Forum » Loža » Koliko so krivi počasni vozniki?
Koliko so krivi počasni vozniki?
Temo vidijo: vsi
amigo_no1 ::
Tovornjaki imajo v ta namen motorno zavoro aka retarder (da ne skurijo zavor), osebni avti ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: amigo_no1 ()
Gray_Warden ::
terenska vozila imajo reduktor ki poveča navor in takšen avto lahko brez problema drži hitrost po klancu navzdol, če le ta ni preveč strm.
Osebni avti pa na noben možen način ne morajo voziti po klancu navzdol brez da bi pri tem pospeševali. Strinjam pa se s tem, da uporaba čimnižje prestave pri vožnji po klancu navzdol zniža uporabo zavor saj se upočasni pospeševanje.
ampak to je že rahlo preveč offtopic (mogoče smo zaradi solatkovih komentarjev zašli malo preveč stran od prvotne teme fantje).
Osebni avti pa na noben možen način ne morajo voziti po klancu navzdol brez da bi pri tem pospeševali. Strinjam pa se s tem, da uporaba čimnižje prestave pri vožnji po klancu navzdol zniža uporabo zavor saj se upočasni pospeševanje.
ampak to je že rahlo preveč offtopic (mogoče smo zaradi solatkovih komentarjev zašli malo preveč stran od prvotne teme fantje).
Why so serious?
BigWhale ::
Zakaj se delate pametne? V avto in preizkusite ta način zaviranja in potem boste kljunčke lepo zaprli. Že samo šaltanje v nižjo brzino, brez dodanega gasa, zmanjša hitrost za cca 30km/h,
Tudi slucajne ne prej in bolj ucinkovito kot bi to naredil z zavoro. Bom ob priliki film posnel in enkrat saltal pri 100km/h iz pete v tretjo in potem se z bremzo zmanjsal hitrost za 30km/h. Bos videl kaj bo prej. :)
če pa še malo zavirate, pa je to zmanjšanje med 50 in 60km/h.
Cim zavoro malo mocneje pobozas, bo zaviranje motorja zanemarljivo, ker bodo zavore opravile stvar bolj ucinkovito. Pa verjetno tudi za motor in sklopko ni nevem kako dobro na hitro prestavljati iz pete v tretjo.
Če bi bilo po vašem, bi avto na klancu dol, v katerikoli brzini pridobival na hitrosti in bi na koncu km znašala hitrost krepko preko 200km/h, tako pa s pravo brzino, sploh ni treba zavirat, ker motor opravi svoje.
Res sami mojstri vožnje in dr.fizike.
Saj, ce je dovolj strm in dolg klanec se to zgodi. Na sreco takih klancev in ravno na pretek.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
echo ::
Je kakšna fizikalna razlaga, zakaj bi solatkovo zaviranje z motorjem povečalo učinkovitost bremzanja? Mogoče, ker se kinetična energija avtomobila spremeni v rotacijsko kinetično energijo motorja (6000 obratov je že nekaj joulov) in ne samo v toploto zavor?
Ima solatko kakšno razlago za svoje početje? Poleg filinga in izkušenj mislim.
Ima solatko kakšno razlago za svoje početje? Poleg filinga in izkušenj mislim.
kapitan ::
Zaviranje z motorjem se zgodi, ker v tistem trenutku motor ne poganja kolesa ampak kolesa poganjajo motor, zaviranje pa povzroča vakuum v motorju.
Kar on piše nima nikakršne logike, če z zavorami blokiraš kolesa pomeni, da si presegel največjo zavorno silo in moraš pritisk na stopalko zavore zmanjšat. Največji pojemek bo, ko bodo kolesa tik pred blokiranjem, če želiš večji pojemek boš moral končat v zidu.
On vsak dan napiše nekaj drugega, sploh ne ve kaj je napisal :) vse kar ostaja isto je to zaviranje z motorjem, pri 130 vržeš v 2 in si zavorno pot skrajšal za 50%...
Kar on piše nima nikakršne logike, če z zavorami blokiraš kolesa pomeni, da si presegel največjo zavorno silo in moraš pritisk na stopalko zavore zmanjšat. Največji pojemek bo, ko bodo kolesa tik pred blokiranjem, če želiš večji pojemek boš moral končat v zidu.
On vsak dan napiše nekaj drugega, sploh ne ve kaj je napisal :) vse kar ostaja isto je to zaviranje z motorjem, pri 130 vržeš v 2 in si zavorno pot skrajšal za 50%...
echo ::
Po mojem mnenju je norčevanje iz solatkotovih izkušenj otročje.
Svet, še posebej pa avtomobilski, je vpet v fiziko.
Vožnja je že precej človeški pojav. Ampak ko se pogovarjamo o nujnem zaviranju mi pa motor ne deluje kot najboljša (kaj šele najhitrejša) ideja, zato prosim solatkota, da malce več pove o svojem načinu zaustavljanja. Če je zavorna pot res krajša (črte od gum verjamem da so krajše, ker so kolesa pri zaviranju z motorjem verjetno daleč od blokiranja), za to obstaja logična razlaga.
Kam gre energija, ko se hitrost v hipu zmanjšaš iz 130 na 80km/h?
Ali je to vprašanje preveč teoretično in naj grem raje sprobat na dovolj široko cesto?
A reli vozniki tudi zavirajo z motorjem zaradi boljšega zaviranja?
Svet, še posebej pa avtomobilski, je vpet v fiziko.
Vožnja je že precej človeški pojav. Ampak ko se pogovarjamo o nujnem zaviranju mi pa motor ne deluje kot najboljša (kaj šele najhitrejša) ideja, zato prosim solatkota, da malce več pove o svojem načinu zaustavljanja. Če je zavorna pot res krajša (črte od gum verjamem da so krajše, ker so kolesa pri zaviranju z motorjem verjetno daleč od blokiranja), za to obstaja logična razlaga.
