» »

Helikopterji: vojaški, policijski, reševalni

kleDo ::

Pred nekaj dnevi smo lahko izvedeli načrt ministra Grizolda (MORS) o izboljšanju opreme v Slovenski vojski (SV). Pri tem je navedel tudi podatek, da naj bi SV v bodoče dokupila še nekaj helikopterjev. Sami (glede na razpis, ki naj bi bil pisan na kožo Evrocopterju) nameravajo kupiti Evrocopter, sam pa menim, da bi za SV bil bolj primeren Bell. Zakaj? Že dalj časa lahko poslušamo, da je vzdrževanje opreme dosti dražje, če imamo več različnih izdelkov, ki služijo istemu namenu (v zadnjem času se vrti polemika o Hummerjih, ker ima SV že Puche in Valuke in rabi sedaj še eno enoto za vzdrževanje le-teh). Torej, dosti ceneje bi prišlo vzdrževanje, če bi SV kupila Belle za katere že ima izšolane tako vzdrževalce kot tudi posadke, šolanje bi bilo cenejše... mislim, da sta to dva ZELO dobra argumenta...
Sam sicer podpiram posodobitev SV, vendar se mi DOSTI BOLJ smiselna zdi najprej posodobitev reševalnih vozli (s tem mislim na nakup reševalenga helikopterja) in policijske letalske enote.
Reševalni helikopter: po mojem mnenju ga bi lahko uporabljali tako reševalci za nujne prevoze oseb, prevoze poškodovanih v prometnih in drugih nesrečah, kot tudi gorska reševalna služba, jamarski reševalci... Poleti vemo, da se v gorah zgodi kar nekaj nesreč, žal tudi s smrtnim izzidom. Sicer policija in reševalci ZELO dobro sodelujejo, vendar bi bilo reševanje dosti hitrejše in kvalitetnejše, če bi reševalci sami imeli svoj helikopter, ki bi bil vedno na voljo. Poleg vsega bi od tega neposredno imeli korist tudi prebivalci (in obiskovalci) Slovenije.
Policijski helikopter: pred nekaj meseci sem zasledil, da ima policijska helikopterska enota v svojem sestavu nekaj helikopterjev (ne vem točno koliko - po mojem 3), od tega pa je eden neuporaben, ker bi moral biti cel predelan, kar pa se ne splača (vendar pa še ni odpisan - številka) dva pa sta, predvsem v poletnih mesecih polno zasedena. Poleg policije pa ju uporabljajo še reševalci (gorski, KC... in za prevoz raznih tujih državnikov). Policija naj bi v bodoče kupila nekaj novih helikopterjev, od katerih naj bi bil eden opremljen tudi za reševanje.
Vojska: Vojaški helikopterji pogosto sodelujejo na kriznih žariščih izven Slovenije (predvsem BiH), bolj redko pa tudi v Sloveniji pri gašenju požarov in reševanju (vidno reševanje je bilo lani ob plazu pri Mangartu). Vendar so za taka reševanja primerni reševalni helikopterji, ki pa jih Slovenija nima!!! Torej je delovanje SV in njihovih helikopterjev vidno predvsem v tujini, Slovenija in prebivalci Slovenije pa od njih nimamo (skoraj) nikakršnih neposrednih koristi.
Zaradi vsega kar sem navedel v tem prispevku menim, da so sedaj najbolj potrebni (en) reševalni helikopter, ki si bi ga delili GRS, JRS, reševalci in civilna zaščita v kakšnih naravnih nesrečah, potem vsaj eden policijski helikopter (vsaj eden bi moral biti opremljen tudi za reševanje) in šele na koncu vojsški helikopter(ji).
Za reševalne helikopterje sem prepričan, da so najbolj primerni Eurocopterji, za policijo sicer ni prednosti za nobenega (razen tega, da policija že ima Bella in bi vzdrževanje in šolanje za uporabo novih bilo manj zahtevno in cenejše), za SV pa mislim da so primerni le Bellovi helikopterji (razen če mislijo kupiti kakšne večje tovorne ali kakšne s težko oborožitvijo), vendar bi moral nakup le-teh (vojaških) počakati na vrsto pred reševalnimi in policijskimi.
Prosim pa vas še za vaše mnenje in komentarje.:D

jugonostalgik ::

