» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
194 / 1139
»»

shark1 ::

Za primerjavo: z Ampero sem prevozil 109 km na elektriko,kljub temu,da je uradni pdoatek od 40 do 80 km...pa šlo bi tudi okoli 115 km,če bi imel še bolj idealne pogoje (brez 6x ustavljanja na semaforju,brez obračanja na krožišču vsake 2 km...)

WarpedGone ::

Isto je pri EV, NEDC je totalno nerealen in res mi ni jasno kako še kar naprej vztrajajo na tem predpotopnem testnem ciklu.

(sarkasm ON) NEDC je pač eden izmed standardov, zato je z njim vse OK (sarkasm OFF)
Dokler te cifre uporabljaš za primerjavo avtov med sabo, je dober tudi NEDC - avto z večjo NEDC cifro bo v tvojih rokah videl več dosega kot avto z manjšo NEDC cifro.
Če želiš pa iz te cifre pogruntat, kakšno porabo boš mel ti sam, pa po ni dober noben od njih, tudi EPA ne, ker se tega enostavno ne da vnaprej napovedat.
Različni standardi se trudijo ujet različna "povprečja voženj", kar pa bo nujno različno od konkretnega povprečja tvojih voženj.

Pravilo palca pravi:
- 2 km / kWh ob divjanju na fulgas/fulbremza
- 3 km / kWh ob izjemno zanič pogojih - izrazit mraz/vročina/dež/sneg/divja vožnja
- 4 km / kWh ob običajnh pogojih "mešanega cikla"
- 5 km / kWh ob običajnih pogojih in mirno vožnjo
- 6 km / kWh ob namenskem 'šparanju'

Šark je z ampero dosegu teh 6 - 7km / kWh kar je še možno, kej več pa počasi ne več.
Zbogom in hvala za vse ribe

shark1 ::

jap,teh 109 km je bilo prevoženo v stilu "namensko šparanje",z nežnimi pospeševanji,držal sem se hitrosti okoli 55 km/h,bilo je ob 10 zvečer,zvečer,temperatura okoli 20 stopinj,brez prižgane klime!
Po moji oceni bi šlo še dlje,ampak sem se moral na žalost ozirati še na semafor,pa obrniti na krožišču vsake 2 kilometra. (test sem delal na Letališki cesti,od krožišča pri obvoznici do krožišča na Bratislavski)
Če mi nebi bilo treba obračati in se ozirati še na semafor,sem prepričan da bi brez problemov dosegel več kot 115 km...mogoče bi moral voziti celo počasneje (40 km/h?),čeprav so nekje pisali,da je ravno hitrost okoli 55 km/h tista optimalna na doseganje nejvečje razdalje,če upoštevamo še ostale porabnike v avtu,ki pri daljši vožnji delajo dlje časa in posledično več pokurijo (luči,radio...)

first_line ::

končno se nekaj premika naprej:

Polar Bear Asks Electric Car Driver To Stop Melting His Home

http://www.popsci.com/article/cars/vide...

J.McLane ::

Če imaš vklopljene samo nujne porabnike potem je hitrost 55 kmh previsoka za doseganje najnižje porabe. Že s Priusom se rekorde v porabi tolče pri 40 km/h, z dizlom je ta meja višje mogoče pri 60 km/h.

Ta doseg te pa lahko hitro nategne, ker za kratke vožnje pri nas lahko narediš hitro tudi veliko višinsko razliko, katera ti bo pojedla tisti doseg veliko veliko hitreje.
Ali boš s 100 km dosega prevozil zgolj 40 km dolgo pot iz Jesenic na Vršič?
100 km od Ljubljane do Kopra verjetno brez problema, kaj pa nazaj? Dvomim.

NEDC pa ni dober niti za primerjave, ker vsak proizvajalec ta testni cikel lahko nateguje po svoje, vsaj pri klasiki je tako.

