» »

Kakšen spajkalnik?

Kakšen spajkalnik?

1 2 3
4
»

LuIK ::

Najprej hvala za dosedanje odgovore. Uh, zdaj ste mi pa dali misliti. Se pravi:
- klasičnega ne -> zakaj pa? A bi se mi konica preveč segrela ker bi predolgo "motovilil" z delom in nekako skuril vse?
- zakaj je tisti iz Conrada zanič, ker ne kaže temperature?
- kaj je Magnastat?
- T12 torej pomeni, da ima termometer in kaže, kako vroča je zadeva?
- tudi če ima termometer, je dodana vrednost postaje v tem, da nastavim temperaturo, medtem ko brez postaje, vendar z merilnikom temerature, le vem, koliko je vroča palčka?
- ta, ki ga je predlagal @matobeli (banggood), se priključi, če prav razumem, nekako tako: USB-C se vtakne v sam spajkalnik, drugi konec kabla pa v adapter, ki kompletu ni priložen in ga moram imet sam (tisti napajalnik od prenosnika 90 W, output 19 V 4,74 A najbrž ne bi bil o.k?)
- @matobeli: je ta kitajski tehnično o.k., ali gre za kakšno tako robo, ko niti ozmeljeno ni in te lahko strese, po domače rečeno?

seminal ::

Kupi ksger T12 postajo z vgrajenim usmernikom in je to to... Za ta denar top zadeva, odpri ga pa naredi ozemljitev, pa kakšne konice rezervne ali pa druge oblike.

baro2000 ::

Pri klasicnem oz. tistem iz Conrada se ne da natancno nastavljati temperature. Je ok za lotanje kondenzatorjev, uporov, konektorjev... basic stuff. Za kompleksnejse zadeve rata orodje drazje in zacnes se izogibat kitajcem. Naceloma kupis orodje primerno delu, ki ga mislis opravljat. Ce se hobi spajkalne postaje gibajo od 100 eur gor, so cene v profi segmentu 1k+ eur.

Ko kolovratis okrog ICjev (cipov), zelis cim nizjo temperaturo in cim manjso izpostavo. Zelis tudi ESD zascito. Ersa NANO jo ima, PICO lahko predelas, da jo ima. Wellerja, ki sem ti predlagal tega nimata, za Hakko nisem zasledil, predvidevam da nima. Ce moras SMD ICje odlotavat, potem rabis nekaj v smislu spajkalne postaje na vroc zrak. Za Magnastat, T12, ESD, SMD, KSGER pogooglaj. Nasplosno si poglej kak yt, da vidis s kaksno opremo drugi shajajo. Potem bos lazje vedel kaj potrebujes. Tu ve vsak za sebe najbolje. Mogoce pa bos ze z KSGER postajo zadovoljen.

Ce pa zelis bolj podrobne odgovore, je mogoce elektronik.si bolj pravi naslov.

matobeli ::

LuIK je izjavil:


- ta, ki ga je predlagal @matobeli (banggood), se priključi, če prav razumem, nekako tako: USB-C se vtakne v sam spajkalnik, drugi konec kabla pa v adapter, ki kompletu ni priložen in ga moram imet sam (tisti napajalnik od prenosnika 90 W, output 19 V 4,74 A najbrž ne bi bil o.k?)
- @matobeli: je ta kitajski tehnično o.k., ali gre za kakšno tako robo, ko niti ozmeljeno ni in te lahko strese, po domače rečeno?


T12 je tip konice, originalno od HAKKOta (profi japonska roba), potem so začeli kitajci to dokaj uspešno klonirat. Dobra je ker ima temperaturno tipalo, konico in grelec vse skupaj v enem kosu, navadni spajkalniki imajo narejeno tako da lahko razšraufaš narazen. T12 se zaradi tega bistveno hitreje segreje in lahko tudi točneje meri temperaturo. Ker je "konica" precej dolga je tud menjava v resnici lažja.

