» »

3d tiskalnik

3d tiskalnik

««
18 / 46
»»

gregyk ::

I__I je izjavil:

Kateri printer pa imaš? Sem opazil, da ima precej ljudi težave s temi sponkami zadnje čase. Ponavadi na cr10 mini, Ender 3,...
Mislim, da bi moral to nekje imeti. Bom jutri pogledal.


Anycubic I3 mega - mogoče danes že dobim, sporočim...

I__I ::

Če še rabiš, sem našel eno.

Red_Mamba ::

Oj,

Ima kdo nasvet kaj neraditi v tem primeru. Imam geetech i3 Pro B printer.
Pred kratkim sem instaliral novo verzijo OS-a in sicer mislim da je marlin 1.4.1 (ce se ne motim)

upal sem da bo printer ozdravil problemov. In sicer mi se vedno obcasno ustavi print ker temparatura skoci previsoko.
Kalibriral sem PID parametre za glavo in tudi omejil max PWM, da se bolj pocasi greje a se vedno dovolj, da doseze temparaturo.

Opazil sem da vcasih med printom temparatura na display-u skace za tudi vec kot 20C.
Recimo pade iz 200+ na 180 in nazaj na 200. So definitivno motnje pri odcitavanju vrednosti saj temparatura glave ne more nihati tako drasticno v tako kratkem casu.

Torej ima kdo kak nasvet kako to resti?
Dodal sem 100nF kondi prek kontaktov upora kjer se meri temparatura. Ampak mogoce bi bilo dobro dodati tudi elektrolitski ali tantal kondi ene 4.7uF ali podobno?
[st.slika https://img.shields.io/badge/Slo-Tech-green.svg test]
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg

I__I ::

glede kondijev ti ne znam pomagat. Najprej preveri, če je termistor dobro pritrjen. Druga možnost bi bila da je nekje kabel malo prelomljen in se poveča upornost?

Red_Mamba ::

mah ja. zgleda kontakti na termistorju. Zdaj malo prestavil zice in ne skace vec temparatura.
Je pa dejansko napetost na termistorju skakala. Mogoce kje kak slab stik

zdaj drzi T u nulo, knock on wood :D
Bom videl ce bo koncno sprintal kos do konca brez da zapanicari za temparaturo.

Sem pa vsaj malo spremenil originalni program za printer. Dodal par bombonckov.
Ikona za termometer sedaj recimo kaze kdaj temparatura deluje v PID ombocju in kdaj dela samo full on ali full off :)
[st.slika https://img.shields.io/badge/Slo-Tech-green.svg test]
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg

gregyk ::

Spet rabim malo pomoči ... tiskam kipce, kot na sliki ampak je težava da support ki ga simplify3d sam naredi (slika), gre zelo težko proč (šoba je 0.6 - wood filament) in potem se tam na kipcu poznajo svetle lise, skratka ne izgleda lepo... Ima kdo kako idejo kako tiskat s čimmanj supporti?

 kipec

kipec

I__I ::

Če ti tole kaj pomaga @1:20
Lahko probaš kipec nagniti nazaj (do 45°). Tako se boš mogoče lahko znebil nekaj podpor s sprednje strani. Ampak se lahko pojavijo kakšne podpore na zadnji strani. To včasih pomaga. Ampak moraš dejansko probati za vsak model, če je sploh kaj boljše. Seveda potem dobiš podpore na spodnji strani kipca, ampak tisto se potem itak ne vidi.
Pri lesu na splošno se uporablja "wood filler" oz. "wood putty" za polnjenje lukenj. Mogoče ti pomaga. Pa lahko ga sam narediš iz lepila za les (npr. mekol) in lesni prah od brušenja.
Tega sicer sam še nisem probal, ker takrat nisem printal s podporami, sem pa z mekolom zalepil skupaj komade naprintane z lesnim filamentom in drži.

gregyk ::

I__I je izjavil:

Če ti tole kaj pomaga @1:20
Lahko probaš kipec nagniti nazaj (do 45°). Tako se boš mogoče lahko znebil nekaj podpor s sprednje strani. Ampak se lahko pojavijo kakšne podpore na zadnji strani. To včasih pomaga. Ampak moraš dejansko probati za vsak model, če je sploh kaj boljše. Seveda potem dobiš podpore na spodnji strani kipca, ampak tisto se potem itak ne vidi.
Pri lesu na splošno se uporablja "wood filler" oz. "wood putty" za polnjenje lukenj. Mogoče ti pomaga. Pa lahko ga sam narediš iz lepila za les (npr. mekol) in lesni prah od brušenja.
Tega sicer sam še nisem probal, ker takrat nisem printal s podporami, sem pa z mekolom zalepil skupaj komade naprintane z lesnim filamentom in drži.

hvala bom probaval

mihec87 ::

Če kipec poležeš bo verjetno nekaj supporta zadaj..Kaj pa če tam ko je bil support in je lisa le to toplotno obdelaš(z vžigalnikom segreješ žlico ali ročaj in in podrsaš po lisi)..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mihec87 ()

gregyk ::

mihec87 je izjavil:

Če kipec poležeš bo verjetno nekaj supporta zadaj..Kaj pa če tam ko je bil support in je lisa le to toplotno obdelaš(z vžigalnikom segreješ žlico ali ročaj in in podrsaš po lisi)..


Ja če segrejem lise potemnijo, hvala za nasvet.

gregyk ::

Ne gre pa ne gre. Če kupec nagnem za 45 stopinj je tako malo površine na začetku da se ne prime mize. Ležat ga ne bom dal ker potem ne izpade ok zaradi lajerjev. Wood sicer potemni če ga segrejem samo je težko 0,6mm supporte odstranit pa je preveč dela z odstranjevanjem ostankov (natisnit moram skoraj 300 kipcev :) Zdaj razmišljam da bi tiskal na 3 dele zrezanega (zgornji del od rok navzgor, srednji del -kuta in spodaj noge s podstavkom) in potem zlepil skupaj. Je pa spet težava ker če tiskam vse tri dele naenkrat je ogromno oozinga/stringinga že par dni se zezam z nastavitvami pa ga ne morem odpravit... Zmanjkuje mi idej... Da bi pa tiskal vsako tretjino posebaj je pa zamudno. Se priporočam še za kako idejo.

I__I ::

Če zadnji rob podstavka odrežeš pod 45°, boš dobil malo večjo površino. Vprašanje, pa če bo to dovolj. Če jih imaš 300 za natisnit se ti pomoje splača kupit printer z dvema ekstrudorjema za vodotopne podpore (npr. bcn3d sigma r17 ali ultimaker 3). Kadar režem komade na manjše dele, vedno zmodeliram luknje v obe polovici (fi3mm, globina 8mm, na koncu luknje posnetje 1,5mm pod kotom 45°, tako da tam ne da podpor, in 0,6mm posnetje pod kotom 45° na začetku luknje, da nimam težav, če slučajno pride prvi sloj preveč stisnjen). Potem pa uporabim 2,85mm filament kot pozicionirni pin. To uporabljam za PLA, ki ga lepim s sekundnim lepilom, ker drugače je težko nacentrirati.
Ko sem printal lesni filament, sem imel tudi z oozingom problem. Sem ga printal celo na 160°C, pa je še vedno samo od sebe ven teklo. Probaj še filament od kakšne druge firme, mogoče bo kaj boljše.

gregyk ::

I__I je izjavil:

Če zadnji rob podstavka odrežeš pod 45°, boš dobil malo večjo površino. Vprašanje, pa če bo to dovolj. Če jih imaš 300 za natisnit se ti pomoje splača kupit printer z dvema ekstrudorjema za vodotopne podpore (npr. bcn3d sigma r17 ali ultimaker 3). Kadar režem komade na manjše dele, vedno zmodeliram luknje v obe polovici (fi3mm, globina 8mm, na koncu luknje posnetje 1,5mm pod kotom 45°, tako da tam ne da podpor, in 0,6mm posnetje pod kotom 45° na začetku luknje, da nimam težav, če slučajno pride prvi sloj preveč stisnjen). Potem pa uporabim 2,85mm filament kot pozicionirni pin. To uporabljam za PLA, ki ga lepim s sekundnim lepilom, ker drugače je težko nacentrirati.
Ko sem printal lesni filament, sem imel tudi z oozingom problem. Sem ga printal celo na 160°C, pa je še vedno samo od sebe ven teklo. Probaj še filament od kakšne druge firme, mogoče bo kaj boljše.

