» »

Poraba motorja

Poraba motorja

flasha ::

Pozdravljeni,

Imam eno vprašanje, vzemimo primer:
avto v 1 prestavi 2000 vrtljajev v minuti - poraba x litrov - hitrost ni važna
avto v 5 prestavi 2000 vrtljajev v minuti - poraba y litrov - hitrost ni važna

Sedaj me pa zanima ali sta poraba x in poraba y enaki? Namreč teoretično bi mogli biti ali ne?

LP Nejc

K0K0 ::

V 5 ima višjo porabo zaradi zračnega upora in izgub na zobnikih.

flasha ::

ok... to razumem ampak koliko je približno pri normalnem avtu večja poraba? (kolikšne so te izgube na zobniku približno v litrih - zračni upor izvzamimo)

LP Nejc
(hvala za hiter odgovor)

Ciklamen ::

Zračni upor nima tu veze, če pravi da hitrost ni važna (torej bi ga meril tam, kjer opravljajo meritve hitrosti = na valjih, kjer pa je zračni upor zanemarljiv).

Delno pa so izgube na zobnikih, to je res.
- End of the Post ->

WarpedGone ::

Na vprašanje kot si za zastavil sta lahko pravilna odgovora tako DA kot tudi NE. Pa še ta dva sta nestabilna in se lahko zamenjata, če spremeniš kak zamolčan parameter.

Zato najprej povej v kakšnih enotah meriš porabo.
- je to l na čas?
- je to l na prevoženo razdaljo?
- je to l na število obratov motorja?
- je to l na oddano delo?
- je to ???
Zbogom in hvala za vse ribe

Ciklamen ::

A hočeš podati, na koliko km (100, 10, 1 km) hočeš vedeti, kakšne so izgube.
- End of the Post ->

flasha ::

okej... kot sem reko, mene zanima poraba liter na število vrtljajev. Čas, hitrost,... zanemarimo. Samo obrati v prvi na 2000, pa obrati v 5 na 2000 - ali je poraba ista?

EDIT: jutri bom tako ali tako stestiral na avtu, zanima pa me kaj lahko pričakujem?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: flasha ()

dzinks63 ::

V idealnih razmerah je poraba na uro enaka, glede na prevožene km pa ne. Zračni upor ne moreš izvzet, saj je primarni krivec za večjo porabo. Na valjih se hitreje vrtijo pogonske osi in povečano trenje gum in je prav tako v višji prestavi povečana poraba.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dzinks63 ()

WarpedGone ::

Ne, lahko je enkrat nižja, drugič ista, tretjič pa višja.
Enaka je v natanko enem primeru: ko je "interna" moč enaka.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

Pri litru na število vrtljajev bi IMHO morala poraba biti najnižja v prvi prestavi, saj je tam treba najmanj energije za vsak obrat motorja.
On the journey of life, I chose the psycho path.

flasha ::

hmmm hvala za odgovore, ampak še vedno nisem dobil željenega.... namreč zanima me poraba v prvi prestavi pri 2000 obratov, in pa v peti prestavi pri 2000 obratov - v trenutko ko merim (se pravi... vozim)

LP Nejc (se opravičujem, če nisem prav razumel kerega odgovora)

Brane2 ::

Praviš, da te zanima poraba, ki si jo izmeril.

Nič lažjega. Poglej na izmerjeno vrednost.
On the journey of life, I chose the psycho path.

flasha ::

Brane2, jutri bom stestiral v praksi (nocoj je prepozno)...ampak zanima me kaj lahko pričakujem?

Brane2 ::

Logika pravi, da bo ob neki kolikortoliko normalni krivulji izkoristka motorja poraba nižja v prvi prestavi.

Čisto enostavno. V prvi se motor lažje vrti, torej za vsak obrat potrebuje manj energije- goriva.

Če torej porabo meriš v litrih na obrat motorja, bo ta najnižja v prvi prestavi.
On the journey of life, I chose the psycho path.

