Forum » Na cesti » WEC 2016
WEC 2016
J.McLane ::
Letos spet popolnoma nova Audi in Toyota, Porsche po lanski zmagi stavi na evolucijo starega koncepta.
- Audi R18, 4.0 V6 TDI, letos so prešli iz vztrajnika na baterije kar jim je zagotovilo tekomovanje v 6 MJ razredu (prej 4 MJ). Trdijo da ima njihov stroj 1000 konj sistemske moči, radikalno so prenovili aerodinamiko, predvsem je to videti po sprednjih odprtinah. Baterije jim je dobavil LG chem, specifike niso znane. Na enem od testiranju so imeli težave kjer jim je dirkalnik zgorel.
http://www.audi-motorsport.com/de/en/we...
- Porsche 919 že tretje leto stavi na 2.0 V4 turbo DI bencinarja v kombinaciji z A123 baterijskimi celicami. To jim je lani prineslo zmago v LeMansu in v skupnem seštevku WEC. So tudi edini ki uporabljajo ERS-H, generator na turbini podobno kot v F1. Že drugo leto zapored bodo nastopali v najvišjem 8 MJ razredu.
http://www.porsche.com/interna...ars/919-hybrid/
- Toyota je po odlični prvi sezoni lani naredili samo evolucijo diraklnika, kar pa je bilo bistveno premalo da bi bili konkurenčni. Tako so naredili poplnoma nov dirkalnik TS050 na osnovi 2.4 V6 turbo DI bencinarja in namesto superkondenzatorja uporabili Li-ion baterije, ki jih je razvila sama Toyota. Prav tako so velik povdarek so namenili aerodinamiki okoli katere je zasnovan celoten pogonski sklop.
http://www.toyotahybridracing.com/
Uradna stran prvenstva:
http://www.fiawec.com/
Live timing:
http://live.fiawec.com/
Podrobni podatki po vsaki tekmi/testiranju:
http://fiawec.alkamelsystems.com/
Uradno testiranje je že bilo, Porsche še vedno kaže svojo moč, ostala dva imata pa še nekaj časa, da izpilita svoja nova dirkalnika, upam da bodo že v Silverstonu čim bližje in bomo deležni prave akcije.
- Audi R18, 4.0 V6 TDI, letos so prešli iz vztrajnika na baterije kar jim je zagotovilo tekomovanje v 6 MJ razredu (prej 4 MJ). Trdijo da ima njihov stroj 1000 konj sistemske moči, radikalno so prenovili aerodinamiko, predvsem je to videti po sprednjih odprtinah. Baterije jim je dobavil LG chem, specifike niso znane. Na enem od testiranju so imeli težave kjer jim je dirkalnik zgorel.
http://www.audi-motorsport.com/de/en/we...
- Porsche 919 že tretje leto stavi na 2.0 V4 turbo DI bencinarja v kombinaciji z A123 baterijskimi celicami. To jim je lani prineslo zmago v LeMansu in v skupnem seštevku WEC. So tudi edini ki uporabljajo ERS-H, generator na turbini podobno kot v F1. Že drugo leto zapored bodo nastopali v najvišjem 8 MJ razredu.
http://www.porsche.com/interna...ars/919-hybrid/
- Toyota je po odlični prvi sezoni lani naredili samo evolucijo diraklnika, kar pa je bilo bistveno premalo da bi bili konkurenčni. Tako so naredili poplnoma nov dirkalnik TS050 na osnovi 2.4 V6 turbo DI bencinarja in namesto superkondenzatorja uporabili Li-ion baterije, ki jih je razvila sama Toyota. Prav tako so velik povdarek so namenili aerodinamiki okoli katere je zasnovan celoten pogonski sklop.
http://www.toyotahybridracing.com/
Uradna stran prvenstva:
http://www.fiawec.com/
Live timing:
http://live.fiawec.com/
Podrobni podatki po vsaki tekmi/testiranju:
http://fiawec.alkamelsystems.com/
Uradno testiranje je že bilo, Porsche še vedno kaže svojo moč, ostala dva imata pa še nekaj časa, da izpilita svoja nova dirkalnika, upam da bodo že v Silverstonu čim bližje in bomo deležni prave akcije.
J.McLane ::
Nekaj več podrobnosti o Audijem dirkalniku:
http://www.motorsport-total.com/wec/new...
Zgoraj sem falil pri bateriji, glede na tale članek Audiju celice dobavlja Samsung.
http://www.motorsport-total.com/wec/new...
Zgoraj sem falil pri bateriji, glede na tale članek Audiju celice dobavlja Samsung.
BT52 ::
1. Super, da si naredil temo. Imaš prav! Tukaj na ST je par navdušencev te serije.
Tovarniške trditve glede kombiniranih moči hibridov (vse v hp);
Audi: ICE 502, SUM 978; na testih bili okoli +1.5s*
Porsche: ICE manj od 500, SUM 887; postavili najhitrejši čas*
Toyota: ICE 986/2, SUM 986; so koli +1s*
*to so časi na testih, ki so malokrat popolnoma merodajni. Dajo pa vsaj upanje, da nima nobena ekipa prevelikega naskoka. Namreč že lani se je izkazal 3s zaostanek Toyot na tej testih že usoden. Leto pa zaradi sledečih konkurentov prenovljene mašinerije ne moremo vreči pušče v koruzo vsaj do konca 24h pekla.
Tukaj je še potrebno omeniti, da je bila Toyota na ravninah krepko najhitrejša (30-40 kph), kar bi lahko nakazovalo očitno "low drag" konfiguracijo bodyworka.
No vseeno bom šel lepo po vrsti:
2.a) AUDI
Bojda je bil za 4MJ razred razmerje med potrebno težo za shrambo, ter potrebami skozi krog in samo maso sistema ugodnejši z vztrajnikom, kot baterijo. Letos pa so šle zahteve glede porabe še za en velikostni razred navzdol. Recimo lanski 8MJ je letos približno 2MJ, kar je vstopna raven za Lmp1-H. Recimo napredek baterije v zadnjih 4ih letih je bil gromozanski, predvsem kaj se izkušenj z dirkalnimi aplikacijami tiče.
