Članki » Grafične kartice » FX5900 vs. R9800
FX5900 vs. R9800
- Simon Belak ::
Nove grafične kartice prihajajo na tržišče kot gobe po dežju, na nas, ubogih parah, pa je, da jih dostojno spljuvamo, hočem reči opišemo. Namesto da bi podil ovčke po okoliških travnikih, sedim zaprt v sobi in se prepuščam žarkom neonskih luči. Da, uporabljam kremo za sončenje, zato je moja koža videti tako mlada, gladka in nezdravo zelena. Kdo so moji ječarji, se sprašujete? Trenutno najzmogljivejše, igram namenjene grafične kartice na svetu, ki ženejo obstoječe tehnologije onkraj vseh meja, Mooru pa ne le da dihajo za ovratnik, še njih slina revežu polzi po hrbtu. Morebiti pa tole vseeno ni ravno Alkatraz. Red mora biti, zato pričnimo nekje na sredini.
nVidia NV35
Po ne ravno blestečem uspehu NV30 se je nVidia morala podvizati in izpljuniti nekaj, kar bo vsaj za silo konkuriralo ATIjevemu R350. Saj še pomite usodo 3DFXa in njegovih Voodoojev, ki v zadnji inkarnaciji zaradi svoje velikosti precej spominjajo na kartice z NV30? Le tako glasne niso, ampak, akoravno niste Pratt&Whitney F135, to ni težko. Kaj je torej boljšega pri NV35? Ni več CoolFXa. nVidia je rešena! Hitro po njene delnice. Vas še nisem prepričal? Tudi prav.
Seznam novosti se tu ne konča, v GPU so tako zbasali še CineFX 2.0 Engine, ki bi naj podvojil hitorst izvajanja operacij s plavajočo vejico nad senčitelji pikslov. Na vprašanje kaj so storili, da je temu tako, odgorajajo pitijsko, "optimizirali smo vse stopnje cevovoda". Očitno se bodo morali tehnični opisi umakniti cinizmu. Toliko slabše zanje.
Naslednja novost je tehnologija Ultra Shadow. nVidia pravi, da ta izdatno pospeši senčenje in pripomore k realističnosti prikazanega s tem, ko izvzame nepotrebne predele. Tole ne zveni povsem logično, kajne? Če se v stvar nekoliko bolj poglobimo, vidimo, da je ves čudež v tem, da lahko določimo območje, kjer se je potrebno truditi s senčnjem. To je navadno tisti predel, ki je v vidnem polju in ga ne zakriva kakšna neprosojna prepreka. Nekaj sličic na sekundo premakne izris senčnih predelov v enem prehodu in strojno zagotovljeno zameglejevanje robov senc. K "realističnosti" kot takšni to sicer ne pripomore prav nič, le kakšen izvor luči več lahko uporabimo, ampak kaj, ko je večina iger sprogramirana še z mislimi na GeForce 2 MX. Kadarkoli proizvajalci strojne opreme preveč omenjajo razvijalce programske opreme, se iz tega ne bo rodilo nič lepega (vsem, ki se v številu lovk inu oči ujemajo s Primozem, se opravičujem :-). Preposto povedano (zapleteno se niti ne da), to pomeni, da morajo programerji to devetindvajseto čudo sveta uporabiti v svojih stvaritvah. Poleg očitnega problema, imenovanega pregovorna programerska lenoba, to pomeni, da s tem zožimo število podprtih kartic, kar ne pripomore k prodaji. Četudi vse to zanemarimo, bomo najslajše sadove Ultra Shadow tehnologije želi šele z naslednjo generacijo programov, za katere bodo te kartice povečini prešibke. Kruto je v pikslastem svetu.
High Compression Technology (HCT) je dodatek k tehnologiji Intellisample, ki naj bi pripomogel k učinkovitejšemu, torej hitrejšemu, primerjanju barv, tekstur in z-podatkov. nVidia se sicer širokousti, da to pomeni celozaslonsko mehčanje robov in anizotropno filtriranje brez upočasnitev, s čimer pa se na podlagi naših testov ne bi mogli strinjati.
