» »

Najbolj ekonomično pospeševanje

Najbolj ekonomično pospeševanje

«
1
2 3

echo ::

Konkretno: kolegova filozofija vožnje avtomobila zahteva čim manjše obrate, zato pri pospeševanju prestavlja v višjo prestavo že pri ~2300 obratih (bencinar, 1.6, 74kW).
Kako naj mu dopovem, da to ni ekonomično in zakaj res ni?

Avto najbolj pospešuje pri največjem navoru, to razumem. Vendar mene ne zanima, kako najhitreje pospeševati, razen če je izkoristek motorja vzporeden z navorom.
Teoretično bi se vprašanje glasilo: pri katerih obratih avtomobil najbolje izkoristi gorivo? Za pospeševanje do neke hitrosti mora avto iz goriva potegniti toliko in toliko Joulov energije za kinetično energijo, mimo tega ne gre.
Ni recimo pravilno vprašati, kdaj bi porabil več bencina, saj ga bo on na 2km, kolikor nuca do 90km/h (karikiram) porabil precej več kot jaz, ki bom imel 90 noter že po 300m.
Pri počasnem pospeševanju (hitrem prestavljanju) bo najvišja poraba veliko manjša kot pri hitrem, tudi to je jasno.

Najbolje bi bilo izmeriti količino goriva v prvem primeru in drugem in deliti s prevoženo potjo, vendar te možnosti nimam, zato upam na vašo teoretično in morda praktično znanje.

Če gorivo najbolj izkoristimo pri najvišjem navoru, zakaj vozniki bencinarjev potem ne pospešujejo pri teh obratih (3000-4000), ampak raje pri nižjih? Deluje res prepotentno, mogoče nekaterim niso všeč višji pospeški, ampak ko je enkrat denar noter, bi si marsikdo premislil.
Se opravičujem vsem voznikom dizelskih motorjev, zaradi jasnosti bi se zaenkrat osredotočil samo na bencinarje.
Rad bi slišal čim več teorije in argumentov, ne pa moraliziranja in lastnih mnenj ter intuicije.
Meni je tudi bolj všeč poskočna vožnja, ampak imejmo za spremembo v mislih učinkovitost.

Vikking ::

BALAST ::

echo ::

Berem wikilinke o hypermileage, ekonomije goriva in še nekak najbolj zadane BSFC, ki je koeficient porabe bencina in izhodne moči. Mene bolj zanima količnik porabe goriva in izhodnega navora.
Tule je bilo ugotovljeno, da je razlika sicer majhna, vendar v prid hitremu pospeševanju. 2500rpm zame ni niti blizu hitrega pospeševanja (verjetno je za njegov avto to precej).

Bojan na prvem linku sicer pove razliko, vendar ne pove zakaj je temu tako. Tudi ne vem, zakaj je potem dlje stal pri rdeči. Če je bil dovolj hiter, je še zeleno ulovil :)
Kar se varčne vožnje tiče, poznam več ali manj vse trike, vendar mene zanima varčno pospeševanje.

Blinder ::

3-4k rpm pri bencinarju že da nek pospešek, ni več tako relaksirana vožnja. S švoh avti se pospešuje z več gasa pa višjimi obrati, zato bolj švoh motorji imajo nižjo porabo.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Ted ::

echo je izjavil:

Konkretno: kolegova filozofija vožnje avtomobila zahteva čim manjše obrate, zato pri pospeševanju prestavlja v višjo prestavo že pri ~2300 obratih (bencinar, 1.6, 74kW).
Kako naj mu dopovem, da to ni ekonomično in zakaj res ni?

Avto najbolj pospešuje pri največjem navoru, to razumem. Vendar mene ne zanima, kako najhitreje pospeševati, razen če je izkoristek motorja vzporeden z navorom.
Teoretično bi se vprašanje glasilo: pri katerih obratih avtomobil najbolje izkoristi gorivo? Za pospeševanje do neke hitrosti mora avto iz goriva potegniti toliko in toliko Joulov energije za kinetično energijo, mimo tega ne gre.
Ni recimo pravilno vprašati, kdaj bi porabil več bencina, saj ga bo on na 2km, kolikor nuca do 90km/h (karikiram) porabil precej več kot jaz, ki bom imel 90 noter že po 300m.
Pri počasnem pospeševanju (hitrem prestavljanju) bo najvišja poraba veliko manjša kot pri hitrem, tudi to je jasno.

