Forum » Problemi človeštva » Avtorske pravice in morala
Avtorske pravice in morala
Primoz ::
Evo, da ne boste ugrabili Suprnova teme .. tu dalje.
There can be no real freedom without the freedom to fail.
- premaknil iz Omrežja in internet: Primoz ()
delfinus ::
Kakorkoli ze, se mi zdi, da samega piratsva ne bo mogoce izkoreniniti. Kljub vsem tehnoloskim resitvam in oviram, je le to vedno korak naprej. Vcasih pa je za piratstvo znacilno tudi, da se lahko vrne korak nazaj. Tokrat k drugim virom crpanja. Pac bodo/bomo lahko ljudje kupovali tudi, na nekoc klasicen nacin preko poste, ce bodo vse druge zadeve izrabljene in nedostopne. Seveda pa se tu spet obuja tisto klasicno piratstvo, ki je bilo znacilno ze za dobo ZX84 in Commodore, kjer pa se bogatijo doloceni posamezniki, ki imajo vec dostopa kot drugi. Mislim, da je omenjena nedeljska akcija zgolj samo upocasnitev pridobivanje "stvari". Piratstvo bo ostalo v taksnih in drugacnih razmerah vedno.
lp, D.
lp, D.
legend ::
Viking:
Stvari, ki jih vlečem z neta, sigurno ne bi kupil, pa ne toliko zato ker jih ne bi hotel ampak jih preprosto ne morem. Torej s tem da potegnem nekaj z neta ne delam absolutno nobene škode. Torej to ni kraja, kot da bi kradel nekaj materialnega. Razvijalec nima nobenih stroškov s tem da si jaz prekopiram nekaj česar sigurno ne bi kupil. Gre le za udobje ;)
Želim le povedati to, da če povlečete dol program ali igro ki jo je potrebno kupiti, da se storili krajo in se ne delajte neumne... in če vas dobijo boste plačali grehe in ne kričite na ves glas kako vas poštene ljudi hočejo na vsak način obsodit!!!
Odprite podjetje, razvijte uspešen program, v katerega ste vložili vse svoje znanje, zanj porabili nekaj let, nato pa vam odžirajo kruh, na takšen način!!!
Stvari, ki jih vlečem z neta, sigurno ne bi kupil, pa ne toliko zato ker jih ne bi hotel ampak jih preprosto ne morem. Torej s tem da potegnem nekaj z neta ne delam absolutno nobene škode. Torej to ni kraja, kot da bi kradel nekaj materialnega. Razvijalec nima nobenih stroškov s tem da si jaz prekopiram nekaj česar sigurno ne bi kupil. Gre le za udobje ;)
Brane2 ::
Stvari, ki jih vlečem z neta, sigurno ne bi kupil, pa ne toliko zato ker jih ne bi hotel ampak jih preprosto ne morem. Torej s tem da potegnem nekaj z neta ne delam absolutno nobene škode. Torej to ni kraja, kot da bi kradel nekaj materialnega. Razvijalec nima nobenih stroškov s tem da si jaz prekopiram nekaj česar sigurno ne bi kupil. Gre le za udobje ;)
Te stavri so povezane. Če jih ti "itak ne bi kupil", zakaj bi jih sploh kdo ? Ker so preneumni in ne znajo uporabljat Bittorent klientov ? Taka neavtorizirana uporaba škoduje avtorjem, tudi če ne računajo na tvoj denar. Zato ta logika tu ne pride v poštev. Če se ti nekaj zdi trapasto plačevati, potem tega ne uporabljaj.
Če je skrajna sila in imaš to rešitev na voljo, je nespametno pridigati da je ne uporabljaj, vendar je po drugi strani tako lagodna javna uporaba povsem neumestna.
Tudi razglabljanje o cenah medija je brezplodno. Naj jih plošček stane kar hoče, to je njihova stvar.
Tvoje je samo, da sprejmeš ali zavrneš ponujene pogoje uporabe.
On the journey of life, I chose the psycho path.
legend ::
Te stavri so povezane. Če jih ti "itak ne bi kupil", zakaj bi jih sploh kdo ? Ker so preneumni in ne znajo uporabljat Bittorent klientov ? Taka neavtorizirana uporaba škoduje avtorjem, tudi če ne računajo na tvoj denar. Zato ta logika tu ne pride v poštev. Če se ti nekaj zdi trapasto plačevati, potem tega ne uporabljaj.
S tem se ne morem povsem strinjati. Enostavno ni pošteno, da se izdelki, torej avtorsko delo, prodajajo po takih cenah, če je njihova reprodukcija tako enostavna in poceni. To nikakor ni primerljivo z materialnimi stvarmi, vsaj dokler ne bomo tako kot CD-je kopirali tudi obleke in avtomobile. Tako neskadje, ko je neko delo tako precenjeno v primerjavi z drugimi, enostavno ne more biti sprejeto. Naravno je, da ljudje tega ne sprejmejo. In zato se sploh ne moremo čuditi, od kod masovno "piratstvo". To je odgovor na precenjene izdelke. Možna rešitev: realno oceniti vrednost kopije, ki bi morala biti v obratnem sorazmerju z naklado in to zakonsko urediti.
BigWhale ::
> Enostavno ni pošteno, da se izdelki, torej avtorsko delo,
> prodajajo po takih cenah, če je njihova reprodukcija tako
> enostavna in poceni.
Porkadus! Ena kila moke je 50 SIT, kvas 20 SIT, sol in voda pa skoraj zastonj. NI POSTENO, da kruh stane potem 300 vcasih celo 500 SIT! Izdelava kruha je poceni in preprosta, tudi razvoja ni nobenega okrog kruha oziroma ni ravno omembe vreden.
A ga tudi krades? :)
> prodajajo po takih cenah, če je njihova reprodukcija tako
> enostavna in poceni.
Porkadus! Ena kila moke je 50 SIT, kvas 20 SIT, sol in voda pa skoraj zastonj. NI POSTENO, da kruh stane potem 300 vcasih celo 500 SIT! Izdelava kruha je poceni in preprosta, tudi razvoja ni nobenega okrog kruha oziroma ni ravno omembe vreden.
A ga tudi krades? :)
McMallar ::
BW: ja, ampak ti ne moreš speči ene štruce in potem narediti 500 kopij le te.
Why can't a programmer tell the difference between Halloween and Christmas?
Because OCT31 = DEC25
Because OCT31 = DEC25
TheJack ::
The great moral question of the twenty-first century is this: if all knowing, all culture, all art, all useful information can be costlessly given to everyone at the same price that it is given to anyone; if everyone can have everything, anywhere, all the time, why is it ever moral to exclude anyone?
Je bi kdo včeraj na PF?
Je bi kdo včeraj na PF?
Zvedavec ::
S tem se ne morem povsem strinjati. Enostavno ni pošteno, da se izdelki, torej avtorsko delo, prodajajo po takih cenah, če je njihova reprodukcija tako enostavna in poceni. To nikakor ni primerljivo z materialnimi stvarmi, vsaj dokler ne bomo tako
V resnici tudi materialne stvari močno preplačujemo, samo da tega ne vemo. Pri kakšnih boljših avtomobilih je proizvodnja cena verjetno okoli 30 % prodajne. Izdelava paketka kakšnih Orbit žvečilnov zanesljivo ne stane več kot 10 tolarjev.
Brane2 ::
S tem se ne morem povsem strinjati. Enostavno ni pošteno, da se izdelki, torej avtorsko delo, prodajajo po takih cenah, če je njihova reprodukcija tako enostavna in poceni.
Ne vidim, kaj ti sedaj spet ni jasno. Naloga založniških hiš NI pečenje CDjev. Če bi založniške hiše financirale samo to, jih koneckoncev nihče ne bi pačeval. Vsi bi naročili pečenje ali litje ploščkov pri firmah, ki se s tem ukvarjajo.
Založniške hiše planirajo in plačujejo reklamo in ostale stroške izvajalcev. Normalno je, da hočejo profit.
O "poštenosti" njihovih pogojev nimaš kaj razglabljat. Če se ti zdijo stvari drage, si naredi svojo glasbo.
Če tega ne moreš, se poskusi zdilat s kako skupino, da ne grejo v deal z založniško hišo ampak vsak CD ročno spečejo in ti ga prodajo. ČE tega ne moreš, potem kot kupec tega nisi vreden.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Gavran ::
Prodajna cena VSEH izdelkov razen "avtorskih vsebin" ima v sebi velik delež stroškov distribucije in promocije. Pri "avtorskih vsebinah" z neta so stroški distribucije 0 (če upoštevamo, da internet plačuješ tako ali tako), promocijo pa vršijo vsi uporabniki določene zadeve brezplačno. Pri tehničnih izdelkih kot je avto pa je določen del prodajne cene namenjen tudi poprodajnim aktivnostim kot je recimo servis v garancijski dobi. Imetnik piratskega programa se pač zaveda, da z nelegalno verzijo ne bo dobil tehnične pomoči in drugih bonbončkov ki so namenjeni kupcem.
V proizvodni ceni kruha so med drugim vključeni tudi zdravstveni pregledi, ki jih mora redno opravljati tako osebje kot prostori pekarne. A sploh kdo ve, koliko stane registracija prostora za živilsko dejavnost kot je pekarna?
Če ukradeš štruco kruha, bo nekdo ostal brez nje.
Če narediš kopijo, nihče ne ostane brez izdelka. Zato je direktna primerjava brezvezna.
