Forum » Loža » Kaj vse prepušča celična membrana?
Kaj vse prepušča celična membrana?
_marko ::
Difuzija skozi dvojno lipidno plast:
Kisik, voda, ogljikov dioksid, sečnina, etanol...
Na+,K+,Cl-,HCO3-, glukoza ne morejo skozi memrano s pomočjo difuzije.
Nabite molekule pa lahko prihajajo skozi proteinske kanale.
Kisik, voda, ogljikov dioksid, sečnina, etanol...
Na+,K+,Cl-,HCO3-, glukoza ne morejo skozi memrano s pomočjo difuzije.
Nabite molekule pa lahko prihajajo skozi proteinske kanale.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gzibret ::
Majhne molekule. Velike ne morejo skozi oz. lahko samo preko proteinov znotraj membran (kanalčki).
Vse je za neki dobr!
_marko ::
Majhne nabite ne morejo skozi, ker tvorijo hidratacijski obroč.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
_marko ::
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
Golden eye ::
povsod k berem piše kako je sestavljena celična membrana in kako to poteka. Bl mal pa piše kaj poteka skozi njo in ravno to me bo vprašal profesor na ustnem izpitu. KAj naj pol točno povem: (zgor k je marko napisu mi neki ni jasen kaj je pol z Na, K...) vglavnem kaj naj povem:
EDIT:
Sem najdu kaj morem povedat. Odg.: Funkcije celične membrane so: specifično prepuščajo snovi, energije in informacije!
EDIT:
Sem najdu kaj morem povedat. Odg.: Funkcije celične membrane so: specifično prepuščajo snovi, energije in informacije!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Golden eye ()
gzibret ::
Povej, da majhne stvari komot prehajajo skozi membrano, velike pa ne. Velike stvari so: beljakovine, maščobe, polisaharidi...
Majhne molekule: voda, glukoza, fruktoza, aminokisline, razni ioni (sulfatni, sulfidni, nitratni...), sečnina...???
Majhni nabiti ioni z močno elektronegativnostjo ne grejo skozi (Na+, K+...), ker se okoli njih nabijejo številne molekule vode oz. kisiki v vodi kar silijo k ionu in zadeva lahko postane glomazna. Zato ni šans, da pridejo skozi.
Kaj več pa težko povem. V bistvu tudi to ni točno. Poglej v knjigo, saj tam verjetno piše...
Majhne molekule: voda, glukoza, fruktoza, aminokisline, razni ioni (sulfatni, sulfidni, nitratni...), sečnina...???
Majhni nabiti ioni z močno elektronegativnostjo ne grejo skozi (Na+, K+...), ker se okoli njih nabijejo številne molekule vode oz. kisiki v vodi kar silijo k ionu in zadeva lahko postane glomazna. Zato ni šans, da pridejo skozi.
Kaj več pa težko povem. V bistvu tudi to ni točno. Poglej v knjigo, saj tam verjetno piše...
Vse je za neki dobr!
gzibret ::
V bistvu, ker ne vem na pamet, sem pogledal v googla in lej ga zlomka, kaj vrže prvi link, če napišeš notri: "cell membrane " difusion.
> The phospholipid membrane allows free difusion of some small molecules such as oxygen, carbon dioxide, and small hydrocarbons, but not water, charged ions, or other larger molecules such as glucose.
Sam pogledat je treba, ne pa pasit lenobe in čakat, da kdo servira na krožniku.
> The phospholipid membrane allows free difusion of some small molecules such as oxygen, carbon dioxide, and small hydrocarbons, but not water, charged ions, or other larger molecules such as glucose.
Sam pogledat je treba, ne pa pasit lenobe in čakat, da kdo servira na krožniku.
Vse je za neki dobr!
Golden eye ::
sej nisem lenaril...sam sem pač iskal v slovenskem jezik! npr. Prepustnost celične membrane....
gzibret ::
Na internetu se govori angleško, zato je treba vprašat v Angleščini. Vsaj glede strokovnih in znanstvenih stvari je tako.
