Yahoo News - Nepridipravi v kanadskem Vancouverju so se spomnili izvirne goljufije za 700 kanadskih dolarjev: v tehničnih trgovinah FutureShop in BestBuy so kupili iPad 2, plačali z gotovino, nato pa doma v originalno škatlo zapakirali ustrezno količino modelirne mase in izdelek vrnili kot nov in še neodprt. Osebje v trgovini očitno ni preverjalo vsebine škatle, jo preprosto postavilo nazaj na prodajno polico in vrnilo denar. Kasnejši, a pošteni kupci so potem za lanski božič namesto jako želene tablice dobili kup plastelina.
Eden od kupcev, ki je tablico kupil kot božično darilo ženi, se je naslednji delavnik razjarjen odpravil v trgovino, kjer pa mu preprosto niso hoteli verjeti (tj. vzeti nazaj plastelina in mu dati pravega iPada). Poskusil je še na policiji, isto brez uspeha - vsi so njega imeli za prevaranta. Uspelo mu je še, ko je poklical na domačo TV oddajo (klik za video), ki raziskuje tegobe potrošnikov (nekako tako kot naš TV Tednik). Novinarji so hitro odkrilo, da je podobnih primerov še več, tj. vsaj 10. Vsi osmoljenci naj bi že dobili nazaj pravo napravo, policija pa še išče goljufe.
Slashdotovi bralci so že komentirali, da FutureShop svoje osebje izobražuje predvsem v smer pospeševanja prodaje (dražji modeli, podaljšanje garancije, kablovje in drugi dodatki), manj v tehnično znanje in pristno svetovanje potrošniku. Najbrž ni tako zelo drugače tudi pri nas. Slo-tech je sicer že nekajkrat obhodil ljubljanske računalniške trgovine v iskanju računala za tipkanje seminarskih, s predvidljivimi rezultati. Branje priporočamo, če ne drugače za obuditev spomina in dober nasmeh tu in tam.
Ta je šele legendarna... Tip kupi iPada, ga obdrži, da v škatlo glineno kopijo, ga vrne v trgovino kot pravega, dobi nazaj denar, drugi dan kupi še enega pravega, gre spet nazaj z glineno kopijo, jim odpre pred nosom in reče: "Kaj to prodajaste?!%%&$# Hočem denar nazaj!"
Praktično bodo ti unikatni glineni izdelki za prave zbiratelje imeli še dosti večjo ceno od resničnih naprav
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Ne vem, če je pravo mesto, vendar ... link na "že nekajkrat obhodil ljubljanske računalniške trgovine" Sem poskusil za letnik 2009, vendar povezave na predračune ne delujejo.
rad bi videl njihove face, ko so doma odprli škatlo xD
jaz bi pa rad videl tvojo faco, ko npr svoji punci za darilo kupiš ipad2, ona ga odpre in notri glinena ploščica... se ti ne zdi, da bi bil vsaj malo besen?
No, samo če so zadevo lepo plastificirali (da je izgledalo kot original), potem trgovina tukaj res ni NIČ kriva... Samo carski nateg. Sem tudi v Sloveniji to že videl... Ampak je prišel z računom v trgovino (račun star en dan), pa potem vzel isti artikel s police in šel do prodajalca, da je narobe kupil pa če lahko zamenja Samo je potem on nasankal hehe.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Kolikor vem, pri nas lahko artikel vrneš le če si ga kupil na netu in ga dobil po pošti. Vračanje v tregovini kupljenega artikla z razlogom "mi ni všeč" pri nas ne vžge. Bi folk hodu v trgovine sam da bi se malo poigrali in artikel vrnili.
Edina stvar, ki na vseh računalnikih in telefonih dela tako kot mora, je macola.
V kolikor je originalno zapakiran ne delajo problemov, ni pa zakonsko nujno (razen v spletni prodaji). Je pa kolega pred leti kupil od nekoga originalno zapakiran iPhone preko bolhe. Pravi, da je bil res, a notri je bila le ena svinčena utež. Po nekaj mesecih je povedal, da je prevaranta policija sicer dobila, a so mu povedali, da nima kaj praskati...
