» »

Kakšen spajkalnik?

Kakšen spajkalnik?

marjan_h ::

barracuda še ni povedal koliko je dal za poštnino.:)

Sicer če pravilno razumem (offtopic) vse kar naročiš iz EU skladišča pa čeprav je spletna trgovina kitajska (dx,banggood,hobbyking itd.) je davek že vračunan v ceno, in ko pride v Slo ti ni treba plačati nič, četudi je cena nad 22 EUR?

barracuda ::

marjan_h je izjavil:

barracuda še ni povedal koliko je dal za poštnino.:)

Sicer če pravilno razumem (offtopic) vse kar naročiš iz EU skladišča pa čeprav je spletna trgovina kitajska (dx,banggood,hobbyking itd.) je davek že vračunan v ceno, in ko pride v Slo ti ni treba plačati nič, četudi je cena nad 22 EUR?


Warehouse: Europe
Order total: $23.98 od tega $4.89 poštnine.

seminal ::

Tale iz hobbykinga je tudi meni všečen, zanima me kje se dobijo konice zanj?

matobeli ::

Na ebayu, to je klon od hakko 936 (japonska spajkalna postaja), original konice so po par usd, so tudi kloni dobri, sam na visokih T ne zdržijo prav veliko.

esel ::

Mogoče kdo od vas pozna tole zadevo?
https://www.aoyue.eu/aoyue-soldering-ho...

freesty ::

Jaz sem pred leti vzel en spajkalnik s hoferja za 20 al 30eur. Zdaj sem narocil tega Yihua 936 in je neprimerljivo boljsi od tistega s hoferja. Mislim, da za ta denar je to best buy.
http://www.youtube.com/watch?v=5hfYJsQAhl0

gumby ::

esel je izjavil:

Mogoče kdo od vas pozna tole zadevo?
https://www.aoyue.eu/aoyue-soldering-ho...

60W in napajalnik 16V/2A?
DOES NOT COMPUTE :P
my brain hurts

matobeli ::

fail! :))

DeeCoy ::

gumby je izjavil:

esel je izjavil:

Mogoče kdo od vas pozna tole zadevo?
https://www.aoyue.eu/aoyue-soldering-ho...

60W in napajalnik 16V/2A?
DOES NOT COMPUTE :P

Razlika je v moči, ki jo spajkalnik porabi na 220V in dejanskem outputu. Če ga teraš na polno, bo na 16V/2A=32W porabil blizu 60W iz inputa, tj. 220V. Ostalo je izguba.

matobeli ::

ma ni šans da ima tisti bogi power supply za 28W toplotnih izgub, to bi se segrelo kot hudič. Ponavad so nekje 10% izgube. Sploh imaš pa v opisu 4. vrstica "Power consumption 35 W"

Veliko bolj verjetno da je potrebno uporabit večji power supply če želimo dobit pravih 60W, ker samo držalo je podobne zasnove kot pri yihua 936, oziroma podobnih klonih ki je realnih 60W, kar piše tudi v opisu naprave:
AOYUE 469 Solder station soldering irons ceramic heater 60 W portable


Pravo vprašanje je, ali regulator lahko hendla 60W.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: matobeli ()

DeeCoy ::

matobeli je izjavil:

ma ni šans da ima tisti bogi power supply za 28W toplotnih izgub, to bi se segrelo kot hudič. Ponavad so nekje 10% izgube. Sploh imaš pa v opisu 4. vrstica "Power consumption 35 W"

Veliko bolj verjetno da je potrebno uporabit večji power supply če želimo dobit pravih 60W, ker samo držalo je podobne zasnove kot pri yihua 936, oziroma podobnih klonih ki je realnih 60W, kar piše tudi v opisu naprave:
AOYUE 469 Solder station soldering irons ceramic heater 60 W portable


Pravo vprašanje je, ali regulator lahko hendla 60W.

Imaš prav.. Je pa res, da se da dobit zelo dobre fejke.. Ravnokar sem na kitajskem našel mikroskop za 260€, medtem ko je pri nas 600€+.

          ::

In kaj je potem tista firma, ki je med spajkalniki špica? Če me ne bi zanimala cena in bi iskal nekaj, kar je nedvomno dobre kvalitete, kaj naj izberem?

gumby ::

JBC recimo. Samo cena ni ravno za hobi...
my brain hurts

DeeCoy ::

Al pa Hakko. Lahko tudi weller..

