Forum » Šola » IT industrija in vrednost diplome
IT industrija in vrednost diplome
BlueRunner ::
KernelPanic je izjavil:
Zaničevanje diplome je res slovenski šport, ker lahko na kakšni privatni šoli, kot je Doba vsak postane inženir informatike. Na FRI ali FERI pa se bo moral krepko potrudit.Nic vec, odkar je bolonjski program. Nivo je drasticno padel. In par predmetov je res debiloidnih za nivo fakultete ...
Imajo pa sedaj Python, kar pomeni, da je to zagotovo dobra stvar.
/sarcasm off
Lepo, da nekateri povedo, da jim fakulteta X pač ni ponudila tistega, kar so si želeli ali pa tistega, kar so menili, da potrebujejo. Nič hudega in kapo dol, če so uspeli na svoji poti.
Vendar pa ne vem zakaj jim je potem potrebno komentirati kako sicer uporabno stvar "popraviti" do točke debilizma, ko se več ne govori o izobrazbi, temveč o usposabljanju.
Največja težava, ki je v Sloveniji še vedno prisotna, je razumevanje vloge klasične univerze in karierne poti v znanosti ter ločitev te poti od t.i. "politehnik" oziroma visokih šol, ki ponujajo tisto, kar išče Lion29. Nadaljevanje usmerjenega izobraževanja (tistega, ki se ga je l. 1992 kratkovidno uničilo) na višjem nivoju pač.
No, "napredek" pa je bil v preteklem desetletju tako sestavljen iz dokončne degeneracije univerzitetnega - znanstvenega programa v "delovno usposabljanje". Kar je morda komu všečno, vendar pa popolnoma zgrešeno, ker država v splošnem potrebuje oboje. Tako moraš za neko resno dodano vrednost imeti tako univerzo, kot tudi politehniko.
Definitivno lahko sem uvrstim angleščino v prvem letniku. Na predavanjih sem imel občutek kot da sem prišel v osnovno šolo ne pa na predavanje univerzitetnega programa neke fakultete. Po drugi strani pa so diskretne strukture res neka čudna veja matematike in rabiš nekaj časa da skapiraš.
Ti povem boljšo foro... angleščina v 1. letniku. Skrajno neresen in nekorekten odnos predavateljice. Najboljša šala. Oceno v indeksu imam 6/6. Pa se mi znanci vsi po vrsti čudijo. Še bolj so se mi čudili v jezikovni šoli, kjer sem se oglasil, ker sem imel višek časa in sem ga investiral v pridobitev CPE. No, najvišji splošen certifikat o znanju angleščine sem pridobil b.p., ni mi pa jasno kakšno angleščino se uči na FRI, da sem tam komaj izpolnil pogoje za pozitivno oceno.
KernelPanic ::
@KernelPanic: ja fak, tak informatik pa res nima kaj iskat v računalništvu, pa bolonjske diplome kar mečejo za taboNo tebi je to smesno, meni ni bilo, se manj pa asistentu, ce sem bil jaz zgrozen, bi moral videti trenutno mimiko na njegovem izrazu. In da, informatik nima kaj iskat v tej vezi, ce ne pozna osnov. Izracunat zaporedno vezavo dveh uporov in umestiti novo vrednost v enacbo (ki je v bistvu nic vec kot malo vecji ulomek) zna domala vsak dijak katerekoli tehnicne srednje sole. Doticni tip me je pa razpizdil totalno v odmoru, kjer se je lepo ob cigaretu delal norca iz asistenta, ces, kaj komplicira. Navrgel sem mu par krepkih.
Isotropic ::
kaj sele ti delas, da si ze zaposlen, pa se vedno nimas tega predmeta... mal heca more bit
(ne upostevaj, ce se izobrazujes ob delu)
(ne upostevaj, ce se izobrazujes ob delu)
KernelPanic ::
kaj sele ti delas, da si ze zaposlen, pa se vedno nimas tega predmeta... mal heca more bitNe poznas moje zgodbe, zato te prosim, da se ne norcujes iz mene. Ta predmet sem jaz ze opravil, davno nazaj, bistveno na visjem nivoju, z 8/10. Pa ne gre se samo za ta doticni predmet, ampak za sam koncept bolonjskega izobrazevanja, ki je popolnoma zgresen.
(ne upostevaj, ce se izobrazujes ob delu)
BlueRunner ::
IMHO koncept kot taksen ni zgresen. Je pa v celoti zgresena njegova lokalna implementacija.
Koncept je namrec bil, da so programi med enakovrednimi solami medsebojno primerljivi in, da lahko student na ta nacin skupaj sestavi tudi bolj zanimive usmeritve, ob upostevanju smiselnih predpogojev. Npr. ne bos studiral racunalniskega vida, ce nimas pojma o matematiki, ipd.
No, lokalna verzija tega je, da so programi sli na najnizji mozen skupni imenovalec, namesto upostevanja smiselnih predpogojev pa se je stvar razvodenelo do tocke, da ti se celo strokovne srednje sole dajo bolj poglobljeno znanje, kot pa ga lahko pridobis v rednem programu. Vse to pa samo zato, da si lahko predmete skoraj izbiras a-la carte. No, skoraj... to pa zato, ker imas potem nekaj kozlov, ki poskrbijo, da imas vedno nekaj ekstra in potem ne mores npr. uciti matematike in konstruiranja na strojnistvu in robotike/kibernetike pa na elektro. Nope. Ker se je ze poskrbelo, da tudi znotraj univerze med fakultetami (zunaj so jih bolj posreceno poimenovali z "oddelki") tezko dobis medsebojno priznane predmete.