-Tisti 90W od leptopa bi bil OK, ampak samo če ni preveč pameten (če ne glede če je gor točno od XY firme leptop priklopljen), rabil bi samo eno tako vtičnico da bi to skupaj spojil.

-Tehnično je OK, konice so enake kot v boljših postajah KSGER ali TS100 (T12), omogoča štelanje temperature in ima sleep mode (če ga pozabiš prižganega). Ima tudi vijak za ozemljitev, ki je dejansko povezan z konico. Ker pa priklopiš DC napetost gor moraš sam poskrbet za ozemljitev.

Elektriko ima pa tkole: na spajkalniku je USB C vtičnica. Zraven dobiš USB C vtikač ki je navaden dvožilni kabel, na drugi strani pa ima vtičnico za 5.5mm okrogel konektor. Zraven je potem še 5.5mm vtikač z XT60 konektorjem (ker modelarji radi gor priklapljajo 6 celične li-ion/li-po baterije ker dela super)

Če se počutiš crafty in imaš kakšen 65W USB C Power delivery polnilec pa lahko z enim enostavnim vezjem iz ebaya vse skupaj spremeniš v pravi "USB C" spajkalnik.

link_up ::

meni voltcraftka (tista digitalna) sluzi ze 10+ let za vse mogoce podvige. Za smd pa seveda podpiram baro2000 pri vrocem luftu. :) Za proto ploscice je fina tudi pasta, ki kar povlece ICje na svoje mesto.
In and Out

starfotr ::

Investiraj v Ersa icon pico ali nano. Ne kupuj jajc za 15 eur.

matobeli ::

U, mam še boljšo. Lahko zdilam 20let starga Wellerja. Se mi v skladišču sam še valja, magnetostat mu pa družbo dela.

LuIK ::

matobeli je izjavil:

LuIK je izjavil:


- ta, ki ga je predlagal @matobeli (banggood), se priključi, če prav razumem, nekako tako: USB-C se vtakne v sam spajkalnik, drugi konec kabla pa v adapter, ki kompletu ni priložen in ga moram imet sam (tisti napajalnik od prenosnika 90 W, output 19 V 4,74 A najbrž ne bi bil o.k?)
- @matobeli: je ta kitajski tehnično o.k., ali gre za kakšno tako robo, ko niti ozmeljeno ni in te lahko strese, po domače rečeno?


T12 je tip konice, originalno od HAKKOta (profi japonska roba), potem so začeli kitajci to dokaj uspešno klonirat. Dobra je ker ima temperaturno tipalo, konico in grelec vse skupaj v enem kosu, navadni spajkalniki imajo narejeno tako da lahko razšraufaš narazen. T12 se zaradi tega bistveno hitreje segreje in lahko tudi točneje meri temperaturo. Ker je "konica" precej dolga je tud menjava v resnici lažja.

-Tisti 90W od leptopa bi bil OK, ampak samo če ni preveč pameten (če ne glede če je gor točno od XY firme leptop priklopljen), rabil bi samo eno tako vtičnico da bi to skupaj spojil.

-Tehnično je OK, konice so enake kot v boljših postajah KSGER ali TS100 (T12), omogoča štelanje temperature in ima sleep mode (če ga pozabiš prižganega). Ima tudi vijak za ozemljitev, ki je dejansko povezan z konico. Ker pa priklopiš DC napetost gor moraš sam poskrbet za ozemljitev.

Elektriko ima pa tkole: na spajkalniku je USB C vtičnica. Zraven dobiš USB C vtikač ki je navaden dvožilni kabel, na drugi strani pa ima vtičnico za 5.5mm okrogel konektor. Zraven je potem še 5.5mm vtikač z XT60 konektorjem (ker modelarji radi gor priklapljajo 6 celične li-ion/li-po baterije ker dela super)

Če se počutiš crafty in imaš kakšen 65W USB C Power delivery polnilec pa lahko z enim enostavnim vezjem iz ebaya vse skupaj spremeniš v pravi "USB C" spajkalnik.


