» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
502 / 1222
»»

WarpedGone ::

Kaj ko bi si prebral kaj je market cap in kaj je revenue stream?
Če bi bil ti tega sposoben, bi to že razumel.

Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Market cap lahko hitrej gre kot pride. Pet najvecjih (Apple, Google, Facebook, ...) je v prejsnjem mescu zgubilo skoraj tolk kot je vrednih deset Tesel. Zadnje par dni je pa Facebook izgubil vec kot za dve Tesli.

xxxul ::

Ce si tesla investitor je market cap najbolj pomemben >:D

Nikec3 ::



Video je vreden ogleda. Če ne drugega zaradi odlične kinematografije. :)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

https://www.bloomberg.com/news/articles...

A KPMG survey last year found most senior automotive executives believe battery-powered cars will ultimately fail, with hydrogen offering the true breakthrough for electric mobility. That's what Japan is banking on--Toyota Motor Corp. is making a big bet it will triumph over batteries.

Of the almost 1,000 officials polled by the Dutch advisory, some 78 percent said hydrogen cars will prevail because their tanks can be filled in minutes, making recharging times of 25-45 minutes for battery options "seem unreasonable."

In ti ljudje so plačani milijone, da vodijo firme?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

VaeVictis ::

Nikec3 je izjavil:

https://www.bloomberg.com/news/articles...

A KPMG survey last year found most senior automotive executives believe battery-powered cars will ultimately fail, with hydrogen offering the true breakthrough for electric mobility. That's what Japan is banking on--Toyota Motor Corp. is making a big bet it will triumph over batteries.

Of the almost 1,000 officials polled by the Dutch advisory, some 78 percent said hydrogen cars will prevail because their tanks can be filled in minutes, making recharging times of 25-45 minutes for battery options "seem unreasonable."

In ti ljudje so plačani milijone, da vodijo firme?


Zakaj te to moti?

Pač stavijo na neko tehnologijo, ki je najbližje trenutni tehnologiji.

EV tehnologija se bo morala še izkazati, da je boljša, čeprav nam nekateri to razlagajo, daj je že res...

Morda trenunto izgleda EV boljša tehnologija, kdo bo pa na dolgi rok zmagal je pa odlično vprašanje.

Morda EV, morda Vodik, morda celo nekaj tretjega...

Nikec3 ::

Vodik ne bo nikoli imel izkoristka na nivoju EV, hkrati pa so pomanjkljivosti EV-jev z vsakim letom manjše.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

Nikec3 je izjavil:

https://www.bloomberg.com/news/articles...

A KPMG survey last year found most senior automotive executives believe battery-powered cars will ultimately fail, with hydrogen offering the true breakthrough for electric mobility. That's what Japan is banking on--Toyota Motor Corp. is making a big bet it will triumph over batteries.

Of the almost 1,000 officials polled by the Dutch advisory, some 78 percent said hydrogen cars will prevail because their tanks can be filled in minutes, making recharging times of 25-45 minutes for battery options "seem unreasonable."

In ti ljudje so plačani milijone, da vodijo firme?
Lahko si prepričan, da ne govorijo na pamet, ampak na osnovi stotisoče ali milijone evrov vrednih analiz. Če se kdo moti, se kvečjemu drago plačani analitiki.

Tody ::

Ja ampak kje je ta hydro revolucija? A to bo prišlo po baterijah? Čez 50 let? Sej potem ko odkrijejo kako narest hladno fuzijo za male pare... Nevem kdo bo še rabil te stvari...

telexdell ::

Tody je izjavil:

Ja ampak kje je ta hydro revolucija? A to bo prišlo po baterijah? Čez 50 let? Sej potem ko odkrijejo kako narest hladno fuzijo za male pare... Nevem kdo bo še rabil te stvari...

Le zakaj bi se mučili s hladno fuzijo. Nenazadnje, se bo nekoč ves vodik pretvoril v helij. Antimaterija ima večji energetski potencial, pa še v neomejenih količinah jo lahko proizvajamo:):)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

J.McLane ::

Hydro se lahko izkaže kot dobra kombinacija v navezi s solarno energijo, ki jo bo poleti preveč in se bo "kuhalo" sintetična goriva.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

J.McLane je izjavil:

Hydro se lahko izkaže kot dobra kombinacija v navezi s solarno energijo, ki jo bo poleti preveč in se bo "kuhalo" sintetična goriva.

