Forum » Loža » Slovenske železnice
Slovenske železnice

Miki N ::
No bodimo iskreni ... potniški vozni park SŽ je bil kar konkretno prenovljen in hitrih vlakov sploh na relaciji LJ-MB je definitivno več kot jih je bilo 20 let nazaj.
Same proge ... no definitivno sem opazil da so enkrat na tej relaciji (kdaj?) sešvasali tire v ta neprekinjen sistem, ki se zdaj uporablja povsod in ni več tistega ta-dum-tadum kot je bil 25 let nazaj.. tako da nekaj se dogaja. Samo trase so še vedno iste, tukaj ni kaj.
Pa da se razumemo, se ne kregam - nisem tovrsten črnuh po značaju, samo hočem biti pošten!
Same proge ... no definitivno sem opazil da so enkrat na tej relaciji (kdaj?) sešvasali tire v ta neprekinjen sistem, ki se zdaj uporablja povsod in ni več tistega ta-dum-tadum kot je bil 25 let nazaj.. tako da nekaj se dogaja. Samo trase so še vedno iste, tukaj ni kaj.
Pa da se razumemo, se ne kregam - nisem tovrsten črnuh po značaju, samo hočem biti pošten!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Miki N ()
Vanadium ::
NZT se pri nas uporablja že vsaj 40+ let na glavnih progah, verjetno pa tudi enako časa tudi na regionalnih. Ta tadum izpred 25 let je bil verjetno nekaj popolnoma drugega in sicer možno je, da je bil t.i. zboksana tirnica, lom tirnice, prevoz preko kretnice v kolikor je bilo to na postajnem območju ali pa začasno stikovan tir. Tu pa tam se je izredno še kdaj zgodilo da je bil klasični stikovan tir.
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Pri zadnji obnovi (mislim, da še ni popolnoma zaključena, traja pa že kar kakšno desetletje) se je železnica na odseku od Zidanega Mosta do Šentilja zgradila praktično na novo. Pred tem določeni deli tega odseka niso imeli niti maksimalne osne nosilnosti (22,5T/os) tako, da takrat novo nabavljene Siemensove lokomotive niso mogle voziti vlakov na tem odseku. Obnova je ponekod obsegala celo obnovo celotnega spodnjega ustroja (nasipov), zamenjano (novozgrajeno) in/ali popravljeno - obnovlejno je bilo nekaj mostov čez vodotoke. Npr. v Poljčanah je nivo tirov po obnovi za vsaj 0,5m višji, kot prej. Z nadvozi / podvozi je bilo odstranjeno kar nekaj nivojskih cestnih prehodov (na žalost to ni bilo izvedeno konsistentno, kar nekaj zelo prometnih prehodov je ostalo. Je pa res, da cestno železniški prehodi niso samo stvar železnice). Zgornji ustroj je bil v celoti zamenjan (nasipi iz tolčenca, tiri v obliki NZT na betoskih pragovih) kot tudi elektrifikacija (večina stebrov z vozno mrežo je novih). Obnovljene in dodelane so bile postaje in postajališča z novimi peroni (z ustrezno višino za neoviran vstop / izstop z vlaka) z dvigali za gibalno ovirane osebe. Tirne sheme na nekaterih postajah so narejene popolnoma na novo, npr. v Mariboru je postaja dobila nov razpored tirov, dodaten peron, dvigala iz podhoda na peron + tekoče stopnice ter do Meljske ceste podaljšan podhod. Košaški tunel je nadomeščen s povsem novim tunelom ter pesniški nasip z novim viaduktom. Signalizacija se je spremenila / nadgradila na ETSC standard, celotno železniško omrežje je pokrito z GSM-R signalom. Z novo signalizacijo se je začelo tudi daljinsko vodenje prometa na postajah, tako je postaja v Poljčanahzadnjega pol leta nezasedena...
V potniškem prometu je od starih motornih garnitur v rabi še nekaj Fiatov in Kanarčkov, ki se vse hitreje umikajo novim Stadlerjem, na elektrificiranih progah pa so Siemensi že kar nekaj časa najstarejše potniške garniture. Kolikor vem, se edino novih potniških vagonov ni kupovalo (za mednarodni promet)... Od lokomotiv pa se bodo sedaj počasi začele poslavlajti Brižitke (363), ker se je kupilo 30 novih TRaxx lokomotiv, ki imajo pri nas oznako 542, prva je prispela dober mesec nazaj (me zanima, kdaj se bo poslovil zadnji Moped...)