Jest pa za nobenga vraga ne vem kaj jim bodo Hummerji. Ceste so bolj ozke, piščave pa tud nimamo.
Za ta denar lahko nabavijo 10 ali pa še več zelo solidnih japonskih terencev - Toyota.
Nima ti kej bit, ÄŤe si dober skrit!

rasta ::

Bah, naša vlada tako ali tako nikoli ne upošteva mnenja stroke. Vprašanje je tukaj, kdo je 'zrihtal' posel Evrocopterju.
Če pa bi delali v korist državljanov (kar bi bilo zelo razveseljivo), bi bil tudi že klinični center zrihtan...

Medved ::

kot sm že večkrat omenu - ne rabmo vojske - škoda dnarja>:D
p.s.: zdej so šli blazni dnarji za neke glupe đipe
Medved že spet tuki in me natrguje odozad

||_^_|| ::

moje mnenje je da vojska enostavno dobiva preveč denarja (glede na to kaj si prvošjo) bol pametno bi ga blo dat za zdravstvo & šolstvo.

kleDo ::

se strinjam, samo dejstvo je, da je orožarski lobij tako močan. v vseh razvitih državah za vojsko namenjajo ZELO veliko denarja, še več pa ga države kjer imajo nafto...;((

kleDo ::

če bi radi kej koristnga nardil, bi mogl met referendum o razporeditvi denarja v proračunu... referendum stane ca. 500.000.000 sit, vojska pa naj bi v naslednjih letih dobivala 5 miljard sit VEČ kot doslej...

ziga7 ::

helikopterji: (moje osebno mnenje) podpiram nakup vecjega stevila vojaskih/policijskih/resevalnih helikopterjev. pozneje tudi nakup dveh eskadrilj bojnih helikopterejv, nikakor pa ne lovskih nadzvocnih letal.

terenska vozila: mamo zaliv (Piranski zaliv), tudi puscavo (nekje v blizini Mokronoga), vendar Hummerjev res ne potrebujemo. Za voznjo po grapah in gorskih cestah in prelazih je boljsi vsak okreten 4x4 terenec.
S spostovanjem
Nejc

||_^_|| ::

namest da bi LADE nive kupl:)

kleDo ::

sej majo tud LADE nive (in njive). sam so bol za po cesti in tko, ne pa glih bojni avtomobili.:))

tejo ::

Slovenska vojska ne potrebuje vseh naštetih prdalic, ampak kakšen F-16, saj so sedanja letala taka, da jih s fračo skaltiš! Hummerjev ne potrebujemo, kvječem kakšne Ferrarije, da se lahko naši vojaki hitro poberejo s fronte... >:D

`DoC ::

kaj se hetzate pobje? Po mojem je Hummer edin avto, za katerga so "delane" naše lepe, ravne, ne punklaste, ne razžrte cestice.>:D>:D>:D
+°´°+,¸¸,+°´°~What We Do In Life, Echoes In Eternity~°´°+,¸¸,+°´°+

Dexxx ::

...Slovenska vojska ne potrebuje vseh naštetih prdalic, ampak kakšen F-16...

1. F-16 je zafukano drag
2. en F-16 ni prav zelo v pomoč
3. sicer sm še bl froc, samo če me spomin ne vara je my dearest Janša&co. okol osamosvojitve s ponosom razlagal, da bo slovenija postala nemilitantna...država. WE DON'T NEED NO FUCKING ARMY!!!!!!!

