» »

Zaloge nafte

strani: « 1 2

DixieFlatline ::

Povsem informativno, ima kdo kak podatek, za koliko let imamo na Zemlji še zalog nafte.

Klemenn ::

vem samo to da je plina manj kot pa nafte:\

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tomi ()

BigHugo ::

Po današnjih ocenah strokovnjakov znašajo zaloge nafte vsega sveta 212×10^12 ton. Od tega je potrjenih zalog 88×10^12 ton, dosegljivih 135×10^9 ton, trenutna poraba pa je 3×10^9 ton.
Razmerja med ocenjenimi zalogami nafte, letno proizvodnjo in preostalimi zalogami pa se žal naglo spreminjajo tako z leti, kakor tudi po področjih. Po ocenah strokovnjakov naj bi tako dosegljive nafte zmanjkalo v tridesetih do sedemdesetih letih.


Zaloge zemeljskega plina sestavljajo le 4,8% vse razpoložljive energije. Ob današnji porabi 0,13×10^12 ton naj bi razpoložljivih 2,6×10^9 ton (283×10^12 m^3) zadoščalo še za naslednjih 150 let. To je zgornja meja, saj je velik del teh rezerv le teoretičnih, torej nedostopnih.

Več podatkov pa lahko najdete na internetu.

LP BigHugo


P.S: Jebediah, od kod ti podatek, da je zalog plina manj kot nafte. Po ocenah bi naj bilo zalog plina 3-5 krat več kot nafte.
LP BigHugo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigHugo ()

Yohan del Sud ::

Aha. Do penzije se nam ni bat energetske krize zardi tega. Vse kar moramo narest, je da ostanemo zadost fit do takrat, da si lahko nasekamo drva, ko zmanjka nafte... Vsaj tega tu naokoli ne manjka...

Zjeban ::

V naslednjih 30 letih bo znanost zadosna!Ali pa ne!>:D

OldSkul ::

Takrat bomo že vodik točil v avto.

Thomas ::

Z vsem dolžnim spoštovanjem - prednosti avta na vodik ne vidim.

Ozon - Otri molekula - nastaja v vodikovem motorju še raje, kot v bencinskem. Treba imeti potem katalizo izpušnih plinov - kar je pa štos že sedaj.

Tudi če bi lahko umetno pridobivali vodik in ga varno točili v avtomobile - je vprašanje če ni bolje delat alkohola ali pa ogljikovodikov podobnih (ki so v) zemljskemu plinu ali bencinu.

Dejstvo je, da ogljik lepo in relativno varno veže vodik.

"Vodikov avto" - niti nima smisla. Tudi če bi se zgodil kakšen nesingularni scenarij, po katerem bi še dolgo bilo takole kot je - za vodikov motor po moje ni realne potrebe.

Samo itak da se ne bo. :))

:)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zjeban ::

Avtki na baterije!>:D :D

V 30 letih si bodo že marsikaj druga zmisli!

:) Seveda se še mora pa prej rodit Einstein 2!:P Heh,
ironično povedano,al pa tudi ne!;)

TESKAn ::

Izumimo hladnofuzijski reaktor, pa vrzimo pod haubo, še štiri močne elektromotorje, pa bo.
Thomas, lahko poveš kak naslov kake raziskave, da avto na vodik (z gorilno celico) proizvaja O3?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo, ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Thomas ::

> lahko poveš kak naslov kake raziskave, da avto na vodik (z gorilno celico proizvaja O3?

Z gorivno celico mogoče ne. Ampak tudi gorivna celica na alkohol ne onesnažuje - če je prav narejena.

Motor z notranjim izgorevanjem na vodik pa proizvaja ozon. Zaradi visokih temperatur pri izgorevanju.

Veza na edu s kemijskimi enačbami.

:)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

whatever ::

Zakaj ne bi bil vodikov motor smiselen? Nafte bo enkrat zmanjkalo in moramo jo šparat predvsem za izdelavo umetnih mas, zdravil ipd. Sej alkohol bi ravno tako moral pridelovati iz nafte kot bencin, razen če bi za to porabli dosti manj nafte in bi bili taki motorji ekološko sprejemljivejši.