Super printerja ampak predraga zame... Sem probal podstavek kot praviš odrezati pa še vedno ni bilo dovolj površine. Glede sestavljanja me ne skrbi, samo oozing mi vse uniči žal... Na tem filamentu ki ga imam piše od 200 do 220 stopinj. Probal sem najnižje s 190 pa je problem ostajal... Misliš da grem lahko do 160? Če bo extruder pokal je najbrž to znak da je preniska temperatura?

I__I ::

To je bilo že 2 leti nazaj, ko sem nazadnje printal z lesnim filamentom. Bil je od firme Extrudr, ampak zdej ga nimajo več oz. imajo neko novo bio razgradljivo zadevo. Za tega ta novega celo piše da je 140 do 180°C.
Načeloma lahko toliko znižuješ temperaturo, dokler lepo printa. Malo potem še stestiraj, če se sloji lepo držijo med seboj. Malo ga tudi opazuj med printanjem. Lahko se zgodi, da zunanjost lepo naredi, infill pa ne, ker zunanjost ponavadi bolj počasi printa, infill pa hitreje.
Ponavadi naredim takšen stolp za vsak nov filament, da določim optimalno temperaturo.

I__I ::

Pa če prodajaš te kipce, boš hitro povrnil investicijo za boljši printer (mogoče ne za celega, ampak ga lahko potem tudi rabljenega prodaš za polovično ceno). Razen če printaš zase ali pro bono, potem pa je to mal problem.
A se da tale kipec kje dobiti (thingiverse)?

rezator ::

Poglej pod settings / support / seperation from part in tam povečaj razdaljo.
Some people feel the rain. Others just get wet.

gregyk ::

rezator je izjavil:

Poglej pod settings / support / seperation from part in tam povečaj razdaljo.

Sem povečal, sicer gre lažje proč ampak ostanejo "praske" in mali koščki na kipcu, katerih odstranjevanje potem pusti svetlejše lise.

rezator ::

Daj kakšno sliko. Celotnega kipca in potem še malo približaj na spoj.
Some people feel the rain. Others just get wet.

gregyk ::

rezator je izjavil:

Daj kakšno sliko. Celotnega kipca in potem še malo približaj na spoj.


Misliš sliko kipca s podporami in spoj med podporo in kipcem? Zdaj sem začel tiskat tako da sem uporabil c Curi nastavitev "make overhangs printable" - in mi cura doda kjer so previsi material, tko da ni treba tiskat s podporo...

rezator ::

Ne. Zanima me kako je videti tam, kjer praviš da je težava.
Some people feel the rain. Others just get wet.

gregyk ::

rezator je izjavil:

Ne. Zanima me kako je videti tam, kjer praviš da je težava.

Pozna se svetlejši material tam kjer sem odlomil podpore, so šle zelo težko proč (ker so 0.6 kot šoba). Potem sem dal da se printajo samo vsak 2 layer, je bilo boljše. Slikat pa žal ne morem več ker sem kipce printane s podporami že oddal, zdaj printam brez podpor.

Eno vprašanje: ima kdo od vas Prusa I3 MK3 tiskalnik in če da, kakšne so izkušnje z njim? Razmišljam o nakupu in naknadno še 5-filament multi material printing kit ...

gregyk ::

Jutri grem najbrž v Pragi v Pruso - če koga kaj zanima, da vprašam na plan z vprašanji :)

dottor ::

Ima kdo kakšen seznam kosov iz aliexpressa ali ebaya za sestavo nekega kolkr tolkr solidnega 3D tiskalnika s kapaciteto tiska 25x25x25cm? Hvala.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

BladE_ ::

Seznam kosov? Se hecaš? Kupiš že sestavljenega ali delno sestavljenega ali pa kit, cene od 200EUR naprej... Priporočam, da kupiš iz Gearbest.
Akcija - Reakcija

dottor ::

Sem ugotovu ja, sem že naroču Ender 2 :)
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

gregyk ::

Prodam Anycubic I3 mega, za 200€, če koga zanima na ZS (sem se navdušil po obisku Pruse v Pragi in kupil I3 MK3 :)

BladE_ ::

Znižaj ceno pa se mogoče kdo javi. Ne razumem kako ga ceniš na 200EUR? Star je sigurno 2leti+? Za dobrih 100EUR več dobiš CR10, zakaj na svetu bi se sploh zanimal za I(razen v primeru dobre cene)?