Skratka... zelo dosledno se je sledilo nacelu, da se usposablja za delo na traku, ne pa intelektualno elito. Bolonja je bila samo prikladen mehanizem rusenja sistema, ki sicer res ni bil brez napak, se pa boljim, da se bo izkazalo, da je bil po rezultatih mnogo naprednejsi.
Koncept je namrec bil, da so programi med enakovrednimi solami medsebojno primerljivi in, da lahko student na ta nacin skupaj sestavi tudi bolj zanimive usmeritve, ob upostevanju smiselnih predpogojev. Npr. ne bos studiral racunalniskega vida, ce nimas pojma o matematiki, ipd.
No, lokalna verzija tega je, da so programi sli na najnizji mozen skupni imenovalec, namesto upostevanja smiselnih predpogojev pa se je stvar razvodenelo do tocke, da ti se celo strokovne srednje sole dajo bolj poglobljeno znanje, kot pa ga lahko pridobis v rednem programu. Vse to pa samo zato, da si lahko predmete skoraj izbiras a-la carte. No, skoraj... to pa zato, ker imas potem nekaj kozlov, ki poskrbijo, da imas vedno nekaj ekstra in potem ne mores npr. uciti matematike in konstruiranja na strojnistvu in robotike/kibernetike pa na elektro. Nope. Ker se je ze poskrbelo, da tudi znotraj univerze med fakultetami (zunaj so jih bolj posreceno poimenovali z "oddelki") tezko dobis medsebojno priznane predmete.
Skratka... zelo dosledno se je sledilo nacelu, da se usposablja za delo na traku, ne pa intelektualno elito. Bolonja je bila samo prikladen mehanizem rusenja sistema, ki sicer res ni bil brez napak, se pa boljim, da se bo izkazalo, da je bil po rezultatih mnogo naprednejsi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
Isotropic ::
se da, kolikor mi je znano, ene par predmetov v letu lahko opravljas na drugi fakulteti (mislim da dva)
hatchette ::
Tezava FRI-ja in FE-ja je predvsem v uporabnosti studijev. Predvsem je problem ker so stvari narobe obrnjene. Realen primer FRI-ja...
1. letnik analiza - fourierjeve transformacije
Stvar je za neizkusenega programerja/racunalnicarja popolnoma nepotrebna in neuporabna. In bi se morali lotiti te teme povsem drugace - iz uporabnega stalisca. Konec prvega letnika bi morali studenti narediti program za spektralno analizo zvoka - kar lahko brez vecjih tezav naredis brez poznavanja fourierjevih transformacij. - v visjih letnikih bi pa znanje nadgradili z matematiko (iz prakticnega vidika) in stvar precej optimizirali z uporabo FT.
Sicer se pa profesionalno se ukvarjam s programiranjem ze vec kot 10 let in nisem nikoli potreboval ekstenzivnega znanja diskretnih struktur (z uporabo binarnih optimizacij koda hitro postane neberljiva) in najvec kar sem potreboval od matematike je sestevanje, odstevanje, mnozenje in deljenje (no mogoce sem nekajkrat celo uporabil koren).
Po drugi strani se pa zgrazam nad neberljivostjo kode, ki jo na forume limajo nasi vrli studenti - najhuje pa je, da potem dobijo nalogo ocenjeno s pozitivno oceno.
In tako bi morali forsirat programiranje 21-ega stoletja.
- Test driven development (TDD)
- continuous integration (CI)
- model-view separation (MVC)
- dependency injection
To ne tako, da se o tem enkrat ali dvakrat pove... ampak, da se za vsako nalogo to zahteva.
Z algoritmi in podobnimi matematicno zahtevnimi resitvami naj se ukvarjajo matematiki in IT akademiki. Za 99% diplomantov FRI-ja pa je to nepotrebno (ne)znanje.
1. letnik analiza - fourierjeve transformacije
Stvar je za neizkusenega programerja/racunalnicarja popolnoma nepotrebna in neuporabna. In bi se morali lotiti te teme povsem drugace - iz uporabnega stalisca. Konec prvega letnika bi morali studenti narediti program za spektralno analizo zvoka - kar lahko brez vecjih tezav naredis brez poznavanja fourierjevih transformacij. - v visjih letnikih bi pa znanje nadgradili z matematiko (iz prakticnega vidika) in stvar precej optimizirali z uporabo FT.
Sicer se pa profesionalno se ukvarjam s programiranjem ze vec kot 10 let in nisem nikoli potreboval ekstenzivnega znanja diskretnih struktur (z uporabo binarnih optimizacij koda hitro postane neberljiva) in najvec kar sem potreboval od matematike je sestevanje, odstevanje, mnozenje in deljenje (no mogoce sem nekajkrat celo uporabil koren).
Po drugi strani se pa zgrazam nad neberljivostjo kode, ki jo na forume limajo nasi vrli studenti - najhuje pa je, da potem dobijo nalogo ocenjeno s pozitivno oceno.
In tako bi morali forsirat programiranje 21-ega stoletja.
- Test driven development (TDD)
- continuous integration (CI)
- model-view separation (MVC)
- dependency injection
To ne tako, da se o tem enkrat ali dvakrat pove... ampak, da se za vsako nalogo to zahteva.
Z algoritmi in podobnimi matematicno zahtevnimi resitvami naj se ukvarjajo matematiki in IT akademiki. Za 99% diplomantov FRI-ja pa je to nepotrebno (ne)znanje.
Isotropic ::
fri ne izobrazuje programerjev, ampak computer scientiste. vsaj UNI, vsš ima bolj prakticna znanja afaik (tudi bolj industrijsko zanimiva, recimo rac. vid)
BlueRunner ::
In tako bi morali forsirat programiranje 21-ega stoletja.
