Forum » Loža » Cene goriv
Cene goriv
Temo vidijo: vsi
Valvoline ::
Avtoplin ni nobena alternativa. Fosilno gorivo tako k vse ostalo. Navadn nateg z trošarinami,v Bosno npr ker je predelava poceni,in je pač revčina so skoraj vsi dal bencince predelat na avtoplin,in se je država zarad tega odločila tudi avtoplin močno obdavčit,in dejansko je tam zdaj zelo majhna razlika med vožnjo na bencin in plin. Država hoče svoje,čeb vsi dali avte predelat na avtoplin cena bi se takoj dvignila na 1e+. FAKT.
Boeing ::
Ker moji priljubljeni viri energije, ki to niso, pri gorenju spuščajo v zrak manj pizdarij kot nafta, kar koristi oziroma manj škoduje ne samo meni ampak, ne boš verjel, tudi tebi. Pa milumater, a je to tak težko razumet ?!
Bencin je, razen tega da je svinjarija, super energent, se strinjam. Poceni, nekompliciran za shranjevanje in transport, doterana logistika in pridelava, skoraj idealen. Kul, ampak umazan, in zato ga je treba nehat uporabljat in najti kaj drugega. Ker je tisto "nekaj drugega" zaenkrat dražje, je potrebno bencin podražiti, da bo "nekaj drugega", ki je mimogrede tudi manj umazano, cenejše, dokler se dokončno ne prime in bo bencin samo še "prijeten" spomin. Jebatga, tak je princip in logika, pa čeprav bi tudi meni pravzaprav najbolj odgovarjalo, če bi lahko imel pred nosom montiranih 12 cilindrov po liter vsak in se šponal po cestah kljub vsemu 10x ceneje, kot se zdaj... ampak to tako ne gre, prej dojameš, prej ti bo lažje.
Edini vir energije, ki pa mi je resnično pri srcu, je elektrika. Neodvisna od američanov, neodvisna od kitajcev, hudiča, še celo rusov in arabcev mi ni treba štipendirat, če jo hočem delat sam doma, porinem jo lahko lih kamor si zaželim in jo pokurim v pc-ju, letalskem modelu ali pa, nezaslišano, v avtomobilu. Po lastni presoji, iz lastne proizvodnje.
Brane: zato da jezim tebe in valvoline-a. Po drugi strani pa, zakaj bi čakali, če pa lahko nekaj naredimo? Iz nič ni nič, od čakanja rataš kvečjemu star, siv in neumen - starec.
valvoline: bosna ni del EU in lahko s trošarinami počne kar je njihovemu cesarju po volji. Naš cesar tega ne more do leta 2020, ker cesar nad njim ne mara takšnega obnašanja. Pa to sem ti že skušal dopovedat par tednov nazaj, pa izgleda bolj slabo pomniš...
Bencin je, razen tega da je svinjarija, super energent, se strinjam. Poceni, nekompliciran za shranjevanje in transport, doterana logistika in pridelava, skoraj idealen. Kul, ampak umazan, in zato ga je treba nehat uporabljat in najti kaj drugega. Ker je tisto "nekaj drugega" zaenkrat dražje, je potrebno bencin podražiti, da bo "nekaj drugega", ki je mimogrede tudi manj umazano, cenejše, dokler se dokončno ne prime in bo bencin samo še "prijeten" spomin. Jebatga, tak je princip in logika, pa čeprav bi tudi meni pravzaprav najbolj odgovarjalo, če bi lahko imel pred nosom montiranih 12 cilindrov po liter vsak in se šponal po cestah kljub vsemu 10x ceneje, kot se zdaj... ampak to tako ne gre, prej dojameš, prej ti bo lažje.
Edini vir energije, ki pa mi je resnično pri srcu, je elektrika. Neodvisna od američanov, neodvisna od kitajcev, hudiča, še celo rusov in arabcev mi ni treba štipendirat, če jo hočem delat sam doma, porinem jo lahko lih kamor si zaželim in jo pokurim v pc-ju, letalskem modelu ali pa, nezaslišano, v avtomobilu. Po lastni presoji, iz lastne proizvodnje.
Brane: zato da jezim tebe in valvoline-a. Po drugi strani pa, zakaj bi čakali, če pa lahko nekaj naredimo? Iz nič ni nič, od čakanja rataš kvečjemu star, siv in neumen - starec.
valvoline: bosna ni del EU in lahko s trošarinami počne kar je njihovemu cesarju po volji. Naš cesar tega ne more do leta 2020, ker cesar nad njim ne mara takšnega obnašanja. Pa to sem ti že skušal dopovedat par tednov nazaj, pa izgleda bolj slabo pomniš...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Boeing ()
Zheegec ::
In zakaj se potem ne boriš malo bolj za več jedrskih elektrarn? Bodo tvoji električni avtomobili še bolj poceni... pa še vedno jih ne bo skoraj nihče imel... le zakaj. Saj so bili že leta 1980 članki v časopisih o "prihodnosti v električnih avtomobilih". Sedaj bi pa že morali biti tukaj.
Pa bencin je umazan? Če živiš v preteklosti mogoče res... Pri modernem dizlu tudi ni teh težav, pri bencinarjih pa sploh ne že nekaj časa. Se vsaj strinjamo, da je nafta/derivati boljši vir energije, kot ostalo. Super.
Pa bencin je umazan? Če živiš v preteklosti mogoče res... Pri modernem dizlu tudi ni teh težav, pri bencinarjih pa sploh ne že nekaj časa. Se vsaj strinjamo, da je nafta/derivati boljši vir energije, kot ostalo. Super.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Brane2 ::
Ker moji priljubljeni viri energije, ki to niso, pri gorenju spuščajo v zrak manj pizdarij kot nafta, kar koristi oziroma manj škoduje ne samo meni ampak, ne boš verjel, tudi tebi. Pa milumater, a je to tak težko razumet ?!
Sploh ne. Podobno je moji ljubezni do blowjoba, kot prejemnika, jasno.
Ampak ko se enkrat podrediš tržnim silam in temu ustrenzim razmišljanjem, ne zmaga vedno ljubezen.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Boeing ::
Alien: ni boljši, je pa super. Plin je boljši, je pa malo bolj kompliciran za hendlanje, a meni osebno boljši, ker nanj gledam iz več različnih perspektiv kot ti. Najboljši energent je elektrika, pa tudi ta ima še malo problemov s hendlanjem, predvsem s hrambo, a tudi to bo. Tačas pa dejmo pljunit v roke in se dejmo iz super energenta prestavit na še malo boljšega.
Pa da ne boš mislil, sem prvi v vrsti, ko se bo treba podpisat ZA še jedrsko elektrarno. Oz. elektrarni, ali še bolje, elektrarne.
Pa moderen dizel ti še vedno pusti dimni pozdravček, ko poba pred tabo pritisne do konca... sem preveč na cestah in vsakodnevno vidim "moderne dizle", ki mi pošiljajo takšne in podobne pozdrave ljubezni... sploh če sem v kombiju, malo bolj naložen in počasi sopiham v hrib, pa me po levi z vso silo prehiti kolona "modernih dizlov"... takrat izginejo vsi dvomi v čistost oz. ne-čistost "modernih dizlov"... me njih pozdravčki spremljajo še nekaj časa in mi lepšajo dan... pa še kakšen sredinec kdaj doživim od kakega voznika "modernega dizla", ker je moral šaltati eno nižje, da me je lahko prehitel... res, idila ;)
Pa da ne boš mislil, sem prvi v vrsti, ko se bo treba podpisat ZA še jedrsko elektrarno. Oz. elektrarni, ali še bolje, elektrarne.
Pa moderen dizel ti še vedno pusti dimni pozdravček, ko poba pred tabo pritisne do konca... sem preveč na cestah in vsakodnevno vidim "moderne dizle", ki mi pošiljajo takšne in podobne pozdrave ljubezni... sploh če sem v kombiju, malo bolj naložen in počasi sopiham v hrib, pa me po levi z vso silo prehiti kolona "modernih dizlov"... takrat izginejo vsi dvomi v čistost oz. ne-čistost "modernih dizlov"... me njih pozdravčki spremljajo še nekaj časa in mi lepšajo dan... pa še kakšen sredinec kdaj doživim od kakega voznika "modernega dizla", ker je moral šaltati eno nižje, da me je lahko prehitel... res, idila ;)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Brane2 ::
OK. Fair enough. Ampak jaz teh problemov z dizli nimam.