Medved ::

zdej k bomo imel izhod na morje treba nabavt floto : letalonosilko, rušilca itd. Bavčar (bivši klošar) je reku da smo pomorska država - skoraj velesila hahaha. Mislim da se je iz njegovga tumpastega govora učeri dalo razbrat prepotentnost VELIKE slovenije. Navezu bi to temo na temo o PRAVLJICI>:D:D
Medved že spet tuki in me natrguje odozad

LojzePek ::

Ne žalit naše mornarice. Tako sposobne še američani nimajo. Naši lahko le v nekaj minutah posredujejo v najbolj oddaljeni točki našega morja. Tu američani nimajo za BUREK!!!!!!

Boeing ::

Takole, fantje, kar se tiče helikopterjev: NI vse v proizvajalcu!
Bom rekel takole: kar se tiče vzdrževanja, je predlog o nakupu Bell-Textronovih helikopterjev upraviče, vendar največ do skupnega števila 20 - nad tem številom je potrebno izšolati celotno ekipo vzdrževanja helikopterjev na novo, kar je zopet velik strošek. Kar se tiče Eurocopterjevih helikopterjev, imajo francozi nekoliko prednosti, predvsem zaradi specifičnega dizajna kabin in zasteklitve -> iz helikopterja imata oba pilota in 4 reševalci veliko boljši razgled v večini modelov razreda 4/6+, kot ga lahko ponudi Bell-Tektron v enakem razredu. Zakaj je to pomembno? Zato, ker tako reševalci kot vojska, še najbolj pa policija, potrebuje helikopter z dobrro pozicionirano zasteklitvijo ter razgledom ->edini Bell-Textronov helikopter, ki se lahko v tem pogledu kosa v Eurocopterjem, je model 427, ima pa eno napako: namenjen je za luksuzne prevoze v razredu 4/4 in stane približno $10 mio. Toliko o Bell-Textronu.
Po drugi strani ima pa spet Eurocopter določeno prednost -> modeli, ki pridejo v poštev so EC-135 in EC-140 Colibri, ki so se izkazali za izredno trpežne, hitre in okretne helikopterje -> a ne iščemo prav tega ?!
Kar se tiče letal: Slovenija ima trenutno v oborožitvi 12 letal Pilatus PC-9A in 3 PC-9M, od teh treh je eden popolnoma bojno opremljen in je sposoben ponesti do 1050kg bojnega tovora, ostalih 14 pa so neoboroženi oz. so oboroženi samo z toplotnimi in radarskimi vabami.
Lejte, Slovenija ne potrebuje več letal..mogoče še 3-5 letal PC-9M, kar potrebujemo so 3 eskadrilje lahkih bojnih helikopterjev (Avgusta 45, razni apacheji, commancheji in ostali), ne pa reaktivcev -> eventuelno se zmanjša število PC-9 na nekje 4-6 in se razmisli o nakupu 2 letal Saab Grippen, Dassault Mirage V ali Eurofighter Typhoon, nikakor pa se ne sme nabavljati ameriške robe, niti nove niti rabljene!
Vsekakor pri helikopterjih navijam za Eurocopter, pri letalih za evropsko letalsko industrijo, kar se pa tiče nakupa 30 hummerjev -> nekateri na morsu so za odstrel - dobesedno !!! ;((
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Dexxx ::

Kar se tiče hummerjev mi je en prjatu k ma znanca na MORS-u (zlo zanesljiv vir:D) še pred pol leta govoru, da so jih že imeli na testu, vendar se niso odločili za nakup. RAZLOG: prevelika širina za slovenske kolovoze:D

Drugač naj bi bili pa teli hummerji itaq namenjeni enoti za mednarodno sodelovanje.
....jebi, jebi,jebi....cenzorja....

