Forum » Na cesti » WEC 2014
WEC 2014
BT52 ::
Obvezno priporočan posnet intervju z Antony Davidsonom za "RadioLemans" (epizoda 2 eng. vol 2).
Govorijo pa predvsem o popolnoma elektronskem sistemu brake by wire z vidika kako ga dirkači upravljajo in nastavljajo. Namreč v Toyoti TS040, kot sem omenil v enem izmed zgornjih postov, kot edini v razredu uporabljajo tovrstno tehnologijo (pravzaprav tole že od začetkov njihovega udejstvovanja v LMP1 razredu z parnertvom DENSA).
Govora je bilo tudi o strategiji uporabe goriva in kako slednja vpliva/nevpliva na dirkačevo tehniko.
Več pa ne bom povedal, ker je bolje, da slišite na lastna ušesa.
http://radiolemans.0157.org/node?page=5
Govorijo pa predvsem o popolnoma elektronskem sistemu brake by wire z vidika kako ga dirkači upravljajo in nastavljajo. Namreč v Toyoti TS040, kot sem omenil v enem izmed zgornjih postov, kot edini v razredu uporabljajo tovrstno tehnologijo (pravzaprav tole že od začetkov njihovega udejstvovanja v LMP1 razredu z parnertvom DENSA).
Govora je bilo tudi o strategiji uporabe goriva in kako slednja vpliva/nevpliva na dirkačevo tehniko.
Več pa ne bom povedal, ker je bolje, da slišite na lastna ušesa.
http://radiolemans.0157.org/node?page=5
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
Škoda Lotus T129 izpod rok AER-ja ne bo pripravljen na Le Mans dirko. Po insajderskih informacijah naj bi šlo za težave pri pravočasni zadostitvi varnostnim trkom po pravilih FIA.
http://www.auto123.com/en/racing-news/e...
http://www.auto123.com/en/racing-news/e...
BT52 ::
Za vse motošportne navdušence še 5 dni do Nissanove velike "potrditve" prihoda/neprihoda v LMP1.
BT52 ::
1. He he. Še posrečena izjava:
Mark Pringle @TWITTER
Toyota built a car to win 6 hrs. Audi built a car to win Le Mans. Porsche built a car and are learning
BT52 ::
Še ena zanimivost. Sam Collins (RCE urednik) je v zgornjem objavljenem "radioLemans" posnetku omenil (16 min 23s), da je slišal govorice s strani novinarja AMUSA, da naj bi Nissan premleval uporabo letošnjega Renaultovega V6 pogonskega sklopa ti. "Energy F1". Slednje niti ne bi bilo tako neumno, ker Nissan je v solastništvu koorporacije Renault.
Ampak Collins celo meni, da se to ne bo zgodilo in da bi znala tale motor veliko prej uporabiti ekipa Zytech (trenutno LMP2 ekipa), ki bi bojda okviru zloglasne znamek ALPINE ustanovila svoj LMP1 projekt.
Ampak Collins celo meni, da se to ne bo zgodilo in da bi znala tale motor veliko prej uporabiti ekipa Zytech (trenutno LMP2 ekipa), ki bi bojda okviru zloglasne znamek ALPINE ustanovila svoj LMP1 projekt.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
PrimozR ::
Ma glede na vsa mnenja je uporaba F1 motorja v Le Mansu precej zgrešena poteza, 'poenotenim' regulacijam navkljub. Trenje 1.6 V6 motorja bo nedvomno precej višje, kot v primeru Porschejevega 2.0 V4, kjer je bila ta konfiguracija izbrana prav zaradi dobre učinkovitosti (porabe glede na moč) in nizkega trenja.
BT52 ::
Ma glede na vsa mnenja je uporaba F1 motorja v Le Mansu precej zgrešena poteza, 'poenotenim' regulacijam navkljub. Trenje 1.6 V6 motorja bo nedvomno precej višje, kot v primeru Porschejevega 2.0 V4, kjer je bila ta konfiguracija izbrana prav zaradi dobre učinkovitosti (porabe glede na moč) in nizkega trenja.
Se strinjam. Namreč že pred časom sem rekel, da za resno udeležbo rečmo, kot tovarniško moštvo je praktično nujno narediti vsaj neko interacijo ali dve na F1 motorju, da bi bil vsaj malo primeren-konkurečen za LMP1. Drugače teoretično V6 izgublja na pram 4 valjniku v vseh segmentih, čeprav se da z aerodinamiko tole v "lahkoto" nadoknadit nazaj.
Nmareč če se postavim v poločaj vodje moštva rečmo Nissan ali Zytech-a potem je izbira V6 motorja izbira po liniji nalažćjega upora, kar pomeni, da samo plačaš motor ostale resurse pa raje preusmeriš v AERO in konstrukcijo mehanike vozila (upešnno hitro servisiranje je za Lemans, kar pomembna zadeva).
Če pa še jaz izrazim mnjenje si Zytech bolj predstavljam bolj, kot kaki semi-privatno moštvo, čeprav bodo potencialno z "Energy F1" motorjem padli v najelitnejši hibridni razred.
