Slo-Tech

» »

pomoč excel

pomoč excel

dragana ::

Kako iz tabele a avtomatsko narediti tabelo b
 primer

primer

black ice ::

dragana ::

To ni to. Ne potrebujem transponiranja ampak preureditev podatkov.

joze67 ::

Šlo bi: dodaten stolpec, ki šteje po "kategoriji", sestavljen ključ, vlookup

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: joze67 ()

dragana ::

Kolikor sem gledal funkcijo razumel vookup da samo en rezultat. Jaz potrebujem vse rezultate iz ene kategorije v novem stolpcu. Potrebujem funkcijo: poišči vse enke v prvem stolpcu in prepiši ustrezne vrednosti iz drugega stolpca v nov stolpec, poišči vse dvojke in prepiši.... Za vsako števiklo iz prvega stoplca

gufy123 ::

joze67 ::

VLOOOKUP primer:
 Excel

Excel


Tvoja osnovna tabela je v C1:D15
V stolpcu B je formula (B1) =COUNTIF(C$1:C1;C1)
Ta najde vrstni red i-te vrstice znotraj njene kategorije.
V stolpcu A je formula za ključ: (A1) =B1&"-"&C1

Nova tabela je na področju F1:J9. Vrstica 1 je glava (tu sem predpostavil, da se ve, katere so različne vrednosti; sicer se da z isto tehniko urediti tudi to).
V ostalih celicah so furmule: (F2) =IF(ISNA(VLOOKUP(F$1&"-"&ROW()-ROW(F$1);$A$1:$D$15;4;FALSE));"";VLOOKUP(F$1&"-"&ROW()-ROW(F$1);$A$1:$D$15;4;FALSE))
V bistvu gre za en VLOOKUP in preverjanje, če ne najde ustreznega podatka da izpišemo "" in ne #N/A. Ta en VLOOKUP pa išče za kategorijo stolpca in j-to vrstico ustrezen ključ. Simple as that. Če to tabelo narediš vsaj tako dolgo kot je osnovna (v mojem primeru torej F1:J16, ne more iti narobe (razen morda hitrosti).

smetko ::

če so podatki v A1 do B15

Glave kot jih je predvidel joze67 so od F1...XFD1

formula v celici F2 =IFERROR(INDEX($B$1:$B$15;AGGREGATE(15;6;(ROW($B$1:$B$15)-ROW($B$1)+1)/($A$1:$A$15=F$1);ROW()-1));"")

in to formulo se skopira po matriki desno in navzdol.
No comment

Map ::

Nekaterih celic na listu ne želim tiskati, ker služijo samo kot sklic do ostalih celic in so vse na kupu, da porabiš čim manj časa za izpolnjevanje. Postavljene so nekje na sredini lista. Če označim za polje tiskanja cel list in te celice odznačim, mi list razdeli na štiri dele in jih želi tudi tiskati vsakega na svoj list. Nikakor mi ne uspe, da bi tiskal cel list, te celice bi pa pač spregledal.

Gre ubistvu za predlogo in ne želim skrivati celic na način, kot lahko to storiš z oblikovanjem celic po meri in vrsto ;;;. Kaka ideja, kako naj to storim?

smetko ::

Na žalost excel vedno tiska tisto kar vidiš, vendar se na netu dobijo orodja (ad oni), ketera omogočajo tudi takšno funkcionalnost, oziroma je možno takšeo orodje tudi napisati, vendar ni ravno za začetnike. Eno od takih orodij je Kutools for Excel.

Se pa tvoji zahtevi lahko približaš na sledeče načine.
1. V excelu lahko skriješ/razkriješ celotno vrstico oziroma stolpec.

2. Nastaviš pisavo enake barve kot je ozadje.

3. Uporabiš pogojno oblikovanje.
Pri tej rešitvi nastaviš, da so črke in ozadje enake barve, dokler v neko celico po tvoji izbiri ne napišeš magično besedo.
Postopek:
Izbereš območja katera želiš skrivati, nato[pogojno oblikovanje], [novo pravilo], [uporabi formulo za določanje celic za oblikovanje] in nato v polje vpišeš formula =$A$1="čaraj", ter nato izbereš ustrezno obliko kot pod točko 2.
Formula je za primer, da za izvedbo pogojnega oblikovanja v celico A1 vpišeš besedo "Čaraj". Enačaj pred formulo je obvezen ter tudi dolarji imajo svoj namen.
No comment

smacker ::

Jaz to rešujem tako, da za tiskanje ustvarim nov delovni list in dodam formule, da tja prenašajo podatke iz izvirnega lista. S tem dobiš dva ločena pogleda (enega za urejanje na PC, drugega za tisk), ki imata iste podatke.