Sicer ga imam tudi sam in je fenomenalen tiskalnik ampak... 200EUR?
Akcija - Reakcija

gregyk ::

BladE_ je izjavil:

Znižaj ceno pa se mogoče kdo javi. Ne razumem kako ga ceniš na 200EUR? Star je sigurno 2leti+? Za dobrih 100EUR več dobiš CR10, zakaj na svetu bi se sploh zanimal za I(razen v primeru dobre cene)?

Sicer ga imam tudi sam in je fenomenalen tiskalnik ampak... 200EUR?


Nov je 300 zato ga cenim na 200, in star je manj kot leto.

Sicer pa zakaj se je potrebno vtikati v to, koliko jaz hočem zanj, pa če bi hotel 500EUR bi pa hotel, če bom prodal bom, če ne pa mogoče spustim ceno. Ti pa tvojega prodajaj za 100EUR verjamem da ga boš takoj prodal...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gregyk ()

BladE_ ::

Ga ne bom prodal, ker ni vreden prodaje. Mi predobro služi!

Je pa tvoja izjava točno to, kar sem pričakoval.
Akcija - Reakcija

gregyk ::

BladE_ je izjavil:

Ga ne bom prodal, ker ni vreden prodaje. Mi predobro služi!

Je pa tvoja izjava točno to, kar sem pričakoval.


:)

dottor ::

Se je kdo lotu OpenRC F1? Iščem če ima kdo na spletu prodaja KIT "elektronike" pa da ne stane lih ledvice pa pol. Sem malo gledal na ebayu vsako stvar posebej in najdražji je daljin + sprejemnik, takoj za njim pa baterija (oz. polnilc je najdražji).
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

mihec87 ::

Daljinec+sprejemnik dobiš nekaj najbolj osnovnega na hobbyking za cca 20-30eur

dottor ::

Na ebayu sem najdu za 23$. Iščem pa nekje ker dobiš vse out of the box in ne rabiš čez pol shenzhen-a naročat zadeve.


+ ene 20€ je baterija in še ene 20€ je polnilc. Pol kar sem še gledal gume (teh nebi printal) so še okoli 11$ vse 4 (F104 front in rear).

En dan bi se mogu zapeljat do ene maketarske trgovine, pa da vidim če in kolko dražje bi me prišlo.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

mihec87 ::

Ne rabiš shenzena tole na seznamu ima hk večino na zalogi v eu skladišču...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mihec87 ()

dottor ::

HK?
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

V0RT3X ::

Hobbyking, imajo EU skladišče. Lohk še kej filamenta vzameš :D

mihec87 ::

dottor je izjavil:

HK?

hobbyking

dottor ::

Kar gledam me preko HKja pride ceneje edino daljinc s sprejemnikom ter baterija + polnilc. Bo treba it pogledat tle v Kopru to trgovino če imajo kej.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

gansta ::

Zna kdo svetovati kaj se sedaj ko je zadeva res že zaživela skoraj v vsakem desetem stanovanju in so več ali manj vse porodne težave rešene tudi v teh cenejših modelih 3d tiskalnikov z ogrevanimi mizami, kaj se splača kupiti tam recimo do 500EUR. Višina sloja predvidevam mora biti vsaj 0,05 mm ali ?