Aja pa za nissan mislim, da bi bila izbira že obstoječega vrtsnega trivaljnika, katerega so izključno izdelali za ta nov deltawing projekt tudi posrečena izbira, pod predpostavko, da optimizirajo aerodinamiko okoli tega, ter naredijo 8 Mj regenracijski paket. Kaki pa bi bil ta paket in ali bi ta deloval z 1.6 l 3 valjnikom pa je vprašanje na katerega ne vem odgovoriti. Mogoče, če bi se naslonili na dvojni kinitični del, kot to počne Toyota bi jim ob razmeroma ulilnkovbitem termo vs. AERO sistemu z malo toplotnega odtisa mogoče ratalo narediti kompromis.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
PrimozR ::
Tudi če motor kupiš in ves svoj keš v primeru Zyteka vržeš v Aero, še vedno ne prideš blizu vložkom, ki jih v to področje mečejo Audi, Toyota in Porsche.
Problem regeneracije je tudi da očitno prekleto težko nabereš tistih 8 MJ, vsaj glede na trenutne tovarniške ekipe. Toyota se ni nikoli matrala in je šla na 6 MJ, Audi je itak svojevrstna klasa na 2 MJ, Porche je pa moral 'priznati poraz' in se zadovoljiti s 6 MJ namesto prvotno planiranih 8 MJ.
Problem regeneracije je tudi da očitno prekleto težko nabereš tistih 8 MJ, vsaj glede na trenutne tovarniške ekipe. Toyota se ni nikoli matrala in je šla na 6 MJ, Audi je itak svojevrstna klasa na 2 MJ, Porche je pa moral 'priznati poraz' in se zadovoljiti s 6 MJ namesto prvotno planiranih 8 MJ.
BT52 ::
Tudi če motor kupiš in ves svoj keš v primeru Zyteka vržeš v Aero, še vedno ne prideš blizu vložkom, ki jih v to področje mečejo Audi, Toyota in Porsche.
Problem regeneracije je tudi da očitno prekleto težko nabereš tistih 8 MJ, vsaj glede na trenutne tovarniške ekipe. Toyota se ni nikoli matrala in je šla na 6 MJ, Audi je itak svojevrstna klasa na 2 MJ, Porche je pa moral 'priznati poraz' in se zadovoljiti s 6 MJ namesto prvotno planiranih 8 MJ.
Se strinjam. Težko je ja. Ravno to je izziv za novega opremljevalca, če ima dovolj jajc, da poizkusi "nemogoče". No saj se da zmagat tudi z manj pravgotovo, AERO in učinkovitost si vedno hodita z roko v roki, tako da niti rto ni problem no 1.
BT52 ::
Sriple Tix je izjavil:
Na prejšnji strani smo omenjali wankel Mazdo ...
Vprašanje. Kaj in kako je Nissanov in Renaultov R&D (recimo za primer opremljevalcev) na tem področju. Kako detajlno so pripravljeni vlagat v nove materiale, ki so se pojavili zadnja leta (poleg nanomaterialov ipd.) na tržišču. Vprašanje, če se sploh splač investirat v tako drugačno tehnologijo od batnega motrja, ki je preučevana v "nulo". Kako bi bilo reševanje obrabe krivulje "kvazi-valja (pozabil kako se reče tej "wankel" krivulji)" in tesneje navkljub pojavom novih materialov, tehnik nanosa le teh, tohnoloških obdelav, ter kako bi pojav CFD simulacij vpliv na razvoj tehnologije? Dvomim, da se splača, ker E avto je vsebolj na pohodu za prehod pa bodo batni motorji povsem dovolj (recimo DIV - direct hydrogen vehicle - "hidroliza" vode v "batnem" motorju). Za dirkalno aplikacijo je sicer Wankel mamljiv iz stališča konstrukcije (volumen, masa, CofG), ampak se vsaj po mojem mnenje ne splača.
BT52 ::
Nissan uradno potrdil zelo resno udejstvovanje v Lm P1 razredu. Ime njihovega dirkalnika bo Nissan GT-R LM Nissmo
Sodeč po videjih in uradnem press release materialu so izjmeno samozavestni.
-
Recept za popoln polom ali upeh! Druge opcije ni. Koliko projektov je recimo samo v F1 padlo v vodo. Npr. prednji izpuh (Renault 2011), Brabham BT54 (izjemen nagib vrstnega motorja), mrož nos (2003 williams), 6 kolesni Tyrellov avto, W-12 motor (Life avto) itd. Če se odločiš za revolucijo moraš imeti res dobro vizijo, kaj z tem narediti. To pa pomeni izjemno dober R&D, ter goro denarja. Ne dvomim, da Nismoju in Nissanu ne manjka tega in onega. Vidimo namreč pri F1 v Ferrariju, kateremu slednjega pravgotovo ne primakuje ampak jim verjetno manjka še tisti človeški (manager) faktor, ki poveže osebnosti skupaj v eno uspešno celoto.
-
-dirkalnik nameravajo začeti testirati že oktobra. Z tem modelom (mogoče celo z tem pokritim zgoraj) nameravajo dirkati v ciklu dveh let.