Cr00k ::

jst pravm da je to use kr neki......nabavl bi 70 puchov namest 30 hummerjev.......al pa 30 puchov pa kej valukov.......pa helikopterje od aguste......ne pa bell, sykorski&co. pa se kksn tezak helikopter ala mil-24 :)....(mal manjsi bo kr uredu).....pa se kksnga herkules style avion ne pa pilatusov.....k jih majo ze dost za trening :) aja pa se kksne novejse puske...minomete havbice....da nebo vsak mesec ker umru
root@whitehouse.gov

kleDo ::

Tole sem hotel poslat pred nekaj dnevi... pa mi ni uspel...

F 16? Brez veze...!
1. V Sloveniji nam sploh ne pridejo prav!!
2. Potem bi jih uporabljali na raznih misijah v tujini (kot. npr NATOvi napadi na ZRJ), kar pa bi nas spet veliko stalo, pa še kakšen avion bi lahko zgubil, plačal bi pa...?
Po moje so (če je res treba) bojni helikopterji v tem primeru še najboljša rešitev!
Seveda pa navijam, da bi prej kupil reševalni in nekaj policijskih helikopterjev.
Kar pa se hummerjev tiče (in valukov) kupujejo jih za enoto za mednarodno posredovanje, torej bodo ta vozila opravljala naloge predvsem zunaj Slovenije, kar pa je za nas (razen mogoče BiH, in Makedonija - še pride na vrsto) metanje denarja čez oken!!!

kleDo ::

Zdej pa še tekoča tema...
Boeing: to, da je treba pri 20 helikopterjih izšolat novo ekipo sicer nisem vedel in to zadevo popolnoma spremeni... tudi sicer sam navijam za nakup evropskih "strojev" oz. opreme evropskih proizvajalcev, predvsem zaradi dveh razlogov:
1. mislim, da so enako (ali celo bolj) kvalitetni kot ameriški
2. sam sicer ne vem, a so verjetno tudi cenejši in tudi vzdrževanje je verjetno cenejše.
Ker si navedel št. letal, ki jih ima SV, me zanima, če mogoče veš še št. helikopterjev?

In na koncu še... Očitno se na te zadeve kar spoznaš. Pred časom sem tako na Bell-Textron kot na Eurocopter poslal prošnjo, če mi lahko povejo koliko bi stal nakup reševalnega helikopterja s popolno reševalno opremo, vključno z vitlom. Odgovora žal, ne od ene in ne od druge družbe nisem dobil. Zato me zanima, če mogoče ti (ali kdo drug) veš koliko je (okvirna) cena za take helikopterje.
Pri bellu sem izbral model
Bell 412
pri eurocopterju pa model
DAUPHIN AS 365 N2
Upam, da sta oba iz približno iz istega cenovnega razreda (oz. da sta si po kvaliteti in učinkovitosti podobna).

lp, kleDo

kleDo ::

aja, lohk pa tud bellov model 230 namest 412, sam je dražji (če se ne motim)

Boeing ::

kleDo: očitno, da nisi dobil podatkov o ceni... če hočeš dotične podatke dobit, pokliči v firmo in povprašaj po zastopnikih (za slovenijo: bell-textron: heli air center lj, za eurocopter: ga še ni ;() in potem lepo pokličeš zastopnika in se dogovoriš za biznis...hja, tako pač je...žal... drgač, kar se tiče cene helikopterjev... moraš vedet, da bell-textron je firma, in ima tudi poštene cene, kar pomeni da bo v vsakem primeru dražji gor agusta... torej, 412 EP (razlika med navadno in EP verzijo je, da ima EP močnejša motorja PT-6/68 in štirikraki poltogi rotor), z vitlo bi po mojih ocenah imel ceno tam nekje $ 6,5-7 mio, agusta dauphin n2 pa $ 6-6,5 mio -> zakaj hudirja rabiš n2 verzijo ?!