WarpedGone ::

There is no replacement for kWh.
Zbogom in hvala za vse ribe

shark1 ::

J.McLane je izjavil:


100 km od Ljubljane do Kopra verjetno brez problema, kaj pa nazaj? Dvomim.



Seveda,med Lj in Kp je cca 300 metrov višinske razlike,ki se močno pozna pri dosegu. Konkretno: Ampera pride na elektriko skoraj iz Lj. do Kopra (pogoji testa:vožnja s povprečno cca.60 km/h,pri 35 stopinjah vročine,2 osebi v avtu,celo pot prižgana klima,vožnja jasno po stari cesti).Zmanjkalo je tisti zadnji klanec pri Kozini,potem se pa itak samo spuščaš (na koncu poraba 0,5 litra bencina).Problem je,ker se pot ne spušča ves čas,ampak se moraš vmes povzpet na okoli 600 metrov (Postojna).
Iz Kp do Lj pa tudi Nissan Leaf komaj pride z enim polnjenjem...

WarpedGone ::

Seveda,med Lj in Kp je cca 300 metrov višinske razlike,ki se močno pozna pri dosegu

Močno, fejst, malo, še kr, ne sploh ... kolk res?
Poln avto tehta ~2000kg, 300m višinske razlike pomeni cca 6 MJ oz. ~ 1,7 kWh energije, kar pri običajni vožnji pomeni cca ~7 km dosega.
Če teh 300m višinske narediš v 10 km, doseg upade za 17 km. Če jih narediš v 50km, doseg upade za 57km oz. cca 10% več kot na čisti ravnini.

Rešitev? Baterija nad 50kWh.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Truga ::

WarpedGone je izjavil:

Seveda,med Lj in Kp je cca 300 metrov višinske razlike,ki se močno pozna pri dosegu

Močno, fejst, malo, še kr, ne sploh ... kolk res?
Poln avto tehta ~2000kg, 300m višinske razlike pomeni cca 6 MJ oz. ~ 1,7 kWh energije, kar pri običajni vožnji pomeni cca ~7 km dosega.
Če teh 300m višinske narediš v 10 km, doseg upade za 17 km. Če jih narediš v 50km, doseg upade za 57km oz. cca 10% več kot na čisti ravnini.


Ne razumem cist tega. Zakaj je vazno kok hitro "climbas"? A ni vazna samo 1.7kWh cifra, ker je skupne visinske pac 300m, pa tudi ce gres vmes na 2000, ker moras eventuelno tud dol prit (no, to ni res zaradi izgub, ampak...). Menda ja majo te avti "regenerative brake" za vozit dol po klancu?

shark1 ::

Seveda imajo vsi regenerative braking,ampak skupna poraba energije je vedno manjša,če je vzpon enakomeren...pa tudi spust,če smo natančni.
Torej: če bi se iz Ljubljane do Kopra cesta enakomerno spuščala iz 300 na 0 metrov (brez vmesnih vzponov in spustov),bi bilo to za doseg avtomobila precej bolje! Enako velja tudi za obratno smer...
Ali povedano še drugače: če narediš 10 kilometrov po čisti ravnini,boš porabil manj energije,kot pa če se 5 km vzpenjaš,potem pa 5 km spuščaš na isto višino!

WarpedGone ::

Ne razumem cist tega. Zakaj je vazno kok hitro "climbas"?

V mojem pisanju ni niti ene omembe hitrosti. Teh ~7 km dosega, katere požre 300m dviga, je neodvisno od tega kolk časa za to nucaš. "Davek" na hitrost je povsem ločena zgodba.
Učinek regeneracije je čez 2/3. Če najprej iz baterija dvig scuza 3 kWh, jih bo spust v baterijo nabutal nazaj ~2 kWh. Ali drugače : spust za 300m da dovolj energije za dvig za 200m.

Še ena igra za občutek kolk je 'velka' 1 kWh : to je kinetična energija avtomobila z 2 tonama mase pri 216 km/h.
Zbogom in hvala za vse ribe

shark1 ::

WarpedGone je izjavil:

Ne razumem cist tega. Zakaj je vazno kok hitro "climbas"?