Najbolje bi bilo izmeriti količino goriva v prvem primeru in drugem in deliti s prevoženo potjo, vendar te možnosti nimam, zato upam na vašo teoretično in morda praktično znanje.

Če gorivo najbolj izkoristimo pri najvišjem navoru, zakaj vozniki bencinarjev potem ne pospešujejo pri teh obratih (3000-4000), ampak raje pri nižjih? Deluje res prepotentno, mogoče nekaterim niso všeč višji pospeški, ampak ko je enkrat denar noter, bi si marsikdo premislil.
Se opravičujem vsem voznikom dizelskih motorjev, zaradi jasnosti bi se zaenkrat osredotočil samo na bencinarje.
Rad bi slišal čim več teorije in argumentov, ne pa moraliziranja in lastnih mnenj ter intuicije.
Meni je tudi bolj všeč poskočna vožnja, ampak imejmo za spremembo v mislih učinkovitost.



Kolega zna imeti celo prav :).

http://www.avto.info/Varcna_voznja/vide...
Mah...

Pyr0Beast ::

WOT - to je vse kar rabiš vedeti.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

echo ::

Ja, unthrothled in max torque.

For example, a reciprocating engine achieves maximum efficiency when the intake air is unthrottled and the engine is running near its torque peak.
(Wiki: BSFC)

Seveda, govorimo o izkoristku, ne porabi, ki je gotova manjša v zadnji prestavi in "ne-najbolj-učinkovitih" obratih.
Kdo pol doseže večjo učinkovitost, verjetno ne pospeševanje 1000rmp pod maksimalnim navorom pa čeprav z gasom na tleh?
A ni čudno, da je po tej logiki objestno pospeševanje bolj učinkovito od počasnega pospeševanja, ki velja za zrelo in po zgornjih zagotovilih magistra prometa tudi varčno?
Ali je moja logika zgrešena?

Treba pa je še napisat, da razlika v pospeševanju verjetno ne prispeva veliko h končni porabi. Zna biti, da jo še poveča, ker se dlje časa vozimo s končno hitrostjo in tako več energije oddamo za upiranje zraku. Smo pa par minut prej na cilju.

egonk ::

echo je izjavil:

Avto najbolj pospešuje pri največjem navoru, to razumem.


Tole bi te popravil - avto najbolj pospešuje pri največji moči. Moč je konstanta * obrati * navor pri teh obratih. Pri današnjih avto. mašinah je običajno tudi največ moči na rdeči črti, kljub določenemu upadu navora.
Torque vs. Horsepower

Aston_11 ::

Ti bi za kolega rabil en kmečki argument, na katerega ne bo imel odgovora. Tudi če preštudiraš vso teorijo, ti bo pomahal s priročnikom od VW-ja, kje piše, da je treba čimprej menjati.

V bistvu ne vem, če si prav zastavil vprašanje? Eno so obrati, drugo pa je menjavanje pri nižjih obratih. Vsako pospeševanje, vsaj od začetka, bo šlo najprej preko nizkih obratov proti visokim, pri hitrem pospeševanju, obrati ne bodo bistveno padli, konkretnih številk ne poznam za bencinarja, vendar bodo še vedno visoki pri menjavi v višjo prestavo.

Tako da v bistvu bi rad potrditev svoje teze, da je pospeševanje pri nižjih obratih manj učinkovito ne glede na to, kdaj in kako se menja.

Sicer bo verjetno prej naredil kakšno škodo pri mašini, ki dela v nizkem področju obratov, tako da bo ekonomsko itak popušu. 1.6 VW benzinarji so itak znani kot požrešni in verjetno mu tako namesto 10 litrov avto porabi le še 9,5.

Morda bi se mu kaj zlagal, vsadil idejo v smislu Inception. Npr. da pri nižjih obratih izgorevanje ni tako učinkovito, kot pri višjih, ko je zraka več.

