Forum » Loža » Se avto res matra?
Se avto res matra?
Relanium ::
JanK ::
motor deluje v neoptimalnih pogojih in posedično več porabi, bolj onesnažuje, bolj se zapaca, slabše se hladi, slabše se maže, itd, ipd, kot pa bi se, če bi tekel pod drugačnimi vrtljaji
+ skodi sklopki (preko preobremenitve)
Nemogoce.
Ce sklopka ne drsi, se ne obrablja prav nic.
Pa tudi ce bi se, pri nizkih obratih ima motor praviloma manjso moc in manjsi navor, kot pri vecjih. Ce lahko v prvi prestavi (pri visjih obratih) hitreje pospesis kot v kaksni drugi prestavi (pri nizjih obratih), je sila, ki se prenasa preko sklopke v tem primeru vecja - neizpodbitno fizikalno dejstvo.
Kako bi se lahko torej pri nizkih obratih bolj obrabljala?
Pyr0Beast ::
>
Ce sklopka ne drsi, se ne obrablja prav nic.
>
Ali ti veš, da sklopka prenaša tudi torzijske obremenitve, ki nastajajo zaradi nepopolne centriranosti osi motorja in menjalnika ?
>
Pa tudi ce bi se, pri nizkih obratih ima motor praviloma manjso moc in manjsi navor, kot pri vecjih. Ce lahko v prvi prestavi (pri visjih obratih) hitreje pospesis kot v kaksni drugi prestavi (pri nizjih obratih), je sila, ki se prenasa preko sklopke v tem primeru vecja - neizpodbitno fizikalno dejstvo.
>
Sila je popolnoma enaka in ekvivaletnt navoru motorja.
Pri višjih obratih se višajo logično samo obrati, sila preko sklopke pa je popolnoma enaka.
Pri višjih prestavah in enaki hitrosti je sila na sklopko večja.
Ce sklopka ne drsi, se ne obrablja prav nic.
>
Ali ti veš, da sklopka prenaša tudi torzijske obremenitve, ki nastajajo zaradi nepopolne centriranosti osi motorja in menjalnika ?
>
Pa tudi ce bi se, pri nizkih obratih ima motor praviloma manjso moc in manjsi navor, kot pri vecjih. Ce lahko v prvi prestavi (pri visjih obratih) hitreje pospesis kot v kaksni drugi prestavi (pri nizjih obratih), je sila, ki se prenasa preko sklopke v tem primeru vecja - neizpodbitno fizikalno dejstvo.
>
Sila je popolnoma enaka in ekvivaletnt navoru motorja.
Pri višjih obratih se višajo logično samo obrati, sila preko sklopke pa je popolnoma enaka.
Pri višjih prestavah in enaki hitrosti je sila na sklopko večja.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
JanK ::
Matranje bi jst reku za vožnjo v klanec z obrati, kjer še ni največjega navora
Največji navor pri okoli 2000rpm, vse ostalo (poraba, neodzivnost, etc) je povezano s tem
V klanec rabis najvecjo moc (ne navor) za cim vecje povecevanje potencialne energije. To je pri lezenju v klanec glavni efekt motorja.
energetik ::
Če ni navora, ni moči. Sta neločljivo povezana.
V prvi pa hitreje pospešiš, ker takrat ta navor pride na kolesa pomnožen s prestavnim razmerjem ~10x, namesto ~4x kot recimo v 4. prestavi. Ne pa zaradi bistvene razlike v samem navoru mašine.
Pa tudi ce bi se, pri nizkih obratih ima motor praviloma manjso moc in manjsi navor, kot pri vecjih. Ce lahko v prvi prestavi (pri visjih obratih) hitreje pospesis kot v kaksni drugi prestavi (pri nizjih obratih), je sila, ki se prenasa preko sklopke v tem primeru vecja - neizpodbitno fizikalno dejstvo.Niti ne. Navor ima celo bencinar že pri 1500rpm > 70% maksimalnega. Moč je pa seveda majhna, ja.
V prvi pa hitreje pospešiš, ker takrat ta navor pride na kolesa pomnožen s prestavnim razmerjem ~10x, namesto ~4x kot recimo v 4. prestavi. Ne pa zaradi bistvene razlike v samem navoru mašine.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
MadMax ::
Pri nizkih vrtljajih in "necentriranosti" nič ne trpi sklopka, trpi samo novodobna pogruntavščina, imenovana dvomasni vztrajnik.
Napaka v soosnosti je že dolgo ranga le lufta v ležajih in utorih na gredi ali pa še manj.
Nepopolna centriranost je veliko večji problem pri polosovinah/homokinetičnih zglobih/kolesih.
Napaka v soosnosti je že dolgo ranga le lufta v ležajih in utorih na gredi ali pa še manj.
Nepopolna centriranost je veliko večji problem pri polosovinah/homokinetičnih zglobih/kolesih.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MadMax ()
Ales ::
Pa bo zaradi tega momenta po par miljonih km odpovedala? Ne bo. Se bo obrabila? Ne bo. Pod predpostavko seveda da dejansko sploh ne bo opravljala svojega dela, torej vklapljala/izklapljala. Obrabila se bo pri speljevanju, če ne bo prej odpovedal potisni ležaj (pri novejših vozilih bo pri normalnem speljevanju prej odpovedal ležaj kot pa se bo izrabila lamela sklopke).
Po tejle vaši teoriji bi morali iz avtomobilov eliminirat 1. prestavo.
V tej se namreč doseže največjo torzijsko obremenitev polosi, diferenciala, podvozja...
Torej še enkrat: ne mešat predvidenih obremenitev z ekstremnimi. S tistimi, ki presegajo več kot en varnostni faktor.
Marsikateri avtomatik po defaultu speljuje v drugi prestavi. V prvi le, če vklopiš kick-down, torej ob polnem plinu. Oz. mogoče prestavi tudi, če zazna kake druge nestandardne pogoje (klanec, itd.), tega ne vem.
Sam se sicer sprašujem, če ima to sploh kako zvezo z obrabo same sklopke. Takole na pamet bi rekel, da meri bolj na obrabo celotnega samodejnega menjalnika in na percepcijo udobnosti vožnje.