V proizvodni ceni kruha so med drugim vključeni tudi zdravstveni pregledi, ki jih mora redno opravljati tako osebje kot prostori pekarne. A sploh kdo ve, koliko stane registracija prostora za živilsko dejavnost kot je pekarna?
Če ukradeš štruco kruha, bo nekdo ostal brez nje.
Če narediš kopijo, nihče ne ostane brez izdelka. Zato je direktna primerjava brezvezna.
legend ::
Sploh pa dvomim da je v štruco kruha vloženo bistveno manj dela kot v 12 pesmi nekega izvajalca. Od semen pšenice naprej. Kvečjemu več.
Brane2 ::
Prodajna cena VSEH izdelkov razen "avtorskih vsebin" ima v sebi velik delež stroškov distribucije in promocije. Pri "avtorskih vsebinah" z neta so stroški distribucije 0 (če upoštevamo, da internet plačuješ tako ali tako), promocijo pa vršijo vsi uporabniki določene zadeve brezplačno.
Če bi bilo tako, nihče ne bi plačeval reklame. Vse bi iopravili samo zadovoljni kupci, pa tudi lopovi.
Tudi če ti pokradejo celo skladišče, bi lahko računal vsaj na reklamne efekte lopovov, ki bi te ostalim lopovom "priporočili".
V proizvodni ceni kruha so med drugim vključeni tudi zdravstveni pregledi, ki jih mora redno opravljati tako osebje kot prostori pekarne. A sploh kdo ve, koliko stane registracija prostora za živilsko dejavnost kot je pekarna?
Če ukradeš štruco kruha, bo nekdo ostal brez nje.
Če narediš kopijo, nihče ne ostane brez izdelka. Zato je direktna primerjava brezvezna
Nematerialnost informacij dela v obe smeri. Če si ti narediš kopijo stvari, ki je mogoče ne bi kupil, neposredno mogoče prodajalci ne utrpijo škode. Vendar kako odreči kolegu kopijo, če si jo sam dobil zastonj ali za drobiž ? In kako pričakovati od njega, da ne bo naredil še treh kopij svojim kolegom ? Če gre za zanimivo stvar, tvoja kopija v dveh dnevih ni več ena ampak mnogo kopij. In mnoge od teh seveda neposredno odžirajo kruh proizvajalcu. Še več, če gre za recimo programsko opremo, jo uporabljajo neregistrirani garažarji in delajo nepošteno konkurenco registriranim firmam, ki plačujejo davke.
On the journey of life, I chose the psycho path.
IgorGrozni ::
Gospodje, očitno ne razumete delovanja ekonomskega sistema kapitalizma.
V ekonomskem sistemu, ki ga imamo, se cena posameznega blaga, ne določa na podlagi ˝lastne cene˝, t.j. cene stvari, ki jih porabimo za izdelavo tega blaga.
Cena se določi na trgu, kjerje to najvišja možna cena, ki jo lahko dosežeš na trgu in nikakor ni povezana z stroški pri pridobivaju tega blaga.
Kakršnokoli nakladanje o stroških tiska, hrani pisca SW, ipd, .ipd je tu povsem odveč - lastna cena postane pomembna šele pri izgubi.
Znanje in zmožnost pisanja SW ali kakšna drugačna kreativnost, čeprav ni neposredno povezana z ˝proizvodnjo dobička˝( za razliko od SW ) je očitno redka in je kot taka naravni monopol, zato pa drago blago.
Vendar se mi zdi, da če pristanemo na tak način vrednotenja blaga-dela, moramo pristati tudi na krajo (ker DL je kraja po veljavnih zakonih).
Enako logike in morale je vsebovano v vrednotenje obeh.
LP. IgorGrozni
V ekonomskem sistemu, ki ga imamo, se cena posameznega blaga, ne določa na podlagi ˝lastne cene˝, t.j. cene stvari, ki jih porabimo za izdelavo tega blaga.
Cena se določi na trgu, kjerje to najvišja možna cena, ki jo lahko dosežeš na trgu in nikakor ni povezana z stroški pri pridobivaju tega blaga.
Kakršnokoli nakladanje o stroških tiska, hrani pisca SW, ipd, .ipd je tu povsem odveč - lastna cena postane pomembna šele pri izgubi.
Znanje in zmožnost pisanja SW ali kakšna drugačna kreativnost, čeprav ni neposredno povezana z ˝proizvodnjo dobička˝( za razliko od SW ) je očitno redka in je kot taka naravni monopol, zato pa drago blago.
Vendar se mi zdi, da če pristanemo na tak način vrednotenja blaga-dela, moramo pristati tudi na krajo (ker DL je kraja po veljavnih zakonih).
Enako logike in morale je vsebovano v vrednotenje obeh.
LP. IgorGrozni
Ziga Dolhar ::
TheJack: bil na predavanju. Govornik je lepo prikazal moralni vidik open-miselnosti (in to je vsaj dvakrat poudaril), nikakor pa ne ekonomskega: tega se sploh ni dotaknil (in tega pa eksplicitno ni poudaril).
(Bolje rečeno: ekonomski model je reduciral na nivo morale. No-go.)
(Bolje rečeno: ekonomski model je reduciral na nivo morale. No-go.)
https://dolhar.si/
Brane2 ::
IgorGrozni:
Ne razumem, zakaj je pisannje softverja "naravni monopol" ? Ker je večina človešta preglupega, da bi pisala programe ?
Saj programov je ko d*eka ! Prej si omenjal Office in Word ter ceno zanju. Saj te nihče ne sili uporabljat M$ove rešitve ! Uporabljaj Open Office ! Ti to ni všeč ? Pa uporabi kako drugo komnercialno rešitev !
Hočeš ravno M$ Office ? In M$ ima naravni "monopol" nad njim ? Kako grdo od njih !
Kar se cene softverja tiče, se tako kot praktično vse ostalo (tudi materialne stvari) ravnajo po zakonih trga (nič novega). Če ne zagovarjamo kraj in ropanja trgovin, če se nam zdijo njihovi izdelki predragi, zakaj bi to zagovarjali pri programju ?
Osebno sicer mislim, da bi industrija morala sama poskrbeti za učinkovito naravno zaščito svoje lastnine, ki ne bi potrebovala brda policajev, a bojim se, da bo to hkrati tudi bistveno okrnilo svobodo uporabnikov.
Kopiranje plitvih Hollywoodskih piz*arij nam bo prineslo FBI v vsak računalnik in tudi grde stvari, kot so industrijsko špijunažo itd.
Obramba pred tem je lahko edino naravna vitalnost- sposobnost samostojnega ustvarjanja polkurcavrednih vsebin. Če tega ni, bomo sužnji.
Ne razumem, zakaj je pisannje softverja "naravni monopol" ? Ker je večina človešta preglupega, da bi pisala programe ?
Saj programov je ko d*eka ! Prej si omenjal Office in Word ter ceno zanju. Saj te nihče ne sili uporabljat M$ove rešitve ! Uporabljaj Open Office ! Ti to ni všeč ? Pa uporabi kako drugo komnercialno rešitev !
Hočeš ravno M$ Office ? In M$ ima naravni "monopol" nad njim ? Kako grdo od njih !
Kar se cene softverja tiče, se tako kot praktično vse ostalo (tudi materialne stvari) ravnajo po zakonih trga (nič novega). Če ne zagovarjamo kraj in ropanja trgovin, če se nam zdijo njihovi izdelki predragi, zakaj bi to zagovarjali pri programju ?
Osebno sicer mislim, da bi industrija morala sama poskrbeti za učinkovito naravno zaščito svoje lastnine, ki ne bi potrebovala brda policajev, a bojim se, da bo to hkrati tudi bistveno okrnilo svobodo uporabnikov.
Kopiranje plitvih Hollywoodskih piz*arij nam bo prineslo FBI v vsak računalnik in tudi grde stvari, kot so industrijsko špijunažo itd.
Obramba pred tem je lahko edino naravna vitalnost- sposobnost samostojnega ustvarjanja polkurcavrednih vsebin. Če tega ni, bomo sužnji.
On the journey of life, I chose the psycho path.
zhorzh ::
Cisto v premislek:
Ali DJ , ko vrti v diskacu, krsi zakon ?
Konec koncev je javno predvajanje glasbe, pri katerem DJ zasluzi denar, tudi del zakona o avtorskih pravicah.
Za javno predvajanje pa potrebujes dovoljenje (ki tudi stane) od avtorja.
Ne mi rec, da DJ , ki v enem setu odrola 100-200 plosc, ima za vsako plosco (placano!!!!) dovoljenje od avtorja za predvajanje v javnosti.
Pa kljub temu zasluzi cca 300 evrov po spilu, kar je 100x vec kokr sem jest ukradu ce dl-am en album od FtboySlim -a.
Jest pravm da dokler so te stvari toliko nedorecene kot so, nima smisla zganjat hajke nad "malimi uporabniki".
Tuki je potreben en globalni RE-THINK, oz. RE-CODE ne pa neko zganjanje cenzure po netu, ki itak ni mozna.
Thumbs up za ves folk k dela na torrentih, e2dk, ipd.
Ali DJ , ko vrti v diskacu, krsi zakon ?
Konec koncev je javno predvajanje glasbe, pri katerem DJ zasluzi denar, tudi del zakona o avtorskih pravicah.
Za javno predvajanje pa potrebujes dovoljenje (ki tudi stane) od avtorja.
Ne mi rec, da DJ , ki v enem setu odrola 100-200 plosc, ima za vsako plosco (placano!!!!) dovoljenje od avtorja za predvajanje v javnosti.
