» »

Prva pomoč

Prva pomoč

«
1
2

mujo123 ::

Danes sem opazil da je na moji prvi pomoči za avto expiry date pretekel ze cca pol leta nazaj.
Torej sem verjetno v prekršku in potencialni kandidat za mandatno kazen?
Kje najceneje do nove prve pomoči?

dottor ::

Jaz imam to:
http://www.mimovrste.com/artikel/342006...

Se pa ne spovnem kje sem jo kupu. Na benzinskih in tam kjer delaš tehnični je ponavadi najdražje.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

fosil ::

Od jutri naprej bo v akciji v sparu za 8 eur.
Tako je!

Win8NonGrata ::

Koliko pa je sicer kazen ?

blink ::

mujo123 je izjavil:

Danes sem opazil da je na moji prvi pomoči za avto expiry date pretekel ze cca pol leta nazaj.
Torej sem verjetno v prekršku in potencialni kandidat za mandatno kazen?
Kje najceneje do nove prve pomoči?


Bauhaus cca. 6 eur, dva tedna nazaj.

St235 ::

Win8NonGrata je izjavil:

Koliko pa je sicer kazen ?


Teoretično zelo visoka, ker avto brez ustrezne opreme sploh ne sme bit na cesti.

Vikking ::

kazen je 100€, za nepravilno obvezno opremo (prva pomoč, žarnice...) vir: AMZS

Zakon se je spremenil leta 2004, da so uskladili kar se tiče embalaže, 5 let trajanja itd... V letu 2007 pa so še popravili zakon. Tako da je večini potekel rok trajanja prve pomoči. Kar pomeni da to tudi policisti vedo. In če te bo imel čas "podjebavati" potem bo poleg žarnic verjetno še podrobno pogledal datum na prvi pomoči.

tx-z ::

Zakaj bi mel pa komplet rezervnih žarnic? V marsikšnm novejšem avtu ti to čist nč ne pomaga kr morš pelat na servis, da ti menajo žarnco.
tx-z

mujo123 ::

fosil je izjavil:

Od jutri naprej bo v akciji v sparu za 8 eur.


hvala, grem danes kupit

Aston_11 ::

tx-z je izjavil:

Zakaj bi mel pa komplet rezervnih žarnic? V marsikšnm novejšem avtu ti to čist nč ne pomaga kr morš pelat na servis, da ti menajo žarnco.



Podobno kot prehitra vožnja, kjer kao nobenega ne ogrožaš.

Win8NonGrata ::

St235 je izjavil:

Win8NonGrata je izjavil:

Koliko pa je sicer kazen ?


Teoretično zelo visoka, ker avto brez ustrezne opreme sploh ne sme bit na cesti.


Bom odpru škatlo in preveril če so povoji in obliži že res razpadli ... Sicer se pa že 2 leti vozim okrog brez zadnje luči(se mi je ne da menjat) pa nikomu ništa (tudi na tehničnem ne), če me zaradi tega kakšen ustavi, se bom samo čudil pa kaj ravno danes je crknila :)).

Zgodovina sprememb…

vorantz ::

Aston_11 je izjavil:

tx-z je izjavil:

Zakaj bi mel pa komplet rezervnih žarnic? V marsikšnm novejšem avtu ti to čist nč ne pomaga kr morš pelat na servis, da ti menajo žarnco.



Podobno kot prehitra vožnja, kjer kao nobenega ne ogrožaš.


kako je pa to kakorkoli povezano? o_O

sicer pa mene so 4x spustili skozi s preteklo prvo pomočjo v roku 2 let
je pa bla stara ko avto, ki jih šteje 14 zdej :D

Vikking ::

Na tehničnem ti ne bo preverjal datuma prve pomoči. Včasih celo opozorijo da če je starejša od petih let jo je potrebno zamenjati. Pa ne zaradi osebja na tehničnem pregledu, ampak zaradi kakšnega policista ki ima preveč časa, ter ti z veseljem napiše kakšno kazen.

To da so povoji še vredu, so tudi v kvalitetno zapakirani prvi pomoči, tudi po 10 letih še vedno sterilni. Gre za zakon in če piše 5 let, potem te ima pravico policist kaznovati.
Komplet rezervnih luči so obvezna oprema, pa če se dajo na mestu zamenjati ali ne. Moraš jih imeti s seboj ker tako piše, drugače si lahko kaznovan.

šernk ::

sicer pa mene so 4x spustili skozi s preteklo prvo pomočjo v roku 2 let


ne se več zanašat na to, ker so imeli v zadnjem letu dni precej kontrol na tehničnem. pa tudi policaji so postali precej pikolovski.

