Forum » Programska oprema » Huda tezava v excell-u!!!- samo za experte
Huda tezava v excell-u!!!- samo za experte
appz ::
Ne vem kaj naj studiram da to postudiram!
Tezava je sledeca (potrebujem formulo):
tabela:
Code naziv vhodni master kolicina x
123 nekaj1 1 222 1000
321 nekaj2 222 50
645 nekaj3 1 222 500
456 nekaj4 222 300
987 nekaj5 222 700
587 nekaj6 111 400
to je samo primer - realno je tega okoli 400 razlicnih artiklov kateri se 12x ponovijo (12 mesecev) torej nekje okoli 5000. Kolicine varirajo ostali podatki so identicni.
Imam artikle katere moram sesteti skupaj po stolpcu "master" in kateri niso "vhodni" 1.
Ter to vsoto odsteti od tistih kateri imajo enak "master" in "vhodni" 1, vendar te ne smejo nikoli v < 0 (negativno). Pomeni ko je vsota tistih brez 1 vecja od tistega prvega z 1 se razlika prenese na drugega kateri ima enak master ter vhodni 1 in tako naprej
Probaval sem ze vse zivo z vlookup-i ter sumif in podobno vendar brez uspeha... Ce komu ni prevec razumljivo mi prosim sporocite in dopolnim, kajti resnicno sem ze na robu..
Hvala
V stolpcu x moram dobiti sledece:
Tezava je sledeca (potrebujem formulo):
tabela:
Code naziv vhodni master kolicina x
123 nekaj1 1 222 1000
321 nekaj2 222 50
645 nekaj3 1 222 500
456 nekaj4 222 300
987 nekaj5 222 700
587 nekaj6 111 400
to je samo primer - realno je tega okoli 400 razlicnih artiklov kateri se 12x ponovijo (12 mesecev) torej nekje okoli 5000. Kolicine varirajo ostali podatki so identicni.
Imam artikle katere moram sesteti skupaj po stolpcu "master" in kateri niso "vhodni" 1.
Ter to vsoto odsteti od tistih kateri imajo enak "master" in "vhodni" 1, vendar te ne smejo nikoli v < 0 (negativno). Pomeni ko je vsota tistih brez 1 vecja od tistega prvega z 1 se razlika prenese na drugega kateri ima enak master ter vhodni 1 in tako naprej
Probaval sem ze vse zivo z vlookup-i ter sumif in podobno vendar brez uspeha... Ce komu ni prevec razumljivo mi prosim sporocite in dopolnim, kajti resnicno sem ze na robu..
Hvala
V stolpcu x moram dobiti sledece:
- polepsal: Mavrik ()
appz ::
vse se je zamaknilo---popravljam (-) - ne pomenijo minus
code naziv vhodni master kolicina X
123 nekaj1 ---1------- 222------ 1000
321 nekaj2 ------------222 ------50
645 nekaj3 ---1------- 222------ 500
456 nekaj4 ------------222------ 300
987 nekaj5 ------------222------ 700
587 nekaj6 ------------111------ 400
lp
code naziv vhodni master kolicina X
123 nekaj1 ---1------- 222------ 1000
321 nekaj2 ------------222 ------50
645 nekaj3 ---1------- 222------ 500
456 nekaj4 ------------222------ 300
987 nekaj5 ------------222------ 700
587 nekaj6 ------------111------ 400
lp
nurmaln ::
ja za začetek je problem ker iz tegale ne vidimo kaj spada v kak stolpec
bodi dober pa oznako novega stolpca označi s kakšnim znakom (npr |), ker TAB boš teško spravil v html
bodi dober pa oznako novega stolpca označi s kakšnim znakom (npr |), ker TAB boš teško spravil v html
nurmaln ::
vidim da si vmes že rešil situacijo
dej prosim malo bolj razloži tole
Pomeni ko je vsota tistih brez 1 vecja od tistega prvega z 1 se razlika prenese na drugega kateri ima enak master ter vhodni 1 in tako naprej
pa kaj je sploh tisto kar želiš dobiti v stolpcu x na koncu?
