» »

Intel Core 2 Extreme QX6700 (quadcore Kentsfield)

Intel Core 2 Extreme QX6700 (quadcore Kentsfield)

Intel Core 2 Extreme QX6700

vir: AnandTech
Slo-Tech - Intel je letos spomladi množice očaral z novimi procesorji iz družine Core 2 Duo. Prav te dni so denimo na 3DCenter, pokazali, da AMD-jev dvojedrnik v popularnih igrah za doseganje istih rezultatov potrebuje dobrih 30% višjo hitrost! Intel, navdušen nad uspehom Core 2 Duo procesorjev, na srečo ni zaspal in danes tudi uradno predstavil novo lepljenko, štirijedrnika z imenom Kentsfield.

Tehnično gledano gre za dve (dvojedrni) jedri na enem podnožju. Na zunaj se procesor ne razlikuje od tistega, v katerem tiktaka samo Conroe. Tak pristop Intelu omogoča, da se lahko še v zaključnih fazah proizvodnje odloči, ali bo splavil dvo- ali štirijedrnika. Imajo pa zaradi tega vsa jedra enako hitrost. Za primerjavo, AMD je za jedro Barcelona napovedal, da bodo lahko jedra tiktakala pri različnih frekvencah. Ta podatek je seveda zelo pomemben pri zadnje čase zelo aktualni porabi mlinčkov. Po podatkih na Techreport, v celoten! sistem z QX6700 v drobovju porabi 135 W (še vedno manj kot zloglasna družina Pentium D 9xx), pod obremenitvijo pa 233 W (Athlon FX 62 samo 3 W manj).



Več jeder pa nam seveda nič ne pomaga, če ni aplikacij, ki bi vsa jedra znala izkoriščati. Microsoft napoveduje, da bo Vista vsekakor bolje delovala na večjedrnih procesorjih, celo Office 2007 naj bila večnitna aplikacija.

Kaj pa igre? Pred časom smo izdatno poročali o prihajajoči igri Alan Wake, ki naj bi dodobra izkoristila vsa jedra. Tudi težko pričakovani Unreal Tournament 2007 naj bi podpiral, beri hitreje deloval, na več jedrih. V tem trenutku se UT 2k7 naslanja na dve glavni niti (ena za igranje, druga za rendriranje), pogon pa omogoča, da se računanje npr. fizike preseli na zunanjo enoto (AgeiaX). V prihodnje kani Epic, po besedah Tima Sweeneya, zapreči tudi ostala jedra, oziroma pričakujejo, da bodo lahko izkoristili toliko jeder, kolikor jih bosta Intel in AMD dostavila.

In še k rezultatom in zmogljivosti novinca. Dodatna računska moč štirih jeder se pozna pri 3DS Max (zelo), Xmpeg in WM Encoder. Igre, ki bi znale izkoristiti vsa jedra, žal še ni. Če želite najboljše rezultate, je pomembna samo frekvenca, v večini testov namreč prednjači do včerajšnji Intelov zastavonoša, X6800.

Na Anandtechu so poleg običajnih grafov (z razširjenimi arabskimi številkami) izračunali tudi zmogljivost na vat za vrsto aplikacij in pri tem seveda ugotovili, da več jeder pomeni večjo učinkovitost, če je na voljo aplikacija, ki več jeder tudi izkorišča (QuickTime in iTunes sem recimo ne sodita, zelo pa od več jeder pridobi 3DS Max).

Če vas tišči denarnica s pritiskom 999 dolarjev, kaj torej izbrati? Ne glede na slabe rezultate v igrah, se procesor vedno da naviti (brez težav in s priloženim hladilnikom zmore QX6700 približno 3.4 GHz), jeder mu pa ne boste mogli dodati.

11 komentarjev

Daniel ::

Kdaj torej lahko pričakujemo pocenitev Conroe procesorjev pri nas? (E6600) :D

lukanium ::

Podoben test so naredili tudi na X-bit labs.
When a person can no longer laugh at himself,
it is time for others to laugh at him. [Thomas Szasz]

Yohan del Sud ::

Mi lahko en po kmečko razloži zakaj 3dsmaxi in adobi lepo izkoriščajo večjedernike, špili, offici in celo winsi pa ne?
www.strancar.com

ciki57 ::

Mi lahko en po kmečko razloži zakaj 3dsmaxi in adobi lepo izkoriščajo večjedernike, špili, offici in celo winsi pa ne?