Vse je za neki dobr!
_marko ::
Sečnina prehaja...
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gzibret ::
Saj je majhna molekula.... Spada pod "small hydrocarbons".
Vse je za neki dobr!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gzibret ()
_marko ::
> The phospholipid membrane allows free difusion of some small molecules such as oxygen, carbon dioxide, and small hydrocarbons, but not water, charged ions, or other larger molecules such as glucose.
Voda prehaja z osmozo, glukoza pa s pasivno pospešeno difuzijo z prenašalcem(ali aktivno z kotransportom Na+ iona).
Zdaj v citatu piše free difusion, ampak sej osmoza in pospešena difuzija sta tud free.
Voda prehaja z osmozo, glukoza pa s pasivno pospešeno difuzijo z prenašalcem(ali aktivno z kotransportom Na+ iona).
Zdaj v citatu piše free difusion, ampak sej osmoza in pospešena difuzija sta tud free.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
Golden eye ::
ok. sem naredu z 7-ko !! thnx tza odgovore in pomoč.
Odg.katerega je hotu vedt pa je bil ta: Funkcije celične membrane so: specifično prepuščajo snovi, energije in informacije!
Odg.katerega je hotu vedt pa je bil ta: Funkcije celične membrane so: specifično prepuščajo snovi, energije in informacije!
_marko ::
Kaj pa študiraš?
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
whatever ::
Khm... pa se učite o celičnih membranah... vraga saj ne študiraš biologije ali medicine ali kemije da bi to mogu vedet... svašta...
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
Golden eye ::
jah...to je predmet: tehnološki sistemi z osnovami ekologoje!
Moreš pa znat celo fizko, biologoji, kemijo, ekologija, astronoimja... vglavnem splošno zanje!
Moreš pa znat celo fizko, biologoji, kemijo, ekologija, astronoimja... vglavnem splošno zanje!
whatever ::
Kera bedarija... splošno znanje o teh zadevah se itak predpostavlja da imaš saj si vendar moral končati gimnazijo za vpis na fax... drugač pa en takle predmet nima čist nobene veze s tem kar boš po diplomi delal IMO... tud na našem faxu (FERI RI) je nekaj takih predmetov od katerih je koristi bolj malo, ampak so še vedno bistveno bistveno bolj povezani z našim bodočim delom kot pa en takle predmet... IMO so ga dal sam da ma en prfox kaj za delat, koristi od njega ni pa nobene... magari bi ga črtal iz študijskega programa pa ne bi bilo čist nobene škode pa še študenti bi imeli manj nepotrebnega dela.
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
mescaline9 ::
specifično prepuščajo snovi, energije in informacije!
Tale definicija je tipa: "V dnevni imamo pohištvo, omaro in mizico." :)
Tale definicija je tipa: "V dnevni imamo pohištvo, omaro in mizico." :)
Sergio ::
tole je BS. :)
pa nej recejo, da prepusca 'podatke'. ki pa lahko ne vsebujejo 'informacije'. pa s tem posplosimo vse aktivnosti, ki imajo izkoristek 1 al manj. Brezveze. :)
pa nej recejo, da prepusca 'podatke'. ki pa lahko ne vsebujejo 'informacije'. pa s tem posplosimo vse aktivnosti, ki imajo izkoristek 1 al manj. Brezveze. :)
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.