Pri čemer me še vedno nekaj matra - s kakšnim položajem stopalke za gas pa pride on do svojih obratov - na ful ali lepo polagoma sledi rasti obratov- ker razlika v tem ti določa učinkovitost pospeševanja...

echo ::

Ja, tudi to z navorom in močjo mi je bilo čudno. Očitno še ena urbana legenda, ki sem jo tolikokrat slišal, da je enostavno nisem niti šel preverjati.
Kaj se potem zgodi/dogaja pri najvišjem navoru? Čudno mi je tole.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: echo ()

zaj_tam ::

Torej ti bi rad, čeprav imaš narobe, ga z nekimi argumenti prepričal da imaš prav?

echo ::

Kaj imam narobe?
On je sveto prepričan, da špara bencin, ko v četrti pospešuje iz 40 na 55km/h, ko prešalta v peto. Meni se temu ne zdi tako (tudi wiki nekaj pove o tem, poglej še Pyrotov link), vendar ne najdem enostavnih argumentov.

Seveda, gostilniška razprava me je spodbudila k razmišljanju, vseeno mi je za zmagoslavje nad kolegom in njegovo vožnjo. Trenutno želim sam zvedeti rešitev optimalnega pospeševanja.

Aston: mogoče bi se bilo najbolje vprašati, kako iz goriva čim bolj učinkovito potegniti potrebno energijo za pospešitev na določeno hitrost.

Ima še kdo kako idejo? Zaenkrat je teoretično najbolj učinkovito pospeševati s popolnoma stisnjenim pedalom za gas in prestavljati na ta način, da smo čim dlje časa v najvišjem navoru.
Kje se motim?

zaj_tam ::

Sem gledal Vikkingov link in se nekako strinjam.

Malajlo ::

Jaz imam tudi v glavi, da je hitro pospeševanje (v vije obrate) in nato umirjena vožnja bolj varčna.
Potem pa mi je eco:drive (en.wikipedia.org/wiki/Ecodrive) povedal, da šaltam prepozno in pri previsokih obratih. Hmmm...
150KM JTD ima največji navor pri 1500 rpm. Softver mi je predlagal, naj šaltam pri teh obratih v višjo prestavo in naj se sploh držim tega območja. Pospeševanje in zaviranje mi je pa malce skur..al. Pač, speljem, čimprej na tistih 50 (ali več) in nato v peti (tudi prva, druga, (tretja), peta - kakšno prestavo v mestu tudi izpustim) na 1200rpm kotaljenje dalje.

Najbrž neke bistvene razlike med kratkotrajnim pospeševanjem do željene hitrosti ali pa počasnim, ni (razen razburjenih voznikov zadaj). Počasno pa očitno vendarle zmaga (gornji link avto.info).
Aja, poraba se je znižala, ko sem začel upoštevati "navodila" e:drivea. Zdaj 6.5, prej pa tudi 7.5.

egonk ::

echo je izjavil:

Ima še kdo kako idejo? Zaenkrat je teoretično najbolj učinkovito pospeševati s popolnoma stisnjenim pedalom za gas in prestavljati na ta način, da smo čim dlje časa v najvišjem navoru.
Kje se motim?


Če že upoštevaš na grafu BSFC področje z najboljšim razmerjem, potem običajno manj kot 100% gas. Mogoče se motim, ampak pritisnjenost pedala naj bi približno (linearno?) odražala navor na grafu. Tukaj rečejo kar pavšalno 75%:
http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=4...

Bi bilo treba dobiti pravi graf za konkretno mašino.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: egonk ()

zaj_tam ::

Pedalo za gas ni direktno povezano z dovodom goriva. Je vmes še računalnik, ki skrbi, da motor laufa optimalno.

Tako da s tem pedalom si pomoje ni treba delat skrbi.

]Fusion[ ::

Dejansko je najbolj ekonomično, če imaš gas čito na 100%
klik
"I am not an animal! I am a human being! I... am... a man!" - John Merrick

egonk ::

zaj_tam: No, ampak neka zvezna naraščajoča funkcija je pa vseeno in hkrati pri 100% pritisku dobiš 100% možnega navora?

fusion: Tukaj jaz vidim bolj potrditev, da 100% ni čisto optimalno. Če pogledaš od Priusa motor, se trudi držati na uč recimo 90% navora. Prvi graf (25%, 50%, 100%) ima premalo črt, predvsem med 80%-100% IMO.

egonk ::

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

echo ::

Malajlo je izjavil:


150KM JTD ima največji navor pri 1500 rpm. Softver mi je predlagal, naj šaltam pri teh obratih v višjo prestavo in naj se sploh držim tega območja.