To bi bilo edino smiselno, ce bi lahko proizvedel gorivo, ki ga lahko potem zakuris v elekrarni. Ampak se mi zdi, da bi bila taksna rec precej neucinkovita in bi bilo ceneje izumiti boljse baterije, kot jih imamo sedaj.

Nikec3 ::

BigWhale je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Hydro se lahko izkaže kot dobra kombinacija v navezi s solarno energijo, ki jo bo poleti preveč in se bo "kuhalo" sintetična goriva.

To bi bilo edino smiselno, ce bi lahko proizvedel gorivo, ki ga lahko potem zakuris v elekrarni. Ampak se mi zdi, da bi bila taksna rec precej neucinkovita in bi bilo ceneje izumiti boljse baterije, kot jih imamo sedaj.

Točno tako. Pri baterijah imamo trenutno round-trip izkoristke vse do 95%. Kuhanje vodika se ne bo temu nikoli približalo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

Izkoristek je lahko 1%, če je stvar dovolj poceni, se bolj splača kot nekaj, kar ima 100% izkoristek, ampak je dražje. Poleg tega ima tudi udobje in čas svojo ceno - če porabiš 5 minut namesto pol ure, je to za marsikoga vredno vsaj evra ali dva višje cene.

Alec999 ::

Nikec3 je izjavil:



Video je vreden ogleda. Če ne drugega zaradi odlične kinematografije. :)


Huh super video. Sploh me je navdušil e-pedal, prej se mi ni zdel toliko uporaben. Cena je zanimiva že za Slovenske razmere. Koliko pride v Sloveniji osnovni model - subvencija?

Doseg je za Slovenske razmere tudi zadovoljiv. Jaz bi ga za svoje potrebe potreboval polniti 1x na teden. Čeprav to nima nekega smisla, itak ga vklopiš vsak dan na omrežje. Tako kot telefon, pa naj se počasi polne. Letno delam cca. 11.000 km.

WLTP city range
415 km (257 miles) Visia and Acenta (16 inch wheels)
389 km (242 miles) N-Connecta and Tekna (17 inch wheels)

WLTP combined range
285 km (177 miles) Visia and Acenta (16 inch wheels)
270 km (168 miles) N-Connecta and Tekna (17 inch wheels)

Super funkcija, da lahko tudi vračaš elektriko v omrežje. Odpira zanimive možnosti.

Tody ::

Vodik rabi robota, da natanka, to ne sme kapljat kot bencin..

J.McLane ::

Problem je sezonska premostitev viškov solarne energije, baterijo za to ne bodo nikoli smotrne, da bi inštaliral ne vem koliko baterij zato da bo potem naredila 1 polnilni cikel na leto.

Ko smo že pri Leafu, zgleda da Nissan ščiti baterijo tako da opočasnuje več zaporednih hitrih polnjen:


Zanimiva je tudi tista primerjava z IONIQom, kjer ima z 28 kWh baterijo na AC praktično enak doseg (če se prav spomnim) kot Leaf s 40 kWh.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Magic1 ::

Jaz sem od oktobra porabil 3400kWh. 10kW sončna bi proizvedla v tem času pod 1000kWh. Torej rabim baterije za 2400kWh, to je okoli 25 baterijskih paketov iz Tesle 100d. Vsaka je trenutno vredna 20-30kEUR, mokre sanje Muska je da bo ena stala 10kEUR. Torej v mokrih sanjah bom potreboval baterijski paket vreden 250kEUR za zimo (trenutno okoli miljona). V kateri prihodnosti bo torej shranjevanje v baterijah relevantno za nas?

Ps: powerwall stane 5.5k$+ddv/eu za 14kWh...
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

TribesMan ::

Ne bi raje večje elektrarne?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Da bomo izvažal še več elektrike?
Lahko, če bom kot solastnik dobival dividende, ne le vodstvo nagrade.
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

TribesMan je izjavil:

Ne bi raje večje elektrarne?