šernk ::

konec koncev pa je vse odvisno od terena kje se voziš in koliko moči potrebuješ za vzdrževanje tistih obratov... od samih obratov danes ni odvisno skoraj nič več, ker ne vidim logike čene zakaj bi mi pri 140km/h pri 4500obratov pil avto za polovico manj kot pri vožnji od 0-90 do 3500 obratov (da ne bo pomote, mi je jasno to zakaj je tako :)).

če pa opaziste razliko v porabi zaradi izgub na zobnikih pa...teoretično verjamem da obstaja...vendar je najbrž takšna kot jo dobiš pri enem pospeševanju od 0-50km/h ki je malo bolj živahno :)

v naravi takšni testi ne bodo nikoli mirodajni...pa naj jih dela kdor hoče. še na valjih je treba meritev večkrat ponoviti in če jo ponoviš 10x verjetno ne boš dobil niti 3x do tisočinke natančen rezultat.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Brane2 ::

Ti govoriš o porabi na premagano razdaljo ( L/100km) on pa o porabi na obrat motorja, kar sploh ni isto.

Poleg tega, primerjaš dva režima dela kjer je motor preobremenjen v nizkih obratih in tako na premagano razdaljo porabi več.

On pa primerja režima z enako hitrostjo vrtenja, le z različnim prenosom ( prestavo ).

In še tam ne sprašuje o porabi na km ampak o porabi na obrat motorja.
On the journey of life, I chose the psycho path.

perci ::

Najnizja bo poraba v leru.

Brane2 ::

Genau. Ampak on podaja dve možnosti - 1. in 5. prestavo.
Od podanih možnosti je torej boljša prva prestava.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

v trenutko ko merim (se pravi... vozim)

Ko voziš po klancu navzdol, po ravnini ali po klancu navzgor?
Ko pospešuješ, vzdržuješ ali spuščaš hitrost?

Mam občutek, da je tale problem porabe precej bol kompleksen, kot pa si ti predstavljaš in posledično zahtevaš odgovor.

Enostaven odgovor je, da poraba pri posameznih obratih niti slučajno ni konstantna.

En kos kompleksnega odgovora pa je, da je število obratov pravzaprav odvisno do trenutne hitrosti vozila, prestave, kontrukcije motorja in količine goriva, ki teče skozi njega.

Sumim pa, da te pravzaprav zanima, v kateri prestavi vozit, da boš čimbolj zmanjšal porabo?
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

Če sprašuje o porabljenem gorivu glede na obrate motorja, potem ga to očitno ne zanima.
On the journey of life, I chose the psycho path.

bobby ::

zakaj bi sploh imel prestavo če na konc nimaš nobenega bremena!?
poraba v enem ali drugem primeru je popolmoma vseeno ker je razloka tako majhna da je zanemarljiva, razen v primeru, če ne podaš neke razdalje/časa/nečesa, kar pa v tvojem primeru je ni.

glede na to, kako je menjalnik sestavljen in glede na to da imaš N/m je v tvojem primeru popolnoma nesmiselno vprašanje ker ne podaš neke osnove, na kar se lahko obenimo.

brez veze.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

Azrael ::

Če bodo pogonska kolea v luftu, bo avto več porabil v 5.prestavi. Upori v diferencialu bodo zaradi višje hitrosti, namreč večji.

Ampak med vožnjo te ne zanima koliko skuri na obrat oz. na uro, ampak koliko na prevoženo pot.

Zato je poraba v leru in štandgasu, po možnosti še s pritisnjeno sklopko (bogi potisni ležaj)na uro obratovanja ali en obrat motorja najmanjša in istočasno neskončno velika na 100km prevožene poti.
Nekoč je bil Slo-tech.

perci ::

Zadeva je enostavna. Usedi se na kolo in naredi sto obratov pedal v 1. prestavi. Potem isto število obratov pedal naredi se v 18. prestavi.

Poročaj o utrujenosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ibiza in izboljšanje moči (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
595877 (4848) SplitCookie
»

Se avto res matra? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10724507 (22240) energetik
»

Poraba avtomobila. (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
12021840 (18587) Zheegec
»

Poraba sodobnega vozila pri vožnji po klancu navzdol (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10412445 (10298) darkolord
»

Poraba avtomobila pri vžigu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
528270 (6621) kekz

Več podobnih tem