Forum » Na cesti » Poraba goriva pri določeni hitrosti
Poraba goriva pri določeni hitrosti
IvoJan ::
Sej je bilo enkrat na top gearu, ko so rabli pridet iz Švice do sredine Anglije s enim tankom. Vsi trije so prišli, so pa umirali 70km/h na avtocesti.
ce nisi opazil je clarkson vozil v6 bencinarja tezkega vec kot 1,5T, celotno pot je vozil 75mph al kolk je ze omejitev. na koncu je zacel sparat :)
|TUF X670E plus WIFI|7900X3D|arctic LF2 360mm|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
Magic1 ::
Ja pa 2x večji tank je tudi imel. Kako pa je šparal?
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
energetik ::
ravnokar si sam dokazal da je lahko pri 70 visja poraba kot pri 120. pri 70 so v 4. obrati nizji kot pri 120 v 6., posledicno je izkoristek slabsi in je poraba visja.Za začetek ti predlagam zanimivo domače branje, strani 12,13,14. Predvsem diagram 2.4(a) je zanimiv.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
IvoJan ::
še več teorije ki nimajo nikakršne veze z mojim avtom!! good for you! ti kr beri, jaz za svoj avto vem koliko pije, in me sploh ne moti. zapuscam temo ker ste vsi prevec pametni in ponosni da bi komu drugemu pustili da deli svoje izkusnje brez da bi vi zraven pametovali kako retardiran je in da nima pojma ter vozi drek od avta.
|TUF X670E plus WIFI|7900X3D|arctic LF2 360mm|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
Blinder ::
70km/h-6,5l/100km v 4. prestavi(optimalna prestava za to hitrost)
120km/h-5l/100km v 6. prestavi
Sam tle ti poraba pri 120 fanj ne štima. Če pogledaš naprimer meritve zgoraj iz revije, še dizli nimajo tako nizke porabe. Tista "optimanla prestava za to hitrost" te bo v času lastništva avta lahko stala tut 1000€ zaradi večje porabe goriva. Na obrabi motorja tudi ne boš profitiral, ker se ti bo tako motor večkrat "zavrtel".
Če bi tiste tvoej meritve držale pol tvoj motor... če prtisneš več gasa vbrizga MANJ goriva. narobe svet
drek od avta, aha, ponižali so ti avto, češ da je slabši od vw/honda/bmw in zdej si tečen vsakič ko se kej govori o avtih
120km/h-5l/100km v 6. prestavi
Sam tle ti poraba pri 120 fanj ne štima. Če pogledaš naprimer meritve zgoraj iz revije, še dizli nimajo tako nizke porabe. Tista "optimanla prestava za to hitrost" te bo v času lastništva avta lahko stala tut 1000€ zaradi večje porabe goriva. Na obrabi motorja tudi ne boš profitiral, ker se ti bo tako motor večkrat "zavrtel".
Če bi tiste tvoej meritve držale pol tvoj motor... če prtisneš več gasa vbrizga MANJ goriva. narobe svet
drek od avta, aha, ponižali so ti avto, češ da je slabši od vw/honda/bmw in zdej si tečen vsakič ko se kej govori o avtih
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Blinder ()
IvoJan ::
70km/h-6,5l/100km v 4. prestavi(optimalna prestava za to hitrost)
120km/h-5l/100km v 6. prestavi
Sam tle ti poraba pri 120 fanj ne štima. Če pogledaš naprimer meritve zgoraj iz revije, še dizli nimajo tako nizke porabe. Tista "optimanla prestava za to hitrost" te bo v času lastništva avta lahko stala tut 1000EUR zaradi večje porabe goriva. Na obrabi motorja tudi ne boš profitiral, ker se ti bo tako motor večkrat "zavrtel".
