vse to je, vseeno pa zdrži celo dirko oz. cel vikend, ne manj. Pač ujeti moraš neko precej točno določeno točko, kjer ti zadeva zdrži, ne zdrži pa 20 % več, kot mora. Da so za kvalifikacije imeli poseben motor, samo pomeni, da so ga bolj navili. To je najbolje uspelo BMW-ju v turbo dobi, kjer so za kvalifikacije motor odprli na 1500 konjev (1,5 vrstni 4, mind you), odpeljali krog za ogrevanje, hiter krog, nato pa je zadeva naredila kablam.

-O enostavnosti V10 in V8 motorjev priča dejstvo, da je Cosworth imel na CA (V8) 14 dušilcev vibracij, na TJ (V10) mislim da 12, da je BMW dno crankcasea imel iz težkih materialov, da so nižali težišče, da so razvijali motor brez tesnila na glavi, itd. Same enostavne stvari :)

-Tehnologija vbrizga pa ni bila nič natančna, lepo so nad trobente špricali bencin, to je to. Omejeni so bili na 100 bar, v King of Speed, članku o Cosworthovem CA, lepo piše, da so eksperimentirali z 200 bar pritiska, kar je izboljšalo izgorevanje, a so seveda večino testiranja naredili s 100 bar, zaradi omejitve. Direkten vbrizg pa do prihoda turbo motorjev ni bil dovoljen. Vbrizg, predvsem pa izgorevanje, je danes precej bolj pod drobnogledom, ker so omejitve bistveno strožje (dovoljena nižja poraba goriva).


-Bat je sicer res manjši (manjši premer), je pa hod večji, verjetno se kljub nižjim obratom mean piston speed ni spremenil tako bistveno, res me zanima, kaj se dogaja z max pospeški na bat. Pa kljub nižjemu premeru ne bi bil presenečen, če ni kaj bistveno lažji bat, ker mora zdržati kvečjemu višje pritiske. Saj veš, turbina, pa to... Pa Ultra lean burn, kar pomeni manj goriva v izgorevalni komori, ki sicer učinkuje hladilno na motor. Pa motorji so tišji zaradi turbine, ki je en tak lep dušilec izpuha. Nima to veze z obrati pa pritiski. Navsezadnje:


-Renault je z V10 res šel na ~110° kot med bankama (kar ni niti približno na ravni Boxerja, navsezadnje je Audi v Le Mansu na V6 imel 120° kot), ampak so imeli grozne probleme z vibracijami (kar je res presenečenje). Pa boxer motor za dirkanje ni dobra stvar, ker ima težišče višje, kot V motor. Ker moraš nekam stlačiti ali izpušne ali pa sesalne kolektorje. Kar pomenu, da motor dvigneš (dvigneš ročično gred, bate, itd.).

Theissenov članek: http://sd-2.archive-host.com/membres/up...
Izsek iz članka o Cosworthovem CA: http://www.f1technical.net/features/188...
Čeprav stara, vseeno zanimiva tema glede batov v F1: http://www.f1technical.net/forum/viewto...

Ene par zapisov v temle postu da vedeti, da so današnji motorji izredno kompleksni (predvsem zaradi izgorevanja). Ampak pohod V10k proti 20.000 obratom, kasneje pa pohod in prehod V8k prek 20.000 obratov na minuto predstavlja izjemne dosežke, ne glede na 'enostavnost'. Pri takšnih hitrostih se z materiali začnejo dogajati čudne stvari, kosi morajo biti lahki, kar jim uspešno zniža lastne frekvence, vzbujevalne frekvence se močno povišajo, kar pomeni, da so še bližje oz. celo prek lastnih frekvenc (zato dušilci vibracij, sicer bi se zadeva res razletela), itd. Članek o CA-ju ima lep stavek: "In Formula One it is a case of using the best performance firing order and fixing the torsionals."

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

J.McLane ::

McLaren bo menjal Hondo za Renault, TorroRoso naj bi šel na Hondo:
https://www.motorsport.com/f1/news/mcla...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

springfield ::

To je idealno za Red Bull. Ce, in to je velik ce, Hondi uspe sestavit dober motor, lahko hitro menjajo.
Me pa zanimajo izgovori McLarna naslednje leto, ko ne bodo pri vrhu >:D

Nikec3 ::

springfield je izjavil:

To je idealno za Red Bull. Ce, in to je velik ce, Hondi uspe sestavit dober motor, lahko hitro menjajo.
Me pa zanimajo izgovori McLarna naslednje leto, ko ne bodo pri vrhu >:D

Red Bull ima pač to srečo, da ima dve ekipi in je lahko Torro Rosso poligon za testiranja. McLaren si tega ne more privoščiti. Če imajo pri Red Bullu jajca naj gredo s svojo prvo ekipo na Hondo pa da vidimo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

PrimozR ::

Saj pravim, McLaren dela Alonsa, pomojem. Vsaj potencialno no. Kot ste že ugotovili, če Honda sestavi motor, Red Bull zamenja in postane tovarniško moštvo. Win-win.

