Forum » Pomoč in nasveti » S kakšno hitrostjo pečti audio CDje?
S kakšno hitrostjo pečti audio CDje?
City ::
Viharnik mogoče si narobe prebral ali pa si narobe zastopil ali pa se sam nisem dovolj točno izrazil, nisem napisal da je npr. Audio CD po zgradbi in zasnovi bolj kvaliteten od CD-ROMa ampak zvok je bolj "kvaliteten" na AudioCD zakaj bolj v grobem tudi piše.
Na kratko povedano zaradi postopka cross interleave reed-solomon code ali CIRC. Zaradi tega postopka je LAHKO AudioCD za podatke (če vzamemo isto firmo isti pogoji izdelave in enaki materjali) slabši za podatke, kot če bi posneli podatke na CD-ROM. To pa zato ker si pri zapisu glasbe lahko privoščimo več napak, ker marsikatere tudi v primeru, da se je ne da popraviti ne slišimo. Pri podatkih je stvar veliko bolj kritična saj lahko že en sam nepopravljen bit pomeni, da program ne bo deloval in zato lahko tudi na glasbeno ploščo posnamemo skoraj 100MB več podatkov kakor na CD-R. Seveda pa se kljub vsemu lahko zgodi, da predvajalnik napake ne more popraviti. Pri tem je računalniški podatek izgubljen, z glasbo pa na srečo ni tako kritično, zato imajo glasbeni predvajalniki vgrajena še dva mehanizma, da napak tudi tistih, ki jih ne znajo popraviti ne bomo slišali ali pa vsaj čim manj. Prvemu pravimo interpolacija pri čemer vgrajeni mehanizem iz podatkov pred in po napaki izračuna vmesno vrednost, ki sicer ni nujno tudi res tista, ki bi tam morala biti, a gre največkrat za dovolj dober približek. Ker gre v večini primerov za majhne napake, katerih dolžina se meri v tisočinkah sekunde, tega večinoma sploh ne slišimo in če je napaka prevelika tudi za interpolacijo program povsem stiša glasnost, seveda to traja le droben delček sekunde in čeprav takšen poseg v gasbo slišimo, to ni tako moteče kakor pok, ki bi ga slišali če predvajalnik ne bi poskusil napake omiliti. Za pravilno delovanje teh mehanizmov pa skrbijo podkanali ki so na CD plošči v katerih so nadzorni biti. Ker je bil prvi CD namenjen glasbi se pravi CD-DA je večina "starejših" in novejših predvajalnikov tako narejena da gre predvajalnik takoj preverjati te podkanale ali sektorje, kakor jih kdo imenuje, ki pa so drugače razporejeni kot na CD-R plošči, zato določeni predvajalniki ne preberejo gasbe na CD-Ru ali pa mehanizem za odpravo napak ne najde takoj nadzornih bitov in s tem se sliši pok ali karkoli že. CD-R je ima podkanale tako razvrščene da pride mehanizem do nadzornih bitov pri morebitni napaki do takojšnega posredovanja in nadzorni biti so tudi za določene informacije zapisani v drugem podkanalu kot pri audio glasbi.
Pri prepisovanju glasbe je pa tako, da večina misli da je najboljše da se prepiše vsak bit natanko tak, kot je na originalu, a ker predvajalniki pri branju odpravljajo napake, je jasno da to nebi bila najboljša strategija. Napak, ki so na orginalni plošči nastale ali že pri samem snemanju ali kasneje (praske, umazanija...) nima nobenega pravega smisla zapečti v kopijo (razen če jo damo kolegu ), vsaj če jih lahko prej odpravimo, kar po drugi strani pomeni, da kopija ni nikoli do bita enaka originalu, ampak je lahko celo bolj originalna od originala.
Včasih so delali zaščite programov ravno na ta princip, ko so bili določeni programi zaščiteni tako, da so podatki vsebovali "namerne napake" in med prepisovanjem je pogon takšno napako odpravil in s tem je program ugotovil, da napake ni in ni hotel delovati, v tem primeru nas rešuje CloneCD.
Glede programske opreme je pa tako da proizvajalci težijo, da program presname zvok na disk z čim manj jitter-jem. Boljši programi za snemanje in prepisovanje glasbenih plošč poleg drugih opcij znajo te napake odpraviti tako, da z branjem vedno nadaljujejo nekoliko pred pravim mestom, program pa potem primerja oba dela zvočnega zapisa, poišče bite, ki se na začetku nadeljevanja ujemajo s koncem prejšnega dela in oba dela natančno uskladi. Tej zmožnosti pravijo usklajevanje ali jitter correction.
madonich, z vsem tem sem upam odgovoril tudi na tvoja vpršanja.