Točno to je namen novih pravil v F1 in še posebej v WEC prvenstvu, kjer so le ta še veliko bolj odprta. Bravo, čeprav gre bolj za markenting tehnologij in jih briga resnični udar na okolje.
Samozavetne besede, še bolj, kot jih je dajal recimo Porsche. Ali pa Toyota.
Vir: http://sportscar365.com/lemans/wec/niss...
Sodeč po videjih in uradnem press release materialu so izjmeno samozavestni.
-
“We want to win in a very different way to that of our rivals. We won’t be turning up in a vehicle which is a basically another hybrid that looks like another Porsche, Audi or Toyota – they all look the same to me – our intention is to do something that is a little bit different.”
Recept za popoln polom ali upeh! Druge opcije ni. Koliko projektov je recimo samo v F1 padlo v vodo. Npr. prednji izpuh (Renault 2011), Brabham BT54 (izjemen nagib vrstnega motorja), mrož nos (2003 williams), 6 kolesni Tyrellov avto, W-12 motor (Life avto) itd. Če se odločiš za revolucijo moraš imeti res dobro vizijo, kaj z tem narediti. To pa pomeni izjemno dober R&D, ter goro denarja. Ne dvomim, da Nismoju in Nissanu ne manjka tega in onega. Vidimo namreč pri F1 v Ferrariju, kateremu slednjega pravgotovo ne primakuje ampak jim verjetno manjka še tisti človeški (manager) faktor, ki poveže osebnosti skupaj v eno uspešno celoto.
-
“Nissan would not be in LMP1 without [Garage 56] as a stepping stone,” Cox said. “While we don’t have as much freedom in LMP1 as we have with Garage 56 and the Nissan ZEOD RC, the new rules package for LMP1 provides us with significant opportunities to do things differently.
-dirkalnik nameravajo začeti testirati že oktobra. Z tem modelom (mogoče celo z tem pokritim zgoraj) nameravajo dirkati v ciklu dveh let.
“You don’t go to Le Mans to just turn up,” Palmer said. “The brief to the team is to go with something different, go with something that brings new technology which is transferable to the road car technology and an approach that is innovative and exciting and of course, go to win.
Točno to je namen novih pravil v F1 in še posebej v WEC prvenstvu, kjer so le ta še veliko bolj odprta. Bravo, čeprav gre bolj za markenting tehnologij in jih briga resnični udar na okolje.
“Believe me, I think this is the car that will go down in the annals of time and be one of those cars which will be long remembered, not only for the fact that it will have won Le Mans but also that it reset the real meaning of NISMO as a link between success on the track and success on the road.”
Samozavetne besede, še bolj, kot jih je dajal recimo Porsche. Ali pa Toyota.
Vir: http://sportscar365.com/lemans/wec/niss...
PrimozR ::
6-kolesni Tyrell je deloval odlično, problem je bil, da je Goodyear (mislim da) nehal razvijati gume zanj.
BT52 ::
1.
Ja mislim, da imama tukaj prav oba! Konec leta 76 in v začetek drugega leta je bil avto sra****. Menim, da ga lahko uvrtim med polom, ker potem zakaj se ni Goodyear odločil za nadlajlni razvoj? Mogoče, ker je bilo vse skupaj preveč bizarno ali rečno preradikalno in neuporabno recimo za ostali dirkalni svet (razen za kaki kart).
2. Alonso bo dal znak za začetek dirke za 24h. Za uradno stran je znova namignil, da ga zna pot v prihodnosti zanesti v LM P1.
http://formulaspy.com/news/1897-alonso-...
Še posebej, če Newey sprejme po poročanjih Gazztte ponudbo Ferraarija popolnoma svobodno pomoč pri izdelavi superšportnika, ter pomoč pri igradnji LM projekta. Sam naj bi imel tako na voljo skoraj neomejen proračun, ter popolno svobodo pri izbiri kadra. Hmm mamljivo.
http://www.grandprix247.com/2014/05/28/...
Tole je dejansko vabljivo iz več razlogov. Prvič zaradi izjemnega tehničnega izziva, ki ga ponuja predvsem bolj oprta knjiga pravilnika ACOja in WEC serije. Ter če še upoštevamo Ferrarijevo zavzetost to pomeni, da bo imel popolno svobodo oz. zadnjo odločitev tudi pri izbiri parametrov motorne enote ipd. Potem lahko še ga financirajo pri izdelavi jadrcnice za Arecans cup itd. Skratka na veliko načinov ga lahko privabijo. Sicer mogoče ne direktno v F1 moštvo, toda verjetno bi s tem se celoten konern kaj naučil od njega.
6-kolesni Tyrell je deloval odlično, problem je bil, da je Goodyear (mislim da) nehal razvijati gume zanj.
Ja mislim, da imama tukaj prav oba! Konec leta 76 in v začetek drugega leta je bil avto sra****. Menim, da ga lahko uvrtim med polom, ker potem zakaj se ni Goodyear odločil za nadlajlni razvoj? Mogoče, ker je bilo vse skupaj preveč bizarno ali rečno preradikalno in neuporabno recimo za ostali dirkalni svet (razen za kaki kart).