Thomas ::

> Nafte bo enkrat zmanjkalo in moramo jo šparat predvsem za izdelavo umetnih mas, zdravil ipd.

Niti današnja tehnologija izdelave zdravil ne rabi več nafte. Šparanje nafte je preživela mentaliteta iz časov nerazvite kemije.

:)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

whatever ::

Pa umetne mase?:)) Pa še eno veliko prednost bi mela neodvisnost Zahoda od naftnih rezerv - ne bi mel več interesa za vmešavanje v razmere na Bližnjem vzhodu. To bi bil ja en velik plus za ekonomijo, da ne bi bila odvisna od gibanja cen nafte.

Loki ::

thomas ni nujno, da bo avto na vodik avto z notranjim izgorevanjem, saj bi bila v tem primeru zaradi obcutno manjsega onesnazevanja okolja bolj primerna varianta na gorivne celice, ki jo tudi ze sprobava ogromno podjetij - mercedes bo imel NECAR - verzija A na gorivne celice (a ni bil vcasih tudi Vito na tem konceptu?), renault je imel vcasih staro laguno (kako je sedaj ne vem vec, verjetno se bo pa nasel kak clio/ megane)....




zjeban avti na baterije (vsaj na sedanje kemicne, potencial imajo kake iz umetnih mas) nimajo prihodnosti, saj:

-sedanje baterije so veliko pretezke za kakrsnokoli prakticno uporabo v avtomobilih (primer Saturn EV6 je imel ob predstavitvi 600 kg (!) NiMH akumulatorjev za ~150km poti); pri tem ne smemo zanemariti se fizicne velikosti
-polnenje: na obicajnih 230/ 400 V bi potekalo izjemno pocasi (celo noc za 300 km recimo), resitve z diesel agregati pa bi isto kolicino napolnile v 2 - 3 urah, vendar pa bi le-ta agregat se zmerej porabljal nafto (oz. druga fosilna goriva, kar je tocno to, cesar ne zelimo)
-reciklaza: elementi, kot so Ni, Pb, Cd, Li niso ravno prijazni za okolje, kajne? (hint - poglej si malo, koliko prastarih avtov so ljudje ze zavrgli v gozd/ reke ...; zdej is pa predstavljaj, da bi cez 100 let vrgel v npr. Savo avto z Ni-Cd baterijami).

Niti današnja tehnologija izdelave zdravil ne rabi več nafte. Šparanje nafte je preživela mentaliteta iz časov nerazvite kemije.

umetni materiali?

(vsaj po mojem mnenju) ima nekoliko lepso prihodnost kot (vsaj prej) hladna fuzija kake nabildane soncne celice v strehi avtomobila oz. celo razposiljanje elektrike na daljavo z mikrovalovi (nekaj casa nazaj so imeli neke nacrte, da bi v vesolje poslali nekaj satelitov z ogromnimi soncnimi celicami, ki bi pretvarjali energijo sonca v elektriko ter jo z mikrovalovi posiljali nazaj na zemljo; a za to bi tukaj potrebovali zares ogromen sprejemnik, da bi ulovili cisto vse)

thomas slisal sem, da se da vodik shranjevati v nekaterih trdnih materialih. ves ti kaj vec mogoce?

poleg tega, lahko malo bolj opises tisto sposobnost ogljika za shranjevanje vodika (razen ce ne mislis shranjevanje tipa CH4, C2H2 ...)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Loki ()

barbarpapa1 ::

Pozdravljeni......

Ker pravkar modrujete o nafti, vodikovih motorjih in podobnem, bom pa še jaz pristavil moja dva tolarja....


