» »

avto na plin

avto na plin

1
2
»

ferdo ::

kater avto imaš, kje si naredil predelavo in cena predelave?

Kako imaš servise, in kavliteta ter garancija in seveda, kako si zadovoljen.

praktično vse me zanima o tem kako si zrihtal avto na plin?

jaz imam Škodo favorit "škodilak" in mogoče se pa splača??...

baldo ::

Imam VW Golf. Takega sem kupil že od prodajalca.
Imam ga šele nekaj mesecev in moram reči da sem zadovoljen. Posebi še zdaj ko so znižal ceno plina. Kar se tiče varnosti - predhodno sem se pozanimal kakšna je varnost v tem avtomobilu. Odgovor me zadovoljiv in od strani prodajalca in še od nekaterih drugih, ki se spoznajo na to. Imel sem nekaj pomislekov in ti so mi povedali kako pač je z temi mojimi pomisleki. Ali so ti odgovori dobri tudi zate - ne vem. To boš moral sam pri sebi razčistiti. Tako boš moral sam stopiti v akcijo, ker mene so argumenti prepričali in sem se odločil da ga vzamem. Ne mislim drugim pamet solit, kot tudi drugi je ne bodo meni. Če imajo tehten argument bom prisluhnil in se odločil, če ga nimajo naj bodo tiho. 8-)
B.

jest10 ::

Tajo: "Z Butanom se meša zato, da ima nižje ledišče."
To ne bo držalo. Če primešaš Propanu Butan bo ledišče kvečemu višje.

Stepni Volk ::

Še Švicarska brošura o avtomobilh na plin: KLIK

Zanimivo, da so plinsko gnana vozila še bolj čista, kot poleti

SkIDiver ::

Možakar je predstavil predelavo avtomobila na plin KLIK
Se splača prebrat, ker se je sam odločil za vgradnjo in avto prepustil strokovnjaku na tem področju v Sloveniji.

Po pravici povedano je mene zadeva čist navdušila. Sploh, ko sem videl mercedesa S300 z 3.2 bencinskim motorjem in kombinacijo bencin/plin. Motor se zažene na bencin in ko je primerno ogret se preklopi na plin. Avto ima solidne pospeške in neke bistvene razlike ni bilo opazit med bencinom in plinom. Med vožnjo smo probali preklopit iz bencina na plin in zadeva ne cukne ne nič. Praktično sploh ne veš, da se je kaj zgodilo. Ko smo poskusili preklop iz plina na bencin tud ni bilo ničesar čutiti. Skratka avto je delal kot urca. Možakar je povedal da gre na bencinsko črpalko ter napolni za 5 tisoč bencina in za 5 tisoč plina. S to količino prevozi cca 800km. Za 3.2 bencinski motor, ki ni ravno šparoven kar spodbudno. Ko mu zmanka plina sistem avtomatsko preklopi na bencin in tako se pelje naprej na bencin do črpalke kjer ga spet napolni.

Petrol naj bi bojda kmalu začel prodajati plin oz bo omogočal polnjenje na večini bencinskih postajah.

Ob tem pa me zanima, če je mogoče, da bi si doma postavil plinohram in si tako avto napolnil doma, ker je trenutno pokritost bencinskih servisov z plinom slaba pri nas? Če ima kdo splošno informacijo.

Kot drugo pa me zanima, če lahko ob vgradnji plina v avto pričakuješ povračilo davka ali pa kako subvencijo iz kakega sklada (ekološko razvojni sklad ali kaj podobnega), ker si se odločil za bistevno čistejši in okolju prijaznejši derivat, ki poganja vozilo?

hunter01 ::

Če bi jaz imel vgrajeno opcijo za plin bi definitivno poslal vsaj mail na ministerstvo za okolje in prostor te se pozanimal če ti kaj sponzorirajo. mogoče bi bili pripravljeni tudi prispevat kaj za predelavo? :\

Matev ::

mogoče bi ti kar oni predelali avto in krili stroške plina

SkIDiver ::

Matev proti ne bi imel nič.

Da ne boš prepameten! Za peči, ki ogrevajo hišo s pomočjo centralne napeljave na bio maso (les, lesne sekance) daje država subvencije po ne vem kolk 100k sit! To vem iz prve roke, ker kolega občasno dela pri sosedu, ki vgrajuje te peči v sloveniji in je sam povedu, da država zadevo subvencionira!