Če si spraševal pa za dobro kitajsko firmo, je pa to loterija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DeeCoy ()

          ::

Wellerja imam sedaj. Neko analogno postajo iz Conrada. Deluje mi že precej časa, sem pa opazil, da je tudi za hobi 30W premalo. Ne spajkam veliko, ampak ko se pa lotim, pa raje vidim da vse deluje tako kot mora.

malo sem gledal Wellerja WE 1010, 70W, tudi cena od 150€ dalje mi je sprejemljiva. Ali ima kdo s čim podobnim izkušnje?

Zgodovina sprememb…

matobeli ::

Itak da bo vredu.

Kolk dober bo je pa od tebe odvisno :)

esel ::

Res nisem bil pozoren...torej naprava iz mojega prvega linka je z adapterjem in verjetno ne omogoča polne moči. Bi bilo tole boljše?
https://www.ebay.com/itm/Aoyue-469-Sold...

Siddh ::

za tak denar dobiš pri nas v HTE, ali pa IC elektroiki in drugih trgovinah podobne zadeve


jype ::

KSGER T12 je kar OK, če ne dobiš takega, ki ima na ohišje zvezano fazo, ker je nekdo s preveč zanosa lotal C13 socket na PCB:

          ::

          je izjavil:

Wellerja imam sedaj. Neko analogno postajo iz Conrada. Deluje mi že precej časa, sem pa opazil, da je tudi za hobi 30W premalo. Ne spajkam veliko, ampak ko se pa lotim, pa raje vidim da vse deluje tako kot mora.

malo sem gledal Wellerja WE 1010, 70W, tudi cena od 150€ dalje mi je sprejemljiva. Ali ima kdo s čim podobnim izkušnje?


Gledam recenzije omenjenega Wellerja WE 1010 in Hakko FX888D.

barracuda ::

barracuda je izjavil:

marjan_h je izjavil:

barracuda še ni povedal koliko je dal za poštnino.:)

Sicer če pravilno razumem (offtopic) vse kar naročiš iz EU skladišča pa čeprav je spletna trgovina kitajska (dx,banggood,hobbyking itd.) je davek že vračunan v ceno, in ko pride v Slo ti ni treba plačati nič, četudi je cena nad 22 EUR?


Warehouse: Europe
Order total: $23.98 od tega $4.89 poštnine.



Včeraj je spajkalnik prispel na moj naslov... Je kar trajalo. Prvi vtisi so zelo dobri. Konico segreje dokaj hitro. Sem ga takoj razdrl in pogledal v notranjost. Notri je en velik in težak trafo, kar se mi zdi kul, že zaradi same teže, da se mi postaja ne premika po mizi, ko vlečem kabel spajkalnika. Na spodnjo stran sem dodatno prilepil še gumijaste nogice. Tisti elementi, ki so nalotani na vezje v notranjosti spajkalnika, so nalotani bolj šalabajzersko grdo in zgleda po tekočem traku :), ampak vseeno to nima veze, ker ohišje ni prozorno :). Tudi konica se zamenja zelo lepo.
Sedaj pa še nabavit dodatne konice. Če je kdo že nabavljal v zadnjem času (kopije), bi prosil za direkten, konkreten link, da ne iščem in ponesreči nabavim kaj drugega.
Še enkrat hvala za predhodnje nasvete glede nakupa.

matobeli ::

Vzem original hakko, niso bistveno dražje, držale ti bodo pa lifetime. Itak pa rabiš ene 3 različne max.

errhec ::

Bakrene KONICE

Navadne KONICE
dd

TheBlueOne ::

Ste ze naslo favorita, namrec meni je ravnokar sel kitajec in iscem kaj bolj konkretnega.

sirotka ::

Jaz sem naročil in danes pride 852D, jim je cena padla in so po cca 45€+poštnina, skupaj dobrih 50€

https://www.ebay.de/itm/852D-L%C3%B6ten...

TheBlueOne ::

Ampat to je se en Kitajc, ne bi dvakrat sel v isti riziko. :)

Morda kaj zanimivega od drazjih "klasicnih" proizvajalcev?

matobeli ::

Favorit je še en (dober) kitajec, glede na to da spajkaš malo bi moral kar dolgo držat. Pa ni treba spajkalne postaje če ne rabiš vseh zadev. Čist dost je un osnovn yihua 936.