Veliko je tudi rabljenega, vendar preveč različnih modelov in napisanega kjer ne veš kaj je res pa tudi morebitne težave: https://bit.ly/2MEGXM8
PS: navdušila me je ta reklama: https://bit.ly/2BxKtU9 kjer je cena pa s tem tudi kvaliteta zelo nizka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gansta ()

I__I ::

Če se stegneš malo čez 500E, potem je prusa mk2s ali mk3 najbolj primeren printer za začetek, v smislu, da je najmanj težav in dobra podpora in kvaliteta. Drugače pa je teh kitajskih printerjev do 500E preveč, da bi jih kdo vse sprobal. Razen mogoče (pre)prodajalci, kjer moraš spet paziti, ker ne veš a ti nek printer priporoča smo zato ker ima največjo maržo. Pa seveda na youtubu razni reviewerji, kjer pa spet ne veš koliko so zanesljivi, sploh če imajo affiliate linke (kar pomeni da dobijo delež od prodaje). Pa če dobijo printer zastonj se mi zdi, da so kar malo preveč popustljivi do napak printerja (zato ker jih imajo itak že cel kup, in jih ne boli, že morajo kaj zamenjat ali čakat na rezervne dele). Drugače pa je skoraj najboljše, če kupiš tistega, ki je najbolj popularen, saj potem ljudje hitro najdejo kaj in kako je treba popraviti. Pa lažje najdeš pomoč in mogoče tudi rezervne/nadomestne dele. Pred kakšne 3/4 leta je bil Creality cr10, zdaj je najbolj popularen Creality Ender 3. Še pred tem pa mislim da je bil Monoprice select mini (in razni kloni/rebrandi) in Wanhaou duplicator i3/i3 plus (zdaj je tudi nova verzija, ampak nisem zasledil nobenih reviewov). Preglej si pogoste napake/probleme za specifične printerje na facebook grupah, discordu, redditu,... In potem kupi dele in ga lahko takoj zrihtaš. Jaz bi se Anetu A8 izognil in vseh ki imajo pleksi okvir.
Na bolhi ne vidim nič pametnega. Prodajajo se skoraj po istih cenah kot novi. Pa še rabljeni so. Mislim da se pri kitajskih printerjih obraba kar pozna (linearni ležaji in palice, prekinitve v kablih, šoba, PTFE cevke v hotendu,...), če ga redno uporabljaš.

gansta ::

Hvala za komentar:

1. kaj pa je prednost mk3 napram ostalim, za konkretno visjo ceno (morda zato ker je narejen v eu-Češka)? Izgleda kot bi bil sam sestavljen oz 3d printanih kosov (deli ohisja)?

2. Če bi že tega potem se splača vzeti nadgradnjo: ORIGINAL PRUSA I3 MULTI MATERIAL?

3.Za ABS printanje je tak printer sposoben, ker vidim da nima opcije nadgranje zaprtja s kaksnim ohisjem? Do 1k€ je 0,05 mm sloj max. kar bi dobil?

I__I ::

1. Cena je višja, ker predvidevam, da so tudi plače delavcev bolj evropske. In veliko delajo tudi na razvoju firmwarea in softwarea. Recimo oni razvijajo Slic3r, ki pa je zastonj in odprtokoden, tako da ga lahko vsak uporablja za katerikoli printer. Razvijajo tudi svoj hardware, kot je senzor za filament (ki ne meri le to ali je prisoten ali ne, ampak tudi lahko meri če se pomika s pravilno hitrostjo) in pa tudi njihova fleksibilna plošča z PEI powdercoat. Pa mislim da najbolj uporabna zadeva je x-y-z kalibracija, ki preveri, če so vse osi pravokotne, in če niso, to lahko softversko popravi. Če se ti zdi pomembno to podpirati je tvoja odločitev. Pa tudi kvaliteta vodil, ležajev in ostalih komponent naj bi bila boljša. Ja, uporabljajo 3d naprintane kose, kar tudi meni ni preveč všeč in mislim da je to šibek člen. Ampak to delajo zaradi rep-rap projekta, torej printer, ki lahko sam printa svoje dele.

2. Multi material je na splošno še bolj v začetnih fazah in ne vem kako je z zanesljivostjo. Zdej bo tudi neka nova verzija, ki veliko obeta, ampak mislim da še ni preizkušeno. Če bo delal, potem se splača če to rabiš. Če ti barva ni pomembna, ali pa če naknadno itak barvaš izdelke, morda tega ne rabiš. Mogoče edino za vodotopne podpore?