Pa kljub temu zasluzi cca 300 evrov po spilu, kar je 100x vec kokr sem jest ukradu ce dl-am en album od FtboySlim -a.
Jest pravm da dokler so te stvari toliko nedorecene kot so, nima smisla zganjat hajke nad "malimi uporabniki".
Tuki je potreben en globalni RE-THINK, oz. RE-CODE ne pa neko zganjanje cenzure po netu, ki itak ni mozna.
Thumbs up za ves folk k dela na torrentih, e2dk, ipd.
TheJack ::
Ziggga: Da je eksplicitno poudaril, da govori le o moralnem vidiku? Moram priznati da tega nisem ujel. Ampak to niti ni važno.
Sicer pa, dotaknimo se malce ekonomskega vidika. Opravka imamo z ljudmi, ki hočejo v 21. stoletju na vsak način ničle in enice, bite in bajte po celem svetu do uporabnikov prenašati na nerodnih medijih, z letali, ladjami, tovornjaki in jih nato prodajati v trgovinah. In to novemu mediju navkljub, ki bite in bajte do uporabnikov prenaša hitreje, učinkoviteje in ceneje. Ko so se (zelo logično) na tem mediju začele razvijati alternativne distribucijske poti, so zagnali vik in krik, mobilizirali cel državni aparat, trenutno pa se ukvarjajo s preganjanjem in zapiranjem otrok.
Zakaj tako, je jasno. Internet jih bo ukinil. Njihove storitve, celotna panoga založništva in distribucije intelektualnih del ni več potrebna. Ampak ker je založništvo velika, pomembna in lukrativna dejavnost, se pač z vsemi štirimi upira svoji (na dolgi rok sicer neizbežni) usodi.
Sicer pa, dotaknimo se malce ekonomskega vidika. Opravka imamo z ljudmi, ki hočejo v 21. stoletju na vsak način ničle in enice, bite in bajte po celem svetu do uporabnikov prenašati na nerodnih medijih, z letali, ladjami, tovornjaki in jih nato prodajati v trgovinah. In to novemu mediju navkljub, ki bite in bajte do uporabnikov prenaša hitreje, učinkoviteje in ceneje. Ko so se (zelo logično) na tem mediju začele razvijati alternativne distribucijske poti, so zagnali vik in krik, mobilizirali cel državni aparat, trenutno pa se ukvarjajo s preganjanjem in zapiranjem otrok.
Zakaj tako, je jasno. Internet jih bo ukinil. Njihove storitve, celotna panoga založništva in distribucije intelektualnih del ni več potrebna. Ampak ker je založništvo velika, pomembna in lukrativna dejavnost, se pač z vsemi štirimi upira svoji (na dolgi rok sicer neizbežni) usodi.
Brane2 ::
Cisto v premislek:
Ali DJ , ko vrti v diskacu, krsi zakon ?
Konec koncev je javno predvajanje glasbe, pri katerem DJ zasluzi denar, tudi del zakona o avtorskih pravicah.
Za javno predvajanje pa potrebujes dovoljenje (ki tudi stane) od avtorja.
Evo še tebi nekaj v premislek. Par sejmov nazaj se je neka od naših strank na sejmu Elektronike odločila, da bo na štandu vrtela glasbo. Pa jim je uletela inšpekcija na štand. Se pravi, da se je po sejm sprehajal inšpektor prav s tem namenom.
Baje se enako dogaja tudi po gostilnah in verjetno tudi diskačih.
Ne mi rec, da DJ , ki v enem setu odrola 100-200 plosc, ima za vsako plosco (placano!!!!) dovoljenje od avtorja za predvajanje v javnosti.
Pa misliš, da se davčni inšpektor kaj dosti sekira okrog tega ker ima opravka z DJem ?
Pa kljub temu zasluzi cca 300 evrov po spilu, kar je 100x vec kokr sem jest ukradu ce dl-am en album od FtboySlim -a.
Vendar je še vedno manj kot je recimo Hitler pokradel zlata pred in med WW II. In kaj s tem ?
Jest pravm da dokler so te stvari toliko nedorecene kot so, nima smisla zganjat hajke nad "malimi uporabniki".
Ti mali uporabniki so prekleto glasni. Poleg tega se z množičnostjo
zadeve nabirajo med njimi vse bolj glupi primerki, dokler kakovost novincev ne preseže neke meje in policaji poradirajo vse skupaj. Tako se je zgodilo denimo z Astro. Od tam je deževalo po pardest Gb podatkov na dan in gor si dobil vse živo- ne da bi to zahteval.
Seveda se je število uporabnikov skokovito povečevalo in folk si je upal vse večje neumnosti.
Stvar je delala, dokler nekega dne nek genialec s Hrvaškega ni dal v oglas v cajtng da jemlje najnovejše filme z Astre in jih prodaja za drobiž na CDjih. V manj ko dveh tednih je bilo vsega konec.
Tuki je potreben en globalni RE-THINK, oz. RE-CODE ne pa neko zganjanje cenzure po netu, ki itak ni mozna.
Zakaj bi proizvajalci karkoli re-thinkali ? Lahko ti opalijo policijo na vrata in premečejo vsebino hard diska.Že samo če ti zaračunajo nminalno ceno sofverja, ki ga najdejo gor, so upravičili strošek akcije in počitnice za vse vpletene. Po ene par takih akcijah bi se hard diski zelo hitro spraznili.
Ne se slepit, da ti nič ne morejo. To,d a se jim trenutno ne da, je druga stvar.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Ziga Dolhar ::
TheJack:
> Ziggga: Da je eksplicitno poudaril, da govori le o moralnem vidiku? Moram priznati da tega nisem ujel. Ampak to niti ni važno.
Oh, je važno: šele v povezavi z gospodarskim vidikom -- ko vidimo, ali ideja preživi v realnosti -- lahko podamo končno oceno ideje. Do takrat je zgolj idealistično videnje nove ureditve: manifest open-miselnosti, če smem bit rahlo radikalen v izrazju.
> Sicer pa, dotaknimo se malce ekonomskega vidika. Opravka imamo z ljudmi, ki hočejo v 21. stoletju na vsak način ničle in enice, bite in bajte po celem svetu do uporabnikov prenašati na nerodnih medijih, z letali, ladjami, tovornjaki in jih nato prodajati v trgovinah. In to novemu mediju navkljub, ki bite in bajte do uporabnikov prenaša hitreje, učinkoviteje in ceneje. Ko so se (zelo logično) na tem mediju začele razvijati alternativne distribucijske poti, so zagnali vik in krik, mobilizirali cel državni aparat, trenutno pa se ukvarjajo s preganjanjem in zapiranjem otrok.
Seveda, gre za besede predavatelja, ko govori o nizkih [ničnih] mejnih stroških (marginal cost). Razlogovanje je z moralnega vidika nesporno in mu človek brez fige v žepu ne more nasprotovat. V podanem primeru je "zastonj" zgolj sam medij: internetna pasovna širina ali cenena plastika; ne pa tudi sama "izdelava": pisanje besedila, komponiranje, snemanje obdelava. Pa četudi rečemo, da je "pošteni zaslužek" producentov 1 miljon dolarjev in naj se ta znesek enakomerno porazdeli med vse koristnike produkta, to pomeni, da mora vsak od njih svoj dolar ali pol njega plačat. Če tega ne stori nihče od njih, izkupiček (popreproščeno) znaša Nič.
Res je sicer, da lahko v primeru avtorskih del krivuljo ponudbe iz rastoče nagnemo do skoraj vodoravne (ob predpostavki minimalnih stroškov izdelave in nujno odpravi avtorskega honorarja, "plač", kar je preveč zahtevna in nerealistična predpostavka), je nikakor ni mogoče prevest v- in poenotit s- krivuljo povpraševanja, kar bi rado storilo par korespondentov višje.
> Zakaj tako, je jasno. Internet jih bo ukinil. Njihove storitve, celotna panoga založništva in distribucije intelektualnih del ni več potrebna. Ampak ker je založništvo velika, pomembna in lukrativna dejavnost, se pač z vsemi štirimi upira svoji (na dolgi rok sicer neizbežni) usodi.
Zelo res. A četudi založništvo izgine, to pomeni predvsem drugačno strukturo cene (beri: delež založnika preide na producenta), nikakor pa ne odpravi osnovnega poslovnega modela. Skupine, ki svoje izdelke že takoj ponujajo na prosti poteg, so svetla izjema; a vendar se nobena ne odpove drugim zaslužkom iz vira njihove avtorske dejavnosti (open-miselnost ne nastopa kot nadomestilo).
> Ziggga: Da je eksplicitno poudaril, da govori le o moralnem vidiku? Moram priznati da tega nisem ujel. Ampak to niti ni važno.
Oh, je važno: šele v povezavi z gospodarskim vidikom -- ko vidimo, ali ideja preživi v realnosti -- lahko podamo končno oceno ideje. Do takrat je zgolj idealistično videnje nove ureditve: manifest open-miselnosti, če smem bit rahlo radikalen v izrazju.
> Sicer pa, dotaknimo se malce ekonomskega vidika. Opravka imamo z ljudmi, ki hočejo v 21. stoletju na vsak način ničle in enice, bite in bajte po celem svetu do uporabnikov prenašati na nerodnih medijih, z letali, ladjami, tovornjaki in jih nato prodajati v trgovinah. In to novemu mediju navkljub, ki bite in bajte do uporabnikov prenaša hitreje, učinkoviteje in ceneje. Ko so se (zelo logično) na tem mediju začele razvijati alternativne distribucijske poti, so zagnali vik in krik, mobilizirali cel državni aparat, trenutno pa se ukvarjajo s preganjanjem in zapiranjem otrok.