- Test driven development (TDD)
- continuous integration (CI)
- model-view separation (MVC)
- dependency injection
To ne tako, da se o tem enkrat ali dvakrat pove... ampak, da se za vsako nalogo to zahteva.
Z algoritmi in podobnimi matematicno zahtevnimi resitvami naj se ukvarjajo matematiki in IT akademiki. Za 99% diplomantov FRI-ja pa je to nepotrebno (ne)znanje.
Realen problem 99% vseh kritikov programov na FRI je njihovo lastno mnenje, da je to "faks za delanje programerjev". Temu ni bilo tako in temu tudi ne sme biti tako. Žal pa se je še posebej v zadnji "petletki" naredilo cel kp korakov ravno v smer, da FRI vsaj po vsebini postaja tiskarna programerjev. Pa še to ne ravno dobra tiskarna.
Rad bi videl, da si vsi tisti, ki želijo "štancanje programerjev" posvetijo kakšnem novi visoki šoli in pustijo znanstvene programe to, kar naj bi bili. Znanstveni. Kar to pomeni pa je tudi to, da se zgoraj navedeni organizacijski in tehnični pristopi (zakaj so sploh našteti pomešano???) obdelajo skupaj še z ostalimi sorodnimi pri dveh predmetih/temah. Preostalih 20-30 vsebin pa seveda pokrije še ostalo širino, ki jo potrebuje nekdo, ki naj sploh upa na to, da bo lahko na CS področju oral ledino in ne samo mojstrsko ponavljal priučene vzorce.
Dodaten in temu vzporeden idiotizem pa je razmišljanje, da potrebuješ za vsako delo "diplomanta". Bedarija. Vendar pa v državi, kjer ni bilo namenske in na takšen način tudi dejansko profilirane "visoke šole za programerje", se je potem zaposljevalo napačen kader z napačno izobrazbo na napačna delovna mesta.
Idioti prve klase, ki so to počeli in potem privedli do pritiska na programe FRI, naj se prilagodijo njim, namesto, da bi se dejansko vzpostavilo šolo, ki bi pokrivala to izobrazbeno nišo. Nekako tako, kot bi se zdravnike sililo delati v veterinarskih klinikah. Saj nekateri se bi lahko priučili in nekateri bi lahko bili tudi odlični veterinarji. Ampak nekako ni point, da rineš notri ljudi, ki se niso izobraževali za to in se potem pritožuješ nad medicinsko fakulteto, da je zanič, ker od tam ne pridejo dobri veterinarji.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
KernelPanic ::
BlueRunner je izjavil:
IMHO koncept kot taksen ni zgresen. Je pa v celoti zgresena njegova lokalna implementacija.Podpis, lepo povedno. Pohvale! Pa zanima me, kolko procentov danasnjih FRI studentov bi prilezlo v visje letnike starega UNI programa ... Tudi z prejsnim studijem ni bilo vse v redu, vendar glede razmerja teorija/praksa pa mislim, da bi bilo se najboljsi program med bolonjo in starimi programi.
Koncept je namrec bil, da so programi med enakovrednimi solami medsebojno primerljivi in, da lahko student na ta nacin skupaj sestavi tudi bolj zanimive usmeritve, ob upostevanju smiselnih predpogojev. Npr. ne bos studiral racunalniskega vida, ce nimas pojma o matematiki, ipd.
No, lokalna verzija tega je, da so programi sli na najnizji mozen skupni imenovalec, namesto upostevanja smiselnih predpogojev pa se je stvar razvodenelo do tocke, da ti se celo strokovne srednje sole dajo bolj poglobljeno znanje, kot pa ga lahko pridobis v rednem programu. Vse to pa samo zato, da si lahko predmete skoraj izbiras a-la carte. No, skoraj... to pa zato, ker imas potem nekaj kozlov, ki poskrbijo, da imas vedno nekaj ekstra in potem ne mores npr. uciti matematike in konstruiranja na strojnistvu in robotike/kibernetike pa na elektro. Nope. Ker se je ze poskrbelo, da tudi znotraj univerze med fakultetami (zunaj so jih bolj posreceno poimenovali z "oddelki") tezko dobis medsebojno priznane predmete.
Skratka... zelo dosledno se je sledilo nacelu, da se usposablja za delo na traku, ne pa intelektualno elito. Bolonja je bila samo prikladen mehanizem rusenja sistema, ki sicer res ni bil brez napak, se pa boljim, da se bo izkazalo, da je bil po rezultatih mnogo naprednejsi.
detroit ::
BlueRunner
Hehe enako mislim da sem dobil 6/6 mogoče 7/7 pa no ja recimo da znam za več
Hehe enako mislim da sem dobil 6/6 mogoče 7/7 pa no ja recimo da znam za več
Skero
Zgodovina sprememb…
- spremenil: detroit ()
BlueRunner ::
Saj. Kaj pa imajo pojma pri na Cambridgu o anglescini. Valjda ena predavateljica na FRI bolj objektivno in konsistentno ocenjuje znanje.
Jap. Ta peripetija me se danes nasmeje.
Ne bom pa iz tega posplosil, da je program zanic, faks zanic, vsi predavatelji zanic ali pa se kaj tertjega za kar nimam nikakrsne podlage ali argumenta. So pa verjetno povsod kaksne cvetke, kjer se ustavis in malo pocohas po glavi.
Jap. Ta peripetija me se danes nasmeje.