Če sem pošten AERO oddelek je naredil, kar evolucijo konceptov iz prejšnjih let. Njihov pristop k upravljanju prednjih zračnih struktur z visoko dvignjenim nosom in zelo zapleteno "naluknjamim" prednjim blatnikom, ter razpoznavno "unikatno" nastavljivim prednjim krilcem, ki pokriva prednje vzmetenje (deli nad glavnim prednjim difuzorjem) se je kar dozoreval skozi zadnja leta.
Audi ima zaradi svoje edinosti pri pogonskem sredstvu, ter dolgoletnem poznavanju tehnologije motorja (recimo dizelski agregat je velikostno enak 2012, pa so od tedaj bojda zbili porabo za 30%) rahlo prednost z vidika lobiranja za "korekcijske" faktorje. Pa mogoče malce bolj stabilnejšo in zanesljivejšo platformo za 24h "šprint". Zaradi tega menim, da letos ne bodo že iz vidika vstopnega razreda narekovali samega tempa, bodo pa vsekakor kaznovali vsako napako. Vsaj imam tak občutek.
2.b) Porsche
Temu dirkalniku pa resnično lahko rečemo evolucija. Nadgradnja in fina dodelava lanske pošasti. Recimo podobno je naredila lani Toyota pa jih je ugriznilo? Čeprav njim gre v prid nenapisan zakon o "dissmising returns" in pa nova sprememba pravilnika za 2017.
To ni čisto res. Res F1 in Porsche imata MGU na turbini. Ampak pomembna razlika je ta, da je pri Porscheju tale postavljen kot samostojna enota in se ne uporablja za zmanjševanje "turbo luknje".
To pomeni, da z tem generatorjem samo polnijo baterijo in nič drugega. Potem pa tole energijo (v primeru razreda je to 8MJ) pošljejo v ERS-K elektromotorja na sprednji kolesi.
To zato, kot je rekel Alex Hintzinger (tehnični šef) so izbrali tole rešitev že zaradi tega, da bi lahko v primeru okvare nadaljevali brez težav. Sicer izgubijo tistega 40% regena za baterijo, ampak tole lahko delno nadomestiš z lift&coast ali pa celo z spremenjenim regen nastavitvami. Recimo prestaviš zavorni bias naprej (mogoče pobiraš na drugih delih, ki jih ponavadi v optimalni situaciji nisi ipd.). Vsekakor pa izgubljene sekunde na krog v 24h bi bile v primeru tesnega grida usodne.
Še vedno pa imaš dodatno mobilnost, da zadeve vsaj poskušaš rešiti, recimo zguba ne bi bila taka, kot je tole v F1. Imaš avtomatski bypass brez dodatne inercije, ter ga praktično ženeš, kot navadnega turbaka. Pri F1 je še en trik, da lahko neomejeno tankajo iz ERS-H direktno v ERS-K (kot nek mehanski supercharger), kar so dodatni kJ (ali celo kak MJ). Pri WEC pa imaš vse poti usmerjeno direkno v baterijo, kateri izhod je potem kontroliran z MJ razredom. Torej manjša izguba na krog.
3.c) Toyota TS050 (tretja generacija od 2012 tj od oznake TS030)
Kot je že omenil uporabnik @Primož v F1 temi je bila tole logična odločitev z vidika nosilne, ter same dinamične karakteristike vpliva na samo konstrukcijo šasije.
Z bi turbo opcijo so hkrati dobili še dodatno varovalko v primeru okvare 1 turbine. Da ne omenjamo, da njihov motor ne bo več odvisen od zunanjega atmosferskega tlaka, ki jim je njihov v8 agregat velikokrat potisnilo izven idealnega okna delovanja (izven učinkovitega ranga vrtljajev, ko sta moč in navor najugodnejša).
Pred novimi pravili je bila še bolj logična odločitev (čeprav sem pričakoval ERS-H rešitev) ohranitev preverjenih ERSK sistemov na obeh oseh (s tem malce nadgradiš celotni TC in BBW mapping glede na novo navorno krivuljo). V principu pa ostane dinamika vozila enaka. Recimo v tem področju mappinga je še največja pridobitev dodatnih programskih možnosti motornega mappinga tj. energijske po-razporeditve porabe goriva/elektrike čez krog. Saj lahko v primerjavi z kondenzatorji nosiš z baterijo energijo, dobesedno čez celotni krog. Nisi primoran praznit kondenzatorjev z kratkimi sunki po vsakem pospeševanju. Ali pa zapravljaš energijo kjer je gain manjši ali si omejem z oprijemom (ali pa imaš premalo energije za kako območje, kjer bi bilo optimalneje pomagat ICE-ju dalj časa, kaki vzpon ali prehitevanje/branjenje situacije recimo).
Zraven tega ugodnosti še dobijo predvsem z vidika celotnega paketa. Načeloma je motor nekaj manjši. Baterija je volumetrično prav-tako manjša in lažje za "skrit" (čez palec energy density supercapsov je 1/10 moderne lipo baterije). Vsekakor, če so izbrali prave paketne in hladilne kompromise bi lahko iz naslova aero veliko pridobili.
Da ne omenjam zelo po konkurentih navdahnjene oblikovne filozofije k pristopu prednjega difuzorja, ter predvsem odprtosti prednjega nosu. Že časi nakazujejo, da niso toliko stran. Imajo edino slabost, da še niso toliko seznanjeni z optimalnim mappingom in dobo zaradi spoznavanja dirkalnika iz dirke v dirko hitrejši. Mogoče bo za njih Le mans prišel prehitro.
