TechCrunch - Knjižna polica na iPadu resda zgleda mamljivo, vendar s sabo nosi obvezo uporabe Applovega sistema nakupov znotraj aplikacije (in-app purchase) in s tem 30% provizijo za vedno bolj bogate Jabolčnike. Kar nekaj publikacij se je zato odločilo za ponudbo kar čez spletni brskalnik s tehnologijo HTML5, ki jo Apple vrlo promovira kot zamenjavo za Flash glede ponudbe dinamičnih spletnih strani. Junija so to pot ubrali pri Financial Timesu, na področju videa pa nesrečni PlayOn.com, Wallmartov Netflix-killer Vudu in pa video gostitelj za spletne časopise, Brightcove (Netflix medtem ostaja znotraj namenske aplikacije).
Amazon je zato bolj ko ne potihem predstavil spletno HTML5 aplikacijo kindle cloudreader, ki omogoča branje celotne kindle kolekcije kar v brskalniku na iPadu, PC-ju ali Macu. S tem lahko knjige ponujajo ponujajo ceneje, uredili pa so tudi shranjevanje knjig za offline branje, pomnjenje zadnje prebrane lokacije in podobne dobrote.
Vendar s sabo nosi obvezo uporabe Applovega sistema nakupov znotraj aplikacije (in-app purchase) in s tem 30% provizijo za vedno bolj bogate Jabolčnike.
Kaj točno si mislil s tem povedat? A Amazon ne zasluči nič od prodaje e-knjig?
zasluži, samo so provzije manjše in so knjige cenejše. kar je pa navsezadnje edino pomembno končnemu kupcu. Kdo mu lahko storitev priskrbi po najbolj ugodni ceni.
Kaj točno si mislil s tem povedat? A Amazon ne zasluči nič od prodaje e-knjig?
Zasluži, vendar je vprašljivo, če zasluži 30%. Vem, da so nekateri prodajalci umaknili svoje aplikacije iz App Stora ravno zaradi Applove zahteve po 30% proviziji, ker je bila le-ta višja od njihovega zaslužka (in bi lahko prodajali samo sebi v škodo).
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
Jah dvojno posredništvo ni ekonomsko možno v zelo dosti primerih. Apple pa pač hoče bit posrednik za čisto vsako stvar, ki se dogaja preko aplikacij za iOS, torej pač posredniki v večini panog ne bojo uporablal aplikacij za iOS, ampak bodo morali Apple userji preko browserja opravlati tranksakcije.
Namreč že Amazon sam je v večini primerov drugi posrednik, ker so zadaj založbe, ki so posredniki za dejanske pisce knjig. Potem je tukaj dodatni posrednik za eKnjige(en od razlogov, zakaj eknjige niso tako razširjene, ker so zaradi dvojnega posredništva drage).
Torej bi Apple v tem primerov bil tretji posrednik za eknjigo kupljeno preko Amazonove aplikacije za iOS.
In bi stvar še za silo šibala, če bi Amazon dvignil za 30% ceno storitvam kuplenim preko Applove aplikacije, a kaj ko pogoji od Amazona zahtevajo, da bi moral potem za vse dvigniti za 30%.
Na kratko preveč, Apple hoče prisiliti po ovinkih, da bi on sam Apple bil publisher za eknjige. No Google hoče isto stvar, sam je malce manj agresiven, sploh ker si ztaradi odprtosti Androida agresivnosti ne more privoščiti.