» »

x86-64 vs IA-64

x86-64 vs IA-64

hatch ::

Dve zelo razlicni tehnologiji, kateri bosta stopili v vsakdanjo rabo v roku 5 let. Katera je boljsa?

AMD-jeva x86-64
- 100% kompatibilnost s starimi programi in operacijskimi sistemi
- hitrost izvajanja tako 64, kot 32 bitnih aplikacij

Intelov IA-64
- odlicne permofrmanse v 64bitnem nacinu
- brez emulacijskega dela in brez stare 8,16,32 bitne navlake, bo procesor potreboval precej manj tranzistorjev.. in bo precej cenejsi

Kratkorocno, je amd-jeva resitev nedvomno boljsa... vendar dolgorocno, bo intelova resitev precej cenejsa.

Prvi itaniumi bojo sicer dragi, ker bojo imeli vgrajen nekaksen IA-32, platforma bo pa zanimiva predvsem za razvijalce programske opreme. Tako, ko bodo prisli na trg izkljucno 64bitni dekstop procesorji, bo programska oprema ze na voljo. Seveda pa bomo s pomocjo softverskih emulatorjev lahko poganjali stare programe.

andrej ::

to je zlo tezko povedat, ker dostikrat tehnicna dovrsenost ni glavni razlog za uspeh. Zelo veliko pomenijo "veze" z razvijalci, marketing, performanse in se kaksna malenkost. V tem trenutku je cutiti kot da ima Intel prednost pred AMD-jem... bomo vidli kako se bosta obe tehnologiji odnesli v praksi... Cez kaksno leto bo ze veliko bolj jasno...

fiki ::

No prvič morm povedat da je vprašanje če bo intelov IA-64 sploh kdaj prišel na PC-je. Na drugi strani pa bo amdjev hammer sigurno v roku leta in pol če ne prej v PC-jih, že zato ker ne bo namenjen samo serverjem, pa še 10krat hitrejši bo od IA-64 v 32bitni kodi. Pravtako je dejstvo da IA-64 ne bo nikol venej od hamerja ampak bo nekajkrat dražji-minimalo 3-4krat. Jest ne vem ke sti sanjou da mo mel IA-64 mn tranzistorjev če jih pa ma več k 3 al 4kat več. Vrjetn bo IA-64 hitrejši v 64 bitni kodi od hamerja sam na trgu PC jev se vsaj še 3 leta ne bo mogu kosat s hamerjem zato ka do takrt ne boš vidu nobenga IA-64 v PCju
siki

andrej ::

1. Prototipi IA-64 so se potikali okoli ze kaksno leto.

2. Uradna prodaja se bo zacela zelo kmalu. OEM-i (torej veliki proizvajalci Siemanes, Dell, Compaq, itd) ze imajo pripravljene sisteme za prodajo.

MS razvija 64-bitne XP-je na Itaniuma ze celo vecnost in veliko benchmarkov je ze blo opravljenih. Zdaj sem ravno bral prispevke o Itanium sistemih v nemski reviji ct. Kar si ti reko vsekakor ni res - Itaniuma bomo vidli in to kmalu, ampak samo tisti, ki si ga bodo lahko privoscli...

O AMD-ju pa ni ne duha ne sluha. Nisem se slisal, da bi ga kdo imel (en kolega je delal na prototipu Itaniuma ze pred letom dni), MS molci o podpori za ta procesor (ceprav nekatere zadeve kazejo, da tudi po tihem delajo), itd...

Glede cene, pa bi lahko diskutirali, zato raje pocakajmo, da jih bodo vsi objavli in bomo vidli...

fiki ::

SEj vem da bo v delovnih postajah(workstation) sam to ga bojo mel sam tisti ka majo profesionalne 64bitne programe. Na navadnmu PC ju ga pa sigurno še dolh nau zato ka bo tok časa trajal da bodo razvil 64 bitne programe za ns igračkarje in zato namo mel od teh procov nobene koristi razn vsega povn kufr ka bo tok počasn da ne omenm drg.
siki

andrej ::

ja to je res. Ce hoces Itaniuma izkoristit moras met 64-bitne aplikacije. "veliki" programi bodo kar hitro 64-bitni, za nas navadnje ljudi pa Itanium se nekaj casa ne bo. To je tudi sam intel povedal. Itanium bo v prvi vrsti namenjen streznikom in delovnim postajam, kjer je potrebna velika moc in velika kolicina pomnilnika - recimo obdelava videa itd...
Mi navadni smrtniki bomo morali se malo pocakat...