Sam za osebne namene snemam glasbo na CD-DA (vsak CD ima oznako tipa CD-ja in se dobijo v vsaki malo bolje založeni trgovini) ravno zaradi tega ker imam malo starejši Samsungov stolp in mi večino CD-R plošč ne zna prebrati in od takrat ko sem zamenjal tip CD-ja nisem imel tudi enega problema, za druge, če je "potrebno" pa na navaden CD-R. In ker moje uho ne sliši teh napak, ki trajajo tisočinke ali stotinke sekunde se mi zdi CloneCD ali WinOnCD več kot čudovit. Če pa koga zanima kaj več o cd romih snemanju in delovanju pogonov je v LJ v konzorciju knjiga Digitalni mediji, ki je sicer v angleščini in na približno 250 straneh vse točno razloženo, kaj piše pa po netu in o marketinških trikih pa na žalost ni omenjeno, saj je knjiga bolj poglobljena v tehnično plat.
Na kratko povedano zaradi postopka cross interleave reed-solomon code ali CIRC. Zaradi tega postopka je LAHKO AudioCD za podatke (če vzamemo isto firmo isti pogoji izdelave in enaki materjali) slabši za podatke, kot če bi posneli podatke na CD-ROM. To pa zato ker si pri zapisu glasbe lahko privoščimo več napak, ker marsikatere tudi v primeru, da se je ne da popraviti ne slišimo. Pri podatkih je stvar veliko bolj kritična saj lahko že en sam nepopravljen bit pomeni, da program ne bo deloval in zato lahko tudi na glasbeno ploščo posnamemo skoraj 100MB več podatkov kakor na CD-R. Seveda pa se kljub vsemu lahko zgodi, da predvajalnik napake ne more popraviti. Pri tem je računalniški podatek izgubljen, z glasbo pa na srečo ni tako kritično, zato imajo glasbeni predvajalniki vgrajena še dva mehanizma, da napak tudi tistih, ki jih ne znajo popraviti ne bomo slišali ali pa vsaj čim manj. Prvemu pravimo interpolacija pri čemer vgrajeni mehanizem iz podatkov pred in po napaki izračuna vmesno vrednost, ki sicer ni nujno tudi res tista, ki bi tam morala biti, a gre največkrat za dovolj dober približek. Ker gre v večini primerov za majhne napake, katerih dolžina se meri v tisočinkah sekunde, tega večinoma sploh ne slišimo in če je napaka prevelika tudi za interpolacijo program povsem stiša glasnost, seveda to traja le droben delček sekunde in čeprav takšen poseg v gasbo slišimo, to ni tako moteče kakor pok, ki bi ga slišali če predvajalnik ne bi poskusil napake omiliti. Za pravilno delovanje teh mehanizmov pa skrbijo podkanali ki so na CD plošči v katerih so nadzorni biti. Ker je bil prvi CD namenjen glasbi se pravi CD-DA je večina "starejših" in novejših predvajalnikov tako narejena da gre predvajalnik takoj preverjati te podkanale ali sektorje, kakor jih kdo imenuje, ki pa so drugače razporejeni kot na CD-R plošči, zato določeni predvajalniki ne preberejo gasbe na CD-Ru ali pa mehanizem za odpravo napak ne najde takoj nadzornih bitov in s tem se sliši pok ali karkoli že. CD-R je ima podkanale tako razvrščene da pride mehanizem do nadzornih bitov pri morebitni napaki do takojšnega posredovanja in nadzorni biti so tudi za določene informacije zapisani v drugem podkanalu kot pri audio glasbi.
Pri prepisovanju glasbe je pa tako, da večina misli da je najboljše da se prepiše vsak bit natanko tak, kot je na originalu, a ker predvajalniki pri branju odpravljajo napake, je jasno da to nebi bila najboljša strategija. Napak, ki so na orginalni plošči nastale ali že pri samem snemanju ali kasneje (praske, umazanija...) nima nobenega pravega smisla zapečti v kopijo (razen če jo damo kolegu ), vsaj če jih lahko prej odpravimo, kar po drugi strani pomeni, da kopija ni nikoli do bita enaka originalu, ampak je lahko celo bolj originalna od originala.
Včasih so delali zaščite programov ravno na ta princip, ko so bili določeni programi zaščiteni tako, da so podatki vsebovali "namerne napake" in med prepisovanjem je pogon takšno napako odpravil in s tem je program ugotovil, da napake ni in ni hotel delovati, v tem primeru nas rešuje CloneCD.