če je v šparu za 8€, jo bom mogoče snel ko se bom peljal mimo, če jo bodo še imeli, rok mi je namreč pretekel septembra 2012...bastards, doma imamo povojev in vsega za prodajat, v 7ih letih smo zamenjali že 4 nerabljene pakete prve pomoči in sedaj vse jovo na novo, prvi nov je že doma, res ne vem kaj bomo z vsemi temi povoji, čez 5 let jih bomo imeli dovolj za mumificirat človeka ;(
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

tx-z ::

Na tehničnem ti ne bo preverjal datuma prve pomoči. Včasih celo opozorijo da če je starejša od petih let jo je potrebno zamenjati. Pa ne zaradi osebja na tehničnem pregledu, ampak zaradi kakšnega policista ki ima preveč časa, ter ti z veseljem napiše kakšno kazen.


Mene na tehničnm na AMZSju tle na Dunajski ni spustu čez s starim, sm mogu kupt novga letos. Razn če sm narobe razumel in mi je samo priporoču da morm menjat.
tx-z

alexmarsic ::

To glede žarnic res ne razumem zakaj moremo imet. Sam imam xenonke komplet original pa je prišel z H7 žarnicami tako da WTF?

Sicer pa sem že doživu, da je policaj storu vozniku avtomobila menjavo žarnice drugače ga ni hotel spustit. Problem je da je avto potreboval cel kup orodja za snet luč katerega ni imel nato mu je spisal globo za to da avto ni brezhiben in ker ni "ubogal" policaja.

Naj meni kakšen se najde pa mu takoj povem svoje mnenje

Zgodovina sprememb…

St235 ::

To z žarnicami je svinjarija s strani proizvajalca in bi moralo bit zakonsko določeno, da mora bit možno žarnico menjat brez orodja v 1 minuti.

Sicer pa sem že doživu, da je policaj storu vozniku avtomobila menjavo žarnice drugače ga ni hotel spustit.

ČE smo realni, avto brez luči ni tehnilčno izpraven in nima kaj delat na cesti. To, da je policaj vozniku omogočil menjavo žarnice preden se je lotil pisat kazen je prej prijaznost kot zajebavanje. Ampak ja, ko se sam znajdeš v taki situaciji precej drugače gledaš na to.

Drugače pa je to, da je prva pomoč veljavna samo 5 let meni osebno za lase privlečeno, ker notri ni nič takega, kar bi se lahko v petih letih pokavarilo in bi bila veljavnost komot 10 let. Sam imam v avtu dva kompleta prve pomoči. Enega originalno zarptega, ki sem ga kupil lani za policaje, in en starejši komplet ker sem dejansko že kdaj kak povoj ali flajšter rabil.

alexmarsic ::

St235 je izjavil:

To z žarnicami je svinjarija s strani proizvajalca in bi moralo bit zakonsko določeno, da mora bit možno žarnico menjat brez orodja v 1 minuti.

Sicer pa sem že doživu, da je policaj storu vozniku avtomobila menjavo žarnice drugače ga ni hotel spustit.

ČE smo realni, avto brez luči ni tehnilčno izpraven in nima kaj delat na cesti. To, da je policaj vozniku omogočil menjavo žarnice preden se je lotil pisat kazen je prej prijaznost kot zajebavanje. Ampak ja, ko se sam znajdeš v taki situaciji precej drugače gledaš na to.

Drugače pa je to, da je prva pomoč veljavna samo 5 let meni osebno za lase privlečeno, ker notri ni nič takega, kar bi se lahko v petih letih pokavarilo in bi bila veljavnost komot 10 let. Sam imam v avtu dva kompleta prve pomoči. Enega originalno zarptega, ki sem ga kupil lani za policaje, in en starejši komplet ker sem dejansko že kdaj kak povoj ali flajšter rabil.


Dobro seveda, da če je možna menjava žarnice takoj bi tudi sam naredu to res ni problem uni ki nezna menjat žarnice pa naj vrne vozniško. Sicer pa ko sem bil v avtošoli sem imel primer ko smo morali it na uradni servis pa nas je kr odslovu da oni nimajo časa da čez 2 dni naj pride O.O .. Pol sm si reku, da preden kupim avto si bom omislu pogledat pod pokrovom, da se da zamenjat žarnico da ni potrebno it na servis za take bedarije

mirage ::

St235 je izjavil:

To z žarnicami je svinjarija s strani proizvajalca in bi moralo bit zakonsko določeno, da mora bit možno žarnico menjat brez orodja v 1 minuti.

Sicer pa sem že doživu, da je policaj storu vozniku avtomobila menjavo žarnice drugače ga ni hotel spustit.

ČE smo realni, avto brez luči ni tehnilčno izpraven in nima kaj delat na cesti. To, da je policaj vozniku omogočil menjavo žarnice preden se je lotil pisat kazen je prej prijaznost kot zajebavanje. Ampak ja, ko se sam znajdeš v taki situaciji precej drugače gledaš na to.

