» »

Izpit za avto - 17 let

Izpit za avto - 17 let

1
2
3

imagodei ::

ShowDown> "Nehajte bluzit. Marsikdo ima izpit 10 let pa ni za na cesto. Čisto odvisno, če je človek zainteresiran za vožnjo in če ima vse OK v glavi. Če ti je vožnja zgolj premikanje iz točke A na točko B, si težko dober voznik. Jaz voznikov ne ločim na stare in mlade, ampak na dobre in slabe. Upam pa si trditi, da imajo starejši vozniki veliko slabšo kulturo vožnje. Nekateri ljudje enostavno niso sposobni dobro voziti avta in pika."

To je enostavno oslarija - pa ne zato, ker na tem ne bi bilo nekaj resnice, ampak zato, ker je zavajujoče.

Dejstvo je, da je med mladimi vozniki največ nesreč. To ne pomeni, da nesreč ne povzročajo tudi starejši. Seveda jih in jaz nikoli nisem trdil drugače. Tudi je res, da je lahko 40-letnik slab voznik, slabši od 20-letnika. Samo po pravilu pa to ne velja: praktično vsak 40-letnik, ki je na cesti nekaj ur tedensko, je boljši voznik od povprečnega 20-letnika. Kilometrina se pač pozna, izkušnje se poznajo. Starejši ljudje tudi manj po nepotrebnem tvegajo.

Tako da, to sploh ni vprašanje dobrih in slabih voznikov. Gre za to, da se mlade voznike nekoliko zaščiti pred njim samim, pa da kljub temu lahko nabirajo vozniške izkušnje.

Ostalo s tem nima nič in je brezvezno razpravljanje. Ja, marsikateremu 40 ali 50 letniku bi lahko vzeli izpit, ker že samo s svojo prisotnostjo na cesti ogroža druge udeležence. Kaj šele kak 60, 70, 80-letnik. True, ampak to ni point te debate.
- Hoc est qui sumus -

Ciklamen ::

Ja imagodei, zato še se vedno gleda tistih 5% ki bodo igrali butle na cesti. Pozabi tistih 95%, ker tisti so vredu. Problem je še teh 5% ;)

No, pa poglejmo, imaš puntota ali cliota, ki ima 55KM, pa kot 19 letnik (recimo da z 18 še ne greš na morje) hočeš iti na morje, par kolegov (2-3 kolegi) in imaš premajhen avto + to, da z 55 KM avto ne bo nikam potegnil (recimo dodatnih 300 Kg+), si potem prisiljen vzeti večji avto, kjer je pa že prvi problem da ne smeš vozit avta z več kot 55KM.
- End of the Post ->

koyotee ::

Ne - govorim o množici ljudi, ki sedaj divjajo in prehitevajo v škarje. Če jim daš 40kW avto in/ali blokado, jih bo velika večina (npr. 95%) začela vozit kolikor toliko normalno, 5% pa jih bo nadaljevalo z nevarno prakso.


aja, si naredu kakšno študijo mogoče???
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

imagodei ::

Ciklamen,

zdej pa že mal moje živce načenjaš ;)

Če je danes problematičnih pač nek X mladih med 18 in 24 in to prinese 2.296 mladih, ki jim ni uspelo zvozit ovinka, zaključit prehitevanja v škarje, pravočasno zavirat ipd - torej 2.296 povzročiteljev prometnih nesreč v tej starostni skupini oz. 383 razporeditve po letih, potem vsako zmanjšanje prinese MANJ povzročiteljev. Če bi se umirilo 50% voznikov in bi jih 50% manj se zaletavalo, potem bi jih namesto 2.300 nesreče povzročilo "samo" 1.150. Posledica je manj poškodovanih, manj mrtvih, manj bolnišk, manj rehabilitacije. For starters. In pa manj socialnih stisk, manj težje zaposlivih, manj obremenitve proračuna z invalidninami, ipd.


Ciklamen> "No, pa poglejmo, imaš puntota ali cliota, ki ima 55KM, pa kot 19 letnik (recimo da z 18 še ne greš na morje) hočeš iti na morje, par kolegov (2-3 kolegi) in imaš premajhen avto + to, da z 55 KM avto ne bo nikam potegnil (recimo dodatnih 300 Kg+), si potem prisiljen vzeti večji avto, kjer je pa že prvi problem da ne smeš vozit avta z več kot 55KM."

Daj, daj, daj... Za počasno in varno vožnjo proti morju bo to čisto OK. Mislim, da bodo tudi starši veseli, če se boste vozili 1 uro dlje, kot pa da boste noreli 180 po avtocesti.

Če je pa res taka težava, se gre pa z dvema avtomobiloma. Al pa na štop, na vlak... Ne zdaj komplicirat, da nikamor ne potegne. To bi bil pravzaprav point!
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

koyotee> "aja, si naredu kakšno študijo mogoče??? "

Itak.

Drugače je to common sense. Pogledaš, koliko ljudi letno se pobije z mopedi, ki dosežejo max 60 km/h in nimajo nobenih pospeškov, pa to primerjaj s številom mrtvih motoristov, ki sedijo na motorjih, ki zlahka dosežejo 200 km/h.

Bo šlo?
- Hoc est qui sumus -

ShowDown ::

Po mojih izkušnjah, je več tistih 18-letnih voznikov, ki so na cesti totalno posrani. Veliko manj je tistih, ki so glavni pred kolegi in se vozijo kot bedaki. Taki pač čakajo, da se ubijejo. Se pa strinjam, da je žalostno ko vzamejo koga zraven v smrt.
Prav tako je na drugi strani veliko starih voznikov (recimo 35let+), ki vozijo podzavestno, velikokrat gredo skozi kak ozek predel "od oke", v glavi imajo 100stvari za njihovo neverjetno pomembno službo, zraven še iščejo neke dokumente, itd. Vožnja postane pri takem človeku popolnoma drugotnega pomena. Dogajati se začne isto, kot če bi telefoniral za volanom. "Glava razmišlja drugje kot bi morala." Z glavo so pri opravkih, ne pa na cesti kot bi morali biti.

Še vedno pa verjamem v trditev J.Clarkson-a, da ljudje, ki niso zainteresirani za vožnjo ne morejo biti dobri vozniki. Primer: Če nisem zainteresiran za programiranje in me niti malo je privlači učenje tega, ali sem lahko v tem dober? No fucking way dude! ;)

Mehmed ::


Pri 16 letih pač ne gledaš na posledice. Fajn je pritisnit gas in začutit pospešek, živel boš tako ali tako večno. Zato je pač nekaj resnice v tem, da 16-letniki niso dovolj zreli.

