Novice » Znanost in tehnologija » Stanje razogljičenja ob koncu leta 2023
c23po ::
...
kje si pa ti te cifre dobil avto ki na 100km pokuri 8l ne more na 1 km naredit 2 kg co2 s kerga planeta si, tudi če se komplet gorivo+ zrak pretvorita v co2
Kemija. C=12, O=16.
Na hitro in poenostavljeno, primer gorenja alkohola: C2H5OH ima maso 46. Ko zgori, iz 2 molekul alkohola (masa 92) dobiš 10 molekul CO2 s skupno maso 380 in za povrh pokuriš 9 molekul O2. Finta je v masi kisika, ki se veže v CO2.
Računalniki nimajo spominov.
Stra ::
https://energytalkingpoints.com/ Priporočam. ZA energijo, PROTI katastrofizmu.
Nismo denierji, človek vsekakor vpliva na podnebje, nismo pa niti katastrofisti: število žrtev iz kategorije naravne nesreče je v zadnjih 100 letih upadlo za 98%, povzročena škoda glede na GDP pa stagnira oz. se rahlo niža.
Smo pa tudi humanisti: ni samo Kitajska tista, ki gradi stotine novih elektrarn na premog, je tudi Indija (in ne pozabite na Afriko). Ker oni vedo, da bo milijarda ljudi iz revščine prišla samo s poceni in zanesljivim virom energije.
Inštalirane jedrske moči je tako malo, ker je zakonodaja veliko preostra, kljub temu da je to najvarnejši vir energije, do danes bi jo lahko že imeli 4x več, če ne bi bilo toliko vmešavanja države. (doba gradnje 4 leta, namesto 16 let)
Tako velike baterije, da bomo z njimi pokrili naše potrebe za 3 dni brez elektrike, ko sonce ne sveti so utopija. Ko sonce ne sveti, moramo imeti backup, približno 90% ga mora biti. Kar poglejte Kalifornijo od blizu, ki jo eni tako hvalijo, redni izpadi elektrike, guvernerjevi pozivi naj NE polnijo električnih avtov, uvoz iz sosednjih states, kjer pridobivajo na fosilna goriva. Novodobni čustvenčki klovni.
Človek se bo vsemu prilagodil in premagal, problem je samo da so tisti ki zganjajo paniko zelo glasni in se zaradi te razvade hitro prerinejo do korita, ker mi smo strpni in poslušamo vsakogar.
Vse to in še več na tem linku https://energytalkingpoints.com/
Kako je že bil tisti slogan? Brez panike.
Nismo denierji, človek vsekakor vpliva na podnebje, nismo pa niti katastrofisti: število žrtev iz kategorije naravne nesreče je v zadnjih 100 letih upadlo za 98%, povzročena škoda glede na GDP pa stagnira oz. se rahlo niža.
Smo pa tudi humanisti: ni samo Kitajska tista, ki gradi stotine novih elektrarn na premog, je tudi Indija (in ne pozabite na Afriko). Ker oni vedo, da bo milijarda ljudi iz revščine prišla samo s poceni in zanesljivim virom energije.
Inštalirane jedrske moči je tako malo, ker je zakonodaja veliko preostra, kljub temu da je to najvarnejši vir energije, do danes bi jo lahko že imeli 4x več, če ne bi bilo toliko vmešavanja države. (doba gradnje 4 leta, namesto 16 let)
Tako velike baterije, da bomo z njimi pokrili naše potrebe za 3 dni brez elektrike, ko sonce ne sveti so utopija. Ko sonce ne sveti, moramo imeti backup, približno 90% ga mora biti. Kar poglejte Kalifornijo od blizu, ki jo eni tako hvalijo, redni izpadi elektrike, guvernerjevi pozivi naj NE polnijo električnih avtov, uvoz iz sosednjih states, kjer pridobivajo na fosilna goriva. Novodobni čustvenčki klovni.
Človek se bo vsemu prilagodil in premagal, problem je samo da so tisti ki zganjajo paniko zelo glasni in se zaradi te razvade hitro prerinejo do korita, ker mi smo strpni in poslušamo vsakogar.
Vse to in še več na tem linku https://energytalkingpoints.com/
Kako je že bil tisti slogan? Brez panike.
PersonaRuda ::
@OutOfTheBox - še vedno nisi odgovoril, če boš imel poleti klimo nastavljeno na 26°C? Govoriš, da se je potrebno odpovedati današnjemu življenju in pozivaš k spremembam potem pa na najbolj osnovno vprašanje ne daš odgovora in ga nekaj bluziš. Malo dišiš na tiste dvoličneže.
OutOfTheBox ::
Govoriš, da se je potrebno odpovedati današnjemu življenju
Nope, tega nikoli nisem rekel.
in pozivaš k spremembam
Drži, ampak od tebe tega ne pričakujem. Ne skrbi ti samo živi dalje kot si živel in se ne obremenjuj z zeleno agendo oz. spremembami tvojih navad.
Se lahko v zameno (da se bova najprej dobro razumela tako kot sva se), ne prepričuješ drugih o tem kako "brezvezna" zelena agenda je oz. scam oz. podobne interpretacije?
Ti samo še najprej uživaj in te ne bom obsojal :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OutOfTheBox ()
PersonaRuda ::
OutOfTheBox je izjavil:
Govoriš, da se je potrebno odpovedati današnjemu življenju
Nope, tega nikoli nisem rekel.
in pozivaš k spremembam
Drži, ampak od tebe tega ne pričakujem. Ne skrbi ti samo živi dalje kot si živel in se ne obremenjuj z zeleno agendo oz. spremembami tvojih navad.
Se lahko v zameno (da se bova najprej dobro razumela tako kot sva se), ne prepričuješ drugih o tem kako "brezvezna" zelena agenda je oz. scam oz. podobne interpretacije?
Ti samo še najprej uživaj in te ne bom obsojal :)
Še enkrat. Kakšne spremembe si pa ti naredil? Si si nastavil klimo na 26°C? Nisi? Potem si tudi ti isti kot jaz in zato ne pametuj drugim, da morajo narediti spremembe.