Drugače pa je to, da je prva pomoč veljavna samo 5 let meni osebno za lase privlečeno, ker notri ni nič takega, kar bi se lahko v petih letih pokavarilo in bi bila veljavnost komot 10 let. Sam imam v avtu dva kompleta prve pomoči. Enega originalno zarptega, ki sem ga kupil lani za policaje, in en starejši komplet ker sem dejansko že kdaj kak povoj ali flajšter rabil.

Rok trajanja je tam verjetno zaradi tega, ker proizvajalec do takrat zagotavlja, da bojo povoji in ostali materiali sterilni.
Čeprav bi bilo zanimivo opazovat koliko min (če ne kar sekund) ostaneta povoj in žlozenec sterilna, če ga daš na sceni ene prometne nezgode v roke laiku.

šernk ::

Sicer pa ko sem bil v avtošoli sem imel primer ko smo morali it na uradni servis pa nas je kr odslovu da oni nimajo časa da čez 2 dni naj pride O.O


seveda in kar preko vseh ostalih 10 avtov, ki čakajo na dvigalo odslovit? za servis se je treba praktično povsod naročit. To, da se ne da menjat žarnic na cesti je na srečo evropa ustavila. Da ti da pa policaj kazen zaradi tega... Žarnica ti lahko pregori pred ovinkom in dokler prideš do policaja nimaš niti možnosti ugotovit, kako pri nekaterih avtih zamenjat se mi pa tudi ne sanja.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

alexmarsic ::

šernk je izjavil:

Sicer pa ko sem bil v avtošoli sem imel primer ko smo morali it na uradni servis pa nas je kr odslovu da oni nimajo časa da čez 2 dni naj pride O.O


seveda in kar preko vseh ostalih 10 avtov, ki čakajo na dvigalo odslovit? za servis se je treba praktično povsod naročit. To, da se ne da menjat žarnic na cesti je na srečo evropa ustavila. Da ti da pa policaj kazen zaradi tega... Žarnica ti lahko pregori pred ovinkom in dokler prideš do policaja nimaš niti možnosti ugotovit, kako pri nekaterih avtih zamenjat se mi pa tudi ne sanja.


No usaj en me razume ^^

Sicer pa malo offtopic: Je že koga ustavila policija zaradi tega ker ti ne gorijo luči od tablic ? Ker sem se skoraj 2 leti vozu brez njih na usakem avtu ki sem dobu v roke :)

St235 ::

do sedaj še nisem mel problema zaradi nobene luči. Enkrat ko mi ni gorela kratka luč, me je opozoril naj čim prej popravim in je to to.

Je pa tako, da bo šofer vedno trdil, da je ravnokar crknila, pa četudi se že pol leta brez luči vozi okol. Osebno mislim, da je čist fer, da zahteva, da pomanjkljivost takoj odpraviš ali pa pač ne moreš nadalejavat z vožnjo. Potem se pa pač žali proizvajalcu zakaj rabiš 10 let izkušenj in mehanično delavnico za luč menjat.

šernk ::

Osebno mislim, da je čist fer, da zahteva, da pomanjkljivost takoj odpraviš ali pa pač ne moreš nadalejavat z vožnjo.


bi bil enakega mišljenja kot ti, če bi se pri vseh avtih dalo normalno zamenjati žarnico. Vendar ko prideš do avta, kjer moraš snet kompleten odbijač za menjavo...no če mene vprašaš bi moralo potem avtovleko kriti podjetje ki je avto izdelalo. Vendar jaz spadam med tiste, ki bodo menjali žarnico takoj ko bom opazil, pa če je to ob 3 ponoči v najhujšem sneženju. Seveda obstajajo tudi takšni, ki se vozijo pol leta in več brez delujoče žarnice.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

fosil ::

Saj po zakonu je tako da moraš imeti v avtu rezervno žarnico za vse luči, kar je seveda neumnost.
Če že lahko zamenjaš sprednjo žarnico, pa zadnjih in žmigavcev pri veliki večini avtov prav gotovo ne moreš kar na cesti zamenjat.
Tako je!

mr1two ::

To ni edini zakon, ki ima pomanjkljivo praktično uporabnost. Te male reči bi se morale sproti reševat in spreminjat. Prva pomoč je obvezna, vendar bi bila lahko brez vsakršnih kompromisov glede ustreznosti komot v uporabi več časa kot pet let- vse dokler je neuporabljena.
Povoji še iz jugo vojske so več kot uporabni v kritičnih primerih, kje je šele 10 let stara prva pomoč, ki se valja v avtu...