Drugač je bil pa linkan en weller iz conrada nekje višje, za 100eur bo čist dobra izbira, za kaj več boš moral pa povedat kaj si do sedaj uporabljal, kaj želiš spajkat in kolk EUR si pripravljen odštet.

P.s: daleč od tega da bi bili vsi kitajci enaki, razlike so lahko ogromne pri skoraj enaki ceni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: matobeli ()

sirotka ::

TheBlueOne je izjavil:

Ampat to je se en Kitajc, ne bi dvakrat sel v isti riziko. :)

Morda kaj zanimivega od drazjih "klasicnih" proizvajalcev?


Je kitajc, samo ga kar hvalijo po netu, osebno bi vzel, če bi več spajkal wellerjevo postajo ws80/81, vendar za 5x letno ne dam 200€+.

TheBlueOne ::

Ja vem, sem vzel kvazi najboljse ocenjenega. Sej morda ga se dam pogledati komu. Se mi je zdelo, da je slo grelno telo, ki sem ga zamenjal vceraj, ampak bo menda kaj drugega. Si mislim, da se je pregrel ker na prejsnem grelnem telesu ni deloval temp senzor in je vse skupaj zelo zazarelo, ampak imam, po menjavi, ko ga vkljucim se vedno temp 0.01. Ali ga popravim ali pa kupim kaj za vec denarja.

          ::

Jaz bom čez vikend naročil Hakko FX888D. Skupaj s kompletom konic in poštnino pride okoli 150€.

TheBlueOne ::

Na Amazonu ga imas za 120€ brez konic. Meni se nekako bolj dopade Weller WE1010. :) Morda ves, kako sta v primerjavi?

          ::

Saj na amazonu ga gledam. Z WE 1010 sta si zelo podobna, Weller prikazuje hitrejše padce temperature, ampak to je posledica tega, da ima Hakko senzor bližje grelnemu telesu, Weller pa bliže konici. Pri spajkanju se obnašata zelo podobno, skoraj ni razlike. Ima pa Hakko bistveno slabši način za nastavljanje temperature, ki pa se ga da poenostaviti z uporabo shranjenih nastavitev. Hakko naj bi imel boljše odlagalo za spajkalnik, čeprav je to stvar okusa, mene pri sedanjem Wellerju tisti feder ne moti toliko. Je pa med njima ravno toliko razlike v ceni, da pri Hakkotu lahko naročim zraven še dodaten set konic in obvezen adapter, saj pride le z UK vtikačem.

Weller WE 1010 - 174,55EUR
Hakko FX 888D - 120,24EUR
Dodatne Hakko konice - 18,34EUR

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

Tile gumbi pri Hakko mi niso vsec. S takimi imam slabe izkusnje, kjer jih je tudi skoraj nemogoce menjati. To mi gre malo na zivce, ker ce bi stal 1€ vec, bi lahko imel gumbe kakor se spodobi, kar pa ima Weller. Je pa se nekaj, Hakko mi je najgrsa postaja, ki sem jo videl do danes. :)

Ni lahka, bom poskusil popraviti svojega.

kaj pa Ersa RDS80?

          ::

Za Erso nisem našel veliko primerjav s prej omenjenima.

Plus da naj bi bil to starejši model in da naj bi bil Ersa i-Con Pico boljši ...

Zgodovina sprememb…

mihec87 ::

ersa rds80 in tamali icon(pico/nano) sta cenovno nekje isto, samo kolikor vem icon ima ročko manjšo/bolj mehkem kablu..

matobeli ::

Dejte rajš več spajkat pa ne bo več problemov v opremi ;)

Pa šalo na stran: dobra spajka brez svinca je 50eur/0.5kg, poceni spajke brez svinca so pain za spajkat še meni.

Vzemte spajko z svincem (sam ne 100% svinc) ter fluxom v sredici. 1mm je optimalna debelina za večino primerov.

starfotr ::

Spajka brez svinca je živo sranje. Tako za delat, kot tudi zanesljivost je slabša, delat je treba z višjimi temperaturami... Skratka same slabe lastnosti. Ukinitev tega je politično sranje, kot ukinitev žarnic.

matobeli ::

Ja, pa neosvinčen bencin tud samo paca mašino pol je pa treba dpf dol rezat...

Mal si poglej kakšne količine se naberejo pri odpadni elektroniki in zakaj je slaba ideja če bi težke kovine metali na smetišča.