Ne bom pa iz tega posplosil, da je program zanic, faks zanic, vsi predavatelji zanic ali pa se kaj tertjega za kar nimam nikakrsne podlage ali argumenta. So pa verjetno povsod kaksne cvetke, kjer se ustavis in malo pocohas po glavi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
Mavrik ::
Sicer se pa profesionalno se ukvarjam s programiranjem ze vec kot 10 let in nisem nikoli potreboval ekstenzivnega znanja diskretnih struktur (z uporabo binarnih optimizacij koda hitro postane neberljiva) in najvec kar sem potreboval od matematike je sestevanje, odstevanje, mnozenje in deljenje (no mogoce sem nekajkrat celo uporabil koren).
Očitno pač delaš napačne stvari - jaz praktično dnevno rabim tako znanje matematike, diskretnih struktur, DSPja ter še par takih "matematičnih" predmetov. Kako točno pa bereš in razumeš paperje na temo CS če tega ne uporabljaš? A kucaš spletne strani za s.p.je?
Kot je rekel BlueRunner - FRI je CS faks in ga je rinit v nekaj, kar izobražuje code-monkeye popolnoma narobe, saj bomo tako še tistih drobiž CS strokovnjakov na leto, ki mu ga uspe sproducirati izgubili.
The truth is rarely pure and never simple.
jype ::
hatchette> Sicer se pa profesionalno se ukvarjam s programiranjem ze vec kot 10 let in nisem nikoli potreboval ekstenzivnega znanja diskretnih struktur (z uporabo binarnih optimizacij koda hitro postane neberljiva) in najvec kar sem potreboval od matematike je sestevanje, odstevanje, mnozenje in deljenje (no mogoce sem nekajkrat celo uporabil koren).
Jaz pa nisem hodil na noben faks, pa se ves čas spopadam s problemi, ki zahtevajo kombinacijo obvladovanja praktično vse visokošolske matematike in poglobljenega poznavanja delovanja sodobnih računalnikov.
Osnovo za prvo sem dobil iz literature, osnovo za drugo pa skozi srečno naključje: Poleg prvega računalnika smo dobili
kjer je skozi primere razloženo delovanje računalnika praktično vse od električnih signalov naprej.
Pravzaprav bi rad šel na faks zapolnit luknje, za katere sploh ne vem da jih imam, ker o snovi vem premalo, ampak časa za to še nekaj časa ne bom imel.
Jaz pa nisem hodil na noben faks, pa se ves čas spopadam s problemi, ki zahtevajo kombinacijo obvladovanja praktično vse visokošolske matematike in poglobljenega poznavanja delovanja sodobnih računalnikov.
Osnovo za prvo sem dobil iz literature, osnovo za drugo pa skozi srečno naključje: Poleg prvega računalnika smo dobili
kjer je skozi primere razloženo delovanje računalnika praktično vse od električnih signalov naprej.
Pravzaprav bi rad šel na faks zapolnit luknje, za katere sploh ne vem da jih imam, ker o snovi vem premalo, ampak časa za to še nekaj časa ne bom imel.
dolenc ::
Od faksa lako veliko odneseš, če veš po katero znanje si prišel. Tudi za stvari, ki se ti zdijo v štartu nepotrebne, če jih znaš preslikat v realno situacijo(razno družboslovje), ti pojasni zadeve, ki si mislil, da te ne zanimajo. Slovensko šolstvo je res malo slabo zastavljeno, ampak če kombiniraš z delom in pravilno pristopiš k študiju (brez prisile, ampak bolj raziskovalno) ima precej veliko vrednost, pa to pravi oseba, ki bi še ne dolgo tega rekel da je študij brez veze, slabo zastavljen in nič vreden :)
BlueRunner ::
Kot je rekel BlueRunner - FRI je CS faks in ga je rinit v nekaj, kar izobražuje code-monkeye popolnoma narobe, saj bomo tako še tistih drobiž CS strokovnjakov na leto, ki mu ga uspe sproducirati izgubili.
Nisem ciljal na code-monkeye in milo receno se mi zdi oznaka prevec zaljiva. Programiranje je veja CS, ki si lahko cisto upraviceno zasluzi dodatno pozornost in usmerjeno izobrazevanje. Ni pa CS == programiranje, kot nekateri radi posplosujejo.
Imeli smo soliden CS faks. Kaj bi imelo vec smisla? Narediti novo visoko solo za programerje, ali fentati soliden CS faks v taksno visoko solo in se odreci CS?
MaTTe ::
Trenutno sem študent prvega letnika na FERI, smer RIT-UN in ko sem se vpisoval na ta program sem imel precej visoka pričakovanja. Končno bom šel na neko resno univerzo in pustil za sabo šalo od srednje šole, kjer je bilo 3/4 nesposobnih profesorjev in kup družboslovnih predmetov, s katerimi so me posiljevali. No, sedaj je sredina drugega semestra in lahko rečem samo to, da sem precej razočaram nad vsem skupaj. Mogoče se bo z leti kaj izboljšalo, kar močno dvomim ampak stanje zaenkrat ni preveč rožnato, samo tako slabo pa tudi ni no :)
Predmeti, ki jih poučujejo niti niso faljeni. So računalniško usmerjeni, razen matematike ter angleščine (shocker), snov, ki jo pa na njih spredavajo je pa tako, da njena uporabnost variira od predmeta do predmeta. Problem nastane tudi ko profesorji že več let eno in isto stvar predavajo. Za določene vem, ker sem dobil od enega kolega, ki je sedaj 3 letnik njegovo zbirko PDF-jev za določen predmet in so bila dobesedno identična predavanja. Ne bi škodilo, če bi vsake toliko malo osvežili snov, ki jo predavajo, da bi malo sledili trenutnim trendom. Ampak zakaj bi, če ni treba. Tisto kar je na PDF-jih preberejo dol in to je vse kar naredijo nekateri profesorji ampak eni vsaj to dobro znajo, medtem ko sem naletel tudi na takšne profesorje, ki si tega naziva niti ne zaslužijo, ne, da bi jim moral še kdo plačati za delo, ki ga opravljajo. Kot že rečeno, so dobri profesorji, povprečni in totalne cvetke, kar sem bil prepričan, da na takšni univerzi ne bom srečal.
