» »

Nokia vlaga 100 milijonov dolarjev v pametne avtomobile

Nokia vlaga 100 milijonov dolarjev v pametne avtomobile

Nokia - Iz finske Nokie, kolikor je od nje ostalo po prodaji dizajn in proizvodnje mobilnih telefonov Microsoftov, so sporočili, da se podajajo v panogo pametnih avtomobilov. V ta namen so oblikovali 100 milijonov dolarjev vreden sklad Connected Car, ki ga bo upravljala Nokiina enota za tvegan kapital Nokia Growth Partners (NGP) in bo namenjen vlaganjem v podjetja, ki proizvajajo koristno tehnologijo za uporabo v pametnih avtomobilih. S tem bo Nokia dopolnila svoj HERE, ki trenutno omogoča uporabo lokacijskih podatkov in zemljevidov za pametno avtomobilsko navigacijo. HERE bo sodeloval z novimi podjetji.

Pametni avtomobili in avtomobili brez voznika so prihodnost, česar se zaveda čedalje več podjetij. Apple, Google in Microsoft so na tem področju že zelo aktivni. Apple je pred kratkim razkril svoj CarPlay, Googlovi avtomobili brez voznika so prevozili že na stotisoče kilometrov, Microsoft pa tudi pripravlja Windows in the Car. Nokia je s HERE in Navteqom že močno prisotna v avtomobilih. Kot pojasnjuje njen novi izvršni direktor Rajeev Suri, so povezani avtomobili (connected cars) po Nokiinem mnenju velika priložnost za rast.

26 komentarjev

LJ4L ::

Windows car ... not for me :)

Google pa azijci so daleč pred nokio in M$.
LP from LJ

bluefish ::

Ne pozabimo še na Volvo in MB.

boolsheat ::

LJ4L je izjavil:

Windows car ... not for me :)

Google pa azijci so daleč pred nokio in M$.


Windows in MS nimata nobene veze z novico btw.

LJ4L ::

@boolsheat Kako da ne? Oboje so pametni avtomobili. Nokia bo pač investirala v druga podjetja, google pa razvija svojo tehnologijo.

bluefish je izjavil:

Ne pozabimo še na Volvo in MB.


A niso Volvo zdej kitajci?
LP from LJ

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LJ4L ()

BALAST ::

Pa se pojdimo igro kdo ima večjega? Seveda v ozzadju se podpira konkurenco vsem velikim igralcem, kot je že omenjeno v članku.

Pogledaš še portfelij tega upravljalca sklada NGP, pa vidiš da gre za mnogo podjetij, za katere nismo še nikoli slišali. To pomeni le eno, da se bo z polovico tega denarja odkupilo pravice do patentov in programov velikih tekmecev in samega izobraževanja, druga polovica bo šla pa v "bankirjev žep"- ja točno taki so te skladi.
"You may fool all the people some of the time;
you can even fool some of the people all the time;
but you can't fool all of the people all the time."

bluefish ::

LJ4L je izjavil:

A niso Volvo zdej kitajci?
Samo lastniško.

7982884e ::

LJ4L je izjavil:

Windows car ... not for me :)

Google pa azijci so daleč pred nokio in M$.

a lahko še bolj neumen reply napišeš?
nevem od kje si sploh potegnil povezavo z windowsi (vem, kdo je lastnik nokie)
microsoft pa da ogromno za razvoj in v prihodnosti brez problema konkurira drugim na tem področju (v računalniškem vidu so oni v vrhu, recimo)
sploh pa to ne pomeni nujno samodejne vožnje

mitja73 ::

LJ4L je izjavil:

Windows car ... not for me :)

Google pa azijci so daleč pred nokio in M$.


Nokia nima več nobene veze z Win ali MS !

