» »

Enotno označevanje prometnih nesreč s smrtnim izidom

Enotno označevanje prometnih nesreč s smrtnim izidom

jozekuch ::

Enotno označevanje prometnih nesreč s smrtnim izidom

V pogovorih že dolgo spremljam odziv šoferjev in drugih udeležencev v prometu na znamenja (križe), ki so postavljeni na mestih kjer je prišlo do nesreč s smrtnim izidom.

Prisotnost znamenja za določen čas vpliva na bolj ozaveščeno vožnjo in racionalnejše obnašanje v prometu. V primerjavi z drugimi vsemogočimi ukrepi pričakujem razmeroma poceni in bistveno znižanje smrtnih žrtev na slovenskih cestah.

Zato predlagam (povsem laično) sledeči amandma v zakonu o »ne vem čim«:

»Mesto prometne nesreče s smrtnim izidom je potrebno označiti s križem (bel križ) ali drugim znamenjem (bel nagelj) v skladu s predhodno izraženo željo ponesrečenca ali njegovih najbližjih sorodnikov. Znamenje je lahko anonimno ali opremljeno z osebnimi podatki ponesrečenca.

Stroške znamenja in njegove postavitve nosi povzročitelj prometne nesreče. Postavitev znamenja opravi lasnik ceste na podlagi obvestila policije.

Obliko enotnega znamenja izbere ministrstvo za promet na mednarodnem razpisu.«
MaRe
  • spremenilo: jozekuch ()

keworkian ::

Prisotnost znamenja za določen čas vpliva na bolj ozaveščeno vožnjo in racionalnejše obnašanje v prometu. V primerjavi z drugimi vsemogočimi ukrepi pričakujem razmeroma poceni in bistveno znižanje smrtnih žrtev na slovenskih cestah.


Oprost, samo taka znamenja ne bojo nič naredila. Argument? Razmisli kaksno je razmisljanje ljudi ob 15:00 popoldan, ko grejo iz sluzbe.
Obscenities in B-Flat

bluefish ::

Poleg tega večina folka, ki se redno vozi po nekem odseku ceste, s časom tovrstna znamenja ignorira.

ahac ::

Jaz si sigurno ne želim imet znamenja direkt pred domačo bajto (sploh pa ne križa).



Boljša ideja: na nevarne odseke se postavi policaje!
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

k4vz0024 ::

Najprej naj pravilno postavijo prometne znake, poštimajo ceste, pol se bomo pa pogovarjali o križih, kapelcah in minoretih.....;(

Imamo take ceste, da se moraš nujno razbit....

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

T0RN4D0 ::

Ja, to je res glavna stvar, ki jo potrebujejo naše ceste. Znake z rožicami ob cestah. :)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Gavran ::

Označb ne podpiram. Raje bi videl, da bi se evidentirala mesta kjer se pogosteje dogajajo nesreče, potem pa zahtevati popravilo ali rekonstrukcijo cest na nevarnih mestih.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

darkolord ::

Gavran je izjavil:

Označb ne podpiram. Raje bi videl, da bi se evidentirala mesta kjer se pogosteje dogajajo nesreče, potem pa zahtevati popravilo ali rekonstrukcijo cest na nevarnih mestih.
In kaj s tem rešiš?

Thomas ::

EDINO s tem kaj rešiš. EDINO s tem.

Darko ... kaj te mede, da ti to ni jasno???
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Gavran ::

darkolord je izjavil:

Gavran je izjavil:

Označb ne podpiram. Raje bi videl, da bi se evidentirala mesta kjer se pogosteje dogajajo nesreče, potem pa zahtevati popravilo ali rekonstrukcijo cest na nevarnih mestih.
In kaj s tem rešiš?


Izrazito nevarna mesta popraviš, da niso več nevarna in s tem preprečiš/zmanjšaš možnost novih nesreč.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

darkolord ::

Darko ... kaj te mede, da ti to ni jasno???
Jasno mi je to, da je za norce še ravna nova cesta prenevarna.

Da ne bo pomote, sem za dobre ceste. Ne rešiš pa zadev tako, da iz ovinkastih cest delaš ravne, samo zato ker ljudje niso sposobni prilagoditi hitrosti - bojo namreč samo še bolj divjali.

Celo na tem forumu je nekaj takih, ki so trdno prepričani, da je nekatere dovolj široke ovinke NEMOGOČE zvoziti, brez da zapeljal čez polno črto na nasprotno vozišče - da bi mičkeno zmanjšal hitrost, jasno ne pride v poštev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

Highlag ::

Sem precej proti.
Če ljudje ne upoštevajo prometnih znakov in drugih oznak, misliš da bodo neke nevidne "nageljčke"?

Če je mesto nevarno potem ni ustrezno označeno z raznimi omejitvami, ali pa jih ljudje ne upoštevajo. Potem pomaga le boljše označevanje takšnih odsekov z prometnimi znaki ali pa tista, ki jo je predlagal Ahac.