Seveda, gre za besede predavatelja, ko govori o nizkih [ničnih] mejnih stroških (marginal cost). Razlogovanje je z moralnega vidika nesporno in mu človek brez fige v žepu ne more nasprotovat. V podanem primeru je "zastonj" zgolj sam medij: internetna pasovna širina ali cenena plastika; ne pa tudi sama "izdelava": pisanje besedila, komponiranje, snemanje obdelava. Pa četudi rečemo, da je "pošteni zaslužek" producentov 1 miljon dolarjev in naj se ta znesek enakomerno porazdeli med vse koristnike produkta, to pomeni, da mora vsak od njih svoj dolar ali pol njega plačat. Če tega ne stori nihče od njih, izkupiček (popreproščeno) znaša Nič.
Res je sicer, da lahko v primeru avtorskih del krivuljo ponudbe iz rastoče nagnemo do skoraj vodoravne (ob predpostavki minimalnih stroškov izdelave in nujno odpravi avtorskega honorarja, "plač", kar je preveč zahtevna in nerealistična predpostavka), je nikakor ni mogoče prevest v- in poenotit s- krivuljo povpraševanja, kar bi rado storilo par korespondentov višje.
> Zakaj tako, je jasno. Internet jih bo ukinil. Njihove storitve, celotna panoga založništva in distribucije intelektualnih del ni več potrebna. Ampak ker je založništvo velika, pomembna in lukrativna dejavnost, se pač z vsemi štirimi upira svoji (na dolgi rok sicer neizbežni) usodi.
Zelo res. A četudi založništvo izgine, to pomeni predvsem drugačno strukturo cene (beri: delež založnika preide na producenta), nikakor pa ne odpravi osnovnega poslovnega modela. Skupine, ki svoje izdelke že takoj ponujajo na prosti poteg, so svetla izjema; a vendar se nobena ne odpove drugim zaslužkom iz vira njihove avtorske dejavnosti (open-miselnost ne nastopa kot nadomestilo).
https://dolhar.si/
zhorzh ::
@Brane2:
Baje se enako dogaja tudi po gostilnah in verjetno tudi diskačih.
Nobenga DJ-a se niso ovadli zarad tega. Koliko vem, tudi gostilnicarja ne.
Vendar je še vedno manj kot je recimo Hitler pokradel zlata pred in med WW II. In kaj s tem ?
Kaj ma pa Hitler veze s cemer koli v tem topicu ?
Zakaj bi proizvajalci karkoli re-thinkali ? Lahko ti opalijo policijo na vrata in premečejo vsebino hard diska.
Lahko. Vendar vrednost kazni bi bila ???-krat manjsa kot recimo pri DJ-u, kaj sele neki firmi ki ma piratski softver, tko da se jim niti ne splaca placevat dnevnice rubezarjem
Po ene par takih akcijah bi se hard diski zelo hitro spraznili.
To , da bi se HD spraznili mislim da ne bi bilo v interesu nobenemu.
Sej MS je vsaj 10 let zapiral oci pred piraterijo windowsa , glih zato da bi se "glup" folk navadu na MS in ne recimo na RedHat.
Ne se slepit, da ti nič ne morejo. To,d a se jim trenutno ne da, je druga stvar.
Sej se ne. Sam vseen mislim da je potreben RE-think avtorskih pravic in distribucije.
To dokazuje iTunes , ki podira rekorde , z malo spremenjenim nacinom distribucije vsebine. LEGALNO.
Folku se da placat 10$ za album s komadi ki si jih zeli, ne pa da ga peharijo s 20$ CD-ji od BullshitSpears, k je itak sam en komad k si ga res zelis.
Ne me nerobe razumet. Programerji trdo delajo in seveda morajo bit placani za to , in ni kul da se jim sware krade.
Ampak sej zato mas v vsakem .nfo -ju napisano:
If u like the program , go buy it.
p.s.
tiste programe , k jih redno uporabljam ,in se mi zdijo dobri, sem kupil.
glih zato.
Baje se enako dogaja tudi po gostilnah in verjetno tudi diskačih.
Nobenga DJ-a se niso ovadli zarad tega. Koliko vem, tudi gostilnicarja ne.
Vendar je še vedno manj kot je recimo Hitler pokradel zlata pred in med WW II. In kaj s tem ?
Kaj ma pa Hitler veze s cemer koli v tem topicu ?
Zakaj bi proizvajalci karkoli re-thinkali ? Lahko ti opalijo policijo na vrata in premečejo vsebino hard diska.
Lahko. Vendar vrednost kazni bi bila ???-krat manjsa kot recimo pri DJ-u, kaj sele neki firmi ki ma piratski softver, tko da se jim niti ne splaca placevat dnevnice rubezarjem
Po ene par takih akcijah bi se hard diski zelo hitro spraznili.
To , da bi se HD spraznili mislim da ne bi bilo v interesu nobenemu.
Sej MS je vsaj 10 let zapiral oci pred piraterijo windowsa , glih zato da bi se "glup" folk navadu na MS in ne recimo na RedHat.
Ne se slepit, da ti nič ne morejo. To,d a se jim trenutno ne da, je druga stvar.
Sej se ne. Sam vseen mislim da je potreben RE-think avtorskih pravic in distribucije.
To dokazuje iTunes , ki podira rekorde , z malo spremenjenim nacinom distribucije vsebine. LEGALNO.
Folku se da placat 10$ za album s komadi ki si jih zeli, ne pa da ga peharijo s 20$ CD-ji od BullshitSpears, k je itak sam en komad k si ga res zelis.
Ne me nerobe razumet. Programerji trdo delajo in seveda morajo bit placani za to , in ni kul da se jim sware krade.
Ampak sej zato mas v vsakem .nfo -ju napisano:
If u like the program , go buy it.
p.s.
tiste programe , k jih redno uporabljam ,in se mi zdijo dobri, sem kupil.
glih zato.
legend ::
Brane, saj imaš seveda prav kar se tiče zakonske plati. Ampak tukaj nismo (samo) zato, da bi ugotavljali, kaj pravi zakon, ampak da bi pogledali na stvar z vseh strani. Nisem za zagovarjanje kakršnekoli kraje, ampak tudi za nemoralno izžemanje malih uporabnikov ne. Zakaj bi moral, če imam v pisarni 2 računalnika, za vsakega posebej kupiti Winows in Office in ni dovolj le po ena kopija, ki bi jo lahko namestil na oba računalnika, ki jih sam uporabljam? Pa to en čist tak primer v neskončni množici. In to je nemoralno izžemanje, na kar zgovorno kaže bogastvo najbolj zavzetih v boju proti malim "piratom".
Seveda, vedno lahko rečeš, "če je predrago pa ne kupi". Ampak s takim obašanjem založniki samo vzpodbijajo nelegalno kopiranje, česar bi se morali zavedati. Raje vlagajo milijone v jalov boj proti kopiranju kot pa da bi izgubili solde s spuščanjem previsokih cen tega kar tržijo. Zgrešena strategija.
Seveda, vedno lahko rečeš, "če je predrago pa ne kupi". Ampak s takim obašanjem založniki samo vzpodbijajo nelegalno kopiranje, česar bi se morali zavedati. Raje vlagajo milijone v jalov boj proti kopiranju kot pa da bi izgubili solde s spuščanjem previsokih cen tega kar tržijo. Zgrešena strategija.
Tribal ::
Mene pa sam zanima, kdo mi bo dal vse tiste miljone k bi jih rabu za ves software ki ga imam naloženega na računalniku?
Sorry še za hardware nimam dnarja kaj šele da bi metu za programe silne miljone?
Mislm ni realnosti. Programe naj kupujejo firme, ne pa vsakdanji uporabnik.
KR neki, kupil sem HL2 ker je nor špil. Za druge stvari pa ne dam niti tolarja.
Za muzko? Hvala bogu poslušam techno in klele verjamte ne bo nobenemu DJu šlo v nos če snamem z neta njegovo muziko. Teli američani mal preveč serjejo po svetu.
Sorry še za hardware nimam dnarja kaj šele da bi metu za programe silne miljone?
Mislm ni realnosti. Programe naj kupujejo firme, ne pa vsakdanji uporabnik.
KR neki, kupil sem HL2 ker je nor špil. Za druge stvari pa ne dam niti tolarja.
Za muzko? Hvala bogu poslušam techno in klele verjamte ne bo nobenemu DJu šlo v nos če snamem z neta njegovo muziko. Teli američani mal preveč serjejo po svetu.
Brane2 ::
Vendar je še vedno manj kot je recimo Hitler pokradel zlata pred in med WW II. In kaj s tem ?
Kaj ma pa Hitler veze s cemer koli v tem topicu ?
Hotel sem reči, na ta tvoj izgovor "jah, kaj se name spravljate, saj je un tam še več škode naredu" lahko vedno najdeš dežurnega krivca, ki je naredil še večjo škodo in ni bil kaznovan.
Saj si verjetno že slišal tisto o prehitrem vozniku in policaju, ko voznik nasprotuje plačilu kazni, ker je vozil "v koloni" in torej ni bil sam. Nakar mu policaj odvrne "vidim, da imate ribiško palico v avtu". Voznik odvrne "Sem ribič. Ravno se vračam z jezera". Pa pravi policaj " A ste v jezeru ulovili samo eno ribo ali kar vse, da ne bi ulovljenim delali krivico ?"