CaqKa ::

:)
pustite vi to... se bosta že intel pa amd sama zmenla kaj bo boljše. brezveze da si sami sebi nakladate pa se glede takih stvari kregate... 5 let , ki še je to

MUC ::

Itanium je prava ODREŠITEV na področju računalništva. Zavedati se morate, da v vseh TBjih P4 2Ghz tiktakajo še vedno 8086 procesorji, ki so bili prvi x86 procesorji pred 20 in ceč leti. Takrat se niso ozirali na hitrost, temveč predvsem na ceno, da bi računalniki sploh prodrli v splošno uporabo. Današnji x86 procesorji so CISC -i , kar pomeni veliko zapletenih ukazov in načinov naslavljanj pomnilnika, kar je za paralelno procesoranje SLABO. Poleg tega imajo SAMO 8 registrov ipd. .. skratka .. osnova je zastarela in zavira razvoj v več pogledih.

Torej, intelov itanium pomeni pretganje vseh sorodnosti z x86, kar pomeni novo zasnovo in moderno zasnovan procesor, ki je lahko že pri recimo 800 Mhz hitrejši od današnjih 2Ghz.

Vendar, pa v računalništvu ne pomeni, da uspe najboljši. Itanium pomeni,da stari programi ne delujejo na tej osnovi (oz bodo prek emulacije), to pa za veliko večino uporabnikov ni sprejemljivo. AMD je tu stavil na bolj zanesljivo karto, ker se bo njegov 64 bitnik gotovo prijel, ker je to le nadgradnja obstoječe zasnove na 64 bitov, Intel pa v tem trenutku hazardira .. Je pa res, da to kar je naredil Intel je z vidika napredka nujno potrebno.

Osebno zelo upam, da bo to celoten projekt uspel tudi glede podpore množic in uspešne prodaje.

andrej ::

ja res je. potreben bo preskok. bomo vidli kako bo to uspelo, res pa je, da se to ne bo zgodilo cez noc. Ta prehod bo trajal par let - isto kot prehod iz win9x v NT...

hatch ::

Pravkar sem si podrobno ogledal datasheete x86-64 ter IA-64.
Sledgehammer bo kot ponovno odkritje tople vode... vse kar so pri AMD-ju naredili je razsiritev na 64 bitov.. ter dodanih po 8 registrov za integer in fp operacije.

IA-64 je pa resnicno odlicen.. intel je razvil povsem novo assemblersko sintakso, ki je precej bolj pregledna od konvencionalne... 128 (da, toliko) 64bitnih general purpose registrov! prav tako 128 flotaing point registrov... uporaba predikatov, kar pomeni da se "if (x) then y" izvrsi v enem ciklu, brez branchanja... da ne govorim o ILP, ki omogoca izvedbo 3h ukazov v enem ciklu.
Arhitektura je povsem nova.. ceprav pa bo vec registrov ne bo zato procesor nic drazji, saj IA-64 ne potrebuje MMX in SSE registrov! Vse to je samoumevno ze v osnovnem IA-64 instruction setu.

Intel je razvil precej novih instrukcij, ki so resnicno uporabne in prihranijo procesorski cas, medtem ko AMD ne bo v sledgehammerja dal nic novega.

Se za info--- instrukcij je pri IA-64 2-3x MANJ kot pri x86-64.

MUC ::

Seveda, manj ukazov, večja možnost paralelnega izvševanja ..IA-64 je tipičem RISC ... x86 pa je nekje med RISC in CISC .. baje vsi x86 pri AMDju in Intlu na notraj delujejo kot RISCI .. torej veliko dodatnih vezij .. skratka .. en kup "patchov" preko zastarele arhitekture.