Kam gre energija, ko se hitrost v hipu zmanjšaš iz 130 na 80km/h?
Ali je to vprašanje preveč teoretično in naj grem raje sprobat na dovolj široko cesto?
A reli vozniki tudi zavirajo z motorjem zaradi boljšega zaviranja?
BlaY0 ::
BigWhale ::
Je kakšna fizikalna razlaga, zakaj bi solatkovo zaviranje z motorjem povečalo učinkovitost bremzanja? Mogoče, ker se kinetična energija avtomobila spremeni v rotacijsko kinetično energijo motorja (6000 obratov je že nekaj joulov) in ne samo v toploto zavor?
Ima solatko kakšno razlago za svoje početje? Poleg filinga in izkušenj mislim.
Saj ga poveca, do neke mere. Potem, ko pa zavore primejo, pa nima vec efekta ali pa je ta minimalen. To je nekako tako, kot ce bi pri vzletu letala vse skupaj poganjal se z nogami.
dzinks63 ::
Bom še enkrat podal odgovor inštruktorja varne vožnje, ker vidim da se hitro pozablja ali pa kar preobrača mnenja in besede:
IZKUŠNJE: zaviranje v sili bo najbolj učinkovito, da čim prej-hitreje in čim močneje pritisnemo zavorni pedal, hkrati sklopko, da odvzamemo oz. izklopimo motorno moč, ki v začetku zelo moti pojemek - moč zaviranja samih zavor, ki so neprimerno močnejše kot pa motor, pa četudi bi imel več sto KM oz izredno visok navor. V nevarni situaciji, ko nam preti resnična nevarnost enostavno nimamo časa karkoli kombinirati, saj se želimo čim hitreje in varneje ustaviti, to pa bomo storili le z zavorami, pri tem se bomo lahko posvetili še morebitnem drugem manevru, umikanju, če je prostor oz če sploh imamo čas, vse ostalo bo zaviranje motilo. Tudi vozila z avtomatskim menjalnikom imajo sistem, ki prepozna zaviranje v sili in menjalniku poda info, da obdrži v prostem teku prestave, da ne moti zaviranja.
ŠE ENKRAT: UČINKOVITO JE ZAVIRANJE ČIMPREJ NA POLNO Z UPORABO SKLOPKE
BigWhale ::
Po mojem mnenju je norčevanje iz solatkotovih izkušenj otročje.
Svet, še posebej pa avtomobilski, je vpet v fiziko.
Vožnja je že precej človeški pojav. Ampak ko se pogovarjamo o nujnem zaviranju mi pa motor ne deluje kot najboljša (kaj šele najhitrejša) ideja, zato prosim solatkota, da malce več pove o svojem načinu zaustavljanja. Če je zavorna pot res krajša (črte od gum verjamem da so krajše, ker so kolesa pri zaviranju z motorjem verjetno daleč od blokiranja), za to obstaja logična razlaga.
Recimo, da nimas ABSa in zaviras z motorjem. Motor ne zavira dovolj, da bi blokiral kolesa in sledov zaviranja sploh ne bo. Pa lahko meces iz pete v drugo prestavo, pa ne bo sledov zaviranja. Ko das nogo s plina ni vec explozij v cilindrih in posledicno kolesa poganjajo motor, a vendar ima avto dovolj energije, da je s svojo inercijo sposoben poganjati motor se kar nekaj casa.
Kam gre energija, ko se hitrost v hipu zmanjšaš iz 130 na 80km/h?
Ali je to vprašanje preveč teoretično in naj grem raje sprobat na dovolj široko cesto?
A reli vozniki tudi zavirajo z motorjem zaradi boljšega zaviranja?
Ce stopis na zavoro se kineticna energija spremeni v toplotno energijo, ki jo potem zavore izsevajo v okolico. Ce zaviras z avtom se kineticna energija avta pretvori v kineticno energijo motorja, bolj natacno batov, ki potujejo gor pa dol po motorju in toplotno energijo ki se sprosca ob tem + se tisto kar gre na ventile in potiskanje zraka po motorju sem ter tja.
Rally vozniki bolj zavirajo z bremzami kot z motorjem. Prestavljanje v nizjo prestavo pred ovinkom pa jim omogoca, da hitreje pospesijo ob izstopu iz ovinka. In zaradi tega, ker toliko zavirajo z zavorami imajo tudi vecjo povrsino zavor, da se zavore lazje in prej ohladijo, ker pregrete zavore ne zavirajo vec. :>
Verjetno se da vse skupaj izracunati, vendar so stvari med posameznimi avtomobili verjetno precej razlicne. Pri zaviranju v sili, ti predhodno zaviranje z motorjem ne pomaga prakticno nic. Kvecjemu pokvari situacijo, ker namesto, da bi zaviral kolikor se da, zaviras samo z motorjem in si posledicno podaljsas zavorno pot in cas zaviranja.
BlueRunner ::
Je kakšna fizikalna razlaga, zakaj bi solatkovo zaviranje z motorjem povečalo učinkovitost bremzanja?
Ni. Je samo subjektiven občutek.
Kar se zgodi je sledeče sosledje dogodkov.
- zaviraš z zavoro (lagano sportski 500m pred rdečim semaforjem)
- obrati padajo
- odločiš se, da boš spustil prestavo
- sklopka
- obrati padajo, hitrost pojema približno enako, ker te je že prej 99% zavirala zavora in ne motor
- prestaviš in začneš spuščati sklopko
- ker so obrati že precej padli, hitrost vozila in hitrost motorja nista usklajena - hitrost motorja se začne naglo večati, hitrost vozila začne malo hitreje pojemati
- ko se hitrosti na sklopki izenačita, gre naprej znova 99% pojemka na račun zavore
Tisto, kar je okrepljeno, si solatko razlaga kot "moč zaviranja motorja". Efekt, da motor kao zavira močneje od zavor je samo rezultat tega, da človek ne pozna zavor svojega vozila. Če zavore zavirajo z 99 enot, motor pa z 1 enoto, bodo pri takšnem zaviranju zavore zavirela z 99 enotami, motor pa s 5 enotami. Jaka stvar, če pomisliš, da na tehnično izpravnem osebnem vozilu zavore zavirajo s 104 enot že če pedal pritisneš nekaj milimetrov globje.