dej prosim malo bolj razloži tole
Pomeni ko je vsota tistih brez 1 vecja od tistega prvega z 1 se razlika prenese na drugega kateri ima enak master ter vhodni 1 in tako naprej
pa kaj je sploh tisto kar želiš dobiti v stolpcu x na koncu?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nurmaln ()
pkrzic ::
Živijo,
predlagam, da spišeš en Visual Basic makro....
predlagam, da spišeš en Visual Basic makro....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: pkrzic ()
appz ::
ne nisem se resil ...mora pa biti koncano do jutri.
pomeni: da sestejem vse tiste kolicine katere so "master" enaki to pomeni se stejem vse z 222 kateri nimajo v stolpcu "vhodni" 1. torej 1050. To vsoto pa moram potem odsteti od tistega kateri ima stolpec "master" enak tem katere smo sesteli(222) vendar ima se "vhodni" 1--- najprej od prvega takega ki ga najde torej: 1000-1050 = -50 ...samo zadeva je ta da dobeden kateri ima vhodni 1 ne sme biti negativen zato se potem razlika prenese na drugega takega ki ga najde z enakim (222) ter vhodnim1 ..... torej artikel: nekaj1 bo imel v stolpcu X vrednost 1000-1050 = 0 --- 50(ker drugace bi slo v minus) se pa prenese na drugega najdenega torej na artikel : nekaj3 ---- 500-50=450 torej v stolpcu X za ta artikel je rezultat 450.
vsi ostali kateri nimajo "vhodni" 1 je stolpec X brez vrednosti
Kaj bolj razumljivo ?
hvala
pomeni: da sestejem vse tiste kolicine katere so "master" enaki to pomeni se stejem vse z 222 kateri nimajo v stolpcu "vhodni" 1. torej 1050. To vsoto pa moram potem odsteti od tistega kateri ima stolpec "master" enak tem katere smo sesteli(222) vendar ima se "vhodni" 1--- najprej od prvega takega ki ga najde torej: 1000-1050 = -50 ...samo zadeva je ta da dobeden kateri ima vhodni 1 ne sme biti negativen zato se potem razlika prenese na drugega takega ki ga najde z enakim (222) ter vhodnim1 ..... torej artikel: nekaj1 bo imel v stolpcu X vrednost 1000-1050 = 0 --- 50(ker drugace bi slo v minus) se pa prenese na drugega najdenega torej na artikel : nekaj3 ---- 500-50=450 torej v stolpcu X za ta artikel je rezultat 450.
vsi ostali kateri nimajo "vhodni" 1 je stolpec X brez vrednosti
Kaj bolj razumljivo ?
hvala
Gandalfar ::
visual basic macro ti bo najlazje, ker imas ze fajn zanimive pogoje in s pure excel bos kr zakompliciral sceno
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gandalfar ()
appz ::
a mi lahko namignes kako se naj bi lotil tega makroja...kaksna ideja - da bom prisel do zeljenega rezultata?
BigWhale ::
Ce tega se nisi delal, potem se loti zadeve racunati pes. Tako bos do jutri sigurno fertik. ;)
appz ::
@BigWhale
hvala za tako pripombo oz. idejo vendar 5000 vrstic z veliko povezav med seboj ....lahko naredim prevec napak..
hvala za tako pripombo oz. idejo vendar 5000 vrstic z veliko povezav med seboj ....lahko naredim prevec napak..
Loki ::
http://www.google.com/search?client=ope...
poklici koga, ki bi ti sprogramiral (ne dvomim, da do sedaj nisi dobil niti enega zs), sicer pa poglej zgoraj, ce lahko kaj spackas skupaj. sicer ima pa bigwhale kar prav, tega se v enem dnevu ne bos naucil.
poklici koga, ki bi ti sprogramiral (ne dvomim, da do sedaj nisi dobil niti enega zs), sicer pa poglej zgoraj, ce lahko kaj spackas skupaj. sicer ima pa bigwhale kar prav, tega se v enem dnevu ne bos naucil.