3. Je bolj za PLA in PETG. Za ABS je fino, če narediš neko ohišje. Če ti rata dobiti notri temperaturo med 30 in 45°C, mislim da nebi smelo biti težav z elektroniko in 3d naprintanimi kosi okvirja. In bi ABS dobro sprintalo. 0,05mm je zmožen pomoje da skoraj vsak printer, tudi kitajski (Na z osi uporabljajo vsi skoraj enaka navojna vretena). Problem je v tem da tak print traja 4krat dlje, kot 0,2mm sloj, ki pa že lahko traja več dni za velike komade.

gansta ::

1.Aha, torej v rangu 1k€ prusa i3 mk3 je najboljsi glede na prebrano in slisano. Ce bi tole kupil sem karkoli omejen napram kitajskim printerjem (filament...)? Glede na dobro dokumentacijo in skoraj avtomatsko kalibracijo predvidevam, da za razliko sestavljenega raje kupim filament (kaksna priporocila?)

2. Material je seveda zanimis slišati in videti, vendar če zadeva še vedno po letu dni ni zaživela v praksi potem res nima smisla v to smer.

3. Zanimivo je da ne prodajajo nadgradnje za delno zaprtje za ABS, ce pravilno zastopim je najvecja prednost ABS pred PLA v koncni trdoti in togosti izdelka?

Kaj menite se splaca pocakati na konec septembra ko bo TCT show (https://tctshow.com/) in bodo morda predstavili mk4, morda kaksnega drugega resnega konkurenta za nizje €? Res bi bila neumna situacija, da bi npr. kupil mk3 nato pa v mesecu dni pride nek velik update (tako kot 2017 iz mk2) pa bi konkretno padla cena.

Hikari ::

Ali pa Wanhao i3 plus mk2. autobed leveling je res dobra funkcija. Prusa i3 mk3 je seveda še boljši.

black ice ::

Kaj pa Creality CR-10S?

gansta ::

gansta je izjavil:

1.Aha, torej v rangu 1k€ prusa i3 mk3 je najboljsi glede na prebrano in slisano. Ce bi tole kupil sem karkoli omejen napram kitajskim printerjem (filament...)? Glede na dobro dokumentacijo in skoraj avtomatsko kalibracijo predvidevam, da za razliko sestavljenega raje kupim filament (kaksna priporocila?)

2. Material je seveda zanimis slišati in videti, vendar če zadeva še vedno po letu dni ni zaživela v praksi potem res nima smisla v to smer.

3. Zanimivo je da ne prodajajo nadgradnje za delno zaprtje za ABS, ce pravilno zastopim je najvecja prednost ABS pred PLA v koncni trdoti in togosti izdelka?

Kaj menite se splaca pocakati na konec septembra ko bo TCT show (https://tctshow.com/) in bodo morda predstavili mk4, morda kaksnega drugega resnega konkurenta za nizje €? Res bi bila neumna situacija, da bi npr. kupil mk3 nato pa v mesecu dni pride nek velik update (tako kot 2017 iz mk2) pa bi konkretno padla cena.



Anyone :) ?

I__I ::

Pozabu sem ti povedat, da nimam Pruse ali katerikolih od teh kitajskih printerjev. Vse kar pišem je glede na to kar sem videl na internetu.

1. Do 1000€ je Prusa mk3 pomoje da najboljše. Nič nisi omejen glede filamenta. Sestavljanje ti zna vzeti nekaj časa in če nisi tehnično spreten oz. ti to ni všeč, potem boljše da kupiš enega,ki je že večinoma sestavljen. Recimo teli kitajski mislim da moraš samo okvir Z-osi pokonci postaviti in prišraufati z nekaj šraufi. Kar pa ni glih natančno pozicionirano se mi zdi in lahko dobiš malo zamaknjene osi. S prostim očesom ne boš opazil, če je sta x-y osi zamaknjene za 0,1° izven pravokotnosti. Če pa nek 3d model prerežeš napol in sprintaš obe polovice, potem pa se ti lahko zgodi, da se robovi ne ujamejo skupaj, ko hočeš zlepiti. Predvsem se to vidi pri večjih komadih, recimo 200x200mm (x,y os) oz. pri polni velikosti mizice. Prusa te pa opozori na takšna odstopanja oz. sam popravi softversko, če je samo malo zamaknjeno.

