» »

Sonyjeve fotografske novosti

1
2
»

dejan82 ::

Ali nima a560 iste zmožnosti glede videa kot a33, ali v čem je bistvena razlika pri videu? Ali mogoče celo to res, da pri a33 pade manj svetlobe na glavni senzor in posledično potrebuješ boljši objektiv, kateri zajame več svetlobe?

Z dslr-jem sm se pa že igral in mi je zelo všeč. Z makrom sem se igral na kompaktu, ker se je le v makro področju v ozadju slika zameglila. Pri klasičnem fotkanju pa ostrenje ni prišlo tako do izrata kot pri dslr-ju, kjer sem lahko odpiral in zapiral zaslonko, ter z fokusom premikal točko ostrenja naprej in nazaj. Všeč so mi tudi videi posneti z dslr-ji, ravno zato sem prodal kamero, sedaj pa iščem en kompromis med videom in sliko. Zavedam se da objektiv v kitu nima pokritega makro področja, kakor sem zasledil imajo ostrenje min 20/30cm. Za začetek ciljam na 18-55mm (če pa punca nebo huda pa kak 18-135 ali 18-200) v nižjem cenovnem razredu.

lp

Okapi ::

Ali nima a560 iste zmožnosti glede videa kot a33, ali v čem je bistvena razlika pri videu?
Bistvena razlika je prav v tem polpropustnem zrcalu, ki omogoča hitrejše ostrenje med snemanjem in pogled skozi okular. Tako lahko fotoaparat uporabljaš dejansko kot kamero. Prislonjen k očesu je fotoaparat bolj stabilen, kot če moraš gledati na zaslon LCD.

O.

zcetrt ::

Glede količine svetlobe, ki pada na AF senzor: A ni pri klasičnem DSLR-ju senzor na spodnjem delu aparata in je zrcalo tudi malenkost polprepustno? Tule je prerez. Torej že zdaj AF izgubi kar nekaj svetlobe (odvisno, koliko je dobiš v iskalo). Zakaj bi bil torej pri Sonyu slabši AF? Manj svetlobe ne bi smel biti glavni razlog.
4.

BigWhale ::

Takrat, ko pritisnes sprozilec, se to zrcalo umakne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

zcetrt ::

BigWhale, tvoj odgovor se niti približno ne tiče mojega pomisleka.

"Hja, malo bo trpela občutljivost pri slabi svetlobi pač. Še bolj bo trpel AF, ker bo moral delat s tretjino svetlobe - in test na dpreview potrjuje da je AF bolj švoh.
Btw, podoben hec je tudi pri frišnem Fujijevemu obvozu contrast-detect avtofokusa s polpokritimi fotosajti - sami pravijo da deluje le pri dobri svetlobi, medtem ko v slabi preklopijo na contrast-detect."

To je citat, ki ne drži. AF senzor ima tu veliko svetlobe. Praktično ves manjek svetlobe na slikovnem senzorju gre na AF senzor. Torej ne bi smelo biti težav z ostrenjem. Pri DSLR-ju pa se tudi ne dviga zrcalo med ostrenjem.
4.

Spock83 ::

Zelo zanimiva infrmacija. Prav zanima me kako se obnese v praksi. Ker zdaj je tista ločnica ali bom ostal pri Sonyju ali grem v drug tabor.

lurker ::

@zcetrt: Kolikor je meni znano, gre stvar takole (me bodo drugi popravili, če se motim)...

V običajnih autofocus SLRjih je glavno zrcalo na mestih za AF točke 'naluknjano' (oz. verjetno je na tistih točkah podobno kot pri pellixu semi-transparentno, saj ko pogledaš čez okular ne vidiš črnih pik). Ne vem koliko svetlobe pa spustijo na AF senzorje pri običajnih SLRjih in koliko jo le-ti potrebujejo, da deluje AF optimalno. Vsekakor obstaja neka meja za potrebno svetlobo, npr. pri Nikonu se mi zdi, da AF pri objektivih z max. zaslonko manj kot f5.6 ne deluje (sej ne da bi obstajalo dosti takih objektivov, ampak če pa dodaš še kake telekonverter, si pa že tam). Mi je pa kmečka pamet narekovala, da bo pri pellixu, kjer moraš imeti celotno 'zrcalo' polprepustno, šel trade-off v smer več svetlobe za glavni senzor in bodo AF senzorji delali z bolj robnimi količinami še zadostne svetlobe.

Je pa možno, da je to non-issue in da je vse moje kmečko pametovanje odveč. Prav možno je, da bo, če se bo ISO performance senzorjev še naprej tako izboljševal, pellix zrcalo postalo praktično edina smiselna rešitev za 99% potreb fotografov (razen tistih, ki morajo res 'videti v temi' (brez ostalih trikov)).

Drugače me pa res firbec matra, kako se obnese pri teh novih Sonyjih AF v videu (ali pa v continuous shutter mode-u), če ga snemaš pri kaki majhni zaslonki (če sploh dovolijo nastavit poljubno zaslonko). Je kdo zasledil kaj o tem v reviewih?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: lurker ()

zcetrt ::

Lurker: svetlobna jakost objektiva pri AF-ju ni pomembna zaradi količine svetlobe. Pomisli: AF deluje z objektivom F/5.6 v temni sobi. Zakaj potem ne bi zunaj na soncu z objeketivom F/8?

AF v DSLR-jih bazira na detekciji faznih razlik v valovanju svetlobe. Poenostavljeno povedano: objektivi s premajhno svetlobno jakostjo ne prepuščajo svetlobnih žarkov z dovoljšno fazno razliko oz. zaslonka zastre skrajne žarke, zato "kakovost" svetlobe, ki pade na AF, ne omogoča ostrenja.