Kolikor vem, pri nas lahko artikel vrneš le če si ga kupil na netu in ga dobil po pošti. Vračanje v tregovini kupljenega artikla z razlogom "mi ni všeč" pri nas ne vžge. Bi folk hodu v trgovine sam da bi se malo poigrali in artikel vrnili.
Dobra volja trgovine, pri originalno zapakirani stvari (pa še stranka je želela ZAMENJAVO, ne gotovino) najbrž res nikjer ne komplicirajo...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
da jih še apple ne bo tožil. iClay je verjetno že registriran trademark appla
Ah, pa ja. Apple naprej poimenuje stvar, potem pa se pogodi.
IPOD - lastnik Joseph N. Grasso IPHONE - Cisco IPAD - Fujitsu ICLOUD - iCloud Communications
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Kolikor vem, pri nas lahko artikel vrneš le če si ga kupil na netu in ga dobil po pošti. Vračanje v tregovini kupljenega artikla z razlogom "mi ni všeč" pri nas ne vžge. Bi folk hodu v trgovine sam da bi se malo poigrali in artikel vrnili.
To ni res, tudi v trgovino lahko vrneš in zahtevaš kupnino in to v večih primerih. En je če odkriješ stvarno napako, kjer mimo garancije lahko zahtevaš denar takoj na prodajnem mestu. Spet drug primer je če ne ustreza tvojim namenom (recimo kupiš PC in po velikosti ne paše v za to namenjeno špranjo v racunalniski mizici - spet vrneš in ti pripada polna kupnina.
Problem je da smo Slovenci premalo izobraženi o lastnih potrošniških pravicah, zato pa tolikokrat nasedemo na fore kot so "garancija samo z računom" in pa "menjava za drugo blago v trgovini".
Še uslužbenci v prodajalnah sami pogosto niso seznanjeni z zakoni, najbrž namenoma zato, ker je lažje širiti neresnice, če jih tudi sam verjameš. Odlična (in podla) poteza zaposlovalcev.
Spet drug primer je če ne ustreza tvojim namenom (recimo kupiš PC in po velikosti ne paše v za to namenjeno špranjo v racunalniski mizici - spet vrneš in ti pripada polna kupnina.
To drži samo v primeru, da prodajalcu te svoje namene sporočiš (mu rečeš - želim računalnik dimenzij X Y Z) in ti proda napačni/neustrezni artikel. Če pa drži to, kar si rekel, bom pa imel vsak teden novega Ferrarija, ker "po širini ne paše v za to namenjeno garažo v moji hiši". Oziroma ga bom imel par mesecev in potem zahteval kupnino nazaj
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Kolikor vem, pri nas lahko artikel vrneš le če si ga kupil na netu in ga dobil po pošti. Vračanje v tregovini kupljenega artikla z razlogom "mi ni všeč" pri nas ne vžge. Bi folk hodu v trgovine sam da bi se malo poigrali in artikel vrnili.
To ni res, tudi v trgovino lahko vrneš in zahtevaš kupnino in to v večih primerih. En je če odkriješ stvarno napako, kjer mimo garancije lahko zahtevaš denar takoj na prodajnem mestu. Spet drug primer je če ne ustreza tvojim namenom (recimo kupiš PC in po velikosti ne paše v za to namenjeno špranjo v racunalniski mizici - spet vrneš in ti pripada polna kupnina.
Problem je da smo Slovenci premalo izobraženi o lastnih potrošniških pravicah, zato pa tolikokrat nasedemo na fore kot so "garancija samo z računom" in pa "menjava za drugo blago v trgovini".
Še uslužbenci v prodajalnah sami pogosto niso seznanjeni z zakoni, najbrž namenoma zato, ker je lažje širiti neresnice, če jih tudi sam verjameš. Odlična (in podla) poteza zaposlovalcev.
dej ti tole malce podkrepi s kakim linkom, pa boš videl, da tega, kar ti trdiš pod "drug primer", NI.. Razen v primeru stvarne napake imaš prav.. Ampak potem ne moreš vrniti zapakiranega izdelka v foliji, mar ne? Kako pa si ugotovil stvarno napako?