MadMax ::
Bi rekel, da najbolj tazadnje.
Res pa avtomatikov ne poznam do obisti, da bi razložil še vpliv na obrabo celega menjalnika.
Res pa avtomatikov ne poznam do obisti, da bi razložil še vpliv na obrabo celega menjalnika.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
gulfstream ::
Klasični avtomatiki imajo visko skplopko, torej ni obrabe. Je pa poraba nekoliko večja, ker ves čas drsi.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: WarpedGone ()
MadMax ::
Hmmm, ampak tale na sliki je od ventilatorja hladilnika...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Pyr0Beast ::
Afaik imajo avtomatiki tudi 'torque converter'
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
gulfstream ::
RejZoR ::
Dvojna sklopka pripravi naslednjo prestavo preden jo dejansko izbereš. Običajno je to prestava navzgor, ker to rabiš pri pospeševanju, kar je najpogosteje uporabljeno. Trojna sklopka pa pripravi višjo in nižjo prestavo preden jo izbereš. Ko jo izbereš samo preklopi, običajno v nekaj stotinkah sekunde. Trojne sklopke boš našel samo na najhujih športnih avtomobilih kjer je potreba po hitrem in tekočem prestavljanju navzgor in navzdol. Običajno s flappy paddle gear (ročke ob volanu).
Kako dejansko pa deluje pa me ne spraševat, ker se v menjalnike res nisem nikoli poglabljal dlje od tega kako delujejo manjši zobniki na večje in obratno.
Kako dejansko pa deluje pa me ne spraševat, ker se v menjalnike res nisem nikoli poglabljal dlje od tega kako delujejo manjši zobniki na večje in obratno.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
clix ::
Pri dvolni sklopki ima vsaka sklopka na osi pol prestav: ena lihe, druga sode. Se pravi, voziš npr. v tretji prestavi, in navor se prenaša preko sklopke1. Manjalnik ima med tem že izbrano četrto prestavo na sklopki2, in ko izbereš višjo prestavo, se samo sklopka1 izklopi, ter se vklopi sklopka2. Za tem, pa menjalnik že izbere peto prestavo na sklopni1.
tako nekako
tako nekako
Gray_Warden ::
če imaš avto v 5 prestavi, 2000 obratov in greš v nek klanec kjer boš moral gas pohoditi do podna da boš klanec premagal, boš isti klanec s 3 prestavo in 3000 obrati premagal s praktično minimalnim dodajanjem plina.
kje misliš da bo poraba nižja? tam kjer gas pohodiš do tal ali tam kjer ga ne? poraba vozila pa ti največ pove o tem, ali se avto matra ali pa je tvoja vožnja ok.
kje misliš da bo poraba nižja? tam kjer gas pohodiš do tal ali tam kjer ga ne? poraba vozila pa ti največ pove o tem, ali se avto matra ali pa je tvoja vožnja ok.
Why so serious?
energetik ::
Poraba bo manjša tam, kjer boš v težji prestavi pohodil (skoraj) do tal. Zakaj?
Avtu boš moral dovesti povsem enako energije v obeh primerih, to je jasno. Le da boš to bolj učinkovito storil pri manj obratih in večjem navoru, ker je taka karakteristika ICE motorja ---> glej diagram v tej temi. Še bolje pa da kar celo temo prebereš.
Avtu boš moral dovesti povsem enako energije v obeh primerih, to je jasno. Le da boš to bolj učinkovito storil pri manj obratih in večjem navoru, ker je taka karakteristika ICE motorja ---> glej diagram v tej temi. Še bolje pa da kar celo temo prebereš.
Gray_Warden ::
i know. samo hipotetično vprašanje sem postavljal avtorju te teme... če bi ti prebral celo temo bi videl da sem že pisal v njej.
pač vprašanje v smislu...kaj postavljaš tako vprašanje na forumu. Proba naj na najbližjem klancu pa bo videl. Najprej v klanec s 5 prestavo potem pa še s 3, pa bo videl razliko v delovanju motorja. Po možnosti naj vklopi še klimo da bo motor še bolj obremenjen.
ali pa še boljša ideja. 4 osebe v avtu in žakelj cementa v prtlažniku, potem pa vklopiti klimo in poizkusiti nekaj časa voziti 100 po klancih od Razdrtega do Senožeč v 5 prestavi nato pa v 3 prestavi in naj avtor te teme poroča, v kateri prestavi bo imel avto boljše pospeške, kjer bo manj zamorjen in kje bo lepše tekel.
preprost preizkus. če ima avtor te teme močnejši avto naj pač naloži več žaklov cementa v prtlažnik....=)
pač vprašanje v smislu...kaj postavljaš tako vprašanje na forumu. Proba naj na najbližjem klancu pa bo videl. Najprej v klanec s 5 prestavo potem pa še s 3, pa bo videl razliko v delovanju motorja. Po možnosti naj vklopi še klimo da bo motor še bolj obremenjen.
ali pa še boljša ideja. 4 osebe v avtu in žakelj cementa v prtlažniku, potem pa vklopiti klimo in poizkusiti nekaj časa voziti 100 po klancih od Razdrtega do Senožeč v 5 prestavi nato pa v 3 prestavi in naj avtor te teme poroča, v kateri prestavi bo imel avto boljše pospeške, kjer bo manj zamorjen in kje bo lepše tekel.
preprost preizkus. če ima avtor te teme močnejši avto naj pač naloži več žaklov cementa v prtlažnik....=)
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
Ales ::
Sodeč po tvojem odgovoru energetiku, ne vem če si razumel. Poraba bo manjša v 5. prestavi. Ja?
energetik ::
Gray_Warden je izjavil:
ali pa še boljša ideja. 4 osebe v avtu in žakelj cementa v prtlažniku, potem pa vklopiti klimo in poizkusiti nekaj časa voziti 100 po klancih od Razdrtega do Senožeč v 5 prestavi nato pa v 3 prestavi in naj avtor te teme poroča, v kateri prestavi bo imel avto boljše pospeške, kjer bo manj zamorjen in kje bo lepše tekel.Čak mal, ne zdej mešat boljših pospeškov zraven porabe. Gre za to, da prevoziš enako pot na enak način z enako povprečno hitrostjo, enkrat v 3. enkrat v 5.