To trdim tudi jaz, ker naj bi bil motor tu najbolj učinkovit. Vendar je pri dizlih navor motorja drugače razporejen kot pri bencinskih motorjih, zato ne moremo govoriti o istih številkah. Naša kantica razvije največji navor motorja okoli 3400rpm. Ne trdim, da je vožnja pod visokimi obrati ekonomična, samo pospeševanje bi naj bilo. Tudi jaz, takoj ko dosežem željeno hitrost, prestavim v višjo prestavo in potem pritisnem ravno toliko na stopalko, da vzdržujem to hitrost.

avto.info ne pove, zakaj je "prestavljanje kakor hitro je možno" bolj varčno od prestavljanja okoli najvišjega navora. Našteje cel kup nasvetov in pričakuje našo vero v njihovo pravilnost. Saj ne rečem, da se motijo. Ne morem pa brez razlage kar sprejeti njihovo vero.

Če že upoštevaš na grafu BSFC področje z najboljšim razmerjem, potem običajno manj kot 100% gas. Mogoče se motim, ampak pritisnjenost pedala naj bi približno (linearno?) odražala navor na grafu.


Če sem prav razumel, pritisnjenost pedala ni povezana z navorom, ampak z mešanico plinov in goriva (govorim za bencinarje, pri dizlih je zgodba malo drugačna). Pri Wide Open Throttle, kot je svetoval Pyro, dobi motor največ zraka in je mešanica najbolj ugodna.

Pavšalne ocene me že počasi jezijo, če ni poleg vsaj še približne razlage, zakaj je temu tako.

]Fusion[-ov link sem tudi sam našel, vendar mu nažalost nisem posvetil primerne pozornosti. V njem piše vse, kar sem želel vedeti (WOT + max torque ki se ponavadi sklada z SFC), sedaj potrebujem samo še konkretne grafe.
To bo šele zabavno iskat...

Skratka, če razlika je zelo majhna, zakaj se potem priporoča počasno pospeševanje in čim zgodnejše prestavljanje? Kdo narodu ne privošči poskočne vožnje, če že imamo bencinarje? Za dizla ne rečem, če hočeš ostati v njegovih optimalnih obratih, je treba kmalu prestaviti v višjo.

]Fusion[ ::

Gasgas



To sliko sem mislo, kjer je pokazano da je bolj učinkovito imet več gasa. Pri tem se optimalni obrati tudi rahlo spreminjajo.
"I am not an animal! I am a human being! I... am... a man!" - John Merrick

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

egonk ::

fusion: No za točno ta graf trdim da falijo črte med 50% in 100%.

Celo iz istega članka (pozor na half throttle na spodnjem grafu):

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

barakus ::

Kaj pa avti na karburator?

echo ::

Ja, full throttle je optimalen. Za motor na tvoji sliki je najbolje, da se vrti okoli 3000 do 3500rpm.



Kaj pa iz te slike sledi?
Ali pa te?
"Otoček" dosežemo, ko se motor vrti okoli 2200rpm in s cirka 90% load (navora). To je slika za dizla.

egonk - slika je za 1976 edition of Oldhams New Motor, karkoli že to je. Na Fusionovi sliki malo zavede dejstvo, da se y-os načne pri 0.4 ;)
Naj bi pa bil to graf za "typical four cylinder" motor.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Pyr0Beast ::

Dizel furaš malce nižje po gasu, da se izogneš sajenju, to je pa tudi vse

Ponavadi je tako da izgube v loputi > izgub zaradi obratov
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

]Fusion[ ::

Sem malo experimentiral pri vožnji domov in se mi ne zdi smiselno pospeševat kot nor, ker sem se večino časa takoj ustavljal ali se upočasnil. To je bilo v mestu, izven je drugače in bolj smiselno.
"I am not an animal! I am a human being! I... am... a man!" - John Merrick

Malajlo ::

V mestu je najboljša umirjena vožnja. Pospeševanje nima smisla, razen če veš, da ravno ujameš tisto zeleno čez 300m, če voziš 80 namesto 50 (in ni radarja...).

echo ::

Tudi o tem ni dvoma. Pospeševanje zahteva veliko energije, tako da se mu je smiselno izogniti, če je to le možno.
Vendar na zeleni luči, bo bomo morali vsi prej ali slej pospešiti na 50km/h, je pa skoraj vseeno, kako hitro bomo to storili. Če vsi hitro pospešimo (ni treba, da pretiravamo v rdeče območje), povečamo pretočnost. Zakaj se tega ne spodbuja?
Zakaj je počasno pospeševanje po besedah magistrov prometa bolj varčno?
Zakaj ni vseeno, kako pospešujemo?