Če bi tiste tvoej meritve držale pol tvoj motor... če prtisneš več gasa vbrizga MANJ goriva. narobe svet
drek od avta, aha, ponižali so ti avto, češ da je slabši od vw/honda/bmw in zdej si tečen vsakič ko se kej govori o avtih
sem ze razlozil da je avto prisilno polnjen s kompresorjem, kar konkretno spremeni porabo :) medtem ko turbinci dosezejo max navor pri 1500-2000 obratih, se pri kompresorju max navor razvije sele pri 3000 obratih. tu pa je potem razlika v porabi. v 4. se motor bolj matra kot 6. ker ne dosega max navora in se s tempomatom tudi bolj zaganja ker tezje vzdrzuje enako hitrost. verjami al pa ne, 7,3l sem imel povprecno porabo do krka :) s tem da je tam kar nekaj tudi voznje po samem otoku in okoli ilirske bistirce :)
|TUF X670E plus WIFI|7900X3D|arctic LF2 360mm|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IvoJan ()
energetik ::
Lej, pravljice o 30% manjši porabi pri 120km/h glede na 70km/h boš težko prodal komurkoli, ki vsaj približno pozna delovanje motorja z notranjim izgorevanjem in osnove fizike.
Zračni upor in s tem porabljena energija je pri 120 3x večja kot pri 70. Tudi če ima tvoja mašina sweet spot šele pri večji moči, bližje 120km/h, sigurno v tisti točki ni 3x bolj učinkovita, kar bi pomenilo _isto_ porabo. Kaj šele da bi bila manjša.
Zračni upor in s tem porabljena energija je pri 120 3x večja kot pri 70. Tudi če ima tvoja mašina sweet spot šele pri večji moči, bližje 120km/h, sigurno v tisti točki ni 3x bolj učinkovita, kar bi pomenilo _isto_ porabo. Kaj šele da bi bila manjša.
WarpedGone ::
...ter vozi drek od avta.
:)
Pač ne razumejo vsi, da se določeni kompromisi v motorju lahko nardijo tut tko, da škodujejo porabi goriva v nekaterih režimih delovanja.
Pač na račun tega, da iz motorja v drugih režimih pol potegneš tolk več.
In ja, za 20% nižja poraba pri 120 kot pri 70 je hudo smešna reč. Pomeni, da je mašina obupno neučinkovita pri nizki obremenitvi. To je nujna posledica raznoraznih dušenj v sesalno izpušnem sistemu - turbine, kompresorji itd. to vse zmanjšuje učinkovitost pri nizki obremenitvi. Večji kot so (i.e. sposobni iz motorja potegnit več moči pri polni obremenitvi) bol delajo štalo pri nizkih močeh ko samo ovirajo pretok zraka in jemlejo enerijo ker so pač tam.
Pri nizkih obremenitvah zato zmaga navaden SDI in bencinar brez lopute, kompresorja in turbine. Sta pa zato oba pri mal večjih obremenitvah poskočna ko crkjen konj.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
erunno ::
90% se vozim po mestu zato imam 1.2 Pando - bencinar (še vseeno ima ti. potovalni računalnik). Poraba pri 70-75 km/h je na sihi cesti nekje 4,2-4,5 l/100km (5 prestava - če pa vozim za počasnejšim tovrnjakom ki gre pravtako 70, na ravni cesti dosežem 3,8), pri 120 je pa poraba nekje 9-10 l/100km (ponavadi vozim ali 110 ali 130 in številke rastejo zelo strmo pri taki majhni mašini: pri 130 je poraba že čez 14 l/100km).
dzinks63 ::
Iz prve roke pri lepi enakomerni konstantni vožnji za bencinca brez turbine Opel Corsa 1.2 16v 80KM, poraba pri 70 cca 4,5-5 l/100km pri 120 cca 6,0-6,5 l/100km. Razlike torej za 1,5l/100km pri obeh hitrostih avtomobil v 5. prestavi.
echo ::
ravnokar si sam dokazal da je lahko pri 70 visja poraba kot pri 120. pri 70 so v 4. obrati nizji kot pri 120 v 6., posledicno je izkoristek slabsi in je poraba visja.
Tole seveda ni vsa resnica. Izkoristek motorja je odvisen tudi od obremenitve motorja (pritisnjenega pedala za plin). Malo pritisnjen plin pomeni slab izkoristek in ravno to se ti dogaja pri 70kmh v četrti.
Je pa res, da turbina in supercharger spremenita konkretne podatke.