I left my wallet in El Segundo
appz ::
podvprasanje:
kako bi pa lahko naredil, ce imam 2 enaka artikla s kodo 222. prvi ima kolicino 100 drugi pa 250.
prodana kolicina je bila 150 - ni pomembno katerega artikla. (govorim o 5000 vrsticah po 400 artiklov za vsak mesec ))...izgleda takole
stolpec1-----stolpec2---stolpec X
222 ----------100---------0
111-----------50
333-----------70
222----------200---------200
kako narediti, da najprej odsteje od prvega najdenega (maximalno do 0 ...ker ne sme iti v negativno) ....potem pri drugem najdenem odsteje se razliko to pomeni 50
Sigurno mora obstajati kaksna formula ki bo to omogocala?
hvala
kako bi pa lahko naredil, ce imam 2 enaka artikla s kodo 222. prvi ima kolicino 100 drugi pa 250.
prodana kolicina je bila 150 - ni pomembno katerega artikla. (govorim o 5000 vrsticah po 400 artiklov za vsak mesec ))...izgleda takole
stolpec1-----stolpec2---stolpec X
222 ----------100---------0
111-----------50
333-----------70
222----------200---------200
kako narediti, da najprej odsteje od prvega najdenega (maximalno do 0 ...ker ne sme iti v negativno) ....potem pri drugem najdenem odsteje se razliko to pomeni 50
Sigurno mora obstajati kaksna formula ki bo to omogocala?
hvala
appz ::
res nihce ne ve kaksna formula bi to bila oz. na kaksen nacin
poiskati prvega z doloceno kodo ---ko 1 najdenem vrednost pade do 0 ...poisce drugega z to isto doloceno kodo in odsteva od tega
poiskati prvega z doloceno kodo ---ko 1 najdenem vrednost pade do 0 ...poisce drugega z to isto doloceno kodo in odsteva od tega
imagodei ::
Ja, jezus...
Kako kompliciraš zadevo - posortiraj si tabelo tako, da bodo ustrezne vrstice skupaj, potem to seštej oz. karkoli že delaš. Nato odšteješ ostale vrstice.
Prav tako Excel omogoča uporabo več delovnih listov... Posortiraj podatke po več delovnih listih, naredi operacije, ki jih moraš, vsako posebej, nato pa na končnem delovnem listu naredi zadnjo operacijo...
Mislim, jaz precej kompliciram, ampak tole je pa vrhunec. Zakaj narediti nekaj preprosto, če se da spisati makro v Visual Basicu, ane? Kaj pa, če bi Excelovo datoteko raje shranil v comma delimited txt-ju, pa spišeš program v C-ju in ga poženeš čez... Glede na to, koliko časa si že porabil, bi bilo to verjetno že tudi prej fertik, kot pa takšnole kompliciranje v Excelu.
Drugače pa Excel vsebuje tudi funkcije kot so VLOOKUP in HLOOKUP, pa npr SUBTOTAL bi mogoče prišla prav v tem primeru. V vsakem primeru ni to nobena huda težava in nikakor ni problem samo ze Experte. Malo poznavanja funkcij, iznajdljivosti in predvsem vedet, kaj dejansko želiš imeti kot rezultat.
Zdaj pa, če ni prepozno, hitro brati Excel pomoč za V in HLOOKUP, pa če si hočeš dobro, razdeli podatke na več delovnih listov v skladu s kriteriji in na posameznih podmnožicah podatkov delaj operacije.
Kako kompliciraš zadevo - posortiraj si tabelo tako, da bodo ustrezne vrstice skupaj, potem to seštej oz. karkoli že delaš. Nato odšteješ ostale vrstice.
Prav tako Excel omogoča uporabo več delovnih listov... Posortiraj podatke po več delovnih listih, naredi operacije, ki jih moraš, vsako posebej, nato pa na končnem delovnem listu naredi zadnjo operacijo...