MadMax ::
Poraba bo manjša v tisti prestavi, v kateri bo motor delal bližje optimalnemu režimu.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Pyr0Beast ::
-> Klima žre samo navor in ne 'moči'.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
MadMax ::
P = M x omega
Dejte si malce enote in odvisnosti razjasnit...
/edit: ne pusti vstavit lowercase omega simbola...
Dejte si malce enote in odvisnosti razjasnit...
/edit: ne pusti vstavit lowercase omega simbola...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MadMax ()
Gray_Warden ::
energetik
ne mešam pospeškov zravn porabe. Je pa dejstvo da če boš v 5. prestavi pospeševal iz 1500 obratov torej 80 km/h, bo avto rabil 5 let da pospeši do 130 km/h. V 3 prestavi pa bo avto potreboval nekaj sekund da bo pospešil od 80 do 130 km/h. Kar pomeni da boš imel BISTVENO VIŠJO porabo goriva saj boš bistveno dlje tiščal pedalo v tla da bi avto pospešil.
Če boš vozil v 5 prestavi pod 1500 obratov in pohodil gas na polno ti bo motor začel klenkat ker boš imel premalo obratov.
Pyr0Beast
vklop klime rezultira v to, da se avto obnaša kot da ima 15 konjev manj, kar se najbolj pozna pri polni obtežitvi vozila in vožnji v strm klanec. Klima ti požre moč saj moraš gas bistveno bolj pritisniti da dobiš isti rezultat. Nekako kot če voziš kolo in kar na lepem vklopiš premočan dinamo...za isto hitrost moraš gonit malenkost močneje (torej v avtu moraš gas pritisniti malenkost bolj, ko vklopiš klimo, da dosežeš isti pospešek).
Se strinjam da klima ne zmanjša števila KW motorja vendar ko vklopiš klimo moraš gas bolj pritisniti da se avto kam premakne -> kot da bi imel manj moči.
(keep it simple če vidiš da avtor teme niti tega ne ve da se avta ne vozi pri prenizkih obratih).
ne mešam pospeškov zravn porabe. Je pa dejstvo da če boš v 5. prestavi pospeševal iz 1500 obratov torej 80 km/h, bo avto rabil 5 let da pospeši do 130 km/h. V 3 prestavi pa bo avto potreboval nekaj sekund da bo pospešil od 80 do 130 km/h. Kar pomeni da boš imel BISTVENO VIŠJO porabo goriva saj boš bistveno dlje tiščal pedalo v tla da bi avto pospešil.
Če boš vozil v 5 prestavi pod 1500 obratov in pohodil gas na polno ti bo motor začel klenkat ker boš imel premalo obratov.
Pyr0Beast
vklop klime rezultira v to, da se avto obnaša kot da ima 15 konjev manj, kar se najbolj pozna pri polni obtežitvi vozila in vožnji v strm klanec. Klima ti požre moč saj moraš gas bistveno bolj pritisniti da dobiš isti rezultat. Nekako kot če voziš kolo in kar na lepem vklopiš premočan dinamo...za isto hitrost moraš gonit malenkost močneje (torej v avtu moraš gas pritisniti malenkost bolj, ko vklopiš klimo, da dosežeš isti pospešek).
Se strinjam da klima ne zmanjša števila KW motorja vendar ko vklopiš klimo moraš gas bolj pritisniti da se avto kam premakne -> kot da bi imel manj moči.
(keep it simple če vidiš da avtor teme niti tega ne ve da se avta ne vozi pri prenizkih obratih).
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
Pyr0Beast ::
Lurk moar.
Klima žre praktično enak navor, neglede na obrate.
Klima žre praktično enak navor, neglede na obrate.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Gray_Warden ::
agree. vendar ti kakšen clio 1.2 pri 1500 obratih in v 5 prestavi na NOBEN način ne bo pospešil z vklopljeno klimo. Temu bi jaz rekel mučenje motorja saj če bi imel v nižji prestavi in recimo 2500-3000 obratov bi bili pospeški bistveno boljši, prav tako bi bila nižja poraba goriva saj bi moral manj pritiskati na gas da bi se avto kam premaknil.
poanta? večina avtomobilskih motorjev je narejenih nekako tako da se motor najlepše obnaša nekje med 2000 in 3000 obrati saj je takrat razmerje med navorom in močjo največje. Pri vožnji med 2000 in 3000 obrati bo poraba najnižja, obraba motorja bo najnižja, pospeški pa najbolj optimalni, glede na porabo. Če boš motor gonil do 6000 obratov ali pa vozil s prenizkimi obrati pa bo poraba narasla saj motor pod 2000 obrati nima dovolj navora, največ navora pa ima večina avtov okoli 3100 obratov.
poanta? večina avtomobilskih motorjev je narejenih nekako tako da se motor najlepše obnaša nekje med 2000 in 3000 obrati saj je takrat razmerje med navorom in močjo največje. Pri vožnji med 2000 in 3000 obrati bo poraba najnižja, obraba motorja bo najnižja, pospeški pa najbolj optimalni, glede na porabo. Če boš motor gonil do 6000 obratov ali pa vozil s prenizkimi obrati pa bo poraba narasla saj motor pod 2000 obrati nima dovolj navora, največ navora pa ima večina avtov okoli 3100 obratov.
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
energetik ::
Gray_Warden je izjavil:
energetikNe, ne bo večja. Pri tem tvojem pospeševanju boš porabil ENAKO energije na kolesih, v obeh prestavah. Pa če pospešuješ 10s al pa 10 dni (pustimo zaenkrat zračni upor pri miru). Le da boš v 5. prestavi pospeševal v delovni točki z večjim izkoristkom in na ta način porabil manj goriva. Bolj enostavno se pa res ne da razložit, če ne razumeš, bo potrebno še malce preštudirat srednješolsko fiziko, predvsem silo, energijo in moč.
ne mešam pospeškov zravn porabe. Je pa dejstvo da če boš v 5. prestavi pospeševal iz 1500 obratov torej 80 km/h, bo avto rabil 5 let da pospeši do 130 km/h. V 3 prestavi pa bo avto potreboval nekaj sekund da bo pospešil od 80 do 130 km/h. Kar pomeni da boš imel BISTVENO VIŠJO porabo goriva saj boš bistveno dlje tiščal pedalo v tla da bi avto pospešil.