On the journey of life, I chose the psycho path.
Brane2 ::
Ne me nerobe razumet. Programerji trdo delajo in seveda morajo bit placani za to , in ni kul da se jim sware krade.
Ampak sej zato mas v vsakem .nfo -ju napisano:
If u like the program , go buy it.
na drugih pa piše:"If you don't like conditions of use, don't use the program".
Svobodo ustvarjanja priznavamo ustvarjalcem, torej ne moremo sami odločat, kaj bomo počeli z njihovimi stvaritvami, razen če se avtorji strinjajo s tem.
Vse nakladanje o vrednosti njihovega dela je brezplodno.
To, ali te bodo dejanjsko dobili pa tudi. Vsi poznamo rizike in jih sprejmemo ali pa ne.
Zanimivo se mi zdi tudi to, da masa tega folka s piratskim softverjem pljuva čez open source itd.
To je povsem trapasto pljuvanje v lasten krožnik, saj je open source danes praktično edina realna legalna alternativa plačljivim programom.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Brane2 ::
Lahko. Vendar vrednost kazni bi bila ???-krat manjsa kot recimo pri DJ-u, kaj sele neki firmi ki ma piratski softver, tko da se jim niti ne splaca placevat dnevnice rubezarjem
Mislim, da ti nisi dojel koncepta. Če imaš brdo nelegalnih stvari na mašini, te ne skrbi kazen, ampak nelegalne stvari. Kot sem slišal od preživelih prič, ti strici inšpektorji po obisku dajo na voljo dve možnosti. Ali kupiš v nekem doglednem roku ( 6 mesecev ?) legalno kopijeo VSEGA kar so ti našli nelegalnega na disku, ali pa sledi bistveno drugačen pogovor. Kaj bi bil ta "drugačen pogovor" še nisem zvedel, ker je folk raje plačal softver.
Če ti uletijo domov in popišejo softver, misliš da se bo kdo kaj dosti sekiral kaj ti lahko in česa ne moreš plačat ? Lahko ti opalijo kazen + odškodnino in stvar razdelijo na trilijon obrokov od 1/3 plače.
Če plače ne prejemaš, pa 1/3 mesečnih prejemkov na TRR v banki. Tudi če te spravijo v zapor, te po odležani kazni še vedno čaka plačilo odškodnine, seveda z obrestmi.
Če še nisi videl kako zgleda rubež, potem si IMHO malo preveč pogumen. Ko ti uletijo tipi s par policaji in ti začnej na vse limat nalepke z evidenčnimi številkami, stvar ni ravno prijetna. Če ob tem celo naselje ve, zakaj so policaji pri tebi pa še manj. No, če si pogumen za take športe, kar izvoli...
On the journey of life, I chose the psycho path.
TheJack ::
Ziggga: Zelo res. A četudi založništvo izgine, to pomeni predvsem drugačno strukturo cene (beri: delež založnika preide na producenta), nikakor pa ne odpravi osnovnega poslovnega modela. Skupine, ki svoje izdelke že takoj ponujajo na prosti poteg, so svetla izjema; a vendar se nobena ne odpove drugim zaslužkom iz vira njihove avtorske dejavnosti (open-miselnost ne nastopa kot nadomestilo).
Kar se prvega dela tvojega posta tiče, se v globoko ekonomijo raje ne bi spuščal. Tudi zato, ker nisem ravno strokovnjak.
S temle zgoraj se pa kar strinjam. Ne pravim, da bo v končni fazi vse zastonj (o tem sem na tem forumu že pisal in celo orisal, kako bodo po mojem mnenju v prihodnosti stvari delovale.). Seveda pa nekatere reči ne morejo in ne smejo ostati take kot so sedaj.
-Doba trajanja copyrighta se bo morala zelo skrajšati. Recimo na 20-25 let od nastanka dela. Pravice iz copyrighta naj bodo neprenosljive. Copyright naj se vrne h koreninam - začasna nagrada in vzpodbuda avtorju.
-'Fair use' naj se razširi.
-Ker odpadejo stroški ''middlemanov'', naj ta korist preide na potrošnika ne pa na avtorja oz. producenta. Nezaslišano je recimo, da Valve preko Steama HL2 ponuja za isto ceno kot te pride cd v trgovini, čeprav jim ni treba plačati ne stroška izdelave cedeja, ne distribucije, ne marže trgovinam. Enako velja za iTunes. Dolar oz. 240 SIT za komad je smešno (čeprav se ve, zakaj so cene na iTunes take - ker si nepotrebni middleman vzame zase levji delež).
Tistim, ki se bodo v prihodnosti bavili s tem poslom, mora postati jasna ena stvar: prodaja ničel in enk preko interneta se močno razlikuje od prodaje cedejev, knjig in kosilnic. Izdelava (in distribucija) vsakega cedeja, knjige in kosilnice nekaj stane. 'Izdelava' kopije (in distribucija preko neta) ničel in enk ne stane nič. Če odštejemo stroške serverja, adminov in še par malenkosti, so stroški 0. Če preko internetnega servisa prodaš 500 ali pa 5 milijonov filmov, stroški komajda kaj narastejo.
In to je bistvo tistega kar hočem povedati. Mnogokrat, morda celo v veliki večini primerov boš zaslužil več če boš filme, glasbo, igre...preko interneta prodajal ceneje. In to zato, ker jih boš zaradi nizke cene prodal toliko več, da bo tudi dobiček večji. Če boš ceno postavil previsoko boš na izgubi, ker bodo šli ljudje ob previsokih cenah raje na p2p servise. Nekakšna Lafferjeva krivulja torej. Piratstvo bo torej po mojem v prihodnosti igralo močno pozitivno vlogo - zastonjska (vendar slabša) alternativa in zaščita pred samovoljo legalnih internetnih servisov.
Gotovo bo kdo pripomnil, zakaj bi sploh kdo uporabljal legalne plačljive internetne servise, če obstajajo zastonjske alternative. Preprosto: kvaliteta storitve (se mi zdi, da je o tem veliko pisal Tim O'Reilly). Recimo streaming filmov. Cene bodo tako nizke, da bo ogromna večina raje plačala par fičnikov za takojšen in kvaliteten ogled, kot da bi se afanala s p2p servisi. Skratka to, da ima nekdo monopol nad izkoriščanjem nekega intelektulanega dela (avtor) v prihodnosti ne bo več pomenilo, da teži celemu svetu in svoje stranke dobesedno jebe v glavo (DRM), ampak preprosto to, da je on (oz. servis, ki prodaja njegova dela) edini, ki lahko strankam ponudi zares kvalitetno storitev.
In to je pravzaprav vse kar sem hotel povedati.
Kar se prvega dela tvojega posta tiče, se v globoko ekonomijo raje ne bi spuščal. Tudi zato, ker nisem ravno strokovnjak.
S temle zgoraj se pa kar strinjam. Ne pravim, da bo v končni fazi vse zastonj (o tem sem na tem forumu že pisal in celo orisal, kako bodo po mojem mnenju v prihodnosti stvari delovale.). Seveda pa nekatere reči ne morejo in ne smejo ostati take kot so sedaj.
-Doba trajanja copyrighta se bo morala zelo skrajšati. Recimo na 20-25 let od nastanka dela. Pravice iz copyrighta naj bodo neprenosljive. Copyright naj se vrne h koreninam - začasna nagrada in vzpodbuda avtorju.
-'Fair use' naj se razširi.
-Ker odpadejo stroški ''middlemanov'', naj ta korist preide na potrošnika ne pa na avtorja oz. producenta. Nezaslišano je recimo, da Valve preko Steama HL2 ponuja za isto ceno kot te pride cd v trgovini, čeprav jim ni treba plačati ne stroška izdelave cedeja, ne distribucije, ne marže trgovinam. Enako velja za iTunes. Dolar oz. 240 SIT za komad je smešno (čeprav se ve, zakaj so cene na iTunes take - ker si nepotrebni middleman vzame zase levji delež).
Tistim, ki se bodo v prihodnosti bavili s tem poslom, mora postati jasna ena stvar: prodaja ničel in enk preko interneta se močno razlikuje od prodaje cedejev, knjig in kosilnic. Izdelava (in distribucija) vsakega cedeja, knjige in kosilnice nekaj stane. 'Izdelava' kopije (in distribucija preko neta) ničel in enk ne stane nič. Če odštejemo stroške serverja, adminov in še par malenkosti, so stroški 0. Če preko internetnega servisa prodaš 500 ali pa 5 milijonov filmov, stroški komajda kaj narastejo.
In to je bistvo tistega kar hočem povedati. Mnogokrat, morda celo v veliki večini primerov boš zaslužil več če boš filme, glasbo, igre...preko interneta prodajal ceneje. In to zato, ker jih boš zaradi nizke cene prodal toliko več, da bo tudi dobiček večji. Če boš ceno postavil previsoko boš na izgubi, ker bodo šli ljudje ob previsokih cenah raje na p2p servise. Nekakšna Lafferjeva krivulja torej. Piratstvo bo torej po mojem v prihodnosti igralo močno pozitivno vlogo - zastonjska (vendar slabša) alternativa in zaščita pred samovoljo legalnih internetnih servisov.