Nekaj izboljšav je doletelo tudi strojno podporo anizotropnemu filtiranju, ki je sedaj precej hitrejša pri trilinearnem filtriranju (nastavitev "Quality"). Kot predhodnik je narejen v 0,13-mikronski tehnologiji v dveh okusih. Navadna ter Ultra. Slednja se lahko pohvali z dvakrat več pomnilnika, kar skupaj nanese 256 MB, v obeh primeriih tiktajočega na 850 MHz. Poleg tega se Ultra ponaša z nekoliko večjo frekvenco jedra, saj se, za razliko od 300-megaherčne šibkejše sestre, bohoti pri 450 MHz.
ATI R350
O Radeonu R350 in njegovih zmožnostih sta se razpisala že morphling1 in Sergio, naj vam še kdo drug pamet soli!
Gainward FX PowerPack! Ultra/1200 XP 128M Golden Sample
Iz škatle zavidljivih dimenzij, ki bi si jo kakšna podjetna duša kaj lahko preuredila v ohišje, se z nami spogleduje brhka mladenka, sumljivo spominjajoča na gospodično, ki v 3DMarku2003 neusmiljeno udriha po trolih. Ali pa sem kakšnih stopetnajstkrat preveč pognal omenjeni test.
Verjetno v želji, da bi zadevščina vsaj nekoliko opravičila svojo ceno, so pri Gainwardu zaigrali na naš čut za kič oziroma estetiko, odvisno od tega, na kateri strani vrat z napisom "Janez Novak, marketing" sedite. Kartica se ponaša s hladilnimi rebri impresivnih razsežnosti, čez del katerih je poveznjena ploščica, izrezljana v obliki plamenov, rdeče barve se ve. Žal je nekoliko drugačnega odtenka kot barva PCBja, ampak ne bodimo malenkostni. Ali bolje, ne kritizirajmo subjektivno, ta plemeneči dodatek se da skritizirati tudi povsem pragmatično. Hladilno rebro pod njim je, kot že ime nakazuje, narebreno, plamenčki pa, uganili ste, ravna ploščica. Ne le, da takšna zasnova ne pripomore kdo ve kaj h konvekciji (kar je temeljna naloga hladilnih reber), še topel zrak zadržuje v režah nastalih pod njo. S tem se lepotne "dopolnitve" ne končajo. Kot ste verjetno že opazili iz slik, sta v rebra izklesana dva kraterja, v katerih se vrtinčita ventilatorja. Naj vam takoj razblinim pobožne želje -- ne gre za dvoglavo pošast, le nekoliko vročična je. Glede na to bi bilo morebiti bolj smelo vgraditi kakšen večji ventilator, ki bi se raztezal čez celo kartico, ampak kaj bi to, tako ali tako bistvo teh dveh ventilatorjev tiči drugje.
V kolikor imate kakšne čudne fetiše in uživate v dodajanju nove opreme v trdi temi, se vam bo že ob prvem zagonu računalnika posvetilo. Dobesedno. V podnožja obeh ventilatorjev so namreč nameščene modre LED (light emitting diode), po tri za vsakega, katerih svetloba nato hipnotično poigrava po prozornih krakih elise. Preveč reklamnih pamfletov berem, prav imate. A na srečo še vseeno ne dovolj, da bi ne opazil napak. Pri vseh, ki imate pokončno ohišje, je vsa poprej omenjena hipnotičnnost upirjena v PCI kartico pod njo ali dno ohišja. Resda moramo lepo skrbeti za svojo opremo, ampak vse ima svoje meje. Če že drugega ne, bodo nočne slike lepo popestrile ta test, naj se pritoži kdo izmed tistih, ki prebere le podnapise k slikam, da ga zapostavljamo, če si upa! A temno senco na celotno idejo meče nekaj drugega. Zamislite si, da imate lepo zeleno (kot vsak pošten alien) ožarjeno ohišje, nakar postanete ponosni lastnik te kartice, te modro razsvetljene kartice. Akoravno ne skušate spodnesti Bojana iz njegovega pleskarskega prestola, vam ta novopečena pisanost ne bo povšeči.