Ker tudi sam nosim oblačila dokler jih ne ponosim in kupujem elektroniko, ko crkne, ter ne sledim trendom, da je treba imeti vsaki 2 leti novi super duper telefon. Potujem tudi občasno. Jem pa dokaj pogosto šnicle in tudi kakšen dan, dva brez mesa. Problem bo, ker bodo zaradi takšnih kot si ti (podpornikov) uvedli zakonsko ogljični odtis posameznika in da potem več ne bom smel toliko šniclov pojesti kot danes, ker mi bo trgovina (aplikacija - digitalni denar in ukinitev gotovine) prepovedala nakup, ker sem že izkoristil mesečno kvoto mesa. In proti temu se jaz borim. Zavedam se, da so spremembe in da se da marsikaj narediti, ne bom pa vse upošteval -> pozimi 19°C v stanovanju, poleti 26°C v pisarni ali doma, namesto letala uporabil vlak + bus in vse ostale bedarije...
OutOfTheBox ::
Ker tudi sam nosim oblačila dokler jih ne ponosim in kupujem elektroniko, ko crkne, ter ne sledim trendom, da je treba imeti vsaki 2 leti novi super duper telefon. Potujem tudi občasno. Jem pa dokaj pogosto šnicle in tudi kakšen dan, dva brez mesa. Problem bo, ker bodo zaradi takšnih kot si ti (podpornikov) uvedli zakonsko ogljični odtis posameznika in da potem več ne bom smel toliko šniclov pojesti kot danes, ker mi bo trgovina (aplikacija - digitalni denar in ukinitev gotovine) prepovedala nakup, ker sem že izkoristil mesečno kvoto mesa. In proti temu se jaz borim. Zavedam se, da so spremembe in da se da marsikaj narediti, ne bom pa vse upošteval -> pozimi 19°C v stanovanju, poleti 26°C v pisarni ali doma, namesto letala uporabil vlak + bus in vse ostale bedarije...
Super. Potem si naredil veliko pozitivnih sprememb predvsem zase in statistično podaljšal svojo življensko dobo.
Problem bo, ker bodo zaradi takšnih kot si ti (podpornikov) uvedli zakonsko ogljični odtis posameznika in da potem več ne bom smel toliko šniclov pojesti kot danes, ker mi bo trgovina (aplikacija - digitalni denar in ukinitev gotovine) prepovedala nakup, ker sem že izkoristil mesečno kvoto mesa. In proti temu se jaz borim.
Do tega ne bo prišlo še dolgo ne, bodo prej SUV-e prepovedal. Gotovina tudi ne bo šla nikamor.
Preveč te tripa. Sprosti se mal :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OutOfTheBox ()
hruske ::
PersonaRuda je izjavil:
potem več ne bom smel toliko šniclov pojesti kot danes
Oh ti naivnež. Šniclov boš lahko pojedel kolikor jih boš lahko - oz. bolje rečeno, kolikor si jih boš lahko privoščil.
Pa ne da bi te kdo pri tem omejeval, ampak pač cena take hrane bo brutalno visoka, ker bo pri višjih temperaturah tudi več goveda fasalo toplotni udar in poginilo kar sredi pašnika. Šniclov za 100€/kg pa ljudje ne bodo kupovali ravno vsak dan.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
PersonaRuda ::
OutOfTheBox je izjavil:
Super. Potem si naredil veliko pozitivnih sprememb predvsem zase in statistično podaljšal svojo življensko dobo.
V čem je torej problem?
Nisem nič naredil. To je moj življenski stil od nekdaj in predvsem da nisem podlegel nerazumnemu potrošništvu kot se nas programira preko MSM z vsemi temi namenskimi članki. Kje je problem?
Sem že 100x napisal, da je veliki problem, da se na podlagi teh globalnih sprememb uvajajo novi davki (ogljični kuponi) in da je končni cilj nadzor nad vsakim posameznikom, kaj bo kupil, pojedel, kam potoval (to ni toliko sporno)... sporno je, če uvedejo neke omejitve koliko mesa boš lahko mesečno kupil, kam potoval, ker bo vse povezano v sistem in boš imel kvoto ogljičnega odtisa in koliko ga boš lahko mesečno porabil. Za elito pa ta pravila ne bodo veljala. No, to je problem. In to je končni cilj te "zelene agende" in o tem se non stop pogovarjajo v Davosu na WEF-u kako to izpeljati, da ne pride do upora oz. kako prepričati ljudi (jih prepričati, da so oni krivi za podnebne spremembe), da je to dobro za vse nas (nove spremembe - New World Order). In točno to počne zeleni prehod in vsa ta propaganda v MSM. In useful idioti jim nasedajo in na koncu ne bo dovolj kritične mase za upor tem norostim kot je ogljični odtis za posameznika in omejitva porabe resursov.
To je problem!
PersonaRuda ::
PersonaRuda je izjavil:
potem več ne bom smel toliko šniclov pojesti kot danes
Oh ti naivnež. Šniclov boš lahko pojedel kolikor jih boš lahko - oz. bolje rečeno, kolikor si jih boš lahko privoščil.
Pa ne da bi te kdo pri tem omejeval, ampak pač cena take hrane bo brutalno visoka, ker bo pri višjih temperaturah tudi več goveda fasalo toplotni udar in poginilo kar sredi pašnika. Šniclov za 100€/kg pa ljudje ne bodo kupovali ravno vsak dan.
Ne drži. Dela se ravno na tem, da bo 1kg šniclov stal 200€ (to imajo namen doseči, da zmanjšajo proizvodnjo (uničijo večino kmetov). Ker manjša kot bo proizvodnja mesa višja bo cena in manj ljudi si bo lahko privoščilo meso. Premierka iz Nove Zelandije (Jacinda Ardern) se je zavezala, da bodo zmanjšali za več kot -70% proizvodnjo govedine do leta 2030. Če to res naredijo, bo cena šniclov poskočila v nebo. In to je končni cilj. podražiti meso, da se več navadna raja ne bi mogla privoščiti 4-6x na teden meso. In ravno zato imamo sedaj takšne proteste po Evropi o katerih pa nas MSM skopo poroča. Le zakaj?