Sicer pa hvala za opozorilo, moram pregledati rok trajanja na svoji PP. Ceneje 8eur za škatlo kot pa kazen + škatlo. Obstoječe povoje pa porabit, ko bo to potrebno. Me zanima kakšne zakone imajo kaj sosedi glede tega.
Uporaba troblje v avtu povzroči krčenje možganov.

Yohan del Sud ::

Heh, da nadaljujem razmišljanje gospoda nad menoj še z eno lastno anekdoto. Leta 08 ali 09 (skratka, ko sem si še lahko privoščil avto), me je na tehničnem človek prijazno povprašal (potem, ko mi je poštemplajl, da je vse ok):

"Kako pa kaj prva pomoč, saj vse štima?"

"Seveda, še ta prva!" (pri 13 let starem polotu). Ves ponosen itak. :D So me doma naučili šparanja.

"Prijazen nasvet, gospod, slabovoljen policist tega ne bo vesel."

To prvo pomoč imam še vedno neodprto sedaj nekje pod posteljo in zaenkrat še ne lezejo iz nje črvi, molji ali podgane.
www.strancar.com

St235 ::

fosil je izjavil:

Saj po zakonu je tako da moraš imeti v avtu rezervno žarnico za vse luči, kar je seveda neumnost.
Če že lahko zamenjaš sprednjo žarnico, pa zadnjih in žmigavcev pri veliki večini avtov prav gotovo ne moreš kar na cesti zamenjat.



Kar je v prvi vrsti pomanjlkjivost avtomobila in ne zakona. Zakon pač ne sme dovoliti da vozilo, ki ni izpravno vozi po cesti. In v primeru neizpravnega vozila sta zakonsko možni dve rešitvi: takojšnja prepoved vožnje ali odprava napake. Ker vsi vemo, dažarnica lahko kadarkoli pregori je tudi zakonsko predvideno, da moraš imet na voljo opremo za to odpravit.

ČE bi bil zakon "bolj življenski" bi ti moral preprosto prepovedat vožnjo in snet tablice, kot je predvideno za tehnično neizpravna vozila.

Kot že rečeno gre tukaj v prvi vrsti za izjemno nekorektno ravnanje proizvajalcev avtomobilov. Tudi v dnevni sobi ni treba električarja klicat za žarnico menjat, zakaj bi v avtu rabil mehanika za menjavo potrošnega materiala?

fosil ::

Karkoli na avtu lahko odpove kadarkoli in tako avto postane neizpraven.
Po tej logiki bi torej vse napake na avtu moral bit sposoben odpravit na sredi ceste, v prtljažniku pa prevažat vse rezervne dele.
Tako je!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fosil ()

St235 ::

ravno obratno - če ti v avtu karkoli odpove in zato avto ni izpraven - POTEM NE SMEŠ NADALEJAVAT VOŽNJE!!!

Vsi py vemo, da žarnica dosti pogosteje pregori, kot naprimer odpovejo zavore in hkrati pa je to tudi dosti težje opazit, večinoma pa dosti lažje dopravit. Zato zakon tukaj nalaga vozniku, da ima pri sebi rezervne žarnice.

Druga rešitev pa bi seveda bila, da žarnice niso obvezna oprema, vendar se potem vozilo s pregorjeno lučjo tretira enako kot vozilo z nedelujočimi zavorami.

Treba pač ločit med pregorjeno žarnico ali predrto gumo ter resno okvaro vozila. Namreč nerealno je pričakovat, da bo voznik sabo vozil rezerven menjalnik, med tem ko 10EUR vreden komplet žarnic ni ravno kvantna mehanika. Ob enem pa se s tem, izogneš temu, damoraš pobrat tablice nekomu samo zato, ker je pregorela luč. Ali pa se izognit avto vleki zaradi predrte gume.

In spet pridemo, do tam da izvirni greh pade na proizvajalce vozil, ki so tako banalno opravilo kot je menjava žarnice zakomplcirali do nezavesti.

Bom pa seveda vesel, kako naj po vaše zgleda nova zakonodaja, po kateri ne rabiš rezervnih žarnic?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

sumoborac ::

Jst bi pa to samo tako rešil, da bi policaju dal varjanto, da moraš v roku 3 dni ponovno narediti tehnični izpit.

Mene so policaji ustavili na poti v kočevje, mračilo se je, meni pa se žal na moji Kiji redno kvarijo žarnice (na vsake 10.000 km ena od kratkih - H7). Policaj me je ustavil, preveril ce mam rezervno in od mene zahteval da jo zamenjam. Na sreco vozim v avtu kar lep kupcek orodja in sem ga lepo poprosil, da mi z svojim avtom posveti, da bom lahko zamenjal luč. Ko je videl, da mislim resno, je popustil in mi svetoval, da uredim to takoj ko pridem na končno destinacijo.