SV ma okoli 10 helikopterjev (nisem čist ziher, ker so baje neki prodajal prejšnji mesec...)

za F-16... bullshit... F-16 je zastarel, pa če vam je prav al pa tud ne, ampak moje osebno mnenje je, da če bi že šli v reaktivce, potem absolutno evropsko robo... najbolj se mi dopade grippen z westinghousovim doplerskim radarjem AP/APN 76 in rolls-roycovimi turbinami...sanjsko :)
čeprav tud f-16 mlu niso švoh...verjemte na besedo 8-)aja, kleDo: zakaj bi pa ti rabil helikopter z vitlo ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

andro ::

Če bi jaz izbiral bi kupil AV-8 Harier. Zako ker je pisan na kožo našemu terenu. Harier lahko vzleta iz majhnih "vzletnih stez". Pa še izkakal se je v napadih na zemeljske cilje kot tudi v zraku.
Glede Hummerjev pa bi morali kupit nekaj manjšega
in jih po potrebi oborožili in opremili.
To have no errors, woud be life without meaning . No strugle no joy!

Boeing ::

andro: verjamem, sej se meni tud cedijo sline po harrierju...ampak za $55 mio ?! ne hvala... če že bi šli v V/STOL varianto, potem raje počakajmo na izid dvoboja Boeing/Lockheed Martin (X-32/X-35) za novega skupnega lovca in gremo v to varianto -> če se nas seveda amerigosi in nadvse slavni g. bush usmilijo in nam milostno dovolijo kupit dotično zadevo. cena: drobiž, okoli $40-50 mio 8-)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Dexxx ::

Ej, a se vam sploh sanja kaj vse se lahko v eni taki državici naredi s temi milijoni $, o katerih vi razpravljate, da bi jih zapravili za kurčeve vojaške frčalice. Močno podpiram nakup večnamenskih helikopterjev ter vzpostavitev 24h letalske reševalne službe. Se vam ponos res zdi vreden neka milijonov $???? FUCK THE NATO!!!
....jebi, jebi,jebi....cenzorja....

kleDo ::

Boeing: sej helikopterja ne rabim jaz (oz. bi ga mel, če bi mel nekaj 100 mio $)... vitel pa rabiš za reševanje - gorsko reševanje. Za podatke o ceni so mi na Bellu odgovorili, da so moje sporočilo poslali njihovemu zastopniku v Sloveniji in da bi moral odgovor prejeti od njih... pa nič. Torej tudi slovensko zastopstvo za Bell ne "šlivi" lastne matične firme?!? Od Eurocopterja pa nisem dobil sploh nobenega odgovora... Cene so me zanimale (in me še) samo informativno in zato ker (če bi imel dovolj upliva) bi lobiral za pospešen nakup reševalnega helikopterja.:D.
Dexxx: Hala za podporo. Žal pa tukaj obstaja še ena ovira! Pred časom sem v nekem časopisu bral, da se Gorska reševalna služba (GRS) in reševalna služba s seboj ne morejo sporazumeti kdo bi bil lastnik helikopterja, kdo bi plačeval vzdrževanje in da bi radi imeli vsak svoj helikopter... To pa ne gre, ker se ne splača.
Po mojem bi bilo najbolje, da bi čez reševalni helikopter imela roko policija in bi delal le za potrebe reševanja, torej bi uvedli nekakšno reševalno policijsko enoto v sodelovanju z reševalci in GRS. To bi po moje bilo najpametneje, ker ima le policija (in vojska) dovolj izkušene pilote...
Proti pa sem, da bi imela takšno reševalno enoto vojska, ker sem v istem članku prebral, da vojska v nima svojih pilotov v 24-urni pripravljenosti (za razliko od policije, čeprav policijski helikopterji naj nebi bili usposobljeni za nočno letenje) , poleg tega pa je vojska zahtevala še, da bi helikopterji pristajali le na helidromu v vojašnici Moste in ne na helidromu na Roški (tako kot pristajajo sedaj), kar pa je za reševalce nesprejemljivo, saj je med vojašnico in Kliničnim centrom večja razdalja kot med Roško in KC + da je med vojašnico in KC še železniška proga... Sicer pa naj bi na garažni hiši, ki naj bi jo začeli graditi drugo leto naredili heliport za potrebe KC in tam naj bi pristajali bolj tihi helikopterji (kar pa vojaški in policijski niso) torej bi morali kupiti reševalnega!!!
Kar pa se tiče NATA. Ne vem zakaj Slo. rine v NATO. Vse okoliške države (razen Hrvaške) so že v NATU. Če bo vstopila še Hrvaška je to popolnoma brez veze. Nato ščiti državo članico le pred zunanjimi sovražnicami, medtem ko naj bi dve državi članici konflikte reševali med seboj brez posredovanja NATA. Torej bi Slo. bila v NATU le za posredovanje na tujem, kar je strošek, poleg tega pa si bi lahko nakopali še kakšen vojaški poligon, in dodatne prevoze NATOvih vozil čez Slo. (pa že sedaj jih je preveč in od tega Slo. nima nič, razen dodatnih zastojev na cestah, kot je bilo pred kratkim, ko so čez Slo. potovala vozila Italjanske vojske v največji konici in ob koncu tedna).;((