Ti ne smeš met žarnic da te bo lahko avto prevažal naokoli ker tvoj trenutni povzroča astmo našim otrokom, pa še biomasa ki upravlja z njim ni niti v istem razredu z AI.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: matobeli ()

DeeCoy ::

matobeli je izjavil:

Dejte rajš več spajkat pa ne bo več problemov v opremi ;)

Pa šalo na stran: dobra spajka brez svinca je 50eur/0.5kg, poceni spajke brez svinca so pain za spajkat še meni.

Vzemte spajko z svincem (sam ne 100% svinc) ter fluxom v sredici. 1mm je optimalna debelina za večino primerov.

Malo pretiravaš s ceno. Mogoče je taka cena v sloveniji, iz tujine se dobi za pol tega (ali še manj). Flux se kupi v injekciji in se ga doda ročno, ga je pa fajn imet v sredici, ni pa to nujno (definitivno bolj rabiš tistega v injekciji). Z neosvinčenim se itak ne lota, uporabljat ga morajo le proizvajalci plat, kar je prav, ker gre za velike količine, res pa da ravno zaradi tega odpove kar nekaj spojev, ki sicer nebi (neosvinčen je manj "elastičen"). Sem naročil kolut običnega 0.5mm cina s kitajske in z njim nimam problemov, celo kitajski flux za 1$ z ebaya je bil super (sicer ni primerjave s kakim amtecom, ampak dela). Tako da ne komplicirajte preveč.. Kot pa sem omenil, za spajkanje imejte vedno dovolj fluxa, pa bodo spoji veliko lepši in boljši.

googleg1 ::

DeeCoy je izjavil:

matobeli je izjavil:

Dejte rajš več spajkat pa ne bo več problemov v opremi ;)

Pa šalo na stran: dobra spajka brez svinca je 50eur/0.5kg, poceni spajke brez svinca so pain za spajkat še meni.

Vzemte spajko z svincem (sam ne 100% svinc) ter fluxom v sredici. 1mm je optimalna debelina za večino primerov.

Malo pretiravaš s ceno. Mogoče je taka cena v sloveniji, iz tujine se dobi za pol tega (ali še manj). Flux se kupi v injekciji in se ga doda ročno, ga je pa fajn imet v sredici, ni pa to nujno (definitivno bolj rabiš tistega v injekciji). Z neosvinčenim se itak ne lota, uporabljat ga morajo le proizvajalci plat, kar je prav, ker gre za velike količine, res pa da ravno zaradi tega odpove kar nekaj spojev, ki sicer nebi (neosvinčen je manj "elastičen"). Sem naročil kolut običnega 0.5mm cina s kitajske in z njim nimam problemov, celo kitajski flux za 1$ z ebaya je bil super (sicer ni primerjave s kakim amtecom, ampak dela). Tako da ne komplicirajte preveč.. Kot pa sem omenil, za spajkanje imejte vedno dovolj fluxa, pa bodo spoji veliko lepši in boljši.
In pa problemi pridejo sami od sebe. Flux doda med pine na cipih z majhnim rastrom kapacitivnost in vcasih celo upornost zaradi cesa imas lahko na obcutljivih vezjih eno goro preglavic. Sploh ce je kaksen bolj fin adc.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: googleg1 ()

DeeCoy ::

googleg1 je izjavil:

In pa problemi pridejo sami od sebe. Flux doda med pine na cipih z majhnim rastrom kapacitivnost in vcasih celo upornost zaradi cesa imas lahko na obcutljivih vezjih eno goro preglavic. Sploh ce je kaksen bolj fin adc.

Kaj? vsi bga čipi morajo ob tem ko jih lotaš na plato plavat v fluxu, pa če imajo pitch 0,1mm, sicer je nemogoče, da bi se pravilno prilotali in se postavili na svoje mesto. Je pa treba, po tem ko so prilotani, vezje temeljito očistit (ipa ali ultrasonic), saj lahko v določenih primerih povroča oksidacijo. Logično, flux ima zelozelo veliko upornost, kar je prav. Glede na to, da ga dnevno uporabljam na matičnih iphonov in macov in še ni bilo problemov zaradi fluxa, dvomim da bi bili kje drugje. Razen, če obstajajo še bolj občutljiva vezja pa me prosim poduči..

googleg1 ::

DeeCoy je izjavil:

googleg1 je izjavil:

In pa problemi pridejo sami od sebe. Flux doda med pine na cipih z majhnim rastrom kapacitivnost in vcasih celo upornost zaradi cesa imas lahko na obcutljivih vezjih eno goro preglavic. Sploh ce je kaksen bolj fin adc.