2. Alonso bo dal znak za začetek dirke za 24h. Za uradno stran je znova namignil, da ga zna pot v prihodnosti zanesti v LM P1.
http://formulaspy.com/news/1897-alonso-...
Še posebej, če Newey sprejme po poročanjih Gazztte ponudbo Ferraarija popolnoma svobodno pomoč pri izdelavi superšportnika, ter pomoč pri igradnji LM projekta. Sam naj bi imel tako na voljo skoraj neomejen proračun, ter popolno svobodo pri izbiri kadra. Hmm mamljivo.
http://www.grandprix247.com/2014/05/28/...
Tole je dejansko vabljivo iz več razlogov. Prvič zaradi izjemnega tehničnega izziva, ki ga ponuja predvsem bolj oprta knjiga pravilnika ACOja in WEC serije. Ter če še upoštevamo Ferrarijevo zavzetost to pomeni, da bo imel popolno svobodo oz. zadnjo odločitev tudi pri izbiri parametrov motorne enote ipd. Potem lahko še ga financirajo pri izdelavi jadrcnice za Arecans cup itd. Skratka na veliko načinov ga lahko privabijo. Sicer mogoče ne direktno v F1 moštvo, toda verjetno bi s tem se celoten konern kaj naučil od njega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
No raje pojdem k bolj pametnim zadevam naproti. Npr.
Našel sem kul sliko Nissanovega ZERO RC LM P1 dirkalnika
Našel sem kul sliko Nissanovega ZERO RC LM P1 dirkalnika
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
Zanimivo:
primerjava ZERO RC ima 56% moči na maso dirkalnika
Starri deltawing je imel 60% na maso dirkalnika
Toda novi tip ima bojda 30% več upora, ter nekaj več negativnega vzgona oz. oprijema v ovinkih? Kako se bo tole poznalo na full eletric krogu, ter na enem stintu v primerjavi z LMP2 razredu bomo videli. Stari deltawing je bil v tem obziru izjemno konkurenčen.
Sriple Tix ::
Ob 16.00 se začne virtualna 4 urna rFactor2 WEC dirka GTE avtomobilov v Sebringu, če morda koga zanima je tu LiveStream:
BT52 ::
Prvi zapleti na testih Audi in Toyota nemoreta biti zadovoljna z aerodinamičnim premikanjem zadnjega pokrova motorja nad diffuzojem. Slednji ga še podaljša. Ob pritisku negativnega vzgona celo tako deformira oz. upogne, da ga raztegne nekaj mm čez rob diffozorja, kar naj bi po pravilih naj nebi smelo nič gledati ven.
http://www.racecar-engineering.com/news...
http://www.racecar-engineering.com/news...
http://www.racecar-engineering.com/news...
http://www.racecar-engineering.com/news...
PrimozR ::
Čez gleda že statično. Sam to je itak đabe, vzameš v roke žago in odžagaš. Bolj je problem preprečiti upogibanje.
BT52 ::
PrimozR ::
Jah... Ne. Če se ne sme premikati, se ne sme premikati. Tale se premika.
Problem je očitno še v dnu, v splitterju za zadnji difuzor, ki naj se ne bi premikal, vse tri tovarniške ekipe pa so upogibanje uporabile kot zaščito za kokpit/survival cell, če dirkač na grobo zapelje prek robnika (oz. kaj temu podobnega). Zaradi uporabe tega v vseh treh tovarniških moštvih je ACO v Le Mansu upogibanje dovolil (z omejitvami).
Problem je očitno še v dnu, v splitterju za zadnji difuzor, ki naj se ne bi premikal, vse tri tovarniške ekipe pa so upogibanje uporabile kot zaščito za kokpit/survival cell, če dirkač na grobo zapelje prek robnika (oz. kaj temu podobnega). Zaradi uporabe tega v vseh treh tovarniških moštvih je ACO v Le Mansu upogibanje dovolil (z omejitvami).
BT52 ::
Jah... Ne. Če se ne sme premikati, se ne sme premikati. Tale se premika.
Problem je očitno še v dnu, v splitterju za zadnji difuzor, ki naj se ne bi premikal, vse tri tovarniške ekipe pa so upogibanje uporabile kot zaščito za kokpit/survival cell, če dirkač na grobo zapelje prek robnika (oz. kaj temu podobnega). Zaradi uporabe tega v vseh treh tovarniških moštvih je ACO v Le Mansu upogibanje dovolil (z omejitvami).
Dobro, saj lahko malo sprobavajo dobro voljo komisarjev, če ne drugega.
Drugače, glede prepogibnega dna pa je dobra "krinka" prepeljanje šikane ali nekaj podobnega, da lahko skupaj z FIA naredili kompromis glede upogiba.
Sicer pa se FIA nekaj trudi z merjenjem do točke plastične deformacije ipd. Ampak tukaj tole spet pade v vodo. Namreč merjenje upogiba pri sobni temperaturi je spet nekaj drugega, kot vročega pokrova, ko preko njega potujejo vroči plini in topli "hladilni" zrak, ter so pritiski nekoliko večji.
Mislim, da tukaj bijejo boj z mlini na veter.