Če je kaj hudo narobe kje, pa se ne zgodi nič, lahko sam obvestiš pristojne. Ljubljana že ima to rešeno tako. Moram rečt, da so kar hitri.
Never trust a computer you can't throw out a window

drejc ::

Jest ti povem da ko je bil ovinek iz Medvod proti jeprci še "raven", so masovno leteli avti ven ko za stavo ob vsaki poledici ali neprimerni hitrosti. Ko so ovinek primerno nagnili (10+ let nazaj) se je število nesreč na tem ovinku približalo 0.

Tako da to je way to go.
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

Looooooka ::

Popravljat ceste...ne pa znake mrtvim postavljat.
Svecke pa krizi ne spremenijo razloga zarad katerega leti folk s ceste.

Bias ::

Upam, da nimaš v mislih Kr%C5%A1%C4%8Danski kri%C5%BE @ Wikipedia ?

Kot drugo sem pa proti kakršnim koli označbam krajev s smrtnimi žrtvami. Strinjam se da žalujoći prižgo svečo v času žalovanja nikakor pa ne sprejmem označb teh krajev.

BigWhale ::

Jaz bi svece prepovedal.

Pa ne zavoljo nekih krizev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

šernk ::

jozekuch je izjavil:

»Mesto prometne nesreče s smrtnim izidom je potrebno označiti s križem (bel križ) ali drugim znamenjem (bel nagelj) v skladu s predhodno izraženo željo ponesrečenca ali njegovih najbližjih sorodnikov. Znamenje je lahko anonimno ali opremljeno z osebnimi podatki ponesrečenca.
;


torej moja želja je, da označbe ni. kako boš pa sedaj to stvar uskladil s tem tvojim zakonom?
sam sem ravno tako odločno proti tem označevanjem in svečam ob cesti, sploh ker ljudje še posebej radi prepogosto ustavijo avto sredi ceste in prižigajo svečo.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

BigWhale ::

tudi ce ne ustavljajo. to so moteci elementi ob cesti, ki odvracajo pozornost. Ljudje potem bulijo svece in krize namresto, da bi na cesto gledali.

WarpedGone ::

Sveče praviš?

Anekdota:
Malo naprej od Litije proti zasavju (prvi desni ovinek naprej od mosta čez Savo v vas Sava) se je v dolgem blagem desnem ovinku zgodil karambol s smrtnim izidom. Na tem mestu so na breg na desni strani ceste svojci ponesrečenca postavili sveče in rože. In kaj vidim nekegea lepega popoldneva ko sm se vračal iz službe?

Sredi tega ovinka je na nasprotnem voznem pasu mati ponesrečenca ustavila avto, vklopila vse 4 utripalke in šla prižigat nove sveče.

Kot blesav sem blental vsem nasproti vozečim naj zaboga upočasnijo, ker imajo pred sabo še eno kokoš ki se je naveličala življenja. Opazili jo bodo ravno ene 30 m pred sabo - regionalka z omejitvijo 90.

Dokler bo veljalo da ne smeš pričakovat prazne in urejene ceste bodo karamboli - ljudje pač pričakujemo prazno in urejeno cesto, ker je takšna v 99,99999% časa. Psiha.
Zbogom in hvala za vse ribe

guest #44 ::

Priznam, da name bi taka znamenja delovala. Vsakič, ko vidim kakega se čist mal zamislim. Sam seveda, ko se ti mudi ko bedaku ti pomaga samo počena guma, prazen rezervar, zjebana mašina, plaz na cesti, itd.

vorantz ::

Potem se boš pa zagledal v ta znak, se globoko zamislil in pozabil na cesto :P

Okapi ::

Takšne oznake morda res malo pomagajo, da se ljudje malo zamislijo in upočasnijo, ampak samo dokler jih je malo. Če bi bile uzakonjene, bi jih bilo čedalje več, ljudje bi se jih navadili in se zanje ne bi več zmenili. Tako pač delujejo človeški možgani.

O.

oracle ::

Men se zdijo pa križi dobra ideja.

Bananovec ::

Naj raje table postavijo na vidna mesta PRED križišča. Ker ko si enkrat že zavil na desno, ti tabla, ki kaže na levo, en drek pomaga.
Its only copying if samsung does it. And unless we patent this in 5 years,
this is the shittest tech ever ... and we'll sue you.
Regards, Apple

sidd ::

Sanirati - odpravljati nevare odseke ter večji nadzor policistov. Drugače pa ne vem čemu dodatne oznake, malo glejte okoli sebe, je že tak polno sveč ob cestah....Še posebej za dan mrtvih...
no idea for signature
signed
I

Mercier ::

Na GPS geđete bi lahko dodali nekrofilijo v legendo, pa bi lahko vsi, ki jim paše, spremljali tovrstne podatke. Drugače sem pa za prepoved označevanja in obeleževanja ob cestah. Mater, eni majo cela svetišča ob cesti. Sem prepričan, da če bi otegli papke doma v postelji ali pod tušem, gotovo ne bi dobili kapelce tam.

jozekuch ::

Prejel sem nekaj zanimivih komentarjev in našel zanimive podatke, ki bi lahko bili ogledalo nekaterim čudnimi prispevkom tukaj.

