Forum » Znanost in tehnologija » f1 servo ojačevalnik
f1 servo ojačevalnik
mohha53 ::
Ali ima bolid f1 servo ojačevalnik in ali bi pri teh hitrostih voznik sploh obrnil volan?
Prosim tudi za skromno fizikalno razlago,
hvala; myk
Prosim tudi za skromno fizikalno razlago,
hvala; myk
- spremenil: Gandalfar ()
T0RN4D0 ::
ja po mojem ma, samo volan je itaq najtežje vrtet na mestu... se mi zdi :P
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
TribesMan ::
Večinoma imajo sevo volan... no vsaj boljša moštva. Vem da Minardi še vedno vozi brez servo ojačevalnika. Ubistvu so so servoojačevalniki začeli pojavljati konec 80. let. Potem pa so jih vmes celo prepovedali, pa so jih potem spet odobrili... pa zdej majo spet ideje da bi jih prepovedali... No F1 brez servo ojačevalnika je še vedno popolnoma normalno vozna sam je treba imet močne roke. Včasih slišiš po dirki ko se kakšen dirkač pritožuje kako so ga bolele roke, če crkne servo v bolidu... tudi to se dogaja :D
LP
TribesMan
LP
TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
ČIP 008 ::
Ja brez servo volana imaš boljši občutek za stik s cestiščem vendar je to precej garaško delo in to na zelo zahtevnih progah kot je recimo Monaco. Tu je pretikanje približno vsake tri sekunde (tako da volan držiš samo z eno roko in brzdaš 800 in več KM) zdaj pa si zamisli mohha53, da f1 voziš brez vseh pomagal. No to pa je odlično uspevalo Ayrtonu Senni, ki je ponavadi izstopil iz bolida kot prvi (Monaco 6 zmag in Schumi še danes lovi njegov rekord-upam da mu nebo uspelo) vendar s KRVAVIMI ŽULJI na rokah. Danes ja temu drugače saj je polno raznih elektronskih pomagal zato pa f1 lahko vozi tudi Žolti Baugertner pa vendar z 6-timi sekundami zaostanka po krogu. LP
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ČIP 008 ()
mohha53 ::
Ja. vendar mislim, da je s fizikalnega stališča (kolo se vrti in potuje v določeni smeri, sprememba te smeri pa zahteva delo-energijo, ki je pri hitrostih nad 300 kmh velika) to skoraj nemogoče. A veste, zakaj je kolo-bicikl tako stabilen pri višjih hitrostih in moramo vedno loviti ravnotežje pri počasni vožnji? A veste zakaj so v začetku bili ti bicikli tako "smešni"? Mislim predvsem na tiste z OGROMNIM prvim kolesom? Seveda zaradi stabilnosti in dejansko so pri določeni hitrosti stabilnejši, v smislu držanja določene smeri z le malo vloženega dela za korekcijo te smeri? Brezročna vožnja pri hitrostih pod 5kmh hitro stane vsaj za novo zobovje!( Dobro, saj so govorili tudi, da se bodo ljudje v vlaku zaradi podtlaka zadušili..), pa je vendar njihova stabilnost fizikalno potrjena (vrtilni moment, gibalna količina,.... Mene ne zanima samo vaše mnenje glede servo-ojačevalnika, ampak tudi fizikalna razlaga. Sam sem prepričan, da bi bilo odpeljati polno distanco brez takšnega pomagala skoraj nemogoče. Vsaj ne danes pri teh hitrostih in silah! A lahko odpelješ znani odsek na GP Belgije brez ojačevalniha, kjer moraš pri visoki hitrosi, pri visokem pritisku ob tla-downforce(vzpon) tako hitro spremeniti smer koles, ki so težke toliko in toliko pri takšni hitrosti,.... Ne pozabite fantje, da lahko primerno nastavljena konfiguracija bolida omogoča temu vožno tudi po stropu pri hitrosti le nekaj nad 200 kmh! Če je med vami kakšen fizik in bi znal problem, mojo dilemo in predmet neke debate bolje osvetliti, bi bil zelo vesel. Vsekakor pa dajem možnost da sem v zmoti. Le na dno bi rad prišel.
Hvala, Myk
Hvala, Myk
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: mohha53 ()
ČIP 008 ::
No podobno ti je odgovoril tudi TribesMan. Brez servo volana je F1 NORMALNO VOZNA pa naj gre za VN Monaca ali pa VN Belgije. Pa saj sam vidiš, da je dandanes na cesti polovico vozil brez servo volana in med njimi tudi takšni, ki bi zlahka dosegli 300 in več km/h. Zelo enostavno povedano pred leti sem vozil Yugo GVX 65, ki je na ravnini dosegel 200 km/h brez servo volana in brez problema (kljub temu da to ni avto ampak samo Yugo). Hočem ti povedat, da volan postane bolj trd in to je tudi vse.
TribesMan ::
mohha53: Minardi in Jordan trenutno vozita brez sevo volana... Tak da nevem kaj je problem... razen to da moraš met močne roke... Aja pa letos je Kimiju enkrat že crknil servo med dirko... sam to ni problem letos pri McLarnu, ker itaq nikoli ne pridejo do koca in se mu ni bilo treba preveč matrat :D
LP
TribesMan
LP
TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
mohha53 ::
Hvala, fantje!
Torej izkušeni voznik avto pripelje do cilja tudi brez serva, le močan mora biti! Mene, pa nisem preveč "švoh", bolijo roke že po 10 min pri vožnji gokarta. Aja, priporočam vam obisk proge v Avstriji, na poti proti Grazu iz Maribora(avtocesta). Proga je dobra in dokaj dolga(best lap cca 1min), pa še vozila so svinjsko hitra(tudi do 90kmh; vem da so profesionalna tudi 2-3 krat hitrejaša, pa vseeno)!