Tudi če namesto vrta in zelenice postavim sončne celice, bom še vedno potreboval zalogo za vsaj 1500kWh, kar še vedno trenutno stane malo pod pol miljona (v mokrih sanjah pa 150k samo za baterije). Sončne celicen ne bodo nikoli zastonj inštalacija bo šla cena le gor. Zraven izgubim še tisti mali delček narave, da sem potem kao "eko". Kam pa ob lepih časovnih obdobjih z vsem nepotrebnim štromom?
Magic

TribesMan ::

WarpedGone je izjavil:

Da bomo izvažal še več elektrike?
Lahko, če bom kot solastnik dobival dividende, ne le vodstvo nagrade.


Če si jo boš sam postavil, boš lahko vse viške prodajal.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

telexdell ::

Magic1 je izjavil:

TribesMan je izjavil:

Ne bi raje večje elektrarne?

Tudi če namesto vrta in zelenice postavim sončne celice, bom še vedno potreboval zalogo za vsaj 1500kWh, kar še vedno trenutno stane malo pod pol miljona (v mokrih sanjah pa 150k samo za baterije). Sončne celicen ne bodo nikoli zastonj inštalacija bo šla cena le gor. Zraven izgubim še tisti mali delček narave, da sem potem kao "eko". Kam pa ob lepih časovnih obdobjih z vsem nepotrebnim štromom?

A ne bi bilo mnogo ceneje, če z viški energije proizvajaš vodik in ga potem kuriš v agregatu, ko potrebuješ elektriko? Pa še zelenica ti bo ostala.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

A ne bi bilo mnogo ceneje, če z viški energije proizvajaš vodik in ga potem kuriš v agregatu, ko potrebuješ elektriko? Pa še zelenica ti bo ostala.


V bistvu ne vemo, ce bi bilo ceneje. Nekateri so mnenja, da bi bilo. Jaz sem sicer rahlo skepticen. Vodik iz elektrolize je kr potratna zadeva. Trenutno se po wikipedii valjajo stevilke okrog 65kWh za 1kg vodika. Toyota Mirai ima prostora za 5kg kar potem nanese 325kWh. Ima pa Mirai dosega 500km.

Potem je tukaj se en kup problemov s shranjevanjem vodika in varnostjo. Jaz bi imel raje polno klet baterij, kot pa rezervoar vodika v kleti.

vostok_1 ::

Že. Sam tehnologija proizvodnje vodika je simple kot pasulj ter easily scalable v neskončnost.
Za proizvodnjo takih sofisticiranih baterij rabiš pač težje dobavljive surovine.

Ni sicer ultimate rešitev, ampak me zanima kako bi bila v primerjavi z molten salt storage in podobno.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Okapi ::

Pridobivanje vodika je že preprosto, skladiščenje je problem.

vostok_1 ::

Če gre za statične zadeve, lahko pač povečaš volumen in zmanjšaš pritisk. Izgube pa praktično nadomeščaš. Sonce v puščavi sije, no matter what, večji del leta.

Tko, da tu vidim potencial za robustno industrijo.

Plus...vodik je izredno priročen pri vseh možnih industrijskih procesih, recimo taljenje silicija za izdelavo novih celic.
V puščavi slednjega ne manjka.

Skratka...puščave bodo potencialno gold mine, v kolikor se bo človeški kapital izboljšal.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Magic1 ::

Samo izkoristek je še vedno relativno mizeren pri sončnih elektrarnah. V puščavah še dodatno pade zaradi pregretih celic. Konvecionalno pridelan štrom še vedno primerljivo stane, delaš ga pa lahko 24/7 in to kjerkoli. Še Tesla si ne priskrbi zadostno sončno za svoje potrebe, kar jasno pove koliko je zadeva upravičena. Prvo bo potreba neko veliko boljšo hrambo za elektriko odkrit, Litij ziher ne bo nikoli zadosti dober.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

WarpedGone ::

Ne se pustit motit v svojih debilnostih...

Za random mimoidoče: Tesla finally starts installing its massive 'world's largest solar rooftop array' at Gigafactory 1
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Jah bo nekoč, tako kot vse pri Musku.
Magic

vostok_1 ::

Magic1 je izjavil:

Samo izkoristek je še vedno relativno mizeren pri sončnih elektrarnah. V puščavah še dodatno pade zaradi pregretih celic. Konvecionalno pridelan štrom še vedno primerljivo stane, delaš ga pa lahko 24/7 in to kjerkoli. Še Tesla si ne priskrbi zadostno sončno za svoje potrebe, kar jasno pove koliko je zadeva upravičena. Prvo bo potreba neko veliko boljšo hrambo za elektriko odkrit, Litij ziher ne bo nikoli zadosti dober.