Pa tudi pri stvarni napaki ti ne bodo dali denarja na prodajnem mestu takoj, kot praviš. Prvo morajo artikel poslati na servis, ki mora dati v osmih dneh mnenje o tej stvari napaki. Šele nato se začnejo pogovori o tem kako in kaj naprej. Kolikor vem ni nikjer zapisano, da si ti izmisliš denar in ga dobiš, lahko ti menjajo za nov artikel ali boljši, odvisno kaj se jim splača. Da bi pa kar takoj dobil denar na licu mesta je pa ena velika laž.
Kolikor vem, v navadnih trgovinah ne rabijo narediti skoraj nic. So samo posrednik, ce gre kaj narobe, si ga nasankal, dokler servis ne opravi svojega. Je pa to problem. Ko sem enkrat kupoval v Big bangu vec monitorjev, sem zahteval, da vsakega posebej pregledam zaradi mrtvih pikslov. Ne mores verjeti, koliko odpora in pregovarjanja. Zelo sem bi zacuden, ze zato od takrat naprej nisem nikoli kupil monitorja drugje, kot na spletu.
Ker kaj pa si ti kriv, ce kupis artikel, ki ima pomanjkljivost, ki na koncu niti ne ustreza garanciji?
Pri stvarni napaki si kupec izbere kaj bo (vracilo kupnine, nov izdelek...)
Stvarna napaka
Reklamacijo iz naslova stvarne napake lahko uveljavlja za vsak kupljeni izdelek, ki ima garancijo ali garancije nima. Tako lahko potrošnik zaradi napake na izdelku, za katerega je bila dana garancija, uveljavlja pravice iz stvarne napake, enako pa se odloči lahko tudi takrat, ko ne želi uveljavljati garancijo za izdelek, za katerega je bila dana garancija.
Iz naslova stvarne napake lahko potrošnik napako reklamira pri prodajalcu in to v roku 2 mesecev od odkritja stvarne napake, oziroma v roku 2 let, ko je bilo blago prevzeto s strani kupca.
Potrošnik lahko zahteva po lastni izbiri :
Odpravo napake Vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako Zamenjavo blaga Vračilo plačanega zneska
Ok, ampak stvarna napaka je, če izdelek ne ustreza specifikacijam, kot sta jih predstavila proizvajalec oziroma trgovec.
Enkrat sem kupil satelitski tuner, za katerega je pisalo da dela z Diseq. V resnici pa ni. Torej, če kupiš stvar zaradi njenih deklariranih lastnosti, ki pa jih v resnici nima --- to je stvarna napaka.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Pa tudi pri stvarni napaki ti ne bodo dali denarja na prodajnem mestu takoj, kot praviš. Prvo morajo artikel poslati na servis, ki mora dati v osmih dneh mnenje o tej stvari napaki. Šele nato se začnejo pogovori o tem kako in kaj naprej. Kolikor vem ni nikjer zapisano, da si ti izmisliš denar in ga dobiš, lahko ti menjajo za nov artikel ali boljši, odvisno kaj se jim splača. Da bi pa kar takoj dobil denar na licu mesta je pa ena velika laž.
Nevem kaj naj vam rečem, že VEČKRAT sem to naredil, res pa da sem moral imeti s seboj sprintane člene zakona.
Kot sem že omenil - večina slovencev se ne zaveda lastnih pravic. Tu mi to precej nazorno zdaj potrjujete.
Sicer me pa to ne preseneča pretirano, glede na to kakšne ovce smo praktično v vseh pogledih naše interakcije z ustanovami. Pa to lahko mirno vzamete koz žaljivko, če se v njej najdete, ker je tako tudi mišljeno.
Je pa kolega pred leti kupil od nekoga originalno zapakiran iPhone preko bolhe. Pravi, da je bil res, a notri je bila le ena svinčena utež. Po nekaj mesecih je povedal, da je prevaranta policija sicer dobila, a so mu povedali, da nima kaj praskati...
Sure. Been there, done that. Policaju moraš razložit, kako lahko tipa dobijo, pa je. Dobil denar nazaj, storilca pa še vedno vlačijo po sodiščih.