Za vse tiste, ki ste barvno slepi ali nimate prozornih ohišji, še beseda ali dve o kartici sami. Naj vas ime ali nje dolžina ne zavedeta, gre za "navaden" FX 5900. Na srečo lahko zo pomankljivost lahko v precejšni meri odpravimo z navijanjem, pri čemer nam je v izdatno pomoču zmožnost merjenja in prikazovanja temperature jedra ter okolice. Lepa čednost, v kateri so si enake vse 5900-ke na testu.
VGA, DVI in video izhodi zagotavljajo, da boste kjerkoli lahko zrli v prečudovite tridimenzionalne notranje organe preminulih sovragov. Zraven dobite tudi šop kablov in pretvornikov, med katerimi je, dandanes že vsakdanji, MOLEX razdelilec, tokrat takšen kot ga tlačimo v diske (prej disketnike), kar kaže, da je kartica "odrasla". Četudi morebiti ne nujno, je napajanje neposredno iz napajalnika zelo dobrodošla poteza, saj se s tem razbremenijo napajalni sklopi na matični plošči. To je dobro iz dveh razlogov. Elementi na matični plošči tako oddajo manj toplote, saj skozi njih teče manjši tok, obenem pa je zato napetost, ki jo dovajajo ostalim komponentam (upam, da vam je dosedaj že postalo jasno, da proizvajalci katerega koli kosa računalniške opreme vsak del raje izkoristijo dvakrat preveč, kot enkrat premalo) manj niha, kar se lahko izkaže zlasti pomembno v navitih sistemih.
Gainward FX PowerPack! Ultra/1600 XP 128M Golden Sample
Punčica Gainwardovega očesa si ultra v imenu resnično zasluži. Prestol se ji ne zamaje niti, ko pride do navijanja, saj si je pri 490 MHz GPUja in 1030 MHz spomina priborila kar lepo prednost pred zasledovalci. Relativno gledano bi procesor sicer lahko bil nekoliko bolj voljan, ampak "trenutno najhitrejše" kartice se nimajo navado odlikovati po čemerkoli relativnem. Tu šteje le absolutna hitrost in te je na pretek, saj se je kartica izkazala za najhitrejšo na testu.
Da bi jo že na prvi pogled lahko ločili od njene šibkejše sestrice, ta žari rdeče, kar pa žal niti malo ne omili mojih pomislekkov. Raje nasprotno, saj je modra razsvetljava precej bolj razširjena kot rdeča.
Epske razsežnosti njene embalaže so tokrat upravičene, saj zraven dobimo toliko dodatnih kartic, da bi skoro veljalo omeniti potrebno število prostih razširitvenih PCI rež med zahtevami. Če gremo od najbolj neuporabne do najbolj neuporabne (za vse, ki vam cinizem ni materin jezik, neuporabno se namenoma ponovi) najprej prispemo do Viinega krmilnika IEEE 1394 s tremi režami. Njeno navzočnost opravičujejo s sklicevanjem na urejanje videa ter celo prilagajo neko tovrstno programje. Vse lepo in prav, ampak treba je upoštevati, da ima večina nekoliko bolj obdarjenih matičnih plošč vsa tovrstna čuda tehnike že vgrajena. Nikar ne recite, da tisti, ki svojo denarnico razprejo tako na široko, da vanjo lahko skoraj stlačijo poprej omenjeno dečvo s škatlo vred, nimajo tudi ostalih Deluxe, all-inclusive, super-duper in kdo ve kakšnih še komponent. In še dodatna zamera, niti rdeče pobarvana ni! Vsaj to lahko na srečo trdimo za priloženo zvočno kartico, kaj več dobrega pa že težko. Resda ponuja kopico izhodov, celo optične na še poslednji izmed dodatni kartici, ampak zvočno kartico ima pa res vsakdo. Edinole v hipotetičnem, da ne rečem kar čudaškem, scenariju, ko skupaj s kartico kupujete celoten računlnik in se zaradi teh priloženih čudes odločite za siromašneje opremljeno matično ploščo, dodatki odtehtajo svojo ceno. Večini bi nedvomno bolj prijala nekoliko nižja cena, četudi se Ivana, spečana s kakšnim Francetom ali celo Ivanom, ne bi ravno občutno poznala.