LJ4L ::

Mogoče kaj takega http://www.smartplanet.com/blog/bulleti... ? Pravim samo, da so mi windowsi na enmu PCju čist zadost. Ne rabm ne windows telefona in ne windows avta. To ne pomeni avtomobila, ki ga je zgradil MS, ampak avto z windowsi.
LP from LJ

Bor H ::

Zakaj? Sta Google in Apple manjše zlo?

alexa-lol ::

LJ4L je izjavil:

Mogoče kaj takega http://www.smartplanet.com/blog/bulleti... ? Pravim samo, da so mi windowsi na enmu PCju čist zadost. Ne rabm ne windows telefona in ne windows avta. To ne pomeni avtomobila, ki ga je zgradil MS, ampak avto z windowsi.


Ti ne razmišljaš z glavo...

Kaj je pomembno pri tehnologiji avtomatske vožnje avtomobila .. ogromna računska moč. Kaj je Windows Azure?


Spletna stran/storitev ni samo tisto kar vidiš v brskalniku ampak veliko več.

Spock83 ::

Nokia se podaja na trg kjer sta že močno vpletena Google ter Apple. Ta bo težkaa.

PrihajaNodi ::

Upam da klasika ne izumre. Ti gre eno tipalo v k...Pa je potrebno rastaviti cel avtomobil da odkriješ napako. In potem 3x nov software gor in dol, napaka se še kar kaže, pri čemer pa plačaš 300EUR za nov software, ki pa pomaga manj kot nič (primer WV Golf 4).

Na začetku do pretea garancije bodo zadeve delovale super, tam okoli 6, 8, 10, 12, 15 let pa bo tale avtomatika stala precej več kot klasika. Tnx, but no tnx.

Zgodovina sprememb…

darkolord ::

@PrihajaNodi: sodobni avti pač nudijo toliko več, da so "klasike" samo še za nostalgike.

Avta pa itak ne kupiš, da se boš poceni prevažal, ampak da si bolj komot.

Zgodovina sprememb…

PrihajaNodi ::

avto ni za luksus pač pa da te pripelje od točke A do točke B, seveda s čimnižjimi stroški. Elektronika bo samo nabila stroške, to je vse.

Da pa ne omenjamo serviserjev, ker bo sedaj potreben pooblaščeni serviser, prej je to lahko delal vsak, ki je bil mehanik.

Škoda, ker gre v to smer da izbire praktično ne bo več. Lahko bi dali vsaj na izbiro elektronika da ali ne, torej popolnoma oskubljen model.

Zgodovina sprememb…

bluefish ::

PrihajaNodi je izjavil:

avto ni za luksus pač pa da te pripelje od točke A do točke B, seveda s čimnižjimi stroški.
V smislu dobrin je vsekakor luksuz.

PrihajaNodi ::

Je nujno zlo, za eksistencialno preživetje, kaj ekonomija pravi mi je malo mar (načeloma lahko loviš tudi v gozdu). Lahko se tregaš z avtobusi in vlaki vendar v Sloveniji to ni mogoče, ker si potem lahko 6 ur na poti pa 10 - 8 ur v službi. No razen če bi imeli spalni vagon.

V državah, ki je urejen javni transport pa avto ni potreben.

boolsheat ::

LJ4L je izjavil:

Mogoče kaj takega http://www.smartplanet.com/blog/bulleti... ? Pravim samo, da so mi windowsi na enmu PCju čist zadost. Ne rabm ne windows telefona in ne windows avta. To ne pomeni avtomobila, ki ga je zgradil MS, ampak avto z windowsi.


Windows je samo blagovna znamka.