Torej bi lahko tudi tole koncu koncev!

Matev ::

ja saj pravim
lahko bi ti oni vse financirali

a pa misliš da država denar natisne ? NE dobi ga od davkoplačevalcev - tako da bi se denar dobesedno vrnil ljudem
če bi ga bilo seveda zadosti

bi pa davke mal zvečal če bi ga zmanjkal
ane?

WarpedGone ::

matev: nehi pametvat.

So ekološki skladi katerih namen je spodbujanje razvoja v določeni smeri, eto subvencije. In če se jim zdi da je kurjenje biomase bol ekološko sprejemljivo kot kurjenje nafte bi sem jim komot podobno zdelo tut pr plinu.

Predelava košta svojih 400k SIT. Brez subvencije se ti to povrne šele po kakih dveh, treh letih. Precej ljudi avte menja na dve leti, sploh takih ki bi si kaj tazga lahko privoščili. Dodaten minus je še morebitna izguba proizvajalčeve garancije. Ta naj bi ostala ampak ne bom miren dokler ne dobim pisnega zagotovila s podpisom serviserja.
Zbogom in hvala za vse ribe

SkIDiver ::

No.

Ekološko razvoji sklad RS financira oz subvencionira nakup okolju prijaznih vozil. Toliko sem za enkrat zvedel z njihove strani. Kolikor sem na hitro preletel zadevo je čas za oddajo vloge do 31.1.2006.

Vsekakor pa jih bom povprašal koliko znese subvencija za predelavo vozilo v okolju prijaznejše vozilo.

In kakor sem lahko zasledil na njihovi strani je moč dobiti kar nekaj subvencij. Recimo za gradnjo hiše(boljša izolacija objektov), sodobnejši načini ogrevanja(okolju prijaznejši-se pravi sončni kolektorji, geotermalno ogrevanje hiše, ...), zbiranje deževnice ter še in še.

Zanimivo.

Stepni Volk ::

Predelavo na plin, dvomim, da bo država sponzorirala, ker bi morla vsak avto posebej preveriti kakšne verednosti izpuha ima, če avto voziš na plin.
Zato sponzorirajo stvari, ki so vnaprej določljive, izpuh pod 110g/100km:
Toyota Prius
Citroen C2 1.4Hdi
...

Preveriti bi šlo glede vozil, ki so v osnovi že narejena za vožnjo na plin. To so tako imenovana mono in bivalentna vozil. Vsa tovrstna vozila sem že predstavil, kot tudi razliko med njimi.

SkIDiver ::

U bistvu, ko ti avto predelaš na plin more it avto na homologacijo. In tam posledično tud merjo količino izpušnih plinov.

Odgovor iz ministrstva za okolje pa je takle.

»Na Ekološkem skladu RS je trenutno odprt javni razpis za kreditiranje okoljskih naložb občanov v višini 800 milijonov tolarjev, v okviru katerega sklad med drugim ugodno kreditira nakup okolju prijaznih vozil. Gre za nakup osebnih avtomobilov in motornih koles / koles z motorjem na električni ali hibridni pogon. V okviru istega razpisa pa so sredstva namenjena tudi kreditiranju nadomeščanja gradbenih materialov, ki vsebujejo nevarne snovi. To pomeni, da lahko lastniki objektov, ki se odločijo za zamenjavo strešne kritine, ki vsebuje azbestna vlakna (npr. salonit), vložijo vlogo za pridobitev ugodnega kredita.

Razpis je odprt do porabe razpisnih sredstev, vendar najkasneje do 31. januarja 2006. Vse informacije o razpisu najdete na spletnih straneh na naslovu:
http://www.ekosklad.si/html/razpisi/main.html.

Drugih oblik kreditiranja, še posebej pa subvencioniranja, ni na voljo.«

Vir: Ministrstvo za okolje in prostor

To je to. Sedaj pa se bom obračal na ekološki sklad RS.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkIDiver ()

Stepni Volk ::

Kot rečeno, za Toyoto Prius ali Lexus 430h (oba hibrida) je subvencija: DA.
Za dodatno predelavo na plin: NE.
Pa čeprav bi predeloval hibrida. Logika državne uprave.