DoloresJane ::
"drugač pa en takle predmet nima čist nobene veze s tem kar boš po diplomi delal IMO... tud na našem faxu (FERI RI) je nekaj takih predmetov od katerih je koristi bolj malo, ampak so še vedno bistveno bistveno bolj povezani z našim bodočim delom kot pa en takle predmet... IMO so ga dal sam da ma en prfox kaj za delat, koristi od njega ni pa nobene... magari bi ga črtal iz študijskega programa pa ne bi bilo čist nobene škode pa še študenti bi imeli manj nepotrebnega dela. "
Vedno se mi je zdelo, da je cilj 90% študentov, ki končajo fakulteto, biti fachidiot. Torej poznati samo in le tisto, za kar so študirali in bog ne daj, da bi se na fakulteti učili še kaj drugega kot le tisto, kar bodo v življenju počeli. Če bo torej nekdo sestavljal računalnike, seveda ne potrebuje znanja o delovanju procesorja in podobnega. Zato se boste seveda strinjali z mano, naj se dotičnemu osebku podeli diplomo že, ko je sposoben vse komponente brezhibno sestaviti v delujoč računalnik.
Vprašanje funkcije celične membrane je osrednje vprašanje življenja. Celična membrana kot prepustna meja ohranja drugačno "notranje" okolje celice od zunanjega in s tem omogoča potek biokemijskih reakcij, ki so značilne za življenje. V celici se tako "koncentrirajo" encimi in druge proteinske (lahko z dodatki) strukture, ki katalizirajo/inhibirajo reakcije ali pomagajo v njihovem poteku.
Ker se reaktanti celičnih reakcij ponavadi hitro porabijo, je pomembno, da je omogočeno njihovo ponovno pridobivanje (in tudi odstranjevanje odpadnih produktov). Temu dobro služi prepustna membrana. V tipični membrani iz fosfolipidov, holesterola in glikolipidov se lepo topijo nepolarne molekule in zato dobro prehajajo. Npr. steroidni hormoni nimajo težave pri vstopu v celico, ker so topni.(V tem primeru je pomembna tudi signalizacija.)
Večji problem nastane, ker celica potrebuje tudi snovi, ki v membrani niso prosto topne ali čeznjo prehajajo počasi (npr. glukoza in vodne molekule). Tej zagati se celica izogne tako, da ima v membrani tudi določene proteinske strukture (kanale in prenašalce), ki omogočajo olajšano prehajanje snovi ali pa, če je snov za celico izrednega pomena, tudi prehajanje, pri katerem se za transport troši energija.
Določeni prenašalci v celici ustvarjajo "stalno" koncentracijo ionov (ravnovesje glavnih ionov: Na+, K+, Cl- in Ca++, deloma tudi H+), ki zagotavlja "stalno" notranje okolje celice in specifičnim celicam omogoča vzdražnost in propagacijo električnega signala, kar je izrednega pomena v živčnih in mišičnih celicah (večceličarjev).
Proteini na celični površini služijo tudi kot receptorji signalov iz okolja, ki sporočilo prenesejo v celično notranjost (tudi do jedra) in omogočajo ustrezen odziv celice na zunanje razmere - torej omogočajo interakcijo med celico in njenim okoljem.
Okolje celice so lahko tudi druge celice, pri čemer ne gre pozabiti, da je izrednega pomena sposobnost celic, da ustvarja stike s sosednjimi celicami. To celici omogoča, da prek raznovrstnih takšnih stikov npr. posreduje informacije sosednjim celicam in s tem zagotovi enoten odziv tkiva na neko zunanjo informacijo. Tesni stiki med celicami pa omogočajo usmerjen pretok hranil ali ionov čez celice, tako da se le-ti ne stekajo v medcelični prostor. S tem se pri večceličarjih zagotovi, da celica dobi vse potrebne snovi iz hrane.
Že brez celične membrane življenje v taki obliki, kot ga poznamo, ne bi obstajalo. Prva struktura, ki je nastala v "razvoju" do današnje celice, je bila predhodnica današnje celične membrane. Pomembne pa so tudi membranske strukture znotraj celice, ki omejujejo (pod-)razdelke celice in jim omogočajo različne funkcije in posebne okoljske razmere oz. omejujejo celici "nevarne" snovi od celične vsebine (npr. lizosomi). Razumevanje funkcije celične membrane je torej ključ do razumevanja tega, kaj omogoča življenje in je dejstvo, ki bi ga moral poznati vsak višje izobražen človek, ki meni, da diploma ni samo list papirja in boljša plača. Drugi pa seveda lahko ostanete fachidioti do smrti.