Čar vodikovega motorja za avtoindustrijo je predvsem v tem, da v njega ni potrebno vlagati kakšnega posebnega razvojnega dela. Spremeni se samo del za pripravo zgorevalne zmesi (fergazer ali ajnspricunga :D ) Seveda je glavni problem varno in količinsko zadostno shranjevanje vodika. Tukaj je možnih več izvedb (linki sicer niso najboljši, a je le nekaj Prvi, Drugi, Tretji
), kot so metalhidridi (ne zamenjevati za MH baterije) ali ogljikove nanocevke.....
Problem ozona je relativno enostavno rešljiv s katalizo (Glede na to, da je ozon po reaktivnosti takoj za fluororm to ne bi smel biti problem). Če pa se odločimo, da bomo uporabili relativno zahtevno shranjevanje vodika, potem lahko uvedemo tudi rezervar za kisik, ki ju potem vodimo v motor v točnem razmerju, potrebnem za zgorevanje. Ker motor v tem primeru ne diha zraka, ni težav z dušikovimi spojinami in tudi nastanek ozona (glej Thomasove linke) je malo verjeten....:))
Alternativna goriva na bazi alkohola so že tudi v praksi testirali (mislim da v Braziliji ali Mehiki, kurili pa so metanol oz. ga dodajali bencinu...). Še veliko boljše možnosti za uporabo alternativnih virov goriv pa se obetajo pri dieselskih motorjih. Znan je poskus iz Nemčije ,kjer v dieselskih motorjih uporabljajo odpadno jedilno olje, celo predelave na motorju niso potrebne, samo dobro filtriranje olja pred uporabo...(hehe spečeš pomfri, olje skozi filter v avto, pa gremo na čago....:D )
Vendar te alternative nimajo prednosti vodika, ki se ga na nek način da reciklirati (voda+energija->vodik+kisik , ki ju skurimo v motorju torej vodik/kisik - energija ->voda) Seveda ta zadeva ni idealna (borni izkoristki), ampak "gorivo" pa le kroži...
Druge alternative (vse vrste baterij in/ali gorivnih celic) pa imajo glavno težavo pri gostoti sharanjevanja enrgije in pa hitrosti polnjenja. Ko (če) se bo to razrešilo, pa je lahko problem tudi v pogonskih elektromotorjih. Če primerjamo npr. enako težka motor z notranjim izgorevanjem in klasičen asinhronski elektromotor, ugotovimo, da ima motor z notranjim zgorevanjem bistveno višjo specifično moč (KW/kg) in specifični moment (Nm/kg) kot elektomotor. Idealna oblika vozila z el. pogonom bi bil ti. "direct drive", kjer motor direktno poganja kolesa. Sicer se da specifična moč elektromotorjev dvigniti z dvigom števila vrtljajev, vendar potem direct drive koncept ni možen, kar pomeni, da potrebujemo (spet) mehansko preležje (povečane mase, manjši izkoristek). Na srečo se tudi tukaj nekaj dogaja(momentni motorji in motorji s transferzalnim fluksom), eno izmet ključnih vlog na tem področju pa ima slovenski fizik Andrej Detela (Detelčkov motor... (še zgodbica iz "polpretekle zgodovine" Ko sem začel svojo "profesionalno" pot (nekje 1991) v mariborski Elektrokovini (področje elektromotorjev) se je Detela pojavil v naši firmi in predstavil svoje ideje. Zanimanje je pri nas sicer bilo, ne pa dovolj volje in denarja..... Mi smo 1993 šli v stečaj :'( Detela pa k Japoncem:)) ...)

No pa dovolj pisanja...

Lp

Jože

kristof ::

Shranjevanje vodika s tvorbo metalhidridov:

en se kar link: http://www.materiale.kemi.dtu.dk/hydrid/

Thomas ::

Tole ... ni najboljš. Boljš imet bencin v kanistru.

Se pa da vodik lepo shranjevati v ohljikovodikih ja. Ali pa v ogljikovih nanocevkah. Ali pa v paldiju - ki je dražji kot zlato.

Vse skup ni nevemkaj. IMO. Alkohol bi bil mogoče najboljš. Pa še ta ni idealen.

:)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Loki ::

Thomas lahko das nekaj linkov (be generous) ta to temo shranjevanja vodika v trdnih materialih?

Thomas ::

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&...

Treba poguglat tkole:

site:.edu hydrogen storing

:)

Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

Je pa "vodikov avto" manj neumna ideja od "električnega avta".

Pozimi te zebe kot psa, akumulatorska svinjarije je pa bistveno hujša od bencinskega motorja.

Pri Fordu počasi prihajajo k sebi.