Ne vem, a sem tukaj pisal al kje, F1 rabi vsaj 5 tovarn, če ne 6, kjer so vse med seboj konkurenčne. Glede na trenutne ekipe je pač toliko 'front runnerjev', vsja po aspiracijah.

Nikec3 ::

Jaz stavim gajbo pira, da Honda v naslednjih desetih letih ne bo sestavila konkurenčnega motorja.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

AvtoR ::

Govorice so, da naj bi 2021 Porsche prevzel Red Bull. RB bi ostal glavni sponzor.

Ganon ::

Honda se bo še nekaj časa mučila in potem zapustila F1.

pirlo ::

Ima kdo kak ace stream? Očitno je postalo plačljivo na f1ace :(

TribesMan ::

c2d4bd3c12effb22fd8883dc5d76f1fdea8b2dac
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

pirlo ::

Hvala! Dela ;)

connel ::

Ostaja isto kot prej, samo težave s stranjo so imeli. Nič bat ;)

broken/link ::

hiter povzetek zanimivega četrtka/petka:
- Renault bo 3leta oskrboval McLaren.
- Honda je podpisala večletno pogodbo s ToroRossotom.
- za Renault bo 2018 dirkal Sainz, ki jim ga bo RB za 1leto posodil.
- Renault ne načrtuje podaljšat pogodbe s RB po letu 2018 (mogoče že prej, to so le špekulacije).
- Renault je prekinil kratkotrajno pogodbo, ki jo je imel s Kubico in mu je dal proste roke, da si poišče sedež v F1 - Kubica je kot managerja najel Rosberga. Osredotočata se, logično, na Williams.

- oba prosta treninga je premočno dobil Ricardo, Ferrarija zelo zaostala za pričakovanji
- pa še klasični Alonsotov radio:
Engineer: "Would you like another attempt?"
Alonso: "No, please no!"
Engineer: "You are currently P7 in the timesheet."
Alonso: "Well we could be P1."

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

broken/link je izjavil:


- Renault ne načrtuje podaljšat pogodbe s RB po letu 2018 (mogoče že prej, to so le špekulacije).


.. ker naj bi v RB prišel Porsche (še ena špekulacija)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

broken/link ::

namigovanja so načeloma troja:
1. Honda
2. Porsche
3. Aston Martion (ker RB sodeluje z njimi pri cestnih avtih)

EDIT: da še pojasnim, od kje je ta Aston Martin prišel: https://twitter.com/SkySportsF1/status/...

Zgodovina sprememb…

BT52 ::

J.McLane je izjavil:

broken/link je izjavil:


- Renault ne načrtuje podaljšat pogodbe s RB po letu 2018 (mogoče že prej, to so le špekulacije).


.. ker naj bi v RB prišel Porsche (še ena špekulacija)


Horner je kategorično zanikal in namignil že obstoječega partnerja tj.
Aston Martin

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

springfield ::

BT52 je izjavil:

J.McLane je izjavil:

broken/link je izjavil:


- Renault ne načrtuje podaljšat pogodbe s RB po letu 2018 (mogoče že prej, to so le špekulacije).


.. ker naj bi v RB prišel Porsche (še ena špekulacija)


Horner je kategorično zanikal in namignil že obstoječega partnerja tj.
Aston Martin

Kot je kategoricno zanikal, da bo sel Vettel v Ferrari...

PrimozR ::

Kvalifikacije so ob dveh?

Tilen88 ::

PrimozR je izjavil:

Kvalifikacije so ob dveh?


Ne. Ob 15.

broken/link ::

Konec 3 prostega treninga. kot zanimivost, prvi štirje:
1 Ver 1:41.829
2 Vet 1:41.901
3 Ham 1:41.971
4 Alo 1:42.383

Za primerjavo z včerajšnjim dnem: Včeraj p2 najhitrejši čas Ric 1:40.852, p1 najhitrejši Ric 1:42.489

Riff ::

Ace, Sky F1, English, 1080p: acestream://88d13d0ba5b0f01360b8ec5de9539ce32b864f76

PrimozR ::

720p, 2500k: 12f9a4521952661bd4d599cdf67105b81ae001b4

ttommy ::

Dela, hvala.
Gamer

Riff ::

720p: acestream://38d2c3762a9fbcb18031b18e7dba3a20bdbbaf59

1080p: acestream://dfd4085719c2f0955fa1f32adf7e28148ad7f8d3

ttommy ::

Kaj je pa z McLarnom?
Gamer

TOP ::

Neverjetno Lojze komaj 5 jutri zna biti zanimivo,ker bo prehitevl,če bo lahko je pa precej počasnejši od prvih dveh.Mater sta vovk in Niko strmela v tisti monitor,kot da mora biti Merdžo zmiraj prvi.

springfield ::

Ne bo kaj dosti prehiteval, ker Merc ni za to progo, se je že pred dirko vedelo.