OutOfTheBox ::
PersonaRuda je izjavil:
Sem že 100x napisal, da je veliki problem, da se na podlagi teh globalnih sprememb uvajajo novi davki (ogljični kuponi) in da je končni cilj nadzor nad vsakim posameznikom, kaj bo kupil, pojedel, kam potoval (to ni toliko sporno)... sporno je, če uvedejo neke omejitve koliko mesa boš lahko mesečno kupil, kam potoval, ker bo vse povezano v sistem in boš imel kvoto ogljičnega odtisa in koliko ga boš lahko mesečno porabil. Za elito pa ta pravila ne bodo veljala. No, to je problem. In to je končni cilj te "zelene agende" in o tem se non stop pogovarjajo v Davosu na WEF-u kako to izpeljati, da ne pride do upora oz. kako prepričati ljudi (jih prepričati, da so oni krivi za podnebne spremembe), da je to dobro za vse nas (nove spremembe - New World Order). In točno to počne zeleni prehod in vsa ta propaganda v MSM. In useful idioti jim nasedajo in na koncu ne bo dovolj kritične mase za upor tem norostim kot je ogljični odtis za posameznika in omejitva porabe resursov.
To je problem!
jih prepričati, da so oni krivi za podnebne spremembe
Folk na to ne bo nasedel dokler se bo folk fural v privat letalih, jahtah, ipd, kar je povsem pravilno. Misliš da naftnim lobijem so spremembe všeč?
Skratka, jaz se o tem dolgoročno sploh ne bi obremenjeval (o "zelenih spremembah"). Večji problem so vojne, imajo dost večji potencial da vplivajo na posameznika kot pa "zelena sprememba" Pri večji vojni bo posameznik moral tako posežt v svoje navade, da so zelene spremembe mikro problem v primerjavi s tem.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OutOfTheBox ()
gruntfürmich ::
inžinirček zdaj že članke za slo-tech piše?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Machete ::
Ta gospa ima kar dober kanal. Vredu razlage, BS pod kontrolo. Noji ga itak ne bodo pogledali.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Utk ::
PersonaRuda je izjavil:
Ne drži. Dela se ravno na tem, da bo 1kg šniclov stal 200€ (to imajo namen doseči, da zmanjšajo proizvodnjo (uničijo večino kmetov). Ker manjša kot bo proizvodnja mesa višja bo cena in manj ljudi si bo lahko privoščilo meso. Premierka iz Nove Zelandije (Jacinda Ardern) se je zavezala, da bodo zmanjšali za več kot -70% proizvodnjo govedine do leta 2030. Če to res naredijo, bo cena šniclov poskočila v nebo. In to je končni cilj. podražiti meso, da se več navadna raja ne bi mogla privoščiti 4-6x na teden meso. In ravno zato imamo sedaj takšne proteste po Evropi o katerih pa nas MSM skopo poroča. Le zakaj?
In kako konkretno bojo to dosegli? Če bo šla cena gor, se bojo pojavli novi, manjši. Vsaj pri nas na Balkanu je bolj malo takih, ki si niso pripravljeni zrihtat 20 kokoši, če pride do "najhujšega".
PersonaRuda ::
PersonaRuda je izjavil:
Ne drži. Dela se ravno na tem, da bo 1kg šniclov stal 200EUR (to imajo namen doseči, da zmanjšajo proizvodnjo (uničijo večino kmetov). Ker manjša kot bo proizvodnja mesa višja bo cena in manj ljudi si bo lahko privoščilo meso. Premierka iz Nove Zelandije (Jacinda Ardern) se je zavezala, da bodo zmanjšali za več kot -70% proizvodnjo govedine do leta 2030. Če to res naredijo, bo cena šniclov poskočila v nebo. In to je končni cilj. podražiti meso, da se več navadna raja ne bi mogla privoščiti 4-6x na teden meso. In ravno zato imamo sedaj takšne proteste po Evropi o katerih pa nas MSM skopo poroča. Le zakaj?
In kako konkretno bojo to dosegli? Če bo šla cena gor, se bojo pojavli novi, manjši. Vsaj pri nas na Balkanu je bolj malo takih, ki si niso pripravljeni zrihtat 20 kokoši, če pride do "najhujšega".
Kako? Z birokracijo. Kokoši boš moral imeti registrirane in registracijski postopek bo zajeban, da bo vsak roke dvignil. Krave pa prdajo in se več ne bodo smele prosto pasti, ampak jih bodo imeli zaprte v velike laboratorije, kjer bo spet vložek tako veliki, da si mali kmeti ne bodo tega mogli privoščiti. Sploh si nočeš predstavljat kakšne vse ideje imajo v Davosu na WEF-u...
In točno takšni plasirani članki so voda na mlin njihovi agendi in njihovim planom, da prepričajo ljudi, da so potrebne spremembe in da je rešitev le New World Order oz. po novem se to imenuje The Great Reset.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PersonaRuda ()
KofiDrinkr ::
Imamo rekordno število sončnic in rekordne izpuste CO2. Očitno je to dvoje v sorazmerju, več enih, več drugega.
Collaboration ni enako causation.
Ne motiš se. Mislim pa, da si iskal besedo "correlation". Korelacija in kavzacija/vzročnost po slovensko. Absolutno pa ne kolaboracija :)
Nepovezano s komentarjem pa moram priznati, da izgubljam možganske celice v teh komentarjih. Kot da bi bil na FB.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: KofiDrinkr ()
ripmork ::
Urbano#Desno ::
OutOfTheBox je izjavil:
Ogrevanje se pozimi vklopi izključno zvečer toliko da pogreje (izjema so mrzli dnevi - večina dneva pod minusom), takrat se pogreje tudi vmes dneva. Čez dan se ne ogreva, ker je v hiši dovolj toplo od prejšnega dne, temperatura v prostoru je trenutno 21.6, V dolgih rokavih mi je prijetno toplo. Hiša je izolirana.
Pri nas smo v kratkih rokavih celo zimo.
To da moraš biti zavit v bajti se mi zdi takšna sociala.
OutOfTheBox je izjavil:
1. Avta osebno nimam (prodal lani), v trgovino grem peš / kolesom ker je blizu ali s partnerkim manjšim avtom. Skupno letno naredimo 10 - 15k km, na letalu še nisem bil.
2. Oblek sem v 10 letih zamenjal 2 kosa, mogoče nekaj več parov obutev ker pač več hodim
3. Tehnikalije, telefona nisem zamenjal že 7 let, (prenosni) računalnik sem kupil 2 leti nazaj ki porabi 25W v full performance mod-u, v normalnem načinu 10W (na baterijo lahko delam cca 15 ur).