Ja, ampak sej ta del je reguliran z dodano odraslo osebo v avtu.
Od takrat, ko steje samostojna voznja, se pravi od polnoletnosti so pa boljsi, ce jih postavis ob bok vrstnikom, ki so sli opravljat izpit sele takrat. To narekuje ze zdrava pamet, poleg statistike.
Ce bi pustili 16-letnika samega za volan, bi se gotovo odrezal slabse od dve leti starejsega, ampak tega ni in ne vem zakaj se dela problem iz tega. S starsem ob njem v njihovem avtu ob enakem znanju, kot bi ga dobil, ce bi delal izpit dve leti kasneje, zgolj nabira izkusnje do polnoletnosti. Kako je tak sistem lahko komu slab ne razumem. Razen ce vas vsak dan 16-letniki izsiljujejo po cesti, njihov foter pa ob tem navduseno ploska zraven. A se to dejansko dogaja komu?

black ice ::

Kako je tak sistem lahko komu slab ne razumem.

Saj ideja ni slaba. Problem je izvedba. Pri 16 letih te opalijo z isto ceno za izpit kot če bi delal pri 18 letih, pri 18 pa itak moraš še ponoviti vse skupaj in te spet stane par 100€ - ni računice. Zato sem pa raje počakal do 18. leta, dodal tistih par 100€ in bom sedaj imel še lepo A2 kategorijo do 25kw.

Ciklamen ::

Zakaj bi ti načenjal živce, saj to kaj praviš vse je vredu, ampak jaz ti pravim za onih tvojih 5%, da se je "pametno" ozirati nanje, tisti delajo napako ;) Ne govorim jaz zdaj za nič druga, da bi se zmanjšalo ali povečalo število nesreč, pa dobro, pustimo to zdaj.

Tisto glede motoristov je pa tak, da je za veliko večino teh nesreč krivo: Avtomobilisti, ki komaj čakajo da lahko motorista motijo oz. "ubijajo" (lep primer je, ko se pelam z mojim motorom (125ccm) za avtom, pa si ta začne "čistiti" vetrobranska stekla, tako da si lahko potem še jaz obrišem svoj vizir...), kreteni (tisti ki študira samo na to da se bo čim hitreje pelal, uporablja pa možganov skoraj da 0%) za "balanco", neprilagojena hitrost oz. pomanjkanje izkušenj.

Največkrat nastradajo tisti, ki se čisto normalno vozijo (beri NE DIVJAJO!) ampak jim kak avto, traktor, tovornjak vzame prednost in tu se kaj dosti ne da narediti, vsaj ne dokler bodo imeli vozniki avtomobilov napačno predstavo o motorjih in ljudeh, ki upravljajo te zverine.
- End of the Post ->

imagodei ::

ShowDown> "Po mojih izkušnjah, je več tistih 18-letnih voznikov, ki so na cesti totalno posrani. Veliko manj je tistih, ki so glavni pred kolegi in se vozijo kot bedaki. Taki pač čakajo, da se ubijejo. Se pa strinjam, da je žalostno ko vzamejo koga zraven v smrt. "

Niso problem 18 letni vozniki, ki imajo izpit 2 meseca. Problem so taki, ki vozijo "že" par mesecev, so stari 19, 20 let in mislijo, da so pojedli vse znanje o vožnji. So prepričani, da vozijo boljše, kot en "star ata" pri 40 letih. Takih ni malo, pa naj bodo stari 19, ali pa 23 let.


ShowDown> "Prav tako je na drugi strani veliko starih voznikov (recimo 35let+), ki vozijo podzavestno, velikokrat gredo skozi kak ozek predel "od oke", v glavi imajo 100stvari za njihovo neverjetno pomembno službo, zraven še iščejo neke dokumente, itd. Vožnja postane pri takem človeku popolnoma drugotnega pomena. Dogajati se začne isto, kot če bi telefoniral za volanom. "Glava razmišlja drugje kot bi morala." Z glavo so pri opravkih, ne pa na cesti kot bi morali biti. "

Starih voznikov pri 35 letih... LOL

Lej, videt je, da ne razumeš prav dobro, kako podzavestna dejanja delujejo. Podzavesti lahko zaupaš precej bolj, kot če moraš o nečem zavestno razmišljat. Preveč spremenljivk, system overload. Podzavest je car za taka opravila. 100x boljše vozi en "star voznik 35+", ki vozi podzavestno, kot en mladec pri 19-ih, ki se mora še kar spominjat, da ne pozabi bočnih pogledov pa ogledal. Seveda to pride s treniranjem, da samega sebe več mesecev ali let aktivno siliš v pravilen način vožnje: da predvidevaš, da imaš vedno zadostno varnostno razdaljo, da rahlo zaviraš takoj, ko vidiš "stop-lampe" od voznika pred sabo, ne šele, ko se je varnostna zmanjšala za 2/3 itd itn. Ampak to sčasoma postane podzavestno in šele takrat si dober voznik.

Tako je z vsemi podzavestnimi dejanji. Slepo tipkanje je podzavestno. Če znaš vsaj napol slepo tipkat, lahko takoj poskusiš. Poskusi zavestno kontrolirat gibe svojih prstov, pa boš povedal, ali je tipkat lažje ali težje...
- Hoc est qui sumus -

Mehmed ::

Aja, ne vem kako smo potem konkretno uredili pri nas, nazadnje ko sem bral o tem je bilo govora o zacetku pri 16-ih letih in pol, opravljenem vsem pa potem izpit ob polnoletnosti, v tem casu pa voznja z odraslo osebo. Po skandinavsko pac, ker se obnese. Sicer verjamem, da smo sposobni kaj zasrat, upam da vas ne odirajo zares na tak nacin po nepotrebnem.

imagodei ::

jaz>> "Pri 16 letih pač ne gledaš na posledice. Fajn je pritisnit gas in začutit pospešek, živel boš tako ali tako večno. Zato je pač nekaj resnice v tem, da 16-letniki niso dovolj zreli."

Mehmed> "Ja, ampak sej ta del je reguliran z dodano odraslo osebo v avtu. Od takrat, ko steje samostojna voznja, se pravi od polnoletnosti so pa boljsi, ce jih postavis ob bok vrstnikom, ki so sli opravljat izpit sele takrat. To narekuje ze zdrava pamet, poleg statistike."

Ah ja... Z odraslo osebo lahko voziš, kadar gre družina skup nekam, ne pa, kadar bi ti šel h kolegu. Takrat moraš al na moped, al na bicikel, ali pa peš. Se pravi bolj malo voziš. Poleg tega je treba ena potrdila pridobivat, pa štemplat hodit, spremljevalci se morajo skupaj z mladoletnim voznikom udeleževat enih predavanj... To je bolj tako, če starši niso preveč zaposleni in če so zelo prijazni.

Se strinjam, da dobijo 16-letniki do polnoletnosti nekaj izkušenj. Če le vozijo. Jaz bi mladini od 16 do 18 leta dovolil voziti trikolesne avtomobile z ročnim menjalnikom - brez spremstva. Ampak, s pomembno omejitvijo - ali hitrosti take, kot so pri L1/L2 kolesih z motorjem (45 km/h), ali pa maksimalno nekako do 60-70 km/h.