Glede vaj, ki so mimogrede obvezne in pri vsakem predmetu, pa nimam ravno nekih hudih pripomb. Včasih je malo tečno, ko za neko vajo želijo, da delaš ne vem kako podrobno in potem porabiš več ur časa za neke bedarije, namesto, da bi se učil nekaj pametnega. Asistenti v večini uredu, nekaterim je pa plagitiranje malo stopilo v glavo in mislijo, da vsi samo kopiramo :)
Za konec bi pa rekel še to, da me začenja malo postajati strah glede tega, kako bo po končani univerzi, ko bo diploma v roki in bo treba najti neko delo. Na študenskem servisu sem malo gledam (i know...) in sem opazil, da že tam zahtevajo, da si multipraktik, ki ima več let izkušenj. Zato bi bil hvaležen vsakomur, ki bi lahko delil kakšno mnenje o tem kaj dejansko potem pričakujejo ko se redno zaposliš nekje v kakšenm podjetju in kako vse skupaj poteka, ker bi rad enkrat bil tudi sam programer.
Predmeti, ki jih poučujejo niti niso faljeni. So računalniško usmerjeni, razen matematike ter angleščine (shocker), snov, ki jo pa na njih spredavajo je pa tako, da njena uporabnost variira od predmeta do predmeta. Problem nastane tudi ko profesorji že več let eno in isto stvar predavajo. Za določene vem, ker sem dobil od enega kolega, ki je sedaj 3 letnik njegovo zbirko PDF-jev za določen predmet in so bila dobesedno identična predavanja. Ne bi škodilo, če bi vsake toliko malo osvežili snov, ki jo predavajo, da bi malo sledili trenutnim trendom. Ampak zakaj bi, če ni treba. Tisto kar je na PDF-jih preberejo dol in to je vse kar naredijo nekateri profesorji ampak eni vsaj to dobro znajo, medtem ko sem naletel tudi na takšne profesorje, ki si tega naziva niti ne zaslužijo, ne, da bi jim moral še kdo plačati za delo, ki ga opravljajo. Kot že rečeno, so dobri profesorji, povprečni in totalne cvetke, kar sem bil prepričan, da na takšni univerzi ne bom srečal.
Glede vaj, ki so mimogrede obvezne in pri vsakem predmetu, pa nimam ravno nekih hudih pripomb. Včasih je malo tečno, ko za neko vajo želijo, da delaš ne vem kako podrobno in potem porabiš več ur časa za neke bedarije, namesto, da bi se učil nekaj pametnega. Asistenti v večini uredu, nekaterim je pa plagitiranje malo stopilo v glavo in mislijo, da vsi samo kopiramo :)
Za konec bi pa rekel še to, da me začenja malo postajati strah glede tega, kako bo po končani univerzi, ko bo diploma v roki in bo treba najti neko delo. Na študenskem servisu sem malo gledam (i know...) in sem opazil, da že tam zahtevajo, da si multipraktik, ki ima več let izkušenj. Zato bi bil hvaležen vsakomur, ki bi lahko delil kakšno mnenje o tem kaj dejansko potem pričakujejo ko se redno zaposliš nekje v kakšenm podjetju in kako vse skupaj poteka, ker bi rad enkrat bil tudi sam programer.
jype ::
MaTTe> kup družboslovnih predmetov, s katerimi so me posiljevali.
http://de.wikipedia.org/wiki/Fachidiot
Don't do it.
MaTTe> Za konec bi pa rekel še to, da me začenja malo postajati strah glede tega, kako bo po končani univerzi, ko bo diploma v roki in bo treba najti neko delo.
Že zdaj išči delo. Jaz sem prve reči za "službo" delal še preden sem končal srednjo šolo. Seveda so bila plačila v valuti obsceno mizerna, dobil sem pa izkušnje in sem ter tja kakšno igračo, s katero sem se potem lahko učil naprej.
http://de.wikipedia.org/wiki/Fachidiot
Don't do it.
MaTTe> Za konec bi pa rekel še to, da me začenja malo postajati strah glede tega, kako bo po končani univerzi, ko bo diploma v roki in bo treba najti neko delo.