Učinek regeneracije je čez 2/3. Če najprej iz baterija dvig scuza 3 kWh, jih bo spust v baterijo nabutal nazaj ~2 kWh. Ali drugače : spust za 300m da dovolj energije za dvig za 200m.


Zadnji tvoj stavek pogojno mogoče drži samo pri izredno strmih klancih (nad 25% ali še več naklona)
Učinek regeneracije je pri položnejših klancih (okoli 4 do 6 % naklona) cca.25 do 30%, pri strmejših klancih (8 do 10 % naklona) pa je regeneracije okoli 35 do 40%.
še to: strmejši kot je klanec,večji je % regeneracije!
Konkreten podatek iz testa Ampere: klanec Kum (nad Trbovljami) je eden izmed najbolj strmih (daljših!) slovenskih klanecev,s povprečnim naklonom nad 10% pri razdalji 10 km!! (za primerjavo:Vršič,ki velja za zelo strm klanec,ima povprečni naklon okoli 7,6%).
Ampera je na Kumu dosegla stopnjo regeneracije 43%! Pri položnejšem klancu (Kurešček nad Ig-om z naklonom 5%) je bila regeneracija okoli 26%.
Bistveno strmejših klancev,kot je Kum,v praksi skoraj ni,tako da je podatek o 2/3 regeneraciji bolj teorija...

TribesMan ::

Pri avtocestnih klancih praktično ni renegeracije, saj niso niti približno dovolj strmi. Razen če se pelješ 80km/h. Potem imaš šanse da dobiš kaj ven.

Se pa tistih 300m navzdol pozna ravno toliko kot 300m navzgor, saj tisti čas ko se pelješ navzdol avto kuri manj, če greš Lj-Kp imaš 2x7km prednosti v primerjavi s Kp-Lj.

shark1: W1 govori o drugi stvari kot ti. Izkoristek regeneracije nikoli ne more bit več kot 70% (tudi če bi vozil po 50% klancu navzdol in ves čas regenerativno zaviral), saj ima asinhronski stroj okoli 90% izkoristka, inverter kakih 95% in potem je treba upoštevati še izgube v sami bateriji med polnjenjem in praznjenjem.

V primeru avtov ki imajo reneracijo na zadnji osi pa je ta izkoristek še manjši, saj moraš pri močnejšem "zaviranju" primerno obremenit tudi prednje zavore, drugače lahko rit odleti po svoje.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

shark1 ::

TribesMan je izjavil:

Pri avtocestnih klancih praktično ni renegeracije, saj niso niti približno dovolj strmi. Razen če se pelješ 80km/h. Potem imaš šanse da dobiš kaj ven.



Res je,konkretno pri vožnji Lj-Kp (pa tudi po drugih AC v SLoveniji) je praktično povsod klanca ravno toliko navzdol,da je regeneracija na določenih odsekih minimalna,ali pa je ni nič (pa tudi poraba elektrike je nič v teh primerih!),tudi če se pelješ 80 km/h ti ne pomaga dosti,ker je klanca premalo,in če uporablješ regeneracijsko zaviranje,te začne ustavljat (plus tega se ne moreš voziti 80 km/h po AC...)
Se pa zato ta klanec zelo pozna v obratni smeri,kjer ti skuri veliko elektrike!

dzinks63 ::

To lahko preveri skoraj vsak, zadevo pokaže računalnik porabe v klasičnem avtomobilu. Ko ta kaže ničelno porabo pri klancu navzdol, bi v takem primeru električni avtomobil nekaj energije pridobil nazaj, v kolikor računalnik kaže vsaj minimalno porabo v plus, z regeneracijo električne energije ne bo nič. In kolikor imate v spominu, pade poraba na nulo le pri klancih z večjim nagibom navzdol, če je padec mali, se še vedno porablja gorivo , oziroma v prenesenem pomenu električna energija.

fpbs ::

Elon Musk Answers - "Do You Think Tesla Will Become The Largest Car Manufacturer In The World?"

http://insideevs.com/elon-musk-answers-...