A lahko meni zato opiz*ite trošarino na plin in jo temu ustrezno spustite za dizel ?
A lahko meni zato opiz*ite trošarino na plin in jo temu ustrezno spustite za dizel ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
username ::
username: dej ne pretiravaj, a prius pa ni opremljen al kaj, mogoče trdiš da dobiš samo sedeže in volan, tako kot pri švabu? Not maš vsega boga in še kakšno japonsko hi-tech "neumnost" za posladek, tako da vzdrži se takšnih komentarjev... podobno opremljeni švabi so brez posebnega truda dražji od priusa, je pa res, da potem dobiš zraven še "sodoben, zmogljiv in varčen turbodizel"... (bruh smajli)Daj se ti malo pomiri in vsaj preberi natančno, preden me nap*zdevaš naj se vzdržim komentarjev... bi morda lahko jaz tebi to rekel bolj upravičeno.
Nihče ni govoril o opremi, čeprav je tudi dejstvo, da ne velja več "pri švabu dobiš samo sedeže in volan". Pa ne gre za to.
Če nov prius stane 25.000 EUR in več, je to IMO (pre)huda cena za avto tega razreda. Kot sem rekel, kot avto je prius glede velikosti/udobja primerljiv z avti tipa golf, megane, ali pa recimo Toyota corolla/auris. In taki avtomobili stanejo novi cca že okoli 15.000 EUR.
Za 'priusovih' € 25k+ pa dobiš že (novo!) limuzino ali karavan višjega razreda od golfov in meganov - npr. zelo spodobno opremljenega passata ali vrhusko opremljeno laguno. Ali pa novo Toyoto Avensis z najvišjo stopnjo opreme.
, primerjaj malo 2009 lexusa rx450h proti X5, recimo... ali pa 2009 GS450h napram bmw5/A6/mercedesu E... boš hitro ugotovil, da so lexusi sicer 3-5k dražji, a imajo konkretno daljši spisek opreme, znajo it na elektriko in bistveno manj svinjajo. Ampak, ker vas veliko večino to, kaj prihaja iz vaših mobilnih raufenkov ne zanima,Sem prepričan da moj 'mobilni raufenk' vseeno precej manj svinja od Lexusovega hibridnega SUV.
Ko bom imel toliko denarja in če ga bom pripravljen vreči stran za nakup SUVja, bom pa morda tudi o tem razmišljal.
username> Kolikor vem, dejansko ne porabi dosti manj goriva od kakega sodobnega turbodizla.Ok, če rabiš tiste gadgete, potem le kar, zakaj ne.
Porabi 4l/100km _bencina_ in prihaja z vsemi tistimi gadgeti, za katere moraš sicer kupiti trikrat dražjega Lexusa ali BMWja.
Glede porabe 4l/100km - to je verjetno tovarniški podatek, v realnosti menda vseeno porabi opazno več, vsaj ene 5-6 litrov. Se pravi, približno toliko kot golf TDI ali megane dCi (pri katerih tovarna prav tako obljublja 4-5 litrov/100 km).
Podatki na http://www.priusmileage.com/ : povprečna poraba vseh lastnikov priusa je 5,22 litra/100 km.
Primer: meni golf V TDI porabi cca 6 litrov dizla/100 km. Vozim večinoma po mestu ter avtocestah (ponavadi 130kmh). Se pravi, ne v ravno idealnih pogojih za nizko porabo.
Če bi imel priusa, bi torej morda prihranil 0,8 litra goriva na 100 km. Na leto prevozim 15.000 km, torej bi prihranil 120 litrov na leto, pri sedanjih cenah cca 120 €.
Če upoštevam razliko v nakupni ceni novega priusa in golfa, bi ceno priusa s porabo povrnil v 54 letih.
Če bi namesto golfa kupil novega megana dCi, (ob predpostavki, da bi mi megana pil enako kot sedaj golf) se bi mi v primerjavi prius povrnil v ene 80 letih.
In recimo, če bi primerjal Priusa s Toyoto Auris 1.6 (bencinar), ki stane cca 17.000 EUR in rad popije do 10 litrov/100km, bi nakupno ceno priusa povrnil kvečjemu po ene 11-12 letih.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
jype ::
username> Če upoštevam razliko v nakupni ceni novega priusa in golfa, bi ceno priusa s porabo povrnil v 54 letih.
Golfa s priusom ne moreš primerjati. Prius ima več prostora not (470l vs 350l), bistveno manj svinja (dizel vs. bencin), je optimiziran za upokojensko vožnjo in je nabasan z elektroniko do amena. Z njim se je praktično nemogoče zaletet ali zletet s ceste.
Ni poceni, ampak glede na ciljno publiko (mestne družine, ki so pripravljene plačati "green premium") je cena več kot konkurenčna.
Golfa s priusom ne moreš primerjati. Prius ima več prostora not (470l vs 350l), bistveno manj svinja (dizel vs. bencin), je optimiziran za upokojensko vožnjo in je nabasan z elektroniko do amena. Z njim se je praktično nemogoče zaletet ali zletet s ceste.
Ni poceni, ampak glede na ciljno publiko (mestne družine, ki so pripravljene plačati "green premium") je cena več kot konkurenčna.
jype ::
To je ta star prius, k še nima radarja, pre-collision brakinga, sledenja pasovom in tega šmorna.
username ::
Ti tokrat verjemem na besedo, da je prius nabasan z elektroniko in varnostnimi sistemi (no saj pri taki ceni to lahko pričakuješ), ampak nikar s takimi naivnimi, da 'se pa ne more zaletet'....
Če ima 470 l prtljažnika, je to sicer res impresivno, ampak a nima samo okoli 400 litrov?
Če ima 470 l prtljažnika, je to sicer res impresivno, ampak a nima samo okoli 400 litrov?
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
username ::
Še glede prtljažnika: za 15.000 EUR dobiš novega Renault megane 1.5 dCi, ki bo imel porabo verjetno primerljivo ugodno s priusom, prtljažnika pa ima megane grandtour 520 litrov.
Če ceni megana dodaš 10.000 EUR, lahko kupiš manj prostornega priusa - ali pa zelo dobro opremljen primerek limuzine ali karavana srednjega razreda, kot so Ford Mondeo, Renault Laguna , Toyota Avensis, VW Passat, nova Opel Insignia...
Upam da ne misli kdo resno, da je Prius po udobju, voznih lastnostih in upporabnosti res primerljiv z omenjenimi in podobnimi avti.
Če ceni megana dodaš 10.000 EUR, lahko kupiš manj prostornega priusa - ali pa zelo dobro opremljen primerek limuzine ali karavana srednjega razreda, kot so Ford Mondeo, Renault Laguna , Toyota Avensis, VW Passat, nova Opel Insignia...
Upam da ne misli kdo resno, da je Prius po udobju, voznih lastnostih in upporabnosti res primerljiv z omenjenimi in podobnimi avti.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
jype ::
username> ampak nikar s takimi naivnimi, da 'se pa ne more zaletet'....
No, jasno, da nisem mislil dobesedno, vendar so možnosti, da se ti ob varni vožnji kaj resnega zgodi, še dodatno zmanjšane, predvsem z aktivnimi varnostnimi sistemi (ki praviloma naredijo razliko med nesrečo in "mater je šlo na knap").
No, jasno, da nisem mislil dobesedno, vendar so možnosti, da se ti ob varni vožnji kaj resnega zgodi, še dodatno zmanjšane, predvsem z aktivnimi varnostnimi sistemi (ki praviloma naredijo razliko med nesrečo in "mater je šlo na knap").
Valvoline ::
Tolk elektronike in sranja notr da zmanjša porabo za 1-2l na 100km,seveda če se pelješ kot upokojenec,športna vožnja odpade.
jype ::
_Bencinar_ je, pokuri pa (pri upokojenski vožnji) tolk, kot dizel yaris (pri upokojenski vožnji) - pa je pol tone težji.
Boeing ::
Golf = one ugly boring piece of cheap plastics and crap.
Ne s takimi, no... ker to ni debata o avtih, ampak o gorivih.
username, predvidevam da si že vozil priusa II, celo čisto novega priusa III, ker daješ takšne ocene...