Torej... Kot prvo lahko enak in še večji efekt zaviranja dosežeš že s tem, da malenkost, ampak res malenkost bolj pritisneš na zavoro. Drugo je, da moraš za kakršen koli resen efekt spuščati obrate na motorju, kar pa ni ravno hiter proces. Tretje je, da imaš uporaben efekt samo v območju, ko vztrajnost vozila navija obrate na motorju - kar se konča relativno hitro. Četrto je, da s tem namesto zavor guliš sklopko (kaj je ceneje menjati - komplet vseh zavor ali sklopko?)
Če bi bila zadeva res tako oh in sploh, potem bi ljudje res zavirali tako, da bi motor preprosto ugasnili, šaltali v 1. in potem spustili sklopko (da ne bomo ravno rikverca notri mešali). Dolgoročen efekt na sklopko, menjalnik in motor naj si vsak zamisli sam.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
jype ::
Tisto izenačevanje obratov je zaviranje s sklopko in je poleg tega da je popolnoma neučinkovito tudi popolnoma neumno in sklopko temeljito uničuje.
BlueRunner ::
No, ampak to je to. To je tisti občutek, da je vozilo nenadoma "malo bolj pobremzalo". Nekateri si to razlagajo, da nenadoma zavira motor namesto zavor, kar je seveda nonsense. Motor samo malo pridoda zavoram. Ko se obrati izenačijo pa gre ta dodatek v tako majhen delež, da postane skoraj akademski.
Za golo zaviranje z motorjem pa kakšnih hudih pojemkov ni za pričakovati. Vsaj pri mojem bencinarju jih ni. Če je pa v igri še klanec, potem pa sploh konec zabave.
Je razlog, da po snegu/ledu zaviraš z doziranjem sklopke... predvsem ta, da motor ne bo tako močno zavrl, da bodo kolesa zdrsnila. Na suhem pa seveda še težje. Zavore po drugi strani s tem nimajo niti najmanjših težav.
Za golo zaviranje z motorjem pa kakšnih hudih pojemkov ni za pričakovati. Vsaj pri mojem bencinarju jih ni. Če je pa v igri še klanec, potem pa sploh konec zabave.
Je razlog, da po snegu/ledu zaviraš z doziranjem sklopke... predvsem ta, da motor ne bo tako močno zavrl, da bodo kolesa zdrsnila. Na suhem pa seveda še težje. Zavore po drugi strani s tem nimajo niti najmanjših težav.
dzinks63 ::
Zaviranje z motorjem se zgodi, ker v tistem trenutku motor ne poganja kolesa ampak kolesa poganjajo motor, zaviranje pa povzroča vakuum v motorju...
Kolesa poganjajo motor, motor pa kompresira zrak in gre energija zaviranja v zviševanje tlaka in temperature le tega. Če je 4 taktna mašina brezhibna, ima kar dober zaviralni pojemek pri odvzemu plina. Nasprotno pa dvotakte mašine imajo izjemno slab zaviralni učinek, če se kdo spomni vožnje z wartburgovim originalnim dvotaktnim motorjem, si imel občutek, kot da imaš vseskozi v leru. Zaviranje z motorjem je priporočeno pri vožnji po dolgih klancih v dolino, seveda v ustrezni prestavi. Uporablja se načelo, v kateri prestavi voziš navkreber, v tisti bi se naj spuščal v dolino, precejkrat pa še eno prestavo nižje, razen če že v hrib moraš voziti v 1. prestavi potem itak nimaš izbire in boš tudi navzdol vozil v prvi, seveda si pri takšni vožnji moraš še dodatno pomagati z zavorami, drugače pač ne gre. Mi je pa tole malo bv pisati, saj to najbrž vsak obvlada in ve za kaj se pri vsem skupaj gre, nekateri pa ne vem, ali samo namerno palijo forumaše ali pa res nimajo pojma.
ps
Kolega si je homemade naredil kompresor (200l) iz še uporabne mašine od poljskega fiata dvovaljni motor 650ccm, žene jo ene 4kW električni trofazni motor, zadeva deluje kot profesionalni kompresor, seveda ima urejeno hlajenje olja in zraka in vse potrebne filtre pri vsem skupaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()
WarpedGone ::
Mi je pa tole malo bv pisati, saj to najbrž vsak obvlada in ve za kaj se pri vsem skupaj gre, nekateri pa ne vem, ali samo namerno palijo forumaše ali pa res nimajo pojma.
Zadel si bistvo zakaj ima tale tema 67 strani in ne samo ene ali morda dveh.
Najde se jih pa tut nekaj, ki res nimajo pojma.
Zbogom in hvala za vse ribe
_Blaze_ ::
Ma ni pogoja da ti motor pomaga pri močnejšem zaviranju. Ravno obratno.
Če v določeni prestavi z zavorami zaviraš bolj kot bi z mašino če bi spustil gas potem zavore bolj trpijo, oziroma moraš toliko bolj zavore stisniti za isti efekt, saj morajo premagovati še inercijo obratov motorja in jih prisilno zniževati. Če boš pa zaviral toliko da ti zablokira kolesa si pa itak tudi motor ugasnil če nisi sklopke stisnil valda, sam to se pomoje nobenemu ne zgodi, upam.