WarpedGone ::

Električni avtomobili potrebujejo elektriko iz elektrarn... tavtologija.
Bencinski avtomobili potrebujejo elektriko iz elektrarn... eee, kaj?

Robet Llewelyn je v svoji seriji Fully Charged testiral hibridnega Lexusa is300h.

Test je dokaj kratek, v drugem delu pa doda zanimiv 'cukrček' - rafinerije pokurijo precej elektrike.
Kolk točno?
Konkretna cifra je meglena, ker rafinerije skuhajo marsikaj ampak najboljša ocena naj bi bila 4,5 kWh za eno angleško galono bencina kar je glih 1 kWh elektrike za vsak liter bencina.
Bencinar s porabo 10 l/100km bo pršu s tem litrom bencina 10km daleč.
EV pa bo s to porabljeno kWh, ki so jo porabl da so iz surove nafte skuhal bencin, naredu 5 km.

V "širši energetski bilanci" je treba upoštevat tudi štrom, ki ga pokurijo rafinerije. Brez njih lahko ta štrom direkt poganja mnogo avtomobilov.

Tudi črpanje nafte ni gratis:
Extraction of oil is the second largest consumer of electricity in CA, for example. Now with heavy crudes, it also takes a lot of natural gas and water - each of which takes electricity to get. Tar sands bitumen is worse, yet.


Elon Musk:
We would have plenty of electricity for electric cars if we just stopped refining oil.
Zbogom in hvala za vse ribe

matejm1994 ::

Še link do youtuba, točno tega dela videa: Hmm, zanimio... Zdej, edino še cenejši če bi bli, bi blo super =)

Zgodovina sprememb…

llewis ::

The UK had 1.8 million bbl/d of refining capacity in 2005, according to OGJ. ExxonMobil operates the single-largest refinery in the country, the 321,000-bbl/d Fawley facility in southern England.

2800GWh predelave surove nafte dnevno.
5600GWh letne porabe elektrike.

Oh belieberji

llewis ::

In 2004, UK refineries consumed approximately 6,600 kilotonnes oil equivalent (ktoe) of
energy (or 77,000 GWh) to satisfy their heat and power requirements (DTI 2005). The majority
of this heat and power is generated by burning gaseous, liquid and solid fuels derived from
crude oil in on-site boilers, furnaces and power plants, with the remainder being imported.
Around 90% of the total energy use is for process heating and approximately 70% of refinery
electricity demand is generated on-site (DTI 2005). Fuel consumption figures for refinery
generated fuels in 2005 are shown in Table 1.1. Combustion of these four fuels represents the
main source of refinery CO2 emissions. Some refineries also import natural gas for use as a fuel
for on-site heat and power generation and this leads to additional CO2 emissions.


Bencinar s porabo 10 l/100km bo pršu s tem litrom bencina 10km daleč.
EV pa bo s to porabljeno kWh, ki so jo porabl da so iz surove nafte skuhal bencin, naredu 5 km.

Podvojiš doseg za minimialni vložek dela.
Katera logika tukaj točno ti ne štima?

WarpedGone ::

Sam tista, da se bo nebo sesulo, če se nas bo preveč fural na elektriko.
Polovica potrebnega štroma pride že od tega, da nehamo kurit bencin.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Objavili so enostaven oglas:


Ki je povzročil takšen naval, da so morali "zaposlitveni sejem" predčasno zaključit.

They are hiring between 2000 - 4000 new people at the factory for the expanded Model S and Model X line.

To so delovna mesta v drugi izmeni za eventuelno ~ podvojitev proizvodnje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

fpbs ::

Začetek proizvodnje Nissanovega drugega EV e-nv200:

http://www.hybridcars.com/nissan-e-nv20...