Gray_Warden je izjavil:
Če boš vozil v 5 prestavi pod 1500 obratov in pohodil gas na polno ti bo motor začel klenkat ker boš imel premalo obratov.Ne bo, zakaj že? Večkrat to naredim, pa se mašina nič ne pritožuje. Pospešuje kot crknjen konj, ampak povsem mirno in brez klenkanja. Če ti klenka, nimaš izpravne mašine.
Gray_Warden je izjavil:
vklop klime rezultira v to, da se avto obnaša kot da ima 15 konjev manj, kar se najbolj pozna pri polni obtežitvi vozila in vožnji v strm klanec. Klima ti požre moč saj moraš gas bistveno bolj pritisniti da dobiš isti rezultat. Nekako kot če voziš kolo in kar na lepem vklopiš premočan dinamo...za isto hitrost moraš gonit malenkost močneje (torej v avtu moraš gas pritisniti malenkost bolj, ko vklopiš klimo, da dosežeš isti pospešek).Ajoj, če bi klima porabila 15KM, bi imel v kabini zmrzovalno skrinjo. Ker bi taka moč kompresorja pomenila cca. 30kW hladilne moči, si lahko predstavljaš kaj bi to naredilo s 2 kubikoma kabine. Za 2000 kubikov stanovanja je ponavadi dovolj tam okoli 6kW hladilne moči...
Se strinjam da klima ne zmanjša števila KW motorja vendar ko vklopiš klimo moraš gas bolj pritisniti da se avto kam premakne -> kot da bi imel manj moči.
(keep it simple če vidiš da avtor teme niti tega ne ve da se avta ne vozi pri prenizkih obratih).
Če boš motor gonil do 6000 obratov ali pa vozil s prenizkimi obrati pa bo poraba narasla saj motor pod 2000 obrati nima dovolj navora, največ navora pa ima večina avtov okoli 3100 obratov.Nima dovolj navora? Tole je čist navaden 12V bencinar:
Pri samo 1500rpm ima na voljo kar 80% max navora. Premalo navora?
Klima žre praktično enak navor, neglede na obrate.Enako moč. Če hočeš konstantno hladilno moč, rabiš konstantno mehansko moč kompresorja.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: WarpedGone ()
Gray_Warden ::
energetik> Ne, ne bo večja. Pri tem tvojem pospeševanju boš porabil ENAKO energije na kolesih, v obeh prestavah. Pa če pospešuješ 10s al pa 10 dni (pustimo zaenkrat zračni upor pri miru). Le da boš v 5. prestavi pospeševal v delovni točki z večjim izkoristkom in na ta način porabil manj goriva. Bolj enostavno se pa res ne da razložit, če ne razumeš, bo potrebno še malce preštudirat srednješolsko fiziko, predvsem silo, energijo in moč.
kako lahko to trdiš? Da boš pospeševal v 5 prestavi boš moral gas pohoditi do tal. Pospeševal boš bistveno dlje časa kot če bi imel v 3 prestavi in bi gas rahlo dodanto pritisnil za nekaj sekund.
kdaj ti misliš da bo poraba večja? Če gas držiš 5 minut do tal ali 5 minut na pol? V prvem primeru imaš v 5 prestavi v drugem primeru pa imaš v 3 prestavi. pomisli malo no.
kako lahko to trdiš? Da boš pospeševal v 5 prestavi boš moral gas pohoditi do tal. Pospeševal boš bistveno dlje časa kot če bi imel v 3 prestavi in bi gas rahlo dodanto pritisnil za nekaj sekund.
kdaj ti misliš da bo poraba večja? Če gas držiš 5 minut do tal ali 5 minut na pol? V prvem primeru imaš v 5 prestavi v drugem primeru pa imaš v 3 prestavi. pomisli malo no.
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
Pyr0Beast ::
>Enako moč. Če hočeš konstantno hladilno moč, rabiš konstantno mehansko moč kompresorja.
Nop.
Kompresor opravi čisto enako dela na obrat.
Gre pa verjetno zadeva v vakuum pa potem zmanjša potreben navor
Nop.
Kompresor opravi čisto enako dela na obrat.
Gre pa verjetno zadeva v vakuum pa potem zmanjša potreben navor
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Gray_Warden ::
energetik> Ne bo, zakaj že? Večkrat to naredim, pa se mašina nič ne pritožuje. Pospešuje kot crknjen konj, ampak povsem mirno in brez klenkanja. Če ti klenka, nimaš izpravne mašine.
če imaš senzor klenkanja ti računalnik pomaga pri takšnem neumnem početju. Če ne bi imel senzorja bi videl kakšno traparijo počneš.
energetik> Ajoj, če bi klima porabila 15KM, bi imel v kabini zmrzovalno skrinjo. Ker bi taka moč kompresorja pomenila cca. 30kW hladilne moči, si lahko predstavljaš kaj bi to naredilo s 2 kubikoma kabine. Za 2000 kubikov stanovanja je ponavadi dovolj tam okoli 6kW hladilne moči...
VSAK KI IMA KLIMO VE DA KO JO VKLOPIŠ TI BO AVTO PORABIL VEČ GORIVA. Pa ni važno ali imaš cliota 1.2 ali nissan patrola 3.5 turbodizla!
si pa res en energetik ja moram rečt. diplomiran verjetno a?
sicer pa če si tako prepričan, najemi avto ki ima vgrajeni potovalni računalnik, potem pa sprobaj zadevo. boš videl razliko v porabi če gas pohodiš do konca da se avto kam premakne v 5 prestavi ko voziš v klanec ali pa v 3 prestavi kjer gas držiš nekje na polovici, ravno toliko da vzdržuješ konstantno hitrost.