4. Hladil se v življenju še nisem (ker ni bilo potreba), sem pa lansko leto nabavil klimatsko napravo (z okolju prijaznim plinom), povprečna mesečna poraba poleti je šla gor za 25-30kWh, kar je zanemarljivo.
Super.
Živi kot ti paše ostalim pa ne teži da moramo živeti isto življenje na nivoju malenkost nad jamskim človekom.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Urbano#Desno ()
feryz ::
OutOfTheBox je izjavil:
No ja, niti pod razno ne mislim, da sem neki športnik, pravzaprav sem bolj pri tistih, ki morajo z avtom iz kavča v kuhinjo, ampak s takimi številkami se pa res ne bi hvalil. Glih nekje na polovici mojih cifer si.
starfotr ::
Jebela, klasične žarnice smo ukinili, povečali delež EV in PV in celo vetrne elektrike, na plastenke pritrdili zamaške, povišali cene plina in elektrike pa še kar ni nič bolje?
dexterboy ::
No, končno ena normalna debata, kjer se ne meri, kdo ima daljšega :)
Kar se ne morem načuditi in kar me že četrto leto zapored fascinira, je "vodljivost" množic, da verjamejo vsemu, kar jim mediji prodajo. In da bo kapa polna, me učni načrti še bolj presenečajo, ker, namesto, da bi vzgajali otroke, ki bi imeli kaj v "butari" in razmišljali z lastno glavo, vzgajamo kot družba otroke, ki so totalni "socialni" invalidi. Posledično je takšno mladino veliko lažje voditi in jim vtupiti "eko fašizem", ena špika na kvartal odžene bacile stran, tvoj delodajalec je tvoje božanstvo, naredi kar se ti reče in ne razmišljaj o posledicah (i was just following orders), ti imaš pravico do zadnjega modela jabuk founa, samo EV je pravi avto, kamera v spalnici je za tvoje dobro in kar je še podobnih "floskul""... skratka, obdobje kovida je pokazalo, do kakšne meje je mogoče izvajati pritisk na rajo, da se ne pobuni preveč, oz., da so množice še vedno vodljive tudi, če pride do "manjših" izgredov, kot je npr kolo z zvončkom :)
OutOfTheBox; če je res, kar praviš, bom napisal kapo dol, ker se ne greš nekega "preseravanja", že to, da imata s punco en avto, je v današnjih časih praznik svoje vrste. Seveda ima kamikaza po svoje prav, ampak mislim, da on hoče povedati zraven še nekaj drugega, ima pa tudi on prav. Kar se tiče štroma, me prav zanima, kaj se bunite, saj je sedaj svoboda in se pleše :D Ja, v resnici žalostno za zjokat, samo raja misli, da je elektrika, ki pride do vtičnice, čista energija, čeprav se jo že v prenosu izgubi 10 procentov zaradi same fizike v kablih in trafotih. Po drugi strani pa, če postavimo plinovod, nima izgub pri prenosih, edini CO2 odtis je pri sami izgradnji, nato pa je "mir pri bajti"... isto tako je z Jedrsko, enkrat, ko se se zgradi, imaš na voljo desetletja čiste energije, pa tudi odpadki niso takšen "bav bav", kot si mnogi mislijo.
Nekdo je napisal, da je treba pomesti prvo pred svojim pragom. EDINO PRAVILNO! Mi vsi se lahko oglašamo in kažemo s prstom na druge, nato pa iz žepa vzamemo zadnji model telefona, ki sam zase res ne porabi veliko, nekje v kontejnerjih in data centrih pa laufajo strežniki 24/7, da se mi lahko igramo za aplikacijami. Ampak to je samo eden od primerov, da neka "eco" nalepka še ne pomeni tega v resnici, ampak je to bolj "marketinški" trik, da se proda nek izdelek. Še eden od takšnih banalnih primerov je recimo ta, ko se pelješ s kolesom do trgovine, nato pa kupiš 150 gramsko pakiranje salame v plastični embalaži, pa še dve glavi solate, seveda vsako v svoji plastični embalaži. Kruh je potrebno jemati s plastičnimi rokavicami, seveda so za enkratno uporabo, trajna živila, ki bi lahko bila v steklenih kozarcih, so seveda v plastiki...
Avti; postajajo vse večji in težji, včasih so bila dovolj 13, 14 in 15 colska platišča, danes je 17 začetek, raje 19, prostora za potnike in prtljago pa vse manj in manj. Zakaj? Enoznačen odgovor: "da bodo potniki varni v primeru trka"". KAKŠNEGA TRKA, če pa vse stoji ali pa se pelje 20 pod omejitvami!
Skratka, na kratko povedano; "" jebejo nas v zdrav mozak "", mi pa, namesto, da bi se uprli, še kimamo in nastavljamo ritko. Lahko bi zaključil z negativizmom, ampak sem že nekajkrat na tubi zasledil znanstvenike, ki so rekli, da je obdobje, ki ga sedaj živimo, isto, kot obdobje v času razpada Rimskega imperija, le da mi imamo Wi-FI. Fun times ahead, najti moram le še karto za prvo vrsto ter nabaviti "hotdog in buda"...
Kar se ne morem načuditi in kar me že četrto leto zapored fascinira, je "vodljivost" množic, da verjamejo vsemu, kar jim mediji prodajo. In da bo kapa polna, me učni načrti še bolj presenečajo, ker, namesto, da bi vzgajali otroke, ki bi imeli kaj v "butari" in razmišljali z lastno glavo, vzgajamo kot družba otroke, ki so totalni "socialni" invalidi. Posledično je takšno mladino veliko lažje voditi in jim vtupiti "eko fašizem", ena špika na kvartal odžene bacile stran, tvoj delodajalec je tvoje božanstvo, naredi kar se ti reče in ne razmišljaj o posledicah (i was just following orders), ti imaš pravico do zadnjega modela jabuk founa, samo EV je pravi avto, kamera v spalnici je za tvoje dobro in kar je še podobnih "floskul""... skratka, obdobje kovida je pokazalo, do kakšne meje je mogoče izvajati pritisk na rajo, da se ne pobuni preveč, oz., da so množice še vedno vodljive tudi, če pride do "manjših" izgredov, kot je npr kolo z zvončkom :)
OutOfTheBox; če je res, kar praviš, bom napisal kapo dol, ker se ne greš nekega "preseravanja", že to, da imata s punco en avto, je v današnjih časih praznik svoje vrste. Seveda ima kamikaza po svoje prav, ampak mislim, da on hoče povedati zraven še nekaj drugega, ima pa tudi on prav. Kar se tiče štroma, me prav zanima, kaj se bunite, saj je sedaj svoboda in se pleše :D Ja, v resnici žalostno za zjokat, samo raja misli, da je elektrika, ki pride do vtičnice, čista energija, čeprav se jo že v prenosu izgubi 10 procentov zaradi same fizike v kablih in trafotih. Po drugi strani pa, če postavimo plinovod, nima izgub pri prenosih, edini CO2 odtis je pri sami izgradnji, nato pa je "mir pri bajti"... isto tako je z Jedrsko, enkrat, ko se se zgradi, imaš na voljo desetletja čiste energije, pa tudi odpadki niso takšen "bav bav", kot si mnogi mislijo.