Drugače je meni zaviranje z motorjem bolj to, da če vidiš da pred tabo kolona speljuje, spustiš gas, in potem zašaltaš dol v tako prestavo da lahko nadaljuješ s tistimi spredaj. Da bom pa iz 80 ali več z mašino zmanjševal na toliko da se lahko ustavim ali podobno se mi pa zdi neumnost, ker raje malo pogulim bremze kakor pa navijam mašino in drgnem sklopko. Še posebej ko marsikdo ne ujema vrtljajev da mu avto cuka uničuje predvsem to dvoje. Ali pa na klancu, tam daš v eno primerno prestavo, če je pa klanec prehud pa pač pomagaš z bremzo, vsekakor pa ne bom pustil motorja zavirati pri 5000 obratih, kakor sem enega zasledil.
Drugače mi je pri solatkotu fajn da tako zagovarja svoje stališče, se vidi da ima veliko kilometrov. Ampak dec, meniš da tako dobro reagiraš v kriznih primerih, mogoče pa le ni bila tako krizno in bi se dalo odreagirati bolje. To da pa mečeš iz 5 v 3 kot za šalo pri meni ravno ne potrjuje tvoje izkušenosti, pač pa da si si naredil svoj sistem vožnje, tako kot vsak in ga pač zagovarjaš, ker je tvoj, ampak to ne pomeni da je najboljši. Valda pa se zavedaš da ne moraš zagovarjati svojega stališča in hkrati trditi da se ti z šaltanjem na avtocesti prej ustaviš kot jaz zgolj na bremzi. To žal ne gre.
Če v določeni prestavi z zavorami zaviraš bolj kot bi z mašino če bi spustil gas potem zavore bolj trpijo, oziroma moraš toliko bolj zavore stisniti za isti efekt, saj morajo premagovati še inercijo obratov motorja in jih prisilno zniževati. Če boš pa zaviral toliko da ti zablokira kolesa si pa itak tudi motor ugasnil če nisi sklopke stisnil valda, sam to se pomoje nobenemu ne zgodi, upam.
Drugače je meni zaviranje z motorjem bolj to, da če vidiš da pred tabo kolona speljuje, spustiš gas, in potem zašaltaš dol v tako prestavo da lahko nadaljuješ s tistimi spredaj. Da bom pa iz 80 ali več z mašino zmanjševal na toliko da se lahko ustavim ali podobno se mi pa zdi neumnost, ker raje malo pogulim bremze kakor pa navijam mašino in drgnem sklopko. Še posebej ko marsikdo ne ujema vrtljajev da mu avto cuka uničuje predvsem to dvoje. Ali pa na klancu, tam daš v eno primerno prestavo, če je pa klanec prehud pa pač pomagaš z bremzo, vsekakor pa ne bom pustil motorja zavirati pri 5000 obratih, kakor sem enega zasledil.
Drugače mi je pri solatkotu fajn da tako zagovarja svoje stališče, se vidi da ima veliko kilometrov. Ampak dec, meniš da tako dobro reagiraš v kriznih primerih, mogoče pa le ni bila tako krizno in bi se dalo odreagirati bolje. To da pa mečeš iz 5 v 3 kot za šalo pri meni ravno ne potrjuje tvoje izkušenosti, pač pa da si si naredil svoj sistem vožnje, tako kot vsak in ga pač zagovarjaš, ker je tvoj, ampak to ne pomeni da je najboljši. Valda pa se zavedaš da ne moraš zagovarjati svojega stališča in hkrati trditi da se ti z šaltanjem na avtocesti prej ustaviš kot jaz zgolj na bremzi. To žal ne gre.
Gray_Warden ::
blaze, ne strinjam se s tabo. To da zagovarja svoje stališče ne potrjuje da ima veliko km za seboj. Potrjuje le da problema ni sposoben videti iz drugega zornega kota in misli da je pravilno izključno le njegovo mnenje in njegov način odzivanja na določene dogodke. Kdorkoli misli drugače je po njegovem mnenju mlečnozob otrok brez izkušenj.
drugače povedano, to je nekako tipičen odnos starih ljudi do mladih ljudi. Vedno so povsem prepričani da imajo oni prav ker so pač starejši in naj bi bili po njihovem mnenju bolj izkušeni.
drugače povedano, to je nekako tipičen odnos starih ljudi do mladih ljudi. Vedno so povsem prepričani da imajo oni prav ker so pač starejši in naj bi bili po njihovem mnenju bolj izkušeni.
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
kapitan ::
BigWhale ::
BigWhale ::
Sicer pa, danes sem na prazni avtocesti 'testiral' prestavljanje iz pete v tretjo pri 100km/h. Na moji ubogi Xsari, ob hitrem prestavljanju in hitrem spuscanju sklopke, masina rahlo zavije in stevilo vrtljajev motorja naraste, celoten avto cukne in hitrost pade za kakih 7 km/h. Vse skupaj v kaksni sekundi. Ce naredim to pocasneje in sklopko popustim bolj pocasi, potem hitrost pade za kaksne 4km/h. Vse skupaj v kaksnih treh sekundah.
Ce zmerno pritisnem na zavoro, potem mi hitrost pade za par deset kilometrov v treh sekundah. Na polno nisem testiral.
Bi prosil solatkota, da mi obrazlozi tole, kako njemu pade hitrost za 20-30km/h in kaj delam narobe.
Aja, pri 130km/h mi na kraj pameti ne pade, da bi brez zaviranja metal iz pete v tretjo.
PS: Ce se kdo javi, da mi gre za kamermana, lahko celo stvar posnamevo. Digitalni stevec in menjalnik sta na sredini dashboarda in se oboje dobi v kader.
Ce zmerno pritisnem na zavoro, potem mi hitrost pade za par deset kilometrov v treh sekundah. Na polno nisem testiral.