Če na tem linku https://www.banggood.com/SQ-D60-60W-Dig... pogledaš 7. in 8. sliko, si jaz kabel, ki ima na eni strani USB-C razlagam tako, da je na drugem koncu tega kabla vtičnica. Ta vtičnica pa je taka, da dam ta široki vtikač noter (točno oznako bi moral preverit), ki ga sicer priklopim v prenosnik zadaj.

Povezoval teh kablov jaz ravno ne bi (tisti tvoji predlogi o spremembi z enostavnim vezjem....), ker o elektriki sicer nimam pojma.

Spajkal bi predvsem zadeve, ki so na 12 V. Se pravi DC jacki na računalnikih, če se pri hiši kaj pokvari, pa druge take in podobne "drobne" zadeve. Poenostavljeno, za 230 V so pravi električarji. :)

Tiso o ozemljitvi: jaz sem s tem, kos em to omenil, mislil samo kvaliteto naprave (kar je pač znotraj ohišja, kako je povezano, kvaliteta kablov pod plastiko - kar se ne vidi). O kateri ozemljitvi si ti govoril?

Se pardoniram za morda butasta vprašanja. A se tega lotevam ravno zato, ker je ravno za te drobne stvari običajno težko dobit koga, ko ima čas, voljo, se terminsko uskladit ipd.

seminal ::

Ne poslušaj tiste ki navijajo za ersa pico, nano. Ker imam oba možnost uporabljat in ni vredna 3x več. Ksger t12 nalepim link ko pridem domov.
Če pa hočeš spajkalnik za več denarja pa poglej jbc postaje.

matobeli ::

Ozemljitev: konica mora biti ozemljena in dejansko tudi je na večini. Še vedno pa se najdejo kakšni čipo-shito ki tega nimajo. Ker imaš ozemljitev ponavadi kar v 3 žilnem kablu za 220V je ni posebej vidno. Ta spajkalnik ima pa 12-24V priklop, kar pomeni da ozemljitve ni zraven, zato imaš samostojen šraufek, kamor daš ozemljitev.

Kar se tiče zgradbe je dovolj dobra. Ni to ravno profi roba za vsak dan, ampak plastika je dovolj trpežna, guma tudi.

Glede kablov je točno tako kot si predstavljaš. če imaš na tem polnilcu za leptop (ali kateremkoli drugem) 5.5mm jack(vtikač) potem bo to precej dobro delalo.

Sem pa v firmi naročil za poiskušno KSGER postajo, da vidimo kako gre proti 25let starim profi Wellerjem.

Wellerji so šli lepo v škatlo in skladišče.

Če bi si kakorkoli želel zadevo uporabljat večkot 4x v naslednjih letih ti res svetujem tole:
https://banggood.app.link/XOQIJqXuZcb

Je sicer dražji od 15eur, ampak ga od profi naprav loči veliko manj kot pa bi želeli starifotri videt.

Če želiš še vedno dober spajkalnik z nekaj starejšo tehnologijo pa tole YIHUA 936:
https://hobbyking.com/en_us/soldering-s... edin najt morš kje je trenutno na zalogi.

Vsi ki niso postaje so dejansko crap, razen parih ki so čez 50eur in tistega Sequre D60

seminal ::

Tale link ki ga je dal mato to je to. yihua 936 tudi doma, pa se ne more primerjat, je boljša kot tele navadne ročke, ampak daj malo več pa imaš mir...

matobeli ::

Se strinjam, vseen pa je yihua še vedno dovolj dobra in res_res_poceni, dobiš celo stojalo ki si ga celo upaš uporabiti, KSGER je brez. In če je bila meni do popularizacije T12 dovolj, potem je za začetnika tudi.

KSGER je vesoljska ladja, Yihua pa jadrnica.