Nekdo je napisal, da je treba pomesti prvo pred svojim pragom. EDINO PRAVILNO! Mi vsi se lahko oglašamo in kažemo s prstom na druge, nato pa iz žepa vzamemo zadnji model telefona, ki sam zase res ne porabi veliko, nekje v kontejnerjih in data centrih pa laufajo strežniki 24/7, da se mi lahko igramo za aplikacijami. Ampak to je samo eden od primerov, da neka "eco" nalepka še ne pomeni tega v resnici, ampak je to bolj "marketinški" trik, da se proda nek izdelek. Še eden od takšnih banalnih primerov je recimo ta, ko se pelješ s kolesom do trgovine, nato pa kupiš 150 gramsko pakiranje salame v plastični embalaži, pa še dve glavi solate, seveda vsako v svoji plastični embalaži. Kruh je potrebno jemati s plastičnimi rokavicami, seveda so za enkratno uporabo, trajna živila, ki bi lahko bila v steklenih kozarcih, so seveda v plastiki...
Avti; postajajo vse večji in težji, včasih so bila dovolj 13, 14 in 15 colska platišča, danes je 17 začetek, raje 19, prostora za potnike in prtljago pa vse manj in manj. Zakaj? Enoznačen odgovor: "da bodo potniki varni v primeru trka"". KAKŠNEGA TRKA, če pa vse stoji ali pa se pelje 20 pod omejitvami!
Skratka, na kratko povedano; "" jebejo nas v zdrav mozak "", mi pa, namesto, da bi se uprli, še kimamo in nastavljamo ritko. Lahko bi zaključil z negativizmom, ampak sem že nekajkrat na tubi zasledil znanstvenike, ki so rekli, da je obdobje, ki ga sedaj živimo, isto, kot obdobje v času razpada Rimskega imperija, le da mi imamo Wi-FI. Fun times ahead, najti moram le še karto za prvo vrsto ter nabaviti "hotdog in buda"...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
Lonsarg ::
Eko fašizem je zame to k slamce ukinjajo.
To da z tehnologijo zmanjšamo vpliv na okolje pa je zama navadna spodobna ekologija. Torej EV in podobno.
To da z tehnologijo zmanjšamo vpliv na okolje pa je zama navadna spodobna ekologija. Torej EV in podobno.
OutOfTheBox ::
Urbano#Desno je izjavil:
Pri nas smo v kratkih rokavih celo zimo.
Vesel sem da ti je udobno, ampak a ni to malo butasto z vidika resourcov? Plačaš več, da si lahko v kratkih rokavih, medtem če greješ manj in to razliko pokriješ z dolgimi rokavi ti je na koncu enako udobno za manjšo ceno.
Ne razumem flexa.
dexterboy ::
Eko fašizem je zame to k slamce ukinjajo.
To da z tehnologijo zmanjšamo vpliv na okolje pa je zama navadna spodobna ekologija. Torej EV in podobno.
Ali lahko tole malo bolj razložiš, prosim lepo, pa te ne hecam? Ta del s tehnologijo do manjšega vpliva na okolje kot tudi EV mašince...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
OutOfTheBox ::
OutOfTheBox je izjavil:
No ja, niti pod razno ne mislim, da sem neki športnik, pravzaprav sem bolj pri tistih, ki morajo z avtom iz kavča v kuhinjo, ampak s takimi številkami se pa res ne bi hvalil. Glih nekje na polovici mojih cifer si.
Vesel sem da živiš zdravo in aktivno življenje, super si. Mislim, da so zgrešil point mojega prispevka. Te številke nikoli niso bile mišljene za potrebe športa in flexanja (verjamem da imajo drugi daljšo pot za potrebe svojih obveznosti, ki jo tudi ravno tako prehodijo kot jaz in ti), so le prezentacija da imaš izbiro ki za večino ni "konvencionalna" in kadar ti pride v rutino to lahko dela vsak, ki ima funkcionalne noge. Bonus točke za zdravje.
Če bi se želel flexat, bi zgoraj izbral "vse vadbe" in ne filtriral po hoji, ampak to ni tema o športu in zdravemu življenju posameznika ampak o razogljičenju CO2, pri čemer je moj prikazan filter na screenshotu relevanten temu. Prikazuje zgolj le pot ki jo dnevno opravim za potrebe obveznosti za katere bi povprečen človek danes uporabil avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OutOfTheBox ()
Webmojster ::
Evo EKO avte..
Ob vseh ukrepih izpusti enaki kot pred 12 leti: krivi vse večji avtomobili
Kljub velikim ambicijam in strogim zahtevam večina osebnih avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem na cestah EU še vedno izpušča enako količino ogljikovega dioksida kot pred 12 leti, pa je v poročilu pred kratkim ugotovilo Evropsko računsko sodišče.
https://www.caszazemljo.si/trajnostno/t...
Ob vseh ukrepih izpusti enaki kot pred 12 leti: krivi vse večji avtomobili
Kljub velikim ambicijam in strogim zahtevam večina osebnih avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem na cestah EU še vedno izpušča enako količino ogljikovega dioksida kot pred 12 leti, pa je v poročilu pred kratkim ugotovilo Evropsko računsko sodišče.
https://www.caszazemljo.si/trajnostno/t...
Lonsarg ::
Eko fašizem je zame to k slamce ukinjajo.