Boeing ::

kleDo: v bistvu kar dobro razmišljanje, in v bistvu te podpiram... nakup najmanj še 2 helikopterjev v izključno reševalne potrebe je neobhodna nujnost... evo me, jst se prostovoljno javim za pilota grs 8-)... drgač je pa ena čist logična fizikalna razlaga, zakaj vojska ne posoja svojih helikopterjev v reševalne namene v gorah... namreč, če ste opazli, vsi gorski helikopterji imajo dvokraki togi rotor... vojska ima od dvokrakih le tip 212, ki ima pa poltoge rotorje, in v bistvu že ne ustreza več, pa tudi notranjost je bolj namenjena v bojne namene (pritrdišča za stronice, metalce vab, ir senzor...)... torej, da grem spet nazaj, zakaj vojaški heliji niso primerni... namreč, za gorsko letenje je potrebno imeti dvokraki togi rotor, ker:1. se hitreje vrti in ima višjo inercijsko energijo od 4-krakega in2. 4-kraki rotor je veliko bolj občutljiv za turbolence, termične mikrostebre in vortexov prstan.
kaj bolj jasno, zakaj je vojska tolk škrt ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Dexxx ::

kleDO: Bell-ovo zastopstvo ne šljivi tebe, ker ve da si samo en firbec, ki jim ne bo naredil profita. V primeru, da pa bi bil na primernem položaju bi ti poleg vseh potrebnih informacij v žep na hitro potisnili še par 10 tisoč enot tuje valute (ne lir:D)Ain't life cruel?

Drugač pa s področja odnosa vojaških firm do javnosti:
Med šolskim letom mi je v roke prišla neka številka Obrambe. Na notranji strani platnice pa se je nahajala celostranska reklama za Valuk-a? Komu, hudiča je to namenjeno?? Albanski mafiji? Mulcem s prebogatimi fotri (...tata, kupi mi valuk...:D)? Just can't see any point.
....jebi, jebi,jebi....cenzorja....

Boeing ::

Dexxx: fora oglasov je v tem, da z določenim vozilom, najsi bo to hummer, valuk ali pa helikopter, seznanijo javnost in jo navdušijo, ker bo ravno javnost tista, ki bo podprla morebitni nakup vozila s strani vojske, policije, mevemkoga...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

kleDo ::

zdej sem dubu podatek, da rabljen DAUPHIN AS 365 N2 stane okoli 3,5 mil. USD. Letnik izdelave tega letala je 1993 in je narejen za civilno uporabo. Če koga zanimajo podatki naj mi pusti svoj e-mail.

nebivedu ::

Slovenija ne rabi hummerjev, ker so predragi pa zanič. Nej podprejo rajš TAM in naj jim oni nardijo avto - dokazal so da so sposobni.
Glede avionov bi slovenija vseeno rabila kak A-10.
Za helikopterje je pa tut kak ruski čist dober pa še cenejši je od ostalih ameriških in francoskih jajc.
LP
Nebivedu

