» »

Normiran s.p. vprašanja... ?

Normiran s.p. vprašanja... ?

Temo vidijo: vsi
««
88 / 280
»»

velikBrokoli ::

To ni res, ne vem od kje Šuštaršiču ta podatek. Tudi v članku omenja, da je normiran sp omejen na 100k prihodkov, kar seveda tudi ne drži.

user4683 ::

edit: Se popravljam, res pise, da je omejitev 100k, kar je narobe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: user4683 ()

Recordman ::

100k je omejitev za vstop med normirance.
Za obstanek pa je omejitev 300k v dveh zaporednih letih

user4683 ::

Seveda, ampak tole se bere kot da g. Sustarsic pravi/misli, da je omejitev zasluzka (tudi ko si ze normiran) 100k:
Normirani espeji in družbe so seveda vsi po vrsti mikrogospodarski subjekti. Glede na omejitev letnih prihodkov na sto tisoč evrov več kot enega ali dveh zaposlenih (poleg samih sebe) ne morejo imeti

tony1 ::

No, treba je pač razumeti, da Šušteršič tega ne piše, ker bi bil zaresen strokovnjak ampak zato, ker je politik. Čeprav se lahko z večjim delom članka strinjam.

Niti ni prvič, da se je znebil kakšne debele, ko je bil Kordež še v zaporu je Bine na svojem blogu pisal, kako je sozapornikom pomagal pri finančni matematiki in tudi komu napisal kakšno seminarsko. Jokica Šušteršič - ki nikoli ni videl zapora v živo niti tako, da bi se peljal z avtom po bližnji cesti - je v tem videl grozovit primer akademske nepoštenosti, nekaj, kar spodjeda družbeno podstat in spodkopava moč cele države, skratka na tej temi je zabil eno celo kolumno. Drugače povedano: s polno ritjo je lahko srati. Smešne scene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

trancer01 ::

No, Šušteršič je ta zakon pripravil oz. je avtor originalnega predloga, tako da nekaj o tem že ve. So ga pa potem druge vlade za njim "popravljale". Poleg tega je doktor znanosti, kar za večino forumskih ovac ali bleferjev ne velja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: trancer01 ()

tony1 ::

Še en volivec njegove opcije. :))

trancer01 ::

Ne, samo očitno bolj natančen bralec kot ti. Če pa je kdo blefer in "politolog", je pa to Luka Mesec, ki se "spozna" na vse, od energetike prek politike do gospodarstva. Takšni kljukci, kot je on, bi zaprli TEŠ6 brez prave alternative in nas pahnili v srednji vek kot Zeleni v Nemčiji. Pa seveda bi davke dvignil vsem, ki niso na socialnem dnu.;(

tony1 ::

Kako natančen bralec, če pa še Šušteršič to ni, in ni preštudiral niti veljavne zakonodaje?

Lepo povej, da je Šušteršič tvoja "intimna opcija", pa gremo naprej.

trancer01 ::

Nisem nikjer napisal, da drži vse 100%, kar je napisal. Vsekakor pa o tem in gospodarstvu ve več kot ti in verjetno vsi na tem forumu. Če ga ti ne maraš in nimaš pojma o ekonomiji, to še ne pomeni, da je on isti brezveznik kot ti.:)) Drugače ga tudi jaz ne maram preveč, vsekakor pa mu bom o stvareh, o katerih očitno ve precej več od 99,9 % ljudi, prej verjel kot tebi.

tony1 je izjavil:

Kako natančen bralec, če pa še Šušteršič to ni, in ni preštudiral niti veljavne zakonodaje?

Lepo povej, da je Šušteršič tvoja "intimna opcija", pa gremo naprej.

Si bil finančni minister in pripravil zakon o normirancih? Si vsaj doktor ekonomije? Šušteršič je to (bil), zato je precej bolj kredibilen od tvojega zafrkavanja po forumu.>:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: trancer01 ()

tony1 ::

Ta argument je smešen. 8-) Nekomu z znan. nazivom in, ki je bil nekoč minister torej ne smemo nastaviti ogledala, ko piše neumnosti? Ha-ha. :))

hbgqzR ::

Se kdo spozna na e-izvršbe (web vmesnik sem pogledal, ja) - kako dolgo si upravičen, da vložiš? Nekako se mi zdi, da smo bili dovolj potrpežljivi, oportunistično prijateljstvo pa bo, vkolikor še ni, pač v celoti razpadlo. Če v teh časih niso uspeli nabrati dovolj denarja, pa naj res grejo v stečaj, osebnega so enkrat že sicer razglasili, plačali so sicer nekje 40%, niso zavrnili niti dela računa, malo so spogajali. Tudi gospod prokurist so milo jokali...

Vaše mnenje? Mislim, bogatija nekako ni, nekaj pa je, zapravimo lahko tudi mi.

PS: Tony1, se strinjam, nič šparat - z NIKOMER, najbrž nisem dovolj jasen, premisli!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hbgqzR ()

trancer01 ::

tony1 je izjavil:

Ta argument je smešen. 8-) Nekomu z znan. nazivom in, ki je bil nekoč minister torej ne smemo nastaviti ogledala, ko piše neumnosti? Ha-ha. :))

Kakšnih groznih hudih neumnosti niti ni bilo, razen tega, da je površno omenil, da je odvisno razmerje zadosten pogoj za obračun davkov kot v primeru redne zaposlitve. Vendar je kakršno koli omenjanje tega v zakonu dejansko neumnost, saj je v nasprotju s smislom samega zakona, ki je v tem, da samostojnega podjetnika v nobenem primeru ne moreš primerjati z redno zaposleno osebo, saj je samozaposlen, torej zaposlen v svojem podjetju, nima pa sklenjene pogodbe med svojim podjetjem in sabo. Kakorkoli že, bistveno je to, da zanj veljajo določila pravnih oseb in ne redno zaposlenih oseb, kar je zelo lepo razložil.

tony1 ::

Pa dobr, sej sem napisal črno na belem, da se z večino kar je napisal strinjam, ne bom ga pa postavljal na piedestal nezmotljivosti, ker tak svetnik pa spet ni.