Ne s takimi, no... ker to ni debata o avtih, ampak o gorivih.
username, predvidevam da si že vozil priusa II, celo čisto novega priusa III, ker daješ takšne ocene...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
T0RN4D0 ::
Se čudim da valvoline še nima naziva s svojimi enovrstičnimi "golf 4 eva" "vw dizl rulz" komentarji, ki mu jih uspe naklamfat menda še v debatah o operacijskih sistemih.
Ja, vsekakor je kupit golfa 2 in tankat kurilca precej ekonomična reč, kateri ne pride blizu nobena stvar ne pri nabavni ceni, ne pri operativnih stroški (5l kurilca na 100km in napol zastonj rezervni deli), ampak vraga kako ti ni jasno, da ljudje ki se ozirajo za priusom ne bodo takšnega golfa niti povohal? Ker je tako kot da ti jst vsak drug post trumbam da bicikla ni treba tankat, da so gume pocen, ga ne rabiš registrirat pa še cabrio je za desetino cene golfa.
Ja, vsekakor je kupit golfa 2 in tankat kurilca precej ekonomična reč, kateri ne pride blizu nobena stvar ne pri nabavni ceni, ne pri operativnih stroški (5l kurilca na 100km in napol zastonj rezervni deli), ampak vraga kako ti ni jasno, da ljudje ki se ozirajo za priusom ne bodo takšnega golfa niti povohal? Ker je tako kot da ti jst vsak drug post trumbam da bicikla ni treba tankat, da so gume pocen, ga ne rabiš registrirat pa še cabrio je za desetino cene golfa.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
username ::
username, predvidevam da si že vozil priusa II, celo čisto novega priusa III, ker daješ takšne ocene...Marsikaterega avta še nisem vozil... a kot že rečeno, če stane nov Prius 25-26.000 EUR, se za tako ceno dobi že občutno večje in plno opremljene nove limuzine, pa še par tisoč EUR ti ponavadi ostane (če pri Toyoti namesto Priusa posežeš po Avensisu). Avensis dizel bo sicer na 100 km porabil kake 2 litra goriva več kot Prius, a je cenejši za 2000 EUR. Z nižjo porabo torej Priusa 'prineseš notri' šele po prevoženih 100.000 km.
Zdaj pa nagradno vprašanje (ki mu tudi jaz ne vem odgovora): ali je (če odmislimo privlačnost hibridnega pogona) Prius kot avto primerljiv z Avensisom in podbobnimi limuzinami? Ali pa morda pri Priusu plačaš več denarja za v bistvu manj avtomobila?
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
jype ::
username> Ali pa morda pri Priusu plačaš več denarja za v bistvu manj avtomobila?
Več denarja za več vesoljske ladje, pravzaprav. Ni traktor (v smislu folklore - praktičen je kot družinski avtomobil pravzaprav zelo), ne, je pa prekleto udobna reč (in ja, sem se že peljal).
Več denarja za več vesoljske ladje, pravzaprav. Ni traktor (v smislu folklore - praktičen je kot družinski avtomobil pravzaprav zelo), ne, je pa prekleto udobna reč (in ja, sem se že peljal).
WarpedGone ::
Dejmo mal manj ircanja in več debate povezane z naslovom teme, ok?
Zbogom in hvala za vse ribe
ivanuscha ::
Prius je sekret od avta, vsaj tastar. Znotraj je grozno izdelan, če pa ga mal bolj tiščiš po avtocesti pa pije vsaj tok kot vsak normalen bencinar.
Boeing ::
torej, username, priusa nisi vozil ? niti enke, niti dvojke, trojke se pa tako ali tako v eu ne nadejamo do pozne jeseni... potem so tvoji komentarji o handlingu priusa brezpredmetni, z jype-tom pa sva dvojko oba že vozila in očitno veva, kaj avto ponuja, česa ne in kakšen je filing v njem. Najlaže je svinjati po tistem, česar še od daleč nisi videl.
Odgovor na nagradno vprašanje: je primerljiv, ker je do onemoglosti nabit z raznorazno elektronsko kramo, ki je večino časa ne potrebuješ, ko pa jo, se ji zahvališ, ker ti je po vsej verjetnosti rešila življenje, kar moraš pri avensisu (kljub temu da je že po defoltu precej spodobno opremljen) doplačati, pa še ne dobiš čisto vsega. Gabaritno je napram avensisu res inferioren, tudi motorne specifikacije (razen navora, porabe in izpustov) niso noben waw, ima pa za ciljno skupino ljudi nadvse uporaben prtljažnik, popolnoma zadovoljive pospeške in končno hitrost (130 je omejitev na avtocesti, ne pozabit), tako da resnično ne vidim razloga, da se pljuva na veliko po tem avtu - razen zunanjega dizajna, a meni osebno je tudi golf prav nagnjusno poceni dolgočasno grd znotraj in zunaj, pa se na ta nivo ne spuščam, ker očitno je določenemu % ljudi všeč, in tako naj bo. Meni prius kot avto ustreza in "sva se odlično ujela" in ko bom kupoval avto tega velikostnega razreda bo prius definitivno prva izbira.
Ampak tole je že resen offtopic, tema te debate je cena goriv in zakaj bi morala biti še dražja ;)
Odgovor na nagradno vprašanje: je primerljiv, ker je do onemoglosti nabit z raznorazno elektronsko kramo, ki je večino časa ne potrebuješ, ko pa jo, se ji zahvališ, ker ti je po vsej verjetnosti rešila življenje, kar moraš pri avensisu (kljub temu da je že po defoltu precej spodobno opremljen) doplačati, pa še ne dobiš čisto vsega. Gabaritno je napram avensisu res inferioren, tudi motorne specifikacije (razen navora, porabe in izpustov) niso noben waw, ima pa za ciljno skupino ljudi nadvse uporaben prtljažnik, popolnoma zadovoljive pospeške in končno hitrost (130 je omejitev na avtocesti, ne pozabit), tako da resnično ne vidim razloga, da se pljuva na veliko po tem avtu - razen zunanjega dizajna, a meni osebno je tudi golf prav nagnjusno poceni dolgočasno grd znotraj in zunaj, pa se na ta nivo ne spuščam, ker očitno je določenemu % ljudi všeč, in tako naj bo. Meni prius kot avto ustreza in "sva se odlično ujela" in ko bom kupoval avto tega velikostnega razreda bo prius definitivno prva izbira.
Ampak tole je že resen offtopic, tema te debate je cena goriv in zakaj bi morala biti še dražja ;)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
jype ::
No, v bistvu je bila on-topic debata zelo zanimiva. Jaz bi rad slišal še več mnenj ljudi ki razumejo stvari, zakaj so trošarine primeren način filanja državne blagajne v krizi oziroma zakaj niso.
Seveda bi tudi meni ustrezal bistveno dražji bencin, saj bi to pomenilo, da bi se v prihodnosti več sredstev namenilo izgradnji učinkovitejše infrastrukture za alternativni prevoz (tako mestni potniški promet kot kolesarska infrastruktura in infrastruktura za električna vozila, pa tudi železniški promet).
Seveda bi tudi meni ustrezal bistveno dražji bencin, saj bi to pomenilo, da bi se v prihodnosti več sredstev namenilo izgradnji učinkovitejše infrastrukture za alternativni prevoz (tako mestni potniški promet kot kolesarska infrastruktura in infrastruktura za električna vozila, pa tudi železniški promet).
Sc0ut ::
Ne sanjaj. Z dražjim bencinom bi se samo bolj mastili priskledniki. Boli njih za izgradnjo javnega prometa, saj njihove audije in bmwje s spremstvom pripeljejo v lj, potem pa še imajo rezervirana parkirišča. Daj daj, boljša izgradnja javnega prometa. To bo ja. Ljubljana ima že zdaj vse pogoje za izboljšanje stanja, ampak je Zoki parcele na obrobju rajši spremenil v 3500+ eur/m2 bloke, v katerih so zdaj stanovanja prazna, namaesto da bi postavil ogromna parkirišča in bi v center vozili busi, za katere bi bil center sploh odprt.
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850
jype ::
Sc0ut> za katere bi bil center sploh odprt.
Center je odprt za buse, pa za avtomobile tudi, čeravno za slednje popolnoma po nepotrebnem.