SkIDiver ::

Ne vem zakaj je potem subvencija za nakup peči za centralno kurjavo na lesne sekance. Praktično tu tudi kupiš sistem za hibrida. Izjema je, da ni tovarniško vgrajen.

Boeing ::

Tile krediti ekološkega sklada se ne splačajo spljoh. V kaki resnejši banki se, če si dober pogajalec, zmeniš še za nižjo EOM z daljšim rokom odplačevanja.

Cepci so, da ne dajejo subvencij, tako kot to delajo v kaliforniji recimo. Tam je porast prodaje Priusov glede na lani 5x višji (ne izključno zaradi subvencij), na maloprodajno ceno cca 28.000$ pa Terminator primakne še čednih 4000$ zmanjšanja osnove za dohodnino in nalepko za vožnjo po 3-ali-več-potnikov pasovih na avtocestah.

Slab milijon pomoči za nakup Priusa pri nas močno povečal povpraševanje po njem in IMO bi s tem napravili več koristi za okolje kot s 100x večjimi subvencijami kmetom v "okoljske naložbe"...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Stepni Volk ::

Ne mešaj hibridnosti z bivalentnostjo. To sem že zapisal na prejšnji strani: Prius je monovalentno vozilo, ki ga poganja en sam vir goriva: benzin (čeprav ima dva različna motorja).
S predelavo na bivalentnos imaš samo izbiro ali bo motor na notranje izgorevanje poganjal plina ali bencin.

Tudi v temi o Prius-u sem že zapisal koliko več porabi za zimsko ogrevanje hiša, v primerjavi z avtomobilom za celoletno vožnjo. V mojem primeru je to 1/3 več kot oba vozila pri hiši skupaj v celem letu!
Prehod iz trdih goriv in olja na plin in biomaso je v interesu EU, ki tudi odobruje določene subvencije. Kot del tega programa verjetno dodeluje subvencije tudi Slovenija.
Biomasa je pomembna, ker se naslanja na obnovljiv vir energije, ki ga imamo v Sloveniji na pretek. Zato se jo podpira.
Enako se podpira ogrevanje sanitarne vode s pomočjo sončnih celic, ter pridobivanje elektrike s pomočjo sončnih celic, toplotne črpalke...

Zgodovina sprememb…

SkIDiver ::

Pol pa ruknt peč v avto, zadi eno prikolco sekancu pa bomo na paro fural:D

Kaj pa potemtakem ogrevanje z geotermalno energijo? Tam pa sploh ni onesneževanja okolja z izjemo vrtanja luknje v zemljo in porabe elektrike pri toplotni črpalki. Materiali s katerimi se sonda v zemlji zalije pa so visoko toplotno prevodni in v zemljo ne izpuščajo nikakaršnih škodljivih snovi.

tintorel ::

Stepni Volk ::

Več konkretnih stvari o predelavi vozil na plin:
- cena predelave
- o varnosti
- financiranju
- bencinski servisi, ki ponujajo plin pri nas

vključno z on-line kalkulatorjem za preračunanje prihrankov: KLIK

SkIDiver ::

Pr nas že mamo žrtev. Sam še finance in predvsem plinsko postajo treba;((

Azrael ::

Kot nas je prijazno opozoril uporabnik Stepni Volk v temi Če bi Diezel vladal svetu... smo z debato v predelavi avtomobila na plin v tisti temi off topic. Zato sem prenesel celotno razpravo sem (upam, da se ne bo kdo čutil oškodovanega):

balocom 03.11.2006 ob 20:14:48

Kaj pa če bi bencinarje predelali na plin?

Azrael 03.11.2006 ob 21:02:25

IMHO preč vržen denar.

Pri nas je črpalk, kjer naj bi imeli plin, komaj za vzorec. Naj bi imeli, pravim zato, ker ga pogosto sploh nimajo (razlog za propad mestnih avtobusov na plin v Ljubljani). Zame je najbližja črpalka 60km stran, torej 120km + 2x mitnica. Ni računice.

Plinski rezervar vzame nekaj prostora zase, torej imaš posedično manjši prtljažnik in težji avto. Tank za bencin mora ostali, saj je zagon na plin v mrzlem vremenu otežen ali sploh ni možen.