Okej, to da si politično orientiran smo že pogruntali, pa ne upaš priznati. Daj povej, si eden njegovih vnukov?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

trancer01 ::

Ne, tvoj vnuk sem.>:D

Alfonso ::

Bi se ti tony s svojim politikanstvom odfukal v kakšno drugo temo (jih imaš cel kup) in nehal smetiti tukaj? Prosim.

Groot ::

hbgqzR je izjavil:

Se kdo spozna na e-izvršbe (web vmesnik sem pogledal, ja) - kako dolgo si upravičen, da vložiš? Nekako se mi zdi, da smo bili dovolj potrpežljivi, oportunistično prijateljstvo pa bo, vkolikor še ni, pač v celoti razpadlo. Če v teh časih niso uspeli nabrati dovolj denarja, pa naj res grejo v stečaj, osebnega so enkrat že sicer razglasili, plačali so sicer nekje 40%, niso zavrnili niti dela računa, malo so spogajali. Tudi gospod prokurist so milo jokali...

Vaše mnenje? Mislim, bogatija nekako ni, nekaj pa je, zapravimo lahko tudi mi.

PS: Tony1, se strinjam, nič šparat - z NIKOMER, najbrž nisem dovolj jasen, premisli!


Izvršbo lahko sprožiš vse dokler ti terjatev ne zastara. Glede na tvoj post domnevam, da nisi ravno domač v teh vodah, zato še opozorilo, da lahko izvršbo začneš le če imaš izvršilni naslov - sodba, izvršljiv notarski zapis, verodostojna listina (račun, IOP, itd.). Če tega nimaš, potem bo treba pa žal najprej tožit.

Omenjaš sicer da gre za družbo, tako da je najbrž zadaj kakšen račun. V tem primeru pač vložiš zahtevo za izvršbo na podlagi verodostojne listine, izbereš sredstvo izvršbe (praviloma bo to TRR, lahko pa tudi kaj drugega če veš da imajo, vendar pazi na stroške izvršitelja/cenilca, če boš predlagal na premičnine ali nepremičnino), plačaš 44 EUR takse (morda so z zadnjo spremembo tarife višino kaj spremenili, bi moral preverit) in nato počakaš da jim vročijo. Če bodo ugovarjali, bo šlo avtomatsko v pravdo, sicer pa bo opravljena predlagana izvršbo. Glede na tvoja vprašanja, bi bilo morda smiselno, da si priskrbiš odvetnika in ti on vloži vse skupaj. Če znaš, je sicer sama vložitev povsem preprosta.

tony1 ::

Alfonso je izjavil:

Bi se ti tony s svojim politikanstvom odfukal v kakšno drugo temo (jih imaš cel kup) in nehal smetiti tukaj? Prosim.


Še eden iz desnega tabora. :))

Ajde, naj ti bo. Bodi dovolj o jokici Šušteršiču.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

hbgqzR ::

Groot je izjavil:

Glede na tvoja vprašanja, bi bilo morda smiselno, da si priskrbiš odvetnika in ti on vloži vse skupaj. Če znaš, je sicer sama vložitev povsem preprosta.

Imam izvršilni naslov - račun, ki so plačali ene 40%, izkušenj nimam, niti se mi ne zdijo tovrstne zabavne, zato sprašujem, tudi iz neposlovnega vidika. Ampak od takrat je dve ali tri leta. Mi smo seveda knjižili in plačali davek in kar je že potrebno... Normalno, da, na mojo srečo, nisem vešč tega; naj dodam, da gre za slovensko firmo ;-)

Gregor P ::

Bodi pozoren na rok zastaranja terjatve (ko le te ne moreš več terjati na sodiščih ipd.), ko ta postane le naturalna obligacija (da ti terjatev dolžnik še vedno lahko poravna, če želi oz. je pošten ter je dobrega srca); koliko je že ta v Sloveniji 3 leta (ker to ima vsaka država lahko drugače)?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hbgqzR ::

Kolikšen je običajen rok za prijavo terjatve preostanka računa? Kar se mene tiče, ne gre za hud denar, ki bi naredil veliko razliko, ampak tako prijazen pa ne morem biti, da bi tolikšne zneske podarjal ljudem s tipičnimi lokalnimi navadami :-)

user4683 ::

Se mi zdi, da so članki s tole tematiko zadnje čase tudi čedalje pogostejši:
To mora paziti s.p., če opravlja storitve za tujega naročnika

Naključen zabavni odsek (tudi več kot ena redna "stranka" še ni garancija, da se greš res podjetništvo in ne več prikritih zaposlitvev):
Če je zaposlen pri dveh ali več delodajalcih s sedežem v tujini, pa mora za vsakega predložiti ločen obrazec za obračun prispevkov za socialno varnost. Če ne predloži obračuna prispevkov, če zamudi roke ali če navede neresnične, nepopolne ali nepravilne podatke, mu grozi med 400 in 5000 evrov kazni. Če se samoprijavi, ni odgovoren za prekršek, plačati pa mora davke skupaj z obrestmi