Predator X ::

kdaj je start?

šernk ::

14:00
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

ttommy ::

Stream?
Gamer

treker ::

ace stream 6000kbps: c2d4bd3c12effb22fd8883dc5d76f1fdea8b2dac (zaenkrat dela bp)

ttommy ::

Aha, hvala. Sem že sam našel, sem se spomnil da je morning streams, pa sem si takrat pozabil med zaznamke dat.
http://morningstreams.com/
Gamer

Jst ::

Sky Sports F1 HD 1080p 6000kbps

c2d4bd3c12effb22fd8883dc5d76f1fdea8b2dac

Sky Sports F1 HD 720p 2500kbps

12f9a4521952661bd4d599cdf67105b81ae001b4

Sky Sports F1 HD 720p 2000kbps

90de6d1d02de1652a1d5483e63c95a7028f6b15a

Za tedva me ne vem iz kje in kakšne kvalitete sta:

9144c7a95e6ac0d2161785841b2b6bd3f2dd6c20

89545340fa6e7b3bd16f1f0031430c8d51981ef5

BT52 je izjavil:

J.McLane je izjavil:

broken/link je izjavil:


- Renault ne načrtuje podaljšat pogodbe s RB po letu 2018 (mogoče že prej, to so le špekulacije).


.. ker naj bi v RB prišel Porsche (še ena špekulacija)


Horner je kategorično zanikal in namignil že obstoječega partnerja tj.
Aston Martin


Aston Martin v F1? Kaj kot nalepka? Ker zadnja leta imajo Merc-AMG motorje.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jst ()

Riff ::

SKY SPORTS F 1 1080p English acestream://88d13d0ba5b0f01360b8ec5de9539ce32b864f76
SKY SPORTS F 1 720p English acestream://38d2c3762a9fbcb18031b18e7dba3a20bdbbaf59
SKY SPORTS F 1 480p English acestream://81a040885ec61a2266e4c014dd0531789194fcf3

Current ID - 1080p 6000kbps: c2d4bd3c12effb22fd8883dc5d76f1fdea8b2dac
More on http://morningstreams.com
Sky Sports F1 HD - 1080p/720p

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Riff ()

TOP ::

Dežuje hahah

Evo konec je za Italjane Lojze gre naprej

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: TOP ()

b3D_950 ::

what the f** ta verstappen
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Ganon ::

O moj bog, kakšen začetek! 8-O

ttommy ::

Sranje. Vettel je šel preveč levo, Verstappen se je ustrašil in šel v Kimija...
Gamer

miko22 ::

Pa toti verstapen samo sranje dela. Pa kaj si nor.

Ganon ::

Gledate dirko? Kako lahko obtožite Maxa? Več kot očitno je Vettel zavil levo in zgodilo se je neizbežno.

TOP ::

Ja skrajni čas da tega Vestapna mal imirijo pa je Lojze na prvemu moja napoved se je uresničila

miko22 ::

Mercedesu se je želja uresničla. Edino na ta način lahko danes zmagajo.

Ganon je izjavil:

Gledate dirko? Kako lahko obtožite Maxa? Več kot očitno je Vettel zavil levo in zgodilo se je neizbežno.

Gledaš ti dirko? Tip sploh ni videl Kimija, da ga je prehitel. Kak lahko tak zaviješ v nekoga če ga vidiš. Tip ni za F1

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: miko22 ()

AvtoR ::

Se bojim, da je prvenstvo odločeno.

ttommy ::

Ni nujno, tudi Hamilton lahko zdrsne kje...
Gamer

Ganon ::

««
20 / 26
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Formula 1 2019 (strani: 1 2 3 430 31 32 33 )

Oddelek: Na cesti
1616168733 (103293)          
»

Formula 1 2016 (strani: 1 2 3 437 38 39 40 )

Oddelek: Na cesti
1975221049 (134976) kosta
»

Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 466 67 68 69 )

Oddelek: Na cesti
3430364297 (219892) BT52

Več podobnih tem