No zadeva je podobna, kot pri splitterjih pri F1, kjer se to luknjo v pravilih izkorišča za ohranjanje nižje vozne višine dna dirkalnika eng ride height. RB v F1 z tem skoraj pregovornoi zelo dobro manipulira.
Skratka zelo težko je replicirati pravilne upogobne teste. Zdaj z Porsche primeru se bojda tole naredi že z pritiskom s prstom, kar pa je spet preveč očitno. "Popravilo" pa tudi ni tako dolgotrajno, da ne bodo tole malo bolj "skrili".
2. Veseli me, da je Toyota na testih postavila z kar obema dirkalnikoma najhitrejši čas.
http://paddocktalk.com/news/html/story-...
Še rezultati tukaj na tem linku za tiste, ki ste mogoče tole zamudili.
http://www.crash.net/le-mans/news/20512...
Soliden rezultat za ZEOD Nismo ekipo, toda pričakujem podoben "mizeren" vikend, ker race pace z dodatnim balastom za 8 krogov (šele potem se dovolj napolni baterija, da lahko odpeljenje v stintu 1 cel elektro krog). Zanimivo ko je v E načinu imajo zaviranje samo na zadnji premi torej 100% bias nazaj. Ko pa so v benz načinu pa nekje 80% na zadnji osi.
3. Škoda, da se ni prijavil oz. ni dobil povabila Drayson racing z njihovim Elektro LM P1/2 dirkalnikon osnovan na Loli nekje iz let 2010 (EDIT zdaj gledam gre za Lolo B10/60). Lani so napovedovali pohod na "pole" position v kvalifikacijah. Škoda bilo zanimivo, kako bi z tole solidno močjo in novorom pokazali roge.
PrimozR ::
Sicer pa se FIA nekaj trudi z merjenjem do točke plastične deformacije ipd.
Kompoziti nimajo ravno plastične deformacije...
Aja, Toyota sandbagga. Najitrejši krog ima Vmax pod 300 km/h, najvišji Vmax, na outlapu, je pa nekih 330 km/h.
S tem da so trenutno par desetink od lanskega pole časa.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
BT52 ::
Sicer pa se FIA nekaj trudi z merjenjem do točke plastične deformacije ipd.
Kompoziti nimajo ravno plastične deformacije...
Praviloma ja.
Aja, Toyota sandbagga. Najitrejši krog ima Vmax pod 300 km/h, najvišji Vmax, na outlapu, je pa nekih 330 km/h.
S tem da so trenutno par desetink od lanskega pole časa.
Itak, da vsi. Tak kot vedno. Glede hitrosti pa lahko poveš od kje ti ta podatek. V končni fazi so se v drugem delu testov precej igrali z setupom, ter so mogoče samo bolj "navili" krilca ali pa malo drugače prerazporedili "energijski" tok okoli pogonov. No kakorkoli bili so 8/10 stran od lanskega pola, kar je za testiranja zelo suvereno.
Pravzarav je celotni razred zele skupaj. Porsche tudi ni daleč zadaj in me zanima, kako se znajdejo na dolgi stint. No Sredini treningi bodo veliko bolj relevantni za pogledat dirkaški tempo, da vidimo, če bo Porsche "kravžljal živčke" tako, kot so to počeli v Belgiji.
PrimozR ::
Mislim da z Mulsanne's Corner, Mike je pa podatke pobral z uradnega timinga, po vsej verjetnosti.
Pole bo letos verjetno krepko pod 3:20...
Pole bo letos verjetno krepko pod 3:20...
onitam ::
Še manj kot teden to velikih 24h.
Perrinn začel z svojimi objavami (kar tu bom prilimal):
Perrinn začel z svojimi objavami (kar tu bom prilimal):
Dear Members,
It is Le Mans week and I tell you about myP1 design...
Don't hesitate to circulate this message in the media and invite your contacts to join myTeam!
myP1 has taken 3 years to design.
How many of us were actually involved in the design process? I was on my own for 1 and 1/2 years, then Antoine joined me and took on the mechanical design aspect. We also had 3 motivated students joining to look at specific analysis. But indeed we can say that myP1 has been designed by 2 experienced people. Other manufacturers put a minimum of 20 people and up to 100 designers to do such a job.
So how does that work?
The key has been a very clear vision and direction of what I wanted for that car. Then spending the required time.... hours and hours in front of the computer. Sometimes at night, sometimes during weekends. And all the time designing was going on in my head of course. Designing in my head actually saved me a lot of time!
I wanted to be on my own initially to sort the architecture and the aero. So when Antoine joined he could pretty much design only 1 version of what we needed rather than iterate too much. Still he had to design 3 different front suspension systems and 2 different rear ones. Life is not perfect... :)
In Formula 1, they were letting us design and try pretty much every thing we wanted in the wind tunnel, hoping for some gains to be made, hoping for the best as we say... That led to a very low efficiency level because we were trying stupid things sometimes.
I did the opposite with myP1 by limiting myself in the number of directions to try. Still CFD has been running full time for 3 years, and 2300 full car solutions were tested!