Že zdaj išči delo. Jaz sem prve reči za "službo" delal še preden sem končal srednjo šolo. Seveda so bila plačila v valuti obsceno mizerna, dobil sem pa izkušnje in sem ter tja kakšno igračo, s katero sem se potem lahko učil naprej.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
noraguta ::
Realen problem 99% vseh kritikov programov na FRI je njihovo lastno mnenje, da je to "faks za delanje programerjev". Temu ni bilo tako in temu tudi ne sme biti tako. Žal pa se je še posebej v zadnji "petletki" naredilo cel kp korakov ravno v smer, da FRI vsaj po vsebini postaja tiskarna programerjev. Pa še to ne ravno dobra tiskarna.glej njega dni nam je dekan(kodek) na taisti univerzi povedal ,da nas ne bodo ničesar praktičnega naučili. wtf? zakaj potem sploh še pet let usposabljanja? resnici na ljubo je bilo nekaj predmetov vsaj zame prav zzsvetljujočih(konkretno najbolj diskretne strukture, tudi optimizacijske metode niso bile od muh) ampak potem so bili pa predmeti pod ravnjo vsakega minimalnega higienskega minimuma zmagovalec je bilo OTI(dobnikarju ni jasno amam nič), vmes imaš pa praktične bisere kot je osredkar kateri proba naučit bodočega inžinirja dojemanja vsaj linearne funkcije, akoravno mu je Neža niti ne tako slabo detaljno predstavila analizo ampak na koncu je skupen rezultat porazen, znanja se ne nadrajujejo aplikativnost je pa itak hudobna mačeha na FRIju.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
MaTTe ::
Hehe, vidim, da se nisem najboljše izrazil. Z družboslovjem nimam problemov. Problem je pa nastal v SŠ ko so te dobesedno silili, da si se učil na pamet nekaj (sploh datume...), kar ni ne zanimivo, še manj pa uporabno.
Da bi si pa sedaj že poiskal službo je pa dobra ideja, samo kaj ko ni časa za kaj takšnega. Vaje so obvezne, predavanja pa do neke mere tudi uporabna in potem je problem še v tem, da trenutno odkrito povedano nisem ravno hudo programersko podkovan ... :/
Da bi si pa sedaj že poiskal službo je pa dobra ideja, samo kaj ko ni časa za kaj takšnega. Vaje so obvezne, predavanja pa do neke mere tudi uporabna in potem je problem še v tem, da trenutno odkrito povedano nisem ravno hudo programersko podkovan ... :/
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MaTTe ()
jype ::
Nujno se moraš lotiti težav industrije, da jih boš znal obravnavat, ko boš končal faks. Če nimaš časa za to, potem je bolje, da faks in stroko kar pustiš (ja, resno mislim).
noraguta ::
Nujno se moraš lotiti težav industrije, da jih boš znal obravnavat, ko boš končal faks. Če nimaš časa za to, potem je bolje, da faks in stroko kar pustiš (ja, resno mislim).
to ni tko easy, na faksu ne vedo kaj bodo problemi industrije čez pet let. Ampak ker gre za aplikativno znanost je fejst, da so vsaj up to date z trenutnimi trendi.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Mavrik ::
Zato te pa na faksu učijo stvari, ki ne bodo zastarele čez pet let, ti pa se samo moraš mal dalje stegniti in pogledati kako jih prevedeš na najnovejšo modo.
The truth is rarely pure and never simple.
MaTTe ::
jype torej naj pustim fax in grem delat za trak, samo zato, ker nimam časa, da bi programiral za neko podjetje ob faxu? Ne vem no ...
jype ::
MaTTe> jype torej naj pustim fax in grem delat za trak, samo zato, ker nimam časa, da bi programiral za neko podjetje ob faxu? Ne vem no ...
Kaj pa misliš počet z znanjem, ki ti ga ponujajo na faksu? Boš po faksu še nekaj let živel od socialne podpore in se učil programiranja?
Praktično edina reč, ki jo z diplomo in brez praktičnega znanja lahko počneš, je delo na faksu.
Kaj pa misliš počet z znanjem, ki ti ga ponujajo na faksu? Boš po faksu še nekaj let živel od socialne podpore in se učil programiranja?
Praktično edina reč, ki jo z diplomo in brez praktičnega znanja lahko počneš, je delo na faksu.
thramos ::
Obstajajo tudi podjetja (oziroma so, verjetno so nekatera še vedno), ki si lahko privoščijo, da svežega informatika zaposlijo in izučijo. Vsekakor pa je za takšnega diplomiranca izbira bolj omejena in plača temu primerna ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: thramos ()
Isotropic ::
to te itak mora prakticno vsaka firma, ce se prej nisi slucajno (ker je vec razlicnih nesorodnih podrocij pac) za hobi ukvarjal tocno s to zadevo (recimo rac. vid, web strani..., bolj v detajle kot na faksu seveda)
noraguta ::
Zato te pa na faksu učijo stvari, ki ne bodo zastarele čez pet let, ti pa se samo moraš mal dalje stegniti in pogledati kako jih prevedeš na najnovejšo modo.
oboje skup ne gre al pa gre 1-2 % vpisanih. pa še ti morajo bit ekstremno pridni. hudič je da te faks ne integrira niti v obstoječe trende.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
jype ::
Saj to ni namen faksa. Faks ti da temelje, iz katerih potem pri delu dejansko izhajaš. Da nisi obrtnik, takorekoč.
BlueRunner ::
Realen problem 99% vseh kritikov programov na FRI je njihovo lastno mnenje, da je to "faks za delanje programerjev". Temu ni bilo tako in temu tudi ne sme biti tako. Žal pa se je še posebej v zadnji "petletki" naredilo cel kp korakov ravno v smer, da FRI vsaj po vsebini postaja tiskarna programerjev. Pa še to ne ravno dobra tiskarna.glej njega dni nam je dekan(kodek) na taisti univerzi povedal ,da nas ne bodo ničesar praktičnega naučili. wtf? zakaj potem sploh še pet let usposabljanja?
To gre z roko v roki s tem, da se tudi v osnovni soli in gimnaziji ne naucis nicesar prakticnega. Ce zelis prakticno znanje, ki ga bos lahko neposredno uporabil nasednji dan po zakljucku sole, gres na katero izmed obrtnih sol. Drugje je svet pac taksen, da moras priti ven z dobrimi temelji na katerih lahko potem postavis to, kar si pac zelis in mislis, da svet potrebuje.
