» »

WEC 2015

WEC 2015

1 2
3
»

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Kar se pa tiče "Se vidi, da zaviranje in podtlak še niso dobro sodelovali, da bi sploh dodali, kaj lateralne sile v rotacijo", v temle vidim ene par malce težjih besed ter predvsem popolno nepoznavanje koncepta Nissana.


Vem kaj misliš in sam se povsem zavedam. ;) Ni bilo pričakovati, da bo entry spektakularen. Ampak roko na srce njihov entry je bil dovolj, da so zadržali LMP2 do pospeševalne cone, ko so po pričakovanjih z namenskim dizajnom nizkega UPORA tole tudi unovčili. Ampak za LMP1 razred bo vendarle potrebno vendarle več?

V osnovi je avto imel 16" kolesa tudi spredaj, ukinitev AWD ERS-a ter premik na 2 MJ je zahteval večje zavore in 18" kolesa, neuporaba ERS-a jim je pa itak popolnoma kurila zavore.


Za tole pa ne vem. Ali ni to bila to posledica optimizacije dizajna in ne "damage limitation"? Ali niso se igrali z pnevmatikami "zgolj" iz razloga za "tire pacth" (meh in AERO balans je spredaj), ki doprinese ugodnosti pri AERO drag efaktu.

PrimozR ::

Če greš z 8 na 2 MJ pač precej manj zaviraš z ERS-om, ja? Razmerje teže spredaj-zadaj je pri Nissanu nekje 65-35. Razmerje zaviranja na oseh pa bojda celo 80-20 spredaj-zadaj.

Intermezzo, sam sem bil načeloma skeptičen, da bi lahko 8 MJ nabrali samo na sprednji osi, sploh ko ima Toyota pokriti obe osi, Porsche pa sprednjo ter izpuh (Audi baje s 4 MJ še vedno le spredaj?). Ampak ko začneš upoštevati 80 % zaviranja spredaj, bi zadeva lahko šla skozi. Povedano je bilo namreč, da se regenerira le spredaj, proži pa na vseh štirih kolesih, seveda pri polno delujočem konceptu. Načeloma sem še vedno malce skeptičen, a s podatkom o 80 % zaviranja spredaj precej manj kot prej.

Back on track;ravno danes je bilo an FB omenjeno, da so v LMP-jih omejeni z velikostjo zavor, tako premera diska kot oblike zavorne čeljusti (št. batov pa to). Ne vem detajlov, a velikost ne more čez vse meje. Ko ti LMP1, ki je celo pretežak, praktično izključno zaviraš s sprednjo osjo, medtem ko tvoja konkurenca to bistveno bolj počne na obeh oseh, POLEG regeneracije energije, je povsem jasno, da boš imel težave. Nissan je imel težave. S prehodom na 2 MJ in regeneracijo spredaj bi verjetno še nekako ravno preživeli z 18" kolesi in temu primernimi zavorami, brez ERS-a ni šans.

Sicer pa ja, prehod s 16" na 18" spredaj se je zgodil izključno zaradi ERS-a in potrebe po večjih zavorah. Lahko bi temu rekli optimizacija dizajna (optimiranje zavor, da ne odpovejo po dveh ovinkih), ampak pomojem bolj spada v damage control.

Sicer pa jasno, da bo za LMP1-H potrebno pokazati več. To je jasno vsem. Tudi Nissanovcem. Ampak imeli so avto, ki je z ERS-om vseeno, tudi na 2 MJ, lomil menjalnike. Baje so že na vsja 3. večji iteraciji zasnove menjalnika, vprašanje je, koliko je bilo še manjših, pa vseeno zadeva ne gre skozi. Enostavno menjalnik ne preživi naporov. Po pravici povedano en bi bil pretirano presenečen, če bi ukinili popolnoma mehanski sistem in šli za prenos energije na elektriko. Ne pravim, da se bo to zgodilo, ne pravim, da je to edina rešitev, pravim le, da ne bi bil presenečen. Vztrajnik se mi pa vseeno zdi dobra izbira, Audiju načeloma deluje, je pa vprašanje, kako težko je vanj spraviti dovolj energije za 8 MJ razred. Baterijam pa delovanje čez 24 ur rado nekoliko pade oz. lahko povzročajo probleme. Porsche je lani imel težave že v 6-urnih dirkah.

Sicer pa še en tidbit s FB-ja (upam, da sem si prav zapomnil). Eden izmed sočlanov je pred leti debatiral z enim izmed znanih dizajnerjev avtomobilo o tem, kaj bi bilo potrebno, da bi naredil prototipa z motorjem spredaj. Odgovor je bil, da bi moral biti pogon spredaj oz. na vsa štiri kolesa. Za slednje smo morali dobiti pravila z regeneracijo in dvema dovoljenima sistemoma za regenarcijo in proženje energije. Audi je pa z R15 dokazal, da morajo biti tuneli v avtu popolnoma prazni. So imeli through-flow koncept, kjer so bile v tunelih obese, pa azdeva ni delovala. Tudi z aero profili ne. Tuneli celo pot do zadka avtomobila pa so praktično nemogoči, če je motor zadaj.

Gregor5816 ::

Da malce obudim to temo, pa čeprav bom off topic: a spremlja kdo FIM endurance world championship? Trenutno poteka Bol d'or, 24h dirka na dirkališču Paul Ricard. Vozita tudi 2 Slovenca, ekipa Marka Jermana je trenutno na 7. mestu, Janez Prosenik pa trenutno vozi na 18. mestu. Prenos je na Eurosport 2.

Dr_M ::

Jest gledam zdele, na live timing je zraven Jermana, pazi, slovaska zastava.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Dr_M ::

LOL. Slovaska zastava za ekipo, ne za dirkaca. Jao.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

JC Denton ::

Potem ko sem si pogledal spodnji posnetek, se mi je porajalo vprašanje. Ali lahko Nissan izkorisšča waste gate turbine za boljše delovanje difuzorja. Morda ne čisto na tak način kto Redbull v F1, glede na to da je koncept aerodinamike zelo različen.

PrimozR ::

TBH bi jaz tiste tunele pustil čim bolj na miru, da se ja ne podre tok zraka tam notri. Case in point, Audi je imel 'podoben' koncept, through-flow pač, na R15. R15+ tega ni več imel, ker na R15 _NI_ delovalo - v tunelih so bile vzmetne roke. Ni pomagalo, če so jih naredili iz aero profilov, zrak ni tekel.

Ne diraj lava dok spava varianta IMO. Ampak je pa res, da sem mehanik, ne mehurčkar :)

Also, Ricardo Divila je pa en smooth m#f# :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()
1 2
3
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Project Cars (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Igre
27144878 (7080) oo7
»

LeMans in WEC super season 2018/19

Oddelek: Na cesti
281937 (962) J.McLane
»

WEC 2017 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
504547 (2899) J.McLane
»

WEC 2016 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
584844 (2558) J.McLane
»

WEC 2014 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15930894 (21278) BT52

Več podobnih tem