Ziga Dolhar ::

user4683 je izjavil:

Se mi zdi, da so članki s tole tematiko zadnje čase tudi čedalje pogostejši:
To mora paziti s.p., če opravlja storitve za tujega naročnika

Naključen zabavni odsek (tudi več kot ena redna "stranka" še ni garancija, da se greš res podjetništvo in ne več prikritih zaposlitvev):
Če je zaposlen pri dveh ali več delodajalcih s sedežem v tujini, pa mora za vsakega predložiti ločen obrazec za obračun prispevkov za socialno varnost. Če ne predloži obračuna prispevkov, če zamudi roke ali če navede neresnične, nepopolne ali nepravilne podatke, mu grozi med 400 in 5000 evrov kazni. Če se samoprijavi, ni odgovoren za prekršek, plačati pa mora davke skupaj z obrestmi


To - obveznost predlaganja obračuna prispevkov za socialno varnost - se nanaša na zaposlene v delovnem razmerju, ne na s.p.-je. (Iz konteksta članka to jasno izhaja, ampak zgornji c/p bi lahko bil zavajujoč.)
https://dolhar.si/

Zgodovina sprememb…

user4683 ::

To je sicer res, a članek v osnovi govori o spjih in glede na dokaj ohlapne smernice za ugotavljanje delovnega razmerja, se ne bi cudil, ce se furs pri kaksne robnem primeru, ko prek spja delas za dva narocnika (in imas pogodbo tako nesrecno napisano, da si de facto v polovicnem delovnem razmerju pri obeh), postavi na stalisce, da si in fact zaposlen pri obeh. Edge case, me pa ne bi presenetilo :))

velikBrokoli ::

Je že koga tukaj FURS dejansko preverjal? Pozna kdo koga, da je moral to dokazovati?

Poznam samo primer iz Bitstampa, ampak tam so res očitno izkoriščali sistem in je bila lahka tarča.

endelin ::

Tony1 pejt trolat drugam. :)
Šušteršič je ene dva levela nad tabo kar se poznavanja normirancev tice

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

Pat_MaGroin ::

velikBrokoli je izjavil:

Je že koga tukaj FURS dejansko preverjal? Pozna kdo koga, da je moral to dokazovati?

Poznam samo primer iz Bitstampa, ampak tam so res očitno izkoriščali sistem in je bila lahka tarča.


finance.si - od kje mislis, da so tako napaljeni proti normirancem? :)

velikBrokoli ::

Pat_MaGroin je izjavil:

velikBrokoli je izjavil:

Je že koga tukaj FURS dejansko preverjal? Pozna kdo koga, da je moral to dokazovati?

Poznam samo primer iz Bitstampa, ampak tam so res očitno izkoriščali sistem in je bila lahka tarča.


finance.si - od kje mislis, da so tako napaljeni proti normirancem? :)


Ja, to razumem, ampak kot pravim, da to je lahka tarča za FURS, ker so več kot očitno zlorabljali sistem.

Mene zanima za nekoga, ki sam dela za tujo stranko ali več teh.

Mike_Rotch ::

A kdo ve kaj je bilo na financah? So novinarji prijavljali in zahtevali redno zaposlitev ali je FURS sam od sebe začel preiskavo?

Spura ::

user4683 je izjavil:

Se mi zdi, da so članki s tole tematiko zadnje čase tudi čedalje pogostejši:
To mora paziti s.p., če opravlja storitve za tujega naročnika

Naključen zabavni odsek (tudi več kot ena redna "stranka" še ni garancija, da se greš res podjetništvo in ne več prikritih zaposlitvev):
Če je zaposlen pri dveh ali več delodajalcih s sedežem v tujini, pa mora za vsakega predložiti ločen obrazec za obračun prispevkov za socialno varnost. Če ne predloži obračuna prispevkov, če zamudi roke ali če navede neresnične, nepopolne ali nepravilne podatke, mu grozi med 400 in 5000 evrov kazni. Če se samoprijavi, ni odgovoren za prekršek, plačati pa mora davke skupaj z obrestmi
Mislim da se niti z d.o.o. ne izognes temu da te ne bi jebali. Dosadni so.

velikBrokoli ::

Spura je izjavil:

user4683 je izjavil:

Se mi zdi, da so članki s tole tematiko zadnje čase tudi čedalje pogostejši:
To mora paziti s.p., če opravlja storitve za tujega naročnika

Naključen zabavni odsek (tudi več kot ena redna "stranka" še ni garancija, da se greš res podjetništvo in ne več prikritih zaposlitvev):
Če je zaposlen pri dveh ali več delodajalcih s sedežem v tujini, pa mora za vsakega predložiti ločen obrazec za obračun prispevkov za socialno varnost. Če ne predloži obračuna prispevkov, če zamudi roke ali če navede neresnične, nepopolne ali nepravilne podatke, mu grozi med 400 in 5000 evrov kazni. Če se samoprijavi, ni odgovoren za prekršek, plačati pa mora davke skupaj z obrestmi
Mislim da se niti z d.o.o. ne izognes temu da te ne bi jebali. Dosadni so.