Tako da bi mogel bit nek zakonski rok, v katerem moras napako odpravit (in to potem izvesti vsaj nek "mini-tehnični", saj je na mestu večina ljudi ne zna zamenjati.

Sumoborac
Prid sm al pa tm ostan...

amigo_no1 ::

St235 je izjavil:

fosil je izjavil:

Saj po zakonu je tako da moraš imeti v avtu rezervno žarnico za vse luči, kar je seveda neumnost.
Če že lahko zamenjaš sprednjo žarnico, pa zadnjih in žmigavcev pri veliki večini avtov prav gotovo ne moreš kar na cesti zamenjat.



Kar je v prvi vrsti pomanjlkjivost avtomobila in ne zakona. Zakon pač ne sme dovoliti da vozilo, ki ni izpravno vozi po cesti. In v primeru neizpravnega vozila sta zakonsko možni dve rešitvi: takojšnja prepoved vožnje ali odprava napake. Ker vsi vemo, dažarnica lahko kadarkoli pregori je tudi zakonsko predvideno, da moraš imet na voljo opremo za to odpravit.

ČE bi bil zakon "bolj življenski" bi ti moral preprosto prepovedat vožnjo in snet tablice, kot je predvideno za tehnično neizpravna vozila.

Kot že rečeno gre tukaj v prvi vrsti za izjemno nekorektno ravnanje proizvajalcev avtomobilov. Tudi v dnevni sobi ni treba električarja klicat za žarnico menjat, zakaj bi v avtu rabil mehanika za menjavo potrošnega materiala?

Obvezne žarnice so oxymoron če imaš xenon, tako kot vžigalne svečke za dizla :D.

V nekaterim tako ljubi Avstriji so šli nazaj (dnevne luči niso več obvezne), Hrvaška/Bolgarija samo v zimskem času, v Švici/Nemčiji je samo priporočena, Španija & Portugalska & Francija & UK & Irska & Belgija & Grčija brez obvezne uporabe DL, Romunija samo na hitrih cestah in AC.
Edino države Vzhodnega bloka, Italija ter Skandinavske države (tam je z razlogom) so postale bolj papeške od Papeža (Poljska, Madžarska, Češka, Slovaška).

http://ec.europa.eu/transport/road_safe...
Zakaj so se v Avstriji tako odločili: Ker se je povečalo število nesreč, v katerih so udeleženi pešci, kolesarji, mopedisti.

Zgodovina sprememb…

šernk ::

In kdo bo plačal ta mini tehnični? Pa bi bil spet krik in vik. vsak normalen voznik bi moral znat tankat vozilo, zamenjat žarnico in zamenjat gumo. Pa če je to 80 letnik al pa 25 letna manekenka in to bi za moje pojme te morali že v avtošoli naučit.

problem idiotskih avtov bo pa ostal še ene 15-20 let dokler bodo tej na cesti. Pa vsi z raznimi delnimi SUV vozili poglejte kakšno dvigalko imate v kofanu, ker zna bit da s tisto ne boste dvignili nikoli avta :)


Edino države Vzhodnega bloka, Italija ter Skandinavske države (tam je z razlogom) so postale bolj papeške od Papeža (Poljska, Madžarska, Češka, Slovaška).


oprosti ampak ta tvoj papež vidi avto v ogledalu v senci sredi najmočnejšega sonca precej prej kot pa črn avto brez luči.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

St235 ::

sumoborac je izjavil:

Jst bi pa to samo tako rešil, da bi policaju dal varjanto, da moraš v roku 3 dni ponovno narediti tehnični izpit.

Mene so policaji ustavili na poti v kočevje, mračilo se je, meni pa se žal na moji Kiji redno kvarijo žarnice (na vsake 10.000 km ena od kratkih - H7). Policaj me je ustavil, preveril ce mam rezervno in od mene zahteval da jo zamenjam. Na sreco vozim v avtu kar lep kupcek orodja in sem ga lepo poprosil, da mi z svojim avtom posveti, da bom lahko zamenjal luč. Ko je videl, da mislim resno, je popustil in mi svetoval, da uredim to takoj ko pridem na končno destinacijo.

Tako da bi mogel bit nek zakonski rok, v katerem moras napako odpravit (in to potem izvesti vsaj nek "mini-tehnični", saj je na mestu večina ljudi ne zna zamenjati.

Sumoborac


Tri dni se pa lahko brez luči voziš okol? jao... NEIZPRAVNO VOZILO NIMA KAJ DELAT V PROMETU!

amigo_no1 je izjavil:

St235 je izjavil:

fosil je izjavil:

Saj po zakonu je tako da moraš imeti v avtu rezervno žarnico za vse luči, kar je seveda neumnost.
Če že lahko zamenjaš sprednjo žarnico, pa zadnjih in žmigavcev pri veliki večini avtov prav gotovo ne moreš kar na cesti zamenjat.