Gotovo bo kdo pripomnil, zakaj bi sploh kdo uporabljal legalne plačljive internetne servise, če obstajajo zastonjske alternative. Preprosto: kvaliteta storitve (se mi zdi, da je o tem veliko pisal Tim O'Reilly). Recimo streaming filmov. Cene bodo tako nizke, da bo ogromna večina raje plačala par fičnikov za takojšen in kvaliteten ogled, kot da bi se afanala s p2p servisi. Skratka to, da ima nekdo monopol nad izkoriščanjem nekega intelektulanega dela (avtor) v prihodnosti ne bo več pomenilo, da teži celemu svetu in svoje stranke dobesedno jebe v glavo (DRM), ampak preprosto to, da je on (oz. servis, ki prodaja njegova dela) edini, ki lahko strankam ponudi zares kvalitetno storitev.
In to je pravzaprav vse kar sem hotel povedati.
Tody ::
TheJack To kar si povedal je čista resnica, kot sem že povedal, takoj dam 1000 sit za stream filma, če mi ga ponudijo v realtime (brez zatikanj in nevem kakšnih kvadratkov) in seveda točno takrat ko jest to hočem pa če je to ob 3 ponoč je to takrat....
marS ::
treba je zamenjat izhodišče:
gremo začet od avtorstva: kaj sploh avtorstvo je in kako je definirano?
je avtorstvo to kar piše v zakonu o avtorskih in drugih pravicah? Mislim da bo treba v digitalni dobi ta pojem avtorstva mal drugače gledat oz. cenit. Kot prvo: v tej dobi je avtorjev več - torej že po tej neki kapitalistični logiki stvari bi se morale storitve avtorjev oz. cena avtorstva znižat pa karkoli si mislili, saj jih je ko dreka teh avtorjev, vsak k**** ki kao nekaj obvlada, od softverja, do glasbe in pisanja je že avtor, ej.
ravno tako se je spremenila distribucija, stroški distribucije in kopiranja so drastično padli s širokopasovnim internetom, kar bo direktno udarilo v založbe, ki se bodo morale prestruktuirat.
pa sej vitte kje najbolj policija deluje, ha! na Kitajskem kjer je te piratske robe še največ, sploh ne reagirajo. niti država, niti monopoli, nihče.
Torej, hotu sem rečt da je vrednost nekega avtorja samo toliko kolikor prometa naredi in niti kilobajta več. čao. Torej, kolk je vreden recimo film Incredibles? - kao primer?
ej, jaz ne vem, ma treba vprašat ISPje, oni vedo, oni nadzorujejo promet. Tukaj se mora najt rešitev. Verjetno bo za začetek kaka delna rešitev: Na mesec za broadband naročnino lahk snamem tolk in tolk, za vse več je treba doplačat.
Glede na promet pa potem ISP obračunava avtorju te avtorske pravice. In to je to v eni grobi obliki.
Avtor-ISP-konzument
In kje so založbe, distribucija, reklama, izdelovalci medijev?
Ne obstajajo več.
gremo začet od avtorstva: kaj sploh avtorstvo je in kako je definirano?
je avtorstvo to kar piše v zakonu o avtorskih in drugih pravicah? Mislim da bo treba v digitalni dobi ta pojem avtorstva mal drugače gledat oz. cenit. Kot prvo: v tej dobi je avtorjev več - torej že po tej neki kapitalistični logiki stvari bi se morale storitve avtorjev oz. cena avtorstva znižat pa karkoli si mislili, saj jih je ko dreka teh avtorjev, vsak k**** ki kao nekaj obvlada, od softverja, do glasbe in pisanja je že avtor, ej.
ravno tako se je spremenila distribucija, stroški distribucije in kopiranja so drastično padli s širokopasovnim internetom, kar bo direktno udarilo v založbe, ki se bodo morale prestruktuirat.
pa sej vitte kje najbolj policija deluje, ha! na Kitajskem kjer je te piratske robe še največ, sploh ne reagirajo. niti država, niti monopoli, nihče.
Torej, hotu sem rečt da je vrednost nekega avtorja samo toliko kolikor prometa naredi in niti kilobajta več. čao. Torej, kolk je vreden recimo film Incredibles? - kao primer?
ej, jaz ne vem, ma treba vprašat ISPje, oni vedo, oni nadzorujejo promet. Tukaj se mora najt rešitev. Verjetno bo za začetek kaka delna rešitev: Na mesec za broadband naročnino lahk snamem tolk in tolk, za vse več je treba doplačat.
Glede na promet pa potem ISP obračunava avtorju te avtorske pravice. In to je to v eni grobi obliki.
Avtor-ISP-konzument
In kje so založbe, distribucija, reklama, izdelovalci medijev?
Ne obstajajo več.
...no more heroes...
https://ilbis.com/
https://ilbis.com/
Zvedavec ::
In kje so založbe, distribucija, reklama, izdelovalci medijev?
Pravzaprav bi se dalo popolnoma iste argumente uporabiti tudi pri časopisih in revijah, ki so idealen primer anahronistične tehnologije in popolnoma nepotrebni. Plačujemo denar za to, da dobimo neko vsebino na papirju, ki je v trenutku, ko jo dobimo v roke že zdavnaj zastarela, ne moremo odgovoriti na mnenja pisca s svojim mnenjem ...
V bistvu spletni forumi popolnoma nadomeščajo časopise - njihovi uporabniki so tako rekoč povsod (torej ni treba imeti nekih dopisnikov), vsak lahko napiše svoje mnenje, odgovor na mnenje in razpravi se pride do pravih rešitev. V bistvu sploh ne rabimo niti spletnih strani (ali celo televizijskih novic), kot je 24ur, rabimo le forum, kamor vsak napiše, kaj se je zanimivega zgodilo, doda slike, posnetke ... In to bi bil tudi veliko bolj demokratičen sistem kot zdaj, ko si odločanje o tem, kaj naj bi bilo zanimivo in vredno objave, prisvoji nekaj novinarjev in urednikov (in nanje po možnosti vplivajo še interesi oglaševalcev in lastnikov). Še bolj demokratično pa seveda bilo, če ukinemo še moderatorje.
In zakaj pravzaprav časopisi sploh še obstajajo? Ker je informacij enostavno preveč, da bi si lahko vsak sam pogledal vse in ugotovil, kaj bo zanimivo. Zato smo se prisiljeni zanesti na druge in njihovo presojo, kaj je zanimivo in smiselno za objavo. S tem seveda tvegamo, da marsikaj, kar bi bilo nam pomembno, spregledamo, ampak boljše rešitve za zdaj nimamo (lahko sicer razmišljamo v smeri, ko bodo dovolj pametni programi sami filtrirali informacije za nas, ampak v bistvu še vedno ostanemo pri problemu, ko ne vemo, če se lahko zanesemo nanje, se pa izognemo stroškom z vmesnimi ljudmi).
In založbe (+distribucija in reklama) nam v bistvu delajo selekcijo - med nekaj milijoni posnetih skladb jih izberejo neko majhno število tistih, ki jim dajo prednost. Imamo izbiro, da izbiramo, kateri založbi bomo zaupali, da najbolje zadane naš okus. Zanesljivo je med tistimi milijoni skladb kakšna, bi nam bi bila bolj všeč, kot so tiste, ki so jih izbrale založbe, ampak enostavno je nemogoče preposlušati vse, kar ljudje posnamejo.
marS ::
In založbe (+distribucija in reklama) nam v bistvu delajo selekcijo
se strinjam da je tako sedaj, dodal bi še da nas v tej dobi celo posiljujejo s to svojo selekcijo in nam zraven še mastno zaračunajo!!
potrebno jim je mal suhih let, pa mal drugačnega delovanja, ker če ne, potem bo folk enostavno vse še bolj kopiral, brez kančka vesti do avtorjev.
V srednjem veku so avtorji služili samo z nastopi, kakšni mediji, ej, niso obstajali.
sedaj smo v srednjem veku digitalne dobe, tut avtorji bodo slej ko prej služili samo z nastopi, vse ostalo bo samo fama in reklama.
...no more heroes...
https://ilbis.com/
https://ilbis.com/
IgorGrozni ::
Uh, sem včeraj konkretno liquidiral možgane. Nekako bom med temi vijolčnimi packami poizkušal najti neko povezavo.
Ne morem jo pa (še ne) najti čisto z včerajšnim pisanjem o logiki in morali.
Brane2 :
Ne razumem, zakaj je pisannje softverja "naravni monopol" ? Ker je večina človešta preglupega, da bi pisala programe ?
Ne razumem, zakaj je naslikana Mona Lisa ˝naravni monopol˝, ali ˝Mojster in Margareta˝ naravni monopol ????
Ali zato, ker ste preglupi, da bi jih sami napisali? Ali zato, ker so vsebovani postopki in rešitve in oblikovanje edinstveni za ustvarjalca dela ?
Hecno je, da povezuješ zmožnost nekaj narediti, skoraj izključno z celebralno kapaciteto, ko ravno iz tvoje izkušnje veš, ˝da je genij 1 % talenta in 99% ( ali 98 ? uh, možgani ) dela˝.
Ne, M$ nima naravnega monopola, ima pri-manipuliran kapitalski monopol, ki me zaradi lažje povezljivosti z drugimi primorava v uporabo MS SW.
Pazi ! Računalništvo, SW in HW ni namenjen samozaprti uporabi PC kot VCR ( tega smo že imeli), ampak izmenjavi, povezljivosti z drugimi !
LP.IgorGrozni
Ne morem jo pa (še ne) najti čisto z včerajšnim pisanjem o logiki in morali.
Brane2 :
Ne razumem, zakaj je pisannje softverja "naravni monopol" ? Ker je večina človešta preglupega, da bi pisala programe ?