4.d) LMP1 privatniki Rebellion in ByKolles ekipi z AER twin turbojem (P60 agregat)
Predvsem Rebelliuon je bil na testiranjih naredil 3800 km z veliko bolj zmernim 4.3s zaostankom za najhitrejšim Porschejem. Recimo lani so bili že samo za najboljšim tovarnarjem kaih +6s zadaj. Upam, da imajo še kaj v rokavu.
Sicer pa se je za drugo leto premlevanju nove ugodnosti za privatnike v LMP1. Cilje je namreč narediti LMP1 zanimivejši za privatnike, ki so steber te serije. Ker so od letos naprej oklestili LMP2 konstruktorje le na 4 šasije so užaljene ekipe pogledale za drugimi opcijami. Recimo Strakka ni bila izbrana za dobavitelja LMP2 šasij zato pa po tihem pričakujejo obljubljene ukrepe kako zagotovit konkurečnost z tovarnarji.
Predlogi so dvig motorne moči preko dvignjenega masnega pretoka, dovoljenje manjše mase, ter velikosti posode za gorivo. Govori se tudi o DRS-u, tovarniških pogonskih sistemih ipd. Vsekakor gre za podoben koncept kot pri MotoGP, kjer imaš 3 razrede z svojimi pravili. Vsekakor pa boj za zmago zahteval veliko mero optimizacije šasije in s tem primerno količino vloženih sredstev.
Tovarniške trditve glede kombiniranih moči hibridov (vse v hp);
Audi: ICE 502, SUM 978; na testih bili okoli +1.5s*
Porsche: ICE manj od 500, SUM 887; postavili najhitrejši čas*
Toyota: ICE 986/2, SUM 986; so koli +1s*
*to so časi na testih, ki so malokrat popolnoma merodajni. Dajo pa vsaj upanje, da nima nobena ekipa prevelikega naskoka. Namreč že lani se je izkazal 3s zaostanek Toyot na tej testih že usoden. Leto pa zaradi sledečih konkurentov prenovljene mašinerije ne moremo vreči pušče v koruzo vsaj do konca 24h pekla.
Tukaj je še potrebno omeniti, da je bila Toyota na ravninah krepko najhitrejša (30-40 kph), kar bi lahko nakazovalo očitno "low drag" konfiguracijo bodyworka.
No vseeno bom šel lepo po vrsti:
2.a) AUDI
- Audi R18, 4.0 V6 TDI, letos so prešli iz vztrajnika na baterije kar jim je zagotovilo tekomovanje v 6 MJ razredu (prej 4 MJ).
Bojda je bil za 4MJ razred razmerje med potrebno težo za shrambo, ter potrebami skozi krog in samo maso sistema ugodnejši z vztrajnikom, kot baterijo. Letos pa so šle zahteve glede porabe še za en velikostni razred navzdol. Recimo lanski 8MJ je letos približno 2MJ, kar je vstopna raven za Lmp1-H. Recimo napredek baterije v zadnjih 4ih letih je bil gromozanski, predvsem kaj se izkušenj z dirkalnimi aplikacijami tiče.
radikalno so prenovili aerodinamiko, predvsem je to videti po sprednjih odprtinah. Baterije jim je dobavil LG chem, specifike niso znane. Na enem od testiranju so imeli težave kjer jim je dirkalnik zgorel.
Če sem pošten AERO oddelek je naredil, kar evolucijo konceptov iz prejšnjih let. Njihov pristop k upravljanju prednjih zračnih struktur z visoko dvignjenim nosom in zelo zapleteno "naluknjamim" prednjim blatnikom, ter razpoznavno "unikatno" nastavljivim prednjim krilcem, ki pokriva prednje vzmetenje (deli nad glavnim prednjim difuzorjem) se je kar dozoreval skozi zadnja leta.
Audi ima zaradi svoje edinosti pri pogonskem sredstvu, ter dolgoletnem poznavanju tehnologije motorja (recimo dizelski agregat je velikostno enak 2012, pa so od tedaj bojda zbili porabo za 30%) rahlo prednost z vidika lobiranja za "korekcijske" faktorje. Pa mogoče malce bolj stabilnejšo in zanesljivejšo platformo za 24h "šprint". Zaradi tega menim, da letos ne bodo že iz vidika vstopnega razreda narekovali samega tempa, bodo pa vsekakor kaznovali vsako napako. Vsaj imam tak občutek.
2.b) Porsche
- Porsche 919 že tretje leto stavi na 2.0 V4 turbo DI bencinarja v kombinaciji z A123 baterijskimi celicami. To jim je lani prineslo zmago v LeMansu in v skupnem seštevku WEC.
Temu dirkalniku pa resnično lahko rečemo evolucija. Nadgradnja in fina dodelava lanske pošasti. Recimo podobno je naredila lani Toyota pa jih je ugriznilo? Čeprav njim gre v prid nenapisan zakon o "dissmising returns" in pa nova sprememba pravilnika za 2017.
So tudi edini ki uporabljajo ERS-H, generator na turbini podobno kot v F1.
To ni čisto res. Res F1 in Porsche imata MGU na turbini. Ampak pomembna razlika je ta, da je pri Porscheju tale postavljen kot samostojna enota in se ne uporablja za zmanjševanje "turbo luknje".
To pomeni, da z tem generatorjem samo polnijo baterijo in nič drugega. Potem pa tole energijo (v primeru razreda je to 8MJ) pošljejo v ERS-K elektromotorja na sprednji kolesi.
To zato, kot je rekel Alex Hintzinger (tehnični šef) so izbrali tole rešitev že zaradi tega, da bi lahko v primeru okvare nadaljevali brez težav. Sicer izgubijo tistega 40% regena za baterijo, ampak tole lahko delno nadomestiš z lift&coast ali pa celo z spremenjenim regen nastavitvami. Recimo prestaviš zavorni bias naprej (mogoče pobiraš na drugih delih, ki jih ponavadi v optimalni situaciji nisi ipd.). Vsekakor pa izgubljene sekunde na krog v 24h bi bile v primeru tesnega grida usodne.