"This is a great landmark day for Nissan, starting production of our second electric vehicle," said Nissan Motor Co. Ltd. Chief Planning Officer Andy Palmer, while hosting the VIP guests at the event. "This is at a time when EVs are now recognized as mainstream technology. Many competitors are only just starting to launch their first EV - where Nissan has clear first mover advantage. We're proud that the Nissan LEAF is the world's best-selling electric vehicle with more than 110,000 delighted customers enjoying the quiet and smooth ride of an EV."

WarpedGone ::

Thumbs up!

In other news ... države še vedno mečejo javni denar v črno luknjo vodika:
California Investing Nearly $50 Million in Hydrogen Refueling Stations
Accelerates construction of 28 new stations and one mobile refueler to boost statewide public network


Air Liquide Industrial US LP will receive $2,125,000 to construct a 100% renewable hydrogen refueling station in Palo Alto.
FirstElement Fuel, Inc. will receive $2,902,000 to construct two 100 percent renewable refueling stations in Los Angeles, and $24,667,000 for 17 stations in Campbell, Coalinga, Costa Mesa, Hayward, Laguna Niguel, Lake Forest, La Canada Flintridge, Long Beach, Mill Valley, San Diego, San Jose, Santa Barbara, Saratoga, South Pasadena, South San Francisco, Redwood City and Truckee.
HyGen Industries, LLC will receive $5,306,814 to construct three 100 percent renewable hydrogen refueling stations in Orange, Pacific Palisades and Rohnert Park.
Institute of Gas Technology will receive $999,677 for a mobile refueling unit.
ITM Power, Inc. will receive $2,125,000 to construct a station in Riverside.
Linde LLC will receive $4,250,000 to construct stations in Oakland and San Ramon.
Hydrogen Technology & Energy Corporation (HTEC) will receive $2,125,000 to construct a station in Woodside.
Ontario CNG Station Inc. will receive $2,125,000 to construct a station in Ontario.


50 milijonov dolarjev za ušivih 28 polnilnic - več kot 2 milijona USD za ENO lokacijo!
Nissan se hvali da svoje 50kW DC polnilne postaje prodaja po ~ 50k USD, kar je 40 krat cenejše, Teslin 120kW supercharger stane ~ 150k USD privatnega denarja, kar je 13 krat cenejše.
In ne pozabit da en tank vodika zadostuje za ene pol toliko km kot tank bencina (ja, le ~300 km), tankanje pa traja par deset minut (ja, dlje kot polnjenje na SuperCharger postaji).

It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it.
--- Upton Sinclair
Zbogom in hvala za vse ribe

Pro_moted ::

WarpedGone je izjavil:



50 milijonov dolarjev za ušivih 28 polnilnic - več kot 2 milijona USD za ENO lokacijo!
Nissan se hvali da svoje 50kW DC polnilne postaje prodaja po ~ 50k USD, kar je 40 krat cenejše, Teslin 120kW supercharger stane ~ 150k USD privatnega denarja, kar je 13 krat cenejše.
In ne pozabit da en tank vodika zadostuje za ene pol toliko km kot tank bencina (ja, le ~300 km), tankanje pa traja par deset minut (ja, dlje kot polnjenje na SuperCharger postaji).

It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it.
--- Upton Sinclair


http://www.toyota-global.com/innovation...

"The Toyota FCV Concept is a practical concept of the fuel cell vehicle Toyota plans to launch around 2015 as a pioneer in the development of hydrogen-powered vehicles. The vehicle has a driving range of at least 500 km and refueling times as low as three minutes, roughly the same time as for a gasoline vehicle."