Mislim, jaz precej kompliciram, ampak tole je pa vrhunec. Zakaj narediti nekaj preprosto, če se da spisati makro v Visual Basicu, ane? Kaj pa, če bi Excelovo datoteko raje shranil v comma delimited txt-ju, pa spišeš program v C-ju in ga poženeš čez... Glede na to, koliko časa si že porabil, bi bilo to verjetno že tudi prej fertik, kot pa takšnole kompliciranje v Excelu.
Drugače pa Excel vsebuje tudi funkcije kot so VLOOKUP in HLOOKUP, pa npr SUBTOTAL bi mogoče prišla prav v tem primeru. V vsakem primeru ni to nobena huda težava in nikakor ni problem samo ze Experte. Malo poznavanja funkcij, iznajdljivosti in predvsem vedet, kaj dejansko želiš imeti kot rezultat.
Zdaj pa, če ni prepozno, hitro brati Excel pomoč za V in HLOOKUP, pa če si hočeš dobro, razdeli podatke na več delovnih listov v skladu s kriteriji in na posameznih podmnožicah podatkov delaj operacije.
- Hoc est qui sumus -
zhorzh ::
Mogoče si pa lahko z vrtilno tabelo pomagas ?
Ne sicer za računanje, ampak za prikaz podatkov po različnih kriterijih...potem pa samo to kopiraš na drug list in tam zračunaš kar pač želiš.
Ne sicer za računanje, ampak za prikaz podatkov po različnih kriterijih...potem pa samo to kopiraš na drug list in tam zračunaš kar pač želiš.
appz ::
@imagodei --- ne pametuj po nepotrebnem - kar res dejansko ni potrebno
mogoce sem mal zakompliciral zadevo - to je res - ampak samo za to - ker zadeva je dejasnko komplicirana, ker ni vseh podatkov katere potrebujes na razpolago- zato je temu tako!!
kar se pa tice HLOOKUP,VLOOKUP,SUMIF,..bla bla bla ..mi je pa ze vsaj od l 98 naprej jasno.
Ocitno nimas pojma ker drugace bi predlagal kaksne arrey formule sam ocitno ti te stvari niso jasne zato ne biti glasen. - se ti pa zahvaljujem za odgovor ce je bil dobronameren!
@zhorzh - ja pivot mi pomaga ampak samo v koncni fazi za pregled podatkov kaj vec pa ne.
No hvala za idejo in odgovor.
Nekako bo že.
mogoce sem mal zakompliciral zadevo - to je res - ampak samo za to - ker zadeva je dejasnko komplicirana, ker ni vseh podatkov katere potrebujes na razpolago- zato je temu tako!!
kar se pa tice HLOOKUP,VLOOKUP,SUMIF,..bla bla bla ..mi je pa ze vsaj od l 98 naprej jasno.
Ocitno nimas pojma ker drugace bi predlagal kaksne arrey formule sam ocitno ti te stvari niso jasne zato ne biti glasen. - se ti pa zahvaljujem za odgovor ce je bil dobronameren!
@zhorzh - ja pivot mi pomaga ampak samo v koncni fazi za pregled podatkov kaj vec pa ne.
No hvala za idejo in odgovor.
Nekako bo že.
imagodei ::
@appz:
moj odgovor je bil še kako dobronameren in verjetno si žal ti tisti, ki se ne zavedaš, da bi ti opisan pristop zelo pomagal. Se opravičujem, če sem te užalil, to ni bil moj namen, ampak zaradi svoje užaljenosti pa se ti očitno ni zdelo vredno poskusit, kar sem predlagal.
Lej, z Excelom ne delam ravno vsak dan, sem pa v svoji službi že večkrat naletel na kompleksne analize podatkov, tudi po več 10.000 vrstic. Primeri so bili včasih vsaj na videz podobni tvojemu. Dejansko ti iz izkušenj lahko povem, da si ujet v zanko.
Zakaj?
Zato, ker si narobe pristopil k delu.