Skratka, gre za temeljito prenovo, na žalost potniki opažajo samo zamude. Delno do ega prihaja ravno zaradi del na progah, en del IMHO pa tudi zaradi kadrovske "podhranjenosti" (predvsem kompetenčne) na določenih delovnih mestih...
Moram zdaj še par ur kaj delat, pol pa grem na vlak...
Jože
Pri zadnji obnovi (mislim, da še ni popolnoma zaključena, traja pa že kar kakšno desetletje) se je železnica na odseku od Zidanega Mosta do Šentilja zgradila praktično na novo. Pred tem določeni deli tega odseka niso imeli niti maksimalne osne nosilnosti (22,5T/os) tako, da takrat novo nabavljene Siemensove lokomotive niso mogle voziti vlakov na tem odseku. Obnova je ponekod obsegala celo obnovo celotnega spodnjega ustroja (nasipov), zamenjano (novozgrajeno) in/ali popravljeno - obnovlejno je bilo nekaj mostov čez vodotoke. Npr. v Poljčanah je nivo tirov po obnovi za vsaj 0,5m višji, kot prej. Z nadvozi / podvozi je bilo odstranjeno kar nekaj nivojskih cestnih prehodov (na žalost to ni bilo izvedeno konsistentno, kar nekaj zelo prometnih prehodov je ostalo. Je pa res, da cestno železniški prehodi niso samo stvar železnice). Zgornji ustroj je bil v celoti zamenjan (nasipi iz tolčenca, tiri v obliki NZT na betoskih pragovih) kot tudi elektrifikacija (večina stebrov z vozno mrežo je novih). Obnovljene in dodelane so bile postaje in postajališča z novimi peroni (z ustrezno višino za neoviran vstop / izstop z vlaka) z dvigali za gibalno ovirane osebe. Tirne sheme na nekaterih postajah so narejene popolnoma na novo, npr. v Mariboru je postaja dobila nov razpored tirov, dodaten peron, dvigala iz podhoda na peron + tekoče stopnice ter do Meljske ceste podaljšan podhod. Košaški tunel je nadomeščen s povsem novim tunelom ter pesniški nasip z novim viaduktom. Signalizacija se je spremenila / nadgradila na ETSC standard, celotno železniško omrežje je pokrito z GSM-R signalom. Z novo signalizacijo se je začelo tudi daljinsko vodenje prometa na postajah, tako je postaja v Poljčanahzadnjega pol leta nezasedena...
V potniškem prometu je od starih motornih garnitur v rabi še nekaj Fiatov in Kanarčkov, ki se vse hitreje umikajo novim Stadlerjem, na elektrificiranih progah pa so Siemensi že kar nekaj časa najstarejše potniške garniture. Kolikor vem, se edino novih potniških vagonov ni kupovalo (za mednarodni promet)... Od lokomotiv pa se bodo sedaj počasi začele poslavlajti Brižitke (363), ker se je kupilo 30 novih TRaxx lokomotiv, ki imajo pri nas oznako 542, prva je prispela dober mesec nazaj (me zanima, kdaj se bo poslovil zadnji Moped...)
Skratka, gre za temeljito prenovo, na žalost potniki opažajo samo zamude. Delno do ega prihaja ravno zaradi del na progah, en del IMHO pa tudi zaradi kadrovske "podhranjenosti" (predvsem kompetenčne) na določenih delovnih mestih...
Moram zdaj še par ur kaj delat, pol pa grem na vlak...
Jože
Vredno ogleda ...
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
|---|---|---|---|
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
| » | Posodobitev železniškega prometa (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 27850 (19408) | Lonsarg |
| » | Modernizacija železniškega potniškega prometa (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 9820 (8220) | Conini |
| » | Spletna prodaja vozovnic za vlak leto dni pozneje (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 31485 (25982) | 111111111111 |
| » | SŽ omogočil nakup vozovnic po spletu (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 16479 (14176) | aborko |
| » | SŽ - 5 ur na vlaku od MB do KP? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 41304 (35377) | DuleKrtola |