Torej odgovor na tvoji trditvi .Ne in ne. Za baterijske EV se potrudiš poiskati the latest and the greatest, če pa je govora o vodiku pa smo v devetdesetih.
Sicer sta pa Toyota in BMW najbolj resna pri vodiku in kot končni cilj vidita električna vozila z vodikom kot izvorom energije.Kaj bo pa prevladalo pa upam da še za časa naših življenj vidimo.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Torej odgovor na tvoji trditvi .Ne in ne. Za baterijske EV se potrudiš poiskati the latest and the greatest, če pa je govora o vodiku pa smo v devetdesetih.

The latest and gratest kar se da kupit danes tukaj.
Vodik so pa še vedno le obljube - sm pripravljen stavit da bo 2015 postal 2017, "at least 500" bo ratal kvečjemu "up to 500", "as low as three minutes" bo pa dobil dodatek "at appropriate fueling stations for x% of range".
Neki je reklama, neki pa "kupljiv izdelek".

In še vedno ti ostane debela 2 milijona USD za eno ušivo pumpo in nezmožnost domačega polnjenja, kar pomeni 100% odvisnost vožnje od teh pump.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Trivia:
ADS statistika registracij vozil pri nas trdi, da je v našo državo letos zapeljalo še 5 novih Tesla MS, po njihovih podatkih "smo" skupno že na 9.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Enega vidim skoraj vsak dan na avtocesti Celje-Domžale, enega je imel pa sosed v Novigradu parkiranega.

Prejšnji Q so imeli 50 milijonov minusa?

Nikec3 ::

http://www.usatoday.com/story/money/car...

Tesla Motor's next electric car, a gull-winged crossover, is delayed and its development is driving up research costs, but CEO Elon Musk says it's only because his team is trying to make sure they get it right.


Part of the issues involving the rear door are how well its seals, keeping out rain, wind and road noise. "It's quite a difficult sealing problem to really get it right" and make sure the doors work properly for years.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

fpbs ::

fpbs ::

Tudi v Evropi Leaf najbolj prodajan:

http://insideevs.com/3730-sold-q1-2014-...

Nikec3 ::

Pri pregledu lokacij Superchargerjev je na voljo nov zavihek - Azija.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

dzinks63 ::

Slovenska Letrika postaja pomemben igralec na trgu električnih motorjev za pogon vozil. Razvili in patentirali so popolnoma nov kompaktni električni motor z visokim izkoristkom.

Z novim Letrikinim elektromotorjem 700 km povsem uresničljiv cilj

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

TribesMan ::

Ehm... vsega pa tud ne smeš verjet kar na TVju slišiš :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Resno sm razočaran nad intelektualnim dosegom občestva.

Električni motor ima izkoristek v rangu 4/5. Redko kej opazno manj, neredko opazno več, tudi čez 90.
Kolk je prostora za izboljšave takega mizerna 4/5 motorja? Točno 1/4 i.e. motor brez izgub bo mel 1/4 več dosega. Da se spleza na 700 km, je treba štartat z avtom z 560km dosega s dokaj zanič motorjem.

Letrika je po slovensko polna toplega zraka.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

To je bolj Pečjakovo maslo... Letrika ima bore malo s temi "700km", ki so verjetno dosegljivi samo pri kakem ultra cjazenju. Ubistvu a sploh vemo koliko veliko baterijo ima tale kanta?

Sicer pa Warped nevem kaj se tako zapikuješ v ta izkoristek. Kar so povedali v prispevku je načeloma vse res. Izkoristki dotičnega pogonskega sklopa so dobri, zaradi uporabe PM motorja z lahkoto presega asinhronce.
Le malo švohoten je, kar potem za sabo potegne druge "neumnosti". Ampak dovolj dobro da so garažni predelovalci ala Pečjak zadovoljni.

Da bi pa s tem prišli v kako serijsko vozilo pa mislim da ne verjame noben, niti v Letriki ne.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Sicer pa Warped nevem kaj se tako zapikuješ v ta izkoristek.