Bi prosil solatkota, da mi obrazlozi tole, kako njemu pade hitrost za 20-30km/h in kaj delam narobe.
Aja, pri 130km/h mi na kraj pameti ne pade, da bi brez zaviranja metal iz pete v tretjo.
PS: Ce se kdo javi, da mi gre za kamermana, lahko celo stvar posnamevo. Digitalni stevec in menjalnik sta na sredini dashboarda in se oboje dobi v kader.
Rešpetlin ::
BW, katera Xsara? Pri Xsari Picasso (1.6 HDi, 92 KM) sploh odpade solatkovo šaltanje v 3. pri 130 km/h... menjalnik tega fizično ne omogoča oz. bi šla mašina zugrunt.
jype ::
Danes sem pa srečal divjaka, ki se me je potrudil namerno považat, verjetno ker sem po cesti (pravilno, po desnem robu) vozil tako hitro, kot je omejitev za avtomobile (30).
No, k sreči je vozil dinamično, tako da se je že od daleč slišalo, da je z njim nekaj narobe, posledično pa sem imel dovolj časa odskočiti na pločnik. Danes sem tudi prvič videl, kako je videti počeno lito platišče. Še sreča, da je pri nas prepovedano nositi orožje, ker če bi ga imel pri sebi, bi tedaj streljal (v samoobrambi, se razume).
No, k sreči je vozil dinamično, tako da se je že od daleč slišalo, da je z njim nekaj narobe, posledično pa sem imel dovolj časa odskočiti na pločnik. Danes sem tudi prvič videl, kako je videti počeno lito platišče. Še sreča, da je pri nas prepovedano nositi orožje, ker če bi ga imel pri sebi, bi tedaj streljal (v samoobrambi, se razume).
Gray_Warden ::
danes sem se vozil izven naselja in na križišču pred neko vasjo so sredi ceste stali 4 kolesarji ki so se na nek čuden način hoteli slikat pred tablo ki označuje naselje (očitno so hotel imet dokaz da so prikolesarili do tja). Najrajši bi šel po kuglo za bowlanje in bi ciljal tiste keglje sredi ceste saj so dejansko _stali_ sredi ceste s kolesi v rokah. Kultura večine kolesarjev je na dnu. Kakor sem že omenjal, ne znajo poskrbeti za svojo varnost.
V tvojem primeru, jype, pa verjamem da si znorel. Eni pač ne znajo počakat in varno obvozit kolesarja....
V tvojem primeru, jype, pa verjamem da si znorel. Eni pač ne znajo počakat in varno obvozit kolesarja....
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
jype ::
Nisem znorel, samo zdelo se mi je, da se moram braniti, pa nisem imel dveh ton pleha s seboj.
Gray_Warden ::
aaaa, sem mislil da si platišče na kolesu zvil ko si zapeljal na robnik...
Why so serious?
jype ::
Ne, voznik avtomobila je zlomil platišče, ko je med prehitevanjem (nasproti ni bilo nikogar) preko ležečih hitrostnih ovir v coni 30 sunkovito zavil proti meni in zadel ob robnik. Če bi bil na mestni kripi, bi padel (tako pa sem lahko s kolesom vred odskočil). Ker sem policiste poklical šele z varne razdalje (voznik ni bil ravno tih ali redkobeseden) so rekli, da bodo težko ukrepali, če pa bodo našli poškodovan avtomobil, ki se je potem počasneje odpeljal s kraja nesreče, pa voznika lahko ovadijo le pobega s kraja nesreče.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
BlaY0 ::
Danes sem pa srečal divjaka, ki se me je potrudil namerno považat, verjetno ker sem po cesti (pravilno, po desnem robu) vozil tako hitro, kot je omejitev za avtomobile (30).
No, k sreči je vozil dinamično, tako da se je že od daleč slišalo, da je z njim nekaj narobe, posledično pa sem imel dovolj časa odskočiti na pločnik. Danes sem tudi prvič videl, kako je videti počeno lito platišče. Še sreča, da je pri nas prepovedano nositi orožje, ker če bi ga imel pri sebi, bi tedaj streljal (v samoobrambi, se razume).
Heh, me je spomnilo na primer Vili Resnik, ko ga je avtomobilist izsilil, Vili mu je vžgal po haubi, voznik je izstopil in Vili ga je lepo na peso ruknil. Na sodišču se je voznik branil, češ da ga je Vili lovil po parkirišču in se je moral zateči v štacuno ter prosit za "azil"
BigWhale ::
Sedaj sem sprobal se z eno Skodo 1.9TDI. Prestavljanje iz cetrte v drugo pri 60km/h. Avto cukne, obrati narastejo iz 1500 na 3000 in to je to. Hitrost pa ostane prakticno ista. Hehe.
Utk ::
Z motorjem SE zavira, ampak samo ko ti je bolj al manj vseeno za koliko se bo zmanjšala hitrost.
BlaY0 ::
dzinks63 ::
Imam oba avtomobila doma, bencin in dizel in obadva zavirata z motorjem, če umaknem nogo s pedala za plin, dizel celo bolj.
solatko ::
Kje pa sem napisal, da se zavira samo z motorjem. Dejte, če se že grete neke pametne riti, vsaj poste z navodili preberite pazljivo
Hitrost - 100km/h
brzina 5. ali 6.
prestavimo eno ali dve nižje, hkrati, rahlo zaviramo, da obrate ne dvigne v višave. Poizkusite in poročajte. Obrati ne smejo it gor več kot 200 - 300, zavira pa se rahlo, kot takrat, ko v 5. normalno zmanjšujete hitrost.
Pri tem manevru gre predvsem zato, da ga osvojimo v podzavest, saj se potem ob vsaki nenormalni situaciji na cesti, mehanizem zaviranja, oziroma zmanjševanja hitrosti, odvija praktično avtomatične in odpade čas, ki je potreben za normalno reakcijo zaviranja.