Leadtek WinFast A350 TDH MyViVo
Zla usoda zahteva urejenost -- poslednja izmed nVidiinih stvaritev je hkrati tudi naslednja po velikosti škatel. Ko jo človek odpre, ga najprej obide zla slutnja, da ni kupil grafične kartice temveč hladilni sistem za trdi disk. Po nekajminutnem ogledovanju in vrtenju po rokah (pri čeme se iz temnih brezen podzavesti prikrade droben možicelj in ponižno predlaga, da bi je vseeno ne bilo modro prevečkrat izpustiti iz rok, garanciji navkljub) z olajšanjem vendarle razločimo nožice AGP priključka in konektorje. Če imate količkaj trdno ohišje (dokumentacija sicer molči o tovrstnih zahtevah, ampak nekaj centimetrov industrijsko ojačanega jekla bi moralo zadostovati) jo lahko celo vgradite.
Nikar še ne tlačite vodnega hlajenja na podstrešje! Površina šteje, ne velikost in A350 te začuda nima v izobilju. Že spodnja, torej tisti, ki gleda gor, ko je stvar vgrajena, stran je simbolično narebrena, boljši izraz kot rebra bi bili pravzaprav valovi. To je še vseeno bolje, kot nasprotna stran, ki je celo gladka. Ohišje se vam krivi pod težo, gospa konvekcija pa sedi na bližni veji, prav nespodobno binglja z nogami in se vam privoščljivo smeji. S tem se Leadtekovi grehi ne končajo. Hlajenje je, kot je že lep čas v navadi, kombinacija pasivnega in aktivnega. Prvega smo obdelali, kaj sočnega pa lahko povemo o slednjem? Veliko. Dvema ventilatorjema navkljub, lahko zračni pretok preko kartice označimo kvečemu za sapico in še to z veliko domšlije. Kako to, porečete. Od 40-milimeterskih ventilatorjev že tako ne gre pričakovati čudežev, še posebej, če se morajo spopadati s preprekami in teh je na Leadtekovem famoznem hladilnem sistemu obilo. Ne mrežica, ne bunka na sredini ne pripomoreta k prezračenosti. Pri zračnem hlajenju slaba zasnova pomeni velike razlike v tlaku in turbolentno gibanja zračnih tokovnic, kar je na žalost tudi opazno na prvi posluh. To čudo tehnike je brez težav preglasilo tako ventilator na procesorju, kot tudi dodatega 120-milimetrskega, pristavljenega zraven. Da izgubite garancijo, čim posežete po kakšni ušesom bolj prijazni rešitvi, mi verjetno ni potrebno poudarjati.
Ampak vse to so le besede, možu dejanj odvečen balast. Nič ne de, tudi njega lahko ohladimo, akoravno "ohladimo" ni najprimernejši glagol v kakšni koli navezi z Leadtekovim hladilnim sistemom. Njega slabotnost je prišla najbolj do izraza pri navijanju, saj je RAM obtičal skoraj 100 MHz nižje kot pri konkurenci, na 910 MHz. GPU je očitno vseeno deležen vsaj nekaj okoliške hladnote in se je brez zadržkov podal na 430 MHz, kar ga izenači z Gainwardom.
Testiranje
Sintetične teste sta zastopala obvezna 3DMarka za leti 2001 (build 330) in 2003 (3.3.0), katerim so se pridružili še Codecreatures s svojimi travniki ter močvirji. Prave programe, no ja, igre pa so zastopali starosta Quake 3 Arena, Unreal Tournament 2003 (verzija 2206) in Comanche 4. Vsak test smo ponovili osemkrat. S tem smo preizkusili vse kombinacije ločljivosti 1024x768 in 1600x1200, štirikratnega zamegljevanja robov ter osemkratnega anizotropnega filtriranja. Nastavitve kakovosti prikaza so bile v gonilnikih nastavljene na največjo kakovost. Takisto igre, le pri sintetičnih testih smo pustili privzete nastavitve. Zvok je bil povsod izklopljen.
V testnem računalu se je potil Pentium 4 3,0 GHz z izklopljenim Hyper-Threadingom na Intelovi matični plošči D875PBZ. 512 MB spomina je delovalo v dvokanalnem načinu pri frekvenci 200 MHz in zakasnitvah 2/3/3/7, BIOS je bil zoptimiziran kot se da, česar ne moremo trditi za operacijski sistem, Okna 2000 SP3.