Še vedno pa imaš dodatno mobilnost, da zadeve vsaj poskušaš rešiti, recimo zguba ne bi bila taka, kot je tole v F1. Imaš avtomatski bypass brez dodatne inercije, ter ga praktično ženeš, kot navadnega turbaka. Pri F1 je še en trik, da lahko neomejeno tankajo iz ERS-H direktno v ERS-K (kot nek mehanski supercharger), kar so dodatni kJ (ali celo kak MJ). Pri WEC pa imaš vse poti usmerjeno direkno v baterijo, kateri izhod je potem kontroliran z MJ razredom. Torej manjša izguba na krog.
3.c) Toyota TS050 (tretja generacija od 2012 tj od oznake TS030)
- Toyota je po odlični prvi sezoni lani naredila samo evolucijo diraklnika, kar pa je bilo bistveno premalo da bi bili konkurenčni. Tako so naredili poplnoma nov dirkalnik TS050 na osnovi 2.4 V6 turbo DI bencinarja i
Kot je že omenil uporabnik @Primož v F1 temi je bila tole logična odločitev z vidika nosilne, ter same dinamične karakteristike vpliva na samo konstrukcijo šasije.
Z bi turbo opcijo so hkrati dobili še dodatno varovalko v primeru okvare 1 turbine. Da ne omenjamo, da njihov motor ne bo več odvisen od zunanjega atmosferskega tlaka, ki jim je njihov v8 agregat velikokrat potisnilo izven idealnega okna delovanja (izven učinkovitega ranga vrtljajev, ko sta moč in navor najugodnejša).
Pred novimi pravili je bila še bolj logična odločitev (čeprav sem pričakoval ERS-H rešitev) ohranitev preverjenih ERSK sistemov na obeh oseh (s tem malce nadgradiš celotni TC in BBW mapping glede na novo navorno krivuljo). V principu pa ostane dinamika vozila enaka. Recimo v tem področju mappinga je še največja pridobitev dodatnih programskih možnosti motornega mappinga tj. energijske po-razporeditve porabe goriva/elektrike čez krog. Saj lahko v primerjavi z kondenzatorji nosiš z baterijo energijo, dobesedno čez celotni krog. Nisi primoran praznit kondenzatorjev z kratkimi sunki po vsakem pospeševanju. Ali pa zapravljaš energijo kjer je gain manjši ali si omejem z oprijemom (ali pa imaš premalo energije za kako območje, kjer bi bilo optimalneje pomagat ICE-ju dalj časa, kaki vzpon ali prehitevanje/branjenje situacije recimo).
Zraven tega ugodnosti še dobijo predvsem z vidika celotnega paketa. Načeloma je motor nekaj manjši. Baterija je volumetrično prav-tako manjša in lažje za "skrit" (čez palec energy density supercapsov je 1/10 moderne lipo baterije). Vsekakor, če so izbrali prave paketne in hladilne kompromise bi lahko iz naslova aero veliko pridobili.
Da ne omenjam zelo po konkurentih navdahnjene oblikovne filozofije k pristopu prednjega difuzorja, ter predvsem odprtosti prednjega nosu. Že časi nakazujejo, da niso toliko stran. Imajo edino slabost, da še niso toliko seznanjeni z optimalnim mappingom in dobo zaradi spoznavanja dirkalnika iz dirke v dirko hitrejši. Mogoče bo za njih Le mans prišel prehitro.
4.d) LMP1 privatniki Rebellion in ByKolles ekipi z AER twin turbojem (P60 agregat)
Predvsem Rebelliuon je bil na testiranjih naredil 3800 km z veliko bolj zmernim 4.3s zaostankom za najhitrejšim Porschejem. Recimo lani so bili že samo za najboljšim tovarnarjem kaih +6s zadaj. Upam, da imajo še kaj v rokavu.
Sicer pa se je za drugo leto premlevanju nove ugodnosti za privatnike v LMP1. Cilje je namreč narediti LMP1 zanimivejši za privatnike, ki so steber te serije. Ker so od letos naprej oklestili LMP2 konstruktorje le na 4 šasije so užaljene ekipe pogledale za drugimi opcijami. Recimo Strakka ni bila izbrana za dobavitelja LMP2 šasij zato pa po tihem pričakujejo obljubljene ukrepe kako zagotovit konkurečnost z tovarnarji.
Predlogi so dvig motorne moči preko dvignjenega masnega pretoka, dovoljenje manjše mase, ter velikosti posode za gorivo. Govori se tudi o DRS-u, tovarniških pogonskih sistemih ipd. Vsekakor gre za podoben koncept kot pri MotoGP, kjer imaš 3 razrede z svojimi pravili. Vsekakor pa boj za zmago zahteval veliko mero optimizacije šasije in s tem primerno količino vloženih sredstev.
sajko ::
Super informacije od obeh. Upam, da bo Toyota letos res bolj konkurencna. Zanimivo pa, da Audi se vedno uporablja dieselski agregat.
Ali lahko nekdo razlozi MJ razrede, predvsem kje se to uposteva?
Ali lahko nekdo razlozi MJ razrede, predvsem kje se to uposteva?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sajko ()
J.McLane ::
BT52, lepo si se raspisal, z znanejm si na top nivoju.
LMP1 tehnična pravila, če se komu da brati:
http://www.fia.com/file/37728/download?...
MJ razredi so lepo predstavljeni v tabeli APPENDIX B na strani 55.
- MJ razred določa količina oddane energije ERS sistema v enem krogu LeMansa, za ostala dirkališča so vrednosti na krog drugačne glede na dolžine pa še neki faktorji so v igri.