Kar se winsov tiče, podpirajo večjedrnike: če hkrati poganjaš 4 programe bo vsak tekel na svojem jedru. :)

Drugače pa sta dva problema:
- Pisati programe, ki izkoriščajo paralelnost je težko.
- Nekaterih algoritmov ni mogoče paralerizirati - morajo se izvajati zaporedno, korak za korakom, na enem jedru. Pri takih problemih večjedrni procesorji nič ne pomagajo (in nikoli ne bodo)

Jux ::

uiber zmaga! Mojemu bratu se že cedijo sline po quadcoru. 3DS max Junkkkiie bo končno prišel na svoj račun.
web&blog&etc: http://lukabirsa.com

simnov ::

ampak meni se zdi da tudi če aplikacija ne podpira dvojedrnost oziroma štiri vseno deluje bolje na štirijedernemkot pa na enojedrnem

Looooooka ::

nobene razlike ni.
multithreaded aplikacijo mors nardit pol se pa pozna.
v bistvu hvala bogu da bojo zdej vecjedrni procesorji pocas standard...bo se tko glup program lahko zlo na easy na novo napisan pa zacel multithreading uporablat.

PaX_MaN ::

@Yohan Del Sud: zakon o paralelizaciji algoritmov - Amdahlov zakon

Matako ::

Mi lahko en po kmečko razloži zakaj 3dsmaxi in adobi lepo izkoriščajo večjedernike, špili, offici in celo winsi pa ne?


Windowsi že tako kot je kar dosti profitirajo od večjedrnih procesorjev.

Fora je v tem, da če imaš več procesov ali niti lahko različne procese/niti tečejo na različnih jedrih hkrati. Ampak res hkrati. Če pogledaš npr. na seznam procesov v Windows Task Manager opaziš, da je potencialno tukaj posla še za 4-jedrne procesorje čez glavo!

Se pravi tudi če tvoj stari program na Winsih ni napisan, da teče v večih nitih bo *posredno* profitiral, ker bo ostalo več procesorskega časa, če je pa še napisan da teče v večih nitih, je pa sploh čista zmaga, ker jih lahko OS razmeče po različnih jedrih in se stvari res dogajajo vzporedno.

Mimogrede, da ne bo nesporazuma - ni potrebno nobeno dodatno delo pri pisanju programa za tak sistem - enostavno moraš imeti več niti in to je to. Tvoj programu ni treba vedeti, na koliko jedernem procesorju teče.

Zdaj, obstajajo aplikacije ki so naravno nagnjene k večnitnemu procesiranju. Recimo kak web server oz. serverji na splošno ponavadi vsako novo klient povezavo štarta v novem procesu-niti.

Igre so tradicionalno pisane kot en proces ni pa razloga zakaj recimo ne bi del procesiranja, recimo kak AI itd. odložil v ločen proces/nit.

Je pa tako da je tako programiranje ponavadi malo bolj tricky, ker je treba paziti na sihronizacijo in dostop do podatkov - samo to je bilo vedno tako, na 1 jedru ali n - fora je bila edino ta, da na navadnem 1-jedernem procesorju nisi nič kaj dosti profitiral pri poslih, ki se dogajajo v eni tipični igri.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

Spc ::

hmm.
4 core-i.
Kak pa vsak core komunicira med sabo/ in north bridge-om ?


Zanimivo, da celotnemu PCI setu dajo samo 133MB/s (33MHz ,32bit)
 

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: kuglvinkl ()

Looooooka ::

bogve kaj bojo zdej se proizvajalci graficnih chipov izuml...oz kaj bosta ati pa amd napovedala...zajebala in bo pol nvidiji ratal =)


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

koliko jedrni procesor kupiti

Oddelek: Kaj kupiti
263501 (2890) Steinkauz
»

Intel E6600 vs. Q6600 (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Strojna oprema
1349152 (5908) MEDENA
»

Intel E6750 ali E6600?? (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
515233 (3784) joker16_7
»

AMD trdi, da bo jedro K8L tudi do 40 odstotkov hitrejše od Intelovega štirijedrnika

Oddelek: Novice / Procesorji
464769 (2807) Matevžk
»

Test procesorja Intel Core 2 Extreme QX6700

Oddelek: Strojna oprema
171472 (1209) tiborrr

Več podobnih tem