Čist iz principa - ker se iz tega izkoristka sestavlja pravljica slika napačno sliko, kako obstoječi električni motorji nekak niso dovolj dobri, da mormo stuhtat neki bolšega. Enostavn fakt je, da je 30let star električni motor povsem dovolj dober in pred tem Letrikinim izdelkom ne zaostaja v nobenem pomembnem detajlu.
Pomembni detajli so v inverterjih/kontrolerjih/svičerjih - kakorkoli pač hočeš rečt elektroniki, ki DC tok žaga v izmeničnega. Tle je bil narjen preboj z IGBTji, ki so že zelo dobr, imajo pa še neki prostora za izbolšanje. Glavno izbolšanje se lahko zgodi v zanesljivosti serijsko štancanih zadev in ceni. Ampak glavni preboj bo čez 5 - 10 let, ko bo 'neopazno' izboljševanje baterij doseglo 500kg baterijo s 100kWh kapacitete za ceno €10k in uporabno življensko dobo +15let.

Tut pečjak pri celi zadevi nima neke pombembne vloge - je garažist, ki sestavlja lego kocke, katere mu delajo drugi, svet je poln takih junakov. Mal zanimivo vprašanje je, kdo mu jih plačuhe ... vsaj v nekem delu žal tudi država.
Js bi se tut igral s takimi lego kockami (kokam LiPoly baterije spoštljivih kapacitet)!

Napol neopazno se omeni, a je letrika v procesu prodaje in išče kupca. Vso tole duvanje je navadna prostitucija.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Khm, učinkovitost Priusovega motorja prejšnje generacije (2004):

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

TribesMan ::

Warped, pač izkoristek je samo ena stran enačbe. Cela enačba pa pravi kako dobiti čimboljši izkoristek iz čimmanj kilogramov, za čimmanjšo ceno.
30 let nazaj pač niso delali 30kg motorjev ki so imeli 50kW.

Glede "države", ko si lokalni privatnik kupi 2 Tesli, z državno subvencijo je vse OK, če en garažist predela EV in za baterijo dobi subvencijo, pa je vse narobe? Ejej...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

*Vsaka* državna subvencija je narobe. Tudi subvencija avtobusnih prevozov za penzioniste.
Tisti privatnik je za avto plačal lep kup davka, ki nekajkrat presega subvencijo.
Občutek na vodi mi pravi, da je državna subvencija nekajkrat presegla davek, ki ga je plačal garažist.
Drugače povedano: privatniku država ni ničesar dala, le mal manj mu je vzela. Garažistu je pa dejansko dala to, kar je prej vzela men in teb.

30 let nazaj pač niso delali 30kg motorjev ki so imeli 50kW.

Niso delal, ker niso znal al ker ni bilo potrebe? V današnjem motorju ni ničesar takega, kar ni bilo izvedljovo n desetletij nazaj. Baker je baker, aluminij je aluminij, izolacija je izolacija, voda za hlajenje je še vedno voda za hlajenje. So izbolšave v detajlih, ki rezultat spremenijo v številki, v obučtku v riti pa ne.


Izkoristek med 82 in 92%.
Idealen motor z izkoristkom 100% je od tega bolšji med 1/10 in 1/4. V praksi neopazno.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Torej je garažist baterije kupil brez da bi plačal 22% davek? Pa davek na vse ostale stvari, ki jih je moral kupiti, da sisitem sploh deluje, pa niso predmet subvencije? Wow...
Če že mora biti subvencija, je bolje da jo poberejo garažisti, ker iz tega mogoče enkrat še bo kaka korist, kot pa vsega polni privatniki, ki si samo pumpajo kurac z najnovejšim avtom.

Niso delal, ker niso znal al ker ni bilo potrebe? V današnjem motorju ni ničesar takega, kar ni bilo izvedljovo n desetletij nazaj. Baker je baker, aluminij je aluminij, izolacija je izolacija, voda za hlajenje je še vedno voda za hlajenje. So izbolšave v detajlih, ki rezultat spremenijo v številki, v obučtku v riti pa ne.