Kolikor poznam Kodeka je bilo to njegovo stalisce - ne pricakovati, da boste s tem znanjem naslednji dan razturali. Kar je v osnovi posteno stalisce, ce gledas na FRI (FER?) kot na solo za intelektualno elito, kar si mislim, da naj bi bila strategija univerze. Za ostale trzne nise imas druge sole oziroma programe, ki so bili in so se vedno po krivici zanicevani.
Sosolec je v gimnaziji profesorja vprasal kaksno korist bo imel v zivljenju od matematike. Ta mu je dal 5 tolarjev in jih pospremil z besedami, da naj jih ima, da se ne bo ravno zastonj ucil.
Takrat dobra sala, po vec letih pa tudi dobra zivljenjska lekcija. Nikoi ne ves kaj bos potreboval in, ko bos to najbolj potreboval, bo za ucenje obicajno ze prepozno.
znanja se ne nadrajujejo aplikativnost je pa itak hudobna mačeha na FRIju.
To vidim kot objektivno kritiko, da je (tudi) FRI preprosto popu**l na tocki, ko bi moral preprosto privabiti vec gostujocih predavateljev, jim dati tudi po celotne semestre in v splosnem poskrbeti za klimo akademskega soocanja razlicnih idej, kar bi, vsaj po moji oceni, v veliki meri razbilo zatohlo vrtickarstvo med razlicnimi katedrami in tudi predmeti. To pa bi v veliki meri razresilo tudi tvojo cisto dobro diagnozo, da je premalo izmenjave znanj med predmeti/predavatelji na eni strani in tudi premalo demonstracij kako se posamezna znanja trenutno aplicirajo "v industriji". Pri temu pa ne ciljam na "aplikativnost" v smislu ponavljanja tega, kar ze pocne industrija, temvec "demostracijo aplikativnosti" v smislu, da se novo gradi na ramenih in temeljih ze obstojecega.
noraguta ::
glej na aplikativnem področju šele na obrtništvu (al pa industriji) lahko gradiš. gospodarstvo zgolj z dodano vrednostjo ne obstaja. enostavno morš vedt kje in kako aplicirat npr. matematično analizo. vidav pač ni dorastel v tem primeru kreyszig-u.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
noraguta ::
tu se pa povsem strinjava. pa vsaj osnovni higienski minimum bi moral bit. in nekateri predavaleji temu niso zadostili, za mojga letnika je bilo znano da OTI ne more sledit spremnjenim nazivom spremeljivk v sumi.
To vidim kot objektivno kritiko, da je (tudi) FRI preprosto popu**l na tocki, ko bi moral preprosto privabiti vec gostujocih predavateljev, jim dati tudi po celotne semestre in v splosnem poskrbeti za klimo akademskega soocanja razlicnih idej, kar bi, vsaj po moji oceni, v veliki meri razbilo zatohlo vrtickarstvo med razlicnimi katedrami in tudi predmeti. To pa bi v veliki meri razresilo tudi tvojo cisto dobro diagnozo, da je premalo izmenjave znanj med predmeti/predavatelji na eni strani in tudi premalo demonstracij kako se posamezna znanja trenutno aplicirajo "v industriji". Pri temu pa ne ciljam na "aplikativnost" v smislu ponavljanja tega, kar ze pocne industrija, temvec "demostracijo aplikativnosti" v smislu, da se novo gradi na ramenih in temeljih ze obstojecega.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
x3ca ::
kaj pa bi se po vašem mnenju mogl učit na faxu, da bi rekli, da je praktičen in aplikativen? namreč meni se zdi FRI kar precej praktičen. če pa vse nardiš po liniji najmanšega odpora in nič sam ne raziskuješ, je pa itak tvoj problem in nič čudnega, da nisi za v službo. pa sej to je itak povsod tko.
BlueRunner ::
tu se pa povsem strinjava. pa vsaj osnovni higienski minimum bi moral bit. in nekateri predavaleji temu niso zadostili, za mojga letnika je bilo znano da OTI ne more sledit spremnjenim nazivom spremeljivk v sumi.
Sedaj pa sledi kronsko vprasanje:
Kaj je bolje:
a) pustiti, da se FRI do konca degenerira, kamor se je ze zacel degenerirati (samo se strokovni programi po meri fiktivnih delodajalcev), vzporedno pa se ustanovi nova fakulteta, ki bo imela v poslanstvu izobrazevanje intelektualne elite.
b) strokovne programe prenesti na novo fakulteto ali pa jih vsaj zelo strogo lociti od univerzitetnega poslanstva.
c) nekaj tretjega?
Za a) se mi zdi skoda, ker FRI dejansko ima neko zgodovino in ugled, ki bi jih na ta nacin v celoti zapravili. Sola pa, ki v poslanstvu nima primarno izobrazevanja intelektualne elite, nekako ne sodi v univerzo.
Za b) se mi zdi boljse, vendar pa tezko izvedljivo, ker bodo potem vedno pritiski, da se univerzitetno poslanstvo podreja mnozicnosti prakticnega izobrazevanja.
c) pa naj rpedlaga kdo drug.
noraguta ::
jaz bi bil kar za c. uvset mednarodne programe(da lahko poda oceno še kdo drug kot kot vantje iz iste oštarije).
podtočka pa stvar profilirat na dejansko zaposljivost kadra. ker roko na srce večino diplomanov bi lahko na naloge katere kasneje opravljajo priučili na višji šoli čene celo v srednji.
podtočka pa stvar profilirat na dejansko zaposljivost kadra. ker roko na srce večino diplomanov bi lahko na naloge katere kasneje opravljajo priučili na višji šoli čene celo v srednji.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
BlueRunner ::
jaz bi bil kar za c. uvset mednarodne programe(da lahko poda oceno še kdo drug kot kot vantje iz iste oštarije).