Ne razumem, zakaj je naslikana Mona Lisa ˝naravni monopol˝, ali ˝Mojster in Margareta˝ naravni monopol ????
Ali zato, ker ste preglupi, da bi jih sami napisali? Ali zato, ker so vsebovani postopki in rešitve in oblikovanje edinstveni za ustvarjalca dela ?
Hecno je, da povezuješ zmožnost nekaj narediti, skoraj izključno z celebralno kapaciteto, ko ravno iz tvoje izkušnje veš, ˝da je genij 1 % talenta in 99% ( ali 98 ? uh, možgani ) dela˝.
Ne, M$ nima naravnega monopola, ima pri-manipuliran kapitalski monopol, ki me zaradi lažje povezljivosti z drugimi primorava v uporabo MS SW.
Pazi ! Računalništvo, SW in HW ni namenjen samozaprti uporabi PC kot VCR ( tega smo že imeli), ampak izmenjavi, povezljivosti z drugimi !
LP.IgorGrozni
BigWhale ::
> In to je nemoralno izžemanje, na kar zgovorno kaže bogastvo
> najbolj zavzetih v boju proti malim "piratom".
Kaj ko bi vsi nehali kupovat izdelke in se ne bi posluzevali kopiranja... Cene bi padle v trenutku!
(Ja res je, ne morem skopirati 500 struc kruha ampak za eno struco kruha sem potreboval dve uri, da sem jo naredil, za en program pa 200.000 ur da sem ga naredil...) :)
> najbolj zavzetih v boju proti malim "piratom".
Kaj ko bi vsi nehali kupovat izdelke in se ne bi posluzevali kopiranja... Cene bi padle v trenutku!
(Ja res je, ne morem skopirati 500 struc kruha ampak za eno struco kruha sem potreboval dve uri, da sem jo naredil, za en program pa 200.000 ur da sem ga naredil...) :)
Tody ::
jest naredim kruh v 45 minutah :D
Sicer pa to koliko časa rabiš za kej nima kej dost veze...
Gre se enostavno za to da je delo (kot izdelek) mičken precenjeno.
Sicer pa to koliko časa rabiš za kej nima kej dost veze...
Gre se enostavno za to da je delo (kot izdelek) mičken precenjeno.
Brane2 ::
Ne razumem, zakaj je naslikana Mona Lisa ˝naravni monopol˝, ali ˝Mojster in Margareta˝ naravni monopol ????
Ali zato, ker ste preglupi, da bi jih sami napisali? Ali zato, ker so vsebovani postopki in rešitve in oblikovanje edinstveni za ustvarjalca dela ?
Mona Lisa ni naravni monopol. Vsaj kot jaz razumem te stvari, lahko pa da se motim.
Naravni monopol je dobrina, ki ti jo daje že sam teren in naravne dobrine na njem- je torej posledica teritorialne lastnine. Kot naravni monopol bi lahko gledal električno omrežje ali pa recimo turistično mesto ob kaki naravni znamenitosti ki je terenska značilnost itd.
Mona Lisa in tudi programska oprema so povsem plod mentalnih naporov in nimajo veze z terenskimi danostmi itd.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Kaufmann ::
Mah, če bi se založbe prilagodile uporabnikom in ponujale filme in musko na netu za nižje zneske in z ustrezno podporo bi na dolgi rok pridobile, tko pa hočejo z grožnjam preprečit piratstvo in samo izgubljajo.
ni podatka
Brane2 ::
Ne, M$ nima naravnega monopola, ima pri-manipuliran kapitalski monopol, ki me zaradi lažje povezljivosti z drugimi primorava v uporabo MS SW.
O tem bi se dalo debatirat. Lahko rečeš, da ni drugih alternativ, ki bi nadomestile recimo Word, vendar tudi Word ne pokrije ravno vsako opcijo konkurence ? MS Office danes prevladuje, ker je pač dober in ga ljudje poznajo. Ne bi pa ravno rekel, da ima ravno monopol, sploh pa ne naravni monopol.
Pazi ! Računalništvo, SW in HW ni namenjen samozaprti uporabi PC kot VCR ( tega smo že imeli), ampak izmenjavi, povezljivosti z drugimi !
Samo v zakonsko dovoljenih okvirih.
On the journey of life, I chose the psycho path.
BluPhenix ::
zhorzh jaz pa poznam 2 DJja, katera sta naletela na inšpekcijo, en je plačal 500.000 drugi pa 800.000 kazni.
In kaj si rekel?
Ja ja koncesije za pekrane, bla bla.
Seveda 500 programerjev je zastonj. Oni se pač vsedejo na en travnik in tam spišejo recimo Photoshop. Požagajo drevje iz njega naredijo papir, plastiko tudi nekako sčarajo in potem pečejo in pakirajo. Seveda, ker imajo še veliko prostega časa se sprehajajo po svetu in na panoje rišejo reklame. A tako to funkcionira pri programiranju ...?
Microsoft ne prodaja Windowse pro po 40.000 in ima od tega 40.000 doička. V to ceno je vračunano marsikaj.
Če le malo pomislite koliko imajo recimo vaši kolegi ki programirajo preko študentskih servisov plače lahko vidite, da zna biti razvoj ene programske opreme velik strošek.
Tudi ni čisto res, da je strošek distribucije preko interneta 0. Če imaš spletno trgovino imaš verjetno najet nek servis ki ti rihta trgovino. Tudi uplodadanje userjem stane. In je še veliko ostalih stroškov. Da o normalni distribuciji ne govorimo...
Tody glede precenjenosti: Kako veš, da so Windowsi precenjeni? Si videl stroške ki so povezani z njimi? Al to govoriš kar na pamet.
Precenjenost lahko tudi drugače ugotoviš. Kupi računalnik brez Windowsov in ga dej recimo tvoji mami. So še vedno precenjeni? (In tukaj ne uletavat z Linuxom, ker bo čisto nepotrebno in brezpredmetno)
Tudi mit, da od prostega programja nimaš nič je zgrešen (kot razvijalec). Lahko imaš zelo veliko, lahko imaš tisto o čemer sanja velika večina ljudi: Slavo v svetovnem merilu, oziroma večno slavo ... in s slavo pride denar ...
Sicer pa je pri prostem programju manj razvoja kot pri "kapitalističnem", ker se free-coderji ponavadi trudijo kopirati že obstoječi plačljivi izdelek, da ponudijo alternativo...
Še vedno so za profi uporabo boljši kupljeni programi in če program rabiš je prav da ga kupiš!
EDIT: če bi se založbe prilagodile uporabniku, LOL. SEj so prilagojene. Si videl kdaj prazen Kolosej? Da Britney ni prodala niti enega CDja? Oni so se prilagodili večini. Tisti, ki smo recimo tukaj smo majhna majhna manjšina.
Streaming filmov ... bi se splačal? Potem bi pa težili, ker bi bilo treba plačevati 15k za 4M ADSL ali kaj hujšega. Ljudi, ki bi si streamali filme preko neta je še vedno neznatno število proti tistim, ki hodijo v kino, si izposojajo v videotekah gledajo po televiziji in nenazadnje tudi kupujejo ...
In kaj si rekel?
Ja ja koncesije za pekrane, bla bla.
Seveda 500 programerjev je zastonj. Oni se pač vsedejo na en travnik in tam spišejo recimo Photoshop. Požagajo drevje iz njega naredijo papir, plastiko tudi nekako sčarajo in potem pečejo in pakirajo. Seveda, ker imajo še veliko prostega časa se sprehajajo po svetu in na panoje rišejo reklame. A tako to funkcionira pri programiranju ...?
Microsoft ne prodaja Windowse pro po 40.000 in ima od tega 40.000 doička. V to ceno je vračunano marsikaj.
Če le malo pomislite koliko imajo recimo vaši kolegi ki programirajo preko študentskih servisov plače lahko vidite, da zna biti razvoj ene programske opreme velik strošek.
Tudi ni čisto res, da je strošek distribucije preko interneta 0. Če imaš spletno trgovino imaš verjetno najet nek servis ki ti rihta trgovino. Tudi uplodadanje userjem stane. In je še veliko ostalih stroškov. Da o normalni distribuciji ne govorimo...
Tody glede precenjenosti: Kako veš, da so Windowsi precenjeni? Si videl stroške ki so povezani z njimi? Al to govoriš kar na pamet.
Precenjenost lahko tudi drugače ugotoviš. Kupi računalnik brez Windowsov in ga dej recimo tvoji mami. So še vedno precenjeni? (In tukaj ne uletavat z Linuxom, ker bo čisto nepotrebno in brezpredmetno)
Tudi mit, da od prostega programja nimaš nič je zgrešen (kot razvijalec). Lahko imaš zelo veliko, lahko imaš tisto o čemer sanja velika večina ljudi: Slavo v svetovnem merilu, oziroma večno slavo ... in s slavo pride denar ...
Sicer pa je pri prostem programju manj razvoja kot pri "kapitalističnem", ker se free-coderji ponavadi trudijo kopirati že obstoječi plačljivi izdelek, da ponudijo alternativo...
Še vedno so za profi uporabo boljši kupljeni programi in če program rabiš je prav da ga kupiš!
EDIT: če bi se založbe prilagodile uporabniku, LOL. SEj so prilagojene. Si videl kdaj prazen Kolosej? Da Britney ni prodala niti enega CDja? Oni so se prilagodili večini. Tisti, ki smo recimo tukaj smo majhna majhna manjšina.