I have also noticed that successful F1 teams were all led by a very strong designer with a vision, someone who was not allowing his designers to diverge too much from his idea.
To win Le Mans we need speed and reliability. Some say it is a compromise. I found that by keeping things simple, you can achieve both. Less things can go wrong, and it is always lighter and faster. Don't get me wrong, it takes a lot of effort to achieve a simple design.
To keep things simple, I had most of the time to complexity first, and then understand how to remove that complexity but keeping the essence of what is needed.
Do we need a car that you can repair quickly to win Le Mans? My answer is NO. That's why myP1 is the only LMP1 without a quick release diffuser tail. That saves probably 1 or 2 kg, hours of design, and guarantee a perfectly sealed and performant floor / diffuser.
myP1 has probably the smallest number of body panel that you will find in LMP1. The same goes for the number of mechanical parts.
That's what I love about Le Mans: It has become a true sprint race that lasts an eternity: 24 hours. It is not about making the car quick to repair. It is ultimately our drivers that will have the pressure to drive fast without crashing... That's what we pay them for...
Look at the statistics over the past 10 years. You have no chance to win if you go in the garage to repair anything...
To ask your questions, reply to this email. La suite demain!
Nicolas
bleh
Sriple Tix ::
Mater ...
Le Mans 24 Hours: Huge crash for Duval halts Le Mans practice
http://www.crash.net/le-mans/news/20550...
edit: slika, če bodo video umaknili z YT.
Le Mans 24 Hours: Huge crash for Duval halts Le Mans practice
http://www.crash.net/le-mans/news/20550...
edit: slika, če bodo video umaknili z YT.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sriple Tix ()
BT52 ::
1. Ja lepo ga je razbil.
Hvalabogu upam, da bo navlkjub natačnemu zdravniškem pregledu vse v redu.
2. Pa Toyota spet kaže zobe. Edino škoda, da Rebelion ne bo šel pod mejo 3min 30s. Upal sem, da bodo bolj konkurenčni z temi novimi pravili balansiranja.
EDIT ravno med pisanjem se Lotterrer močno približal 1 Toyoti. Me zanima, kako nizko se bodo proti koncu treninga (praktično časi veljajo tudi, kot Q1). Vremenske razmere so odlične, meja z testiranj pa je bil 23.0s, tako pričakujem vsaj čase pod 3 min 22s.
3. Prenos na Eurosportu ali pa gledate tako kot jaz live online strem na strani "vip box"
http://www.vipboxeu.co/motorsports/2319...
Race organisers have released a statement about Duval's accident. It confirms that the Audi driver was conscious when he was extracted from the car, and it adds "his condition is encouraging".vir Autosport
Hvalabogu upam, da bo navlkjub natačnemu zdravniškem pregledu vse v redu.
2. Pa Toyota spet kaže zobe. Edino škoda, da Rebelion ne bo šel pod mejo 3min 30s. Upal sem, da bodo bolj konkurenčni z temi novimi pravili balansiranja.
EDIT ravno med pisanjem se Lotterrer močno približal 1 Toyoti. Me zanima, kako nizko se bodo proti koncu treninga (praktično časi veljajo tudi, kot Q1). Vremenske razmere so odlične, meja z testiranj pa je bil 23.0s, tako pričakujem vsaj čase pod 3 min 22s.
3. Prenos na Eurosportu ali pa gledate tako kot jaz live online strem na strani "vip box"
http://www.vipboxeu.co/motorsports/2319...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
Še gledali bomo lahko prenos v slo jeziku na PLANET TV
Prenosi in termini vklopov;
1. Sobota štart= 14.45-16h
2. Ponoči= 23.40-6.30h
3. Nedelja Zaključek cilj= 14-15.15
Komentatorji še niso znani.
http://www.siol.net/planet-tv/novosti/2...
Prenosi in termini vklopov;
1. Sobota štart= 14.45-16h
2. Ponoči= 23.40-6.30h
3. Nedelja Zaključek cilj= 14-15.15
Komentatorji še niso znani.
http://www.siol.net/planet-tv/novosti/2...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
@Stix
Kolikor vidim, če igraš kaj rfactor se lahko prijaviš na Nissanov dirkaški program. Namreč oni so prvi ponudili možnost najboljpšim "play station" dirkačen, ter jih posadili v pravi dirkalnik. :D SLednji trenutno vodijo v LMP2 razredu z Oreca nissanom.
Konec popoldanskega treninga; rezultati
http://www.24h-lemans.com/live/en/
Kolikor vidim, če igraš kaj rfactor se lahko prijaviš na Nissanov dirkaški program. Namreč oni so prvi ponudili možnost najboljpšim "play station" dirkačen, ter jih posadili v pravi dirkalnik. :D SLednji trenutno vodijo v LMP2 razredu z Oreca nissanom.
Konec popoldanskega treninga; rezultati
http://www.24h-lemans.com/live/en/
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
Super Sonic ::
Kdo pa je nazadnje umrl v Lemanu? Allan Simonsen? Vedno mi od McNisha pride pred oči tisto razbijanje ko se spomnim na varnost v Lemanu. V tem tekmovanju so dirkači res izpostavljeni ekstremnim razmeram, steza pa je na nekaterih mestih enostavno... prenevarna.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
PrimozR ::
SS ja, Simonsen lani v Tetre Rouge (verjetno disekcija aorte).