Treba pa je dodat, da se AMD ni ravno slabo odrezal, ker ni imel izbire prevelikih sprememb, če je hotel ohraniti združljivost za nazaj. Zdi se mi pa, da se bo AMD 64 veliko bolje prijel kot IA64, ker ga bomo kupovali kot danes kupujemo TBje, IA64 pa bo veretno kar nekaj časa kraljeval le v serverjih zaradi premalo software podpore.

andrej ::

hja, sama tehnologija dostikrat ni dovolj. Jaz osebno upam, da bo Intelu uspelo. Torej, da bomo pocasi presli na IA-64, ampak do takrat bo preteklo se veliko vode. AMD-jevega procesorja si se podrobno nisem pogledal, Intelov pa deluje kar impresivno.

Ampak ce smo realni, 64-bitni CPU kaj dosti trenutno ne pomeni na desktop racunalih. Obicajna grafika vec kot 32-bitov ne potrebuje, da o I/O napravah sploh ne govorimo. Prednost 64-bitnih procesorjev je v moci, ki jih nudi izjemno zahtevnih aplikacijam (video obdelava), in predvsem vecja podpora pomnilniku. Danasnji procesorji podpirajo 4 GB, oz 64 GB pomnilnika, kar postaja ze ozko grlo. 64-bitni procesorji bodo to mejo dvignili bistveno vise. Vendar za navadne uporabnike je 4 GB sedaj nedosegljivo... Za razne velike streznike pa je to kar velika omejitev...
Trenutno 64-bitni procesorji ne ponujajo kaj dosti koncnim uporabnikom...

MUC ::

To je res ja, je pa tudi res, da bo 64 bitov zelo pomagalo igračirjem ... quake z 300 fps ipd :)

hatch ::

AMD ni razvil popolnoma nic novega.. registre je raztegnil na 64 bitov in ukaze minimalno posodobil, da lahko s temi registri delajo. Pa se dodal nekaj registrov... TO JE VSE.

Intel je pa podrugacil ukaze...
recimo add deluje tako:
add r1 = r2, r3 (kar pomeni, da registra iz katerih beremo podatke ostaneta nespremenjena)
pri x86-64 bo se vedno potrebno narediti to
mov rdx, rax
add rax, rbx
xchg rax, rdx

MUC ::

Ja sej pravim, da AMD ni mogel narest velikih sprememb, ker potem ne bi bil to več x86 - 64 ampak povsem nezdružljiv računalnik, kar pa ni njegov namen ..

hatch ::

Se tole.. 64bitov pri IA-64 pomeni veliko.. tudi za stvari, ki uporabljajo samo 8 bitna stevila....
IA-64 ima paralelne ukaze.. parallel add/sub/mul/div.. 64 bitno stevilo se razdeli na 1/2/4 bytna stevila in se z eno instrukcijo operira vsak z vsakim. Torej popoln nadomestek SSE-ja.

andrej ::

kako bo to pomagalo igricarjem bomo vidli. Sama igra ni tako procesorsko in pomnilnisko zahtevna, problem je grafika - torej graficna kartica. Se prej pa bodo morali portirat Quake na 64-bitov. Zanimivo bo videt kako se bo stvar obnesla v praksi...

Senitel ::

No sicer ni glih primerjava ampak vam bom vseeno dodal še neki, ko je blo že "quake z 300 fps ipd :) "...
Vertex shader pipeline na GeForce-u 3 ima 137 128 bitnih registrov (12 splošno namenskih, 16 vhodnih, 13 izhodnih in 96 konstantnih), obenem se vedno izvajajo v paraleli 4 inštrukcije (za vsako komponento ali ARGB ali XYZW)... Zadeva ima za zdaj samo dve (tri) pomankljivosti:
1. Ni "if"-ov...
2. Maksimalno 128 ukazov
(3.) Uporabno samo za grafiko... >:D

hatch ::

GF3 je odlicna zadeva, to je jasno vsem.. zato pa ima tudi vec tranzistorjev kot P4...


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

HP resnično toži Oracle zaradi opustitve podpore za Itanium

Oddelek: Novice / Tožbe
216238 (5025) MrStein
»

Intel žuga AMD-ju

Oddelek: Novice / Tožbe
424991 (2511) Brane2
»

Zmeda z 64 bitnimi procesorji

Oddelek: Strojna oprema
271850 (1314) Zheegec
»

Posodobitev EM64T

Oddelek: Novice / Procesorji
112372 (1705) OwcA
»

64 bitni Prescott prihaja...

Oddelek: Strojna oprema
171442 (1194) Mr.B

Več podobnih tem