Jap, totalno glupo spisan zakon, ki hkrati pušča ogromno manevrskega prostora za interpretacijo "elementov delovnega razmerja". D.o.o. je načeloma bolj varen kot s.p., ker deluje kot nekak dodaten ščit + plačuješ več davkov in jim je verjetno vseeno :8)

Groot ::

velikBrokoli je izjavil:


Jap, totalno glupo spisan zakon, ki hkrati pušča ogromno manevrskega prostora za interpretacijo "elementov delovnega razmerja". D.o.o. je načeloma bolj varen kot s.p., ker deluje kot nekak dodaten ščit + plačuješ več davkov in jim je verjetno vseeno :8)


Kaj točno pa je glupo spisanega? ZDR-1 zelo jasno določa kaj je delovno razmerje:

4. člen (definicija delovnega razmerja)

(1) Delovno razmerje je razmerje med delavcem in delodajalcem, v katerem se delavec prostovoljno vključi v organiziran delovni proces delodajalca in v njem za plačilo, osebno in nepretrgano opravlja delo po navodilih in pod nadzorom delodajalca.


Če pričakuješ da bo pa točno definirano koliko minut moraš delati, da se bo štelo da si v delovnem razmerju, potem pa najbrž ni problem v zakonu, ampak v lastni opravilni sposobnosti. Potem se pa vsi pritožujejo, da imamo preveč predpisov itd.

Kar se tiče pa d.o.o., slednji ni bolj varen zato ker plačuješ več davkov, ampak zato ker boš pač zaposlen v tem d.o.o. Ali kako si si točno predstavljal orpavljati delo za naročnika preko d.o.o.? Ker zgolj tako da odpreš d.o.o. in izstavljaš račune ne bo šlo. Tudi če boš zgolj poslovodja, se boš moral vključit v obvezna zavarovanja, če nisi zavarovan iz drugega naslova.

Mato989 ::

Ja pa saj kot s.p. tudi plačuješ prispevke in si "zaposlen" (ja tehnično nisi ampak plačuješ prispevke kot da si) Še več kot s.p.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

hbgqzR ::

4. člen (definicija delovnega razmerja)

(1) Delovno razmerje je razmerje med delavcem in delodajalcem, v katerem se delavec prostovoljno vključi v organiziran delovni proces delodajalca in v njem za plačilo, osebno in nepretrgano opravlja delo po navodilih in pod nadzorom delodajalca.


Ne gre za nesposobnost ampak koliko dejansko je inšpektor seznanjem s podrobnostmi in posebnostmi posameznega posla ter koliko je dojemljiv in ni črkobralski.

Programer specialist je normalno vključen v delovni proces delodajalca (ali manjse ekipe), saj ne polaga ploščic, recimo. Udeležuje se sestankov, dnevno ali redkeje poroča o napredku in težavah, usklajuje. Ampak omejen čas, ki se lahko z aneksi podaljšuje in projekt se ne zaključi v 6 ali 12 mesecih, recimo. Dela lahko na svojih sredstvih (to je poceni!) v svojih prostorih na naročnikovih resursih in s strani naročnika posredovanih licenc.

Je to jasno inšpektorjem? Tudi najnovejsim?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hbgqzR ()

Groot ::

hbgqzR je izjavil:

4. člen (definicija delovnega razmerja)

(1) Delovno razmerje je razmerje med delavcem in delodajalcem, v katerem se delavec prostovoljno vključi v organiziran delovni proces delodajalca (ali delodajalceve ekipe) in v njem za plačilo, osebno in nepretrgano opravlja delo po navodilih in pod nadzorom delodajalca.


Ne gre za nesposobnost ampak koliko dejansko je inšpektor seznanjem s podrobnostmi in posebnostmi posameznega posla ter koliko je dojemljiv in ni črkobralski.

Programer specialist je normalno vključen v delovni proces, saj ne polaga ploščic, recimo. Udeležuje se sestankov, dnevno ali redkeje poroča o napredku in težavah, usklajuje. Ampak omejen čas, ki se lahko z aneksi podaljšuje in projekt se ne zaključi v 6 ali 12 mesecih, recimo. Dela lahko na svojih sredstvih (to je poceni!) v svojih prostorih na naročnikovih resursih in s strani naročnika posredovanih licenc.

Je to jasno inšpektorjem? Tudi najnovejsim?


Komentar zgoraj je bil da je zakon slab in je posledično zato zadeva nejasna. Se pa sicer povsem strinjam, da znajo biti inšpektorji kdaj preveč enostranski. Je pa precej odvisno tudi od konkretnega inšpektorja. Ampak bodimo realni, da primeri kot si ga opisal so redko problematični. Postanejo pa problematični ko takšni "pogodbeniki" na koncu niti ne znajo opisati konkretnega projekta na katerem naj bi pogodbeno delali (videno že večkrat pri strankah). Potem pa malce težko trdiš da si najet za konkretno zadevo, ne pa zgolj hliniš pogodbeno razmerje.

Mato989 ::

Osnovni problem je spet to, da država preko oblik dela naredi to sploh možno... Če bi bili prispevki za redno zaposlenega = kot prispevki za normiranca sploh ne bi potrebovali inšpektorjev ker bi bilo državi vseeno ali je nekdo s.p. ali pa zaposlen...

In tu je IZVIRNI GREH državne birokracije... in ko nekdo reče da poenostavljamo v državi birokracijo imam pred očmi predvsem to... namesto da rabimo inšpektorje da nekoga lovijo, naredimo sistem tak, da mutenje sploh ne bo možno v različno obdavčenih oblikah dela... (izvzemši delo na črno)

Ista fora je z nepremičninami in davkom na njih... če damo flat rate 1% je to to... če pa bomo spet meli neke olajšave za 1. nepremičnino in drugo pol pa bomo spet mutili pa prepisovali lastništva itd... pa spet inšpektorje ki bodo to raziskovali... brezveze...