Duval je OK, jutri vozi. Skupaj seveda z (novim) #1. Škoda da so sesuli tegale Astona, mogoč ga tut popravjo.
Duval je OK, jutri vozi. Skupaj seveda z (novim) #1. Škoda da so sesuli tegale Astona, mogoč ga tut popravjo.
Sriple Tix ::
@BT52, hvala za namig, toda virtualno dirkanje jemljem zgolj kot (sicer precej resno) zabavo. Skozi ta program pa je šel tudi Norbert Michelisz, ki je zmagal na "evropskem prvenstvu" v Grand Turismu za PS in zdaj že nekaj let kroji vrh v WTCC .
PrimozR ::
A spremljate? Zdejle potekajo zadnje kvalifikacije, kjer se bodo pokazale hitrostne karte pomojem.
BT52 ::
ee Duvala nima dovolenja nastopa na tem vikendu? A ga ni zamenjal M Gene iz Zytecka?
Ja presenetljive kavalifikacije z vidika kako dobro je skrival (vsaj zame) formo Porsche. Bravo za njih!
1. Toyota (Wurz)
2. Porsche (Neel Jani)
3. Toyota (Antony)
4.Porsche (Webber)
http://www.24h-lemans.com/wpphpFichiers...
Časovno gledano se zadel žebljico na glavico z predikcijo pod 22s. Bolj krompir, ko kaj drugega. No krompir pa pravgotovo niso imeli Rebelionovci, kateri so pravgotovo s pomočjo simulacije naredili odlično predikcijo, da bodo malce pod 30s (čas na krog). Slednje jim je tudi res uspelo.
Še race pace; Če drži bosta na stint Porsche in Toyota odpeljala 1 krog več, ter po poročanjih novinarjev sodeč bodo ekipe menjale gume po 5-6ih stintih. Če je tole res imata ti moštvi v teh novih pravilih okoli "počasnih" conah prednost. Zaostanki pa so izjmeno majhni in bo tole v LMP1 pravgotovo še zelo zanimivo...
Drugače komentirat ostalih razredov je res nesmiselno, ker so si tako na kupu, da glava peče. Me veseli, da je Nissan v obliki Zyteka kaže spodobni perfomans, kar obeta da imajo dobro osnovo za tovarniški vstop v hibridni razred. Ligierjevega uspeha pa ni za omenjat. Avto izdelan iz nule in priti takoj na tole progo po večih letih ni mačji kašelj.
No lahko še omernim izjmeno počasnega Nissana "delatawinga" ZERO RC, kateri na žalost ne more slediti LMP2 razredu. Baterije so za en dr***k, kdo bo to kupoval pa predeloval... :D
Ja presenetljive kavalifikacije z vidika kako dobro je skrival (vsaj zame) formo Porsche. Bravo za njih!
1. Toyota (Wurz)
2. Porsche (Neel Jani)
3. Toyota (Antony)
4.Porsche (Webber)
http://www.24h-lemans.com/wpphpFichiers...
Časovno gledano se zadel žebljico na glavico z predikcijo pod 22s. Bolj krompir, ko kaj drugega. No krompir pa pravgotovo niso imeli Rebelionovci, kateri so pravgotovo s pomočjo simulacije naredili odlično predikcijo, da bodo malce pod 30s (čas na krog). Slednje jim je tudi res uspelo.
Še race pace; Če drži bosta na stint Porsche in Toyota odpeljala 1 krog več, ter po poročanjih novinarjev sodeč bodo ekipe menjale gume po 5-6ih stintih. Če je tole res imata ti moštvi v teh novih pravilih okoli "počasnih" conah prednost. Zaostanki pa so izjmeno majhni in bo tole v LMP1 pravgotovo še zelo zanimivo...
Drugače komentirat ostalih razredov je res nesmiselno, ker so si tako na kupu, da glava peče. Me veseli, da je Nissan v obliki Zyteka kaže spodobni perfomans, kar obeta da imajo dobro osnovo za tovarniški vstop v hibridni razred. Ligierjevega uspeha pa ni za omenjat. Avto izdelan iz nule in priti takoj na tole progo po večih letih ni mačji kašelj.
No lahko še omernim izjmeno počasnega Nissana "delatawinga" ZERO RC, kateri na žalost ne more slediti LMP2 razredu. Baterije so za en dr***k, kdo bo to kupoval pa predeloval... :D
PrimozR ::
Ja, pol so Duvalu prepovedal, ampak načeloma je OK, na Eurosportu so najprej rekli da vozi.
Rečeno je bilo že, da je letos Le Mans Toyotin za izgubit. Me zanima kakšen bo race pace Porscheja po 3, 5 10 urah ter če so šanse, da fašejo #17.
A morda ve kdo na pamet, nisem najbolje spremljal, so skenslali potem Toyoti tisti čas, ko je mislim da ravno Nakajima šel širooooookooooo čez robnik na izhodu iz Porsche curves? Načeloma bi morali, ker je bil s 4 kolesi izven proge, ampak se mi zdi, da sem ujel, da niso in da je ravno to pole.