Tu samo dokazuješ kako pojma nimaš o teh stvareh. Pač te zadeve se ne delajo po principu "malo pleha, malo žice..."
Če bi vedel koliko ur simulacij in optimizacij gre, da dobiš en tak spodoben motor ven, bi verjetno govoril malo drugače.
30 let nazaj orodij za take simulacije/izračune praktično ni bilo, zato je bilo nemogoče optimizirat design v take detajle kot danes. In tak motor takrat je imel nekajkrat več, pa 10% slabši izkoristek. Neopazno?

Sicer si to temo že zdavnaj spremenil v "shouting contest", ampak samo zato ker je vsak drugi post tukaj tvoj, še ne pomeni da imaš prav.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Torej je garažist baterije kupil brez da bi plačal 22% davek?

Ne mi rečt da seštevaš in odštevaš procente? Mende nisi tolk ... ?
Nebi bil pa edini, če bi se namenoma delal bedaka, samo da navidezno 'zmaga'.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Če bi vedel koliko ur simulacij in optimizacij gre, da dobiš en tak spodoben motor ven, bi verjetno govoril malo drugače.

Vse te ure simulacij in optimizacij naredijo 82% učinkovito zadevo, ki je brez teh optimizacij direkt v toploto spustila celo petino energije.

Če bi razumel napisano, bi dojel da ne trdim da od "simulacij in optimizacij" ni nobenega profita, le da niso tista reč, ki neuporabno spremeni v uporabno.
Omenjeni 700km doseg z letrikinim superduper motorjem bi imel s zarjavelim 40 let starim motorjem iz odpada dosega ~550km. Razlika? Ja. World chaning? Ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Vse te ure simulacij in optimizacij naredijo 82% učinkovito zadevo, ki je brez teh optimizacij direkt v toploto spustila celo petino energije.

Ta motor ima izkoristek 94%, krmilnik pa 97%, kar pomeni skupni izkoristek dobrih 91%, kar je odličen dosežek.

WarpedGone ::

Izkoristek ni 94%, ker motor ne laufa 100% časa na enakih RPM in enako obremenitvijo ampak nonstop spreminja output, posledično je izkoristek takle flek:


Le barve in številke so za malenkost drugačne.
Stvar bo odličen dosežek ko:
a) se ga bo dalo kupit
b) ga bo kdo zares kupu in vgrajeval v končen izdelek namenjen potrošnji
Ne prvo ne drugo še ni res.
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Zakaj me zadnjih nekaj postov močno spominja na tole?

jype ::

fpbs ::

TribesMan je izjavil:

To je bolj Pečjakovo maslo... Letrika ima bore malo s temi "700km", ki so verjetno dosegljivi samo pri kakem ultra cjazenju. Ubistvu a sploh vemo koliko veliko baterijo ima tale kanta?

86kWh, pa kar 700 kg je lažji od Tesle:
http://www.siol.net/avtomoto/zanimivost...

WarpedGone ::

Komot je bit lažji, če maš u *** trdnost karoserije in podvozja.
Zgleda kot da ma zračno vzmetenje:
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Nikec3 ::

http://avto.finance.si/8802239/Elektrif...

V družbi E prihodnost gradijo elektropolnilne postaje. >>Namen je, da v Sloveniji čim hitreje zgradimo čim več enosmernih hitrih polnilnih postaj. To so polnilne postaje, ki imajo moč od 20 do 50 kilovatov, tudi do sto kilovatov. Izračuni kažejo, da bi moralo biti v Sloveniji v prvi fazi zgrajenih vsaj 20 takih polnilnih postaj, pozneje, do leta 2020, pa do 50 postaj. Polnitev naj bi bila mogoča na vsakih 50 kilometrov, postaje pa naj bi bile razpršene po vsej državi.

Če bi dobili na vsakih 50 km 50 kW polnilnice ne bi bilo slabo. Ampak če nameravajo to postavit do leta 2020, bo jih najbrž zasebni kapital povsem prehitel.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
««
194 / 1139
»»