» »

Osemdesetjedrni procesor

Osemdesetjedrni procesor

Predstavitev na IDF, septembra 2006

vir: News.com
Hartware.net - Intel je že lansko jesen na IDF (Intel Developer Forum) oznanil, da so izdelali prototip procesorja z 80 jedri, sedaj pa je Manny Vara razkril nekoliko več podrobnosti. Najpomembnejša: porabil bo manj elektrike kot Ljubljana.

Za zdaj Intel svojo beštijo imenuje Tera-Scale Teraflop Prototype, ker je njen domet več kot bilijon operacij na sekundo. Prototip je namenjen zgolj raziskavam (beri: ne deluje) na področju sodelovanja več jeder, zato je do njegove praktične uporabe še daleč, a Intel optimistično napoveduje prve čipe za leto 2012.

Zanimivejša je poraba električne energije, ki v oklestenem modelu znaša manj kot 100 W, kar je manj kot trenutni štirijedrni procesorji, končna številka pa bo seveda nekoliko večja. Ključ za nizko porabo se skriva v povsem drugačni filozofiji uporabe jeder. Jedra v sedanjih procesorjih so zelo kompleksna, medtem ko bodo jedra v 80-jedrniku zelo poenostavljena, namenjena točno določenim operacijam. S tehnologijo Performance on demand jih bo sistem zbudil, ko bo uporabnik zahteval dodatno računsko moč in poslal spat med igranjem pasjanse. Druga novost bo Core hopping, ki bo preusmerjal procesiranje s prevročih jeder na hladnejša in pomagal zadrževati gretje v predvidenih okvirih. Tretji problem je seveda sporazumevanje jeder med seboj, kjer so se po Varovih besedah zgledovali po superračunalniških komunkacijskih kanalih in vso stvar primerno pomanjšali na en čip. Zanimivo je tudi, da novi čipi ne bodo bistveno večji od sedanjih; tako naprimer prototip meri zgolj 302,5 mm2. Več o tem.

Sliši se obetavno, a ne slinite se pred letom 2015.

38 komentarjev

opeter ::

Najpomembnejša: porabil bo manj elektrike kot Ljubljana.

A res? Potem je eno Krško dovolj za FERI, če imajo 100 računalnikov, vsakega z Dual 80 jedrnim CPU-jem?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

BaRtMaN ::

No, tele informacije so pa precej bolj spodbudne kot pa 80 današnjih procesorjev na enem čipu. Me zanima, če bo AMDjeva Torrenza kaj podobna temule.

Ali se bomo končno poslovili od x86?

Brane2 ::

ne vem, kaj se vsi "palite" na število jeder, ne govorite pa o zmogljivostih posameznega.

Saj ti imaš lahko 3200-jedrni čip že danes in to ne ravno za neke ogromne denarje. Enostavno se sprehodiš do Microchipa, ki dela slavne PIC mikrokontrolerčke za poceni pz*arije okrog nas ( kavni mlinčki itd itd itd) in naročiš celo rezino najmanjših modelov, ki jih imajo- recimo 12C508 ali kaj podobnega.

Voila ! Shitload coreov na eni rezini. Resda so vsi bolj bedni, a vseeno.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Izi ::

Brane2, ne bodi tako črnogled:D
Pusti inženirje, da raziskujejo in se učijo.
Kot piše, je ta čip popolnoma neuporaben, je pa odličen, da se na njem učijo in čez 10 let bomo tudi mi morda imeli kaj od njega.
Naj najprej uredijo učinkovito povezovanje posameznih jeder, potem pa se bodo posvetili zmogljivosti.

maksi ::

Teraflop je bilijon operacij na sekundo, ne pa milijardo.

GaS ::

Billion je pa miljarda po naše..Ni najbolje prevedel.

ax3K ::

brane2: samo tisti čipi se med seboj ne bodo znali pogovarjati kot se bo 80jederc v intelovem čipu. ni naključje da shema prikazuje eno četrtino posameznega jedrca za router.

mene bolj zanima, če bomo lahko vso to moč združili tudi v 1 nit. še vedno je dosti operacij/algoritmov/programov, ki jim večopravilnost ne pomaga dosti.

je pa lepo da računajo na 2012. ravno takrat mislim spet menjati računalnik v mojem 5-letnem ciklu.

lp
AlienX

zee ::

bilijon je anglizem - amerikanizem - za slovensko besedo milijarda.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

darkolord ::

Ja, v slovenščini je pa bilijon tisoč milijard

3p ::

Slin! >:D

Brane: Večje število jeder sploh ni slabo, tudi če ne pozna vsako (pomožno) jedro SSE4 ukazov (ali česa podobnega). Po občutku bi rekel, da je dosti zadev, ki se dajo enostavno paralelizirati, razmeroma enostavnih (množica podatkov, razmeroma enostaven algoritem brez hudih ukazov). So pa s tem na nek način priznali, da je Cell korak v pravo smer.