Voznik spremljevalec v navadnem avtomobilu lahko kamot ostane. Ampak ker mislim, da v praksi to pomeni zgolj kakšno uro vožnje na teden, bi bili mini trikolesni avtomobilčki z omejeno hitrostjo terna. Sediš v avtu, imaš menjalnik, sklopko, gas, bremzo, volan, luči, žmigavce - kot v običajnem avtu, pa še v prometu lahko sodeluješ. Sicer bolj po mestu, ampak vsaj izkušnje nabiraš. Če greš pa na avtocesto, greš pa z očetom/mamo v družinskem avtu.


Mehmed> "Od takrat, ko steje samostojna voznja, se pravi od polnoletnosti so pa boljsi, ce jih postavis ob bok vrstnikom, ki so sli opravljat izpit sele takrat. To narekuje ze zdrava pamet, poleg statistike.
Ce bi pustili 16-letnika samega za volan, bi se gotovo odrezal slabse od dve leti starejsega, ampak tega ni in ne vem zakaj se dela problem iz tega."


Kar se tiče samih bioloških danosti, so povprečni 16-letniki gotovo bolje opremljeni za vožnjo avtomobila, kot povprečni 25-letniki. 16-letnik ima hitrejše reflekse, boljši vid, krajši reakcijski čas... So delali resne raziskave na tem področju in npr. pri računalniških igrah, kjer je bila pomembna hitrost in natančnost, so npr. 25-letniki konstantno izgubljali proti cca 10 let mlajšim tekmovalcem.

V realnosti je le malo drugače, ker štejejo tudi izkušnje, "mišični spomin" oz. enostavno: kilometrina. Popolnoma enako je v športu: 20 letnik je fizično lahko v boljši kondiciji, močnejši in bolj motiviran, kot kakih 15 let starejši sotekmovalec, pa je 35-letnik še vedno lahko mnogo boljši od mlajšega kolega.
- Hoc est qui sumus -

bluefish ::

Voznik spremljevalec v navadnem avtomobilu lahko kamot ostane. Ampak ker mislim, da v praksi to pomeni zgolj kakšno uro vožnje na teden, bi bili mini trikolesni avtomobilčki z omejeno hitrostjo terna. Sediš v avtu, imaš menjalnik, sklopko, gas, bremzo, volan, luči, žmigavce - kot v običajnem avtu, pa še v prometu lahko sodeluješ. Sicer bolj po mestu, ampak vsaj izkušnje nabiraš. Če greš pa na avtocesto, greš pa z očetom/mamo v družinskem avtu.
Se strinjam.
Trenutno nima smisla, da bi kupovali še en avto glede na to, da živimo skorajda v centru Ljubljane.
Tako za vožnjo dobim priložnost le takrat, ko gremo kam skupaj ali je avto doma (za 16-letnike ta opcija že odpade). Neke velike letne kilometrine tako ni.

koyotee ::

Imagodei, a si ti tut mal "omejen"? Kaki 3 kolesniki neki. Tisto je šele nevarno. Pa da rabš 5 min od 0 do 50km/h, pomoje, da bi se ostalim voznikom zmešalo, ker bi ta golazen upočasnjevala promet. Še več ljudi bi bilo živčnih, prehitevali brezglavo itd. Pomisl mal.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

T0RN4D0 ::

Mah, problem ni v letih, problem je v glavah. 16, 17, 18, 20, 22... maš 13 letnike ki so bolj zreli od 30 letnikov. Do 18 leta je prav da sam nisi za volanom, ker (po zakonu, ne osebno) ne nosiš neke resne odgovornosti. To pa še ne pomeni, da so vsi 16 letniki preotročji za vozit avto, al pa da so vsi 18 letniki dovolj zreli. Neka enotna meja pa mora bit postavljena, in bo 18 kar pravšnja.

Izkušnje (in po mojem tudi nekaj odgovornosti) si pa pridobiš z leti VOŽNJE, ne pa z leti ko avtomobile gledaš od daleč ali z zadnejga sedeža. Tako da to, da se dve leti voziš z mamo po mojem ni nič slabega, če se komu dejansko da to počet. Drugač pa nekaj tisoč km, pa malo vidiš kaj se vse z avtom da naredit, in kaj se ne da, pa kako je kolega vrglo iz ceste in kako ti je policaj vzel polletno žepnino ker si pretiraval v naselju... Ni druge kot da greš in voziš, čim prej, tem bolje.

Kar se tiče pa omenjevanja moči, je pa neumnost. Mislim, prvič zato ker močni ne moreš omejit na neko nesmiselno majhno številko (avtomobili do 100 km pač niso neke zverine ki bi jih blo treba prepovedat), po drugi strani pa kot ste že ugotovili, ko enkrat naštudiraš avto in cesto, konji pravzaprav niso ovira pri hitri vožnji in prehitevanju, razen mogoče na avtocesti. Na regionalkah se da s 60 konji prehitet 90% vozil in konstantno vozit en 30 nad omejitvijo.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

imagodei ::

koyotee> "Imagodei, a si ti tut mal "omejen"? Kaki 3 kolesniki neki. Tisto je šele nevarno. Pa da rabš 5 min od 0 do 50km/h, pomoje, da bi se ostalim voznikom zmešalo, ker bi ta golazen upočasnjevala promet. Še več ljudi bi bilo živčnih, prehitevali brezglavo itd. Pomisl mal."

Jah, omejenost je zgolj v takih glavah, kot je tvoja. Poleg tega, da takšni mini avtomobilčki porabijo manj bencina, stanejo manj denarja in je njihovo vzdrževanje (+ registracija, zavarovanje) neprimerno cenejše, kot pri običajnih avtomobilih, so takšni avtomobili dimenzionirani za mestno vožnjo. Na avtocestah jih ne boš videl, na lokalnih in regionalnih cestah sem pa tja kakšnega. Je pa mogoče čas, da se v Slovenskih glavah nekaj premakne in da uvidimo, da si ni treba lastiti karavana, kupeja in terenca, pač pa je za družinske vožnje čez glavo en enoprostorec, za po trgovinah in za po mestu imaš pa en mini avto.

Ceneje je, pa še manj onasneževanja.

Če se ti pa nekam mudi, je pa bolj smiselno it od doma 5 minut prej, kot pa divjat po cesti. Sploh pa - tudi razne skuterčke in mopedke, ki gredo v klanec kvečjemu 40, je treba nekako prehitet. Ja, že sedaj.
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

Tornado,

tisto o omejevajnu končne hitrosti je bilo mišljeno za mlajše od 18 let. To že sedaj imamo - kolesa z motorjem.
- Hoc est qui sumus -

Meizu ::

imagodei nabijaš. Ne moreš primerjat 50KM motorja z 50KM avtom...