Sc0ut> Ljubljana ima že zdaj vse pogoje za izboljšanje stanja
Ja, ima jih. Lahko bi mesto začelo pobirat resen denar pri obvoznici, pa bi se hitro nakapljalo za brezplačni javni prevoz.
Center je odprt za buse, pa za avtomobile tudi, čeravno za slednje popolnoma po nepotrebnem.
Sc0ut> Ljubljana ima že zdaj vse pogoje za izboljšanje stanja
Ja, ima jih. Lahko bi mesto začelo pobirat resen denar pri obvoznici, pa bi se hitro nakapljalo za brezplačni javni prevoz.
Sc0ut ::
Malo sem narobe napisal, center oziroma širši center bi bil samo za buse. Samo!
Ogromno ljudi bi komot parkiralo na robu, na kakem velikem parkirišču iz z busi na vsakih 7 min šlo v center. Seveda bi teh bilo ob konicah največ. Pa recimo da bi mesečni abonma pa parking in bus stal cca. 40 eur. Mislim da bi se prihranek na času in na nepokurjenem gorivu v koloni kar poznal.
Ogromno ljudi bi komot parkiralo na robu, na kakem velikem parkirišču iz z busi na vsakih 7 min šlo v center. Seveda bi teh bilo ob konicah največ. Pa recimo da bi mesečni abonma pa parking in bus stal cca. 40 eur. Mislim da bi se prihranek na času in na nepokurjenem gorivu v koloni kar poznal.
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850
Utk ::
Če nov prius stane 25.000 EUR in več, je to IMO (pre)huda cena za avto tega razreda. Kot sem rekel, kot avto je prius glede velikosti/udobja primerljiv z avti tipa golf, megane, ali pa recimo Toyota corolla/auris. In taki avtomobili stanejo novi cca že okoli 15.000 EUR.
No, bi prosil za link na avto ranga toyote (pustimo megana, ki ga ne bi hotel niti za 5 jurjev), ki ima: ESP, 8-10 airbagov, avtomatsko klimo, 7 inčni touchscreen, tempomat, avtomatski menjalnik, lite feltne, porabo pod 5 litri in vse druge samoumevne malenkosti, in da stane pod 20 jurjev (15 itak da ne). Daleč od tega, da je prius poceni, ampak, če ga primerjaš z golfom, sploh ni dosti dražji. Pa še dosti večji je.
jype ::
Sc0ut> Malo sem narobe napisal, center oziroma širši center bi bil samo za buse. Samo!
Podpiram!
Sc0ut> Mislim da bi se prihranek na času in na nepokurjenem gorivu v koloni kar poznal.
Vsekakor.
Ampak hkati sem tudi prepričan, da bi javni promet začel cveteti, če bi ga bilo prisiljeno (zaradi višje cene bencina) uporabljati več ljudi.
CrniE> ki ima: ESP, ...
HUD, radarsko voden tempomat, sončne celice, ki potiskajo zrak skozi avto, ko ga pustiš na soncu, da se notranjost ne segreje, kamero za vzvratno parkiranje in avtomatsko bočno parkiranje, poleg tega pa še elektromotor, ki od sebe da dovolj, da se po zabasanem mestu avto vozi samo na štrom in mašine sploh ne prižge (mestna poraba je dejansko nižja od avtocestne, kar pomeni, da ta avto ni namenjen tistim, ki znjim vsak dan hodijo v službo iz Ljubljane v Maribor ali obratno), brezžično povezavo, s katero samodejno pokliče na pomoč in javi lokacijo vozila v primeru močnejšega trka, ... _Vse_ ma.
Podpiram!
Sc0ut> Mislim da bi se prihranek na času in na nepokurjenem gorivu v koloni kar poznal.
Vsekakor.
Ampak hkati sem tudi prepričan, da bi javni promet začel cveteti, če bi ga bilo prisiljeno (zaradi višje cene bencina) uporabljati več ljudi.
CrniE> ki ima: ESP, ...
HUD, radarsko voden tempomat, sončne celice, ki potiskajo zrak skozi avto, ko ga pustiš na soncu, da se notranjost ne segreje, kamero za vzvratno parkiranje in avtomatsko bočno parkiranje, poleg tega pa še elektromotor, ki od sebe da dovolj, da se po zabasanem mestu avto vozi samo na štrom in mašine sploh ne prižge (mestna poraba je dejansko nižja od avtocestne, kar pomeni, da ta avto ni namenjen tistim, ki znjim vsak dan hodijo v službo iz Ljubljane v Maribor ali obratno), brezžično povezavo, s katero samodejno pokliče na pomoč in javi lokacijo vozila v primeru močnejšega trka, ... _Vse_ ma.
username ::
jype > Seveda bi tudi meni ustrezal bistveno dražji bencin, saj bi to pomenilo, da bi se v prihodnosti več sredstev namenilo izgradnji učinkovitejše infrastrukture za alternativni prevozDražje gorivo deluje negativno na gospodarsko aktivnost in s tem neugodno na gospodarsko rast. Si prepričan, da si tega želiš?
Vsi preradi pozabljamo, da je bila tik pred glavnim izbruhom trenutne finančne krize cena nafte rekordno visoka. Pozabljamo pa verjetno zato, ker je kmalu nato spet zgrmela dol.
Boeing > potem so tvoji komentarji o handlingu priusa brezpredmetni, z jype-tom pa sva dvojko oba že vozilaBoeing, kako bi ti dopovedal...
Moji komentarji o handlingu priusa niso brezpredmetni - ker ne obstajajo.
Hočem reči - če se ne motim, nisem nikjer omenjal handlinga.
resnično ne vidim razloga, da se pljuva na veliko po tem avtu - razen zunanjega dizajnaNe pljuvam po priusu (tehnološko dejansko ni od muh, čeprav se 100% strinjam s tabo glede dizajna), le prikazati sem želel nekaj finančnih cifer in primerjav.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Boeing ::
Dražje gorivo deluje negativno na gospodarsko aktivnost in s tem neugodno na gospodarsko rast. Si prepričan, da si tega želiš?
Kot že rečeno, korelacija med ceno in povpraševanjem je -0.2... dvigni ceno za 1%, pa se povpraševanje zniža za 0.2%... jap, čim višje cene goriv, kakršna uporabljamo sedaj, in to čimprej!
Enkrat, čez n x 10 let se bomo tolkli po glavah in govorili, kakšne budale smo bili, da se nismo prej spokali na elektro in v to investirali več denarja...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
jype ::
username> Dražje gorivo deluje negativno na gospodarsko aktivnost in s tem neugodno na gospodarsko rast. Si prepričan, da si tega želiš?
Ja. Za biznis je to pač eden od stroškov, ki ga bo, če zraste, treba optimizirat. Jaz v tem vidim same dobre reči.
username> Vsi preradi pozabljamo, da je bila tik pred glavnim izbruhom trenutne finančne krize cena nafte rekordno visoka. Pozabljamo pa verjetno zato, ker je kmalu nato spet zgrmela dol.
Takrat je bla draga tudi nafta, ne le vožnja z avtom.
Ja. Za biznis je to pač eden od stroškov, ki ga bo, če zraste, treba optimizirat. Jaz v tem vidim same dobre reči.
username> Vsi preradi pozabljamo, da je bila tik pred glavnim izbruhom trenutne finančne krize cena nafte rekordno visoka. Pozabljamo pa verjetno zato, ker je kmalu nato spet zgrmela dol.
Takrat je bla draga tudi nafta, ne le vožnja z avtom.
Sc0ut ::
@Boeing
Si ziher, da se bo višek denarja (zaradi dražjega bencina) zlil v proučevanje alternativ? Koliko gledam situacijo, bo se še naprej uporabljal za sranje politikov ali pa za reševanje raznih Istrabenzov.
Da pa bi šlo pol cene od litra bencina v raziskave sem takoj za, ne pa da primaknejo na leto kakih 5000 eur enemu oddelku jožefa Štefana. => To je samo karikirano.
Cel svet bi mogel naredit taki prehod, ampak kot sem rekel, politikov to ne zanima, saj gledajo kratkoročno, poleg tega tistih naftnih senatorjev iz teksasa tud ne boš nikoli okrog obrnil. Eco oni nimajo v besednjaku:)
Si ziher, da se bo višek denarja (zaradi dražjega bencina) zlil v proučevanje alternativ? Koliko gledam situacijo, bo se še naprej uporabljal za sranje politikov ali pa za reševanje raznih Istrabenzov.