Za zaviranje v sili, morajo vedno dati komando možgani in ker ta manever ne more bit natreniran, rabi povprečen voznik vsaj 1,5-2s, da nogo sploh prestavi iz gasa na zavoro, to pa so tiste sekunde, ki po navadi zmanjkajo.
Hitrost - 100km/h
brzina 5. ali 6.
prestavimo eno ali dve nižje, hkrati, rahlo zaviramo, da obrate ne dvigne v višave. Poizkusite in poročajte. Obrati ne smejo it gor več kot 200 - 300, zavira pa se rahlo, kot takrat, ko v 5. normalno zmanjšujete hitrost.
Pri tem manevru gre predvsem zato, da ga osvojimo v podzavest, saj se potem ob vsaki nenormalni situaciji na cesti, mehanizem zaviranja, oziroma zmanjševanja hitrosti, odvija praktično avtomatične in odpade čas, ki je potreben za normalno reakcijo zaviranja.
Za zaviranje v sili, morajo vedno dati komando možgani in ker ta manever ne more bit natreniran, rabi povprečen voznik vsaj 1,5-2s, da nogo sploh prestavi iz gasa na zavoro, to pa so tiste sekunde, ki po navadi zmanjkajo.
Delo krepa človeka
Zgodovina sprememb…
- spremenil: solatko ()
Gray_Warden ::
ti pa predlagaš da medtem ko bi rad čimprej ustavil vozilo še meče v nižjo prestavo (medtem ko kolesa že blokirajo ker je na cesto padla skala recimo).
jap, s tem manevrom boš res pridobil na stotinkah. ali pa tudi ne.
avto se ne bo ustavil hitreje kakorkol obrneš. Ko se zavira v sili se pohodi zavoro in šele nato dela karkoli drugega. Če je voznik dober pa se bo oviri izognil nekako takole:
vendar kakor vidiš je tip instantno pohodil zavoro in medtem prestavil v nižjo prestavo dokler ni videl da se lahko umakne na levo. Ko se je naredil prostor pa je hitro obrnil volan in pohodil gas da se je umaknil tovornjaku. Tako se boriš za metre ki ti lahko rešijo življenje.
jap, s tem manevrom boš res pridobil na stotinkah. ali pa tudi ne.
avto se ne bo ustavil hitreje kakorkol obrneš. Ko se zavira v sili se pohodi zavoro in šele nato dela karkoli drugega. Če je voznik dober pa se bo oviri izognil nekako takole:
vendar kakor vidiš je tip instantno pohodil zavoro in medtem prestavil v nižjo prestavo dokler ni videl da se lahko umakne na levo. Ko se je naredil prostor pa je hitro obrnil volan in pohodil gas da se je umaknil tovornjaku. Tako se boriš za metre ki ti lahko rešijo življenje.
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
BlaY0 ::
Imam oba avtomobila doma, bencin in dizel in obadva zavirata z motorjem, če umaknem nogo s pedala za plin, dizel celo bolj.
Super! Svaka čast! Car si
Aja, manjka ti še en hibrid in en električni avto pa bo zbirka popolna...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
BigWhale ::
Kje pa sem napisal, da se zavira samo z motorjem. Dejte, če se že grete neke pametne riti, vsaj poste z navodili preberite pazljivo
Samo, da te spomnim kaj si napisal...
Že samo šaltanje v nižjo brzino, brez dodanega gasa, zmanjša hitrost za cca 30km/h, če pa še malo zavirate, pa je to zmanjšanje med 50 in 60km/h.
_Blaze_ ::
Pri tem manevru gre predvsem zato, da ga osvojimo v podzavest, saj se potem ob vsaki nenormalni situaciji na cesti, mehanizem zaviranja, oziroma zmanjševanja hitrosti, odvija praktično avtomatične in odpade čas, ki je potreben za normalno reakcijo zaviranja.
Za zaviranje v sili, morajo vedno dati komando možgani in ker ta manever ne more bit natreniran, rabi povprečen voznik vsaj 1,5-2s, da nogo sploh prestavi iz gasa na zavoro, to pa so tiste sekunde, ki po navadi zmanjkajo.
Tole se trudim razumeti. Saj govoriš o normalnem zmanjševanju hitrosti zaradi nekih razmer na cesti, mar ne? Pa saj to vsi počnemo menda, razen izjem. Izgleda da miselni proces ostalih voznikov vidiš takole: peljem 4, 70, 100 metrov naprej gre pešec čez rdečo, nič šaltanja, škriiip. Medtem ko si ti instant v 2, zmanjšal na 30 in nisi rabil misliti o bremzi in vse je bilo lepo. Zaviranje v sili mislim da doživimo precej redko, pri tebi pa je vedno v ospredju pri drugih. Občutek imam kot da nasploh ne maraš preveč bremze, ampak tukaj ni pravega načina ker nas je 100 vrst ljudi in vsak dela to po svoje. V končni fazi je pa tko da če znaš vozit znaš, če ne ne. Na cesti so pa oboji. Pa volan se drži 15 do treh, ne 10 do dveh.
dzinks63 ::
Že samo šaltanje v nižjo brzino, brez dodanega gasa, zmanjša hitrost za cca 30km/h, če pa še malo zavirate, pa je to zmanjšanje med 50 in 60km/h.
To vsekakor drži, drugo je pa kako htro se to zgodi, neko extremno zaviranje ni, je pa dobrodošlo, da to storiš ravno prav daleč pred naseljem in imaš potem poglihano hitrost.