Glede hlajenja. Se strinjam. Potrebovali bi panele z rebri zadaj, da se hladijo.

Ampak ne vidim, bistvene prepreke.

Point je, da je to praktično free energy. Proizvodnja panelov ni nek velik tehnološki problem. Niti resurse niso problem. In še manj je problem prostor v puščavi.

Cena panelov ima še OGROMNO lufta za past, ker ni bazirana na nič pretirano dragega in redkega.
Si pa definitivno predstavljam večje sončne farme z robotiziranim upravljanjem in vzdrževanjem.

Tudi, če ni grozno učinkovito je še vedno zelo robusten proces.

Jedrskim elektrarnam vseeno treba dostavljat gorivo, ki je umazan in intenziven proces itd.
Don't get me wrong....jz vidim prihodnost solar + nuclear.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Magic1 ::

Jaz vidim večjo prednost v tem, saj se nakupičeno energijo poljubno porabi čez dan pa še izkoristek ni odvisen od temperature:


Seveda v področjih, kjer so razmere primerne. V EU imamo zelo malo primernih lokacij.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

telexdell je izjavil:

A ne bi bilo mnogo ceneje, če z viški energije proizvajaš vodik in ga potem kuriš v agregatu, ko potrebuješ elektriko? Pa še zelenica ti bo ostala.


V bistvu ne vemo, ce bi bilo ceneje. Nekateri so mnenja, da bi bilo. Jaz sem sicer rahlo skepticen. Vodik iz elektrolize je kr potratna zadeva. Trenutno se po wikipedii valjajo stevilke okrog 65kWh za 1kg vodika. Toyota Mirai ima prostora za 5kg kar potem nanese 325kWh. Ima pa Mirai dosega 500km.

Potem je tukaj se en kup problemov s shranjevanjem vodika in varnostjo. Jaz bi imel raje polno klet baterij, kot pa rezervoar vodika v kleti.

325/5=65 kWh/kg?

Vodik ima tam 33 kWh/kg. Če se porabo 65 kWh elektrike je pretvorba tam 51%, kar je mnogo bolje kot je pretvorba nafte v avtomobilu ali premoga v TE. Če iz SE dobiš poleti 3...5x več energije kot pozimi, potem si lahko pridelaš dovolj vodika, za mrzle zimske dneve.
Ne vem, zakaj bi imel rezervoar vodika v kleti. Še rezervoarje za olje so nekateri imeli zunaj. Rezervoarju za UNP pa so zunaj po pravilu. Potreboval bi še baterijo kakšnih 10 kWh, za premostitev noči in si popolnoma samo oskrben.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

J.McLane ::

Za vodik potrebuješ veliko dražje hranilnike, poleg tega vodik uhaja skozi stene, ne vem sicer koliko ampak v nekaj mesecih bi se to morda že poznalo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

vostok_1 ::

Magic1 je izjavil:

Jaz vidim večjo prednost v tem, saj se nakupičeno energijo poljubno porabi čez dan pa še izkoristek ni odvisen od temperature:


Seveda v področjih, kjer so razmere primerne. V EU imamo zelo malo primernih lokacij.


CSP itak. Sem že večkrat povedal.

Evropa nima malo prostora za te reči. Na mediteranu ga je kup, za zadovoljit regijske potrebe in potencialno tudi evropske.

Ostale države bodo morale prešaltat na JE + import.

J.McLane je izjavil:

Za vodik potrebuješ veliko dražje hranilnike, poleg tega vodik uhaja skozi stene, ne vem sicer koliko ampak v nekaj mesecih bi se to morda že poznalo.


Jz ne govorim o lastnih hranilnikih vodika. Ampak centralizirani sistemi, kjer se proizvaja elektrika, s katero se pol ogrevamo itd.
Za prenosne zadeve, se bo sintetiziralo metanol or something.

Point je, da v puščavi lahko splaniraš proizvodnjo za 1000 let vnaprej z vsemi eksternalijami.