- Višji kot je MJ razred manj goriva je na voljo, ampak iniciativa je še vedno čim višji razred, ker se še vedno splača
- Bencinski in dizelski motor se izenači s pomočjo meritve izkoristka v realnem času (BSFC), trenutno je faktor 1.069 (FTF). Ali po domače Dizelski motor je po meritvah 6,9 % bolj učinkovit.
- dizelskim razredom se doda še olajševalni faktor večje mase motorja (KTF), ampak samo pri razredih < 8MJ. To v praksi pomeni da je dizel v 6 MJ razredu konkurenčen 8 MJ bencinarju.
Če naračunamo nek približek koliko energije je razpoložljive, pridemo do nekaj takega:
6 MJ petrol: 127,2 MJ * 0.4000 + 6 MJ = 56.9 MJ
6 MJ diesel: 121.6 MJ * 0,4267 + 6 MJ = 57.9 MJ
8 MJ petrol: 124.9 MJ * 0.4000 + 8 MJ = 58 MJ
8 MJ diesel: 116.9 MJ * 0,4267 + 8 MJ = 58 MJ
Seveda pa velik faktor igra tudi trenutna moč, ker je sama moč dosti vredna, tudi če to pomeni da ti potem manjka energije. Še vedno se splača izkoristit vso možno moč četudi to potem pomeni da moraš pred ovinki na ravnini "coastat" zaradi varčevanja. Glavni plus višjih ERS razredov je ravno ta dodatna moč, čeprav to pomeni da je moči samega motorja na notranje izgorevanje manjša.
Podrobnosti je veliko, tako da sem verjetno kaj pomebnega spet pozabil omenit
LMP1 tehnična pravila, če se komu da brati:
http://www.fia.com/file/37728/download?...
MJ razredi so lepo predstavljeni v tabeli APPENDIX B na strani 55.
- MJ razred določa količina oddane energije ERS sistema v enem krogu LeMansa, za ostala dirkališča so vrednosti na krog drugačne glede na dolžine pa še neki faktorji so v igri.
- Višji kot je MJ razred manj goriva je na voljo, ampak iniciativa je še vedno čim višji razred, ker se še vedno splača
- Bencinski in dizelski motor se izenači s pomočjo meritve izkoristka v realnem času (BSFC), trenutno je faktor 1.069 (FTF). Ali po domače Dizelski motor je po meritvah 6,9 % bolj učinkovit.
- dizelskim razredom se doda še olajševalni faktor večje mase motorja (KTF), ampak samo pri razredih < 8MJ. To v praksi pomeni da je dizel v 6 MJ razredu konkurenčen 8 MJ bencinarju.
Če naračunamo nek približek koliko energije je razpoložljive, pridemo do nekaj takega:
6 MJ petrol: 127,2 MJ * 0.4000 + 6 MJ = 56.9 MJ
6 MJ diesel: 121.6 MJ * 0,4267 + 6 MJ = 57.9 MJ
8 MJ petrol: 124.9 MJ * 0.4000 + 8 MJ = 58 MJ
8 MJ diesel: 116.9 MJ * 0,4267 + 8 MJ = 58 MJ
Seveda pa velik faktor igra tudi trenutna moč, ker je sama moč dosti vredna, tudi če to pomeni da ti potem manjka energije. Še vedno se splača izkoristit vso možno moč četudi to potem pomeni da moraš pred ovinki na ravnini "coastat" zaradi varčevanja. Glavni plus višjih ERS razredov je ravno ta dodatna moč, čeprav to pomeni da je moči samega motorja na notranje izgorevanje manjša.
Podrobnosti je veliko, tako da sem verjetno kaj pomebnega spet pozabil omenit
J.McLane ::
Bliža se tekma v Silverstonu, vreme bo muhasto angleško, mraz in veter, dež za dirko ni napovedan, pri treningu in kvalifikacijah pa ni izključen.
Urnik (po našem času):
Free Practice 1 - Fri 15th April - 13 h 15
Free Practice 2 - Fri 15th April - 17 h 30
Free Practice 3 - Sat 16th April - 10 h 00
Qualifying - LMGTE - Sat 16th April - 12 h 50
Qualifying - LMP - Sat 16th April - 13 h 20
Race - Sun 17th April - 13 h 00
Audi je še v sredo testiral LeMans aero paket v Monzi, imeli so težave z motorjem, o drugih dveh LMP-H ni bilo kaj dosti slišati. Prenos dirke bo na Motors TV, Eurosport je ponavadi prenašal samo začetek in konec.
Urnik (po našem času):
Free Practice 1 - Fri 15th April - 13 h 15
Free Practice 2 - Fri 15th April - 17 h 30
Free Practice 3 - Sat 16th April - 10 h 00
Qualifying - LMGTE - Sat 16th April - 12 h 50
Qualifying - LMP - Sat 16th April - 13 h 20
Race - Sun 17th April - 13 h 00
Audi je še v sredo testiral LeMans aero paket v Monzi, imeli so težave z motorjem, o drugih dveh LMP-H ni bilo kaj dosti slišati. Prenos dirke bo na Motors TV, Eurosport je ponavadi prenašal samo začetek in konec.
Gregor5816 ::
Škoda, ker nimam Motors TV
V Silverstonu pa menda celo sneg pada. https://twitter.com/FIAWEC/status/72126...
V Silverstonu pa menda celo sneg pada. https://twitter.com/FIAWEC/status/72126...
Dr_M ::
Ravno zdele gledam Motors TV, zacela se bo formula v8 in je komentator rekel, da je v silverstoneu 2 uri padal sneg.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
J.McLane ::
3. prosti trening je bil prekinjen zaradi snega, oz. vsi na progi so imeli take težave da je bilo nesmiselno nadaljevati.
