»

Izumrtje dinozavrov povzročil padec asteroida - sedaj tudi uradno

meja kreda/terciar, označena s puščico, blizu Belluna v Italiji; foto: G. Žibret

vir: SonyEricsson
Space - Skupina modri trak, sestavljena iz 41 vodilnih svetovnih geologov, se je te dni sestala v Texasu, kjer so tehtali vsa do sedaj znana opazovanja in sporočili sedaj že uradno novico, da je dinozavre pokopal udarec velikega asteroida, ki je padel na ozemlje današnje Mehike pred 65,5 milijoni let. Znanstveniki tako upajo, da so končali več kot 20 let trajajočo diskusijo glede tega vprašanja. Novica je izšla v današnji številki revije Science.

Upoštevali so dva glavna argumenta, in sicer globalni pojav iridijeve anomalije, ki se kaže v z iridijem bogatem tankem sloju gline na meji kreda-terciar (glej tudi sliko, posneto v Italiji), ter deformacijo kremenovih kristalov v širši okolici udarnega kraterja, ki jo je...

81 komentarjev

Primer RIAA proti Tenenbaum dobil epilog

Charles Nesson

Slashdot - Lanskega avgusta je RIAA dobila tožbo zoper Joela Tenenbauma, ki si je s spleta z uporabo programa KaZaA prenesel 30 skladb. Dosojena odškodnina je znašala 675.000 dolarjev. Zgodba je te dni dobila epilog z razsodbo, da bo kar nekaj tisoč dolarjev organizaciji RIAA moral plačati tudi odvetnik Charles Nesson. Poglejmo si ozadje.

Charles Nesson, profesor prava na Harvardu, je Tenenbauma zastopal pro bono. Odmeven primer je izkoristil tako za osebno promocijo kot tudi poskus nastrojenja javnega mnenja proti RIAA. Eden izmed manj logičnih podvigov je bila objava vseh skladb, ki so bile predmet tožbe, na internetu. Nesson je na svojem blogu objavil povezave do njih, tako da jih je s spleta lahko prenesel...

26 komentarjev

Ubisoftov DRM že razbit

Tudi Assassin's Creed je efektivno že razbit

TorrentFreak - Ubisoftov DRM, ki naj bi za svoje delovanje in delovanje igre zahteval stalno povezavo na internet ter naj ga ne bi bilo mogoče razbiti, je bil razbit v manj kot enem dnevu, po izidu Ubisoftove igre Silent Hunter 5, ene izmed prvih iger s to novo zaščito. Silent Hunter 5 je izšel v torek, a že v nekaj urah so se na raznih piratskih straneh pojavile različice igre, za katere so avtorji trdili, da delujejo v brezplačni obliki. Kasneje se je sicer izkazalo, da vseeno vse ni tako rožnato. Čeprav internetna povezava za igranje ni potrebna, deluje pa tudi lokalno shranjevanje igre, Ubisoft zatrjuje, da piratska različica igre ni popolna, da ji manjka nekaj delov. Pirati so sicer sprva trdili, da igrajo igro v celoti, a so se kasneje oglasili nekateri uporabniki, ki...

65 komentarjev

Bo Intel odklenil množilnike poceni procesorjev?

X-Bit Labs - Intel namerava izdati poceni procesorje z odklenjenimi množilniki, s katerimi se želijo približati entuziastom, ki pa za svoj mlinček ne želijo odšteti gore denarja, piše ruska stran X-Bit Labs. Praksa odklepanja množilnikov je že stari navijaški trik, ki smo ga na prelomu tisočletja na konkurenčnih procesorjih izvajali sprva kar s svinčniki, kasneje pa s srebrnimi prevodnimi pastami.

Čeprav niti Intel niti AMD uradno ne podpirata navijanja, sta se bržkone že zdavnaj sprijaznila, da se kakovostnejši primerki pač poganjajo pri višjih taktih od tovarniških. Že več let so njuni najdražji modeli (Extreme Edition, Black Edition, FX) odklenjeni. Toda Steve Peterson, vodja marketinga čipov pri Intelu, je v intervjuju za Tweakers.net dejal, da se z odklenjenim množilnikom spogledujejo tudi pri cenenih inačicah. Šlo naj bi procesorje s podnožjem LGA1156 iz serij Lynnfield oziroma Clarkdale.

Od lanskega avgusta sicer Intel na Kitajskem prodaja odklenjeni Pentium 6500K v okviru...

15 komentarjev

Za težave s PS3 odgovoren ARM

Euro Gamer - Težave z delovanjem PlayStation Networka in s kar osmimi modeli od skupno enajstih (tako prvotni PlayStation 3 kot PS3 Slim v vseh različicah trdega diska) so se končale hitro, že po polnoči z 28. februarja na 1. marec. Težave so se rešile samodejno, saj je PlayStatione zmedel ARM-ov čip, ki se je nekoliko zmedel pri prehodu s prejšnjega v ta mesec. Čip je bil namreč mnenja, da je leto 2010 prehodno. Če se spomnimo so pred dvema letoma podobne težave imeli Microsoftovi prenosni predvajalniki glasbe, Zune. Razlog za te težave je pravzaprav popolnoma enak, saj se je v prvotnih Zuneih nahajal enak ARM-ov čip.
Ker je bila težava v čipu, vgrajenem v konzolo, pravzaprav ni šlo za težavo PlayStationovega omrežja, temveč za konzole same. To so ugotovili uporabniki sami, saj so konzole, ki niso bile priključene na omrežje, kazale enake znake napak. Več o celotni težavi si lahko preberete v izvorni novici na Eurogamer.

10 komentarjev

Micron in Nanya raziskujeta 20 nm

vir: PC World
PC World - Micron v sodelovanju s svojim partnerjem pri izdelavi pomnilniških čipov, tajvansko Nanyo, raziskuje izdelavo čipov v 20 nm-proizvodnem procesu, kar bi jih lahko poneslo v tehnološko prednost pred največjim konkurentom na področju pomnilnika, Samsungom. Slednji svoje proizvodne linije že nadgrajuje na 30 nm-proizvodni proces, ki so po njihovih besedah v primeru 2-gigabitnih DDR III čipov (iz njih se lahko npr. izdela 4-gigabajtne pomnilniške palčke) 30% bolj učinkoviti od primerljivih čipov, izdelanih v 50 nm-proizvodnem procesu. Obenem je cena izdelave 50 nm čipov dvakrat višja od 30 nm...

0 komentarjev

Google dodaja avtomatsko podnaslavljanje na YouTube

CNet - Google vztrajno ruši pregrade, ki od časov Babilonskega stolpa delijo ljudstva. K sporazumevanju in večji dostopnosti informacij so obilno pripomogli s svojim prevajalskim orodjem, ki sedaj dobiva svojo avdio različico tudi na YouTubu. Podnaslavljanje video posnetkov so napovedali že lanskega novembra, sedaj pa je na voljo vsem uporabnikom brez omejitev.

Z integracijo tehnologije iz Google Voice Searcha je YouTube bogatejši za samodejno podnaslavljanje (automated caption) in samodejno časovno prileganje (automated timing). Večina govorjenih videoposnetkov na izobraževalnih in podobnih kanalih na YouTube ima možnost Transcribe Audio, ki bo priklicala avtomatsko strojno podnaslovitev govorjenega besedila. Še več, omenjene podnapise lahko...

24 komentarjev