Da pa bi šlo pol cene od litra bencina v raziskave sem takoj za, ne pa da primaknejo na leto kakih 5000 eur enemu oddelku jožefa Štefana. => To je samo karikirano.
Cel svet bi mogel naredit taki prehod, ampak kot sem rekel, politikov to ne zanima, saj gledajo kratkoročno, poleg tega tistih naftnih senatorjev iz teksasa tud ne boš nikoli okrog obrnil. Eco oni nimajo v besednjaku:)
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850
username ::
Kot že rečeno, korelacija med ceno in povpraševanjem je -0.2... dvigni ceno za 1%, pa se povpraševanje zniža za 0.2%... jap, čim višje cene goriv, kakršna uporabljamo sedaj, in to čimprej!Pa smo prepričani, da je ta korelacijski faktor vedno konstanta, ne glede na morebitna ekstremna zvišanja?
Sicer je pa v praksi malo drugače, posebej če gledamo trenutno dogajanje pri prodaji goriv v Sloveniji. Ker je postalo dražje kot v sosednjih državah (razen morda v Italiji), se je prodaja opazno zmanjšala. Tranzitni promet je nehal tankat v Sloveniji, pa tudi Slovenci iz obmejnih krajev tankajo sedaj v Avstriji/Hrvaški/Madžarski. Črpalke že poročajo o upadu prometa.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
jype ::
username> se je prodaja opazno zmanjšala
borchi trdi drugače in je dal tudi link na dejansko statistiko (in ne trabunjanje nekega marketingarja iz neke naftne družbe).
borchi trdi drugače in je dal tudi link na dejansko statistiko (in ne trabunjanje nekega marketingarja iz neke naftne družbe).
username ::
username> se je prodaja opazno zmanjšalaTo ni res. Kolikor sem našel v tej temi, je dal Borchi 15.6. link na neko poslovno poročilo Petrola (a to pa nikakor ni trabunjanje naftne družbe?).
borchi trdi drugače in je dal tudi link na dejansko statistiko (in ne trabunjanje nekega marketingarja iz neke naftne družbe).
Omenjal je tudi dejansko statistiko SURS-a, ja (sicer menda v neki drugi temi tkod ne ne vem točno). Ampak je tudi sam napisal, da slednja zajema le podatke do februarja letos.
A če se prav spomnim, se šele v zadnjem času (slab mesec) pogosteje dogaja, da je gorivo čez mejo cenejše kot pri nas.
No, če bomo čakali uradne podatke o prodaji ta trenutek, se torej glede tega slišimo enkrat jeseni...
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Boeing ::
Če bi dejansko prebral, kar sem napisal par postov višje, bi videl, da ta korelacija velja in se poslabšuje do določene meje, ko se dvig cene za 1% pozna več kot 1% na upadu prometa. Ta meja, oz. par % manj, je meja, do katere je potrebno naviti trošarine, pa bo vse ok.
Sc0ut: ne, nisem ziher, oz. vem da se ne bo. Trošarine kot take so namenjene polnjenju splošnega proračuna. Jaz ne podpiram dvig točno teh trošarin, temveč uvedbo še dodatne obdavčitve, od katere prihodki bi se morali zlivati na račun, s katerega bi črpali sredstva za omenjene raziskave.
Med "moralo bi se dogajati" in "dogaja se", pa je pri nas, žal, velika razlika...
Sc0ut: ne, nisem ziher, oz. vem da se ne bo. Trošarine kot take so namenjene polnjenju splošnega proračuna. Jaz ne podpiram dvig točno teh trošarin, temveč uvedbo še dodatne obdavčitve, od katere prihodki bi se morali zlivati na račun, s katerega bi črpali sredstva za omenjene raziskave.
Med "moralo bi se dogajati" in "dogaja se", pa je pri nas, žal, velika razlika...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Sc0ut ::
In kaj je tak slabega na tem, da nam marketingar zniža ceno bencina?
Dajte si že enkrat dopovedat, da dražji bencin ni ok. Namreč, višek v ceni ne bo nikoli šel v raziskave alternativ, ker je država itak v riti in se denar porablja za hiše in bmwje gradbenikov...
Dajte si že enkrat dopovedat, da dražji bencin ni ok. Namreč, višek v ceni ne bo nikoli šel v raziskave alternativ, ker je država itak v riti in se denar porablja za hiše in bmwje gradbenikov...
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850
Beli_Zajcek ::
In kaj je tak slabega na tem, da nam marketingar zniža ceno bencina?
Dajte si že enkrat dopovedat, da dražji bencin ni ok. Namreč, višek v ceni ne bo nikoli šel v raziskave alternativ, ker je država itak v riti in se denar porablja za hiše in bmwje gradbenikov...
Daj si ti že enkrat dopovedat, da je višja cena bencina ok. Zakaj? Zato, da začne folk razmišljati o alternativah. Pa najsi bodo to nakup varčnejšega vozila, predelava na LPG/CNG, električno vozilo ali pa celo javni promet in kolo. Buhnedaj, da bi nekdo celo spoznal, da pa peš hodit do bližnje službe/trgovine/pošte ni tko napačno. Saj je res, da denar od višjih cen v Sloveniji ne bo šel za raziskave novih pogonskih sredstev, ampak folk bo pa vseeno alternativno začel razmišljati. Bili bomo na boljšem. Mogoče bodo popiz*ili in pritisnili na vlado, da naj končno zrihta javni promet.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Beli_Zajcek ()
imagodei ::
Beli Zajcek> "Zato, da začne folk razmišljati o alternativah. Pa najsi bodo to nakup varčnejšega vozila, predelava na LPG/CNG, električno vozilo ali pa celo javni promet in kolo."
Edino kolo je kolikor toliko brihtna iz vsega naštetega. Varčna vozila so predvsem nova vozila, ki stanejo cca 10.000 EUR in več, medtem ko se po naših cestah vozi veliko vozil, ki imajo tržno vrednost nižjo od 1.000 EUR. Kaj ti to pove o ekonomski sliki državljanov? Nekdo, ki si ne more privoščiti novega vozila za 12.000 EUR ampak kupi kripo za 400 EUR, to pač stori zato, ker lažje skešira vsak mesec 10 EUR več za bencin, kot pa dejansko pljune 12.000 EUR.
Razne električne in ne vem kakšne variante so ravno tako izredno neprijazne za žep.
Če pač nimaš nekaj 1000 EUR viška, se razburjaš nad visokimi cenami goriva. Če imaš dovolj denarja, da si privoščiš alternativne pogone, te pa tudi za gorivo ne skrbi.
Šele, ko bo (če bo) cena goriva kdaj tako zelo visoka, da bodo ljudje preračunali, da bi na mesec prihranili recimo 250 in več EUR z nakupom novega avtomobila, bodo tvoje besede imele smisel.
Edino kolo je kolikor toliko brihtna iz vsega naštetega. Varčna vozila so predvsem nova vozila, ki stanejo cca 10.000 EUR in več, medtem ko se po naših cestah vozi veliko vozil, ki imajo tržno vrednost nižjo od 1.000 EUR. Kaj ti to pove o ekonomski sliki državljanov? Nekdo, ki si ne more privoščiti novega vozila za 12.000 EUR ampak kupi kripo za 400 EUR, to pač stori zato, ker lažje skešira vsak mesec 10 EUR več za bencin, kot pa dejansko pljune 12.000 EUR.
Razne električne in ne vem kakšne variante so ravno tako izredno neprijazne za žep.
Če pač nimaš nekaj 1000 EUR viška, se razburjaš nad visokimi cenami goriva. Če imaš dovolj denarja, da si privoščiš alternativne pogone, te pa tudi za gorivo ne skrbi.
Šele, ko bo (če bo) cena goriva kdaj tako zelo visoka, da bodo ljudje preračunali, da bi na mesec prihranili recimo 250 in več EUR z nakupom novega avtomobila, bodo tvoje besede imele smisel.
- Hoc est qui sumus -
Beli_Zajcek ::
Beli Zajcek>Edino kolo je kolikor toliko brihtna iz vsega naštetega. Varčna vozila so predvsem nova vozila, ki stanejo cca 10.000 EUR in več, medtem ko se po naših cestah vozi veliko vozil, ki imajo tržno vrednost nižjo od 1.000 EUR. Kaj ti to pove o ekonomski sliki državljanov? Nekdo, ki si ne more privoščiti novega vozila za 12.000 EUR ampak kupi kripo za 400 EUR, to pač stori zato, ker lažje skešira vsak mesec 10 EUR več za bencin, kot pa dejansko pljune 12.000 EUR.