Kvalifikacije so se odvijale v dežju pri okrog 6° C, Audiju je uspelo pravilno nastaviti dirkalnika in sta si tako prisvojila prvo in drugo mesto. Pri Toyoti so pa tako pihnili mimo z nastavitvami, da se je sprva govorilo, da imajo težave z motorjem, ampak uradna razlaga je, da je šlo samo za nastavitve in da še niso testirali v takih vremenskih razmerah.
Kakorkoli, jutri kaže na suho vreme, upam da razlike ne bodo velike in bo videti kaj zanimive akcije.
Kvalifikacije so se odvijale v dežju pri okrog 6° C, Audiju je uspelo pravilno nastaviti dirkalnika in sta si tako prisvojila prvo in drugo mesto. Pri Toyoti so pa tako pihnili mimo z nastavitvami, da se je sprva govorilo, da imajo težave z motorjem, ampak uradna razlaga je, da je šlo samo za nastavitve in da še niso testirali v takih vremenskih razmerah.
Kakorkoli, jutri kaže na suho vreme, upam da razlike ne bodo velike in bo videti kaj zanimive akcije.
Dr_M ::
Mimogrede, kaj je bilo pa danes? Meni je zgledala, kot ena 4 urna dirka, nizje kategorije.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
J.McLane ::
Urnik v Silverstonu ta vikend je natrpan, drugega dogajanja nisem spremlajl, je bila pa 4h dirka European Le Mans Series (ELMS)
Dr_M ::
Heh, to je bilo ja. Skoraj celo dirko sem gledal, pa mi ni blo nc jasno
Je bila pa zanimiva dirka. Sploh tisti dirkac brez nog in s cisto kratkimi rokami (mislim, da ima prirojeno okvaro).
Je bila pa zanimiva dirka. Sploh tisti dirkac brez nog in s cisto kratkimi rokami (mislim, da ima prirojeno okvaro).
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Dr_M ()
TribesMan ::
Lol. Kaka komedija z deaktivacijo hibridnega sistema... :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Dr_M ::
Malo sem zamudil, ampak po telih posnetkih sodec, je bilo kar zanimivo. Dober polet porscheja
Kater avto to razpada, toyota?
Kater avto to razpada, toyota?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Dr_M ()
J.McLane ::
#2 Porsche - težave s hibridnim sistemom, ampak zdaj kaže da je OK
#1 Porsche - poletel pri prehitevanju - odstop
#8 Audi - okvara hibridnega sistema - odstop
#5 Toyota - razneslo pnevmatiko, v boksu popravljali zelo dolgo, 24 krogov zaostanka
#1 Porsche - poletel pri prehitevanju - odstop
#8 Audi - okvara hibridnega sistema - odstop
#5 Toyota - razneslo pnevmatiko, v boksu popravljali zelo dolgo, 24 krogov zaostanka
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
J.McLane ::
Zmagovalnemu Audiju so vzeli prestol, zaradi prevelike obrabe "deske" pod avtom:
http://www.autosport.com/news/report.ph...
Audi se je že pritožil:
https://www.audi-mediacenter.com/en/pre...
http://www.autosport.com/news/report.ph...
Audi se je že pritožil:
https://www.audi-mediacenter.com/en/pre...
J.McLane ::
Audi je umaknil pritožbo tako so ostali brez zmage, uradno so samo povedali da je avto nihal gor-dol več kot so načrtovali, kakšne napake s FRIC niso omenjali.
Me pa tale Audi za letos zelo skrbi, da bo kazal dominanco, če jih le ne bo izdala zanesljivost, na tujem forumu so fani Audija jamrali kako je Audi v slabšem položaju, pa sem šel malo raziskovat, če je res kaj na tem in prišel do svojega zaključka, da je ravno obratno, Audi je glede pravil pridobil veliko glede na leto 2014, ko so objavili vso logiko sprememb pravil in na kakšen način bodo dizlarji in bencinarji izenačevali, da bosta primerljiva.
Razliko med bencinom in dizlom se določi glede na senzorje, ki jih ima FIA vgrajene, s tem senzorji (navor, vrtljaji, pretok goriva) dobivajo real time BSFC in na podlega tega določijo "best in class" številko za dizel in bencin.
Tu naletimo na prvi problem, Audi je edini v dizel razredu, ne glede na to kaj delajo z motorjem, bo FIA to lepo izenačila z bencin razredom, se sliši kot slabost za Audi? Pa poglejmo kaj se dogaja pri bencinarjih, tam sta dva in če hočeta konkurirati med sabo se morata do konca boriti na področju učinkovitosti motorja, kar pomeni $$$$ samo za to področje. Audiju po drugi strani se za učinkovitost motorja lahko fučka, ker jih bodo itak izenačili, tako da lahko ves R&D namenijo v aerodinamiko, nižjo maso, višji hibridni razred.
Kako se to kaže v pravilih?
FTF - The Fuel Technology Factor is a function of the ratio of Diesel over Petrol efficiencies.
KTF - The K Technology Factor is a function of Diesel and Gasoline Power Trains Weight and ERS options
Pa poglejmo kaj je bilo na začetku novih pravil leta 2014:
- FTF AV - 1.074
- FTF PMax - 1.088
- KTF - 0.987
--------------
Bencinarji so bili deležni 6% - 7,3% več energije v gorivu
Pa poglejmo pravila v letu 2016 (6MJ razred):
- FTF AV - 1.069
- FTF PMax - 1.066
- KTF - 0.979
--------------
Bencinarji so deležni zgolj samo še 4,3% - 4.6% več energije iz goriva
Če zaključim čisto po kmečko, dizel hibridni dirkalnik naj bi bil zgolj dobre 4% učinkovitejši znotraj istega razreda, toliko o termodinamični prednostih dizla, ki bodo, če bo Audi še tako naprej igral pravila igre, očitno čez nekaj let izpuhtele.