Edit: Je že prav tako kot je (omejitve mislim). 1000ccm motor je že zverina in jo dobiš za toliko denarja kolikor stane nek soliden 100KM avto. Z razliko, da ga 1000ccm motor nabije tudo do 300km/h, 100km avto pa kvečjemu 200km/h.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

imagodei ::

Meizu> "imagodei nabijaš. Ne moreš primerjat 50KM motorja z 50KM avtom..."

Kje pa se mi je takšna neumnost zapisala? Je ne najdem, a se ti da citirat, kje sem tako mimo usekal?
- Hoc est qui sumus -

Mehmed ::

Ok, mislim da se vsi strinjamo, da je kilometrina dobra stvar.
Zdej ce jo uspe 16-letnik nabrat nekaj do polnoletnosti je to dobro, ce je ne pa ne izgubimo nic. Sej v enem letu se da nabrati izkusnje, tudi ce pelje samo mamo v trgovino. Bo pac bolje obvladal parkiranje.

Ne bi se niti obremenjeval z njimi, ker so v morju problemov s prometom res nepomembni.

Meizu ::

Meizu> "imagodei nabijaš. Ne moreš primerjat 50KM motorja z 50KM avtom..."

Kje pa se mi je takšna neumnost zapisala? Je ne najdem, a se ti da citirat, kje sem tako mimo usekal?


Sam dajem primere, ko si govoril o omejitvah. Rekel si da bi morali imeti mladostniki pri vožnji avtomobilov omejitev do 50KM, podobno kot motoristi. Nekje na prejšnji strani si napisal. Ne da se mi iskat.

Sam pravim, da ne moreš primerjat avtomobilov z motorji. That's all.

imagodei ::

Ne bo držalo. Za mladoletnike sem rekel, da bi moral met omejitev nekje v rangu koles z motorji (L1/L2 kategorija vozil), kjer je omejitev podana med drugim tudi s hitrostjo: 45 km/h. Ali pa, sem nadaljeval, maksimalno tam do 60-70 km/h. In to seveda ob predpostavki, da jim dovolimo vožnjo brez spremstva. Drugače nima smisla omejevat, ane.

Rekel sem pa tudi, da bi, po vzoru kakor je to omejeno pri motorjih, prepovedal uporabo premočnih avtomobilov voznikom začetnikom (nad 18 let). Torej npr. 40 kW maksimalno lahko voziš do npr. napolnjenega 21. rojstnega dne, oz. prvi dve leti, ko narediš izpit. Pa razmišljal sem, da bi morda bilo smiselno dat tudi blokado - mogoče na 110 km/h?
- Hoc est qui sumus -

Meizu ::

No, sej tazadnji del.

kakor je to omejeno pri motorjih, prepovedal uporabo premočnih avtomobilov voznikom začetnikom (nad 18 let). Torej npr. 40 kW maksimalno lahko voziš do npr. napolnjenega 21. rojstnega dne, oz. prvi dve leti, ko narediš izpit.


In, pravim, da ne primerjaj avtomobilov z motorji. Ker so motorji, glede na konjske moči neprimerno bolj nevarni kot avtomobili.

imagodei ::

Ne vem, kaj te moti v tem delu? Motorje sem vzel kot primer, kako je omejeno, ne pa kot primer KM.

> "Ker so motorji, glede na konjske moči neprimerno bolj nevarni kot avtomobili. "

Pod črto je nevarna hitrost, ne pa konji, kubatura ali kilowatti. Pri 50 na uro v avtomobilu redko kdo umre, pri 70 se naredi bolj pogosto, pri 90 je že kar stalnica, pri višjih hitrostih je pa sreča, če voznik ne umre.
- Hoc est qui sumus -

DOOM_er ::

Pa razmišljal sem, da bi morda bilo smiselno dat tudi blokado - mogoče na 110 km/h?


ja na avtocesti bo pa kamion prehitevov kolk 10 min? Ja ful dobr.
Robots will steal your job. But that's OK

imagodei ::

DOOM_er> "ja na avtocesti bo pa kamion prehitevov kolk 10 min? Ja ful dobr. "

Lej, kot prvo, samo razmišljam na glas - kar pa je že več kot večina modrih mož v vrhu Slovenske države. Iščem rešitev.

Kot drugo, s tem bi šli v omejevanje hitrosti, divjanja in nepotrebnega tveganja na cesti za tisto najbolj rizično skupino: mlade voznike. Ne vem, zakaj se predvideva, da morajo avtomobili nujno omogočat hitrosti do 200 km/h? Zato, da lahko hitro in varno prehitiš tovornjaka na cesti? Ne me met za norca, no...

Ja, valjda: če bi imeli omejitev 110, potem voznik začetnik pač ne bi serijsko prehiteval tovornjakov na avtocesti. Bi šel prehitevat samo takrat, ko je ziher, da zadaj ni nikogar. Koliko časa pa z relativno hitrostjo 10 km/h voziš mimo 15-meterskega tovornjaka, pa lahko zračunaš sam - približno 5,5 sekund. Ajde, malo več, ker je treba upoštevat še par metrov več na začetku in na koncu prehitevanja. Recimo 15 sekund?

Pa še enkrat: če je smiselno, se pa omejitev postavi na 130.

Ali pa se ugotovi, da teh omejitev sploh ne potrebujemo. Treba je pa naredit eno analizo. Meni zdrava pamet pravi, da manjši pospeški in nižja končna hitrost pomenijo manjšo nevarnost. Če se pa argumentirano ugotovi, da bi bili vplivi na znižanje št. prometnih nesreč zanemarljivi, pa vržemo idejo v kanto.
- Hoc est qui sumus -

ShowDown ::

Vse kar lahko upamo je, da imagodei nikoli ne bo minister za promet.:D

Ti si mojo strditev spreobrnil v svoj prid. Prvo razčistima pojem starejših voznikov. Napisal sem 35let+, torej je to vse od 35let do smrti človeka. Ne vem kaj je tu spornega. Ljudje nad 35 let prihajajo v zrelo obdobje, če se s tem strinjajo ali ne. ;)
Delovanje podzavesti, kot si jo razložil mi je popolnoma jasna. Pravim le, da marsikateri starejši voznik na cesti ni pripravljen na stvari, ki se še mu niso vtisnile v podzavestno ravnanje. Primer: Išče nekaj v sopotnikovem predalu, se skoncentrira na iskanje in je pripravljen zgolj na stvari, katere je navajen podzavestno obiti. Sicer pa podzavestno reagiranje na dogodke ni enako podzavestni vožnji. Eno je, da podzavestno zaviraš, ko vidiš "stop-lampe", drugo pa ko se pelješ po cesti in "podzavestno" pelješ čez ozek predel ceste in zaradi tega (v najboljšem primeru) odleti ogledalo.
Vse kar hočem povedati, da se starejši vozniki marsikdaj vozijo preveč samozavestno, saj se zanašajo na 10let izkušenj za volanom. Če ti nisi z glavo za volanom, ti ne pomaga 30let izkušenj in 800k prevoženih kilometrov. Izkušnje so nekaj, zaradi česar starejši vozniki začnejo podzavestno slabše voziti, ker se ne zanašajo na sebe, ampak na izkušnje. Izkušnje ti pomagajo, zagotavljajo pa ničesar.