Pyr0Beast ::

Če vsi hitro pospešimo (ni treba, da pretiravamo v rdeče območje), povečamo pretočnost

Ne pa ne.

Zakaj je počasno pospeševanje po besedah magistrov prometa bolj varčno?

Kdo so ti magistri prometa ? Citiraj ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

echo ::

No, pretočnost mogoče ni najbolj natančen izraz.
Če vrsta pred semaforjem hitro (ne po polžje no) in usklajeno pospešuje, lahko več avtomobilov pride skozi križišče v intervalu zelene luči, ali ne?

Bojan Žlender (roj. 1954), univ. dipl. pol., mag. prometne psihologije, vodja Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu
"...svetuje prestavljanje kakor hitro je možno, saj s tem ne poslabšamo voznih lastnosti vozila, le bolj tiho in varčno se vse skupaj odvija. "
"...svetuje prestavljanje kakor hitro je možno in potem umirjeno vožnjo do semaforja."

Naj še povem, da me počasno speljevanje ne moti, moti me pa, da se ga opravičuje z varčnostjo. Tudi meni pogosto dobro dene umirjena vožnja brez prevelikega nabijanja obratov. Vendar če se gremo učinkovitost, se moramo držati bližine najvišjega navora, ki pa ponavadi pomeni tudi že konretne pospeške.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: echo ()

Pyr0Beast ::


Če vrsta pred semaforjem hitro (ne po polžje no) in usklajeno pospešuje, lahko več avtomobilov pride skozi križišče v intervalu zelene luči, ali ne?

Ne, ker ve kar se naredi, je da se kolona avtomobilov raztegne.

Vendar če se gremo učinkovitost, se moramo držati bližine najvišjega navora, ki pa ponavadi pomeni tudi že konretne pospeške.

ne pa ne

Pri območju največjega navora pospešuješ s polovico nazivne moči motorja.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Pri območju največjega navora pospešuješ s polovico nazivne moči motorja.

Da nebi slučajno kdo temule verjel...

Vse tole vaše šloganje ni vredno pol kurca.
Niti dve mašini se v detajlih ne obnašata enako, kaj šele turbinske v primerjavi z atmosferskimi, bencinske proti dizlu, štrom proti plinu, direktni vbrizg bencina proti za/dušenim motorjem itd itn. Kogar zadeva resnno zanima, naj enostavno sproba različne režime vožnje svojega avtomobila.
Zbogom in hvala za vse ribe

]Fusion[ ::

Če hočeš večjo pretočnost pri semaforju bo potrebno uvest Formula princip: Ko je zelena štartamo vsi naenkrat :)
"I am not an animal! I am a human being! I... am... a man!" - John Merrick

Pyr0Beast ::


Da nebi slučajno kdo temule verjel...

Nego kaj pa je moč če ni produkt navora in obratov ?

Turbaši imajo sploščeno krivuljo zaradi turbine in nič drugega.

Injection vs. carb je čisto isti drek;



Razlika ranga 5%.

In še vedno ne vem, zakaj fuel injection mašina nebi imela lopute. Jo ima pač na vhodu namesto za uplinjačem

Niti dve mašini se v detajlih ne obnašata enako

Eh. Navor je odvisen samo in izključno od 'ročice' na gredi. Ni nobene čarovnije tukaj. Če povečaš tlak tudi povečaš navor. To je pa tudi to. Atmosferske mašine so zelo podobne.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

echo ::

Kljub raztezanju kolone lahko še kakšen dodaten avto spravimo v interval, če je vsaj neka usklajenost med vozili, lahko se česa naučimo tudi od formule, iz vidika logistike je hkratno speljevanje najboljša rešitev. Ponavadi pa do tega ne pride, saj ni važno, sociologija me ne zanima.