DirectXu 9.0 so pri nVidiinih karticah delali družbo Detonatorji 44.03, pri ATijevih pa Catalyst 3.6.
Pri navijanju smo za stabilno označili frekvenco pri kateri je lahko kartica brez popačenj slike preživela deset zaporednih ponovitev 3DMarka 2001.
Rezultati
3D Mark 2003:Gainward FX5900 | Gainward FX5900 Ultra | Leadtek FX5900 | Sapphire R9800 PRO | ATi R9800 PRO 256 MB | ATi R9800 | |
---|---|---|---|---|---|---|
1024 | 4146 | 5739 | 4139 | 5664 | 5701 | 5044 |
1600 | 2438 | 2706 | 2432 | 3268 | 3276 | 2863 |
AA 1024 | 2975 | 3311 | 3005 | 3380 | 3464 | 2915 |
AA 1600 | 1426 | 1998 | 1426 | 1805 | 1911 | 1607 |
AF 1024 | 3696 | 4120 | 3708 | 4650 | 4665 | 4075 |
AF 1600 | 2154 | 2414 | 2155 | 2598 | 2622 | 2265 |
AF AA 1024 | 2601 | 2898 | 2618 | 2856 | 2903 | 2522 |
AF AA 1600 | 1265 | 1543 | 1262 | 1511 | 1603 | 1334 |
3D Mark 2001:
Gainward FX5900 | Gainward FX5900 Ultra | Leadtek FX5900 | Sapphire R9800 PRO | ATi R9800 PRO 256 MB | ATi R9800 | |
---|---|---|---|---|---|---|
1024 | 16854 | 17924 | 16168 | 17225 | 17683 | 16822 |
1600 | 12245 | 13207 | 12247 | 12830 | 12868 | 11411 |
AA 1024 | 13866 | 14778 | 14051 | 13693 | 14322 | 12804 |
AA 1600 | 7330 | 9255 | 7483 | 8199 | 8551 | 7366 |
AF 1024 | 15055 | 15801 | 15223 | 14741 | 14944 | 13241 |
AF 1600 | 9849 | 10722 | 9785 | 9781 | 9928 | 8553 |
AF AA 1024 | 12493 | 13513 | 12544 | 11862 | 12216 | 10824 |
AF AA 1600 | 6184 | 7882 | 6289 | 6887 | 6944 | 6009 |
Codecreatures Benchmark [FPS]:
Gainward FX5900 | Gainward FX5900 Ultra | Leadtek FX5900 | Sapphire R9800 PRO | ATi R9800 PRO 256 MB | ATi R9800 | |
---|---|---|---|---|---|---|
1024 | 32,5 | 37,5 | 32,9 | 44,7 | 44,8 | 38,7 |
1600 | 19,3 | 21,8 | 19,1 | 27,7 | 28,0 | 24,1 |
AA 1024 | 28,2 | 32,0 | 28,1 | 31,4 | 32,4 | 27,4 |
AA 1600 | 14,3 | 18,2 | 14,3 | 14,3 | 18,8 | 13,8 |
AF 1024 | 32,7 | 37,0 | 33,1 | 30,1 | 30,6 | 26,1 |
AF 1600 | 19,3 | 22,1 | 19,3 | 17,6 | 17,6 | 15,4 |
AF AA 1024 | 28,2 | 32,4 | 28,4 | 24,6 | 24,8 | 21,4 |
AF AA 1600 | 14,3 | 18,3 | 14,1 | 10,8 | 14,0 | 9,8 |
Codecreatures Benchmark [milijonov poligonov/s]:
Gainward FX5900 | Gainward FX5900 Ultra | Leadtek FX5900 | Sapphire R9800 PRO | ATi R9800 PRO 256 MB | ATi R9800 | |
---|---|---|---|---|---|---|
1024 | 12,7 | 14,6 | 12,9 | 16,0 | 16,0 | 13,9 |
1600 | 8,8 | 9,9 | 8,7 | 11,1 | 11,3 | 9,6 |
AA 1024 | 11,2 | 12,7 | 11,2 | 12,1 | 12,4 | 10,5 |
AA 1600 | 6,2 | 8,4 | 6,3 | 6,6 | 8,0 | 5,9 |
AF 1024 | 12,8 | 14,5 | 12,9 | 11,9 | 12,1 | 10,3 |
AF 1600 | 8,9 | 9,9 | 8,8 | 8,0 | 7,9 | 6,9 |
AF AA 1024 | 11,2 | 12,9 | 11,3 | 9,9 | 10,0 | 8,6 |
AF AA 1600 | 6,3 | 8,3 | 6,1 | 5,3 | 6,3 | 4,8 |
Unreal Tournament 2003: Flyby [FPS]:
Gainward FX5900 | Gainward FX5900 Ultra | Leadtek FX5900 | Sapphire R9800 PRO | ATi R9800 PRO 256 MB | ATi R9800 | |
---|---|---|---|---|---|---|
1024 | 193,3 | 210,7 | 197,3 | 234 | 225,6 | 213,0 |
1600 | 97,9 | 108,4 | 95,5 | 126,5 | 131,3 | 116,4 |
AA 1024 | 164,7 | 180,5 | 162,7 | 190,2 | 193,4 | 173,2 |
AA 1600 | 58,7 | 88,3 | 58,9 | 91,1 | 94,0 | 79,2 |
AF 1024 | 173,3 | 196,4 | 180,3 | 203,7 | 202,4 | 180,7 |
AF 1600 | 92,3 | 104,8 | 90,3 | 104,6 | 104,9 | 90,0 |
AF AA 1024 | 152,4 | 170,3 | 150,9 | 156,3 | 148,3 | 138,5 |
AF AA 1600 | 56,1 | 83,0 | 56,0 | 76,6 | 77,8 | 66,6 |
Unreal Torunament 2003: Bootmatch [FPS]:
Gainward FX5900 | Gainward FX5900 Ultra | Leadtek FX5900 | Sapphire R9800 PRO | ATi R9800 PRO 256 MB | ATi R9800 | |
---|---|---|---|---|---|---|
1024 | 80,5 | 81,1 | 78,7 | 83,8 | 81,8 | 82,5 |
1600 | 66,7 | 72,7 | 65,9 | 78,8 | 76,6 | 74,7 |
AA 1024 | 77,7 | 77,7 | 76,4 | 82,5 | 81,1 | 82,0 |
AA 1600 | 41,7 | 58,6 | 41,8 | 58,3 | 59,8 | 50,8 |
AF 1024 | 79,2 | 80,1 | 74,8 | 82,9 | 79,5 | 83,7 |
AF 1600 | 65,0 | 69,9 | 62,4 | 69,0 | 67,1 | 62,4 |
AF AA 1024 | 72,5 | 76,1 | 72,6 | 79,6 | 77,6 | 76,6 |
AF AA 1600 | 37,4 | 52,3 | 37,5 | 48,6 | 49,8 | 41,5 |
Quake 3 Arena [FPS]:
Gainward FX5900 | Gainward FX5900 Ultra | Leadtek FX5900 | Sapphire R9800 PRO | ATi R9800 PRO 256 MB | ATi R9800 | |
---|---|---|---|---|---|---|
1024 | 377,0 | 390,3 | 398,5 | 377,8 | 379,2 | 355,3 |
1600 | 209,7 | 233,5 | 241,1 | 220,9 | 222,8 | 200,5 |
AA 1024 | 285,4 | 285,5 | 318,5 | 271,9 | 249,9 | 242,2 |
AA 1600 | 141,1 | 151,4 | 151,8 | 122,3 | 123,8 | 103,8 |
AF 1024 | 341,5 | 332,2 | 243,6 | 367,2 | 336,0 | 341,3 |
AF 1600 | 187 | 191,0 | 213,7 | 209,0 | 210,6 | 180,8 |
AF AA 1024 | 261,2 | 254 | 292,9 | 225,6 | 260,1 | 225,9 |
AF AA 1600 | 132,7 | 140,1 | 152,4 | 119,5 | 121,0 | 101,7 |
Comanche 4 [FPS]:
Gainward FX5900 | Gainward FX5900 Ultra | Leadtek FX5900 | Sapphire R9800 PRO | ATi R9800 PRO 256 MB | ATi R9800* | |
---|---|---|---|---|---|---|
1024 | 58,55 | 59,6 | 61,2 | 62,3 | 61,3 | 59,4 |
1600 | 51,9 | 55,13 | 58,9 | 60,6 | 60,8 | 56,9 |
AA 1024 | 56,8 | 57,6 | 55,9 | 57,2 | 59,6 | 60,3 |
AA 1600 | 39,4 | 44,9 | 38,6 | 47,6 | 48,7 | 47,3 |
AF 1024 | 55,7 | 56,4 | 56,3 | 59,5 | 58,2 | 59,2 |
AF 1600 | 37,3 | 41,3 | 38,9 | 46,9 | 45,9 | 42,0 |
AF AA 1024 | 47,7 | 51,7 | 46,0 | 53,2 | 51,9 | 49,3 |
AF AA 1600 | 26,9 | 31,1 | 27,0 | 31,3 | 33,9 | 27,6 |