Država naj spremeni vsakega državljana v normiran s.p. kjer je do 50k 4% davka od prihodka in fiksni prispevki 500EUR/mesec... pa ne bo treba več nič mutit! >:D
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

hbgqzR ::

Ni problema, izkoriščevalce po nagi riti denarnici, kar se mene tiče. Lahko pa imaš sitnosti. Sem imel v letu 2022 že dve inšpekciji pa nič, pregled vseh IR+PR, ni se pa slo do nivoja tolmacenja 4. clena. Celo drugič sem povedal, da smo zaradi možnih zakonskih (najnovejsih!!) interpretacij in namenov ministra, zamrznili sodelovanje z eno stranko, pa ni bilo niti socutnega očesnega kontakta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hbgqzR ()

Mato989 ::

hbgqzR je izjavil:

Ni problema, izkoriščevalce po nagi riti denarnici, kar se mene tiče. Lahko pa imaš sitnosti. Sem imel v letu 2022 že dve inšpekciji pa nič, pregled vseh IR+PR, ni se pa slo do nivoja tolmacenja 4. clena. Celo drugič sem povedal, da smo zaradi možnih zakonskih (najnovejsih!!) interpretacij in namenov ministra, zamrznili sodelovanje z eno stranko, pa ni bilo niti socutnega očesnega kontakta.


Ampak to je ravno kompliciranje... Država bi morala zakone pisat tako da inšpekcija skoraj ni potrebna... v smislu da iščejo da je nekdo s.p. namesto zaposlen... to bi moralo bit vseeno ker bi moralo bit urejeno tako da plačata oba enako oz. dajmo vse ljudi na s.p. in imamo enak playing ground... ne pa komplicirat.

Osebno bi s.p.je itak ukinil... d.o.o. pa bi spremenil tako, da je min kapital še vedno enako 7,5k ampak potem se pač zaposliš, davek na dobiček je 10% če pa dvigneš pa še dodatnih 10%... pa bi bilo rešeno, pol so pa lahko zaradi mene vsi na d.o.o.jih...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Mike_Rotch ::

ostanejo pa problematični ko takšni "pogodbeniki" na koncu niti ne znajo opisati konkretnega projekta na katerem naj bi pogodbeno delali (videno že večkrat pri strankah). Potem pa malce težko trdiš da si najet za konkretno zadevo, ne pa zgolj hliniš pogodbeno razmerje.


Zakaj bi moral biti kot pogodbenik biti najet za konkreten projekt? Kje v zakonu to piše?

hbgqzR ::

Mike_Rotch je izjavil:

Zakaj bi moral biti kot pogodbenik biti najet za konkreten projekt? Kje v zakonu to piše?

Sam imam (ne vem, ce zal ali sreco) samo taksne prilike, pogodba za projekt in dodeljen budget. Ne gre za nic strasno pomembnega ali filmskega, samo izpod svojih kosatih brk izustim tu in tam kaksno nepricakovano pametno misel.

Mato989 je izjavil:

Osebno bi s.p.je itak ukinil... d.o.o. pa bi spremenil tako, da je min kapital še vedno enako 7,5k ampak potem se pač zaposliš, davek na dobiček je 10% če pa dvigneš pa še dodatnih 10%... pa bi bilo rešeno, pol so pa lahko zaradi mene vsi na d.o.o.jih...

Meni je prav :-) Saj bo verjetno potrebno to naredit, ker bi se rada zlahta zaposlila - tako da v kratkem pricakujte se vec stokanj z moje strani :-/

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hbgqzR ()

Groot ::

Mike_Rotch je izjavil:

ostanejo pa problematični ko takšni "pogodbeniki" na koncu niti ne znajo opisati konkretnega projekta na katerem naj bi pogodbeno delali (videno že večkrat pri strankah). Potem pa malce težko trdiš da si najet za konkretno zadevo, ne pa zgolj hliniš pogodbeno razmerje.


Zakaj bi moral biti kot pogodbenik biti najet za konkreten projekt? Kje v zakonu to piše?


Jao gremo nov krog. Nikjer v zakonu ne piše to. Je bil zgolj primer tega kaj se dogaja v praksi. Je pa povsem legitimno tolmačenje ZDR-1 da je s.p. kot pogodbenik praviloma najet za to da dela na določeni stvari, ne pa da za nedoločen čas, ki se ob obračunu dela čisto slučajno ujema s 40-urnim delavnikom, dela na vnaprej nedoločenih stvareh, ki se pač sproti pojavijo v določeni firmi, in je za to po nekem ključu vsak meseč plačan enako. Razumeš da tukaj potem nekaj ne pije vode?

Ziga Dolhar ::

Mike_Rotch je izjavil:

ostanejo pa problematični ko takšni "pogodbeniki" na koncu niti ne znajo opisati konkretnega projekta na katerem naj bi pogodbeno delali (videno že večkrat pri strankah). Potem pa malce težko trdiš da si najet za konkretno zadevo, ne pa zgolj hliniš pogodbeno razmerje.


Zakaj bi moral biti kot pogodbenik biti najet za konkreten projekt? Kje v zakonu to piše?