Kar je v prvi vrsti pomanjlkjivost avtomobila in ne zakona. Zakon pač ne sme dovoliti da vozilo, ki ni izpravno vozi po cesti. In v primeru neizpravnega vozila sta zakonsko možni dve rešitvi: takojšnja prepoved vožnje ali odprava napake. Ker vsi vemo, dažarnica lahko kadarkoli pregori je tudi zakonsko predvideno, da moraš imet na voljo opremo za to odpravit.

ČE bi bil zakon "bolj življenski" bi ti moral preprosto prepovedat vožnjo in snet tablice, kot je predvideno za tehnično neizpravna vozila.

Kot že rečeno gre tukaj v prvi vrsti za izjemno nekorektno ravnanje proizvajalcev avtomobilov. Tudi v dnevni sobi ni treba električarja klicat za žarnico menjat, zakaj bi v avtu rabil mehanika za menjavo potrošnega materiala?

Obvezne žarnice so oxymoron če imaš xenon, tako kot vžigalne svečke za dizla :D.

V nekaterim tako ljubi Avstriji so šli nazaj (dnevne luči niso več obvezne), Hrvaška/Bolgarija samo v zimskem času, v Švici/Nemčiji je samo priporočena, Španija & Portugalska & Francija & UK & Irska & Belgija & Grčija brez obvezne uporabe DL, Romunija samo na hitrih cestah in AC.
Edino države Vzhodnega bloka, Italija ter Skandinavske države (tam je z razlogom) so postale bolj papeške od Papeža (Poljska, Madžarska, Češka, Slovaška).

http://ec.europa.eu/transport/road_safe...
Zakaj so se v Avstriji tako odločili: Ker se je povečalo število nesreč, v katerih so udeleženi pešci, kolesarji, mopedisti.


Imaš prav, ukinit žarnice kot obvezno opremo in seveda sankcionirat kršitelje z odvzemm tablic in izrednim tehničnim pregledom zato ker ena žarnica ne sveti... Kako vezo ima pa uporaba kratkih/dnevnih luči v dnevnem času s tem ali moraš imet izrpavno vozilo in rezervne žarnice pa veš samo ti. Mogče pa v tvoji resničnosti luči crknejo samo podnevi...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Win8NonGrata ::

@Lakotnik29 : Če se ti zaradi ene odzadaj pokvarjene žarnice pri ostalih voznikih počutiš ogroženega oziroma reagiraš slabše, se je že za vprašat kdo ne sodi na cesto ... Vsekakor pripomorejo varnosti, ampak cmon .. Upam da ne boš kdaj kakšnega motorista ponoči zbil, če ti že avto z eno pokvarjeno zadnjo lučjo po pisanju sodeč dela probleme ...

BigWhale ::

amigo_no1 je izjavil:


Obvezne žarnice so oxymoron če imaš xenon, tako kot vžigalne svečke za dizla :D.


Ne razumem tega. Zakaj bi bil to oxymoron? Vzigalne svecke za dizla so neumnost in ne oxymoron. Zakaj bi pa bilo karkoli narobe z obveznimi zarnicami, ce imas xenon (HID) luci? A so nezameljive in neunicljive?

tx-z ::

Če maš xenon luč in ti crkne, ti navadna ne bo čist nč koristla?:P
tx-z

BigWhale ::

tx-z je izjavil:

Če maš xenon luč in ti crkne, ti navadna ne bo čist nč koristla?:P


To se zmeraj ne naredi oxymorona.

So mi vmes razlozili, da je xenon zarnice tezko menjati. Potem mora biti tak avto ustrezno homologiran, kjer pise, da zarnico lahko samo servis menja ali kaj podobnega. Samo v tem primeru ti verjetno policaj ne bi smel pustiti nadaljevati voznje?

šernk ::

@Lakotnik29 : Če se ti zaradi ene odzadaj pokvarjene žarnice pri ostalih voznikih počutiš ogroženega oziroma reagiraš slabše, se je že za vprašat kdo ne sodi na cesto ...


samo tista ena žarnica hitro pridejo v obe žarnici in potem samo debelo gledaš zakaj folk na prazni avtocesti sili en za drugim na prehitevalni pas. In ja med motorjem z eno lučjo in avtom z eno lučjo je bistvena razlika, motor pričakuješ do 1m širine, avto brez luči pričakuješ do 1m širine, ne pa da ti pride druga luč zatemnjena sredi ceste proti tebi.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

fosil ::

Če bi hotel zagotovit 100% ustreznost bi moral na tehnični pregled pred vsako vožnjo. Pa še to se lahko potem kaj zgodi med samo vožnjo.
Ste pa pravniki čudna bitja, enkrat se obešate na vsako vejico v zakonu, drugič je pa bolj važen duh zakona.