Na vrhu se izmenjujeta FX 5900 Ultra in Radeon 9800 PRO. Kateri izmed Radeonov, se sprašujete. Dobro vprašanje, po analogiji FXi bi pričakovali, da tisti z 256 MB, ampak ni čisto tako. Pri testih z velikimi teksturami je jasno, kdo povede, zanimivo postane, kadar je ozko grlo drugje. Tu več pomnilnika le upočasnjuje delovanje, saj časovna zahtevnost nekaterih operacij narašča s količino pomnilnika. S tem se hkrati razkrivajo tudi razlike v zasnovi samih GPUjev, pri NV35 je ta pojav namreč precej manj opazen. Deloma lahko to upravičimo s hitrejšim delovanjem RAMa pri 5900tkah, a ne povsem. Ali ima nVidia bolje zasnovane pomnilniške krmilnike in cevovode, ali pa so ATijevi algoritmi bolj prebrisani. Na vprašanje, kateri algoritem natanko, vam ne znam odgovoriti. Stiskanje tekstur se resda kar samo ponuja, lahko pa bi bilo tudi kakšno predvidevanje ali način zameglevanja tekstur ali kdo ve kateri drobni trik, ki si ni izboril častnega mesta med blagozvočnimi kraticami in spevnimi imeni (registriranimi, se ve).
Navijanje [MHz]:Gainward FX5900 | Gainward FX5900 Ultra | Leadtek FX5900 | Sapphire R9800 PRO | ATi R9800 PRO 256 MB | ATi R9800* | |
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | 430 | 490 | 430 | 445 | 460 | / |
RAM | 990 | 1030 | 910 | 350 | 380 | / |
Navijanje [%]:
Gainward FX5900 | Gainward FX5900 Ultra | Leadtek FX5900 | Sapphire R9800 PRO | ATi R9800 PRO 256 MB | ATi R9800* | |
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | 43,3 | 8,9 | 43,3 | 17,1 | 21,1 | / |
RAM | 16,5 | 21,2 | 7,1 | 2,9 | 11,8 | / |
Kakšnih posebnih presenečenj pri navijanju ni bilo. Razlike so bile povečini tako majhne, da bi bilo na podlagi tako omejenega vzorca dokaj lahkomiselno podajati dokončne sodbe. NV35 ima samo eno izpeljanko, iz česar sledi, da se kvalitetnejši primerki uporabijo v Ultrah, "piškavi" pa ostanejo navadnim. Sicer je mikavno isto trditi za RAM še posebej zato, ker več kot je modulov, večja je verjetnost, da se kateri izmed packov odloči zoperstaviti se našim plemenitim nakanam, ampak ne bom. Privzeto ima enako frekvenco na vseh karticah, kar ne govori v prid predhodnem testiranju in razvrščanju, niti ni 5 % razlika tista, ki bi prevesila tehtnico.
Precej bolj so me razočarali Radeoni, ki so bili, kot lahko sami vidite, vse prej kot voljni. Navaden je zgodba zase, saj se ni razumel z nobenim programom za navijanje. Rage3D Tweak podpira le PRO-izpeljanko(in če izberemo, to seveda ne dela), ostali programi očitno blefirajo, a slabo. Pravzaprav je bil to dober test njih robustnosti. "Funkcionalnost" je segala vse od neaktivnih drsnikov do navideznih, torej nedelujočih, sprememb. Žal za ostale ne morem trditi, da so popravili vtis, čeravno se jih je dalo navijati brez večjih pripetljajev. Treba je priznati, da je moje razočaranje neupravičeno. 0,15-mikronsko tehnologijo so prignali do skrajnih meja in po zmogljivostih brez težav konkurirajo NV35. Včasih mora tudi navijaški ponos trpeti za večje dobro.