Razne električne in ne vem kakšne variante so ravno tako izredno neprijazne za žep.
Če pač nimaš nekaj 1000 EUR viška, se razburjaš nad visokimi cenami goriva. Če imaš dovolj denarja, da si privoščiš alternativne pogone, te pa tudi za gorivo ne skrbi.
Šele, ko bo (če bo) cena goriva kdaj tako zelo visoka, da bodo ljudje preračunali, da bi na mesec prihranili recimo 250 in več EUR z nakupom novega avtomobila, bodo tvoje besede imele smisel.
Edino brihtno od tega tvojega je... nič. Alternative se že danes splačajo. Če imaš možnost uporabe javnega prometa (se pravi, da nisi predaleč od postaje, da je vlak/bus dosti hiter) je to najcenejše možno prevozno sredstvo. Potem predelava na LPG je tudi dobra izbira (osebno prihranim cca. 80€ na mesec). Kolesu/peš hoji celo v svoji omejenosti priznavaš dobre strani. Pohvalno, še je upanje zate. Kar je bilo bistvo posta, ki ga nisi dojel je, da ob visokih cenah ljudje začnejo razmišljati o alternativah, ker so v to prisiljeni. In ja, vse od naštetega je lahko ob pravih pogojih ceneje od avtomobila (nikjer ne trdim, da moraš, če hočeš alternativo v nakup novega avta za milijon €). Mogoče bo pa stran prevozi.org doživela razcvet in nenadoma bomo videvali več kot enega človeka v avtu.
Zheegec ::
Alternative se že danes splačajo
In zakaj bi potem dražil nafto, če se že splačajo? Kaj čakaš, trži jih, pokaži mi da se splača in nabavil bom. Kaj še čakaš? Mogoče boš še obogatel vmes. Zakaj bi pa moral konkurenco pohabiti potem?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
kixs ::
Evropa je vedno imela visje cene goriva prav zaradi davkov. In prav zaradi tega so se te visje cene zelo odrazale pri razvoju motorjev. Motorji na stari celini so vedno bili male prostornine in so porabili cim manj goriva. To velja se danes, ko vsaka nova generacija motorjev porabi manj in da vec kW.
Torej so v globalnem smislu bile te visje cene smiselne. Manj smo porabili nafte in manj smo onesnazevali. Trosili pa smo enako denarja kot na drugi strani luze. Tam je pa pravo nasprotje. Poceni gorivo, avti, ki porabijo enkrat vec, mesecni izdatki pa spet tu nekje. Glede na to, bi morali v ZDA narediti marsikatero spremembo po vzoru EU.
Sumasumarum pa so visek goriva porabili v ZDA, tako v koncni fazi nismo veliko pridobili.
Torej so v globalnem smislu bile te visje cene smiselne. Manj smo porabili nafte in manj smo onesnazevali. Trosili pa smo enako denarja kot na drugi strani luze. Tam je pa pravo nasprotje. Poceni gorivo, avti, ki porabijo enkrat vec, mesecni izdatki pa spet tu nekje. Glede na to, bi morali v ZDA narediti marsikatero spremembo po vzoru EU.
Sumasumarum pa so visek goriva porabili v ZDA, tako v koncni fazi nismo veliko pridobili.
imagodei ::
Beli Zajček> "Edino brihtno od tega tvojega je... nič. Alternative se že danes splačajo. Če imaš možnost uporabe javnega prometa (se pravi, da nisi predaleč od postaje, da je vlak/bus dosti hiter) je to najcenejše možno prevozno sredstvo."
Če. Če nisi predaleč od postaje. Pa če imaš dobre povezave. Iz kake vukojebine, kjer moraš 2x presesti, je avtobus morda že celo dražja varianta. Vsekakor je neprijetna varianta, če le upoštevaš, da imaš npr. z avtom od doma do službe 20 minut, za avtobus moraš pa vstati eno uro prej. In seveda po koncu šihta nimaš takoj avtobusa, ampak moraš še pol ure čakati. Zdaj pa v to vkalkuliraj še morebitno presedanje, pa imaš svojo računico.
Beli Zajček> "Potem predelava na LPG je tudi dobra izbira (osebno prihranim cca. 80€ na mesec)."
80 EUR/mes = cca 1000 EUR na leto. Koliko si plačal za predelavo? Čeprav, for the record, ti ne verjamem, da prišparaš 80 EUR/mes, ampak kje bližje 50 EUR. Pa tudi tako - investicija v predelavo se ti verjetno povrne nekako v 2-3 letih? V tem času že marsikdo kupi nov avto.
Sploh pa, ne pozabi, da imamo v SLO sedajle kar precej nezaposlenih, ki svoje evre sedaj komaj praskajo skupaj za preživeti, kje bodo šele našli denar za predelavo avta, ki je vreden 400 EUR? Precej lažje jim je šparat, pa tankat navaden bencin, če je pa sila, pa lepo peš ali pa s kolesom naokrog hodit.
Beli Zajček> "Kar je bilo bistvo posta, ki ga nisi dojel je, da ob visokih cenah ljudje začnejo razmišljati o alternativah, ker so v to prisiljeni."
Ja, viš, sej ni kej za dojet. Ljudje na splošno ne vidijo 2 meseca naprej, kaj šele 2 leti. Kupiš rabljen avto za 500 EUR, potem pa notri vržeš LPG sistem?! A si resen? Ko ga čez 2-3 leta prodajaš, bo pa kupec rekel: "Dam ti 200 EUR, pa če ma motor diamantne bate not."
Ljudje začnejo o alternativah razmišljat, ko to prinaša dokaj velike prihranke. Ne šele čez 2-3 leta, ampak prej. In sicer zajetne prihranke mora prinašat. Pa rešitev mora biti dovolj mainstream, drugače bo vsak čakal, da bo njegov sosed prvi montiral, pa povedal, kako se vozi.
Alternative, ki pridejo v poštev za brezposelne ljudi in tiste na robu, so zgolj kolo/peš. Ne pa npr. investicija v 2.500 EUR vreden električen skuter, ki sicer prinaša tudi do 10-kratne prihranke glede na porabo povprečnega avtomobila.
Ne se hecat.
Če. Če nisi predaleč od postaje. Pa če imaš dobre povezave. Iz kake vukojebine, kjer moraš 2x presesti, je avtobus morda že celo dražja varianta. Vsekakor je neprijetna varianta, če le upoštevaš, da imaš npr. z avtom od doma do službe 20 minut, za avtobus moraš pa vstati eno uro prej. In seveda po koncu šihta nimaš takoj avtobusa, ampak moraš še pol ure čakati. Zdaj pa v to vkalkuliraj še morebitno presedanje, pa imaš svojo računico.
Beli Zajček> "Potem predelava na LPG je tudi dobra izbira (osebno prihranim cca. 80€ na mesec)."
80 EUR/mes = cca 1000 EUR na leto. Koliko si plačal za predelavo? Čeprav, for the record, ti ne verjamem, da prišparaš 80 EUR/mes, ampak kje bližje 50 EUR. Pa tudi tako - investicija v predelavo se ti verjetno povrne nekako v 2-3 letih? V tem času že marsikdo kupi nov avto.
Sploh pa, ne pozabi, da imamo v SLO sedajle kar precej nezaposlenih, ki svoje evre sedaj komaj praskajo skupaj za preživeti, kje bodo šele našli denar za predelavo avta, ki je vreden 400 EUR? Precej lažje jim je šparat, pa tankat navaden bencin, če je pa sila, pa lepo peš ali pa s kolesom naokrog hodit.
Beli Zajček> "Kar je bilo bistvo posta, ki ga nisi dojel je, da ob visokih cenah ljudje začnejo razmišljati o alternativah, ker so v to prisiljeni."
Ja, viš, sej ni kej za dojet. Ljudje na splošno ne vidijo 2 meseca naprej, kaj šele 2 leti. Kupiš rabljen avto za 500 EUR, potem pa notri vržeš LPG sistem?! A si resen? Ko ga čez 2-3 leta prodajaš, bo pa kupec rekel: "Dam ti 200 EUR, pa če ma motor diamantne bate not."