Kako torej, bomo menjali žarnice sredi avtoceste in hodili vsak dan na tehnični ali bi raje bolj življenjski zakon, kjer je treba napake odpravit v nekem razumnem roku?
Tako je!

šernk ::

Namesto tehničnega lahko vžgeš avto pa narediš na hitro en sprehod okoli njega :)
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

alexmarsic ::

No tisti, ki pametujete tako ali drugače
Razložite mi kako boste menjali na tejle luči žarnice?
 Astra luči

Astra luči



Hotel sem zamenjat xenonko pa ne zato ker ne deluje več ampak sem želel kakšen 6000K dat notri ampak ne ni mogoče zadeva ima odprtino samo za H11 žarnico ki sveti ob obračanju volana. Xenon in tudi dnevne luči ni možno menjat torej kaj morem s sabo vozit še rezervne luči al kako to ?

SIcer pa kaj mi pomaga obvezna oprema torej žarnice če pa noben proizvajalec ne da xenon paket žarniic torej kaj H7 kit mi je samo za okras?

Najboljša rešitev je to kar delajo zdaj z novejšimi avti in sicer da ti za usko žarnico BC zajamra da ne deluje žarnica ker vem da večina folka je lena za preverit če na avtu use deluje brezhibno

St235 ::

Kar samo potrjuje napisano: Izvirni greh je v proizvajalcih avtomobilov, ki so tako enostavno opravilo kot je manjava žarnice spremenili z znanost.

St235 ::

fosil je izjavil:

Če bi hotel zagotovit 100% ustreznost bi moral na tehnični pregled pred vsako vožnjo. Pa še to se lahko potem kaj zgodi med samo vožnjo.
Ste pa pravniki čudna bitja, enkrat se obešate na vsako vejico v zakonu, drugič je pa bolj važen duh zakona.

Kako torej, bomo menjali žarnice sredi avtoceste in hodili vsak dan na tehnični ali bi raje bolj življenjski zakon, kjer je treba napake odpravit v nekem razumnem roku?


Dolžnost voznika je da poskrbi, da je njegov avto izpraven, tehnični pregled je zgolj letna kontrola, da voznik ne zanemari svoje dolžnosti. Nikakor pa ni namen tehničnih pregledov zagotavljanje tehnične izpravnosti vozila, to je dolžnost voznika. Če pa ti rabiš tehnični pregled, da ugotoviš, da ti žarnica ne dela, pa škoda besed.

Kako točno bi ti uvedel ta razumni rok? Da ti policaj, ko te dobi brez delujočih luči reče, da lepo pojdi domov (in upaj, da te kdo ne spregleda) in pridi čez ene teden nazaj pokazat, da so luči ok? Ali bi bilo boljše, da ti naroči, da moraš čez en teden na tehnični? Ali da pač skomigne z rameni in ti kot poštenemu državljanu vrjame, da boš okvaro odpravil?

Ne vem, kater del je tako težko razumet - VOZILO V PROMETU MORA BIT TEHNIČNO IZPRAVNO. Če ni, potem ga treba izločit iz prometa. Če vozilo ni tehnično izpravno zaradi okvare je treba okvaro odpravit preden se lahko vozilo vrne v promet. Zakonodajalec se je zavedal, da je žarnica potrošni material in da lahko kdarkoli pregori, zato je izločanje vozil, odvzem tablic in izredni tehnični pregled zaradi take napake popolnoma nesorazmeren ukrep. Ob enem so se zavedali, da ker to neposredno ne onesposobi vozila nekateri ne bodo odpravili napake sami od sebe, zato mora to še vedno ostat prekršek. Ker je menjava žarnice banalen postopek ,ki bi moral vzet 30s, je edino smisleno, da se od voznikov zahteva, da imajo rezerven komplet, da lahko napako odravijo na licu mesta. S tem odpade drag in nepotreben postopek, kot je odvzem tablic in izredni tehnični zaradi neizpravnosti.

Samo kaj, ko potem pridemo v absurndo situacijo, do katere so pripeljali proizvajalci avtomobilov, da je kar naenkra lažje zamenjat polosovino kot žarnico. Vse sevada zato, da lahko mastno zaslužijo. Kar zračunaj, če enkrat na leto vsi lastniki Renaulta peljejo avto na servis zato, da menjajo eno žarnico.

A si predstavljaš, da kupiš luč, kjer moraš poklicat Elektro, da ti pride žarnico zamenjat? A bi v tem priberu, da nimate luči krivda padla na sonce, ker ne sveti? Pri avtomobilih ste večinoma ta absurd kar pridno sprejeli in krivdo iščete v zakonu.