Načeloma sva podobnega mnenja, le da si ti zagovornik izkušenih voznikov, jaz pa tistih, ki so za volanom zavestno z glavo. Ni važno kako dolgo voziš, ampak zgolj kako voziš.

DOOM_er ::

mladim voznikom bi mogli kazni povišati za 4x. Ker ko se učijo, morajo po pravilih ( tudi sam sem mladi voznik, ampak načeloma vozim po omejitvah, razen tam kjer vem da ne ogrožam nikogar) da se navadjo
Robots will steal your job. But that's OK

ShowDown ::

Definitivno...mladi vozniki so skupina ljudi, ki imajo največ denarja.8-O Dojamite že enkrat, kazni pomagajo zgolj kratkoročno.

imagodei ::

ShowDown> "Prvo razčistima pojem starejših voznikov. Napisal sem 35let+, torej je to vse od 35let do smrti človeka. Ne vem kaj je tu spornega. Ljudje nad 35 let prihajajo v zrelo obdobje, če se s tem strinjajo ali ne. ;)"

Ja saj - čudno oznako si dal. Kot da bi rekel stari ljudje 20+: Saj to je od dvajset pa do smrti. Ta kvalifikator je zavajajoč, če veš, da se na cesti vsakodnevno vozijo tudi ljudje, ki so 2x starejši od 35 let. Vozijo celo 80 in več let stari. Ti pa vsem, 35, 40 in 80 let starim nadeneš isto nalepko. Povprečen 40 letnik ima kljub vsemu še vedno nekajkrat hitrejše reflekse, kot povprečen 80 letnik. Tukaj je problem. Razumeš zdaj?


ShowDown> "Delovanje podzavesti, kot si jo razložil mi je popolnoma jasna."

Jah, spet - po tem, kar berem v temle postu, dvomim.


ShowDown> "Pravim le, da marsikateri starejši voznik na cesti ni pripravljen na stvari, ki se še mu niso vtisnile v podzavestno ravnanje. Primer: Išče nekaj v sopotnikovem predalu, se skoncentrira na iskanje in je pripravljen zgolj na stvari, katere je navajen podzavestno obiti."

Mah - to velja za vse, ne samo za "starejše" voznike. What's your point? Če "starejši" voznik nečesa "še" ni usvojil na podzavestnem nivoju, kako bi to šele 20-letni voznik? What's your point, exactly?


ShowDown> "Sicer pa podzavestno reagiranje na dogodke ni enako podzavestni vožnji. Eno je, da podzavestno zaviraš, ko vidiš "stop-lampe", drugo pa ko se pelješ po cesti in "podzavestno" pelješ čez ozek predel ceste in zaradi tega (v najboljšem primeru) odleti ogledalo."

Vidiš, ko ne veš, kaj je podzavestno. Podzavestno bo izkušen voznik, ki je v nekem avtomobilu prevozil že vsaj nekaj 10 km, začutil, da avto ne bo šel skozi ozek del ceste. Evo - ravno pred nekaj meseci sem menjal avto in v prvem tednu sem na enem robniku na ozkem delu ceste rahlo zasekal v gumo. Od tedaj naprej se mi to ni nikoli zgodilo. Ker podzavestno vem, kdaj sem preblizu robu in podzavestno korigiram.

Skratka, tisto, kar ti razumeš kot "podzavestna vožnja" nima zveze z dejansko podzavestno vožnjo. To ima vezo kvečjemu z neizkušenostjo ali nepoznavanjem širine avtomobila.


ShowDown> "Vse kar hočem povedati, da se starejši vozniki marsikdaj vozijo preveč samozavestno, saj se zanašajo na 10let izkušenj za volanom."

Zelo redko je to, ne pa marsikdaj. Po definiciji si preveč samozavesten, ko si premalo izkušen pa misliš, da si pojedel vse znanje sveta. Preveč samozavestni so/ste vozniki, ki ste volan šele dobro prijeli v roke. Statistike to dokazujejo, razumeš? V katerem vesolju pa živiš?


ShowDown> "Če ti nisi z glavo za volanom, ti ne pomaga 30let izkušenj in 800k prevoženih kilometrov."

To je sicer res, samo podzavestna vožnja nima nič s tem, ali si ali nisi z glavo pri stvari. Z glavo nisi pri stvari takrat, ko ti zavestno IN podzavestno pozornost jemlje neka druga zadeva - telefon, brskanje po predalu z dokumenti, menjanje radio postaje, razočaranje nad ženo, ki te je prevarala, ubadanje s problemi na šihtu. V primerih, ko pa podzavest ni obremenjena, pa vožnja od izkušenega voznika ni nič prikrajšana, kadar se recimo pogovarja s sopotnikom. Tako, kot znaš v miže zavezat vezalke na čevlju. A kapiraš?


ShowDown> "Izkušnje so nekaj, zaradi česar starejši vozniki začnejo podzavestno slabše voziti, ker se ne zanašajo na sebe, ampak na izkušnje. Izkušnje ti pomagajo, zagotavljajo pa ničesar. "

To je tak load of crap, da ne morem povedat. Zaradi množice izkušenj in dejstva, da vezanje vezalk obvladam popolnoma podzavestno, znam le-te zavezat mnogo hitreje, kot vsak 6-letnik, ki se je prejšnji teden naučil te veščine in je še poln teorije kako in kaj. Kapiš?


ShowDown> "Načeloma sva podobnega mnenja, le da si ti zagovornik izkušenih voznikov, jaz pa tistih, ki so za volanom zavestno z glavo. Ni važno kako dolgo voziš, ampak zgolj kako voziš."

Jasno, da zagovarjaš nekaj, kar imaš in ne razumeš nečesa, kar nimaš. Z leti boš tudi ti usvojil tak način vožnje in dejstvo je, da boš bolj varen voznik. Poleg tega pa ti mešaš podzavestno ravnanje in zmedenost.

Jaz zagovarjam "mišični spomin" oz. usvojene postopke, ki jih izvajaš refleksno. Nevarno je to edino, če se narobe naučiš odreagirat. Če pa je reakcija prava, je podzavestno ravnanje edino, ki je sposobno pravilno sprocesirat veliko količino informacij. Menda ne boš trdil, da voznik Rallyja zavestno razmišlja, kako močno mora zategnit ročno oz. kakšno razmerje plina in zavore je primerno za nek ovinek? d0h!
- Hoc est qui sumus -

Meizu ::

Ne vem, kaj te moti v tem delu? Motorje sem vzel kot primer, kako je omejeno, ne pa kot primer KM.