MrStein ::

Ali se bomo končno poslovili od x86?

To vprasanje se pojavi vsakih 10 let.
Odgovor poznas.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Brane2 ::

Saj jaz ne pravim, da je veliko število jeder slaba stvar.

Pravim, da je pumpanje folka _samo_ s številom jeder lahko nateg.

In tudi ni vseeno, kako so se sposobna med seboj pogovarjati. Ni vseeno, ali so vsa vezana skupaj na en FSB, a komunicirajo po posebnih linkih, si delijo recimo L3 cache, kaj petega ali vse po malem...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Poldy ::

Jedra v sedanjih procesorjih so zelo kompleksna, medtem ko bodo jedra v 80-jedrniku zelo poenostavljena, namenjena točno določenim operacijam.

Zanimivo, potem bo eno jedro za predpomnilnik, eno jedro za plavajočo vejico, spet drugo jedro za...

Skratka, trapasto - če jih bodo poenostavili, bodo spet prišli na začetek. Zakaj bi potem sploh govoril večjedrno, saj je že sedaj procesor razdeljen na določene "oddelke". Vse skupaj mi smrdi po komerciali s telimi jedri.

antonija ::

kilo = 1,000
mega = 1,000,000
giga = 1,000,000,000
tera = 1,000,000,000,000

Kje je zdaj tukaj miljarda?
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

darkolord ::

giga = milijarda
tera = bilijon

simpl.

ax3K ::

poldy: ne vemo še kako bodo poenostavljene, tako da dvomim da nas bo tole popeljalo na začetek. nekje sem namreč videl, da eno samo jedrce (od tistih 80ih) že danes samo poganja Xp. sicer je pri idle 100% zasedeno, ampak tole je kar vzpodbudno.

lp
AlienX

Tic ::

sicer je pri idle 100% zasedeno, ampak tole je kar vzpodbudno.

Halo? A se samo meni to ne zdi glih preveč vzpodbudno? C300 ni 100% zaseden na idle...
persona civitas ;>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tic ()

ax3K ::

model, to je 1minijedro, in kolikor se spomnim je bila njegova frekvenca 2MHz. samo malo, bom probal poiskati članek kjer sem tole videl.

meni se to zdi odlično.


kar sem hotel povedati: jedra verjetno ne bodo tako poenostavljena da bi eno znalo šteti do 256, drugo pa od 256 do 512 itd, ampak so spodobna gonit winse

lp
AlienX

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ax3K ()

antonija ::

In ce ti eno samo goni winse v idle pri 100% obremenjenosti, pomeni da imas se vedno n-1 jeder ki trenutno ne delajo nic in jih lahko porabis za karkoli (recimo za naslednjih n-1 winsow).
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Tic ::

Kr neki. 80x2 mhz.... me prav zanima kako se obnese ja. Dream on.
persona civitas ;>

antonija ::

Tvoji nevroni so 10hz... kak se kaj obnesejo?
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Tic ::

Moji so 40hz, pa se slabo. Win xp se sploh ne zalaufa.
persona civitas ;>

SavoKovac ::

Koda je zelo linearna zadevščina.

+

Za popolno obdelavo posameznih threadov potrebuješ polnovredni nabor operacij.

=

IMO se bodo programerji spuntali, če bodo težili po ročno programirani večizvršilnosti.
Oni znajo spisat svojo aplikacijo, morda programirat malce bolj funkcijsko kaj več pa je od hudega.
(Razen, če ti gonjač strica Billa kuri pod tazadnjo.)

ax3K ::

tlele je clanek: http://www.theinquirer.net/default.aspx..., stevilke sem mal zgresu ampak ne bistveno. (1.91Mhz in 97%).
ko berem bedarije ala Tic mi je kar slabo. Zmogljivosti ne moraš računati 80xHz.

lp
AlienX

Tic ::

Ja seveda ne. Recimo P4 je tehnologija je počasnejša od Centrino ki je še počasnejša od naprimer Core2Duo, ki je prestop na večjedernost. Padci v ferkvencah spet niso tako drastični, kot ponuja tale 80x2mhz.