Map ::

Raznih dodatnih orodij niti ne želim, ker bi rad, da je datoteka prenosna in združjiva tudi na ostalih računalnikih.

Pogojno oblikovanje imam nastavljeno, da so celice rdeče, dokler so prazne, nato pa zelene, pa tudi drugače ne bi bilo to najboljše, ker je podatke treba spreminjat in je lahko tečno, če je celica potem nevidna. Zaenkrat sem rešil tako, da sem te celice pač postavil na stran izven polja tiskanja. Sicer pa tudi tale način z dve listoma ni slab.

Še mogoče kaka ideja, kako izdelam tabelo oz. območje vrstic, ki se prilagodljivo širi in krči? Torej imam npr. pet praznih vrstic z orisom in ko vse zapolnem, se mi spodaj pojavi še šesta, nato sedma itd. Če začnem zadnje vrstice brisati, se oris ustrezno krči. Pa super bi bilo, da to ne vpliva na vrstice nad in pod tem območjem, v smislu, da bi se potem vse vrstice spodaj tudi prestavile nižje, ker lahko potem kaka pobegne iz polja tiskanja.

seba-beba ::

Bom kar tukaj vprašal.

V Excelu izračunam neko vrednost, npr.: 45,2

Nato pa moram na podlagi te vrednosti določiti razred (C4) in sledeče tabele:

C1 10
C2 20
C3 30
C4 40
C5 50

Obstaja kakšna funkcija,ki bi ta razred poiskala (v kolikor imam izračunano vrednost med 40 in 50 je to razred C4).

Hvala

smetko ::

Poglej funkciji vlookup ali hlookup.
nadomsetiš jih lahko tudi z kombinacijo index in match.
No comment

seba-beba ::

Hvala, deluje!

Lp

3pier ::

Rabim pomoč v excelu

Naredil sem seznam z določenimi imeni, sedaj pa bi jaz rad, ko izberem neko ime s seznama da mi v naslednji celici pokaže določeno vrednost.
Ampak za eno ime znam narediti to (s funkcijo IF)..primer, če izberem ime Marko mi vrže v vrednost 0,3.

kako a naredim da bo vsako ime imelo svojo vrednost ko ga izberem?

Hvala

smacker ::

SeMiNeSanja ::

Najprej moraš imet tabelo z vsemi imeni in pripadajočimi vrednostmi.

Potem pa v drugi tabeli s pomočjo funkcij match() in index() poiščeš in uporabiš pripadajočo vrednost (npr.: =INDEX(Delavci;MATCH(A1;Ime;0);2) ).

Priporočam, da malo googlaš za match in index funkcijo- je na netu mali miljon primerov uporabe teh dveh funkcij.

Alternativno se da uporabljati LOOKUP funkcijo (ali vlookup, hlookup), ampak nekako z leti sem to varianto (resda narediš vse z eno funkcijo) zamenjal z index+match varianto, ki meni na koncu izpade nekako bolj pregledna.

nejcek74 ::

zapisujem si recepte, zelel bi narediti tabelo kjer določim vrednost kateregakoli polja ter se ostala spremenijo po vnaprej pripravljeni formuli. Se pravi formule polj niso vidne, samo rezultat. Dovolj je če ima kdo idejo kaj naj iščem na spletu da najdem tutorial.