OS, ki je na telefonu je drugačen kot klasični namizni Winsi, ki je drugačen kot tisti v avtu... Skratka, ne razumem tega kaj misliš s tem, da ne rabiš "windows telefona in avta"?

jype ::

PrihajaNodi> Je nujno zlo, za eksistencialno preživetje,

Ne, ni.

klinker ::

Ne vem zakaj sploh mesate Nokio z Winsi ;((
Ko se bo Microsoft podal v te vode lahko jokate cez avte z Winsi, tu ste pa mimo odarli da bolj ne gre.

jacal ::

Osebni avto ima osupljivo slabo razmerje med lastno težo in težo tovora, ki ga v povprečju prevaža. Vesoljski taksi je imel najbrž boljše. Če se kdo vozi vsak dan iz (npr.) Kungote v Drulovko in nazaj, mu drugega najbrž ne preostane, je pa gotovo potratno. Kot je bila gradnja silnih avtocest. Če živiš v mestecu, kot je Ljubljana, greš lahko peš v trgovino, na koncert ali na lepotno operacijo, tu in tam pa potrebuješ bicikel, taksi, avtobus, vlak ali letalo. V primerjavi z lastnim avtomobilom je vse to smešno poceni in tudi bolj snažno. Za pol denarja od preplačanih avtocest bi lahko imeli vlak, ki bi v slabi uri prisopihal iz Sobote v Koper. Sprevodnik bi bil pa svizec, se bojim.

Lahko noč!

murmur ::

jacal je izjavil:

Če živiš v mestecu, kot je Ljubljana, greš lahko peš v trgovino, na koncert ali na lepotno operacijo, tu in tam pa potrebuješ bicikel, taksi, avtobus, vlak ali letalo. V primerjavi z lastnim avtomobilom je vse to smešno poceni in tudi bolj snažno. Za pol denarja od preplačanih avtocest bi lahko imeli vlak, ki bi v slabi uri prisopihal iz Sobote v Koper. Sprevodnik bi bil pa svizec, se bojim.


Ampak strategija je bila, da namesto dobrega javnega transporta raje asfaltiramo neskoncno povrsin. Imo je vprasanje tudi, koliko casa bi trajalo, da se recimo 150k dnevnih migriranih voznikov v Ljubljano preusmeri na javni transport. Kaksno je sploh razmerje investicij med silnimi cestami, ki jih koncno imamo in javnim transportom, ki ga nimamo. Verjetno ne prav dosti. Mogoce kdo ve za kaksno studijo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: murmur ()

PrihajaNodi ::

Se strinjam. Ravno zato je avto nujno zlo. Če se pa sedaj eden vozi iz Maribora v Ljubljano je pa to strašno trapasto, neracionalno in potrošno. No, ampak glede na čas v katerem smo bo stran prevozi.org še bolj cvetela, kar je edino prav. Če se za 5 € pelješ iz Maribora v Ljubljano je to fenomenalno.

Električni in pametni avtomobili? Raje se osredotočimo na izboljšanje javnega prevoza, pa imejmo doma en avto za celo družino.

bluefish ::

Saj dejansko delujoci javni transport ne izkljucuje samovoznih osebnih vozil. In obratno.
Poleg tega se gre za privat firme, ki se same odlocajo, kaj bodo s sredstvi.

PrihajaNodi ::

Problem pri privati firmah pa je dobiček. In dobiček je problem ker lahko potem prevoznik obvozi določeno občino ker ni dobička. Tako je bilo v Angliji ko so dali železniškega prevoznika v roke zasebniku.

Zakaj pa plačujemo davke? Naj država porihta infrastrukturo tako kot se zagre ali pa zniža dajatve. Oboje pa ne gre, ogromne dajatve in opustošena infrastrukutra.

bluefish ::

Pisal sem za avte, ne javni prevoz.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Audi, BMW in Daimler kupili Nokio HERE

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
828247 (25544) trololo2
»

Prva nesreča Googlovih avtonomnih avtomobilov s poškodovanci, krivda drugje (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6024563 (19542) St235
»

Apple razvija električni avtomobil? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
8938891 (34439) Apyon
»

Razvija Apple avtomobil brez voznika ali ulični pogled?

Oddelek: Novice / Ostale najave
1710301 (8451) trololo2
»

Googlov pametni avtomobil brez voznika (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
13337369 (32516) darkolord

Več podobnih tem