:)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Sergio ::

Thomas, elektricni motorji niso _tako_ neumni. Toyota Prius je hibridni avto, ki s pomocjo odvecne energije iz zaviranja polni svoj akumulator, shranjen v delu prtljaznika. rezultat= povprecna poraba od ljubljane do krka nekje 4 litre / 100 km, s tem da je motor bencinski.

cez noc _polnit_ ta akumulator z el. energijo pa _je_ bedarija :D
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.

Matek ::

Zdejle ste me spomnl na un strip, ko je Lakotnik reku da bo naredu avto sam na vodo:D, če pozna kdo
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

Tomi ::

MMM: saj ga je, samo ni bil ravno avto, ampak navaden konj. Tekel pa je bolj ali manj na vodo in seno:D
metrodusa.blogspot.com

Loki ::

spomnim se, da sem nekje enkrat slisal o avtu, ki naj bi deloval na stisnjen zrak - ki naj bi se ga vbrizgavalo v valje, kjer bi ekspandiral ter tako zagotavljal delo.
koliko je to res, ne vem.

david_ivanusa ::

Mene pa bl zanima, kva je ta avstrijski BIO DIZEL.

Thomas ::

To je v bistvu jedilno olje. Malenkostno predalno. Gre ko dizl! :D

Sicer je po moje boljš črpat nafto in delat bencin iz nje. Toda če je pol sveta norega - pa je nafta malikovana - potem tudi tali avstrijska varianta ni slaba stvar. Zlasti še, ker potem se ve kako stvari stoje. Fama tale naftarija in blef velik. Avstrijski kmet lahko pridela cenejšo nafto kot naveza saudski šejk & Shell.

Zelo sem zadovoljen! :D :)) 8-)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

BigHugo ::

Thomas: Avstrijski BioDizel je brez raznih subvencij precej dražji od klasične nafte. Pravijo, da celo do 2 krat dražji.
Pa še to: to je res skoraj predelano jedilno olje, raste pa na njivi, pravijo pa ji oljna repica ali pa ogrščica (ali nekaj podobnega).
LP BigHugo

Thomas ::

> Avstrijski BioDizel je brez raznih subvencij precej dražji od klasične nafte. Pravijo, da celo do 2 krat dražji.

Bi bilo logično, da je tako ja. Ampak ni. stran 14, desno spodaj!

10% Slovenije pod oljno repico pokrije vse njene energetske potrebe.

Vprašanje je le - če se to splača.

Po moje da se ne. Če bodo okoliščine normalne - potem ne. Če pa se bo nafta podražila - potem pa ...

Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

BigHugo ::

Thomas: te podatke sem dobil lani v Avstriji na ogledu prve črpalke na Biodizel na svetu, ki je v okolici mejnega prehoda Šentilj v Avstriji.
LP BigHugo

Thomas ::

Sej ti verjamem. Samo teli Avstrijci so eni seljaki itak.

Ameriške in francoske študije pa kažejo, da se zadeva zelo splača. Bi se splačala, le kakšnih 10% nacionalnega ozemlja bi bilo junija živo rumenega. 50+% je v Sloveniji gozda.

12 dolarjev za sodček "nafte iz rož" je zračunano na mojem (edu) linku. Mu trustam bolj, kot črpkalarju in avstrijskemu ministru skupaj.

Pa ne vzemi tega kakorkoli osebno Hugo.

;)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

Ljubo Solnce nam sije na našo drago domovino z močjo 20 Tera Wattov. 20 tisoč Giga Wattov po domače rečeno.

To je med brati za preko 30 tisoč JE Krško. To ste že vsi slišali. Za Krško - ane?

Če zdaj Sončku nastavimo na 1/10 površine za 1/10 leta oljno repico, bo ta prestregla in v semena odložila 2% od te energije. Pol je izgub - torej odstotek odstotka. Desettisočinko od tistih silnih elektraren.

Od 3 pa tam do 10 ob silnih optimizacijah. Več ne rabimo.