Ampak oblika školjčnih BSFC diagramov bi morala ostati enaka.
energetik ::
WarpedGone je izjavil:
In ja, za 20% nižja poraba pri 120 kot pri 70 je hudo smešna reč. Pomeni, da je mašina obupno neučinkovita pri nizki obremenitvi. To je nujna posledica raznoraznih dušenj v sesalno izpušnem sistemu - turbine, kompresorji itd. to vse zmanjšuje učinkovitost pri nizki obremenitvi. Večji kot so (i.e. sposobni iz motorja potegnit več moči pri polni obremenitvi) bol delajo štalo pri nizkih močeh ko samo ovirajo pretok zraka in jemlejo enerijo ker so pač tam.Ne vem, če bi se povsem strinjal, ponavadi super/turbochargerji povečajo učinkovitost oz. razširijo sweetspot še na manjše obrate. Ne najdem sicer BSFC diagrama za kakšnega turbobencinarja, ampak mislim, da imajo turbodizli večjo učinkovitost tudi pri nižjih obratih kot N/A dizli.
Pa tudi če to ne bi držalo, bi morala biti učinkovitost mašine pri 120km/h več kot 3x večja kot pri 70km/h, kar pa je skoraj nemogoče oz. kot praviš bi morala biti obupno neučinkovita pri nizki obremenitvi.
EDIT: evo turbobencinarja. Če primerjam z navadnim bencincem, ima sweet spot skoraj na istem mestu, torej nikakor ne drži, da bi bil turbobencinar grozno neučinkovit pri malih obratih kt trdi @TKburek.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
WarpedGone ::
Ne vem, če bi se povsem strinjal, ponavadi super/turbochargerji povečajo učinkovitost oz. razširijo sweetspot še na manjše obrate.
Razširijo že, ampak ko si enkrat izven sweetspota (in dovolj daleč od njega), si pa na slabšem kot pri NA mašinah. Vrtenje turbine ni zastonj. Sploh pa ne, ko se vrti prepočas, da bi v mašino spumpala uporabno več zraka. Pri kompresorju se to še tolk bol pozna.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
IvoJan ::
WarpedGone je izjavil:
In ja, za 20% nižja poraba pri 120 kot pri 70 je hudo smešna reč. Pomeni, da je mašina obupno neučinkovita pri nizki obremenitvi. To je nujna posledica raznoraznih dušenj v sesalno izpušnem sistemu - turbine, kompresorji itd. to vse zmanjšuje učinkovitost pri nizki obremenitvi. Večji kot so (i.e. sposobni iz motorja potegnit več moči pri polni obremenitvi) bol delajo štalo pri nizkih močeh ko samo ovirajo pretok zraka in jemlejo enerijo ker so pač tam.Ne vem, če bi se povsem strinjal, ponavadi super/turbochargerji povečajo učinkovitost oz. razširijo sweetspot še na manjše obrate. Ne najdem sicer BSFC diagrama za kakšnega turbobencinarja, ampak mislim, da imajo turbodizli večjo učinkovitost tudi pri nižjih obratih kot N/A dizli.
Pa tudi če to ne bi držalo, bi morala biti učinkovitost mašine pri 120km/h več kot 3x večja kot pri 70km/h, kar pa je skoraj nemogoče oz. kot praviš bi morala biti obupno neučinkovita pri nizki obremenitvi.
EDIT: evo turbobencinarja. Če primerjam z navadnim bencincem, ima sweet spot skoraj na istem mestu, torej nikakor ne drži, da bi bil turbobencinar grozno neučinkovit pri malih obratih kt trdi @TKburek.
govoril se mza kompresor in ne turbo bencinarja. se vidi da sploh ne ves kaj je kompresor in kako deluje. kompresor deluje na enaki osnovi kot turbina, razlika je v temu da nekaj moci pobere masini sami ker je gnan preko jermena ki je povezan na glavno gred, turbina pa se vrti s pomocjo izpusnih plinov. turbina ima boljsi izkoristek in dosega vecji navor pri nizjih obratih. kompresor pa veca moc v celotnem rev rangeu, torej navor in moc rasteta do blokade, posledicno je lahko poraba pri visji hitrosti nizja :) nek zgleden boost ta kompresor doseze sele pri 3000-3500 obratih, turbina pa ze pri 2000.
|TUF X670E plus WIFI|7900X3D|arctic LF2 360mm|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IvoJan ()
Blinder ::
Itak ta njegova meritev, da porabi sam 5 l/100 pri 120 kmh se komentira sama.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
IvoJan ::
evo zdaj sem se za foro peljal 120 po obvoznici in je trenutna poraba bila 6,7l. 70kmh nisem probaval
|TUF X670E plus WIFI|7900X3D|arctic LF2 360mm|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
Blinder ::
no to se že boljše sliši. Če se vsak dan po isti poti voziš lahko tudi praktično na isti točki testiraš porabo v različnih brzinah, hitrostih brez, da bi se moral vozit okrog. edino mal bodi pozoren, da slučajno ni močnega vetra, ki bi ti pokvaril natančnost. Pač danes si sproval 120. jutri 70 v IV. pojutrišnjem 70 v VI....