Ne piše "ne smeš biti najet le za konkreten projekt", je pa kontinuirano opravljanje storitev en od elementov delovnega razmerja in en od elementov odvisnega razmerja (3. odstavek 35. člena ZDoh-2 in 4. člen ZDR-1), kar oboje lahko vodi do (i) domneve obstoja delovnega razmerja oziroma (ii) opredelitve dohodka kot takega, ki izhaja iz delovnega ali odvisnega razmerja.
https://dolhar.si/

Mato989 ::

Groot je izjavil:

Mike_Rotch je izjavil:

ostanejo pa problematični ko takšni "pogodbeniki" na koncu niti ne znajo opisati konkretnega projekta na katerem naj bi pogodbeno delali (videno že večkrat pri strankah). Potem pa malce težko trdiš da si najet za konkretno zadevo, ne pa zgolj hliniš pogodbeno razmerje.


Zakaj bi moral biti kot pogodbenik biti najet za konkreten projekt? Kje v zakonu to piše?


Jao gremo nov krog. Nikjer v zakonu ne piše to. Je bil zgolj primer tega kaj se dogaja v praksi. Je pa povsem legitimno tolmačenje ZDR-1 da je s.p. kot pogodbenik praviloma najet za to da dela na določeni stvari, ne pa da za nedoločen čas, ki se ob obračunu dela čisto slučajno ujema s 40-urnim delavnikom, dela na vnaprej nedoločenih stvareh, ki se pač sproti pojavijo v določeni firmi, in je za to po nekem ključu vsak meseč plačan enako. Razumeš da tukaj potem nekaj ne pije vode?


Hja in če si na projektu podpore ki traja pač 40 let? >:D

Vidiš koliko bedarij, samo zato ker država ni sposobna enostavno uredit delovnegap odročja tako da ljudje sploh ne bi rabili prikrivat tega... preprosto izenačit davke na nivo normiranca, pa bo =)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

velikBrokoli ::

Mato989 je izjavil:

Groot je izjavil:

Mike_Rotch je izjavil:

ostanejo pa problematični ko takšni "pogodbeniki" na koncu niti ne znajo opisati konkretnega projekta na katerem naj bi pogodbeno delali (videno že večkrat pri strankah). Potem pa malce težko trdiš da si najet za konkretno zadevo, ne pa zgolj hliniš pogodbeno razmerje.


Zakaj bi moral biti kot pogodbenik biti najet za konkreten projekt? Kje v zakonu to piše?


Jao gremo nov krog. Nikjer v zakonu ne piše to. Je bil zgolj primer tega kaj se dogaja v praksi. Je pa povsem legitimno tolmačenje ZDR-1 da je s.p. kot pogodbenik praviloma najet za to da dela na določeni stvari, ne pa da za nedoločen čas, ki se ob obračunu dela čisto slučajno ujema s 40-urnim delavnikom, dela na vnaprej nedoločenih stvareh, ki se pač sproti pojavijo v določeni firmi, in je za to po nekem ključu vsak meseč plačan enako. Razumeš da tukaj potem nekaj ne pije vode?


Hja in če si na projektu podpore ki traja pač 40 let? >:D

Vidiš koliko bedarij, samo zato ker država ni sposobna enostavno uredit delovnegap odročja tako da ljudje sploh ne bi rabili prikrivat tega... preprosto izenačit davke na nivo normiranca, pa bo =)


Lažje jim bo izenačit normiranca na nivo redne zaposlitve, naj bi bilo tako baje bolj pravično, pravi vlada :))

Mike_Rotch ::

Jao gremo nov krog. Nikjer v zakonu ne piše to. Je bil zgolj primer tega kaj se dogaja v praksi. Je pa povsem legitimno tolmačenje ZDR-1 da je s.p. kot pogodbenik praviloma najet za to da dela na določeni stvari, ne pa da za nedoločen čas, ki se ob obračunu dela čisto slučajno ujema s 40-urnim delavnikom, dela na vnaprej nedoločenih stvareh, ki se pač sproti pojavijo v določeni firmi, in je za to po nekem ključu vsak meseč plačan enako. Razumeš da tukaj potem nekaj ne pije vode?


No vidiš, imamo problem. Pri mojem delu ta "praviloma" ne drži. Podjetja me pogosto najamejo brez točno določenega projekta v mislih. Moja naloga je, da ugotovim kaj bo sploh potrebno narediti. Časovni okvir ni natančno določen.

Domnevam, da je večina inšpektorjev to jasno ali jim je vsaj možno razložiti. Sem pa prepričan, da se vmes najdejo takšni, ki tega niso sposobni sprocesirati.

je pa kontinuirano opravljanje storitev en od elementov delovnega razmerja in en od elementov odvisnega razmerja (3. odstavek 35. člena ZDoh-2 in 4. člen ZDR-1), kar oboje lahko vodi do (i) domneve obstoja delovnega razmerja oziroma (ii) opredelitve dohodka kot takega, ki izhaja iz delovnega ali odvisnega razmerja.


Ja, to mi je jasno in ravno v tem vidim problem. Če prav razumem je že en element delovnega razmerja dovolj, da ti rečejo "redna zaposlitev, plačaj dohodnino in prispevke".

Čeprav to kontinuirano opravljanje storitev definitivno ni omejeno zgolj na delovna razmerja.

Zgodovina sprememb…

Spura ::

Mato989 je izjavil:

Osnovni problem je spet to, da država preko oblik dela naredi to sploh možno... Če bi bili prispevki za redno zaposlenega = kot prispevki za normiranca sploh ne bi potrebovali inšpektorjev ker bi bilo državi vseeno ali je nekdo s.p. ali pa zaposlen...
Torej da placujes davke in prispevke, kot redno zaposlen, nimas pa dopusta, bolniske, regresa itd..