Ja moč ki jo motor proizvede je ista. Vendar boš za isti učinek potreboval več goriva ker boš moral gas pohoditi do tal. Nevem kako da tega ne razumeš. Odpri pipo do polovice in potem do konca in potem poizkusi uganiti kdaj skozi pipo steče več vode. Nevem kako naj ti bolj osnovnošolsko razložim.
če imaš senzor klenkanja ti računalnik pomaga pri takšnem neumnem početju. Če ne bi imel senzorja bi videl kakšno traparijo počneš.
energetik> Ajoj, če bi klima porabila 15KM, bi imel v kabini zmrzovalno skrinjo. Ker bi taka moč kompresorja pomenila cca. 30kW hladilne moči, si lahko predstavljaš kaj bi to naredilo s 2 kubikoma kabine. Za 2000 kubikov stanovanja je ponavadi dovolj tam okoli 6kW hladilne moči...
VSAK KI IMA KLIMO VE DA KO JO VKLOPIŠ TI BO AVTO PORABIL VEČ GORIVA. Pa ni važno ali imaš cliota 1.2 ali nissan patrola 3.5 turbodizla!
si pa res en energetik ja moram rečt. diplomiran verjetno a?
sicer pa če si tako prepričan, najemi avto ki ima vgrajeni potovalni računalnik, potem pa sprobaj zadevo. boš videl razliko v porabi če gas pohodiš do konca da se avto kam premakne v 5 prestavi ko voziš v klanec ali pa v 3 prestavi kjer gas držiš nekje na polovici, ravno toliko da vzdržuješ konstantno hitrost.
Ja moč ki jo motor proizvede je ista. Vendar boš za isti učinek potreboval več goriva ker boš moral gas pohoditi do tal. Nevem kako da tega ne razumeš. Odpri pipo do polovice in potem do konca in potem poizkusi uganiti kdaj skozi pipo steče več vode. Nevem kako naj ti bolj osnovnošolsko razložim.
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
Blinder ::
gray garden, porabi več goriva avto če maš prižgan motor pa polovico pritisnjen gas ali ugasnjen motor pa gas pritisnjen do konca? V tretji prestavi bo pospeševal bolje ker bo veliko več moči dal iz sebe. Za dat več moči iz sebe pa rabi več zraka in goriva. Vprašanje je samo ali ima boljši izkoristek z gasom do konca pri obratih 5. prestave 80-130 ali pri obratih 3. prestave.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
energetik ::
Gray_Warden je izjavil:
energetik> Ne, ne bo večja. Pri tem tvojem pospeševanju boš porabil ENAKO energije na kolesih, v obeh prestavah. Pa če pospešuješ 10s al pa 10 dni (pustimo zaenkrat zračni upor pri miru). Le da boš v 5. prestavi pospeševal v delovni točki z večjim izkoristkom in na ta način porabil manj goriva. Bolj enostavno se pa res ne da razložit, če ne razumeš, bo potrebno še malce preštudirat srednješolsko fiziko, predvsem silo, energijo in moč.Za pospešit avto do neke hitrosti boš porabil mv^2/2. Samo da boš v 5. prestavi to storil s 30% izkoristkom, v 3. prestavi pa s 20%. (številke o izkoristku sem potegnil iz riti, ampak samo za pokazat point so dobre. Torej enkrat boš moral za tistih mehanskih 500kJ na kolesih skuriti za 1600kJ bencina, drugič pa 2000kJ. Za isti učinek, za pospešitev do potovalne hitrosti.
kako lahko to trdiš? Da boš pospeševal v 5 prestavi boš moral gas pohoditi do tal. Pospeševal boš bistveno dlje časa kot če bi imel v 3 prestavi in bi gas rahlo dodanto pritisnil za nekaj sekund.
kdaj ti misliš da bo poraba večja? Če gas držiš 5 minut do tal ali 5 minut na pol? V prvem primeru imaš v 5 prestavi v drugem primeru pa imaš v 3 prestavi. pomisli malo no.
VSAK KI IMA KLIMO VE DA KO JO VKLOPIŠ TI BO AVTO PORABIL VEČ GORIVA. Pa ni važno ali imaš cliota 1.2 ali nissan patrola 3.5 turbodizla!A sem slučajno trdil, da ne porabi več goriva s klimo? Kaj mi sedaj podtikaš izjave. Samo napisal sem, da klima ne vleče 15KM, ampak kvečjemu nekaj KM, razen če voziš tovornjak hladilnik.
si pa res en energetik ja moram rečt. diplomiran verjetno a?Ja. Zato ti tudi poskušam nekaj razložiti, ampak se mi počasi ne da več. Fizika je to, osnovna fizika.
Gray_Warden ::
Blinder
že samo to, da boš pospešil od recimo 60 km/h do 130 km/h, boš v 3 prestavi potreboval HIPOTETIČNO 5 sekund, v 5 prestavi pa 30 sekund.
V obeh primerih boš gas pohodil do konca.
kdaj bo motor porabil manj goriva? Če bo do 130 pospešil v 5 sekundah in boš potem preklopil v 5 prestavo in držal minimalno gasa da avto vzdržuje konstantno hitrost, ali v 5 prestavi ko boš HIPOTETIČNO 20 sekund tiščal gas do tal in šele potem gas spustil da boš imel konstantno hitrost?
Dejstvo je da boš dalj časa držal gas do tal da boš prišel do neke hitrosti. kar pomeni višjo porabo. Avto za vzdrževat hitrost potrebuje izjemno malo moči, za pospeševat pa ogromno. Tako da če pospešiš v nekaj sekundah boš porabil manj goriva kot če pospešuješ pol minute.
že samo to, da boš pospešil od recimo 60 km/h do 130 km/h, boš v 3 prestavi potreboval HIPOTETIČNO 5 sekund, v 5 prestavi pa 30 sekund.
V obeh primerih boš gas pohodil do konca.
kdaj bo motor porabil manj goriva? Če bo do 130 pospešil v 5 sekundah in boš potem preklopil v 5 prestavo in držal minimalno gasa da avto vzdržuje konstantno hitrost, ali v 5 prestavi ko boš HIPOTETIČNO 20 sekund tiščal gas do tal in šele potem gas spustil da boš imel konstantno hitrost?