Boeing ::

nebivedu: upravičuješ svoj nick...:\
prvo kot prvo: a se ti sploh zavedaš, kakšni letalo sploh je A-10 ?! To je namensko težko jurišno letalo za podporo kopenskim silam v verziji Warthog in namenski protitankovski jurišnik v veziji Thunderbolt I in II. Torej: slovenija rab take stroje ? NE, ne rabi jih !
drugo kot drugo: ruska aviacija je hvale vredna, ko se govori o čisti okretnosti, dogfight sposobnosti, aerodinamični čistosti in eleganci. Vendar zakaj so tako poceni ? Zato, ker nimajo kvalitete. Uporabljajo se navadni materiali brez kakršnihkoli surovinskih dodatkov (ala titan, bor, berilij itd...), zato so manj kakovostna, imajo krajšo življenjsko dobo in niso vredne takšnega zaupanja, kot zahodna roba.
kleDo: dej mi pošlji podatke na mail.
ajde LP
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

G-Lab ::

Btw če smo že pri reševalnih helikopterjih naj povem, da ima Stroj (trenutnoima 3 helikopterje) 2 usposobljena helikopterja za reševajne iz gor. Oba sta v boljšem stanju in tudi dražja kot jih ima RS. Pravi da bi bil lahko v 8 minutah na mestu nesreče s tem da bi bolniško ekipo pobral pri Jeseniški bolnišnici. (Jeseniška bolnišnica je po mojih podatkih najbolj usposobljena za kirurške posega na gorenski regiji) V 8 minutah helikopter RS za reševanje ljudi iz gor še sploh ne vzleti! Kaj šele da bi prišel do KLINIČNEGA CENTRA v LJUBLJANI in potem šele na kraj dogajanja.
Stroj je pred približno letom in pol zaprosil za licenco s katro bi lahko reševal. (pa mu je LJUBLJANČANI NE DAJO!!).
ZAKAJJJJJJJJJJJJJJ?

mogoče hočejo imeti monopol pri čemer pa jih ne briga hitrost REŠEVANJA.
Lenoba je huda pošast, še posebno, če večkrat napade.

kleDo ::

in kdo je to Stroj?

G-Lab ::

Helikopterskega smučanja kot komercialne turistične ponudbe v Sloveniji ne bi bilo brez Franca Stroja iz Dvorske vasi pri Begunjah. Stroj je prvi in zazdaj edini zasebni lastnik helikopterja v Sloveniji. Gre za dvomotorni helikopter beo 105 tovarne Eurocopter, registriran je za pet oseb ali 900 kilogramov tovora. Z njim oskrbuje gorske postojanke, montira sončne celice lastne proizvodnje po gorskih kočah, sam je konstruiral tudi mrežo za gašenje požarov iz helikopterja. V njegovi ponudbi so ti smučarski cilji: Dovška baba nad Dovjim, Stol in Grintovec. Med spustom v dolino neizkušene smučarje spremlja gorski reševalec.

Franc Stroj na očitke naravovarstvenikov helikopterskemu smučanju odgovarja takole:

"Helikopterski let ne vznemirja živali, ker se helikopter na vrh gore ne dviguje ob pobočju, ampak že nad dolino toliko pridobi na višini, da se na vrh spusti od zgoraj. Emisije izpušnih plinov med nekajminutnim letom helikopterja niso nič večje kot so emisije avtomobilskega motorja med enourno vožnjo od Dvorske vasi do Valvasorjevega doma pod Stolom."