Potem bi pa zares dosegli, da bi normiran s.p. bil izkljucno za tiste prekerne reveze, ki jih imajo firme za jajca in morajo vzeti kar se ponuja, to je tocno ta kategorija v imenu katerih izvajajo tole moralko z iskanjem prikritih zaposlitev. Ampak imas prav, v trenutku, ko bi enako placevali kot redno zaposleni, bi FURS nehal iskati. Ker v koncni fazi gre za denar, tudi pri novem predlogu gre pobiranje vec denarja, tole mahanje s pravico za boge prekerce je pa pesek v oci, saj ti predlogi nimajo nobenega efekta za njih.

To je tocno isti teater, kot je bil 10 let nazaj pri avtorskih/podjemnih pogodbah. Zacelo se je z javno gonjo proti firmam, da preko avtorskih delajo prekariat, da izkoriscajo, potem so dvignili davke in prispevke, da so skoraj isti kot iz delovnega razmerja. Kar so dejansko resevali je to, da je prevec ljudi z visoko dodano vrednostjo spravljalo denar v zep mimo davcne, kar so s temi spremembami zjebali, folk je nehal. Cesar pa niso v nicemer spremenili je pa scenarij, ko je firma nekomu rekla "ali preko avtorske ali pa nic". Za njih so se samo davki povisali, in ironicno, ker je flat procent, je za tiste z nizkimi prihodki davek vecji preko avtorske, kot pa skozi delovno razmerje. To vitje rok nad revezi je spet bil en PR stunt.

Ubistvu se iz strani nasih dacarjev pogosto pojavlja motiv "moralnosti". Torej ni dovolj, da so stvari legalne, morajo biti moralne, in oni presojajo, torej so neke vrste moralna policija, zgleda so po novem del sodne veje oblasti. Recimo, veckrat je bilo receno, da ni dovoljeno, da clovek ustanovi podjetje ali sprejema druge odlocitve z namenom placevanja manj davkov. Meni se to zdi absurd, zakaj se clovek ne more sam odlocat znotraj legalnih okvirov. Vsi pac iscemo najugodnejse variante v zivljenju, a ni to normalno.

Naj dvignejo davke, to je pac davcna zakonodaja in so pravila igre jasna, ampak da pa hodijo okoli in neki moralizirajo, da bi moral prispevke za nazaj placevat, ker si se odlocil, da ustanovis firmo/s.p. za manj davkov, to je totalna bedarija. Aja, btw a mi bo drzava tut placala za nazaj dopust in regres, se mi zdi da ne, ker jih sladko boli kurac za delavca in njihove pravice.

Celoten koncept odvisnega subjekta je pa itak bollocks in so zadnji, ki so lahko pametni. Drzava sama outsourcea 90% IT dela, pogosto firmam, ki imajo vec kot 80% denarja od drzave. So potem te firme in njihovi zaposleni pritajeni drzavni usluzbenci? Po njihovi logiki so, in je ta outsourcing le prikrita oblika zaposlovanja s strani drzave, ki omogoca obvoz obstojecih placnih razredov (ker v IT ne morajo ponuditi trznih cen skozi placni sistem, ki ga imajo), kar tudi ni dalec od resnice.

Ziga Dolhar ::

Mike_Rotch je izjavil:


Ja, to mi je jasno in ravno v tem vidim problem. Če prav razumem je že en element delovnega razmerja dovolj, da ti rečejo "redna zaposlitev, plačaj dohodnino in prispevke".

Čeprav to kontinuirano opravljanje storitev definitivno ni omejeno zgolj na delovna razmerja.



Ne, zgolj en element praviloma ne bo zadoščal.
https://dolhar.si/

marska83 ::

Ziga Dolhar je izjavil:

Mike_Rotch je izjavil:

ostanejo pa problematični ko takšni "pogodbeniki" na koncu niti ne znajo opisati konkretnega projekta na katerem naj bi pogodbeno delali (videno že večkrat pri strankah). Potem pa malce težko trdiš da si najet za konkretno zadevo, ne pa zgolj hliniš pogodbeno razmerje.


Zakaj bi moral biti kot pogodbenik biti najet za konkreten projekt? Kje v zakonu to piše?


Ne piše "ne smeš biti najet le za konkreten projekt", je pa kontinuirano opravljanje storitev en od elementov delovnega razmerja in en od elementov odvisnega razmerja (3. odstavek 35. člena ZDoh-2 in 4. člen ZDR-1), kar oboje lahko vodi do (i) domneve obstoja delovnega razmerja oziroma (ii) opredelitve dohodka kot takega, ki izhaja iz delovnega ali odvisnega razmerja.


Žiga, kaj pa kontinuirano opravljanje storitev preko doo? To je ok?

Mato989 ::

Spura je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Osnovni problem je spet to, da država preko oblik dela naredi to sploh možno... Če bi bili prispevki za redno zaposlenega = kot prispevki za normiranca sploh ne bi potrebovali inšpektorjev ker bi bilo državi vseeno ali je nekdo s.p. ali pa zaposlen...
Torej da placujes davke in prispevke, kot redno zaposlen, nimas pa dopusta, bolniske, regresa itd..