> "Ker so motorji, glede na konjske moči neprimerno bolj nevarni kot avtomobili. "

Pod črto je nevarna hitrost, ne pa konji, kubatura ali kilowatti. Pri 50 na uro v avtomobilu redko kdo umre, pri 70 se naredi bolj pogosto, pri 90 je že kar stalnica, pri višjih hitrostih je pa sreča, če voznik ne umre.


Jp... Seveda.

Edit: Motor s 50KM potegne kot 250KM Subaru Impreza. Če ne še bolj. Avto je bolj varen kot motor. To je dejstvo. Zato je omejitev za motoriste. Najprej mora dobit nekaj izkušenj s švohnejšimi motorji, da lahko presedla na 100KM motor.

Poleg tega so avti neprimerljivo dražji kot motorji. Ne more se kr ena povprečna družina spomnit, pa kupit še en avto s 50KM, plačat vso registracijo, zavarovalnino in redne servise, sam da se bo 18. letnik lahko vozil normalno do 21. leta. Potem pa prodat in kupit spet novega. Marsikateri človek, bi raje počakal do 21. leta, ter si kupil normalen avto. Ampak potem smo pa spet na začetku.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

imagodei ::

Ne, nismo :)

Pri 21 letih je človek bolj zrel, kot pri 18 ali pri 16. Bolj razume, da ima prehitra vožnja lahko katastrofalne posledice.

Sploh pa, kot rečeno - jaz nimam izdelanega nekega načrta, jaz samo razmišljam o možnostih. Izhajam iz tega, da če želiš nekaj preprečit, je to najboljše onemogočit. Zapovedovanje, kaznovanje, prošnje in grožnje, vse to ima omejen domet. Še vedno bodo ljudje parkirali na pločnikih, še vedno bodo vozili 200 po avtocestah in z 80 v nepregleden oster ovinek vozili. Če pa postaviš količke na pločnik, pa ne morejo več tam parkirat. In tudi ne bodo.

Specifike, kako rešit problem s hitrostjo, bi bilo treba še preštudirat. Mogoče bi mi o tem debatiral, namesto da se pritožujete, kako so vse te rešitve fundamentalno napačne. Jaz ne vem, mogoče bi bila država zainteresirana subvencionirat male (trikolesne) avtomobile, če bi študija jasno pokazala, da se bo z naslova prometnih nesreč, zdravljenja in odpravljanja dolgoročnih posledic na leto prihranilo nekaj 10 mio EUR denarja?
- Hoc est qui sumus -

Meizu ::

Ne, nismo :)

Pri 21 letih je človek bolj zrel, kot pri 18 ali pri 16. Bolj razume, da ima prehitra vožnja lahko katastrofalne posledice.


Takšno mišljenje obstaja v tvoji glavi. In samo v tvoji.

tsh2 ::

Ne, nismo :)

Pri 21 letih je človek bolj zrel, kot pri 18 ali pri 16. Bolj razume, da ima prehitra vožnja lahko katastrofalne posledice.


Takšno mišljenje obstaja v tvoji glavi. In samo v tvoji.


ne samo v njegovi, tudi v moji. se pa malo razlikuje: med 18 in 21 ni velike razlike. je pa zelo velika razlika med 21 in 25, ker se pri 25ih možgani nehajo fizično razvijati in so dokončno zreli:

A National Institutes of Health study suggests that the region of the brain that inhibits risky behavior is not fully formed until age 25, a finding with implications for a host of policies, including the nation's driving laws.
vir

o tem govori tudi neka knjiga o obnašanju ptičev, ki sem jo bral. v njej je pisalo, da znajo biti ptiči oziroma živali zelo nepazljive, ko so mlade. morajo doživeti eno bližnje srečanje s smrtjo, da jih dobro prestraši, in od takrat naprej bodo veliko bolj pazljive. ali pa odrasiti. seveda je isto s človekom, ker je človek žival. glavni vzrok nesreč pa je ravno nepazljivost, oziroma nezmožnost dojemanja, katera početja so tvegana in kaj lahko povzročijo.

black ice ::

Ne more se kr ena povprečna družina spomnit, pa kupit še en avto s 50KM, plačat vso registracijo, zavarovalnino in redne servise, sam da se bo 18. letnik lahko vozil normalno do 21. leta. Potem pa prodat in kupit spet novega. Marsikateri človek, bi raje počakal do 21. leta, ter si kupil normalen avto. Ampak potem smo pa spet na začetku.


My point exactly.

Pri 21 letih je človek bolj zrel, kot pri 18 ali pri 16. Bolj razume, da ima prehitra vožnja lahko katastrofalne posledice.

Odvisno od posameznika. Nekateri nikoli ne dozorijo, nekateri so pri 16 bolj zreli kot njihovi 21 letni kolegi. Je treba bolj napeti oči ampak najdeš kar nekaj takšnih primerov.

norcuron ::

Mislim, da ne moreš vseh poparcelirat glede na starost. Preveč spremenljivk IMHO.
Great are mysteries of the mind ... or not?

imagodei ::

Jaz ne vem, a s samimi mladimi vozniki debatiram, da ste vsi zafrustrirani, kako bi vas omejili...

Na splošno velja, da je povprečen 21-letnik bolj zrel, kot povprečen 18-letnik. Ja, vem, da obstajajo razlike. Vem, da nekateri pri 40 letih niso toliko zreli, kot drugi pri 16. Ampak ne mi zdaj ven hodit z izjemam, madona! Izjeme zgolj potrjujejo pravilo. Marsikdo je tako zrel, da bi lahko pri 16-letih volil, pa skrbel sam zase, ampak po zakonu pač do 18. leta ne more. Imamo pač neke administrativne meje, ker na splošno velja, da človek z leti dozoreva in da je pri cca 18. letih pa že zmožen prevzeti odgovornost za svoja dejanja.

Kljub temu obstajajo izjeme: določene države ne dovoljujejo točenja alkohola mlajšim od 21 let (čeprav so polnoletni) ipd. Pri nas izjemo poznamo pri vozniških dovoljenjih za motorje. Če želiš pridobiti vozniško dovoljenje kategorije A (ni omejitev na ccm ali kilowatte), moraš biti star najmanj 24(!) let. Druga možna pot je, da imaš več kot dve leti veljavno dovoljenje za kategorijo A2 in da si star več kot 20 let.