2. Da bi samo zaradi tega kupil Pruso , se mislim da ne splača. Js mislim, da bo zadeva prej kot slej zaživela v smislu, da bodo naredili zanesljiv multi-material (vsaj toliko zanesljiv kot je printer) in bo dobra kvaliteta. Vprašanje pa je, če se bo to prijelo med uporabniki. Če boš rabil, boš zadevo lahko dobil in bo delalo, ne bo pa to imel vsak, ki ima 3d printer.

3. ABS-a se v zadnjem času vedno bolj izogibajo. Govorim na splošno. Izdelovalci filamenta počasi opuščajo izdelavo ABS-a, ker tudi ni povpraševanja. Največ se uporablja PLA, potem PETG, potem fleksibilni (TPU) in pa nylon. Kot nadomestek ABS-a se ponuja ASA, ampak ga ne zasledim, da bi bil veliko v uporabi. Govorim za splošne uporabnike, ki printajo za hobi.
Mislim, da je PLA bolj trd, ampak tudi bolj krhek kot ABS. PLA komad poči, ABS pa se deformira (je odvisno tudi od proizvajalca in vseh dodatkov, ki so notri. In temperature). Največji problem PLA, je da se zmehča pri 50-60°C. Prednost ABS-a je tudi, da se ga lahko zgladi z acetonom.

To je pa tako kot vsa tehnologija, Ali kupiti zdaj, ali počakati na nekaj boljšega v prihodnjih mesecih. MK3 je bil predstavljen septembra, ampak začeli so pošiljati mislim, da šele decembra. Reviewi na youtubu so se začeli januraja, februarja, in če si šele takrat naročil, si čakal do aprila,maja. Sicer imajo zdaj novo tovarno in mogoče ne bo čakalna doba 2 meseca. js mislim, da mk4 še ne bo kmalu. Še za mk3 niso zrihtali powder-coated PEI plošče. Mogoče bo kaj o SLA printerju. Zdej delajo tudi svoj filament, tako da bo mogoče kaj v zvezi s tem.

gansta ::

Hvala za odgovore, kaj pa filamente se splača npr. pri MK3 vzeti kar preko njih ali Trček ali kaj tretjega; govorimo očitno za PLA; je PETG, TPU kaj temperaturno bolj obstojen (npr. da spritnaš kaj in daš na armaturko v avtu in rata poleti mehko :P )

I__I ::

PLA lahko vzameš kjer hočeš, je bolj kot ne vseeno. Razlika je predvsem v barvah in dodatkih (les, bleščice,...). Povprečna cena je približno 20E/kg. Pri nas proizvajata filament Trček in Azurefilm. Za bolj znane proizvajalce poglej na 3djake.si in 3dprima.com. Eni kupujejo tudi na hobbyking.com. Prodaja tudi Conrad.si, ampak mislim da je tam bolj drago. Izogibaj se kupovanja no-name filamenta, recimo preko ebaya.
Pri Prusi dobiš 1kg zraven. Lahko pa še kakšno rolo dokupiš. Ne si preveč zaloge delati. Plastika se stara in čez kakšno leto ima lahko že slabše lastnosti. Pa še cena skos malo pada, prihajajo nove barve, materiali,... Odvisno koliko boš printal in je potem bolje če sproti kupuješ.
Ja Petg in Tpu sta bolj temperaturno odporna. Petg se zmehča pri 70-80°C, TPU pa mislim da 90°C. Mislim da se PLA zmehča na armaturki poleti, ampak nisem nikoli probal.

gansta ::

En video na temo kateri dobro predstavi v praksi razlike:



sploh TPU je fascinante z giblivostjo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gansta ()
««
18 / 46
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

3d printer

Oddelek: Strojna oprema
121092 (874) _Denny_
»

3d tiskalnik za zacetnika

Oddelek: Pomoč in nasveti
162049 (1404) sslavc
»

3D tiskaliki za domaco uporabo

Oddelek: Strojna oprema
183222 (2845) mihec87
»

3D tiskalnik

Oddelek: Kaj kupiti
307309 (6559) avian2
»

3d printer

Oddelek: Kaj kupiti
3810164 (8433) stalker

Več podobnih tem