:)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

.:joco:. ::

Thomas, v Sloveniji je 56% gozda, 16% planin, planjav, planot, do katerih ni cest, ali so slabo prehodne... 11% je zaseljenih območij, 6% je voda in cest, 11% so vinogradi, jagode in hruške, koruza, pašniki, ipd. Uff, zmanjkalo je prostora. Verjetno sem se kje zmotil, pravzaprav sigurno.

Da ne boste mislili, v Sloveniji je zajebano najdet že samo 1% zemlje, ki bi bil koristen za to. Kdor se je kdaj srečal z GIS-om, že ve. Lažje jim je recimo na mađarskem, ker so same ravnine...
"Is science true?"
You don't get it.
Science is the process of trying to find out what's true.

Thomas ::

Če bi bilo nujno, bi posekali toliko gozda, da bi ga bilo samo še 46%.

Ampak jest NE zagovarjam, da to delajmo. Ni nobene taprave potrebe zaenkrat.

In je tudi ne pričakujem z veliko verjetnostjo.

Se pa iz tega lepo vidi, kako nafta ni noben bog.

:)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

rasta ::

Sej naši kmetje bojo po mojem prisiljeni kaj takega zasadit, ker se očitno od nedonosne pšenice (in drugih kultur) ne da živet (presežki) ...

Thomas ::

Jest za začetek ne bi vidu nobenega greha v tem, če bi kmetje začeli prodajati olje oljčne repice za kurjavo. Namesto mazuta.

Cena (po onem linku zgoraj) 30 SIT na liter, bi bila dovolj donosna zelo donosna za kmeta in za stanovalca hiše.

:)

Saj, včasih so že prodajali drva. Tole je veliko bolj učinkovito in čisto, princip je pa isti.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Vens ::

Glede vodikovega AVTA:

A se vi sploh zavedate, da se vodik v te namene, sedaj pridobiva izključno z elektrolizo vode. Za elektrolizo rabiš ogromno elektrike, ker je izkoristek SLAB. Z avti na vodik se zaenkrat ne reši čisto nič, le onesnaževalce se prestavi drugam. V tem primeru bodo to ogromne elektrarne!!

Do FUZIJE JE RAZMIŠLJANJE O ČIMERKOLI IDIOTSKO!

Thomas ::

Se ne morem bolj strinjat!

Zdej bomo požgali liter nafte za naftni ekvivalent pol litra vodika!?

Ali celo na premog.

Vodikov avto JE idiotizem, dokler nimaš poceni izvora elektrike ali vodika. Zelo zelo poceni izvora.

:)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

dela ::

ja če nebi blo američanov bi pomoje že vsi meli elektro- avte... me prav raspizdi da tak forsirajo bencin
P.S. ker imajo vse big bwane za forum-slikco like iz futurame zahtevam da Thomas dobi slikco možganov, ki so v eni epizodi napadli zemljo in primeren naziv: mislec :D

Thomas ::

Nekateri mislijo, da bi morali biti avtomobili na elektriko.

Bi blo boljš, da je TE Trbovlje na bencin. Ceneje.

Pa dejmo zračunat.

10 litrov bencina pokuriš s svojimi 100 KW v avtu v eni uri. Stane te 1800 SIT.

Če bi kuril elektriko, bi te prišlo nekako isto. Toda potem bi morala država pa na elektriko nabiti strašne davke, kot jih sedaj na bencin. Bi bilo 2X dražje.

Da o tem, kakšna svinjarija so akumulatorji - sploh ne govorimo. Pa kako boš ogreval tak avto pozimi? Z bencinom?

Bodimo praktični - ne pa na vso silo politično korektnio do zelenih.

:)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Sergio ::

Thomas pa slikca -- nekako bi mogu začet članke pisat. No, enga mam sicer že obljubljenga, ampak vseeno. Sej njegov nickname že dosti pove :D
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.

Matek ::

Njegov nick mene zmeraj spomnina Toma iz Tom&Jerry, ko se vedno ona črnka debela dwere: Thomas!
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

dr.J ::

In kaj je narobe z izkoristkom elektrolize vode? Z izjemo finančnega je kar v redu.

Ja, rastline so za te namene iznašle klorofil že vrsto let nazaj. In dokler ne bomo imeli toliko sončnih celic kot listja, bo čista energija pojem.