Ljudje začnejo o alternativah razmišljat, ko to prinaša dokaj velike prihranke. Ne šele čez 2-3 leta, ampak prej. In sicer zajetne prihranke mora prinašat. Pa rešitev mora biti dovolj mainstream, drugače bo vsak čakal, da bo njegov sosed prvi montiral, pa povedal, kako se vozi.
Alternative, ki pridejo v poštev za brezposelne ljudi in tiste na robu, so zgolj kolo/peš. Ne pa npr. investicija v 2.500 EUR vreden električen skuter, ki sicer prinaša tudi do 10-kratne prihranke glede na porabo povprečnega avtomobila.
Ne se hecat.
- Hoc est qui sumus -
imagodei ::
Beli Zajček> "Alternative se že danes splačajo"
Aja, točno - ne vidim nobene korelacije med tem, da država umetno dviguje cene gorivu in tem, da se alternative že danes splačajo. Sicer pa, zakaj bi država srala sebi v krožnik? Pri običajnem gorivu plačujemo precejšnje trošarine, pri alternativah pa ne. Alternative so običajno še subvencionirane. Torej si država dela dvakrat minus?
Aja, točno - ne vidim nobene korelacije med tem, da država umetno dviguje cene gorivu in tem, da se alternative že danes splačajo. Sicer pa, zakaj bi država srala sebi v krožnik? Pri običajnem gorivu plačujemo precejšnje trošarine, pri alternativah pa ne. Alternative so običajno še subvencionirane. Torej si država dela dvakrat minus?
- Hoc est qui sumus -
username ::
je višja cena bencina ok. Zakaj? Zato, da začne folk razmišljati o alternativah.Prav. Pa uvedimo še trošarine na mleko (recimo 2 EUR/liter), na bel pšenični kruh (3 EUR/kg) in na klobase (5 EUR/kg).
Zato, da bomo folk prisili k izbiri alternativ - kruh iz bolj zdravih žit (ajda, pira) ter omejiti porabo zdravju škodljivih živalskih proizvodov (namesto kravjega naj pijejo sojino mleko, namesto klobase naj jedo tofu). Pa še manj bodo prdeli.
Si za?
Varčna vozila so predvsem nova vozila, ki stanejo cca 10.000 EUR in več, medtem ko se po naših cestah vozi veliko vozil, ki imajo tržno vrednost nižjo od 1.000 EUR. Kaj ti to pove o ekonomski sliki državljanov? Nekdo, ki si ne more privoščiti novega vozila za 12.000 EUR ampak kupi kripo za 400 EUR, to pač stori zato, ker lažje skešira vsak mesec 10 EUR več za bencin, kot pa dejansko pljune 12.000 EUR.Točno tako.
Za zelene zagrizence: do konca izrabiti stari avto (tudi če ima večjo porabo od novega) je okoljsko manj škodljivo kot proizvodnja novega.
Sumasumarum pa so visek goriva porabili v ZDA, tako v koncni fazi nismo veliko pridobili.Tako je.
Z drugimi besedami: sumasumarum smo preko zmanjšanja povpraševanja (ki zmanjšuje ceno) tako na lasten račun poskrbeli, da imajo Američani cenejše gorivo kot bi ga sicer. Bravo mi!
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Beli_Zajcek ::
Če. Če nisi predaleč od postaje. Pa če imaš dobre povezave. Iz kake vukojebine, kjer moraš 2x presesti, je avtobus morda že celo dražja varianta. Vsekakor je neprijetna varianta, če le upoštevaš, da imaš npr. z avtom od doma do službe 20 minut, za avtobus moraš pa vstati eno uro prej. In seveda po koncu šihta nimaš takoj avtobusa, ampak moraš še pol ure čakati. Zdaj pa v to vkalkuliraj še morebitno presedanje, pa imaš svojo računico.
Saj sem rekel, ko bo bencin dosti drag se bodo tudi javni prevozi splačali. pa folk bo pritisnil na vlado, da jih bo zboljšala. Nekaterim se javni prevoz že sedaj izplača. Boš enkrat že dojel (saj razumem, da si počasne sorte), da sem že upošteval presedanje pa čakanje. Vse ima svojo ceno in dražji kot je bencin več ljudi bo razmišljalo o javnem prevozu ali kateri drugi alternativi, ker se bo splačala skupaj z čakanjem in presedanjem.
80 EUR/mes = cca 1000 EUR na leto. Koliko si plačal za predelavo? Čeprav, for the record, ti ne verjamem, da prišparaš 80 EUR/mes, ampak kje bližje 50 EUR. Pa tudi tako - investicija v predelavo se ti verjetno povrne nekako v 2-3 letih? V tem času že marsikdo kupi nov avto.
Sploh pa, ne pozabi, da imamo v SLO sedajle kar precej nezaposlenih, ki svoje evre sedaj komaj praskajo skupaj za preživeti, kje bodo šele našli denar za predelavo avta, ki je vreden 400 EUR? Precej lažje jim je šparat, pa tankat navaden bencin, če je pa sila, pa lepo peš ali pa s kolesom naokrog hodit.
Kaj misliš, da za razliko od tebe ne znam računat? Za predelavo sem dal 1350€ skupaj s homologacijo. Na 100km privarčujem skoraj 5,2€. Porabim pa pri 9 let starem volvotu S40 9,7 L/100 kar je 10% več od prej. Povrnilo se mi bo v cca. 26.000 kilometrih (v mojem primeru cca. eno leto). In ja, pri pogosti vožnji iz Ljubljane do Novega mesta prihranim 80€ na mesec. Če se pa še več vozim pa še več.
Enkrat praviš, da ljudje nimajo za predelavo na plin, ker se povrne šele v 2-3 letih in v tem času že nov avto kupijo, drugič pa praviš, da nimajo niti za nov avto pa vozijo kripe za 400€. Začni mal mislit pa ne bluzi kar nekaj v tri dni. Vozni park v Sloveniji je fantastičen za naše zmožnosti. Se najdejo kripe za 400€ ampak so izjema in ne pravilo.
Ja, viš, sej ni kej za dojet. Ljudje na splošno ne vidijo 2 meseca naprej, kaj šele 2 leti. Kupiš rabljen avto za 500 EUR, potem pa notri vržeš LPG sistem?! A si resen? Ko ga čez 2-3 leta prodajaš, bo pa kupec rekel: "Dam ti 200 EUR, pa če ma motor diamantne bate not."
Viš tle spet bluziš o ljudeh, ki vozijo kripe za 400€ in menjajo avte na 2-3 leta.
Alternative, ki pridejo v poštev za brezposelne ljudi in tiste na robu, so zgolj kolo/peš. Ne pa npr. investicija v 2.500 EUR vreden električen skuter, ki sicer prinaša tudi do 10-kratne prihranke glede na porabo povprečnega avtomobila.
Že na prvi pogled lahko rečem, da bi el. skuter, ki bi bil zadosten za moj prevoz in nudil prihranke na gorivu reda 10x bil fenomenalna naložba. Nisi upošteval še prihrankov pri servisu, zavarovanju in menjavi gum. Hja očitno si le ena izmed onih ovc, ki ne vidi dlje kot 2 meseca, ki jih omenjaš zgoraj.
Ne se hecat.
Tak da ne se hecat ti, pa začni enkrat razmišljati. Sprememba ti bo dobro dela.
Beli_Zajcek ::
Varčna vozila so predvsem nova vozila, ki stanejo cca 10.000 EUR in več, medtem ko se po naših cestah vozi veliko vozil, ki imajo tržno vrednost nižjo od 1.000 EUR. Kaj ti to pove o ekonomski sliki državljanov? Nekdo, ki si ne more privoščiti novega vozila za 12.000 EUR ampak kupi kripo za 400 EUR, to pač stori zato, ker lažje skešira vsak mesec 10 EUR več za bencin, kot pa dejansko pljune 12.000 EUR.
Točno tako.
Za zelene zagrizence: do konca izrabiti stari avto (tudi če ima večjo porabo od novega) je okoljsko manj škodljivo kot proizvodnja novega.