Dejstvo je da boš dalj časa držal gas do tal da boš prišel do neke hitrosti. kar pomeni višjo porabo. Avto za vzdrževat hitrost potrebuje izjemno malo moči, za pospeševat pa ogromno. Tako da če pospešiš v nekaj sekundah boš porabil manj goriva kot če pospešuješ pol minute.
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
Blinder ::
fizika te j*** Če bo v 5. prestavi imel takooooo slabe pospeške pomeni da motor pri nizkih obratih je sposoben povlečt not zlo malo zraka. če je malo zraka pride zraven tudi malo goriva. Varianta navit motor za visoke obrate. tko da bo vbrizgal eno kapljo bencina na sekundo medtem ko v 3. prestavi jih bo 10/s
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Gray_Warden ::
blinder>če bo v 5. prestavi imel takooooo slabe pospeške pomeni da motor pri nizkih obratih je sposoben povlečt not zlo malo zraka
recimo renault clio z 1.1 mašino ali renault 1.6 imata popolnoma isti filter zraka. Oba zmoreta vsesati popolnoma isto količino zraka s tem da bo clio 1.1 rabil 100 let da pospeši, clio 1.6 pa bo pospešil bistveno hitreje. Zaradi tega bo clio 1.6 porabil manj goriva saj bo bistveno manj časa tiščal gas do tal.
zraka je dovolj pri obeh prestavah le obrati so prenizki.
recimo renault clio z 1.1 mašino ali renault 1.6 imata popolnoma isti filter zraka. Oba zmoreta vsesati popolnoma isto količino zraka s tem da bo clio 1.1 rabil 100 let da pospeši, clio 1.6 pa bo pospešil bistveno hitreje. Zaradi tega bo clio 1.6 porabil manj goriva saj bo bistveno manj časa tiščal gas do tal.
zraka je dovolj pri obeh prestavah le obrati so prenizki.
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
Blinder ::
1.6 bo vsesal več zraka. zaradi več zraka pa je lahko zmogljivejši
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Gray_Warden ::
true. in bo porabil manj goriva. pri majhni mašini pa pa daš v višjo prestavo in bo motor spet sposoben vsesati zadostno količino zraka da bo naredil optimalno mešanico zrak/gorivo.
Če motor vsesa premalo zraka bo pač vbrizgal več goriva (zato je poraba višja če imaš zelo umazan zračni filter in zato je poraba nižja če si urediš cold-air intake s konusnim filtrom).
Če motor vsesa premalo zraka bo pač vbrizgal več goriva (zato je poraba višja če imaš zelo umazan zračni filter in zato je poraba nižja če si urediš cold-air intake s konusnim filtrom).
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
Pyr0Beast ::
Poraba goriva pri pospeševanju je praktično zanemarljiva napram vožnji
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
nanoleet ::
Ne pritiskat 100% plina v 5. prestavi pri 50km/h, prosim. Seveda bo tudi clio 1.2 z vklopljeno klimo počasi pospešil ob takem dejanju, vendar bo porabil več goriva kot prestavo, morda celo dve prestavi nižje (klanec). Najbrž bi si bilo vredno zapomniti, da so visoke prestave in nizki obrati namenjeni *vzdrževanju hitrosti*, če pa obrati niso prenizki in voznik ni prezahteven pa lahko tudi zmernemu pospeševanju. Saj ni bistvene razlike, če dodaš čisto malo plina ali pa ga takrat pohodiš do konca (temu jaz rečem: "pritisniti pedalo v puter")... bo pa razlika v porabi goriva. Recept je nekako tak, da dodaš malo plina (pedalka za plin ni on/off stikalo!) in iz povratne informacije avtomobila (informacijo ti poda preko volana, prestavne ročice, zvoka... če le nimaš preveč trde kože po rokah in povsod drugod po telesu) sklepaš ali bo pospešiti šlo v željenem času ali bo potrebno prestaviti prestavo, dve navzdol (zato pa je ročni menjalnik).
Veliko pri varčni vožnji lahko pomaga tudi števec trenutne porabe, z njim se naučiš kdaj avto porabi manj in kdaj več glede na okoliščine.
Če se vrnem k temi pa menim, da se avto ne matra pri takem nespametnem dejanju oz. bolje rečeno se motor ne obrablja bistveno bolj zaradi tega.
Veliko pri varčni vožnji lahko pomaga tudi števec trenutne porabe, z njim se naučiš kdaj avto porabi manj in kdaj več glede na okoliščine.
Če se vrnem k temi pa menim, da se avto ne matra pri takem nespametnem dejanju oz. bolje rečeno se motor ne obrablja bistveno bolj zaradi tega.
energetik ::
Gray_Warden je izjavil:
kdaj bo motor porabil manj goriva? Če bo do 130 pospešil v 5 sekundah in boš potem preklopil v 5 prestavo in držal minimalno gasa da avto vzdržuje konstantno hitrost, ali v 5 prestavi ko boš HIPOTETIČNO 20 sekund tiščal gas do tal in šele potem gas spustil da boš imel konstantno hitrost?Evo, še enkrat samo zate:
Pospešek od 0-130 v 5s, masa avta 1t, 3. prestava. Pospešek je: 36,1m/s deljeno s 5s = 7,22m/s^2
Sila na kolesih je: F = m*a = 1000*7,22 = 7222N
V teh 5s si prevozil: s = at^2/2 = 7,22*5^2/2 = 90,3 m
Porabljena energija je bila: W = F*s = 7222*90,3 = 652 kJ
Ponovi vajo, pospešek od 0-130 v 20s, masa avta 1t, 5 prestava. Pospešek je: 36,1m/s deljeno s 20s = 1,81m/s^2
Sila na kolesih je: F = m*a = 1000*1,81 = 1810N
V teh 20s si prevozil: s = at^2/2 = 1,81*20^2/2 = 362 m
Porabljena energija je bila: W = F*s = 1810*362 = 655 kJ
Jasno, porabljena energija je v obeh primerih enaka (razlika na zadnjem mestu je samo zaradi zaokroževanja). Oziroma veliko lažje je vzeti formulo za kinetično energijo
W = mv^2/2 = 1000*36,1^2/2 = 652 kJ
Prvič si pospeševal 5s in 90m, drugič 20s in 362m, porabil pa enako mehanske energije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Gray_Warden ::
pyrobeast, se strinjam s tabo!