Sori zdaj, če se kdo pri 19. letih čuti ful zrelega in morda celo je ful zrel. Ampak enako je mislil tudi tisti mladenič, ki se je samo malo želel pohvaliti pred prijatelji, pa je s 120 v fotrovem Audiju A4 v nepregleden ovinek pripeljal po napačni strani 40 km/h nad omejitvijo. Saj, sebe in prijateljev ni ubil, so imeli srečo, ker so sedeli v dobrem avtu, punca, ki je pripeljala nasproti v starem Cliotu pa ni imela takšne sreče.

Ampak glavno, da se je on počutil zrelega.
- Hoc est qui sumus -

Infinity ::

Poleg tega so avti neprimerljivo dražji kot motorji. Ne more se kr ena povprečna družina spomnit, pa kupit še en avto s 50KM, plačat vso registracijo, zavarovalnino in redne servise, sam da se bo 18. letnik lahko vozil normalno do 21. leta. Potem pa prodat in kupit spet novega. Marsikateri človek, bi raje počakal do 21. leta, ter si kupil normalen avto. Ampak potem smo pa spet na začetku.


in kje je problem omejit konje za ljudi z malo vozniškimi izkušnjami (2 leti oz do 21. leta)? to kar si pa rekel glede novega automobila je pa navaden BS, kok je problem dat blokado not, sej pri motorjih lahko narediš enako.

imagodei ::

Meizu> "Edit: Motor s 50KM potegne kot 250KM Subaru Impreza. Če ne še bolj. Avto je bolj varen kot motor. To je dejstvo. Zato je omejitev za motoriste. Najprej mora dobit nekaj izkušenj s švohnejšimi motorji, da lahko presedla na 100KM motor."

Tega jaz ne zanikam. Zanima me samo, od kod ideja, da za avtomobiliste pa ne bi imeli omejitev? Mislim WTF, za motoriste do 20. leta imamo kategorijo A2, ki je omejena na moč motora 35kW (plus še neke druge omejitve ima: klik na Word Doc. Zakaj ne bi podobne omejitve imeli tudi za avtomobiliste? Avtov je na cestah še vedno neprimerno več, kot motorjev. No, res je - mogoče bi bilo smiselno kW za motoriste tudi še znižat in/ali omejiti top speed. Sploh od kar se na youtube pojavljajo filmi pretežno adolescentnih bedakov, ki snemajo sebe, kako divjajo po avtocestah in skozi mesta.

Sploh pa, čeprav je res, da so avtomobili varnejši, kot motorji, to ne spremeni dejstva, da je na cestah še vedno največ mrtvih in poškodovanih zaradi avtomobilskih nesreč.


Meizu> "Poleg tega so avti neprimerljivo dražji kot motorji. Ne more se kr ena povprečna družina spomnit, pa kupit še en avto s 50KM, plačat vso registracijo, zavarovalnino in redne servise, sam da se bo 18. letnik lahko vozil normalno do 21. leta. Potem pa prodat in kupit spet novega. Marsikateri človek, bi raje počakal do 21. leta, ter si kupil normalen avto. Ampak potem smo pa spet na začetku."

Kot že rečeno: meni je prav. Pri 21 letih bo bolj zrel in manj pripravljen dirkat. Drugač pa v Sloveniji za avtomobile denar itak ni problem. Praktično vsaka familija ima vsaj dva avtomobila, razen tistih na socialnem robu. Če ima familija polnoletne mulce, je običajno pri hiši še tretji avto. Če bi se sprejel tak zakon, ki bi omejeval konjske moči in/ali top speed, bi se pač namesto tretjega super duper avtomobila kupilo nekaj osnovnega. Za socialno ogrožene je pa to še posebej dobrodošlo: če bodo svojemu mulcu želeli omogočit vožnjo, bodo moral prodat edini statusni simbol, avto s 120 konji, ki kuri 8 litrov/100 km, pa kupit nekaj majhnega, kar kuri 6 litrov/100 km. Win-Win.
- Hoc est qui sumus -

T-h-o-r ::

hm, le zakaj s 16imi nimaš kaj početi na cesti? v ameriki se lahko 16 letniki sami vozijo okrog, pa ni ravno neke panike
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

T-h-o-r ::

Ne, nismo :)

Pri 21 letih je človek bolj zrel, kot pri 18 ali pri 16. Bolj razume, da ima prehitra vožnja lahko katastrofalne posledice.

Sploh pa, kot rečeno - jaz nimam izdelanega nekega načrta, jaz samo razmišljam o možnostih. Izhajam iz tega, da če želiš nekaj preprečit, je to najboljše onemogočit. Zapovedovanje, kaznovanje, prošnje in grožnje, vse to ima omejen domet. Še vedno bodo ljudje parkirali na pločnikih, še vedno bodo vozili 200 po avtocestah in z 80 v nepregleden oster ovinek vozili. Če pa postaviš količke na pločnik, pa ne morejo več tam parkirat. In tudi ne bodo.

Specifike, kako rešit problem s hitrostjo, bi bilo treba še preštudirat. Mogoče bi mi o tem debatiral, namesto da se pritožujete, kako so vse te rešitve fundamentalno napačne. Jaz ne vem, mogoče bi bila država zainteresirana subvencionirat male (trikolesne) avtomobile, če bi študija jasno pokazala, da se bo z naslova prometnih nesreč, zdravljenja in odpravljanja dolgoročnih posledic na leto prihranilo nekaj 10 mio EUR denarja?



pomoje da tisti ki pri 18ih ni sposoben ugotoviti, da ga bo prehitevanje v škarje in nepregledne ovinke lahko stalo življenja, ne bo tega ugotovil nikdar

govoriš, kot da si pri 18ih še zavit v vato, potem čez 3 leta pa magično ugotoviš smisel življenja :|
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: T-h-o-r ()

imagodei ::

@T-h-o-r,

točno tako. Samo tam je precej drugačna kultura, kar se tiče vožnje. Tam tisti, ki gre pijan na cesto ni "taprav dec", tako kot je to v navadi pri nas, ampak lahko faše zaporno kazen. Se mnogo bolj, kot Slovenceljni zavedajo, da opojne substance in vožnja ne gredo skupaj; pa tudi divjanja je bistveno manj, kot pri nas.

Tam ti policist sicer ne teži kar tako - kot imamo pri nas neke preventivne akcije. Jih je pa vseeno dosti na cesti in če zgolj oceni, da si vozil prehitro ali nepravilno, lahko dobiš kazen za "reckless driving". Tvoja beseda proti policistovi.