To da z tehnologijo zmanjšamo vpliv na okolje pa je zama navadna spodobna ekologija. Torej EV in podobno.
Ali lahko tole malo bolj razložiš, prosim lepo, pa te ne hecam? Ta del s tehnologijo do manjšega vpliva na okolje kot tudi EV mašince...
Pac vpliv na naravo lahk zmanjsas na dva nacina, ena je z zmanjsanjen lagodja zivljenja, drugi pa je z bolj zeleno tehnologijo brez zmanjsanja udobja.
In ce ukinemo vso nafto in premog smo naredili veliko, dovolj da smo safe za ene 200 let. No plin je naslednji na vrsti, malo manj kriticen a se vedno kriticen.
Naslednji korak pa je kaka nano robotika ali kaj podobnega, da bomo na eko nacin lahko iz zemljine skorje crpali kovine. Pac kovine so nekaj cemur se ne bomo izognili, kovine bomo pac rabili, masovno, tako za same tehnoloske izdelke (pa naj bodo to baterije ali karkoli drugega) kot za industrializacijo vesolja in podobno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
dexterboy ::
Kdo pa je naročnik študije za izpuste vozil? Ker izdelati 2 tonsko kravo ni enako kot izdelati 1,5 tonsko vozilo. Torej, če imamo dve vozili, ki izpuščata v okolje ENAKO količino izpustnih plinov, istočasno pa je izdelava težjega vozila BOLJ obremenjujoča za naravo, potem tukaj ni potrebna atomska fizika, da človek ugotovi, da je že "Audi 100 avant quatro" več kot dovolj sodobno in varno vozilo za družino, ki tudi pokrije zahteve in potrebe za družinske izlete. Ali pa če dam za primerjavo novejši A6 (ampak začetno generacijo), ki že ima stranske airbage, da bo volk sit in koza cela ;)
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
dexterboy ::
Lonsarg; Saj lagodja življenja NI potrebno zmanjševati, le SPREMENITI je treba način življenja, to ni hud brainer, se pa začne že v vrtcu z vzgojo, seveda tudi v domačem okolju morata starša temu prispevati... UKINITI vso nafto in premog pa tudi NI REŠITEV, pa nihče od naju ni zgrešil bistva... dovolj je, če POSTOPNO začnemo z zmanjševanjem odvisnosti od fosilnih goriv, pa ne tako, da ju3 prešaltamo na štrom, ker so šoferji Tesel itak vsi tesle za volanom, ker sponzorirajo odprte kope rudnikov na Poljskem in v Nemčiji, da ne govorim o selitvi prebivalcev, ampak je dovolj tega na tubi. Ker po drugi strani pa zaradi "opranih možganov, da bodo Rusi napadli Evropo", zmanjšujemo odvisnost od plina, ki pa pri izgorevanju proizvaja veliko manj onesnaženja, kot pa bencin ali pa kurilno olje... Pa še bi lahko našteval floskule v stilu "Idiocracy"... Pozabil napisati: čim prej preiti na JE.
btw: oglje rabiš za roštilj. Da se zbere družba s frendi, pa tudi "pupe" včasih pašejo, da si človek spočije oči ;)
Saj ni res, pa je: proizvodnja betona na globalni ravni je kriva za 7 procentov vseh izpustov CO2 v ozračje. Lepo je živeti na 250 kvadratih, kajne?
btw: oglje rabiš za roštilj. Da se zbere družba s frendi, pa tudi "pupe" včasih pašejo, da si človek spočije oči ;)
Saj ni res, pa je: proizvodnja betona na globalni ravni je kriva za 7 procentov vseh izpustov CO2 v ozračje. Lepo je živeti na 250 kvadratih, kajne?
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dexterboy ()
Lonsarg ::
Pa saj ukinitev prodaje ICE 2030/2035 efektivno pomeni ukintev nafte za osebni transport do 2050 (ker bodo rabljeni še dolgo na trgu), za tovorni pa najbrž 2080, dizelske ladje najbrž 2100 ali še kasneje (edina resna alternativa dizlu za ladje je pomoje jedrska energija). To je ULTRA postopno, to je kvečjemo prepočasi ne prehitro!
Definitivno je del tudi spremeniti življenje tu se strinjam, ampak niti slučajno se ne strinjam da se to pusha preko osebnih odločitev posameznikov, to se mora urediti generalno državno. Recimo z boljšim javnim transportom, z regulacijo glede gradnje hiš (največ narediš če so trajnostne, torej glavne nosilne zadeve naj bodo 200-300 let), itd. Davki na težja vozila se sicer strinjam da so potrebni, ampak se treba zavedat da je to le kapljica v morje, prava rešitev pa je ukinitev avtov.
In ja plin je zadnji na vrsti po premogu in nafti, ampak vseeno ga moramo že sedaj začeti postopoma zmanjševati, ne moreš se iti zdaj prehoda NA plin in ga potem čez 50 let začeti ukinjati, to je ekonomski samomor. Uvoz energentov je še bolj uničujoč za Evropsko ekonomijo kot je uničujoč za ekologijo (in uničujoče je neglede na to a ga uvažamo iz Rusije ali drugod, tak da to iz kje ga uvažamo na igra večje vloge).
Definitivno je del tudi spremeniti življenje tu se strinjam, ampak niti slučajno se ne strinjam da se to pusha preko osebnih odločitev posameznikov, to se mora urediti generalno državno. Recimo z boljšim javnim transportom, z regulacijo glede gradnje hiš (največ narediš če so trajnostne, torej glavne nosilne zadeve naj bodo 200-300 let), itd. Davki na težja vozila se sicer strinjam da so potrebni, ampak se treba zavedat da je to le kapljica v morje, prava rešitev pa je ukinitev avtov.
In ja plin je zadnji na vrsti po premogu in nafti, ampak vseeno ga moramo že sedaj začeti postopoma zmanjševati, ne moreš se iti zdaj prehoda NA plin in ga potem čez 50 let začeti ukinjati, to je ekonomski samomor. Uvoz energentov je še bolj uničujoč za Evropsko ekonomijo kot je uničujoč za ekologijo (in uničujoče je neglede na to a ga uvažamo iz Rusije ali drugod, tak da to iz kje ga uvažamo na igra večje vloge).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
hruske ::
Več jedrske, več sončnih, več vetra, več hidro, več zrakotesnosti, več izolacije, več LED sijalk, več učinkovitosti, več jajc.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Urbano#Desno ::
Pa saj ukinitev prodaje ICE 2030/2035 efektivno pomeni ukintev nafte za osebni transport do 2050 (ker bodo rabljeni še dolgo na trgu), za tovorni pa najbrž 2080, dizelske ladje najbrž 2100 ali še kasneje (edina resna alternativa dizlu za ladje je pomoje jedrska energija). To je ULTRA postopno, to je kvečjemo prepočasi ne prehitro!