Kaj? vsi bga čipi morajo ob tem ko jih lotaš na plato plavat v fluxu, pa če imajo pitch 0,1mm, sicer je nemogoče, da bi se pravilno prilotali in se postavili na svoje mesto. Je pa treba, po tem ko so prilotani, vezje temeljito očistit (ipa ali ultrasonic), saj lahko v določenih primerih povroča oksidacijo. Logično, flux ima zelozelo veliko upornost, kar je prav. Glede na to, da ga dnevno uporabljam na matičnih iphonov in macov in še ni bilo problemov zaradi fluxa, dvomim da bi bili kje drugje. Razen, če obstajajo še bolj občutljiva vezja pa me prosim poduči..
Manjkajo ti izkusnje z bolj raznovrstnimi platami, da bi se lahko pogovarjala. Niso vsa tiskanja vezja primerna za ultrazovcno ciscenje (mems senzorji se lahko polomijo) in iPhone se zdalec ni primer najbolj obcutljivega vezja, ker ni prakticno nic nizkonapetostnih analognih signalov.

Treba je dati primerno kolicino fluxa in to tudi po najboljsih moceh ocistiti. Pri tem se strinjava.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: googleg1 ()

DeeCoy ::

googleg1 je izjavil:

DeeCoy je izjavil:

googleg1 je izjavil:

In pa problemi pridejo sami od sebe. Flux doda med pine na cipih z majhnim rastrom kapacitivnost in vcasih celo upornost zaradi cesa imas lahko na obcutljivih vezjih eno goro preglavic. Sploh ce je kaksen bolj fin adc.

Kaj? vsi bga čipi morajo ob tem ko jih lotaš na plato plavat v fluxu, pa če imajo pitch 0,1mm, sicer je nemogoče, da bi se pravilno prilotali in se postavili na svoje mesto. Je pa treba, po tem ko so prilotani, vezje temeljito očistit (ipa ali ultrasonic), saj lahko v določenih primerih povroča oksidacijo. Logično, flux ima zelozelo veliko upornost, kar je prav. Glede na to, da ga dnevno uporabljam na matičnih iphonov in macov in še ni bilo problemov zaradi fluxa, dvomim da bi bili kje drugje. Razen, če obstajajo še bolj občutljiva vezja pa me prosim poduči..
Manjkajo ti izkusnje z bolj raznovrstnimi platami, da bi se lahko pogovarjala. Niso vsa tiskanja vezja primerna za ultrazovcno ciscenje (mems senzorji se lahko polomijo) in iPhone se zdalec ni primer najbolj obcutljivega vezja, ker ni prakticno nic nizkonapetostnih analognih signalov.

Treba je dati primerno kolicino fluxa in to tudi po najboljsih moceh ocistiti. Pri tem se strinjava.

Taki senzorji so specifika pri tem, občutljivi so tudi na temperaturo, govori se o splošnem, v tej temi predvsem hobi zadevah. Poglej shematiko ene plate iphona, pa boš videl, kakšne voltaže so prisotne.. Pa ne govorimo o power linijah.. Signalnih linij je desetine, prav tako clock in nizkonapetostnih.
Fluxa ni nikoli preveč, vprašanje je le, koliko ga vržeš stran. Lahko ga gor stisneš tubo, ampak ga boš večino vrgel stran, pa veliko več dela s čiščenjem bo. Če menjam samo kak čip, konektor, enostavno očistim z IPA in ščetko, še ni bilo problema. Problem se pojavi predvsem, če je ostanek fluxa na konektorju, torej na kontaktih, ki niso lotani, ampak se zanašajo zgolj na trden stik. Tam fluxa seveda ne sme biti, oz. se pazi, da tja sploh ne pride.
EDIT: Mogoče si poglej par videov od louisa rossmana, jesse jones, paula danielsa ipd, zelo dobri na tem področju. Seveda je tole zdej že čisti offtopic..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DeeCoy ()

googleg1 ::

DeeCoy je izjavil:

Taki senzorji so specifika pri tem, občutljivi so tudi na temperaturo, govori se o splošnem, v tej temi predvsem hobi zadevah. Poglej shematiko ene plate iphona, pa boš videl, kakšne voltaže so prisotne.. Pa ne govorimo o power linijah.. Signalnih linij je desetine, prav tako clock in nizkonapetostnih.
Fluxa ni nikoli preveč, vprašanje je le, koliko ga vržeš stran. Lahko ga gor stisneš tubo, ampak ga boš večino vrgel stran, pa veliko več dela s čiščenjem bo. Če menjam samo kak čip, konektor, enostavno očistim z IPA in ščetko, še ni bilo problema. Problem se pojavi predvsem, če je ostanek fluxa na konektorju, torej na kontaktih, ki niso lotani, ampak se zanašajo zgolj na trden stik. Tam fluxa seveda ne sme biti, oz. se pazi, da tja sploh ne pride.
EDIT: Mogoče si poglej par videov od louisa rossmana, jesse jones, paula danielsa ipd, zelo dobri na tem področju. Seveda je tole zdej že čisti offtopic..
To je pa ze druga pesem. Najprej nauk da mora vse plavati v fluxu sedaj pa so ze nasveti za primerno rabo fluxa. Flux je ravno pri hobi projektih lahko najvecji problem, ce tiskano vezje nima stop maske. Problem je tako nezeljena upornost med linijami kot tudi oksidacija ce ni primerno odstranjen. Ne vem kaksne je tvoje tehnicno ozadje ampak ne dajaj splosnih nasvetov iz omejenih izkusenj.

DeeCoy ::

googleg1 je izjavil:

DeeCoy je izjavil:

Taki senzorji so specifika pri tem, občutljivi so tudi na temperaturo, govori se o splošnem, v tej temi predvsem hobi zadevah. Poglej shematiko ene plate iphona, pa boš videl, kakšne voltaže so prisotne.. Pa ne govorimo o power linijah.. Signalnih linij je desetine, prav tako clock in nizkonapetostnih.
Fluxa ni nikoli preveč, vprašanje je le, koliko ga vržeš stran. Lahko ga gor stisneš tubo, ampak ga boš večino vrgel stran, pa veliko več dela s čiščenjem bo. Če menjam samo kak čip, konektor, enostavno očistim z IPA in ščetko, še ni bilo problema. Problem se pojavi predvsem, če je ostanek fluxa na konektorju, torej na kontaktih, ki niso lotani, ampak se zanašajo zgolj na trden stik. Tam fluxa seveda ne sme biti, oz. se pazi, da tja sploh ne pride.
EDIT: Mogoče si poglej par videov od louisa rossmana, jesse jones, paula danielsa ipd, zelo dobri na tem področju. Seveda je tole zdej že čisti offtopic..
To je pa ze druga pesem. Najprej nauk da mora vse plavati v fluxu sedaj pa so ze nasveti za primerno rabo fluxa. Flux je ravno pri hobi projektih lahko najvecji problem, ce tiskano vezje nima stop maske. Problem je tako nezeljena upornost med linijami kot tudi oksidacija ce ni primerno odstranjen. Ne vem kaksne je tvoje tehnicno ozadje ampak ne dajaj splosnih nasvetov iz omejenih izkusenj.

Rekel sem, da mora čip plavati v fluxu, ne vse. In kdo še danes doma dela plate? S kitajske jo dobiš za par $, s štop lakom vred.. Mogoče so problem kakšna starejša vezja, ampak pri through hole komponentah se itak fluxa skoraj ne uporablja.. Imam izkušnje tako z home made platami še iz srednje šole, ko smo smd čipe lotali brez fluxa (je delalo, ampak zgledalo je pač skropucalo), kot tudi z današnjimi modernimi platami.. Sem se pa vsega naučil sam, izkušnje, zadnja leta youtube (zgoraj omenjeni kanali pri tako majhnih in delikatnih zadevah zelo pomagajo). Tudi jaz ne poznam tvojega ozadja, ampak lahko ti dam kak audio ic od iphona 7 (serijska napaka) za reballat in naredit jumper na plati :)
Še enkrat, tole je vse skupaj zašlo s teme, tako da zaključujem..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DeeCoy ()

LuIK ::

Prosim par nasvetov za enega začetnika. Pač na vsake toliko časa se pri domačih opravilih potrebuje orodje in je boljše imeti doma, kot vsakič iskati nekoga, ki ima ordje + čas + je od blizu itd.