Me pa tale Audi za letos zelo skrbi, da bo kazal dominanco, če jih le ne bo izdala zanesljivost, na tujem forumu so fani Audija jamrali kako je Audi v slabšem položaju, pa sem šel malo raziskovat, če je res kaj na tem in prišel do svojega zaključka, da je ravno obratno, Audi je glede pravil pridobil veliko glede na leto 2014, ko so objavili vso logiko sprememb pravil in na kakšen način bodo dizlarji in bencinarji izenačevali, da bosta primerljiva.
Razliko med bencinom in dizlom se določi glede na senzorje, ki jih ima FIA vgrajene, s tem senzorji (navor, vrtljaji, pretok goriva) dobivajo real time BSFC in na podlega tega določijo "best in class" številko za dizel in bencin.
Tu naletimo na prvi problem, Audi je edini v dizel razredu, ne glede na to kaj delajo z motorjem, bo FIA to lepo izenačila z bencin razredom, se sliši kot slabost za Audi? Pa poglejmo kaj se dogaja pri bencinarjih, tam sta dva in če hočeta konkurirati med sabo se morata do konca boriti na področju učinkovitosti motorja, kar pomeni $$$$ samo za to področje. Audiju po drugi strani se za učinkovitost motorja lahko fučka, ker jih bodo itak izenačili, tako da lahko ves R&D namenijo v aerodinamiko, nižjo maso, višji hibridni razred.
Kako se to kaže v pravilih?
FTF - The Fuel Technology Factor is a function of the ratio of Diesel over Petrol efficiencies.
KTF - The K Technology Factor is a function of Diesel and Gasoline Power Trains Weight and ERS options
Pa poglejmo kaj je bilo na začetku novih pravil leta 2014:
- FTF AV - 1.074
- FTF PMax - 1.088
- KTF - 0.987
--------------
Bencinarji so bili deležni 6% - 7,3% več energije v gorivu
Pa poglejmo pravila v letu 2016 (6MJ razred):
- FTF AV - 1.069
- FTF PMax - 1.066
- KTF - 0.979
--------------
Bencinarji so deležni zgolj samo še 4,3% - 4.6% več energije iz goriva
Če zaključim čisto po kmečko, dizel hibridni dirkalnik naj bi bil zgolj dobre 4% učinkovitejši znotraj istega razreda, toliko o termodinamični prednostih dizla, ki bodo, če bo Audi še tako naprej igral pravila igre, očitno čez nekaj let izpuhtele.
J.McLane ::
Dr_M ::
Fak, cisto pozabil, da je ze danes dirka.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
J.McLane ::
Stream je kmalu šel adijo, zaenkrat sem dobil samo onboard Porscheja:
http://www.porsche.com/international/mo...
- Lepa borba med Toyoto in Audijem.
- Porsche #2 problemi s hibridnim sistemom, pravijo da ne morejo nič in da bo do konca dirke tako.
Edit: http://wizhdsports.com/live/stream25.php
http://www.porsche.com/international/mo...
- Lepa borba med Toyoto in Audijem.
- Porsche #2 problemi s hibridnim sistemom, pravijo da ne morejo nič in da bo do konca dirke tako.
Edit: http://wizhdsports.com/live/stream25.php
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Dr_M ::
Kar dost nesrec. Zdele ena huda.
Btw, prej ene par minut nisem gledal in sta obe toyoti zginli. Kaj se je zgodilo?
Btw, prej ene par minut nisem gledal in sta obe toyoti zginli. Kaj se je zgodilo?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Dr_M ()
TribesMan ::
Oil leak na avtu #6 in turbo/engine problem na avtu #5.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Dr_M ::
Skoda.
2 sezoni nazaj jim je slo res dobro, pol pa samo se downhill..
2 sezoni nazaj jim je slo res dobro, pol pa samo se downhill..
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
J.McLane ::
Ta vikend je LeMans Test day, bo zanimivo videti kje smo s časi, ker so jim za 7% pristrigli krila (fuel flow) glede na lani.
Tole je posnetek lanskega rekordnega kroga, ki bo po mojem letos ne bo presežen:
in še podroben opis tega kroga (Neel Jani):
https://newsroom.porsche.com/en/motorsp...
Še ena zanimivost, Toyota je zadnji krog iz boksov naredila samo na elektriko (7 km), ker motorja niso mogli popravit, tako so tako dobil 10 točk
Tole je posnetek lanskega rekordnega kroga, ki bo po mojem letos ne bo presežen:
in še podroben opis tega kroga (Neel Jani):
https://newsroom.porsche.com/en/motorsp...
Še ena zanimivost, Toyota je zadnji krog iz boksov naredila samo na elektriko (7 km), ker motorja niso mogli popravit, tako so tako dobil 10 točk
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
J.McLane ::
Porsche bo za LeMans raje uporabil lansko baterijo, ker so z letošnjo v SPA-ju imeli probleme:
http://www.motorsport.com/lemans/news/j...
http://www.motorsport.com/lemans/news/j...
Gregor5816 ::
Kako je s testiranji v WEC? Kar nekaj ekip testira aprila/maja v Monzi (mislim da aero za Le Mans?). Imajo točno določene datume, podobno kot pri F1, ali lahko kar po svoje testirajo? Se da na ta testiranja kako zraven priti, da bi to v živo videl? Naslednje leto bom mogoče v Italiji konec aprila/začetek maja, pa bi šel še v Monzo pogledat, če bo kak dan slučajno kaka ekipa testirala.
J.McLane ::
Imajo omejeno ur testiranja, ne vem če obstaja kakšen točen urnik teh testiranja, niti ne vem če so ti podatki javni. Niso pa ravno taka srivnost da se to nebi razvedelo, tudi na Twiterju radi objavljajo kakšne podatke iz testiranj.
Po dirki v SPA-ju se je vedelo, da bosta Porsche in Audi testirala v Aragonu, Toyota pa v Spa-ju. Monza je tipično priljubljena pri Audiju, mogoče tudi Porscheju, Toyote še nisme zasledil, da bi testirali tam.