Excel je krasno orodje za tabeliranje podatkov, za statistične izračune, za izdelavo grafov, tudi za obdelavo več 1000 vrstic zelo sorodnih podatkov, pogojne analize... Odpove pa, ko ga ljudje pričnejo uporabljati kot bazo podatkov. In ti ga uporabljaš kot bazo podatkov, nad katerimi bi rad naredil določene operacije: iz tabele bi rad prebral podatke po določenih kriterijih, s temi podatki nekaj naredil, nato prebral podatke po drugih kriterijih, spet nekaj naredil s temi podatki, nato neko operacijo naredil nad rezultatom, itd. itn. NEWSFLASH: za to so primerne (Relacijske) baze podatkov, ne pa Excel. Z Excelom si lahko v svojem primeru pomagaš do določene mere, npr. tako, kot sem ti predlagal jaz (razbitje podatkov na sorodne v več delovnih listov). Drugače bo pa treba poseči po npr. Accessu.
Torej imaš več možnosti:
1.) Lahko se mučiš in po dolgem delu rodiš neko kompleksno formulo, ki bo delala, kar želiš. Dvomim, da bo šlo brez uporabe več delovnih listov, kamor boš shranjeval delne rezultate. Če teh delovnih listov tvoj naročnik ne sme videti, jih lahko tudi zaščitiš in skriješ, kar pa verjetno veš že od leta 98 ali kako že...
2.) Lahko upoštevaš moj predlog iz prejšnjega posta in rešiš zadevo z razvrščanjem in grupiranjem podatkov (še vedno v Excelu), še najbolje je, da jih razdeliš po delovnih listih, rezultat pa predstaviš na svojem delovnem listu.
3.) Lahko se naučiš Visual Basic for Applications in napišeš VB makro. Zelo pripravna zadeva, kar nekaj mojih rešitev jo uporablja. Je pa za takšne primere verjetno totalni overkill.
4.) Podatke preneseš v Access in če obvladaš SQL, si na konju. Drugače pa najdi nekoga, ki zna SQL.
Sori, ampak Excel ni vsemogočno orodje. Tudi če ga obvladaš v nulo, z njim ne moreš pilotirat letala ali pa pristajat na Luni. Lahko pa npr. tabeliraš hitrost letala v odvisnosti od časa ali pa težnostni pospešek na Luni v odvisnosti od višine in na teh podatkih delaš različne operacije. Tako kot z lopato zelo težko posekaš drevo, pa če jo še tako umetelno vihtiš. Je pa dejansko žalostno, ko vidiš finančnike, ki obupno zahtevne analize delajo v Excelu oz. ki imajo celotne "baze podatkov" narejene v Excelu. Saj pravim - tudi brez kladiva se da zabiti žebelj. Samo bolj boleče je ponavadi...
All in all, jaz bi se odločil za moj predlog (št. 2), ti pa, kot želiš.
moj odgovor je bil še kako dobronameren in verjetno si žal ti tisti, ki se ne zavedaš, da bi ti opisan pristop zelo pomagal. Se opravičujem, če sem te užalil, to ni bil moj namen, ampak zaradi svoje užaljenosti pa se ti očitno ni zdelo vredno poskusit, kar sem predlagal.
Lej, z Excelom ne delam ravno vsak dan, sem pa v svoji službi že večkrat naletel na kompleksne analize podatkov, tudi po več 10.000 vrstic. Primeri so bili včasih vsaj na videz podobni tvojemu. Dejansko ti iz izkušenj lahko povem, da si ujet v zanko.
Zakaj?
Zato, ker si narobe pristopil k delu.
Excel je krasno orodje za tabeliranje podatkov, za statistične izračune, za izdelavo grafov, tudi za obdelavo več 1000 vrstic zelo sorodnih podatkov, pogojne analize... Odpove pa, ko ga ljudje pričnejo uporabljati kot bazo podatkov. In ti ga uporabljaš kot bazo podatkov, nad katerimi bi rad naredil določene operacije: iz tabele bi rad prebral podatke po določenih kriterijih, s temi podatki nekaj naredil, nato prebral podatke po drugih kriterijih, spet nekaj naredil s temi podatki, nato neko operacijo naredil nad rezultatom, itd. itn. NEWSFLASH: za to so primerne (Relacijske) baze podatkov, ne pa Excel. Z Excelom si lahko v svojem primeru pomagaš do določene mere, npr. tako, kot sem ti predlagal jaz (razbitje podatkov na sorodne v več delovnih listov). Drugače bo pa treba poseči po npr. Accessu.