Torej, rabil bi spajkalnik, o katerih (trenutno) še nimam pojma. Rabil bi za spajkanje kakšnih manjših zadev, menjavo priključkov, popravilo USB in power jacka, nalotanega v matično itd. Sedaj pa par vprašanj:
- moram za tako rabo nujno imeti tisto postajo, kjer nastavljaš temperaturo?
- koliko W rabim? Je 25 W ok za omenjena dela?
- se ta konica tega grelnika obrabi? kako pogosto se to menja?
- katero spajko rabim za lotat po matični?

Je tole vredu (brez tiste postaje): https://www.conrad.si/mikro-spajkalnik-... ?

hvala!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: LuIK ()

matobeli ::

mah ne, vzemi nekaj takega:
[US$25.99 38% OFF]SQ-D60 60W Digital Soldering Iron Station DC12-24V Type-C Interface 100?-400? Adjustable Temperature Professional Tools from Tools on banggood
https://banggood.app.link/IrXlGcEmYcb

poganjaš z kerimkoli 20-24V napajalcem (naj te ne zavede usb C priklop, ker je to samo konektor in ne dela na polnilc od telefona)

s tistim iz conrada še profiju ne bi uspelo dost nardit ;)

baro2000 ::

Ko sem sam izbiral hobi spajkalnik za podobne stvari, ki jih ti LuIK rabis, sem imel v mislih 3 postaje in en navaden spajkalnik. Res pa je, da sem v startu izkljucil kitajce in je vse z moje izbire 100eur+, kar zna marsikoga odvrnit. Odlocitev je na tebi.

Weller WE 1010 (izpadel zaradi recenzij - EEVblog)
ERSA i-CON PICO (izpadel, ker bi imel raje NANO; slaba izbira, ce zelis razlicne konice, drugace pa super postaja)
Hakko FX888D (izbral tega, ni za vsak okus, ker zgleda otrocje, regulacija temperature je najslabsa v primeru vseh treh, izbira konic pa kar dobra)

in navaden spajkalnik
Weller W 61 (ki bi ga izbral predvsem zaradi Magnastat konic in ker sem delal na enakem, sposojenem in je delo z njim uzitek)

matobeli ::

Danes vzet klasični spajkalnik ni več smiselno, ne ob poplavi spajkalnikov ki delujejo na T12 konice (grelec in T senzor integrirana v konici), postale so poceni in performance je čisto na drugem nivoju kot klasične kjer so grelec, T senzor in konica ločene komponente.

Ne pozabit na najpomembnejšo zadevo: kvalitetna spajka, rosin core, na svinčevi osnovi, rabiš tudi dve konici eno debelejšo in eno tenko.

baro2000 ::

Aja, da ti odgovorim se na ostala vprasanja.
- Glede temperature, ce vzames postajo, lahko komot pustis na privzeti vrednosti 350C. Zlitina brez svinca potrebuje visjo temperaturo. Sam uporabljam 350C in Tin-Lead 0.56 mm.
- Glede moci spajkalnika je cisto odvisno od sistema, kaj kupis. Postaje so nekje med 60-70W, navadni spajkalniki tudi manj (kot pravi matobeli, tega ne kupuj). Spajkalniki z Magnastat ne spadajo med navadne spajkalnike, T12 je vsekakor se boljsa opcija.
- Konica se obrabi glede na to kako z njo delas in koliko delas. Ce lepo vzdrzujes in lotas le cez vikend, ti ena lahko drzi vec let. Ce zelis poceni T12 googlaj KSGER. Veliko je sicer recenzij proti klonom T12 iz Kitajske, odlocitev je na tebi. Hakko prav tako uporablja T12 konice. Sam sem zraven prilozene dokupil se: T18-K, T18-D24 in T18-BR02 (seveda originalne).
- Za lotanje uporabljaj konico s katero si najbolj spreten. Preden se lotis na doloceni maticni, povadi na ene par pokvarjenih oz. testnih. Tam bos ze ugotovil ali ti bolj lezi navadna konica ali ukrivljena ali nozek.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kitajski spajalniki z grelcem v konici - kdo uporablja? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7021122 (3595) A. Smith
»

Spajkalnik

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
163152 (2747) Excavator
»

Spajkalna postaja

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
294296 (3136) mihec87
»

spajkalnik (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
5112113 (10098) matobeli
»

Orodje za spajkanje/odspajkanje

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
234223 (3490) BlaY0

Več podobnih tem