Thomas ::

dr. J.

> In kaj je narobe z izkoristkom elektrolize vode? Z izjemo finančnega je kar v redu.

Kaj je narobe?

Milijon avtov v Sloveniji, ki vsak porabi 100 KWh na dan. Če vozi eno uro.

Zdaj naj bi jo iz vodika? Dodatnih 100 milijonov KWh.

NE Krško jih proizvede kakšnih 15 milijonov na dan.

6 do 7 velikih JE naj zgradimo, da bo vse na vodik?!

Ali pa 15 TE v Trbovljah? >:D

Ali zeleni ne vejo kaj govorijo - ali pa jest ne vem.

Kdo je zbluzen? :D
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

dr.J ::

Thomas:

govorim o izkoristku procesa elektrolize in ne o količini vodika, potrebni za vso Slovenijo. Sem pa tudi jasno napisal, da se ne splača.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dr.J ()

Thomas ::

Se pravi, strinjaš se, da so količine zelo nepraktične.

Izkoristki so pa tudi ZELO slabi. Sama elektroliza ima sicer malo izgub. Toda všteti je treba še izgube pri tvorbi elektrike, transportu elektrike, izgubi vodika ... izkoristkom v motorju.

1/2 gre v nič. Zagotovo. Samo zato, ker nismo nafte požgali v motorju, pač pa smo štulili vodik v verigo.

:)

Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

dr.J ::

Lepo, da se strinjaš, da pri elektrolizi ni ne vem kako velikih izgub. :D To sem tudi hotel povedati.

Rešitev je sončna energija, predelana neposredno v električno (ne pa preko ovinka prej v nafto), bodisi za vodik bodisi za kakšno drugo rabo. Imaš pa tudi rastline, ki delajo vodik, pa seveda rabijo sonce in žveplo, na primer.

Vens ::

SOnčna energija?

Za to rabiš pokrajino ogromnih razsežnosti, pogoj pa je sonce Non Stop. Izračunali so, da bi morali pokriti celo našo obalo s sončnimi celicami, če bi želeli recimo napajat samo PortoroŽ.
In pri sončni je spet problem shranjevanja. Akumulatorji. Eko sranje in seveda pretvorba DC na AC.
Tud izkoristek sončnih celic je slab, saj silicijevih, k jih za enkrat poznajo...50% ob zelo sončnem dnevu, če se ne motim. (se mi dozdeva, da celo veliko manj kot 50%)

Res pa je, da sem zadnjič nekje prebral, da so odkrili bakterijo, ki jo hranijo z hm..ne vem točno...nečem cenenim, "proizvaja" pa vodik. Take bakterijske farme bi bile kot neki ogromni prozorni skupek cevi, izpostavljen soncu.
Ampak ZAENKRAT je še vse v fazi razvoja.
Itak pa razvoj takih in podobnih reči zavirajo NAFTARJI, kot so BusH in podobni.

Aja, seveda bo vsak rekel, zakaj ne pokrijejo s celicami sahare...zato, ker se spet pojavi problem prenosa....celice so drage..etc...

TODA vse je mogoče!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vens ()

Vens ::

Še to:
ZAlog nafte za katere VEDO, je le za 5-10 let. Ostale zaloge so ocenjene zaradi geološke enakosti in podobnega, tako da je ostalo samo predvidevanje. Vedno pa navajajo vsoto obeh.

Thomas ::

Naftarji ljubijo denar in ne nafte. Če bi se jim bolj splačalo prodajati vodik - bi ga.

Samo to je - nič drugega. Nobene zarote.

:)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

Nafte je pa še za 50 let. Najmanj. Ne bomo niti vse porabili. :D
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
strani: « 1 2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Napredek pri razvoju gorivnih celic na Univerzi v Ljubljani

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
254283 (2303) gruntfürmich
»

Vozilo na vodik (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
1229242 (7367) jest10
»

Aluminij za proizvodnjo vodika. (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7711196 (8958) gruntfürmich
»

Mikroreaktorji za pridobivanje vodika

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
114593 (4199) Thomas
»

Motor z notranjim izgorevanjem (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
707153 (5400) ani

Več podobnih tem