Mi smo sedaj kotr družba vajeni, da so energetske surovine cheap to harvest. Žal, je večino dela za nas že naredila narava. V srednjeročni prihodnosti se bomo morali sprijaznit z nižjo učinkovitostjo.

Prednost vodika je predvsem robustnost proizvodnje, straightforward transport in versatilnost.
I believe in the hydrogen economy, just not in the way it was envisioned.

Baterije zagotovo ne bodo šle stran. EV je ševedno top šit v primerjavi s tistim toyotinim sranjem.

Vodik je skoraj drop in replacement za veliko industrijskih procesov.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

jb_j ::

Magic1 je izjavil:

Jaz vidim večjo prednost v tem, saj se nakupičeno energijo poljubno porabi čez dan pa še izkoristek ni odvisen od temperature:


Seveda v področjih, kjer so razmere primerne. V EU imamo zelo malo primernih lokacij.


pa da vmes še povečevalna stekla montirajo, pa bi blo najbrž kr velik štroma.

Magic1 je izjavil:

Samo izkoristek je še vedno relativno mizeren pri sončnih elektrarnah. V puščavah še dodatno pade zaradi pregretih celic. Konvecionalno pridelan štrom še vedno primerljivo stane, delaš ga pa lahko 24/7 in to kjerkoli. Še Tesla si ne priskrbi zadostno sončno za svoje potrebe, kar jasno pove koliko je zadeva upravičena. Prvo bo potreba neko veliko boljšo hrambo za elektriko odkrit, Litij ziher ne bo nikoli zadosti dober.


mogoče bi kj pomagal heatsinki (kot pr cpuju), kot je en prj napisu. zarad pregravanja. al pa podoben način kot vodno hlajenje.

v puščavah pa je najbrž kr hud problem sam pesek.
bi blo pa super če bi imel samočistilne panele.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

mikhaair ::

:):)Se bolje bi bila geostac SE, pa laser do zemeljske postaje.

jb_j ::

vostok_1 je izjavil:


Baterije zagotovo ne bodo šle stran. EV je ševedno top šit v primerjavi s tistim toyotinim sranjem.

Vodik je skoraj drop in replacement za veliko industrijskih procesov.


baterije najbrž imjo še velik potencial tudi še pri razvoju.
zadnč sm bral da kinezi že delajo tovarno za reciklažo baterij.
ideja zanimiva, ker sem pri aku vrtalniku menjal baterije in so od 14-ih bile le 3-4 zanič.
moral bi še zmert kapaciteto za ponovno uporabo, a žal ni EUR za take neumnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

jb_j ::

jb_j je izjavil:


solarni paneli
mogoče bi kj pomagal heatsinki (kot pr cpuju), kot je en prj napisu. zarad pregravanja. al pa podoben način kot vodno hlajenje.

al pa kot vodno hlajenje aio (CPU), le da so cevi napeljane v morje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

vostok_1 ::

Pesek ni tak problem. Se pač da za kako stopjno trše steklo. Sicer pa z praskami, ni da zgubiš ogromno energije.
Kot drugo, enkrat ko so tla v puščavi osenčena, se kar shladijo čez noč, tako da bi nudili hladni rezervoar za rit panelov.
Nobenega vodnega hlajenja in podobnega bullšita.

Pri CSPju pa niti tega problema ni.

Skratka, puščavam v tem day and age, manjka predvsem človeškega kapitala, da bi bile prosperirajoče.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

Plus...vodik je izredno priročen pri vseh možnih industrijskih procesih, recimo taljenje silicija za izdelavo novih celic.
V puščavi slednjega ne manjka.


Shranjevanje vodika v kakrsnikoli drugi obliki, kot tekoci je precej nerodno in zelo nevarno. Hkrati pa porabis nekaj procentov energije zato, da ta vodik shranis. Je pa shranjevanje v tekocem stanju se bolj potratno in iz tega vidika tudi precej neprakticno. :)

BigWhale ::

mikhaair je izjavil:

:):)Se bolje bi bila geostac SE, pa laser do zemeljske postaje.