ICE avti bodo v prodaji še dolgo po 2035.
Urbano#Desno ::
Lonsarg ::
Če se novi ukinejo 2035 se rabljeni ukinejo 2050. Do takrat bo konzervativna populacija ki se upira EVjem že pomrla.
Itak bo že čez par let prodaja EVjev v EU predstavljala 50% (trenutno 20% če zraven šteješ še PHEV, 14% če solo EV), je že grožnja ukinitve in splošen trend dovolj da dejanske ukinitve pravzaprav niti ne rabiš, tudi če tistih nekaj % odpadnikov ostane.
Itak bo že čez par let prodaja EVjev v EU predstavljala 50% (trenutno 20% če zraven šteješ še PHEV, 14% če solo EV), je že grožnja ukinitve in splošen trend dovolj da dejanske ukinitve pravzaprav niti ne rabiš, tudi če tistih nekaj % odpadnikov ostane.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Urbano#Desno ::
Ok,
vsak ima svoj pogled ali vsak se mora enkrat nasrati z nakupom EV-ja.
Med znanci ki so ga kupili je sedaj že ena polovica takšnih ki elektro čudesa ne kupi nikoli več (in ta delaž se povečuje)
dexterboy ::
Teslo, ki fura EV, ne more, noče, ali pa ni sposobno dojeti, da 20 litrska kantica bencina, ki jo pelješ v prtljažniku avta, izgine v rezervoar vozila v minuti ali dveh, omogoča pa nadaljnjih 300 kilometrov vožnje... Ne, teslo od šoferja bo futralo svoj egotrip tako, da se bo med polurnim polnenjem avta slikalo za IG, fejs pa še kakšno platformo, spilo bo kofi to-go iz "eko" kozarčka in si iz bližnjega avtomata privoščilo sendvič, ki bo zavit v nepredušno plastično vrečko... jeah, baby, to je pravi dec, ne pa mi, pussyji, ki uporabljamo še ročni menjalnik.
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
OutOfTheBox ::
Preveč vas navade hecajo.
Smo šele na "začetku" in superchargerji v optimalnih razmerah lahko napolnijo avto za dodatnih 190km v 10 minutah (odvisno od avta, polnilca in stanje baterije). Popolno polnjenje normalno traja več, ker polnilci nad 80% polnjenje upočasnijo.
Če hodiš v službo, maš avto čez noč na polnilcu, zjutraj te pričaka poln. Če imaš daljšo pot (potovanje), načrtuješ 1 ali 2 kratka postanka za tistih dodatnih 190km.
Če pogledaš razliko v Teslinih superchargerjih V2 ali pa V3, boš videl da gre zadeva naprej z exponentno rastjo. Pri V2 bi v 10 min napolnil (glede na output), za cca 120 km (spet odvisno od avta, stanja baterije,..)
Smo šele na "začetku" in superchargerji v optimalnih razmerah lahko napolnijo avto za dodatnih 190km v 10 minutah (odvisno od avta, polnilca in stanje baterije). Popolno polnjenje normalno traja več, ker polnilci nad 80% polnjenje upočasnijo.
Če hodiš v službo, maš avto čez noč na polnilcu, zjutraj te pričaka poln. Če imaš daljšo pot (potovanje), načrtuješ 1 ali 2 kratka postanka za tistih dodatnih 190km.
Če pogledaš razliko v Teslinih superchargerjih V2 ali pa V3, boš videl da gre zadeva naprej z exponentno rastjo. Pri V2 bi v 10 min napolnil (glede na output), za cca 120 km (spet odvisno od avta, stanja baterije,..)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OutOfTheBox ()
c3p0 ::
Pa se kaka omejitev polnjenja po času enforca recimo v času vrha sezone, ko je dolga vrsta za polnjenje? Ali pa še vedno imaš opcijo it do 100%, če tako želiš?
ttzavod ::
Nekako ne najdem tegale grafa v vseh prikazih:
Grajenje jedrskih in zagotavljanje poceni nizko-ogljične jedrske energije po vzoru Francije je še vedno najboljša pot.
Lahko se malo zresnite s temi jedrsikimi elektrarnami? LAhko se malo umirite?
Jasno mi je, da vlaganja GEN v PR, v kar vlagajo zadnja leta milijone mora porodit neke sadove, ampak.... a res?????
1. Nukelarna energija je danes najdražji vir energije (razen plinskih koničnih) in je proizvodna cena novih cca 200€ za MWh. Danes se na terminskih borzah prodaja MWh za 70€ za par leta vnaprej.
2. POsledivca tega je , da je podjetje, lastnik francoskih nukelarnih elektran pač podjetje z največjo izgubo v Evropi.
3. NUkelarne elektrarne potrebujejo haldno vodo za hlajenje. Ker so v Franciji zadnja leta reke tople (klimatske spremembe) in imajo premalo pretoka, pač ne delajo. v 2022 je delalo tudi manj kot 30% vseh kapacitet in so jih reševali nemci. Ki imajo vetrnice (62 GW) in solarne elektrarne (68 gW) ter so veliko bolj disperzirani glede na vire.
4. NUlearne elektrarne se ne morejo regulirati po moči. Delajo vedno enako. Kar je izjemno slabo v omrežju v katerem se poraba spreminja. REcimo, v Sloveniji imamo čez viken v nočeh porabo tudi 800 MW. Nukelarka proizveje 690 MW. ZAradi nukelarke, ki se ne da izklopiti, moramo izklapljati hidroeletkrarne, ki veliko ceneje proizvejejo energijo, ampak se jih da zmanješvati po moči in izklapljati. Torej Dravske elektrarne proizvajajo po 19€ in so izklopljene čez noč, ker se veliko dražja nukelarka ne da izklopiti.