Gray_Warden ::
ja. drži če UPOČASNJUJEŠ pred naseljem ali kakšno kolono, semaforjem ali biločem. Nikakor pa ne pomaga pri zaviranju v sili. Ko zaviraš v sili pohodiš zavoro in pika.
solatko pa trdi da uporaba menjalnika in zavore zmanjša zavorno pot kar vsekakor ne drži.
solatko pa trdi da uporaba menjalnika in zavore zmanjša zavorno pot kar vsekakor ne drži.
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
BlueRunner ::
Za zaviranje v sili, morajo vedno dati komando možgani in ker ta manever ne more bit natreniran, rabi povprečen voznik vsaj 1,5-2s, da nogo sploh prestavi iz gasa na zavoro, to pa so tiste sekunde, ki po navadi zmanjkajo.
Solatko checks in, logic checks out.
Zaviranje v sili je bistven manever, ki se ga lahko natrenira.
Povprečen odzivni čas je 1s.
Sekund zmanjka, če voznik nima varnostne razdalje oziroma počne orto bedarije (prehitevanje brez zadostne vidiljivost, prehitra vožnja glede na okoliščine, ukvarjanje s stomiljontavžnt drugimi stvarmi, telefoniranje, ...)
solatko ::
BlueRunner - zaviranja v sili, se nikakor ne da natrenirati, saj boš potem zaviral na polno ob vsakem malo bolj čudnem dogodku pred teboj.
Povprečen voznik, nikoli ne reagira v 1s, saj se jih večina ukvarja z vsem drugim, samo s spremljanjem vožnje ne.
Če bi vaše trditve držale, ne bi bilo vsak dan toliko naletov in nesreč na naših cestah. Pri 2mio prevoženih km, mi niti enkrat ni bilo potrebno zavirati na polno, kritičnih situacij ničkoliko.
Ko boste imeli avto zavarovan samo obvezno, brez kaska, potem boste postali vozniki, ki zaupate sami sebi, do takrat, ste pa samo v svojih glavah oh in sploh.
Ko veš kaj počneš, zaradi tebe ne more pokat.
Povprečen voznik, nikoli ne reagira v 1s, saj se jih večina ukvarja z vsem drugim, samo s spremljanjem vožnje ne.
Če bi vaše trditve držale, ne bi bilo vsak dan toliko naletov in nesreč na naših cestah. Pri 2mio prevoženih km, mi niti enkrat ni bilo potrebno zavirati na polno, kritičnih situacij ničkoliko.
Ko boste imeli avto zavarovan samo obvezno, brez kaska, potem boste postali vozniki, ki zaupate sami sebi, do takrat, ste pa samo v svojih glavah oh in sploh.
Ko veš kaj počneš, zaradi tebe ne more pokat.
Delo krepa človeka
šernk ::
reakcijski čas 1 sec je ko pričakuješ da boš moral zavreti v sili, torej v primeru ko ti nekdo požmiga, da je nekaj za ovinkom, takrat boš imel 1 sec, drugače pa nikakor ne boš prišel blizu le te, bolj se giblje okoli 1,5 sec.
1 sec izgleda ogromno, vendar ko vključiš štoparico je to izredno malo časa.
1 sec izgleda ogromno, vendar ko vključiš štoparico je to izredno malo časa.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
solatko ::
Poglejte si reakcijski čas, pri speljevanju, ko se prižge zelena, taki časi so v kritičnih situacijah. S tem, da pričakujejo zeleno luč, kočljivih situacij pa ne in predno naštudirajo, kaj je za naredit, po navadi že poka.
Delo krepa človeka
Gray_Warden ::
solatko
če veš kolikšen je reakcijski čas pač prilagodiš varnostno razdaljo. Če tega nisi psosoben narediti pa vrni izpit za avto. S prilagojeno varnostno razdaljo zaviranje v sili odpade. Kako veš kolikšno varnostno razdaljo rabiš pa narediš tako da ne kakšni zapuščeni ravni cesti sprobaš kako hitro se avto ustavi.
Druga reč pa je če pripelješ skozi ovinek in na cesti vidiš skalo. Takrat pomaga le če avtomatsko začneš zavirat in obračat volan da bi se izognil oviri brez da bi premišljeval. Če boš začel premišljevat kako bi se rešil, boš končal v skali. V tem primeru moraš dejansko tudi takoj dati v nižjo prestavo zato da avto lažje nadzoruješ če ti pri izogibanju oviri začne drseti.
Kako se tega navaditi? Zapuščeno zasneženo parkirišče. Postaviš par kegljev in se jim poizkušaš na nek način izogibat, ustaviti pred njimi.....
Namesto zasneženega je mogoče uporabno tudi mokro parkirišče vendar je problem v tem da je asfalt na parkiriščih ponavadi dokaj slabo drseč pri hitrostih do 50 km/h in se veliko pač ne navadiš...
Semaforja ne omenjaj saj točno veš da takrat vsi dajo iz prestave in zategnejo ročno. Ko zasveti zelena pa popustijo ročno, dajo v 1. prestavo in speljejo. Zelena na semaforju ne pomeni da moraš pohodit gas in kot voznik formule zapustiti semafor.
če veš kolikšen je reakcijski čas pač prilagodiš varnostno razdaljo. Če tega nisi psosoben narediti pa vrni izpit za avto. S prilagojeno varnostno razdaljo zaviranje v sili odpade. Kako veš kolikšno varnostno razdaljo rabiš pa narediš tako da ne kakšni zapuščeni ravni cesti sprobaš kako hitro se avto ustavi.
Druga reč pa je če pripelješ skozi ovinek in na cesti vidiš skalo. Takrat pomaga le če avtomatsko začneš zavirat in obračat volan da bi se izognil oviri brez da bi premišljeval. Če boš začel premišljevat kako bi se rešil, boš končal v skali. V tem primeru moraš dejansko tudi takoj dati v nižjo prestavo zato da avto lažje nadzoruješ če ti pri izogibanju oviri začne drseti.