Taksna elektrarna ponoci ne nardi nic elektrike. :> Boljsa resitev je orbita sinhronizirana s soncem in vec zemeljskih postaj. Ampak tukaj je se polno problemov s prenosom te energije. :)

vostok_1 ::

BigWhale je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Plus...vodik je izredno priročen pri vseh možnih industrijskih procesih, recimo taljenje silicija za izdelavo novih celic.
V puščavi slednjega ne manjka.


Shranjevanje vodika v kakrsnikoli drugi obliki, kot tekoci je precej nerodno in zelo nevarno. Hkrati pa porabis nekaj procentov energije zato, da ta vodik shranis. Je pa shranjevanje v tekocem stanju se bolj potratno in iz tega vidika tudi precej neprakticno. :)


Nevarno čemu? Pesku?

Saj to ne boš imel pod sedežem. Ampak bo stalo ob kaki rafineriji/elektrarni sred puščave.

Kot drugo, lahko sintetiziraš druge pline/tekočine z vodikom.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Gavran ::

Zakaj vsi stavijo na vodik? Jaz bi stavil na tole, le izkoristke je treba popraviti. Vsa infrastruktura je na voljo in dobro znana.

http://www.eu.mhps.com/en/power-to-fuel...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

Vazelin ::

Zakaj so električni avtomobili prava stvar?

+ navor
+ vpliv na okolje
- vse ostalo by far

hammock ::

Vazelin je izjavil:

Zakaj so električni avtomobili prava stvar?

+ navor
+ vpliv na okolje
- vse ostalo by far

+ strosek na prevozen km (ce delas 35-40kkm letno se ti visja cena poplaca v treh do stirih letih)
+ udobje (hrup, performanse, ni potrebno hoditi na crpalko 2x tedensko)

WarpedGone ::

- vse ostalo by far

webasto, start/stop, avtomatski menjalnik, letni redni servis mašine ... se v ICE tlačijo zaradi dolgega časa.

In pol je še kdo presenečen kako zlahka Facebook et.al. manipulira s folkom?
Stupid is what stupid does.
Zbogom in hvala za vse ribe

Vazelin ::

hammock je izjavil:

Vazelin je izjavil:

Zakaj so električni avtomobili prava stvar?

+ navor
+ vpliv na okolje
- vse ostalo by far

+ strosek na prevozen km (ce delas 35-40kkm letno se ti visja cena poplaca v treh do stirih letih)
+ udobje (hrup, performanse, ni potrebno hoditi na crpalko 2x tedensko

Prihranek? Veliko višja Nakupna vrednost nima veze:D nehajte sanjat o prihranku.
Če hodiš 2x tedensko na pumpo električni voz ni zate trenutno.:)
Novi avti imajo zelo dobro zadušen hrup vsaj tisti ki stanejo toliko kot električarji še posebej.

W1: dobrih avtomatikov ne opaziš, ostale “težave” so malenkostne. Tebe bo itak vse motilo. No, važno da sr mašine ne servisira. To je življenskega pomena

Si moram prebrati kakšen je service plan za teslo da vidimo koliko stane vzdrževanje

https://www.tesla.com/Support/maintenan...

:D redni servisi dražji kot za S klaso.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vazelin ()

Vazelin ::

Nisem opazil povsem v oklepaju da se pokrije v 3-4 letih če prevoziš tja 40k km. Meni se zdi kar optimistična ocena no.

J.McLane ::

Za 40k letno težko dobiš pravi EV, s pravim dosegom, ampak tudi če delaš manj km in se avto izkaže kot zanesljiv ga lahko prodaš za več kot klasiko.

Recimo hyundai IONIQ pride v več okusih, pa lahko na tem primeru preprosto izračunaš kaj koliko stane in kdaj se povrne.

- IONIQ electric Premium 35k € - 7,5 k € subvencije = 27,5k € - poraba 1,6 €/100 km
- IONIQ HEV Premium je pa 25,5k € - poraba 5 l/100 km
- i30 Premium T-GDI 120km ročni menjalnik je 19k € - poraba 7 l/100 km

Po 150k km za gorivo zapraviš:
- IONIQ electric - 2.400 €
- IONIQ HEV - 10.000 €
- i30 - 14.000 €

S tem da i30 še en kup opreme fali, ki jo IONIQ ima, če dokupiš še avtomatski menjalnik in RADAR paket si recimo po opremi blizu, s ceno pa 2k € višje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
502 / 1222
»»