Myk
Torej izkušeni voznik avto pripelje do cilja tudi brez serva, le močan mora biti! Mene, pa nisem preveč "švoh", bolijo roke že po 10 min pri vožnji gokarta. Aja, priporočam vam obisk proge v Avstriji, na poti proti Grazu iz Maribora(avtocesta). Proga je dobra in dokaj dolga(best lap cca 1min), pa še vozila so svinjsko hitra(tudi do 90kmh; vem da so profesionalna tudi 2-3 krat hitrejaša, pa vseeno)!
Myk
TribesMan ::
Ni treba bit nevem kaj izkušen, pa tud roke imajo vsi ki so v F1 dovolj močne. Navsezadnje cele dneve ne počnejo nič drugega kod da vozijo dirkalnike ali se kako drugače pripravljajo na to... Sej so plačani za to.
LP
TribesMan
LP
TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Vikking ::
ČIP 008 ti tistih svojih 200km/h pri jugecu zmanjšaj za 30km/h pa se boma čist lepo razumela,,, (seveda nepredelan, če je bil predelan potem si lahko dosegel 200km/h)
Sicer pa tistim ki govorijo o tem da je vse skupaj elektronika, pa da v f1 ne bi smelo bit servo ojačevalnika oz. sploh serva, mu prav lepo priporočam naj si iz svojega lepega avtomobila odstrani servo volan, in se naj vozi, seveda naj si iz avtomobila odstrani tudi servo zavore! pa bomo potem videli, kako bo pasalo!
Tehnologija gre naprej, formula ena jo pomaga razvijati, uporabljajo se novi materiali, nova spoznanja... ki se lahko potem uporabijo tudi v serijski proizvodnji in zanikati tehniko in napredek bi bilo le stopicanja nazaj!!!
Sicer pa tistim ki govorijo o tem da je vse skupaj elektronika, pa da v f1 ne bi smelo bit servo ojačevalnika oz. sploh serva, mu prav lepo priporočam naj si iz svojega lepega avtomobila odstrani servo volan, in se naj vozi, seveda naj si iz avtomobila odstrani tudi servo zavore! pa bomo potem videli, kako bo pasalo!
Tehnologija gre naprej, formula ena jo pomaga razvijati, uporabljajo se novi materiali, nova spoznanja... ki se lahko potem uporabijo tudi v serijski proizvodnji in zanikati tehniko in napredek bi bilo le stopicanja nazaj!!!
mohha53 ::
Mogoče pa je v predelanem jugecu mel namonterna volan z kakšnega avtobusa, da je pol lažje obračal?
OK, brez zamere, sem se pa spomnil, kako težko sem obračal volan v avtu modela, ki je mel "športni volan". Mel je pa pol tudi kmečko močne roke, hehe!
MYk
OK, brez zamere, sem se pa spomnil, kako težko sem obračal volan v avtu modela, ki je mel "športni volan". Mel je pa pol tudi kmečko močne roke, hehe!
MYk
OwcA ::
Mislim predvsem na tiste z OGROMNIM prvim kolesom? Seveda zaradi stabilnosti in dejansko so pri določeni hitrosti stabilnejši, v smislu držanja določene smeri z le malo vloženega dela za korekcijo te smeri? Brezročna vožnja pri hitrostih pod 5kmh hitro stane vsaj za novo zobovje!( Dobro, saj so govorili tudi, da se bodo ljudje v vlaku zaradi podtlaka zadušili..), pa je vendar njihova stabilnost fizikalno potrjena
Tudi s kolesom se da voziti zelo počasi brez rok, celo pri miru (trackstand) za krajši čas (<10 s).
Pri večjih hitrostih je lažje zato, ker postanejo popravki večji saj se na smer gibanja pravokotne komponente povečajo (posledica večje gibalne in vrtilne količine).
Otroška radovednost - gonilo napredka.
TribesMan ::
Moj rekord vožnje s kolesom brez rok pri 5km/h je 4 km... Mam priče :D
LP
TribesMan
LP
TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TribesMan ()
stromar ::
Mal offtopic: Meni pa bi brez rok skoraj uspelo se slečt vetrovko, če se nebi nekako zataknil rokav ob zapestje na eni roki in sem pogrnil nekje pri 20km/h na makadamu . Mi je precej kože pobralo z roke, na srečo pa sem bil v dolgih hlačah. Ma sem prevozil potem še enih 5km do doma. Ne bom se več delal frajerja na tak način
TribesMan ::
stromar: Na točno tak način sem jaz padel ko sem bil star 11 let z BMXom... Isto sem se peljal po makadamu in sem se poizkušal slečt vetrovko... no končalo se je tako da sem se zapletel in padel... takrat sem si lepo pofrezal brado... sem še 1 mesec obliž nosil na bradi potem :D
Vendar sem se nekaj naučil :D
LP
TribesMan
Vendar sem se nekaj naučil :D
LP
TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Varna vožnja Vransko (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 31414 (28679) | krneki0001 |
» | Varčna vožnja (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 25308 (20811) | Malner |
» | Vleka vozilaOddelek: Loža | 6110 (5518) | Matevžk |
» | kdo kej odkupuje razbita/udarjena vozila ?Oddelek: Loža | 1561 (1181) | Sergio |
» | Formula 1 - novosti - 2003Oddelek: Na cesti | 2014 (1471) | SkIDiver |