And yes, your eyes aren't fooling you: the ASUS motherboard which Intel's Asian engineers are using is indeed old 430HX Triton chipset based one, equipped with 72-pin EDO SIMMs.

Fino, a? (Tudi sam ne razumem, kaj tlačjo EDOte notr? Res, da je zadeva v developing stagu, ma vseen)

But, the FPGA is still able to run Windows XP- even though it's working at a measly 1.91MHz (not a typo) at 97% processor load. µ

In to misliš, da poganja 1 core? Sodeč po slikci, prvi vtis že tako kaze, vendar močno dvomim, da tega nebi napisali. Možnost, da win ne razpoznajo 32 2mhz jeder, kakor je tukaj predstavljeno (XP PRO majo do 8 jeder če se ne motim).
persona civitas ;>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tic ()

driver_x ::

V katero smer bo šel razvoj CPU-je je že nekaj časa znano, saj so enojedrne procesorje takorekoč privili do konca. Problem, ki se sedaj pojavlja je, kako linearne probleme že na nivoju procesorja razbiti tako, da bodo rešljivi vzporedno. Verjetno imajo v mislih nekaj takega, da bodo na zunaj vidna neka virtualna jedra, med katera bo operacijski sistem nato porazdelil delujoče procese. Na samem procesorju pa se bodo ukazi izvajali v večji ali manjši meri vzporedno na specializiranih manjših jedrih. Se pravi nekakšna mešanica sedanjih tehnologij: hyper-threadinga, več jeder in podpore virtualizaciji.
Dejansko bi bilo sedaj brez veze tlačiti 80 obstoječih jeder v en procesor, saj bi v večini primerov (razen kakšnih render farm oz. super duper simulacij) bila pohitritev zanemarljiva.
Se pa lapo sliši številka 80 jeder, ker ljudje še vedno padamo na take zadeve, kot so megaherci pri CPU-jih ali megapixli pri kamerah ...

ax3K ::

The experimental IA-32 mini-core is currently being run in a form of Field Programmable Grid Array, also known as FPGA.


tole jaz razumem, da je samo eno jedrce (mini-core) v čipu (FPGA)

nima veze na kakšnih ramih/plošči zadeva teče, ker je še v r&d fazi. mogoče se na tej stopnji razvoja mini-core lahko z zunanjim svetom pogovarja s tako hitrostjo

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ax3K ()

Matevžk ::

IMO se bodo programerji spuntali, če bodo težili po ročno programirani večizvršilnosti.

Zdaj imamo bolj-ali-manj enoopravilne procesorje in programske jezike.

Ampak ne moreš reči "popolnoma nesmiselno je razvijati močnejši motor, če pa menjalnik tega ne bo zdržal". Eden naj ojača motor, drugi se bo pa ukvarjal z menjalnikom.
Harveraši naj razvijejo paralelne procesorje za vsakogar, računalniško-matematični teoretiki bomo poskrbeli za ustrezna orodja.

Ročen večnitni razvoj bo ostal verjetno na tej ravni, kot doslej. Lahko v igri ločiš grafiko, zvok in AI, lahko v Wordu ločiš tiskanje in (morda) shranjevanje od urejanja dokumenta -- za nadaljnjo paralelizacijo bodo pa poskrbeli programski jeziki (ki morda v bližnji prihodnosti niti ne bodo več objektno-ukazni) ...
lp, Matevžk

driver_x ::

Programerji se IMHO ne bomo spuntali, če bomo dobili eno zanimovo in zmogljivo pletformo. Sedanji programski jeziki temeljijo na enonitnih procesorjih in operacijskih sistemih. OK, so tudi rešitve za večnitnost, ampak osnova je enonitna. Drugače so se pa programerji spuntali tudi, ko so se pojavili prvi prevajalniki. Takrat jih je bilo veliko zelo pametnih in so trdili, da lahko sproducirajo boljšo strojno kodo od prevajalnika. No, koliko jih danes piše v asemblejru ali celi strojni kodi je jasno ...

ax3K ::

mchusch: zakaj je 'bilijon operacij na sekundo' linkana v nemško wiki?

SavoKovac ::

Vsaj 90% bi se spuntalo. Način puntanja: ignoranca. V bistvu programerji kar precej določajo v katero smer naj gre razvoj cpu oz. OS.
Programerji igric so nasploh ignorirali najprej FPU, nato pa programiranje igric v 32 bitih. Čeprav je bil 386 kot 32 bitni procesor zunaj že 1985.