Glede zmogljivosti in porabe, eni (jasno najbolj monterji) trdijo, da se ne spremenijo, drugi, da je potem avto samo še za polžjo vožnjo, razen če ne želiš biti takoj brez plina. Kaj je res ne vem, ampak na to, da je plin kot energent velika žalost, se bolj nagibam k drugim.

Edin plus, ki ga vidim je malenkost manjša obraba motorja, vendar to ne pomeni, da lahko, če voziš na plin, kar izpustiš redne servisne intervale. Ti ostanejo taki kot so. Le kakšno generalno na motorju boš delal malce kasneje.

Pyr0Beast 03.11.2006 ob 22:32:29

... btw, plin lahko doma točiš ...
težaven zagon v mrazu? PLIN?

Stepni Volk 04.11.2006 ob 14:07:51

In je res, avtomobili predelani na plin morajo štartati na bencin, nato prevzame plin. Zato so serijske bi-fuel izvedenke narejene tako, da je bencinski tank 14-20 literski.
Dodatna predelava pa zahteva ali odstranitev rezervne gume ali namestitev dodatnega rezervoarja.
Največji minus je manjko bencinskih servisov. Dizel lahko tankaš povsod. Zato je plin le za tiste, ki radni zelo skrbno načrtujejo svoje življenje. Znanec živi na Nizozemskem in si je svoje vozilo dal predelati na plin tako, da ima samo plinski tank. Njegova relativno pogosta potovanja sem in tja so ZELO planirana in prekleto napeta... bo dovolj plina ali ne?
Tudi velika Nemčija ima le nekaj sto plinskih črpalk...

Kaj se bolj izplača je odvisno spet od prevoženih kilometrov, ter zavezanosti posameznih držav, da bo avtoplin držala na določeni cenovni ravni. Če je cena novega bencinca in dizla brutalno velika, potem vsekakor je boljša rešitev bencin predelan na plin... a ne tudi najbolj praktična.

Za vse, ki imajo gorenjsko vizo... :)

PyroBeast - pretakanje kuhinjskega plina je enako nelegalno, kot točenje "cvička"... razlika je samo v tem, da kuhinjski plin ni obarvan, ter da je tovrstno početje veliko bolj nevarno. Še posebej iz bombe v tank. Seveda so tudi drugi viri plina... o katerih raje ne bom :)

Pyr0Beast 04.11.2006 ob 14:43:41

pretakanje kuhinjskega plina je enako nelegalno, kot točenje "cvička"... razlika je samo v tem, da kuhinjski plin ni obarvan, ter da je tovrstno početje veliko bolj nevarno.

?? Misliš osmrajen? Kolikor vem, sta oba, kuhinjski in mestni odišavljena.

Da je nelegalno? Obstajajo majhni kompresorčki prav za te namene. En konc v rezervoar, drugi v plinsko napeljavo in vljučiš. V nekaj minutah ti (kolikor tolikor) napolni rezervoar.

Azrael 04.11.2006 ob 15:51:22

Res obstajajo ročne in el. črpalke, za pretakanje plina iz jeklenke v avto. Je pa bilo to početje v ex. YU nelegalno, čeprav si naslove trgovin s tako robo v Italiji zlahka dobil v malih oglasih vsaj v reviji SAM.

Občasno je za popestritev dogajanja zletela v zrak kakšna garaža in njena vsebina, ampak večinoma so bili vzrok izemno malomarni uporabniki, ne toliko ultra cheap črpalke Made in Italy, včasih pa tudi.

Kako je z (ne(legalnostjo tega početja v SLO ne vem, ampak tudi, če to zanemarim, se tako tankanje ne splača. Jeklenka 10kg butan - propan plina je 14 dni nazaj stala 3470SIT. Ker naj bi bil 1l bencina približno 1 kg plina, tako tankanje pride dražje kot, če bi takoj natočil bencin.

perci 04.11.2006 ob 20:13:47

Iz jeklenke ja, kaj pa direkt iz plinovoda? Tam je plin menda pocen?

balocom 04.11.2006 ob 20:29:10

Iz jeklenke ja, kaj pa direkt iz plinovoda? Tam je plin menda pocen?
Že, sm tisto je metan, ne pa mešanica butan-propan . Volvoti in Fiati lafajo na stisnjen metan (beri: rabiš še kompresor za stisnt plin iz pilinovoda).

perci 04.11.2006 ob 21:14:47

V plinovodu je metan? si 100 šur?
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

Azrael ::

@perci:

>Iz jeklenke ja, kaj pa direkt iz plinovoda? Tam je plin menda pocen?

