» »

Zadnje zavore (pakne)

Zadnje zavore (pakne)

jalovec09 ::

13 let star avto, mase na paknah je 3-4mm, bobni so pomojem še orginalni, tista kajlica je skoraj na maximum, torej ročna bolj slabo prime.
So bobni za zamenjat? Nožne zavore primejo, cilindrčka sta nova, prezračeno.

Engineer_ ::

koliko kilometrov

jalovec09 ::

skoraj 1/4 milijona km

Engineer_ ::

bobni so za menjat ja. Skoraj sigurno.

Verjetno pa bi ročno lahko zategnu z vijakom, ki se skriva zraven ročke za ročno zavoro. Poizkusi odstraniti pokrov ročne zavore in poglej če je zraven kak vijak. Če ga ni, pa je pod avtom, malo pred zadnjima kolesoma, kjer se žica ročne zavore razpolovi na dva dela.

Če neveš točno koliko jo moraš zategnit ti svetujem da to pustiš mehaniku, saj če boš zategnil preveč, se ti bodo zadnja kolesa precej pregrevala in se zna zgodit da bo obloga odstopila od zavornih kolutov (tega čemer ti rečeš pakne). Prav tako se bodo verjetno bobni skrivili zaradi vročine itd itd itd. V glavnem brezveze se igrat, če ne znaš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

dzinks63 ::

Bobni, če imajo rob, se dajo postružiti , na pakne pa nalepiti debelejšo oblogo, zavore po takšnem posegu primejo kot nove, zadevo uredijo specialisti za zavore, v Celju recimo pri Ferodi.

Engineer_ ::

struženje ni dobra ideja, saj če so bobni že pretanki, se bodo hitro spet skrivili. Je ponavadi bolje kar menjat in imaš sigurno mir do prodaje avta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

dzinks63 ::

Če so bobni original prvi, imajo sigurno še dovolj mesa.

Brane22 ::

Ponavadi je pri ročni problem samozatezni mehanizem.

Cilindrov nimaš kaj zračit pri večini teh avtov, ker ročna nima zveze s tem.
Potegneš bobem dol in pogledaš kako zgleda. Rob lahko odbrusiš s kakim orodjem a la proxxon, če je velik.

Ponavadi ni treba več kot malo zategniti ta mehanizem.

Če pogredaš med pakni na zgornji polovici, boš videl posebno votlo cev-palico, ki ima na sebi nekakšno matico z zobki, ki naj bi jo obračalo zategovanje ročne.

S tem naj bi se stvar sama zategovala med obrabo, kar pa v praksi ne dela.

To matico z izvijačem obrneš malo in pakni se bosta razmaknili. Odviješ jo toliko na obeh kolesih, da se pakni ne dotikata bobna med vrtenjem, sta pa blizu. Nekako tako, da ročna začne prijemati na prvi zob ali kaj takega.

Če je vse ostalo OK, je to to.

Na teh stvareh BTW zavorni servisi največ zaslužijo.

Praktično nikjer te stvari ne delajo in povsod je sčasoma problem ročna.

Tip dobi avto na servis, sname bobna, požoka matico, montira vse nazaj in te ocola €60 ali več za ekvivalent možganske operacije, kot je prikazana na računu.

In točno ve, da boš naslednje leto spet nazaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

Brane22 ::

Tle je to prikazano na mislim da zadnjem desnem kolesu. Levo je zrcalna slika:

 ASTRA REAR BRAKES

ASTRA REAR BRAKES

jalovec09 ::

Če to bzneš se tud kajlica pomakne navzdol, če se ne motim sam pr men je do konca.

Brane22 ::

Kaj je do konca ? Je matica pod kajlo do konca odvita ? Ne verjamem.

Tista kajlica se že pomika, v praksi pa ne vrti matice, to je problem.

Mogoče je nekoč, prvih mesec dni, ko je bil mehanizem še čisto nov.

Potem pa se je nažrl prahu, zarustal, trenja so se povečala in tista kajlica ne dela več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

jalovec09 ::

Vem kaj misliš pa se ne spomnem, da bi mel kej tazga za nastavljat kot sam tista kajlica k razširi pakne, če zarusta se jo ročno nastavi.
Je pa avto seat ibiza 2001

Brane22 ::

Ti si pa talent.

Poglej na priloženo fotko še enkrat.

Če imaš ta obkroženi košček pleha, potem je pod njim zobata matica, katere košček se vidi ( en zob ali dva ) na fotki.

Mišljeno je tako, da če je ko ti potegneš ročno zadosti hoda, bo zadeva uspela matico premakniti za en zob.
S tem se bo zadeva podaljšala in pakni čisto malo razširila. Če ročno "pumpaš", se stvar ponavlja, dokler se pakni čisto ne približata bobnu in takrat hoda več ne bo zadosti in stvar se bo ustavila.

To je teorija, ki pri teh poceni mehanizmih ponavadi ne dela niti ko so novi, kaj šele ko se prah nabere itd.

Torej namesto tega mehanizma ti stvarem pomagaš z izvijačem. Z enim malo potegneš to kajlo k sebi z drugim pa se opreš na zobe matice in jo vrtiš po par zobov naenkrat, tako da se pakni širita.

Vsake toliko daš boben gor, da vidiš, če si prišel zraven in to je to.