Jaz spremljam še tale forum, če se razve za kako testiranje je sigurno objavljeno gor:
http://tentenths.com/forum/forumdisplay...
Po dirki v SPA-ju se je vedelo, da bosta Porsche in Audi testirala v Aragonu, Toyota pa v Spa-ju. Monza je tipično priljubljena pri Audiju, mogoče tudi Porscheju, Toyote še nisme zasledil, da bi testirali tam.
Jaz spremljam še tale forum, če se razve za kako testiranje je sigurno objavljeno gor:
http://tentenths.com/forum/forumdisplay...
J.McLane ::
Drugače pa po LeMans uradnem testu je videti, da sta Porsche in Audi zelo tesno skupaj, Toyota je sicer nadoknadila ogromen zaostanek od lani, ampak kaže da bodo mogli dobiti še kakšno sekundo v teh dveh tednih.
Kakorkoli, dvomim da bo letos kdo pretirano dominiral, že manjša poškodba vodilnega na stezi in popravilo v boksu bo lahko takoj pomenila 4. mesto. v 24 urah se pa zgodi marsikaj.
Kakorkoli, dvomim da bo letos kdo pretirano dominiral, že manjša poškodba vodilnega na stezi in popravilo v boksu bo lahko takoj pomenila 4. mesto. v 24 urah se pa zgodi marsikaj.
J.McLane ::
Vreme letos bo kot kaže bolj muhasto, predvsem temperature bodo bistveno nižje kot prejšnja leta, pa tudi dežja bo kot kaže več kot v povprečju. Jaz sem ta vikend žal na dopustu, tako da bom spremljal bolj z enim očesom, v tej temi pa verjetno "v živo" ne bom kaj preveč sodeloval.
PrimozR ::
A ima morda kdo kak acestream link za Eurosport v HD? Telemach je tako super, da HD programov na D3GO ne podpirajo, porniče pa.
PrimozR ::
Pol ure prvih kvalifikacij je mimo, najboljši čas je pa 3:19 zaenkrat. Porscheju so vzeli 300 konjev, kar je, zaenkrat, na čase pribilo 3 sekunde. Pa časi bodo še padli. Po mojem zelo impresivno :)
Gregor5816 ::
Kako potekajo kvalifikacije v Le Mansu? Iskal sem po pravilih, pa povsod piše, da imajo prototipi in GTE ločene kvalifikacije, vsak 20 minut le enkrat, šteje pa se povprečje najboljših krogov od 2 voznikov. Tu v Le Mansu pa imajo kvalifikacije kar trikrat po dve uri. Na enem forumu sem videl zapisano, da šteje le en najhitrejši krog, ki ga postavi kateri voznik z določenim dirkalnikom. V pravilih česa podobnega nisem zasledil.
PrimozR ::
Pa mislim da mora biti en čas postavljen tudi ponoči (oz. zvečer). Le Mans pač, specifika. Detajlov žal ne poznam.
EDIT: ah, itak je vse praktično ponoči, jutri sta še dve rundi kvalifikacij (ob 19 in ob 22). Glede na live timing app se bo kot končni rezultat štelo povprečje dveh najhitrejših časov iz vseh kvalifikacij?
EDIT: ah, itak je vse praktično ponoči, jutri sta še dve rundi kvalifikacij (ob 19 in ob 22). Glede na live timing app se bo kot končni rezultat štelo povprečje dveh najhitrejših časov iz vseh kvalifikacij?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
Gregor5816 ::
Tudi jaz sem tako mislil, ampak nisem prepričan:
1. The single fastest lap by any driver in any car gets the pole, from any of the 3 sessions.
2. You have to be within some percentage of your class leaders pole time, otherwise you get moved to the back of the prototypes/gt field.
3. Rain times are not disallowed.
4. A driver must complete 5 laps at night during night qualifying to be allowed to drive at night during the actual race.
PrimozR ::
To s procentom v razredu je en tak LOL, če si prepočasen, te prestavijo za še počasnejše avtomobile :D
galimim ::
A obstaja kak stream za Le Mans 24h?
Born To Bleed, Fighting To Succeed, Built To Endure What This World Throws At Me
Gregor5816 ::
5321c7991342679a57104ef0eca5b9c45ecd0f30
Izberi English audio, če ti ruščina ne leži :)
edit: Jaz imam sicer na mute in Radio Le Mans v ozadju: http://radiolemans.0157.org/nplayer.php
Izberi English audio, če ti ruščina ne leži :)
edit: Jaz imam sicer na mute in Radio Le Mans v ozadju: http://radiolemans.0157.org/nplayer.php
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gregor5816 ()
Dr_M ::
Porsche 919 #1 je ocitno out.
Drugace se pa LMP1 avtomobili se kar dobro drzijo.
Drugace se pa LMP1 avtomobili se kar dobro drzijo.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Dr_M ::
A je res porsche zmagal? Nisem pri tvju, tko da... Gledam samo live timing nba wec strani.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
PrimozR ::
Predzadnjem. Zadnjega kroga pa niso naredili v 6 minutah, zato niso uvrščeni (oz. so 45.). Audi je s tem prišel na stopničke, kar pomeni, da se nadaljuje njihov niz uvrstitev na stopničke, ki traja se mi zdi da že od 1999.
Dr_M ::
Pa sem sem ze mislil, da bo toyota koncno dobila, kar si zasluzi, ampak bodo ocitno se kar cakali.
Res skoda.
Res skoda.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | LeMans in WEC super season 2018/19Oddelek: Na cesti | 1937 (962) | J.McLane |
» | WEC 2017 (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 4558 (2910) | J.McLane |
» | WEC 2015 (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 15461 (10512) | PrimozR |
» | WEC 2014 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 30948 (21332) | BT52 |
» | [Automobilizem] Audi z dizlom zmagal v 6 od 8 dirk ALMS (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 11547 (10009) | Stepni Volk |