Ta varianta sploh ne pride v poštev, čeprav gre vedno za plin, zadeve niso združljive in je zamisel neizvedljiva.

V večini avtomobilov na plin se uporablja mešanica plinoa butana in propana, ki jo ni noben problem utekočiniti že pri sobni temperaturi in nizkih tlakih (pod 10bar). Ko je plin utekočinjen zavzame zelo malo prostora.

Zemeljski in tudi mestni plin ni enostavno utekočiniti in je mnogo manj kompliciranja, če sta ta dva derivata v jeklenki pod visokim tlakom (nekaj 100bar), enako kot se uporablja vodik ali metan. Za domače mojstre precej težko izvedljiva tehnologija, razen če ima doma dovolj zmogljiv kompresor, da bi sam polnil jeklenke.

Neka vmesna varianta je acitilen. V jeklenkah je rastopljen v acetonu = Dizu plin in je v tej obliki povsem neprimeren za cestna vozila. V jeklenki se acitilen lahko začne razkrajati = tleti, zaradi spreminjanja nagiba jeklenke (in malomarnosti zaradi katere je v jeklenko prišel zrak). Možnost je sicer zelo majhna, vendar obstaja.

Je pa mogoča uporaba nizkotlačnega razvijalca plina, ali bolj enostavno povedano, vode in karbida. Nekateri domači mojstri so na ta način predelali svoje avtomobile v času prve naftne krize in dobesedno hodili na bencinske črpalke samo tankati vodo.
Nekoč je bil Slo-tech.

Pyr0Beast ::

Hmm. Neizvedljivo?
A pol tole tukaj ni S-T? :D

csss.
Mestni plin (prop/but) gre v tekočino bp že sigurno pri kakih 8 barih.
Butan se pri 0°C še sam utekočini, s propanom je sigurno malce več težav, ampak nič, kar se ne da odpraviti.

Generatorski plin (tudi mestni včasih - CO2, CO, H2)
Tega zna bit včasih težava utekočiniti, saj ga je treba prvo očistiti CO2 in CO, ki ti lahko kmalu zamašijo kapilaro.
Je pa po očiščenju zelo uporaben, ker imaš skoraj sam H2. CO lahko zakuriš, oz. ga moraš. :D
Co2? Ja, no, za kakšno hlajenje elektronike. :D

Acetilen, ja dobri stari etin. Ima kar nekaj prednosti, kot je recimo ta, da se zelo rad 'vžge' sam od sebe. Takorekoč je kompresija u *pi*
Boh ne daj, da bi ga segrel.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Stepni Volk ::

Nisem šel preverjati, toda Kg plina je bil nazadnje okoli 140 SIT, če si ga šel točiti na črpalki.

In kot rečeno, se dobi tudi plin veliko cenejši od kuhinjskih bomb in mestnega plinovoda... Hint: leti, leti, leti... :)

P.S. Avto FOKUS je v številkah 82 in 83-84 (junijska ter julijsko avgustovska številka) podrobneje predstavil vozila na plin, predelave, cene, izračune... Na določenih mestih, se jih še da dobiti - zastonj :)
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

AngelOfDeath ::

na temo avtoplina je na MS precej velika tema :)
edit: Slovnica

McBoby ::

Zanima me, kako se obnese plinska inštalacija od Emmegas-a in na koliko KM je servis, če jo kdo ima?

SkIDiver ::

Redni servisni pregledi so ponavadi na 1 leto.

aljosa321 ::

Če katerga zanimajo informacije o firmi iq sistemi (avto na plin), se obrnite na moj mail in z veseljem vam razkrijem tudi najbolj temne informacije o tej firmi in njihovih KAO dosežkih ki se vsak teden kvarijo. Podpis: Bivši zaposleni.

WarpedGone ::

pogovor nadaljujte v sorodni temi.
Zbogom in hvala za vse ribe
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj nočete imet avta na plin? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
35337999 (25391) KAVINSKY
»

predelava na plin (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
1068730 (5537) hojnikb
»

Avtoplin poskočil na 73 centov

Oddelek: Na cesti
454941 (1825) RED_line

Več podobnih tem