Kaj je to "mednaroden program"?
podtočka pa stvar profilirat na dejansko zaposljivost kadra. ker roko na srce večino diplomanov bi lahko na naloge katere kasneje opravljajo priučili na višji šoli čene celo v srednji.
To je potem tocka a). Pustis, da gre FRI dol po stopnji izobrazbe in naredis novo fakulteto vredno univerzitetnega clanstva. Non-withstanding, da tudi vecina preostalih clanic tako ali tako vec ne izpolnjuje ravno najbolje tega, kar naj bi "univerza" bojda pocela.
noraguta ::
To je potem tocka a). Pustis, da gre FRI dol po stopnji izobrazbe in naredis novo fakulteto vredno univerzitetnega clanstva. Non-withstanding, da tudi vecina preostalih clanic tako ali tako vec ne izpolnjuje ravno najbolje tega, kar naj bi "univerza" bojda pocela.
konec koncev tudi ena možnosti sej je uporabna matematka čez cesto.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
BlueRunner ::
To je potem tocka a). Pustis, da gre FRI dol po stopnji izobrazbe in naredis novo fakulteto vredno univerzitetnega clanstva. Non-withstanding, da tudi vecina preostalih clanic tako ali tako vec ne izpolnjuje ravno najbolje tega, kar naj bi "univerza" bojda pocela.
konec koncev tudi ena možnosti sej je uporabna matematka čez cesto.
Se strinjam, da matematika ni dalec. Si pa mislim, da se bo kdo drug obregnil cez to, kaj ima matematika s tem.
Me je pa bilo ne dolgo tega kar malo sram... pogovor o kriptografiji, jaz pa s premalo (FRI-jevskega) znanja, da bi lahko bil v debati res produktiven. 5 tolarjev in to. Je pa res, da taksne stvari obicajno spoznas kasneje, ko je prava priloznost ze mimo, naslednjo pa si moras dobesedno s krepmplji prigrebsti, ce jo sploh dobis.
Pegaz ::
Mene ni nikoli sram, da nimam nekega specifičnega znanja. Sprijaznit se je treba, da znaš veliko stvari, a ogromno tudi ne znaš. Tisto, kar obvladaš, poveš kot je, tam kjer pa nisi podkovan, pa utihneš, se nasloniš nazaj in poslušaš tistega, ki ve kaj govori.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pegaz ()
para! ::
jype torej naj pustim fax in grem delat za trak, samo zato, ker nimam časa, da bi programiral za neko podjetje ob faxu? Ne vem no ...
Sej lahko programiraš real-world aplikacije tud na lastno pest.
Death before dishonor!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: para! ()
jype ::
noraguta> vidav pač ni dorastel v tem primeru kreyszig-u.
Ampak brez znanja osnov _ne moreš_ reševati problemov, če niti orodij, s katerimi se jih lahko lotiš, sploh ne poznaš.
Ampak brez znanja osnov _ne moreš_ reševati problemov, če niti orodij, s katerimi se jih lahko lotiš, sploh ne poznaš.
BlueRunner ::
Mene ni nikoli sram, da nimam nekega specifičnega znanja. Sprijaznit se je treba, da znaš veliko stvari, a ogromno tudi ne znaš. Tisto, kar obvladaš, poveš kot je, tam kjer pa nisi podkovan, pa utihneš, se nasloniš nazaj in poslušaš tistega, ki ve kaj govori.
Absolutno. Ni vsevedov.
Me pa osebno zuli pri osnovni matematiki, ki bi jo res moral znati prakticno vsakdo, ki zeli poceti se kaj vec na podrocju CS, kot pa samo sloneti nazaj in poslusati druge. Zanimivo pa je, da potem, ko se spustis v prakticno katero koli podrocje, skoraj vedno trcis ob to, da je (bilo?) na FRI se premalo matematike. Ne v sirino, ampak predvsem v globino. Tisti interdisciplinarni ISRM bi dejansko moral biti osnoven program, ki se ga bi potem nadgrajevalo s posameznimi bolj specificnimi temami.
noraguta ::
noraguta> vidav pač ni dorastel v tem primeru kreyszig-u.
Ampak brez znanja osnov _ne moreš_ reševati problemov, če niti orodij, s katerimi se jih lahko lotiš, sploh ne poznaš.
eno je pragmatičen pristop drugo je strogo teoretski, pri sami teoriji ima FRI večji uvid v samo platformo kot recimo fiziki(vsaj dokler nas je batagelj futrl z teorijo). problem na friju je bil pa tedaj da nekako iz dokaj dobrih osnov matematike ni bilo predmeta kateri bi ti teorijo prenašal v prakso. V numeričnih metodah je vsak frijevc pogorev proti fizikom. pa to še ni najhuje večina nas ni znala/ne zna v praksi uporabit že pridobljeno znanje. Oz si se šel učit na novo.In to je če imaš praktičnen projekt na mizi hudo velika jeba.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
! | Študent naj bo ali Kako in kam na fakulteto!!! (strani: 1 2 3 4 … 7 8 9 10 )Oddelek: Šola | 364540 (26732) | nejc_nejc |
» | FRI vs FE (strani: 1 2 3 )Oddelek: Šola | 25814 (20605) | Invictus |
» | FRIOddelek: Šola | 4115 (3129) | |
» | A se je možno samostojno naučit programiranja? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Programiranje | 35763 (31857) | darkkk |
» | FRI (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Šola | 48588 (36108) | awy |