Alternative ne pomenijo nujno nakup novega avtomobila. Dajte si že to vbiti enkrat v glave. Je pa res bolje izkoristiti svoj star avto do konca kot nakup novega (gledano z okoljskega stališča). Hip, hip, hip, strašni trik: Recimo predelaš svoj star avto na LPG. Druga tudi okoljsko prijazna alternativa je: Staremu avtu se odpoveš in uporabljaš kolo. A zdaj razumete kaj sem mislil?
Tako je. Z drugimi besedami: sumasumarum smo preko zmanjšanja povpraševanja (ki zmanjšuje ceno) tako na lasten račun poskrbeli, da imajo Američani cenejše gorivo kot bi ga sicer. Bravo mi!
Sumamsumarum ni ena beseda. Če že uporabljaš tujke jih vsaj pravilno piši. Naredi te bolj kredibilnega v debati, saj ne izpadeš 10-letni frocek s preveč časa in premalo pameti.
Karaya 52 ::
Beli Zajček> Daj si ti že enkrat dopovedat, da je višja cena bencina ok. Zakaj? Zato, da začne folk razmišljati o alternativah.
Če je dobra samo iz tega razloga, potem je popolnoma zgrešena. Visoka cena stanovanj je koristna, ker začne folk razmišljat o alternativah... Čopič v roke pa slikat alternative.
Če je dobra samo iz tega razloga, potem je popolnoma zgrešena. Visoka cena stanovanj je koristna, ker začne folk razmišljat o alternativah... Čopič v roke pa slikat alternative.
Boeing ::
...Pa tudi tako - investicija v predelavo se ti verjetno povrne nekako v 2-3 letih? V tem času že marsikdo kupi nov avto.
Takšnemu potrošniku potemtakem ne gre tako zelo slabo, in ga je potrebno stisniti za jajca, da bo začel razmišljati o alternativah.
Vozni park pri nas je, kot rečeno, fenomenalen. Precej se vozim po Avstriji in Nemčiji in, čeprav so švabi "kao" kralji avtomobilske industrije v Evropi, imajo slabši vozni park kot pri nas. In to ne za par %, temveč kar nekaj kvalitetnostnih razredov nižje so, je pa tudi več visokocenovnih ekstremov, ala porschejev itd. Povprečje pa je dosti, dosti nižje.
Aja, točno - ne vidim nobene korelacije med tem, da država umetno dviguje cene gorivu in tem, da se alternative že danes splačajo.
Je korelacija, precej očitna. Po moji miselnosti se investicija v čistejši vir pogona izplača, če je amortizacija nekje v rangu cca 3 leta pri moji uporabi, če upoštevam zame pomemben ekološki vidik, je lahko finančna amortizacija tudi do 5 let, pa se bom za to odločil. Po tvoji miselnosti bi se očitno morala splačati v roku pol leta. Prav, dvignimo ceno bencina na takšen nivo, da se ti bo ista investicija splačala v 5 mesecih, pa bodo vsi, ki ne vidijo dlje od pol leta naprej, na brzino leteli po LPG konverzije, ki jim bo s tem cena padla in bo amortizacija še krajša. Zdaj razumeš ?
Trosili pa smo enako denarja kot na drugi strani luze. Tam je pa pravo nasprotje. Poceni gorivo, avti, ki porabijo enkrat vec, mesecni izdatki pa spet tu nekje. Glede na to, bi morali v ZDA narediti marsikatero spremembo po vzoru EU.
Sej ni res, spet neko nabijanje v prazno. Ker se zanimam za nakup ameriškega avtomobila, sem preštudiral tudi cifre o porabi in onesnaževanju - konkretno motor, ki zame pride v poštev v izbranem avtomobilu, pri 5.4L/v8 iztisne iz sebe 320 konjev in 500Nm navora in pri tem po EPA podatkih požre cca 13 litrov in izpusti 16 unč CO2/miljo, kar znese cca 280g/km - po forumih pa uporabniki pišejo, da zadeva ob lepi vožnji prebije mejo 20 milj/galono, kar je okoli 12 litrov ali manj - pri pogonu na bencin, pri LPG konverziji so podatki o CO2-ju cca 20% manjši.
Po drugi strani pa "sodobni dizli" iz sebe iztisnejo polovične cifre moči in izpustov pri 2/3 manjših kubaturah in polovični porabi. Kar pomeni, da so ameriški motorji tovarniško manj naviti, glede na moč pa porabijo in svinjajo isto kot evropski mlinčki, ki se prodajajo kot nevemkakšni dosežki tehnike. Bullshit ali dober nemški marketing, karkoli se ti pač bolj dopade.
Pri tem pa seveda ne gre spregledati dejstva, da ima Kalifornija najstrožje predpise o izpustih na svetu ki so strožji od euro5, zato se tam proda izjemno malo oz. praktično nič dizlov, prodaja hibridov pa je najvišja na svetu. Naključje ali neumnost kalifornijcev ?
Takšnemu potrošniku potemtakem ne gre tako zelo slabo, in ga je potrebno stisniti za jajca, da bo začel razmišljati o alternativah.
Vozni park pri nas je, kot rečeno, fenomenalen. Precej se vozim po Avstriji in Nemčiji in, čeprav so švabi "kao" kralji avtomobilske industrije v Evropi, imajo slabši vozni park kot pri nas. In to ne za par %, temveč kar nekaj kvalitetnostnih razredov nižje so, je pa tudi več visokocenovnih ekstremov, ala porschejev itd. Povprečje pa je dosti, dosti nižje.
Aja, točno - ne vidim nobene korelacije med tem, da država umetno dviguje cene gorivu in tem, da se alternative že danes splačajo.
Je korelacija, precej očitna. Po moji miselnosti se investicija v čistejši vir pogona izplača, če je amortizacija nekje v rangu cca 3 leta pri moji uporabi, če upoštevam zame pomemben ekološki vidik, je lahko finančna amortizacija tudi do 5 let, pa se bom za to odločil. Po tvoji miselnosti bi se očitno morala splačati v roku pol leta. Prav, dvignimo ceno bencina na takšen nivo, da se ti bo ista investicija splačala v 5 mesecih, pa bodo vsi, ki ne vidijo dlje od pol leta naprej, na brzino leteli po LPG konverzije, ki jim bo s tem cena padla in bo amortizacija še krajša. Zdaj razumeš ?
Trosili pa smo enako denarja kot na drugi strani luze. Tam je pa pravo nasprotje. Poceni gorivo, avti, ki porabijo enkrat vec, mesecni izdatki pa spet tu nekje. Glede na to, bi morali v ZDA narediti marsikatero spremembo po vzoru EU.
Sej ni res, spet neko nabijanje v prazno. Ker se zanimam za nakup ameriškega avtomobila, sem preštudiral tudi cifre o porabi in onesnaževanju - konkretno motor, ki zame pride v poštev v izbranem avtomobilu, pri 5.4L/v8 iztisne iz sebe 320 konjev in 500Nm navora in pri tem po EPA podatkih požre cca 13 litrov in izpusti 16 unč CO2/miljo, kar znese cca 280g/km - po forumih pa uporabniki pišejo, da zadeva ob lepi vožnji prebije mejo 20 milj/galono, kar je okoli 12 litrov ali manj - pri pogonu na bencin, pri LPG konverziji so podatki o CO2-ju cca 20% manjši.
Po drugi strani pa "sodobni dizli" iz sebe iztisnejo polovične cifre moči in izpustov pri 2/3 manjših kubaturah in polovični porabi. Kar pomeni, da so ameriški motorji tovarniško manj naviti, glede na moč pa porabijo in svinjajo isto kot evropski mlinčki, ki se prodajajo kot nevemkakšni dosežki tehnike. Bullshit ali dober nemški marketing, karkoli se ti pač bolj dopade.
Pri tem pa seveda ne gre spregledati dejstva, da ima Kalifornija najstrožje predpise o izpustih na svetu ki so strožji od euro5, zato se tam proda izjemno malo oz. praktično nič dizlov, prodaja hibridov pa je najvišja na svetu. Naključje ali neumnost kalifornijcev ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Avtoplin poskočil na 73 centovOddelek: Na cesti | 5343 (2227) | RED_line |
» | Zakaj je dizel (še vedno) cenejši od bencina?Oddelek: Na cesti | 7249 (5597) | LeQuack |
» | Cena nafte (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 19744 (13339) | krneki0001 |
⊘ | avto na plin (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 29511 (18510) | WarpedGone |
» | Še malo pa bomo peš hodil (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 11923 (8262) | jype |