Sicer Franc Stroj zase pravi, da je ekolog, kar dokazuje njegovo dvajsetletno konstruiranje sončnih kolektorjev, izdelal in vgradil jih je po vsej Sloveniji. Tako je za okolje v Sloveniji naredil več kot katerikoli pisarniški naravovarstvenik.
:D:D
Lenoba je huda pošast, še posebno, če večkrat napade.

kleDo ::

torej to je tisti, ki je kupil helikopter za 1 mio mark in je bil na TV tak "rom pom pom".
OK, sicer nič nimam proti, da bi reševanja opravljal zasebnik (pod vodstvom izkušenih reševalcev in medicincev) oz. to zamisel tudi podpiram, se mi pa vseeno nujno zdi, da bi država imela svoj reševalni helikopter, ob morebitni zasedenosti takega helikopterja pa bi lahko na pomoč priskočil zasebnik, ki bi lahko s svojim helikopterjem bil navzoč na večjih prvenstvih (npr. Planica), kjer je reševalni helikopter potreben...
Je pa pri nas žal tako, da če nekomu nekaj ne odgovarja (predvsem zaradi osebnih koristi) je folk potem za to prikrajšan...


kmet si, in v kmeta se povrneš

G-Lab ::

ja to je tisti.
Maš čist prv.
sam zakaj je dou 3 zavrnjeno prošnjo za licenco?
je že tko da se država ne sprijazni s dejstvom da imajo najboljšo opremo čeprav podarjeno (Kle na Jesenicah ima že vsak drugi rešilc nalepko da ga je podaril Merkator).
A to pomeni da bi mogu stroj podarit helikopter da bi lahko opravljal reševalne prevoze ????
Bedasto jst ga že nebi.
8-)
Lenoba je huda pošast, še posebno, če večkrat napade.

Boeing ::

G-lab: ti si mi šele tapravi...
bo že držalo, da ima Stroj helikopterje in bi rad opravljal reševanja, ampak štajerci smo jasno bolj napredni in vse to tudi že imamo... a je že kdo slišal za ime Hudournik ? ne? no, potem poa na kratko: dečkota poznam že kr nekaj let in lahko z gorovostjo trdin da je bil ON prvi, ki je mel zasebni helikopter v sloveniji. Trenutno ima 3, naročen je še en tovarniško novi bell (tipa ne vem, pozabu pač), ima licenco za opravljanje reševalnih nalog na področju celja za bolnico celje, oprevlja zasebne prevoze, oskrbuje odmaknjene kraje... na svetini nad štorami si je uredil zelo lep heliodrom, ki je lahko za zgled SV, ima 4 posadke na helikopter 24/7/356... malo premislite prej, preden govorite, kdo je bil prvi in kdo ni bil... to so lahko precej neprijetne stvari...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

G-Lab ::

Boeing sorry
nikjer nism napisal da je bil prvi
btw ta dolg članek je iz neta link sam napisan je da ma 3 helikopterje. (ne najdem nikjer napisa da je bil pvi 1).
Lenoba je huda pošast, še posebno, če večkrat napade.

Boeing ::

"Stroj je prvi in zazdaj edini..." G-lab, G-lab...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

G-Lab ::

sorry Boeing tist članek sm najdu na netu in sicer na tej strani
http://www.delo-revije.si/slo/nonstop/a... .


Ti čist verjamem da ni bil stroj prvi.
Ampak jest ti nisem kriv če na netu krožijo napačne informacije.

p.s. sicer pa na netu krožijo različne informacije o eni in isti stvari.8-)

še enkrat sorrrryyyy
Lenoba je huda pošast, še posebno, če večkrat napade.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Helikopter - najem!

Oddelek: Loža
338449 (6930) Vikking
»

Helikopterji Chinook v Sloveniji?

Oddelek: Loža
161473 (783) bluefish
»

Aje res SV hotla kupet F16

Oddelek: Loža
442001 (1082) BigWhale
»

Nato Jets screaming over Slovenija (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
812650 (1434) iration
»

Kdo vse igra letalske simulacije?

Oddelek: Igre
362771 (2275) Caligula

Več podobnih tem