Zaključek
Navadno pridejo čisto na konec vsakega testa zahvale, tokrat bom to pravilo prekršil, saj nočem ogroziti ljubeče spisanega in nadvse melodramatičnega, da ne rečem kar patetičnega konca. Oba Gainwarda in Saphireovega Radeona 9800 pro nam je posodil PC H.AND, A350 smo zmaknili JAEtu, s preostankom bere pa so se izprsili pri Mlacomu. Naj se vsi kopajo v žarkih glorije na veke vekov.
Glede na vsa dosedanja modrovanja bi moral biti zaključek vrhunec. Najmanj Teorija vsega. V tem duhu zaprite oči in si zatisnite ušesa. Naj vam v glavi odmeva zven trobent in se pred očmi zvrsti procesija eksotičnih živali (z našim Sergiotom na čelu ;-). V kolikor še vedno berete, goljufate, saj niste zaprli oči, zato se nimate kaj pritoževati nad plehkostjo sledečih besed. Testirane grafične kartice so nedvomno izjemne in bodo to ostale še kakšen mesec ali dva. Da, prav ste prebrali, le kak mesec. S tem se vrnemo h gobam iz uvoda, a ker nisem gobar jih ne znam prav natanko uvrstiti. Za trenutne igre so prehitre, za prihajajoče prešibke. Ne pri Quakeu, ne pri Unrealu ni število sličic na sekundo nikoli zdrsnilo pod 50, neglede na bonbončke, ki smo jih vklopili. Po drugi strani pa smo pri sintetičnih testih, ki bi naj vsaj do neke mere napovedovali zahtevnost naslednjih rodov grafičnih pogonov, pri vsaki kartici zapazili tudi enomesten rezultat. Smel nakup gotovo niso. Ako enostavno morate imeti najhitrejšo grafično kartico v polmeru 8542,7-ih pedi, pa kar veselo po njih! Četudi vam bo računalnik poslej žarel rožnato.
Pentium 4 Extreme Edition
- Simon Belak ::
AMD je izpljunil svoje Athlone64, Intel pa nič. Njihovo edino železo v ognju je dobesedno to. Razbeljeno. Prihajajoči Prescotti so tako vsem najbolj poznani po naravnost fantastičnih količinah proizvedene toplote. Je velikan končno dobil zaušnico? Daleč od tega. ...
Kaj kupiti (2. del)
- Korosec Luka ::
Kaj kupiti, je večno vprašanje, ki si ga vsak izmed nas zastavi vsakokrat, ko se odpravi v trgovino, pa naj bo to lokalna prehrambeno usmerjena prodajalna ali pa kaj zanimivejšega -- naprimer računalniška trgovina. Kamorkoli pridemo, tam nas čaka nekdo, ki želi od nas ...
Radeon 9800 PRO vs. Geforce 5800 Ultra
Levi kroše, desni kroše, uppercut, zamahne z desnico in ga pokosi. Sodnik začne s pestjo tolči po tleh, naznanjajoč zmago močnejšega rivala, medtem ko se šibkejši, krvaveč iz nosnice, poskuša pobrati ... [st.slika 3453] Tako se vleče ...
Primerjava Radeonov 9500
"Včeraj sem prodal svojo desno ledvico." "Res, zakaj?" "Jah, grafične kartice niso poceni!" [st.slika 3264] Takole nekako bi lahko potekal dialog med dvema povprečnima prebivalcema Evropske unije. Priznajmo si, in to čim hitreje: najhitrejši modeli grafičnih ...
Grafične kartice, november 2002
Od 12. 7. 2001, odkar sva z Goorxom s skupnimi močmi pretestirala kar osem takrat aktualnih grafičnih kartic, je minilo že dobro leto. V teh petnajstih mesecih se je spremenilo marsikaj, saj nobene od takrat testiranih grafičnih kartic ni več na voljo. Trg se je popolnoma spremenil ...