Ja, mi je po novem ločim tudi navor in moč. Najbolj pospešujemo ob najvišji moči, sem danes sprobal, žal nimam acelometra za dato, ampak zaupam notranjem občutku.
Učinkovitost bencinskega štirivaljnega motorja je pa največja okoli najvišjega navora (prestavimo v višjo prestavo, ko dosežemo najvišji navor ali še malo prej, vsaj po grafih sodeč), pri več obratih se poveča notranje trenje motorja, pri prenizkih pa mini preveč časa med dvema eksplozijama, tako da dela toplote ne izkoristimo.


Ja, mašine so različne kot noč in dan, tako tudi njihovi grafi, zato sem se skušal osredotočiti na bencinski štirivaljni motor, kakršnih je precej na naših cestah.
Meni se to ne zdi šloganje, je avto.info veliko bližje šloganju.
Manjkajo pa dobri podatki in oseba, ki bi jih znala pravilno interpretirati. Saj bi jih jaz, pa očitno nimam dovolj strojnega znanja.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Pyr0Beast ::

Pri prenizkih obratih 'športne' mašine trpijo. Ker imajo prelahek vztrajnik.

In pri WOT mašina lahko trpi, ker je takrat največja kompresija.

Najbolj pospešujemo ob najvišji moči, sem danes sprobal, žal nimam acelometra za dato, ampak zaupam notranjem občutku.

Bravo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

echo> Če vsi hitro pospešimo (ni treba, da pretiravamo v rdeče območje), povečamo pretočnost.

Ne.

ttommy ::

Grafi gor ali dol- jaz sem v praksi preizkusil:
Imam 12 let star avto bencinar 1.5 ccm 86 KM. Dolga leta mi je povprečno požrl 10 litrov bencina na 100 kilometrov. Potem sem pa nekje prebral kako zmanjšati porabo. Moj avto nima obratomerja. Takoj ko speljem, dam v drugo, pri 30 v tretjo, pri 50 v četrto in pri 70 v peto. Poraba goriva: že tri leta 7 litrov na 100 kilometrov....
Gamer

zaj_tam ::

echo je izjavil:


Učinkovitost bencinskega štirivaljnega motorja je pa največja okoli najvišjega navora (prestavimo v višjo prestavo, ko dosežemo najvišji navor ali še malo prej, vsaj po grafih sodeč), pri več obratih se poveča notranje trenje motorja, pri prenizkih pa mini preveč časa med dvema eksplozijama, tako da dela toplote ne izkoristimo.


To kar govoriš nima direktne veze z ekonomičnostjo vožnje. Treba širše razmišljat in manj komplicirat z detajli.

echo ::

Pyro, je rekel WarpedOne, da moramo sami probat različne načine vožnje.
Potem bo pa spet bencin od Petrola trikrat boljši od OMV-jevega...

Seveda se ne poveča število avtomobilov, ki prevozijo križišče v intervalu, ker se poveča razdalja med njimi. Če tega razmaka ne bi bilo (težko dosegljivo v resnični situaciji), pa bi prišlo do razlike, ali bi število ostalo enako?

Zakaj rinemo izven mojega vprašanja, ki še vedno ostaja Najbolj ekonomično pospeševanje?

ttommy: si mogoče takrat še kaj spremenil, recimo napolnil gume, menjal kak del, odstranil kulski spojler na zadku itd? Ker 3L razlike na 100km ni samo od drugačnega pospeševanja. Tudi jaz pri približno takih hitrostih menjam pri še švohnejšemu motorju, pa se ne smatram za varčnega voznika.

zaj_tam: ni mi treba pridigati o širini razmišljanja. O varčni vožnji ti znam marsikaj povedati, če te zanima. O varčnem pospeševanju in zakaj je varčno, pa slišim zelo malo "zato"-jev. Samo neka stališča in mnenja, kar sem predvidel že na začetku. Škoda.

WarpedGone ::

Pyrobeast:
Nego kaj pa je moč če ni produkt navora in obratov ?

Takoj ko maš "vodoravno krivuljo" v območju max navora tvoje bajanje o polovični nazivni moči drži vodo enako kot rešeto - ne sploh.
Evo, praksa:


Največji navor med 2000 in 2700 RPM - moč gre v tem območju od 80kW do 110kW. Nazivna moč motorja je pa 131kW. Polovica bi bla torej 65kW.
Skratka, ne palamudi.