Zdaj če se ti da, lahko vse skupaj razstaviš in spucaš v upanju,d a bo kdaj delalo, samo to je IMHO brezveze.

Poleg tega ni za levoroke. Tisti fedri so močni in če si talent ga bo proktolog ali celo okulist vleku ven iz tebe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

jalovec09 ::

Bom preveril, sm trgovec in ne mehanik po svoje pa še zgleda slaboviden...hvala

Brane22 ::

Jaz sem pa elektronik in ravno tako slaboviden.

Who cares.

Ne škodi se naučit kaj novega.

Če se boš spravil razstavljat:

- poslikaj prej stvar s telefončkom, da se ne boš potem lovil
- tiste podložke na paknah se snamejo tako da jih pritisneš in zarotiraš za 90°, medtem ko s prstom z druge strani tiščiš glavico žeblja proti sebi
- spucaj vse z velikim penzlom, vendar pazi da ne prašiš. Ta prah je kancerogen.
- NE mazat zadev za mastjo pri montaži! Pri teh zadevah se uproablja bakrova mas in še to v mikroskopskih količinah. Lahko jo daš čisto malo tam, kjer pakna drsi ob ohišje ( in še so samo na jekleni del), da ti ne škriplje, čeprav tega največkrat ni treba. Lahko pa podmažeš ( spet čisto malo) tisto matico na tej prečki za štelanje.

- tista prečka je iz dveha glavnih delov. Desni del na fotki je votel. Levi del je v bistvu vijak, smes je pa ta matica z zobmi.

- pred montažo je fajn spucat prah, MALO pošmirglat pakne in boben. Če ti rata zamastit boben, ga spucaj.

najraje ne razstavljat tega, a če boš, upoštevaj to zgoraj.

In BTW, za take stvari ti je Haynes Service Manual.

Poišči ga za svoj avto in poglej not.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

jalovec09 ::

To mi lahko naredi domač mehanik...nekak takole zgleda zadnje pakne, kje je zdaj tist :|, je sam kajlica.





Majo pa bobni ene lise, pa vdolbince

Zgodovina sprememb…

r3dkv1c4 ::

dzinks63 je izjavil:

Bobni, če imajo rob, se dajo postružiti , na pakne pa nalepiti debelejšo oblogo, zavore po takšnem posegu primejo kot nove, zadevo uredijo specialisti za zavore, v Celju recimo pri Ferodi.

se ne splača...kupiš nove in je rešeno.

Brane22 ::

Tle ga ni videt.

Kaj pa spodaj, kjer se pakni spodaj opreta v podlago ?

Če tudi tam ni nič, potem je nabrž treba našponati zajlo.

Tudi to je najbrž preko različnih mehanizmov.

Pri moji Corsi je sama zajla zaključena z dolgim vijakom pri ročki in jo zategnem z zategovanjem matice.

jalovec09 ::

Tud v kabini sem enkrat še nastavljal.

jalovec09 ::

Kaj pol menjam bobna, ker pakne so zgleda še za nekaj časa vredu, pa še bobni majo neki robu, tud notranjega, pa neke flekce

šernk ::

Bobne je redko treba menjat (no vsaj bilo, od letnika 2000 dalje še nimam izkušenj s precej kilometri, ker nekoč je bilo tudi zavorne diske redko za menjat, danes jih moraš pa skoraj da pred ploščicami), glede na meso na ferodah pa sploh ne bi smeli bit bobni še fuč.

Imaš ročno stalno zategnjeno na max ko je avto parkiran? Ker je možno da so se tudi zajle nategnile in zato so predolge in se ročne ne da več nastavit dovolj.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

klihk ::

V zadnjih dveh letih že drugič menjam pakne. Na tehničnem opozorili, da so čeljusti in valji slabi. Je to normalno?

hojnikb ::

Ne, razn če delaš 100kk na leto.
#brezpodpisa

zobnik ::

klihk je izjavil:

V zadnjih dveh letih že drugič menjam pakne. Na tehničnem opozorili, da so čeljusti in valji slabi. Je to normalno?


samo dobro nastavit jih je treba, to sem že počel večkrat

hator ::

dzinks63 je izjavil:

Bobni, če imajo rob, se dajo postružiti , na pakne pa nalepiti debelejšo oblogo, zavore po takšnem posegu primejo kot nove, zadevo uredijo specialisti za zavore, v Celju recimo pri Ferodi.


BTW zavorni boben pride v Nemčiji 12 eur, garnitura zavornih čeljustih pa 10 eur za omenjen avto. Za 2001 letnik avto ne rabiš high quality rezervnih delov.

Menjaj tudi zavorni valj(5 eur na kom.).

Edit: šele zdaj vidim, da sem odgovoril na 5 let staro temo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hator ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bobnaste vs diskaste zavore (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10511859 (7566) -valvoline-
»

Škripanje zadnjih oblog (v bobnu)

Oddelek: Na cesti
91343 (1075) zk_eu
»

Menjava zavornih ploščic, paken in mogoče tudi diskov

Oddelek: Na cesti
169028 (8404) msjr
»

Avtodeli Fiesta - RABIM POMOČ

Oddelek: Na cesti
245872 (5085) SkIDiver
»

Ročna zavora pozimi (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
24929051 (20987) ;-)

Več podobnih tem