»

Morda še drugi primer ponovne okužbe s SARS-CoV-2

Slo-Tech - Teden dni po prvem potrjenem primeru ponovne okužbe s SARS-CoV-2, ki je bila tedaj asimptomatična, raziskovalci poročajo o še enem primeru. Osnutek znanstvenega članka raziskovalcev z Univerze v Nevadi še ni objavljen v reviji The Lancet in še ni bil recenziran (peer review), zato bo treba na dokončno potrditev navedb v njem še nekoliko počakati. Trenutno pa kaže, da se je 25-letnik iz Rena v Nevadi drugih okužil 48 dni po prvem izbruhu bolezni, le da je bilo drugič njegovo stanje resnejše in je moral celo na intenzivno nego.

Da bo pri 25 milijonih okuženih nekaj ljudi virus dobilo večkrat, ni presenetljivo. Imunski odziv je pri vsakem posamezniku drugačen in četudi je proti virusu možno razviti čredno imunost (česar še ne vemo), bo nekaj ljudi ustvarilo prešibak imunski sistem, da bi bili sami zaščiteni. To je v resnici razlog, da se tudi pri cepivih zahteva široko precepljenost. Le takrat namreč virus ne more krožiti po populaciji, s čimer so zaščiteni tudi tisti, ki ne smejo...

96 komentarjev

Sateliti za dostop do interneta bodo negativno vplivali na astronomska opazovanja

Slo-Tech - Ameriško združenje astronomov (AAS) in Nacionalni laboratorij za optično-infrardeče astronomske raziskave (NOIRLab) pri Nacionalni znanstveni fundaciji sta izdala poročilo o vplivu satelitov v nizkih orbitah na astronomska opazovanja. V poročilu ugotavljajo, da se vplivu satelitov SpaceX-a, OneWeba in podobnih podjetij, nikakor ne bo možno izogniti, ga je pa z ustreznimi ukrepi mogoče zmanjšati. Da bi omogočili nemoteno opazovanje neba, se bodo morali prilagoditi oboji - tako astronomi kakor upravljavci satelitov.

Ključni načini, kako lahko zmanjšajo vplive, so zmanjšanje števila satelitov (idealno na nič), utirjanje satelitov v orbite pod 600 km, barvanje satelitov na temo (da bodo imeli čim nižji albedo), nadzor orbit tako, da bodo sateliti odbijali čim manj svetlobe nazaj na Zemljo, maskiranje tirnic satelitov na posnetkih, upoštevanje natančnih efemerid satelitov, da bodo opazovanja izkoriščala obdobja, ko satelitov nad njimi ni.

Čeprav je ustanovitelj Space-X Elon Musk še v...

26 komentarjev

Zaradi težav CenturyLinka ohromljen del svetovnega interneta, posledice tudi v Sloveniji

Slo-Tech - Danes so številni uporabniki interneta v Sloveniji opazili, da je dostop do interneta moten. Nekatere spletne strani delujejo počasneje, druge se nalagajo v neskončnost ali sploh ne odpirajo. Med prizadetimi so bile tako tuje strani, denimo twitter.com, kakor tudi nekatere domače, zlasti kadar bi promet sicer tekel skozi tujino, če uporabljajo kakšno tujo storitev (Cloudflare). Stran 24ur.com je bil nekaj časa nedostopna.

Razlog ni bila nevihta, temveč težave na mednarodnih povezavah. Prizadeta ni bila samo Slovenija, temveč precejšen del Evrope in Amerike. Kot kaže, je imel težave ponudnik povezav CenturyLink, ki napake že odpravlja. Trenutno je huje prizadet večji del ZDA, v Evropi pa se situacija umirja.

Povezava Level3/CenturyLink je poskrbela za večje količine prometa IPv4, ki ni našel naslovnika, ugotavlja Giorgio Bonfiglio. CenturyLink oglašuje povezljivost, nato pa paketov ne dostavi do ciljnih omrežij. Povezave bodo ohromljene, dokler se težava ne odpravi oziroma dokler...

10 komentarjev

Epic Games ostal brez razvijalskega računa v App Storu

vir: 9to5Mac

vir: Reuters
Reuters -
Sodna in siceršnja vojna med založnikom Fortnita, Epic Games in Applom, ponudnikom ključne tržnice z aplikacijami, se nadaljuje. Spomnimo, gre za spor okoli provizij pri nakupih v aplikacijah in nasploh za očitke o Applovem monopolzimu, ki se je razplamtel, ko je Epic v Fortnitu omogočil neposredne nakupe, ki so obšli plačilo sicer običajne, 30 % Applove provizije. Ameriško zvezno sodišče je prejšnji ponedeljek odločilo, da lahko Apple Epicu v času do razrešitve protikonkurenčne tožbe prepreči ponujanje svojih naslovov v App Storu. Ne sme pa tega storiti ko gre za Unreal engine, programsko orodje, ki ga uporabljajo številni razvijalci.

Predstavniki Appla so zdaj sporočili, da so Epicu ukinili razvijalski račun. Ukrep sicer ne bo prizadel Unreal engina, tega namreč tam upravljajo z ločenega računa. Si bo pa odslej nemogoče prenesti Epicove igre, ob priljubljenem Fortnitu denimo še kak Infinity Blade, predvsem pa bo onemogočeno prejemanje popravkov in nadgradenj ter opravljanje...

64 komentarjev