Najučinkovitejše pospeševanje je itak peš-hoja.
En odvečen izlet z avtomobilom manj, prišpara bistveno več od še tako učinkovite nepotrebne vožnje. Jadranje brez plina proti rdeči na semaforju prišpara več goriva, zavor in hrupa kot "pametno" pospeševanje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

echo ::

Še enkrat - vsi našteti poskusi cinizma so pravilni in se jih tudi poslužujem. Ne mislim šparati s tem, da različno pospešujem, tudi mi ni treba šparati. Rad bi samo zvedel, če res mečem denar skozi auspuh, ko hitro in z visokimi obrati (peak torque) pospešujem do željene hitrosti.

Res noben ne ve?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: echo ()

ttommy ::

@echo:
ja, tudi gume imam malce bolj polne- sem pozabil omeniti. Prej 2.2 bar, zdaj 2.5 bar. Itak se v 4-5ih letih ne obrabijo dovolj, zamenjati pa jih je treba.. Spojlerja pa nobenega.
Gamer

Lonsarg ::

echo je izjavil:

Rad bi samo zvedel, če res mečem denar skozi auspuh, ko hitro in z visokimi obrati (peak torque) pospešujem do željene hitrosti.


Pa sej si celo sam nalimal graf, ki ti jasno odgovori.
Odgovor:
Zaradi visokih obratov porabiš VEČ.
Zaradi hitrega speljevanja porabiš MANJ.

Ideal za najnižjo porabo je glede na grafe FUL GAS + optimalni obrati za tvoj tip motorja. (velja tako za speljevanje, kot tudi vožnjo, IMO ista stvar, v obeh primerih pospešuješ pravzaprav)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

zaj_tam ::

echo je izjavil:


Zakaj rinemo izven mojega vprašanja, ki še vedno ostaja Najbolj ekonomično pospeševanje?


Slabo vprašanje.

Odgovor: Ne-pospeševanje.

Aha Warped me je prehitel :)

echo ::

Uau, frajerja.
Se vaju lahko dotaknem?

No, zdej grem pomirjen spat, jutri pa tiskam grafe, če me hoče še kdo kdaj v gostilni prepričat, da počasi speljuje in zgodaj šalta, da prišpara za pivo ...

Pyr0Beast ::


Takoj ko maš "vodoravno krivuljo" v območju max navora tvoje bajanje o polovični nazivni moči drži vodo enako kot rešeto - ne sploh.

Mašina ima tudi elektronsko rezan navor inu moč ?

Anyway. Max. moč je v rangu max. navora nižja.

Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Lonsarg ::

echo je izjavil:

Uau, frajerja.
Se vaju lahko dotaknem?

No, zdej grem pomirjen spat, jutri pa tiskam grafe, če me hoče še kdo kdaj v gostilni prepričat, da počasi speljuje in zgodaj šalta, da prišpara za pivo ...


Če zgodaš šalta z namenom, da drži obrate na optimalnem dela PRAV.

Dejansko v EUR pretvorjeno, kake razlike kako speljuješ ni. Mogoče v enem letu za eno pivo prišparaš, brez veze. Špara se tako, da se na avtocesti vozi 110 namesto 130, tam pa je big razlika.

dzinks63 ::

Če si lastiš avtomobil, lahko zadevo testiraš z lastnim avtomobilom. Če boš pospeševal energično, boš pač več porabil goriva, kot pa če boš lepo zmerno pospeševal. Ne mislim pa seveda, da bi pri tem pretiraval in bi mašino trpinčil z pospeševanjem npr z 5 prestavo od 30km/h naprej. Neka pametna meja seveda mora biti, to ti mora priti v podzavest, da čutiš, da slišiš, da motor lepo enakomerno vleče in vedno pravočasno prestaviš višje v zopet ustrezno prestavo. To ne gre na silo, ta filing si z leti z prakso pridobiš, če seveda to hočeš. Če si energičen voznik, ti tega nebo uspelo, ker je to popolnoma drug svet, druga filozofija.
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kdaj prestaviti v višjo prestavi pri bencinarju/dizlu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5811886 (10071) Blinder
»

efektivna vožnja dizla (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15030918 (26518) Siddh
»

Vožnja pri visokih obratih (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5715144 (13528) Blinder
»

Ibiza in izboljšanje moči (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
595761 (4732) SplitCookie
»

Se avto res matra? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10724298 (22031) energetik

Več podobnih tem