To je res kmečko povedano... Zato še citat z wikipedije na to temo: "Two optical prisms capture the light rays coming from the opposite sides of the lens and divert it to the AF sensor." Torej, te nasprotne strani leč morata biti dovolj "daleč", pri čemer pa te omejuje zaslonka.

Edit: je pa možno, da so drobne luknjice v glavnem zrcalu pri DSLR-ju, saj potrebuješ le ozek snop svetlobe za ostrenje. Bom pogledal, če najdem kakšen podatek o tem.

Edit2: "The system uses a beam splitter (implemented as a small semi-transparent area of the main reflex mirror, coupled with a small secondary mirror) to direct light to an AF sensor at the bottom of the camera." Zdaj je pa samo vprašanje, koliko "semi transparent" :)
4.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zcetrt ()

lurker ::

Lurker: svetlobna jakost objektiva pri AF-ju ni pomembna zaradi količine svetlobe. Pomisli: AF deluje z objektivom F/5.6 v temni sobi. Zakaj potem ne bi zunaj na soncu z objeketivom F/8?
Zbrana svetloba je še kako pomembna za AF, kako si drugače razlagaš dejstvo, da v slabši svetlobi AF deluje slabše. Ne pravim pa, da f5.6 ni neka umetno izbrana številka. Elektronika je verjetno tako nastavljena, da izklopi AF, čeprav bi v nekaterih pogojih stvar verjetno delovala BP.

Torej, te nasprotne strani leč morata biti dovolj "daleč", pri čemer pa te omejuje zaslonka.
Dvomim, da ima to kaj dosti opravit s fizično velikostjo zaslonke. Je splošno znano, da širokokotniki slabše fokusirajo?

Spock83 ::

A je še kakšen test?

bluefish ::

joze67 ::

Torej, te nasprotne strani leč morata biti dovolj "daleč", pri čemer pa te omejuje zaslonka.

Človek na hitro (in površno) pomisli, da zaslonka tu res igra vlogo - pa je ne. Ukrivljenost leče poskrbi, da celotna slika pride skozi katerikoli del leče. Sama odprtina zato vpliva izključno na količino svetlobe (v teoriji; v praksi leča ni idealna in se pri bolj odprti zaslonki kaže več napak)

lurker ::

Poleg tega se fokusira vedno pri popolnoma odprti zaslonki.

zcetrt ::

Ja. In če ta ni dovolj "velika", se ne more. Ni količina svetlobe tista, ki te omejuje. Kot sem rekel: Z zaslonko zaprto na F/11 (fizično zaprto, ne samo nastavljeno na F/11) niti v sončnem vremenu ne moreš ostrit. Z F/5,6 lahko tudi v sobi, osvetljeni s 40W žarnico. Kako razlagate omenjeno dejstvo?
4.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zcetrt ()

Okapi ::

Nekaj bo na tem, ker če na objektiv z f5,6 natakneš telekonverter, ostrenje ne deluje (vsaj pri Canonu). Če ga daš na objektiv z f4, pa deluje.

O.

lurker ::

Pri Nikonu je enako. Ampak to je bolj umetna omejitev.

Pa pomemben je pravzaprav t-number. Npr. s telekonverterjem še dela pol pa dodaš še kak polarizator in je AF 'all over the place', ker po proizvajalčevih specifikacijah si s telekonvertejem še v požegnanem območju, ti si pa s polarizatorjem ukradel še dodaten stop, za katerega pa aparat seveda ne more vedeti, zato AF ne izklopi, deluje pa lahko hudo slabo.

@zcetrt: na katerih aparatih lahko na objektivu fizično zapreš zaslonko in aparat ne javi errorja?!

zcetrt ::

Oh joj...

Nikon D80, M mode, nikon AI objektiv, M42 objektiv, skratka vse, kar nima vgrajene elektronike. AF ne deluje (mehanski AF), ti pa pikica potrdi preavilen fokus. Če imaš odprto blendo, dela, če jo pripreš, začne utripat.

Glejte Phase Detection razdelek.

In razmislite o svetlobnem toku na sončni zunanje svetlobi pri F/11 in temni sobi pri F/5.6 še enkrat, ki pade na tipalo za ostrenje. In seveda govorimo o DSLR-jih izven Live View delovanja.
4.

lurker ::

Če pokriješ 3/4 objektiva, bo AF na odkritih AF točkah še vedno deloval.

O tem malo razmisli. In kako gre to skupaj z "...light rays coming from the opposite sides of the lens". "Opposite sides" so mnogo bližje skupaj kot je odprtina zaslonke.

Spock83 ::

Evo še en kratek test.

technolog ::

Kdaj pride A580 v slovenijo in koliko bo stal?

technolog ::

No pišuka no...

Noben ne ve? Kje bi lahko naročil A580 (lahko tudi tuja trgovina, ki pošilja v SLO)?

bluefish ::

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

technolog ::

Ooo, danke schön!

Spock83 ::

Jaz imam Sony A55 in sem izredno zadovoljen :)

technolog ::

Spoock, hvala za tvojo izkušnjo. Povej malo več.

Kateri/e objektive uporabljaš? Je kdo kupil A580?

Zgodovina sprememb…

1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Canonova DSLR-ja s 50 milijoni točk

Oddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ...
2712182 (8887) kuglvinkl
»

zrcalno-refleksni fotoaparat (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Kaj kupiti
14025459 (20310) schurda
»

DSLR ali kamera

Oddelek: Kaj kupiti
353764 (2934) LordTado
»

Sonyjeve fotografske novosti (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
7416994 (13296) technolog
»

Nikon predstavil D3100 in štiri nove objektive (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
10721034 (18546) legice

Več podobnih tem