OK, če maš tak prevajalnik, da lahko nastavljaš opis procesa kot neodvisen, delno odvisen, odvisen (od ostalih procesov) in nastavljaš točke "usklajevanja" (analogno kot pri relaciji delne urejenosti oz. mreže), ko se procesi updejtajo, ostalo pa porihtajo prevajalnik in OS, potem gre.

Če pa bi kdo moral pisati kodo za 2, 4, 8, 16...jeder posebej, oziroma bi kdo moral idejno dokaj natančno načrtovati čip, ki opravila meče po nepopolnih jedrih in to dokaj dobro, potem bi se verjetno spuntal, RAZEN, če bi mu kdo kuril pod tazadnjo. Oziroma bi šlo za indijca, ki bi mu pred nosom mahali z blondinko in šopom konvertibilne valute. :D

Matevžk ::

Ah, programerji se ne puntamo več, če gre za spremembe, ki nam olajšajo delo.
Recimo, prehod iz 16 na 32 bitov .... kaj točno so programerji pri svojem delu tu pridobili? Nič, nekdo jim je obljubil, da bo nekoč to hitreje teklo kot 16 bitov. A-ha .... tudi prav.
Recimo, uvedba več niti (v klasičnih objektno-ukaznih programskih jezikih) ... kaj točno so programerji pri svojem delu tu pridobili? Nič, nekdo jim je obljubil, da bo nekoč to hitreje teklo ... za ceno VELIKO težjega in 'nevarnejšega' programiranja.

Kaj pa jezik, ki bi ti bolj omogočal osredotočanje na to, KAJ se mora zgoditi (t.i. 5. generacija programskih jezikov) in manj KAKO? In ki sam poskrbi za večino nizkonivojske paralelnosti? Hej, to bi šlo za med!
Morda se pa pri svojih predvidevanjih motim in se bo, preden bomo prišli do te stopnje, na obzorju pokazalo kaj novega, še boljšega ...
lp, Matevžk

pviran3 ::

Sliši se obetavno, a ne slinite se pred letom 2015.
ali pa še pozneje...

SavoKovac ::

Zaključek: prehitro predober = slab. :D

Shegevara ::

Si že predstavljam kako bo v prihodnosti.

Ata, tale intel k ima samo 80 jeder mi gre počasi na ..... Dej pojdiva kupit novega, saj veš, če se bo ta skuril nebom moral igrat quake 53, pa crysis 25 dobr, pa še tole starinarsko prastaro ATI x4800 XTXXTX XTTX TXT XTX Pro evolution extra duper fešta tebolota, k ima samo 10Ghz jedro, z CVGHRUF-UGDDR 10, z samo 7GB pomnilnika bo treba zamenjat. Ker sem občutil preformance drop za 1 FPS, slišu sm pa da ta nova Geforce 12800 GTXGTGTX nabije tole mojo kartico v 3Dmark2018 za celih 10 PIK :O pa še sm zaslediv da v igrah dobi tudi DO 3FPS več!! To je res MUST BUY. Zato ker me srce boli ker morem igrat na medium-high settings k bi se mi skoraj oči polomile. Ne res, nemorem mid-high to je groza! Jaz moram zadet vsaj ultra high! Kajti če ne nism srečen (tipical gamer) Aja pa ko boš v trgovini mimo grede še kupi 20GB rama, pa še kakšen nov 20TB disk bi biv priporočljiv.

Ata še izza časa IBM computerjev in windows 3.0, pa se je samo prijel za glavo, in šel igrat original tetris na Wii5 starini, medtem pa zaviv še v trgovino.
------------------------------

no to men vse pove kam gre tehnologija. Res tale 80 jedrnik trga gate. OSUPLJIVO!

čestitke, ni kaj.

alexa-lol ::

MedoPu...huda:D

Matev ::

kaj nam pomaga tak procesor če pa ne vemo niti to ali ima milijardo ali bilijon operacij na sekundo

za 1000x ne moremo točno reči

brezveze skratka

kot da bi imel avto za 1000x prehiter da bi sploh mogel določiti njegovo hitrost

Senitel ::

Holly thread resurrection batman!


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

AMD napovedal 16-jedrnike (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Procesorji
798221 (5461) Bistri007
»

Intel pripravlja šestjedrnika?

Oddelek: Novice / Procesorji
264859 (3045) opeter
»

AMD načrtuje nove dvojedrne procesorje (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Procesorji
509117 (6105) Jst
»

Prvi 45 nm čipi iz AMDja

Oddelek: Novice / Pomnilnik
463056 (3056) Shegevara
»

Intel 80 code "Mega dtc processor"

Oddelek: Strojna oprema
282072 (1700) Pyr0Beast

Več podobnih tem