Streaming filmov ... bi se splačal? Potem bi pa težili, ker bi bilo treba plačevati 15k za 4M ADSL ali kaj hujšega. Ljudi, ki bi si streamali filme preko neta je še vedno neznatno število proti tistim, ki hodijo v kino, si izposojajo v videotekah gledajo po televiziji in nenazadnje tudi kupujejo ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BluPhenix ()
legend ::
(Ja res je, ne morem skopirati 500 struc kruha ampak za eno struco kruha sem potreboval dve uri, da sem jo naredil, za en program pa 200.000 ur da sem ga naredil...) :)
Ti lahko celo življenje pečeš kruh, pa ne boš zaslužil niti pol toliko kot recimo, neka ogromna firma z enim programom. Ali, še huje, neka najstnica z enim albumom. Ampak realno njihovo delo ni toliko vrednejše, le nemoralnih poti se poslužujejo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: legend ()
Vice ::
legent dojemi že enkrat da danes marsikdo ni sposoben prodati zlata za drek, so pa osebki ki prodajo drek za zlato in če sam nisi tega sposoben je to tvoj problem za tvoje nemoralne poti pa ti ostanejo še vedno rektalne poti.
Kaufmann ::
"EDIT: če bi se založbe prilagodile uporabniku, LOL. SEj so prilagojene. Si videl kdaj prazen Kolosej? Da Britney ni prodala niti enega CDja? Oni so se prilagodili večini. Tisti, ki smo recimo tukaj smo majhna majhna manjšina.
Streaming filmov ... bi se splačal? Potem bi pa težili, ker bi bilo treba plačevati 15k za 4M ADSL ali kaj hujšega. Ljudi, ki bi si streamali filme preko neta je še vedno neznatno število proti tistim, ki hodijo v kino, si izposojajo v videotekah gledajo po televiziji in nenazadnje tudi kupujejo ..."
Mislil sem na prilagoditev "nam tukaj".
Če smo pa tako majhna neznetna manjšina, potem ne vem zakaj tožbe in toliko govora o velikanski izgubi dobička.
btw: Tudi kolosej sem že videl prazen
Streaming filmov ... bi se splačal? Potem bi pa težili, ker bi bilo treba plačevati 15k za 4M ADSL ali kaj hujšega. Ljudi, ki bi si streamali filme preko neta je še vedno neznatno število proti tistim, ki hodijo v kino, si izposojajo v videotekah gledajo po televiziji in nenazadnje tudi kupujejo ..."
Mislil sem na prilagoditev "nam tukaj".
Če smo pa tako majhna neznetna manjšina, potem ne vem zakaj tožbe in toliko govora o velikanski izgubi dobička.
btw: Tudi kolosej sem že videl prazen
ni podatka
STASI ::
Če pogledamo nekatere fakultete na njih uporabljajo za učenje programe kot so avtocad in podobne programe. Ti programi so kar precej dragi in si jih študent iz povprečne slovenske družine težko privošči( ne sam autocad še kak 3dmax in še bolj specifični programi). Ampak študent mora prinesti profesorju asistentu seminarsko, domačo nalogo točno v določenem formatu. Torej mora študent delati prek študenta in njegovi starši celo leto samo za programje?
Sem slišu od kolega da je pri njih asistent reku če ima kdo autocad ter naj ga posodi sošolcem da si ga bodo inštalirali.
Sem slišu od kolega da je pri njih asistent reku če ima kdo autocad ter naj ga posodi sošolcem da si ga bodo inštalirali.
"WAR IS PEACE, FREEDOM IS SLAVERY, IGNORANCE IS STRENGTH"
abcčdefghijklmnoprsštuvzž
abcčdefghijklmnoprsštuvzž
jsmith ::
Študenti lahko uporabljajo tako imenovane akademske verzije.
Konkretno za AutoCAD:
AutoCAD 2005 Commercial Upgrade - $2,799.95
AutoCAD 2005 Student Portfolio 1-Year License - $145.95
AutoDesk AutoCad LT 2005 SP Student Perpetual Lic CDROM AE
Standard Retail Price: $799.00
Your Academic Price: $147.95
...
Konkretno za AutoCAD:
AutoCAD 2005 Commercial Upgrade - $2,799.95
AutoCAD 2005 Student Portfolio 1-Year License - $145.95
AutoDesk AutoCad LT 2005 SP Student Perpetual Lic CDROM AE
Standard Retail Price: $799.00
Your Academic Price: $147.95
...
jsmith ::
Ne mi rec, da DJ , ki v enem setu odrola 100-200 plosc, ima za vsako plosco (placano!!!!) dovoljenje od avtorja za predvajanje v javnosti.
Nadomestilo se ne plačuje glede na število plošč, temveč na velikost diskoteke (m2) in število dni, ko je diskoteka odprta.
Nadomestilo se plačuje tudi za glasbo, ki se vrti na avtobusu, v čakalnicah, hodnikih, dvigalih, ko čakaš na telefonu, ...
Zneske nadomestil si lahko ogledaš tukaj:
Tarifa Zavoda IPF za javno priobčitev fonogramov
BluPhenix ::
kot je rekel jsmith
Mi na FE in tudi na FRI imamo pravico do Microsoftovega MSDNAA zastonj. Dobiš windowse, visual studio, office vse zastonj, dokler si šudent na omenjenih fakultetah.
Za študente so ponavadi vedno pripravljene rešitve. Sicer pa lahko ponavadi delaš seminarske tudi v laboratorijih...
EDIT: legend - po tvoje bi nekdo ki dela celo življenje kruh moral zaslužiti toliko kot programerska hiša? Zamisli se malo, kaj omogočajo danes računalniki in programi in boš mogoče dojel zakaj imajo tako vrednost. Če odmislimo, da kruh lahko peče vsakdo, ki se tega nauči, programer pa ni vsakdo in seveda, da je pri kruhu v razvoj vloženo manj kot pri programiranju. Zjuraj spečeš kruh, do večera je že ves prodan, zalužek imaš v žepu. Pri programih pa je tako danes začneš programirati, čez leto ali morda dve boš imel gotov produkt in ga boš lahko začel prodajat ... kako boš pa živel med časom razvoja?
Sicer pa Barilla dela le testenine, pa ni glih neki revež a ne?
Mi na FE in tudi na FRI imamo pravico do Microsoftovega MSDNAA zastonj. Dobiš windowse, visual studio, office vse zastonj, dokler si šudent na omenjenih fakultetah.
Za študente so ponavadi vedno pripravljene rešitve. Sicer pa lahko ponavadi delaš seminarske tudi v laboratorijih...
EDIT: legend - po tvoje bi nekdo ki dela celo življenje kruh moral zaslužiti toliko kot programerska hiša? Zamisli se malo, kaj omogočajo danes računalniki in programi in boš mogoče dojel zakaj imajo tako vrednost. Če odmislimo, da kruh lahko peče vsakdo, ki se tega nauči, programer pa ni vsakdo in seveda, da je pri kruhu v razvoj vloženo manj kot pri programiranju. Zjuraj spečeš kruh, do večera je že ves prodan, zalužek imaš v žepu. Pri programih pa je tako danes začneš programirati, čez leto ali morda dve boš imel gotov produkt in ga boš lahko začel prodajat ... kako boš pa živel med časom razvoja?
Sicer pa Barilla dela le testenine, pa ni glih neki revež a ne?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BluPhenix ()
Vice ::
Kar se tiče programja "morajo" imeti oz. same programske hiše težijo k temu da na fakultetah dobijo njihove večinoma free student verzije, prav tako študentje za potrebe šolanja to je dobra poceni reklama za podjetja in kaj prinese navada uporabe programov...
Legent tvoja logika je takšen crap da ne dojameš da znižanje cen zgoščenk nebi prav nič zmanjšalo pirastva, dokler sama cena zgoščenke nebi bila manjša od stroškov tvojih nemoralnih poti.
Lep primer je npr. iTunes ki ga je omenil TheJack katerega namen, kot ga je on napisal je popolnoma drugačen in če to tukaj napisano logiko upoštevaš v ceni zgoščenke bi morala potem biti skoraj enaka ceni prazne zgoščenke oz. višina glede na št. prodanih zgoščenk, da legend nebi imel kakšnih kompleksov pri zasluških njegovih favorite najstnic.
Legent tvoja logika je takšen crap da ne dojameš da znižanje cen zgoščenk nebi prav nič zmanjšalo pirastva, dokler sama cena zgoščenke nebi bila manjša od stroškov tvojih nemoralnih poti.
Lep primer je npr. iTunes ki ga je omenil TheJack katerega namen, kot ga je on napisal je popolnoma drugačen in če to tukaj napisano logiko upoštevaš v ceni zgoščenke bi morala potem biti skoraj enaka ceni prazne zgoščenke oz. višina glede na št. prodanih zgoščenk, da legend nebi imel kakšnih kompleksov pri zasluških njegovih favorite najstnic.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Založnike skrbi snemanje pretočnih vsebin (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 57404 (52187) | joze67 |
» | Jutri glasovanje o ACTI, ali pač? (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 20644 (19513) | nejcek74 |
» | Spletna stran hadopi.fr krade pisave, "ponuja" iskanje po The Pirate Bay (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 39210 (35693) | kitaj |
» | V Kanadi predlagajo 10 dolarjev mesečno za neomejen prenos glasbe z interneta (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 14804 (12324) | MrStein |
» | iTunes popularnejši od P2P (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 12535 (10432) | christooss |