All in all je tam vseeno manj nesreč na prebivalca, kot pri nas. Tako da očitno tam ni treba kakšnih posebnih omejitev. Pri nas pa... Kot sem že nekajkrat povedal, izhajam iz tega, da če pač nekaj hočeš zares omejit, je najboljše onemogočit. Če nočeš, da v določenem delu mesta ljudje parkirajo, nastaviš železne količke in verigo mednje, pa je stvar rešena. 100x boljše, kot z redarjem, ki vsak teden napiše 100 listkov.
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

T-h-o-r> "govoriš, kot da si pri 18ih še zavit v vato, potem čez 3 leta pa magično ugotoviš smisel življenja :|"

Ne. Ni res. Govorim, da je povprečen 18-letnik manj zrel, kot povprečen 21-letnik. Saj bi napisal, da zagovarjam omejitev konjev do 24. leta, samo potem bi me šele napadli. >:D

Če si sposodim tvojo analogijo: ti pa trdiš, da nekdo, ki je star 17 let in 364 dni ni sposoben volit, nekdo, ki pa je na dan volitev star točno 18 let, pa magično je?
- Hoc est qui sumus -

T-h-o-r ::

ja, seveda je ta stvar z volitvami prav tako trapasta


če pa bi imel vožnost voziti pri 16ih, ko si še bolj "prestrašen" in zelen, in se še bolj bojiš staršev in drugih avtoritet, bi od 16 do 18 leta pri vožnji dozorel bolj, kot pa od 18 do 21

tisto o omejitvi konjev je pa enaka bedarija, kot prohibicija
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

Binji ::

No meni se še vedno zdi, da je rešitev z blokadami, itd.. bolj bob ob steno, kot ne. Bo pa šel 110 skozi ovinek in v jarek če se bo že našel tak primerek.
Jaz bi raje uvedel že v avtošoli trening varne vožnje in eno predavanje z ZELO nazornimi slikami prometnih nesreč, za nameček pa še obisk Soče in ogled kako izgledajo potem žrtve hujših nesreč. Ponavadi so to namreč malo več kot rastlince. In jim to zadosti vbijat v glavo, da se usede nekam.
Dal bi še možnost, da naredi izpit pri 16., s tem da lahko vozi ali običajen avto z odraslim sopotnikom ali pa nekaj takega, kot je imagodei predlagal - tisto škatlico z mopedovim motorjem. Čeprav roko na srce... tiste škatlice so pogosto tudi varne ravno tako, kot kak moped.
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

imagodei ::

T-h-o-r> "ja, seveda je ta stvar z volitvami prav tako trapasta"

Ene administrativne meje pač potrebujemo. Druga možnost je, da greš pri 14. letih lahko prvič opravljat nek zrelostni izpit in če pokažeš dovolj razumevanja, kar avtomatično dobiš status odraslega. Če pa padeš, se pa vidimo naslednje leto? Ne gre to tako... Še če je 14. letnik tako zelo zrel, nima življenjskih izkušenj.

Enako velja za voznike. 16-letnik z izpitom nima za sabo nekaj 10.000 km in nekaj 100 do nekaj 1000 nepredvidljivih situacij. Zato bi mu vožnjo omejili bolj na mestno. Vozniku začetniku, staremu nad 18 let pa bi omejili HP, s katerimi razpolaga in top speed. Tako imaš rešeno tudi pri mnogih drugih veščinah: še če delaš ribiški izpit, si najprej pripravnik, ki se mu dovoli le omejeno število aktivnosti, z leti in izkušnjami pa lahko napreduješ. Ali pa, če si gasilec, lovec, potapljač... Vedno si sprva omejen - polnoletnost pri tem nima posebne veze.


Binji> "No meni se še vedno zdi, da je rešitev z blokadami, itd.. bolj bob ob steno, kot ne. Bo pa šel 110 skozi ovinek in v jarek če se bo že našel tak primerek."

Jah, če bi se našel tak primerek. Se jih bi pa našlo manj, ane. Pa če ne bo imel 150 KM pod pokrovom motorja ampak samo 50, morda ne bo mogel od enega ovinka do drugega (na kakšnih serpentinah) dobit od 40 do 100 km/h, pa bo zato v naslednji ovinek šel samo s 60 km/h.


Binji> "Jaz bi raje uvedel že v avtošoli trening varne vožnje in eno predavanje z ZELO nazornimi slikami prometnih nesreč, za nameček pa še obisk Soče in ogled kako izgledajo potem žrtve hujših nesreč. Ponavadi so to namreč malo več kot rastlince. In jim to zadosti vbijat v glavo, da se usede nekam."

S tem se zelo strinjam in nimam nobenih pripomb.


Binji> "Čeprav roko na srce... tiste škatlice so pogosto tudi varne ravno tako, kot kak moped. "

Čeprav roko na srce... pri 45 km/h je usodnih veliko manj nesreč, kot pri 70 ali pri 90. Pa 300kg reč ima tudi krajšo zavorno pot, kot 1000 kg težak avto. ;)
- Hoc est qui sumus -

T-h-o-r ::

"16-letnik z izpitom nima za sabo nekaj 10.000 km in nekaj 100 do nekaj 1000 nepredvidljivih situacij"

ne, ampak od 16 do 18 leta si to pridobiš, prav tako, kot pa če narediš izpit šele pri tridesetih
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

imagodei ::

Thor> "ne, ampak od 16 do 18 leta si to pridobiš, prav tako, kot pa če narediš izpit šele pri tridesetih "

Si pridobiš, če se prej ne skenslaš. Skenslaš se pa predvsem zato, ker ne voziš po omejitvah, brez varnostne razdalje in ker voziš agresivno. Kaj tu ni jasno?

Kdo je pa rekel, da bi izpit dali pri 30-letih? A selektivno bereš, a imaš selektivni spomin, al samo zanalašč pretepaš slamnatega moža?
- Hoc est qui sumus -

T-h-o-r ::

dal sem samo primer, tudi če pri 30ih narediš izpit, moraš začeti dobivati izkušnje, ravno tako, kot šestnajstlenik

aja, ker ne upoštevaš ničesar, cesta ti je anarhija, ker so te tako učili v avtošoli?
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

imagodei ::

Whatever.

Dejstvo je, da se pri večjih brzinah lažje ubiješ ali močno poškoduješ. Lažje ubiješ ali poškoduješ drugega. Skratka, pri višjih hitrostih težje obvladamo vozilo. Narejeni smo za hitrosti do 20 km/h.

Z izkušnjami, defenzivno vožnjo in zavedanjem odgovornosti se da varno vozit tudi 130+, ampak pri 16, 18, 20 pa pač nimaš izkušenj. Ideja pa je, da od 16. leta do npr. 21. leta postopoma pridobiš izkušnje in nato lahko še vrsto let voziš močnejša vozila. Ja, v 4-ih letih lahko prevoziš že kar nekaj kilometrov. Predvsem, če jih preživiš.
- Hoc est qui sumus -
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Letos smrtnih žrtev že več kot lani (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15424203 (21556) Mavrik
»

Izpit pri 16 letih in pol (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
637151 (6036) Doman
»

Izpit za avto, nov zakon (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5727872 (26970) blue96
»

predlog glede ubijanja mladih po cestah (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
1017634 (4200) footprint
»

Izpit za avto pri 21-ih!?!?! (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
678619 (5455) ||_^_||

Več podobnih tem