Kako se tega navaditi? Zapuščeno zasneženo parkirišče. Postaviš par kegljev in se jim poizkušaš na nek način izogibat, ustaviti pred njimi.....
Namesto zasneženega je mogoče uporabno tudi mokro parkirišče vendar je problem v tem da je asfalt na parkiriščih ponavadi dokaj slabo drseč pri hitrostih do 50 km/h in se veliko pač ne navadiš...
Semaforja ne omenjaj saj točno veš da takrat vsi dajo iz prestave in zategnejo ročno. Ko zasveti zelena pa popustijo ročno, dajo v 1. prestavo in speljejo. Zelena na semaforju ne pomeni da moraš pohodit gas in kot voznik formule zapustiti semafor.
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
BigWhale ::
Ko boste imeli avto zavarovan samo obvezno, brez kaska, potem boste postali vozniki, ki zaupate sami sebi, do takrat, ste pa samo v svojih glavah oh in sploh.
A mislis, da mas sam ti avto, ki ni kasko zavarovan? Hehe. Aja, na tole si pozabil odgovoriti:
Kje pa sem napisal, da se zavira samo z motorjem. Dejte, če se že grete neke pametne riti, vsaj poste z navodili preberite pazljivo
Samo, da te spomnim kaj si napisal...
Že samo šaltanje v nižjo brzino, brez dodanega gasa, zmanjša hitrost za cca 30km/h, če pa še malo zavirate, pa je to zmanjšanje med 50 in 60km/h.
Ce si ze tko dober, bi vseeno prosil, da nam razlozis kako je sedaj to z zaviranjem. A kr saltas dol brez zaviranja al zaviras pa hkrati dol saltas?
Gray_Warden ::
šalta dol in zavira.
jaz šaltam dol, zaviram in ob tem poslušam Adija Smolarja ki poje da vse dela zelo počas. Ta pesem je tako počasna da upočasni tudi moj avto..če ne verjamete pač preizkusite pa boste vidl da res deluje! oh wait...mogoče pa upočasnjujem zaradi uporabe zavor. Joj kako sem trapast.
jaz šaltam dol, zaviram in ob tem poslušam Adija Smolarja ki poje da vse dela zelo počas. Ta pesem je tako počasna da upočasni tudi moj avto..če ne verjamete pač preizkusite pa boste vidl da res deluje! oh wait...mogoče pa upočasnjujem zaradi uporabe zavor. Joj kako sem trapast.
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
BlueRunner ::
Za zaviranje poskusi raje "For What It's Worth, Buffalo Springfield".
We better stop, children, what's that sound?
Everybody look what's going down.
We better stop, children, what's that sound?
Everybody look what's going down.
solatko ::
Gray_Warden - Sem že nekajkrat napisal, da vozim pač s tako varnostno, da mi do sedaj še ni bilo potrebno zavirati na polno. Za moje treninge ne skrbi, imam idealen prostor, ki je ob vikendih brez vozil, je pa mešana podlaga, full gladek asfalt, malo grobega in makedam, tako da lahko preizkušam v skoraj vseh pogojih, kadar me prime, da bi šel malo obnovit vaje.
Ko se prižge zelena, naj bi hitro speljal in čim prej dosegel hitrost omejitve, seveda je to pri nas utopično pričakovati. Govorim o času, da vozniki pred semaforjem sploh reagirajo - 2-3 sekunde je nekje povprečen čas, da se prvi premakne in skoraj 2 sekundi, da se premakne naslednji in to so reakcijski časi, ki jih pač dosega večina voznikov, ko zadevo zaznajo in reagirajo. Poslušaj čez dan radio in boš slišal, koliko odsekov je zaprtih ali promet oviran, zaradi prometnih nesreč, večinoma lažjih.
Noben dober voznik ne rabi kaska, saj je to zavarovanje namenjeno v prvi vrsti za lastne neumnosti, ki pa jih jaz in ostali dobri vozniki, ne počnemo. To je približno tako, kot plačevanje kazni, če voziš kolikor toliko po predpisih (čeprav so precej neživljenski), te višina kazni ne briga.
V normalnem prometu, me še niso nikoli ustavili, ker sem vozil (skoraj vedno) omejitev +5, sedaj pa se bomo v conah 30 pač prilagodili in vozili točno 30.
Ko se prižge zelena, naj bi hitro speljal in čim prej dosegel hitrost omejitve, seveda je to pri nas utopično pričakovati. Govorim o času, da vozniki pred semaforjem sploh reagirajo - 2-3 sekunde je nekje povprečen čas, da se prvi premakne in skoraj 2 sekundi, da se premakne naslednji in to so reakcijski časi, ki jih pač dosega večina voznikov, ko zadevo zaznajo in reagirajo. Poslušaj čez dan radio in boš slišal, koliko odsekov je zaprtih ali promet oviran, zaradi prometnih nesreč, večinoma lažjih.
Noben dober voznik ne rabi kaska, saj je to zavarovanje namenjeno v prvi vrsti za lastne neumnosti, ki pa jih jaz in ostali dobri vozniki, ne počnemo. To je približno tako, kot plačevanje kazni, če voziš kolikor toliko po predpisih (čeprav so precej neživljenski), te višina kazni ne briga.
V normalnem prometu, me še niso nikoli ustavili, ker sem vozil (skoraj vedno) omejitev +5, sedaj pa se bomo v conah 30 pač prilagodili in vozili točno 30.
Delo krepa človeka
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prehitevanje kolone (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 24524 (20914) | facepalm |
⊘ | Počasni vozniki (strani: 1 2 3 4 … 33 34 35 36 )Oddelek: Na cesti | 271990 (243021) | dzinks63 |
⊘ | Omejitve hitrosti za motoriste (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 34675 (28903) | bluefish |
» | Posnetek prometne nesreče - Pravilna reakcija? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 17836 (14236) | solatko |