vendar avtor teme je spraševal o vožnji v recimo 5 prestavi v klanec kjer moraš gas pohoditi do tal ali pa recimo v neki normalni (mogoče 3 prestavi), kjer gas pohodiš le do polovice. Rezultat takšne vožnje je isti kot pri pospeševanju....v 5 prestavi bo motor porabil več goriva.
energetik
kaj pa vožnja v klanec, recimo od razdrtega proti senožečam. Recimo da bi vozil 100 km/h v 5 prestavi z gasom do tal ali 100 km/h v 4 prestavi z gasom do 3/4?
kje misliš da bo poraba nižja?
Avto bo v končni fazi moral vbrizgavati več goriva da bo proizvedel isto moč saj bo imel premalo vsesanega zraka. Kakorkoli boš obrnil, boš rabil več goriva da boš pospeševal v 5 prestavi kot v 3 že samo zato ker mešanica zraka in goriva ni konstantna temveč se spreminja. Če ima motor premalo zraka bo vbrizgal več goriva da bo proizvedel isto moč (v tvojem primeru 655 kJ). Spet se pojavi problem če je zraka preveč in je mešanica preredka(kar je nemogoče z originalnim zračnim filtrom).
Ja, porabljena energija bo ista vendar da ustvariš to energijo boš potreboval več goriva saj bo motor vsesal premalo zraka in bo mešanica zraka in goriva slaba...to bo motor nadomestil z (napišem zopet), VEČJIM DOTOKOM GORIVA.
kot recimo če imaš 2 ognja, eden ima konstanten dotok svežega zraka, drugi pa ima probleme z dotokom. Da bosta oba oddala isto količino toplote, boš pri prvem kupu potreboval bistveno manj drv saj bodo le ta gorela bolje. Na drugi kup boš moral nametati več polen da bodo oddala isto toploto saj bodo gorela slabše. Isto je z gorivom.
vendar avtor teme je spraševal o vožnji v recimo 5 prestavi v klanec kjer moraš gas pohoditi do tal ali pa recimo v neki normalni (mogoče 3 prestavi), kjer gas pohodiš le do polovice. Rezultat takšne vožnje je isti kot pri pospeševanju....v 5 prestavi bo motor porabil več goriva.
energetik
kaj pa vožnja v klanec, recimo od razdrtega proti senožečam. Recimo da bi vozil 100 km/h v 5 prestavi z gasom do tal ali 100 km/h v 4 prestavi z gasom do 3/4?
kje misliš da bo poraba nižja?
Avto bo v končni fazi moral vbrizgavati več goriva da bo proizvedel isto moč saj bo imel premalo vsesanega zraka. Kakorkoli boš obrnil, boš rabil več goriva da boš pospeševal v 5 prestavi kot v 3 že samo zato ker mešanica zraka in goriva ni konstantna temveč se spreminja. Če ima motor premalo zraka bo vbrizgal več goriva da bo proizvedel isto moč (v tvojem primeru 655 kJ). Spet se pojavi problem če je zraka preveč in je mešanica preredka(kar je nemogoče z originalnim zračnim filtrom).
Ja, porabljena energija bo ista vendar da ustvariš to energijo boš potreboval več goriva saj bo motor vsesal premalo zraka in bo mešanica zraka in goriva slaba...to bo motor nadomestil z (napišem zopet), VEČJIM DOTOKOM GORIVA.
kot recimo če imaš 2 ognja, eden ima konstanten dotok svežega zraka, drugi pa ima probleme z dotokom. Da bosta oba oddala isto količino toplote, boš pri prvem kupu potreboval bistveno manj drv saj bodo le ta gorela bolje. Na drugi kup boš moral nametati več polen da bodo oddala isto toploto saj bodo gorela slabše. Isto je z gorivom.
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
dzinks63 ::
Če imaš v avtomobilu računalnik kateri ti prikazuje trenutno porabo goriva, bo ta vedno najnižja v najvišji prestavi katero še motor enakomerno zmore, kakor hitro daš v nižjo prestavo poraba goriva naraste. Z svojim avtomobilom (bencinc) imam povprečno porabo goriva cca 6l/100km pri lepi zmerni enakomerni vožnji po cestno prometnih predpisih. Če vozim bolj energično povprečna poraba skoči za cel liter/100km, če pa vozim že malo bolj uživaško pa tudi 2-3l/100km. Če hočeš imeti malo porabo, moraš voziti čimbolj enakomerno z zelo rahlim pospeševanjem vse to v najvišji možni prestavi katero še motor zmore zadovoljivo poganjati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()
nanoleet ::
Ampak potem je že vprašanje varnosti in oviranja prometa. To pa je že za temo "Koliko so krivi počasni vozniki?" :)
Edit: Hočem reči, da je vse dobro v mejah normale. Noben ekstremizem ni dober.
Edit: Hočem reči, da je vse dobro v mejah normale. Noben ekstremizem ni dober.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nanoleet ()
energetik ::
Gray_Warden je izjavil:
kaj pa vožnja v klanec, recimo od razdrtega proti senožečam. Recimo da bi vozil 100 km/h v 5 prestavi z gasom do tal ali 100 km/h v 4 prestavi z gasom do 3/4?Ne vem, daj mi BSFC diagram od tega avta in prestavna razmerja, pa ti bom povedal. Ti pa takoj povem, da bo pri bolj ekstremni primerjavi: 5. prestava@ 100%gas porabil manj kot v 3.prestavi@ 1/3 gasa.
kje misliš da bo poraba nižja?