Vedno se mi je zdelo, da je cilj 90% študentov, ki končajo fakulteto, biti fachidiot. Torej poznati samo in le tisto, za kar so študirali in bog ne daj, da bi se na fakulteti učili še kaj drugega kot le tisto, kar bodo v življenju počeli. Če bo torej nekdo sestavljal računalnike, seveda ne potrebuje znanja o delovanju procesorja in podobnega. Zato se boste seveda strinjali z mano, naj se dotičnemu osebku podeli diplomo že, ko je sposoben vse komponente brezhibno sestaviti v delujoč računalnik.
Vprašanje funkcije celične membrane je osrednje vprašanje življenja. Celična membrana kot prepustna meja ohranja drugačno "notranje" okolje celice od zunanjega in s tem omogoča potek biokemijskih reakcij, ki so značilne za življenje. V celici se tako "koncentrirajo" encimi in druge proteinske (lahko z dodatki) strukture, ki katalizirajo/inhibirajo reakcije ali pomagajo v njihovem poteku.
Ker se reaktanti celičnih reakcij ponavadi hitro porabijo, je pomembno, da je omogočeno njihovo ponovno pridobivanje (in tudi odstranjevanje odpadnih produktov). Temu dobro služi prepustna membrana. V tipični membrani iz fosfolipidov, holesterola in glikolipidov se lepo topijo nepolarne molekule in zato dobro prehajajo. Npr. steroidni hormoni nimajo težave pri vstopu v celico, ker so topni.(V tem primeru je pomembna tudi signalizacija.)
Večji problem nastane, ker celica potrebuje tudi snovi, ki v membrani niso prosto topne ali čeznjo prehajajo počasi (npr. glukoza in vodne molekule). Tej zagati se celica izogne tako, da ima v membrani tudi določene proteinske strukture (kanale in prenašalce), ki omogočajo olajšano prehajanje snovi ali pa, če je snov za celico izrednega pomena, tudi prehajanje, pri katerem se za transport troši energija.
Določeni prenašalci v celici ustvarjajo "stalno" koncentracijo ionov (ravnovesje glavnih ionov: Na+, K+, Cl- in Ca++, deloma tudi H+), ki zagotavlja "stalno" notranje okolje celice in specifičnim celicam omogoča vzdražnost in propagacijo električnega signala, kar je izrednega pomena v živčnih in mišičnih celicah (večceličarjev).
Proteini na celični površini služijo tudi kot receptorji signalov iz okolja, ki sporočilo prenesejo v celično notranjost (tudi do jedra) in omogočajo ustrezen odziv celice na zunanje razmere - torej omogočajo interakcijo med celico in njenim okoljem.
Okolje celice so lahko tudi druge celice, pri čemer ne gre pozabiti, da je izrednega pomena sposobnost celic, da ustvarja stike s sosednjimi celicami. To celici omogoča, da prek raznovrstnih takšnih stikov npr. posreduje informacije sosednjim celicam in s tem zagotovi enoten odziv tkiva na neko zunanjo informacijo. Tesni stiki med celicami pa omogočajo usmerjen pretok hranil ali ionov čez celice, tako da se le-ti ne stekajo v medcelični prostor. S tem se pri večceličarjih zagotovi, da celica dobi vse potrebne snovi iz hrane.
Že brez celične membrane življenje v taki obliki, kot ga poznamo, ne bi obstajalo. Prva struktura, ki je nastala v "razvoju" do današnje celice, je bila predhodnica današnje celične membrane. Pomembne pa so tudi membranske strukture znotraj celice, ki omejujejo (pod-)razdelke celice in jim omogočajo različne funkcije in posebne okoljske razmere oz. omejujejo celici "nevarne" snovi od celične vsebine (npr. lizosomi). Razumevanje funkcije celične membrane je torej ključ do razumevanja tega, kaj omogoča življenje in je dejstvo, ki bi ga moral poznati vsak višje izobražen človek, ki meni, da diploma ni samo list papirja in boljša plača. Drugi pa seveda lahko ostanete fachidioti do smrti.