Potem bi pa zares dosegli, da bi normiran s.p. bil izkljucno za tiste prekerne reveze, ki jih imajo firme za jajca in morajo vzeti kar se ponuja, to je tocno ta kategorija v imenu katerih izvajajo tole moralko z iskanjem prikritih zaposlitev. Ampak imas prav, v trenutku, ko bi enako placevali kot redno zaposleni, bi FURS nehal iskati. Ker v koncni fazi gre za denar, tudi pri novem predlogu gre pobiranje vec denarja, tole mahanje s pravico za boge prekerce je pa pesek v oci, saj ti predlogi nimajo nobenega efekta za njih.

To je tocno isti teater, kot je bil 10 let nazaj pri avtorskih/podjemnih pogodbah. Zacelo se je z javno gonjo proti firmam, da preko avtorskih delajo prekariat, da izkoriscajo, potem so dvignili davke in prispevke, da so skoraj isti kot iz delovnega razmerja. Kar so dejansko resevali je to, da je prevec ljudi z visoko dodano vrednostjo spravljalo denar v zep mimo davcne, kar so s temi spremembami zjebali, folk je nehal. Cesar pa niso v nicemer spremenili je pa scenarij, ko je firma nekomu rekla "ali preko avtorske ali pa nic". Za njih so se samo davki povisali, in ironicno, ker je flat procent, je za tiste z nizkimi prihodki davek vecji preko avtorske, kot pa skozi delovno razmerje. To vitje rok nad revezi je spet bil en PR stunt.

Ubistvu se iz strani nasih dacarjev pogosto pojavlja motiv "moralnosti". Torej ni dovolj, da so stvari legalne, morajo biti moralne, in oni presojajo, torej so neke vrste moralna policija, zgleda so po novem del sodne veje oblasti. Recimo, veckrat je bilo receno, da ni dovoljeno, da clovek ustanovi podjetje ali sprejema druge odlocitve z namenom placevanja manj davkov. Meni se to zdi absurd, zakaj se clovek ne more sam odlocat znotraj legalnih okvirov. Vsi pac iscemo najugodnejse variante v zivljenju, a ni to normalno.

Naj dvignejo davke, to je pac davcna zakonodaja in so pravila igre jasna, ampak da pa hodijo okoli in neki moralizirajo, da bi moral prispevke za nazaj placevat, ker si se odlocil, da ustanovis firmo/s.p. za manj davkov, to je totalna bedarija. Aja, btw a mi bo drzava tut placala za nazaj dopust in regres, se mi zdi da ne, ker jih sladko boli kurac za delavca in njihove pravice.

Celoten koncept odvisnega subjekta je pa itak bollocks in so zadnji, ki so lahko pametni. Drzava sama outsourcea 90% IT dela, pogosto firmam, ki imajo vec kot 80% denarja od drzave. So potem te firme in njihovi zaposleni pritajeni drzavni usluzbenci? Po njihovi logiki so, in je ta outsourcing le prikrita oblika zaposlovanja s strani drzave, ki omogoca obvoz obstojecih placnih razredov (ker v IT ne morajo ponuditi trznih cen skozi placni sistem, ki ga imajo), kar tudi ni dalec od resnice.


Seveda, osnovni point je ravno to, da država preko različnih oblik dela naredi okolje kjer POTREBUJE INŠPEKTORJE za te debilizme, kar je absurd in neumnost... država naj z debirokratizacijo skrbi predvsem za to da takih razlik ne bo... na kakšen način je stvar debate in "konsenza" (ajz bi dal pač na referendum ampak ok)

Point je da država naj uredi delovno okolje tako, da nekdo kot zaposlen z 3k bruto ne bo študiral kako bi z istim prihodkom oz bruto 2 imel na koncu meseca 1k več... tu je tista SONOVNA napaka... jaz sicer menim da so obdavčitve zaposlitve previsoke ampak evidentno se tu z "Svobodo" ne strinjam(o) vladajoči namreč bi vedno izenačili na najvišji skupni imenovalec, namesto na najnižji >:D
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

user4683 ::

marska83 je izjavil:

Žiga, kaj pa kontinuirano opravljanje storitev preko doo? To je ok?

Njegov odgovor nekaj strani nazaj:
https://slo-tech.com/forum/t659396/p767...

Ziga Dolhar je izjavil:

user4683 je izjavil:

"Ekonomsko odvisna oseba" je definirana za samozaposleno osebo (ZDR-1). Pri gospodarskih druzbah ne obstaja - ne izkljucujem pa moznosti, da tam najdejo kaksno drugo odvisnost - po tem sprasujem ;((


Institut "ekonomsko odvisne osebe" je institut delovnega prava (ZDR-1) in vezan na s.p. (oziroma samostojne poklice), in ne gre skozi pri pravnih osebah (npr d.o.o.). Ta institut pa nima veze z "odvisnim pogodbenim razmerjem" po zakonu o dohodnini. Torej, nek s.p. lahko ne ustreza kriterijem ekonomsko odvisne osebe po ZDR-1, pa FURS še vedno lahko ugotovi, da gre za odvisno pogodbeno razmerje po ZDoh-2.

Angažma preko d.o.o. je dober oziroma dodaten ščit, saj otežuje ugotovitev neposrednega pogodbenega razmerja med naročnikom in izvajalcem (delavcem), saj je potrebno ugotavljati tudi ničnost pogodbenega razmerja med naročnikom in d.o.o-jem ter obstoj delovnega razmerja med d.o.o-jem in izvajalcem (delavcem). Ni pa to 100 % zavarovanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: user4683 ()
««
88 / 280
»»