Glede programske opreme je pa tako da proizvajalci težijo, da program presname zvok na disk z čim manj jitter-jem. Boljši programi za snemanje in prepisovanje glasbenih plošč poleg drugih opcij znajo te napake odpraviti tako, da z branjem vedno nadaljujejo nekoliko pred pravim mestom, program pa potem primerja oba dela zvočnega zapisa, poišče bite, ki se na začetku nadeljevanja ujemajo s koncem prejšnega dela in oba dela natančno uskladi. Tej zmožnosti pravijo usklajevanje ali jitter correction.
madonich, z vsem tem sem upam odgovoril tudi na tvoja vpršanja.
Sam za osebne namene snemam glasbo na CD-DA (vsak CD ima oznako tipa CD-ja in se dobijo v vsaki malo bolje založeni trgovini) ravno zaradi tega ker imam malo starejši Samsungov stolp in mi večino CD-R plošč ne zna prebrati in od takrat ko sem zamenjal tip CD-ja nisem imel tudi enega problema, za druge, če je "potrebno" pa na navaden CD-R. In ker moje uho ne sliši teh napak, ki trajajo tisočinke ali stotinke sekunde se mi zdi CloneCD ali WinOnCD več kot čudovit. Če pa koga zanima kaj več o cd romih snemanju in delovanju pogonov je v LJ v konzorciju knjiga Digitalni mediji, ki je sicer v angleščini in na približno 250 straneh vse točno razloženo, kaj piše pa po netu in o marketinških trikih pa na žalost ni omenjeno, saj je knjiga bolj poglobljena v tehnično plat.
Han ::
Uf, si se pa razpisal...
No, jaz tej fori s posebnimi glasbenimi ploščami ne verjamem. Vzemi si prosim nekaj časa, stopi v npr. Big Bang in reskiraj 200 SIT za zlato Mitsui CDR ploščo. Nanjo posnemi svojo najljubšo glasbo in sporoči, kako se obnese v tvojem občutljivem Samsungu.
No, jaz tej fori s posebnimi glasbenimi ploščami ne verjamem. Vzemi si prosim nekaj časa, stopi v npr. Big Bang in reskiraj 200 SIT za zlato Mitsui CDR ploščo. Nanjo posnemi svojo najljubšo glasbo in sporoči, kako se obnese v tvojem občutljivem Samsungu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Han ()
City ::
Han saj te ne silim da bi verjel , mogoče sem celo kaj napisal na napačen način, ker je bilo branje knjige zelo naporno preveč strokovnih izrazov in višje matematike.
Kot sem rekel večino CDR-ov mi ne prebere ali pa mi iskalnik nenormalno predolgo išče, verjetno bi mi na tem Mitsui CDR plošči šipilalo kot urica, vendar se mi ne da več ubadati z raznim eksperimentiranjem imam pač 80 min TDK Audio cd platke, ki sem jih kupil pri sosedih čez mejo, stanejo 0,99€ pri nas pa sem jih videl v MediaSvetu po novi praznični ceni 280 sit. Zaradi 80 sit ne bom ubobožal ne obogatel mogoče si bom samo prišparal kakšen sivi las na glavi.
Kot sem rekel večino CDR-ov mi ne prebere ali pa mi iskalnik nenormalno predolgo išče, verjetno bi mi na tem Mitsui CDR plošči šipilalo kot urica, vendar se mi ne da več ubadati z raznim eksperimentiranjem imam pač 80 min TDK Audio cd platke, ki sem jih kupil pri sosedih čez mejo, stanejo 0,99€ pri nas pa sem jih videl v MediaSvetu po novi praznični ceni 280 sit. Zaradi 80 sit ne bom ubobožal ne obogatel mogoče si bom samo prišparal kakšen sivi las na glavi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: City ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | [Hi-Fi] - Debata: original CD vs CD-R (strani: 1 2 3 )Oddelek: Zvok in slika | 11228 (8624) | Quikee |
» | Kopija CDja slabša od originala (AUDIO cd) (strani: 1 2 )Oddelek: Zvok in slika | 6059 (4865) | Trancedeejay |
» | hitrost in peka cd-jevOddelek: Pomoč in nasveti | 4090 (3648) | frenk |
» | Kako posneti glasbene CD-jeOddelek: Zvok in slika | 4041 (3671) | SpiDEr8 |
» | Katere cd-je za audio??Oddelek: Zvok in slika | 1866 (1409) | miranpozar |