Avto bo v končni fazi moral vbrizgavati več goriva da bo proizvedel isto moč saj bo imel premalo vsesanega zraka. Kakorkoli boš obrnil, boš rabil več goriva da boš pospeševal v 5 prestavi kot v 3 že samo zato ker mešanica zraka in goriva ni konstantna temveč se spreminja. Če ima motor premalo zraka bo vbrizgal več goriva da bo proizvedel isto moč. Spet se pojavi problem če je zraka preveč in je mešanica preredka(kar je nemogoče z originalnim zračnim filtrom).Evo, zdej se mi pa dejansko ne da več. Resno ti primanjkuje znanja tako fizike kot delovanja bencinskega motorja.
Gray_Warden ::
dzinks63> Če hočeš imeti malo porabo, moraš voziti čimbolj enakomerno z zelo rahlim pospeševanjem vse to v najvišji možni prestavi katero še motor zmore zadovoljivo poganjati.
točno to želim povedat. Najvišjo prestavo ki jo motor zmore ZADOVOLJIVO poganjat. Če je to vožnja po ravnini in konstantni hitrosti 50 km/h pač daš v 5 prestavo in si srečen. Če pa je to vožnja v klanec pa bi samo šalabajzer imel v 5 prestavi in gas do tal da bi motor ohranil 50 km/h.
energetik:
tudi če se ti ne da več, avti imajo največ navora ponavadi okoli 3100 RPM. Če boš pospeševal normalno od 2000 do 3100 rpm in ustrezno pretikal prestave, bo poraba goriva nižja kot če se boš pri 1500 obratih usedel na gas in čakal da v 5 prestavi avto na nek način pospeši do željene hitrosti.
če ne verjameš meni, verjemi milijon nasvetom na internetu:
Acceleration and deceleration (braking)
Fuel efficiency varies with the vehicle. Fuel efficiency during acceleration generally improves as RPM increases until a point somewhere near peak torque (brake specific fuel consumption.[20]) However, accelerating too quickly without paying attention to what is ahead may require braking and then after that, additional acceleration. Experts recommend accelerating quickly, but smoothly.[22]
vir, wikipedia: Fuel economy-maximizing behaviors @ Wikipedia
točno to želim povedat. Najvišjo prestavo ki jo motor zmore ZADOVOLJIVO poganjat. Če je to vožnja po ravnini in konstantni hitrosti 50 km/h pač daš v 5 prestavo in si srečen. Če pa je to vožnja v klanec pa bi samo šalabajzer imel v 5 prestavi in gas do tal da bi motor ohranil 50 km/h.
energetik:
tudi če se ti ne da več, avti imajo največ navora ponavadi okoli 3100 RPM. Če boš pospeševal normalno od 2000 do 3100 rpm in ustrezno pretikal prestave, bo poraba goriva nižja kot če se boš pri 1500 obratih usedel na gas in čakal da v 5 prestavi avto na nek način pospeši do željene hitrosti.
če ne verjameš meni, verjemi milijon nasvetom na internetu:
Acceleration and deceleration (braking)
Fuel efficiency varies with the vehicle. Fuel efficiency during acceleration generally improves as RPM increases until a point somewhere near peak torque (brake specific fuel consumption.[20]) However, accelerating too quickly without paying attention to what is ahead may require braking and then after that, additional acceleration. Experts recommend accelerating quickly, but smoothly.[22]
vir, wikipedia: Fuel economy-maximizing behaviors @ Wikipedia
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
dzinks63 ::
Zadovoljivo sem mislil brez cukanja in da še vedno vsaj ohranjaš hitrost, če ti hitrost začne upadati, pa je seveda potrebo prestaviti nižje, drugače ne gre. In ja, če ti avtomobil zmore klanec v 5. prestavi 50km/h pri polno pohojenim plinom, boš imel nižjo porabo kot v tretji prestavi z rahlim plinom, vse to pišem za novejše avtomobile z računalniško vedenim krmiljenjem motorja. Za kakšne starešje motorje pa to težje velja.
Gray_Warden ::
Zadovoljivo sem mislil brez cukanja in da še vedno vsaj ohranjaš hitrost, če ti hitrost začne upadati, pa je seveda potrebo prestaviti nižje, drugače ne gre. In ja, če ti avtomobil zmore klanec v 5. prestavi 50km/h pri polno pohojenim plinom, boš imel nižjo porabo kot v tretji prestavi z rahlim plinom, vse to pišem za novejše avtomobile z računalniško vedenim krmiljenjem motorja. Za kakšne starešje motorje pa to težje velja.
kot sem že rekel, računalnik popravlja napake voznikov tako da dela različno mešanico zraka in goriva in s tem popravlja napake voznikov. Poizkusi na isti način voziti renault 5 ali kakšen avto z računalnikom, potem pa obe vozili vozi tako da dinamično pretikaš prestave da imaš vedno obrate med 2000 in 3000 obrati. Boš videl kako bo poraba pri renaultu padla. pri avtu z računalnikom pa bo razlika minimalna ker račuanlnik popravlja tvoje napake.
lp
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
Pyr0Beast ::
Računalnik ne popravlja napak, on vedno samo prilagaja delovanje motorja iz parametrov ki jih prebere.
Tudi pri 5ki bo poraba nižja v višjih brzinah in nižjih hitrostih.
Tudi pri 5ki bo poraba nižja v višjih brzinah in nižjih hitrostih.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
$%&/() ::
Pri mojem turbodizlu ni nobene razlike, če v 5. prestavi tam okoli 1500rpm v breg (oz. tudi po ravnem, če je avto malo bolj obtežen) pritisneš gas do konca ali pa samo do ~1/3. Najbrž ECU preračuna optimalno količino goriva za določene razmere in se ne ozira preveč na položaj stopalke. Še zmeraj pa raje vržem v 4. prestavo, kjer ni težav.
Pyr0Beast ::
Dokler ne kadi ni problema
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | efektivna vožnja dizla (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 34068 (29668) | Siddh |
» | Avto dolgi klanec (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 24209 (22078) | Zheegec |
» | Najbolj ekonomično pospeševanje (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24456 (21553) | Pyr0Beast |
» | Poraba avtomobila. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 23032 (19779) | Zheegec |
» | Poraba sodobnega vozila pri vožnji po klancu navzdol (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 12909 (10762) | darkolord |