          ::

baro2000 je izjavil:

Hakko FX888D (izbral tega, ni za vsak okus, ker zgleda otrocje, regulacija temperature je najslabsa v primeru vseh treh, izbira konic pa kar dobra)


Kje in katere konice kupuješ? Aja, FX888 je ESD safe.

Zgodovina sprememb…

baro2000 ::

          je izjavil:

baro2000 je izjavil:

Hakko FX888D (izbral tega, ni za vsak okus, ker zgleda otrocje, regulacija temperature je najslabsa v primeru vseh treh, izbira konic pa kar dobra)


Kje in katere konice kupuješ? Aja, FX888 je ESD safe.

Hvala za informacijo. Nisem podrobno preverjal, ko sem se enkrat odlocil. Kot sem napisal par postov nazaj: "Sam sem zraven prilozene dokupil se: T18-K, T18-D24 in T18-BR02 (seveda originalne)." Ko sem kupoval, je bilo preko batterfly.com. Sedaj konice dobis tudi na amazon.de, ampak je za preverit, koliko je razlika med enim in drugim, ko zraven dodas se postnino. Amazon, ki je nam v blizini, zaenkrat same postaje se ne prodaja. Ce pa ti je ljubse vzet od nizozemcev namesto italijanov, pa je tu se en link: eleshop.eu.

matobeli je izjavil:

Ozemljitev: konica mora biti ozemljena in dejansko tudi je na večini. Še vedno pa se najdejo kakšni čipo-shito ki tega nimajo. Ker imaš ozemljitev ponavadi kar v 3 žilnem kablu za 220V je ni posebej vidno. Ta spajkalnik ima pa 12-24V priklop, kar pomeni da ozemljitve ni zraven, zato imaš samostojen šraufek, kamor daš ozemljitev.


Na zalost ni situacija tako trivialna. Ko sem pri svoji odlocitvi izbiral med Weller/Ersa/Hakko, sem ugotovil, da Weller WE 1010 nima ne varovalke na primarju, ne ozemljene konice. Glede na reputacijo, sem od njih pricakoval najvec. Ersa PICO v rocki sicer ima kabel za nicenje, ampak na postaji ni povezan.

matobeli ::

Kako pa si ugotovil da nima varovalke in ozemljitve?

Nima sicer odstranljive varovalke, ima pa polyswitch fuse, PE kabel gre tudi nekam proti ročki, tudi deklariran je kot ESD safe.


So pa res nekateri cenejši Wellerji še vedno brez ozemljitve (najlažje se jih prepozna po tem da imajo navaden "ozek" priključek za elektriko)

          ::

baro2000 je izjavil:

Hvala za informacijo. Nisem podrobno preverjal, ko sem se enkrat odlocil. Kot sem napisal par postov nazaj: "Sam sem zraven prilozene dokupil se: T18-K, T18-D24 in T18-BR02 (seveda originalne)." Ko sem kupoval, je bilo preko batterfly.com. Sedaj konice dobis tudi na amazon.de, ampak je za preverit, koliko je razlika med enim in drugim, ko zraven dodas se postnino. Amazon, ki je nam v blizini, zaenkrat same postaje se ne prodaja. Ce pa ti je ljubse vzet od nizozemcev namesto italijanov, pa je tu se en link: eleshop.eu.


Na sprednjem panelu ima desno spodaj logotip "ESD Safe", tudi kabel za vtičnico je schuko, odpiral ga nisem. Mojega sem dobil preko Amazona (DE) od ene trgovine (TBK Shop), ki se glede na program ukvarja z vsem drugim, samo s spajkalniki ne. Na voljo so imeli en kos in sem ga kupil. Konic pa zaenkrat še nisem iskal, ko bom, bom kupil originalne. Hvala za link na eleshop.eu.

baro2000 ::

          je izjavil:

baro2000 je izjavil:

Hvala za informacijo. Nisem podrobno preverjal, ko sem se enkrat odlocil. Kot sem napisal par postov nazaj: "Sam sem zraven prilozene dokupil se: T18-K, T18-D24 in T18-BR02 (seveda originalne)." Ko sem kupoval, je bilo preko batterfly.com. Sedaj konice dobis tudi na amazon.de, ampak je za preverit, koliko je razlika med enim in drugim, ko zraven dodas se postnino. Amazon, ki je nam v blizini, zaenkrat same postaje se ne prodaja. Ce pa ti je ljubse vzet od nizozemcev namesto italijanov, pa je tu se en link: eleshop.eu.