Torej imaš več možnosti:
1.) Lahko se mučiš in po dolgem delu rodiš neko kompleksno formulo, ki bo delala, kar želiš. Dvomim, da bo šlo brez uporabe več delovnih listov, kamor boš shranjeval delne rezultate. Če teh delovnih listov tvoj naročnik ne sme videti, jih lahko tudi zaščitiš in skriješ, kar pa verjetno veš že od leta 98 ali kako že...
2.) Lahko upoštevaš moj predlog iz prejšnjega posta in rešiš zadevo z razvrščanjem in grupiranjem podatkov (še vedno v Excelu), še najbolje je, da jih razdeliš po delovnih listih, rezultat pa predstaviš na svojem delovnem listu.
3.) Lahko se naučiš Visual Basic for Applications in napišeš VB makro. Zelo pripravna zadeva, kar nekaj mojih rešitev jo uporablja. Je pa za takšne primere verjetno totalni overkill.
4.) Podatke preneseš v Access in če obvladaš SQL, si na konju. Drugače pa najdi nekoga, ki zna SQL.
Sori, ampak Excel ni vsemogočno orodje. Tudi če ga obvladaš v nulo, z njim ne moreš pilotirat letala ali pa pristajat na Luni. Lahko pa npr. tabeliraš hitrost letala v odvisnosti od časa ali pa težnostni pospešek na Luni v odvisnosti od višine in na teh podatkih delaš različne operacije. Tako kot z lopato zelo težko posekaš drevo, pa če jo še tako umetelno vihtiš. Je pa dejansko žalostno, ko vidiš finančnike, ki obupno zahtevne analize delajo v Excelu oz. ki imajo celotne "baze podatkov" narejene v Excelu. Saj pravim - tudi brez kladiva se da zabiti žebelj. Samo bolj boleče je ponavadi...
All in all, jaz bi se odločil za moj predlog (št. 2), ti pa, kot želiš.
- Hoc est qui sumus -
appz ::
@imagodei
imas prav, - samo ce bi ze v prvo nekako tako napisal, bi ne imela po nepotrebnem te diskusije. Vse elemente in ideje katere si nastel so 100% tocne. Kriticna tocka je bila samo v tem da sem imel na razpolago malo casa. Kljub temu sem se odlocil za access in zadevo resil. Kajti VBA za excell je nekoliko bolj specificen okoli naslavljan in podobno ... in bi mi bil citi šus v glavo.
Pa se to z accessom ne bi bilo cisto mogoce naredit... pa so mi potem rekli da je nek element dokaj nepomemben oz. ne rabi bit cisti tocen.
anyway - thx za reply
imas prav, - samo ce bi ze v prvo nekako tako napisal, bi ne imela po nepotrebnem te diskusije. Vse elemente in ideje katere si nastel so 100% tocne. Kriticna tocka je bila samo v tem da sem imel na razpolago malo casa. Kljub temu sem se odlocil za access in zadevo resil. Kajti VBA za excell je nekoliko bolj specificen okoli naslavljan in podobno ... in bi mi bil citi šus v glavo.
Pa se to z accessom ne bi bilo cisto mogoce naredit... pa so mi potem rekli da je nek element dokaj nepomemben oz. ne rabi bit cisti tocen.
anyway - thx za reply
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | pomoč excel (strani: 1 2 )Oddelek: Programska oprema | 7989 (3566) | -JM- |
» | ExcelOddelek: Pomoč in nasveti | 2499 (1788) | Spider9 |
» | excell razvrščanjeOddelek: Programska oprema | 4144 (3788) | rferrari |
» | [Excel]Kako izvleči vrednost?Oddelek: Programiranje | 3797 (3520) | Mobidick |
» | [Excel]Vrednost celice = ime dokumentaOddelek: Programska oprema | 4789 (4211) | veteran |