Rečeno je bilo že, da je letos Le Mans Toyotin za izgubit. Me zanima kakšen bo race pace Porscheja po 3, 5 10 urah ter če so šanse, da fašejo #17.
A morda ve kdo na pamet, nisem najbolje spremljal, so skenslali potem Toyoti tisti čas, ko je mislim da ravno Nakajima šel širooooookooooo čez robnik na izhodu iz Porsche curves? Načeloma bi morali, ker je bil s 4 kolesi izven proge, ampak se mi zdi, da sem ujel, da niso in da je ravno to pole.
BT52 ::
Fašejo #17?
Kaj misliš s tem?
Drugače pa ja. Čist možno, da bo dirka zelo podobna tej iz spaja. S to razliko, da bo Audi zelo konkurenčem še posebej čez noč.
Kaj misliš s tem?
Drugače pa ja. Čist možno, da bo dirka zelo podobna tej iz spaja. S to razliko, da bo Audi zelo konkurenčem še posebej čez noč.
Sriple Tix ::
Kvalifikacije so bile čisti crash derby in roko na srce, še "vaški dirkači" v naši SimAutoSport WEC ligi ne počnemo takšnega sranja .
Dr_M ::
Uf, komi cakam danes start. Koncno so se tudi pri nas spomnil na to dirko in bomo lahko vsaj nekaj spremljali po tvju.
Naj najboljsa toyota zmaga
Naj najboljsa toyota zmaga
PrimozR ::
Uf, komi cakam danes start. Koncno so se tudi pri nas spomnil na to dirko in bomo lahko vsaj nekaj spremljali po tvju.
Naj najboljsa toyota zmaga
QFT.
SIcer pa, nekaj se je jamralo o izbiri naših komentatorjev. Pa še prenos ne bo cel. Eurosport ima kompletnih 24 ur prenosa in odlične komentatorje, a je sploh treba razmišljati?
Fašejo #17?
Kaj misliš s tem?
Drugače pa ja. Čist možno, da bo dirka zelo podobna tej iz spaja. S to razliko, da bo Audi zelo konkurenčem še posebej čez noč.
17. zmaga.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
Dr_M ::
SIcer pa, nekaj se je jamralo o izbiri naših komentatorjev. Pa še prenos ne bo cel. Eurosport ima kompletnih 24 ur prenosa in odlične komentatorje, a je sploh treba razmišljati?
Imas prav, ampak, se kako leto nazaj, mi je bilo samoumevno, da ko prizgem tv, imam na razpolago 100 in nekaj programov. Potem sem se pa preselil in vse kar imam, je dvb-t. Ja, so se taki kraji pri nas. Na sreco imam en univerzalen tvin account (sicer bedno internetno povezavo), ampak nimajo vsi te srece. Vseeno je nekaj na planet tv bolje kot nic. Vsaj zacelo se je premikat, ce ne drugega.
PrimozR ::
Sem imel zadaj v glavi, da je to možnost, ampak živim v vasi s ~50 prebivalci, pa imam vseeno 80/4 internet :)
Dr_M ::
Sej ne bos verjel, ampak vem za nekaj krajev, ki so take rovte, da lisica z enotedensko zamudo posto nosi, pa imajo optiko, po drugi strani pa obstajajo velika naselja, ki imajo dsl z najnizjimi hitrostmi ali se to ne. Kle v okolici grosuplja imamo neko brezzicno zadevo, ravno toliko da dela. Baje pa da bo v roku enega leta optika.
Ok, dovolj ot. Kmalu bo start :>
Ok, dovolj ot. Kmalu bo start :>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Dr_M ()
Dr_M ::
Sej pravim, naj najbolsa Toyota zmaga ;> Nekako so mi v dirkalnih sportih japonci najbolj ql, kjer pac ze nastopajo.
Drugo leto pa definitivno Nissan, ce bodo res dirkali.
Drugo leto pa definitivno Nissan, ce bodo res dirkali.
Ktj ::
A še kdo spremlja? Kot kaže noben nima velike prednosti. Na planet tv se mi je zdelo kar OK komentiranje. Je pa na uradni strani stream s super komentatorji.
Mi je pa zanimivo, da imajo kar 3 SC.
Mi je pa zanimivo, da imajo kar 3 SC.
Dr_M ::
Jest gledam, ampak najboljsi del popoldanske nevihte sem pa zamudil.
Upam, da toyota zdrzi, zaenkrat dobro kaze, ampak je se hudo dolga dirka.
Upam, da toyota zdrzi, zaenkrat dobro kaze, ampak je se hudo dolga dirka.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | LeMans in WEC super season 2018/19Oddelek: Na cesti | 1955 (980) | J.McLane |
» | WEC 2017 (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 4622 (2974) | J.McLane |
» | WEC 2016 (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 4880 (2594) | J.McLane |
» | Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 4 … 66 67 68 69 )Oddelek: Na cesti | 381575 (237170) | BT52 |
» | WEC 2015 (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 15570 (10621) | PrimozR |