Na sprednjem panelu ima desno spodaj logotip "ESD Safe", tudi kabel za vtičnico je schuko, odpiral ga nisem. Mojega sem dobil preko Amazona (DE) od ene trgovine (TBK Shop), ki se glede na program ukvarja z vsem drugim, samo s spajkalniki ne. Na voljo so imeli en kos in sem ga kupil. Konic pa zaenkrat še nisem iskal, ko bom, bom kupil originalne. Hvala za link na eleshop.eu.


Za temi logotipi in nalepkami lahko tici tudi macek v zaklju. Na mojem HAKKO-tu sem ozemljitev preveril, da sem meril upornost med konico in zemljo na vtikacu. Torej ga ni potrebno razstavljat, da bi to ugotovil. Ce na netu obstaja kak tear down video, si ga je vseeno zanimivo ogledat (predvsem pred nakupom zeljene postaje).

matobeli je izjavil:

Kako pa si ugotovil da nima varovalke in ozemljitve?

Nima sicer odstranljive varovalke, ima pa polyswitch fuse, PE kabel gre tudi nekam proti ročki, tudi deklariran je kot ESD safe.


So pa res nekateri cenejši Wellerji še vedno brez ozemljitve (najlažje se jih prepozna po tem da imajo navaden "ozek" priključek za elektriko)


Torej tudi WE1010 se reklamira kot ESD safe. Ne spomnim se vec kateri tear down video je bil, kjer je bilo prikazano, da konica ni ozemljena. Zgodba okrog varovalke prihaja od tu:


Ce imas sreco predvidavam, da je lahko vsak hobi uporabnik zadovoljen s katerim koli od treh postaj, med katerimi sem sam izbiral. Pri ERSI mi je bilo recimo vsec, da lahko konico zamenjas kar med lotanjem, vprasanje pa je, koliko krat pride to v postev. Glede na prvotno vprasanje, ki ga je LuIK zastavil, sem mislil, da potrebuje tudi antistaticno podlogo in wristband ter da isce spajkalnik, s katerim bi popravljal pervenstveno maticne plosce. Predvsem v tem primeru je potem smisel biti bolj izbircen. Za vsakdanjo uporabo je KSGER vec kot dovolj.

          ::

baro2000 je izjavil:

Za temi logotipi in nalepkami lahko tici tudi macek v zaklju. Na mojem HAKKO-tu sem ozemljitev preveril, da sem meril upornost med konico in zemljo na vtikacu. Torej ga ni potrebno razstavljat, da bi to ugotovil. Ce na netu obstaja kak tear down video, si ga je vseeno zanimivo ogledat (predvsem pred nakupom zeljene postaje).


Na mojem sem tudi meril in je konica ozemljena. Kako pa ozemljite antistatične podlage?

matobeli ::

Jaz mam kar kovinski trak spodaj ki je pripet na žico in potem na ozemljitev. Ene imajo "knof" druge šrauf skozi in kakšne podložke...

          ::

Aha, potem sem ravnal pravilno.
1 2 3
4
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kitajski spajalniki z grelcem v konici - kdo uporablja? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
698054 (849) matobeli
»

Spajkalnik

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
161895 (1490) Excavator
»

Spajkalna postaja

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
292823 (1663) mihec87
»

spajkalnik (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
517009 (4994) matobeli
»

Orodje za spajkanje/odspajkanje

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
233167 (2434) BlaY0

Več podobnih tem