V „neki državi“ menda že označujejo
mesta prometnih nesreč s smrtnim izidom
s široko florescentno rdečo črto preko celotnega cestišča.

Poleg tega je zanimiv sledeči člen v neki EU uredbi:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex...
Direktiva 2008/96/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. novembra 2008 o izboljšanju varnosti cestne infrastrukture
Člen 5:
5. Države članice z ustreznimi ukrepi zagotovijo, da so uporabniki ceste obveščeni o cestnih odsekih, kjer se zgodi veliko nesreč. Če se država članica odloči, da bo uporabila označevanje, mora biti usklajeno z odločbami Dunajske konvencije o prometnih znakih in prometni signalizaciji iz leta 1968.

Moj predlog odgovarja na željo v številnih komentarjih po večji ozaveščenosti/pozornosti šoferjev.

»Motenje šoferjev«
in
»onesnaževanje cestnega okolja«
je razmeroma (glede na to kaj vse stoji za cesto) privlečeno za lase.

Prižiganje sveč ni sporno, če se ob tem upoštevajo vsi prometni predpisi.

Vse skupaj čedalje bolj govori v potrebnost označevanja mest prometnih nesreč s smrtnim izidom. Nasprotovanje pogosto meji na iracionalnost.
MaRe

šernk ::

5. Države članice z ustreznimi ukrepi zagotovijo, da so uporabniki ceste obveščeni o cestnih odsekih, kjer se zgodi veliko nesreč.


to že imamo, ponekod pride tabla za motoriste:pozor, nevaren odsek!
ali nekaj podobnega, vozim dnevno mimo takšnih tabel in so precej bolj učinkovite kot sveče
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

jozekuch ::

Šernk:
Tvoja
"želja je, da označb ni"
?

"mesto prometne nesreče s smrtnim izidom"
je veliko bolj povedno kot
pozor: nevarni odsek
MaRe

bluefish ::

Če voznik nima toliko soli v glavi, da bi upošteval znak za nevaren odsek, potem tudi znaka označbe nesreče ne bo.

šernk ::

prav imaš moja želja je, da teh označb ni. vsaj v obliki sveč, spomenikov, xyz reči.

no pa ti dam dva primera za smrtni žrtvi:
cel spomenik ob cesti že nekaj let: dejanska hitrost nekaj čez 170km/h, dovoljena 60km/h (po novem celo 50km/h, ovinek se normalno spelje pri 100km/h), torej nekdo se je tam ubil...ne pove mi pa ali se je ubil, ker je ovinek nevaren, ali ker je šel krepko čez zmožnosti avta.

drugi primer: sveče ob cesti gorijo že nekaj časa: razlog za nesrečo nepojasnjen, ali je šofer zaspal ali pa ga je kap, vse ostalo so izključili (torej nevarno za zaspati?)

potem pa zagledaš svečo še sredi 1km dolge ravnine, kjer ti niti IQ 350 ne pomaga ugotoviti, zakaj se je nekdo tam ubil.

tabla pozor nevaren odsek pa te opozori, da so na odseku nevarni deli, kjer velja voziti posebej previdno, če je nisi sposoben upoštevati se pač zabij.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

jozekuch ::

Pravzaprav si si sam odgovoril:

T.i. "nevarni odsek" ni najpogostejši vzrok prometnih nesreč s smrtnim izidom.
Saj veš:
- alkohol
- neprimerna hitrost
.....

Kap za volanom lahko skoraj zanemarimo.

Opozarjam Te na nedoslednosti v Tvojih zapisih.
Opozori prosim mene.
MaRe

šernk ::

Prisotnost znamenja za določen čas vpliva na bolj ozaveščeno vožnjo in racionalnejše obnašanje v prometu.


ne vem za druge, vendar name to ne vpliva iz zgornjih razlogov, ker pojma nimam zakaj se je človek tam ubil, kvečjemu me stvar zmoti pri vožnji, ker za trenutek obrnem pozornost tja, kaj se dogaja.

sicer pa večinoma vsi vozimo ene in iste relacije, kjer lahko cesto prevoziš praktično z zaprtimi očmi, poznamo vsako luknjo na cesti, vse možne postavitve radarjev, tam me šele zmedejo sveče, ker začnem študirat kaj se je tam zgodilo, kdo se je ubil, kdaj, itd...

na cestah kjer peljem verjetno prvič in zadnjič, mi pa takšne oznake nič ne pomagajo, ker tako ali tako sem ponavadi že mimo njih, ko jih opazim.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Takojšen odvzem motorja (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
14123610 (17929) solatko

Letos smrtnih žrtev že več kot lani (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15421436 (18789) Mavrik
»

Kupim vozniški izpit (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Problemi človeštva
12930705 (27031) Hayabusa
»

Speeding Facts vs Myths (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Problemi človeštva
25813638 (10516) jype

Več podobnih tem