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Grey ::
Nemški Autobahn (Unlimited Edition) Megane 1.5 dCi @ 130 km/h = 4.5 l/100 km
Pozna se, če je cesta delana z Wasservago kot jo delajo v Nemčiji in bolj kvaliteten asfalt kot pa tako ko pri nas delajo pa malo v klanec...v glavnem je skos klanec. Namesto da bi kopali naravnost.
Pozna se, če je cesta delana z Wasservago kot jo delajo v Nemčiji in bolj kvaliteten asfalt kot pa tako ko pri nas delajo pa malo v klanec...v glavnem je skos klanec. Namesto da bi kopali naravnost.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Grey ()
;-) ::
Kaki hepani smo slovencelji.
Saj ko se pelješ v klanec maš pa pač 7l porabe, ko pa greš po klancu dol daš v prestavo da ti motor malce zavira in je poraba reci piši točno 0,0l/100km
Saj ko se pelješ v klanec maš pa pač 7l porabe, ko pa greš po klancu dol daš v prestavo da ti motor malce zavira in je poraba reci piši točno 0,0l/100km
eVro ::
Nemški Autobahn (Unlimited Edition) Megane 1.5 dCi @ 130 km/h = 4.5 l/100 km
Pozna se, če je cesta delana z Wasservago kot jo delajo v Nemčiji in bolj kvaliteten asfalt kot pa tako ko pri nas delajo pa malo v klanec...v glavnem je skos klanec. Namesto da bi kopali naravnost.
dobro da nismo potem tako velika država kot Nemčija, si predstavljaš kako visoko bi prišli na 1000km+ avtoceste iz enega konca države na drugega?
Meritvam porabe preko BCja je potrebno vedno prišteti mersko napako mersko napako števca za hitrost (kaže 5-10% več) in BC-ja (kaže 5-10% manj). Posplošeno seveda. Tale dCi bi torej pri tej hitrosti porabil nekje 5,2 l/100, kar je za 130 km/h še vedno malo.
------------------------------------------
Najnatančnejša meritev, ki se jo da izvesti brez posebne opreme, je da nafilaš tank do konca, se pelješ določeno št. km (meriš z GPS-om), spet tankaš in ti tako pumpa nameri porabljeno količino goriva, GPS pa prevožene kilometre. Tudi števec km v avtu zadošča za domačo natančnost. Niti slučajno pa ni meritev vredna pol kur*, če je nisi ponovil večkrat.
BC je pa igračka, ki je namenjena temu, da če tiščiš avto v rahel klanec in zagledaš dvomestno številko, da se malo ustrašiš in popustiš gas, in deluje.
Utk ::
Še bolj zajebano bi bilo naredit zaključek take avtoceste. Pas v eno smer bi bil na 300 metrih nadomorske, v drugo pa na 1000.
V resnici je enako kot pri nas. Muenchen je 100 metrov višje od recimo Ingolstadta, na tisti razdalji se pa to že pozna s pol litra razlike v eno in drugo smer. Tako da če ne meriš v obe smeri, nisi naredil nič. Pri nas je tudi razlika če greš iz Ljubljane v Postojno ali obratno.
V resnici je enako kot pri nas. Muenchen je 100 metrov višje od recimo Ingolstadta, na tisti razdalji se pa to že pozna s pol litra razlike v eno in drugo smer. Tako da če ne meriš v obe smeri, nisi naredil nič. Pri nas je tudi razlika če greš iz Ljubljane v Postojno ali obratno.
Aston_11 ::
Iz Postojne v KP in nazaj je smiselna višinska primerjava. Dol pridem s 3,8, nazaj s 6,5.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Dizl motorji 1.3-1.5 (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 13847 (10959) | nekoman |
» | Renault Megane GT line 1.6 16v (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )Oddelek: Loža | 65275 (43405) | cebelar123 |
» | Poraba na AC in izven nje (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 22167 (20323) | WarpedGone |
» | Avto z nizko porabo na avtocesti? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 53176 (50057) | Matwic |