Ne vem pa kako daleč je prišla zgodba z Evropsko komisijo, ker naj bi morali proizvajalci opustit to prakso.

fosil ::

Če nič drugega, potem bi se moralo menjavo žarnice učiti tudi v avtošoli.
Tako kot je prva pomoč in temu primerno je prva pomoč del obvezne opreme.

EU je že pred leti sprejela direktivo, da mora biti menjava žarnice enostavna, vendar pa to velja šele za nove avtomobile, proizvedene od določenega leta naprej. Ne vem pa točno od katerega leta naprej to velja.
Tako je!

St235 ::

Če nič drugega, potem bi se moralo menjavo žarnice učiti tudi v avtošoli.
Tako kot je prva pomoč in temu primerno je prva pomoč del obvezne opreme.


Se strinjam, še pri izpitu za čoln maš motoroznanstvo, pri izpitu za avto, pa bi pod pokrovom v bistvu lahko imel hrčke, ki glodajo seno, kar se avtošole tiče.

alexmarsic ::

fosil je izjavil:

Če nič drugega, potem bi se moralo menjavo žarnice učiti tudi v avtošoli.
Tako kot je prva pomoč in temu primerno je prva pomoč del obvezne opreme.

EU je že pred leti sprejela direktivo, da mora biti menjava žarnice enostavna, vendar pa to velja šele za nove avtomobile, proizvedene od določenega leta naprej. Ne vem pa točno od katerega leta naprej to velja.


To se kr strinjam v avtošoli tega ne učijo morali pa bi! Jaz sem se sam spravu in zamenjal ker res ne rabiš imet niti osnovno šolo da to narediš :) Poznam pa talente, ki pa morejo klicat druge da zamenjajo žarnico. -.-"

vorantz ::

js sm sam zamenjal vse filtre, pa olje motorja in menjalnika na svoji feliciji
omg to je tko lahko da bi mogli v osnovni šoli učit
/retard

to je na avtu kjer maš vse pri roki in menjaš v pol ure ko prvič daš skoz
na novejših pa morš razkopat pol motorja da sam menjaš karkoli

isti kurac z žarnicami
tko da ne trosit pameti, če niste menjali žarnice na čisto vsakem avtu in točno veste v kolko % je enostavno in kolko ne

šernk ::

na novejših pa morš razkopat pol motorja da sam menjaš karkoli


nič več, evropa to preprečla, mislim da je direktiva že veljavna bila z 2012, tako da ne bit pameten in je bilo že 100x predebatirano.

kar pa to da bi moral učit zadevo v avtošoli nič ne spremeni. Naj pač avtošole kupujejo avte kjer je to opravilo enostavno. Osebno mi morajo dat avto res zastonj, da kupim takega kjer moram odbijač dol snet za zamenjat eno žarnico.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

St235 ::

vorantz je izjavil:

js sm sam zamenjal vse filtre, pa olje motorja in menjalnika na svoji feliciji
omg to je tko lahko da bi mogli v osnovni šoli učit
/retard

to je na avtu kjer maš vse pri roki in menjaš v pol ure ko prvič daš skoz
na novejših pa morš razkopat pol motorja da sam menjaš karkoli

isti kurac z žarnicami
tko da ne trosit pameti, če niste menjali žarnice na čisto vsakem avtu in točno veste v kolko % je enostavno in kolko ne


Saj te niče ne sili, da moraš sam menjat žarnico. Sam potem ne jokat, če ti bo policaj napisal 400€ kazni in izredni tehnični pregled. In več kot bo takih pametnjakovičev, prej bomo prišli v tako absurno situacijo, da se bo pregorjeno žarnico obravalo neako kot nedelujoče zavore, ker mestna gospoda je pa prefina, da bi se šla avtomehanike in si manikirane nohtke zamazala z menjavanjem žarnice.

Zakonodajelec je dolžan zagotovit, da se neizpravna vozila v prometu sankcionira. Na sreče gredo trenutno stvari v pametni smeri in se ne zajebava ljudi zaradi pregorjene žanice, če imajo rezervo in lahko okvaro odpravijo. Srčno pa upam, da je ta direktiva EU res v veljavi in bo snemanje odbijačev (renault Modus) stvar zgodovine.

šernk ::

Evo:
http://tvslo.si/predvajaj/posebna-ponud...

oddaja je iz 2011 tako da uredba je bila sprejeta očitno 2010. Kdaj točno je začela veljati pa ne vem, ker je ne uspem zbrskat ven
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Obvezna oprema v avtu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6512913 (2315) Horas
»

Ali lahko pades na tehnicnem zaradi zarnic?! (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
6713099 (10257) dxx
»

Set za popravilo pnevmatik (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7322173 (15455) morosito
»

Obvezne rezervne luči v avtomobilu (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
11830964 (28450) roli
»

Mnenje o prekršku (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
13417491 (14764) strup121

Več podobnih tem