OracleDev ::

Mogoce to link

kuall ::

slabo si postavil vprašanje. po moje misliš tole:
imaš stolpec a, stoplpec b je vmesna kalkulacija, c tudi, d pa je rezultat. skriješ b in c kolono, desno klikneš in hide.

nejcek74 ::

:) ja se opravicujem, grem se enkrat, recimo klasicna tabela za recept bo zgledal takole:

sestavina % kolicina
moka 100.0% 20 kg
voda 62.0% 12.4 kg
sol 2.0% 0.4 kg
sladkor 3.0% 0.6 kg
mascoba 1.5% 0.3 kg
kvas 2.5% 0.5 kg
skupaj: 171.0% 34.20 kg

izhaja iz tega da spreminjas samo eno vrednost, npr "kolicina moke", vse ostale temu sledijo. Ok to znam postavit v excel, "kolicina moke" je prazno polje, vsa ostale so izracunana, npr voda = "moka"*0.62.
Kako naredim tabelo kjer lahko vnesem katerokoli od teh količin, ostale pa se bodo izracunale?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nejcek74 ()

free_rider ::

 slika

slika



tako, stolpec % je malo zakompliciran, zato sem naredil stolpec delež
v stolpec vnos vneseš v eno poljubno polje
v stolpec izračun daš formulo (vnos/delež), v spodnjo celico (skupaj) pa sešteješ zgornje celice
v stolpcu količina pa formulo ki ti množi delež iz iste vrstice fiksno z to vsoto (izračun:skupaj)

fikus_ ::

V eno celico daš neko "vrednost/faktor", to celico kopiraš (oz. narediš povezavo na vnosno celico $Column$Row)) za vrednostmi v vsaki vrstici ter množiš prvotno vrednost s tem faktorjem --> v novem stolpcu dobiš nove vrednosti.

sestavina količina
A B C D E
1 moka 20 kg 0,5 10
2 voda 12.4 kg 0,5 6,2
3 sol 0.4 kg 0,5 0,2
4 sladkor 0.6 kg 0,5 0,3
5 maščoba 0.3 kg 0,5 0,15
6 kvas 0.5 kg 0,5 0,25
7 skupaj: 34.20 kg =vsota stolpca
8 Faktor 0,5

Ali napišeš formulo v E1 celico =B2*$B$8 in potem vlečeš navzdol

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fikus_ ()

reeves ::

Imam nekaj podobnega. Delal sem mesilne liste za Pekarno Grosuplje in Pekarno Maximarket.
Prvi zavihek je mesilni list, kjer so vsi artikli in potrebne sestavine zanje. Izračunavajo se na podlagi števila komadov.
Na naslednjih zavihkih so recepture, kjer lahko spreminjaš % sestavin in zatehto (kilski kruh se tehta okrog 1,12kg). Vse spremembe se seveda sproti vidijo v mesilnem listu.
Rezultat je, da vedno izračuna pravo količino testa in razmerje sestavin za določeno količino artiklov.
Dodal sem še skupno dnevno porabo sestavin in makro za dnevni izvoz porabe v drugo datoteko.

Če ti kaj koristi, lahko odstranim makro in ti dam liste od Maxija. Glede na to, da pekarne že ni skoraj 6 let ni več najbrž poslovna tajna ni več v igri. Ali pač?

mirator ::

Približno ali pa prav tako kot je zapisal @free_rider. Najprej sešteješ vse količine osnovnega sestava in določiš delež posamezne sestavine. Potem v poljubno celico vpišeš sestavino, ki jo imaš na razpolago, v sosednjo celico pa vpišeš količino, ki jo imaš na razpolago. S funkcijo vlookup poiščeš v osnovni tabeli delež znane sestavine, s katerim deliš vpisano količino. Ta rezultat napišeš na koncu nove tabele. Potem narediš formulo zmnožek deleža z izračunano skupno količino in boš dobil vse potrebne količine. V vnosno celico lahko vpišeš katerokoli setavino iz tabele, vedno boš dobil enak recept glede na količino

nejcek74 ::

hvala vsem


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

pomoč v excelu (strani: 1 2 )

Oddelek: Programiranje
585162 (198) korenje3
»

Excel Težava - fukncija

Oddelek: Pomoč in nasveti
201437 (1130) smetko
»

excell razvrščanje

Oddelek: Programska oprema
212423 (2067) rferrari
»

[Excel]Kako izvleči vrednost?

Oddelek: Programiranje
222721 (2444) Mobidick
»

Pogojno oblikovanje Excel 2007

Oddelek: Programska oprema
72882 (2782) smetko

Več podobnih tem