Zgodovina sprememb…
- spremenila: DoloresJane ()
whatever ::
Vedno se mi je zdelo, da je cilj 90% študentov, ki končajo fakulteto, biti fachidiot. Torej poznati samo in le tisto, za kar so študirali in bog ne daj, da bi se na fakulteti učili še kaj drugega kot le tisto, kar bodo v življenju počeli. Če bo torej nekdo sestavljal računalnike, seveda ne potrebuje znanja o delovanju procesorja in podobnega. Zato se boste seveda strinjali z mano, naj se dotičnemu osebku podeli diplomo že, ko je sposoben vse komponente brezhibno sestaviti v delujoč računalnik.
Ja, sej bi bilo lepo ko bi lahko vsi vse vedeli tako kot ti, Nadezhda. Ampak smo žal omejeni tako s časom kot spominsko in računsko kapaciteto. Ampak mogoče bo bolje, če vključimo na medicinsko fakulteto na primer predmete obča filozofija, obča sociologija, politologija, teologija, ekonomija, gozdarstvo, turizem, varstvo narave, arhitekturo računalnikov, gospodarsko, kazensko pravo, mehaniko, elektroniko, hidravliko, književnost 18. stoletja, you name it, pa črtamo kakšno biologijo celice ali kirurgijo, kajti za zdravnika se vendar ne spodobi, da bi bil fachidiot. Ali pa morda podaljšamo osnovni študij na 10+ let, da ne bodo naši študentje fachidioti. Koga briga, če dohtar ne bo znal izvesti operacije mandljev, da le ni fachidiot. Ali koga briga, da bo že samo osnovni študij sedaj trajal več kot 10 let, saj imamo ja zdravnikov na pretek. Jaz bi dal svojemu dohtarju vprašalnik o njegovi splošni razgledanosti, preden bi ga poslal v kirurško dvorano. Če pa preslabo opravi z vprašalnikom, lahko pa itak ga pošljemo popravljat avtomobile, vozit avion ali preračunavat obrazce za dohodnino. Koga briga, če bo ta zdravnik čez 10 let izumil zdravilo za AIDS, če je pa fach idiot. In še nekaj, če misliš da diplomirani inženirji računalništva sestavljajo računalnike (dobro, kakšne laboratorijske eksperimentalne modele že), si se krepko zmotila -> tudi tvoja razgledanost ni prav blesteča v tem primeru.
Pa pozabila si me citirat v celoti:
Kera bedarija... splošno znanje o teh zadevah se itak predpostavlja da imaš saj si vendar moral končati gimnazijo za vpis na fax...
Sploh pa se mi zdi, da je ta "fachidiot" popolnoma prazna fraza - beseda brez pomena, tako kot na primer "piflar". Doktor neke stroke pa je povsem nepomembno katere (ki bi po tvojih kriterijih ustrezal oznaki fachidiot, recimo da ima nekoliko slabšo splošno razgledanost), lahko ima celokupno veliko več znanja kot nekdo drug, ki pa ima boljšo splošno razgledanost. Tega, koliko podatkov (recimo v bajtih) katera glava vsebuje, pa ne znamo izmeriti.
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: whatever ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Ustvarili bakterijo s tremi različnimi baznimi pari v DNKOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 9298 (7778) | tikitoki |
» | NASA odkrila bakterijo, ki v svoje celice vgrajuje arzenOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 9878 (7626) | Heisenberg |
» | Gibanje celic - principOddelek: Znanost in tehnologija | 1801 (1529) | gruntfürmich |
» | Animacija : Življenje v celiciOddelek: Znanost in tehnologija | 3135 (2551) | DonPierre |
» | Definicija za življenje??? (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 6751 (6129) | Zavo |