Največji problem je, ko je presežek tak, da moraš plačevati kupcem, da kupijo energijo. Temu se reče negativna cena. Trenutno s tem imajo največji problem Finci. Narediš nuklarko, imaš kredita in še moraš plačevati da ti nekdo vzame energijo.
5. ZA delo nukelarke potrebuješ nukelarno gorivo. 45% svetovnega trga drži Rusija in konkretno s Putinom povezana podjetja.
Z nakupom nukelarke postaneš energetsko odvisen od tujine. Vsaka kriza, vojna, bojkot, sankcije lahko vplivajo na to, da goriva ne bo mogoče dobiti. Razen, če si zelo priden.
Torej spotaneš odvisen. Energetsko in politično odvisen. Nisi več samozadosten.
6. V primeru vojne smo videli, da nukelarka lahko postane tarča sovražnika. ZElo boleča tarča In nukelarke niso odporne na rakete. SLovenija je tao mala, da bi vsaka katastrofa pomenila izselitev polovice Slovenije.
7. Lani oktobra se je zgodila napaka v KRškem, ki bi lahko pomenila katastrofo. Smo pač imeli srečo, da je luknjica bila mikroskopska. Prej ali slej se zgodi huda nesreča. Zato bomo najdli tujce, da vlagajo v nukelarko v Sloveniji. Ker nesreča in odpadki ostanejo nam. Njim gre le energija.
8. V TEskasu ob zmrzali je prva padla nukelarka. Ko rabiš energijo, nukelarke praviloma ne delujejo. Delujejo žal odlično, ko imaš energije preveč.
9. Ko nukelarka (velika elektrarna ) izpade imaš veliko krizo v omrežju. Zato se ob nukelarki OBVEZNO gradijo plinske elektrarna z vsaj 70% moči nukelarke. Izjemno drago. ČE imaš 1000 malih virov si veliko bolj varen. ČE ena ne deluje, del druga.
10. Da tukaj ne omenjamo 200.000 let hranjenja odpadkov (če jih aktivno ne hraniš, kdo zagotavlja, da jih kak terorist ne bo čez 1000 let odnesel v supermarket???). Trenutni proračun NEK je 4 milijona letno. Kdo bo to plačeval 199.950 let po zaprtju elektrarne? JE to moralno do zanamcev?
11. Rudnik urana Žiri se še vedno zapira in je že pokuril milijone €, a okolje še ni sanirano. To se vam zdi okoljsko čisto?
12.Kolk CO2 se pokuri za bogatenje urana? To se seveda ne računa vi bilanco, Kot tudi ne delovanje rudnikov, hranjenje odpadkov, sanacija in zapiranje nukelark. KEr ni primerov. NEmci so izračunali, da je skupna bilanca več kot 100 g CO2 na kWh, kar pomeni, da nikakor ne gre za nizkoogljični vir (kot trdijo Francozi in združenje proizvajalcev nukelarne energije).
IN najpomembnejše.
Cene solarnih eletkrarn so od 2010 padle 82% in cene baterij 87%.
NUkelarko lahko zakljulimo do leta 2045.
Kakšna bo cena soalrnih eletkrarn in baterij 2044? Zdaj je cena solarne energije 20 do 40€ za MWh, a nukelarke 200€.
Cena fotovoltaike in baterije še naprej pada.
ČE bo cena nukelarke 200 a solarne z bateirjami 5€ (verjetno bo manj), KDO BO IDIOT; DA PLAČA 200 IN SI NE NAREDI SAM ZA 5€ ?????
Nukelarke je sicer odlična rešitev za tiste, ki jo bodo delali in tiste, ki si obetajo provizije in zaslužek . ZA davkopalevalce je seveda katastrofa, a dejstvo je, da zaradi cen na trgu, nikoli ne bo začela z delom. PRiporočam branje interview direktorja GEN-I od včeraj. ZA 1,1 GW predvideva po zdajšnjih cenah 605 milijonov € letne izgube. A želelei bidelati tudi večjo. IDioti. Oziroma, roparji.
Zakaj nobeno nukelarko ne dela privat kapital ali banke?
Lonsarg ::
Nuklearke seveda delajo tudi privat podjetja, sam državne mafije ponavadi hočejo pristavit svoj lonček in hočejo bit zraven.
Sledeče točke: CO2, rezervne plinske elektrarne, odpadki, delna odvisnost od uvoza (delna zato ker ne gre za realtime uvoz kjer te lahko nekdo odreže). So HUJŠI problem pri sončnih kot jedrskih mimogrede. So pa pri obeh ZANEMARLJIV problem glede na kurjenje nafte/plina.
Kar mi rabimo pred referendumom za NEK2 je referendum ki PREPOVEDUJE državno lastništvo nad 40% povsod razen pri naravnih monopolih, ki se jkih striktno whitelista. In ne proizvodnja elektrike ni naravni monopol! (distribucija naprimer je). Sploh nima veze a so to sončne elektrarne ali hidro ali jedrske, državo je treba stran odrezat, to je splošen problem, ni specifičen za jedrsko.
HSE žre denar tudi trenutno ko se ne gradi jedrsko mimogrede, tudi hidro ne znajo profitabilno postavljat, ker pač država...
Sledeče točke: CO2, rezervne plinske elektrarne, odpadki, delna odvisnost od uvoza (delna zato ker ne gre za realtime uvoz kjer te lahko nekdo odreže). So HUJŠI problem pri sončnih kot jedrskih mimogrede. So pa pri obeh ZANEMARLJIV problem glede na kurjenje nafte/plina.
Kar mi rabimo pred referendumom za NEK2 je referendum ki PREPOVEDUJE državno lastništvo nad 40% povsod razen pri naravnih monopolih, ki se jkih striktno whitelista. In ne proizvodnja elektrike ni naravni monopol! (distribucija naprimer je). Sploh nima veze a so to sončne elektrarne ali hidro ali jedrske, državo je treba stran odrezat, to je splošen problem, ni specifičen za jedrsko.
HSE žre denar tudi trenutno ko se ne gradi jedrsko mimogrede, tudi hidro ne znajo profitabilno postavljat, ker pač država...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
feryz ::
Zakaj nobeno nukelarko ne dela privat kapital ali banke?Zato, ker bo prej crknil, kot dobil vložek nazaj. Banke pa, vsaj kolikor je meni znano, ne zidajo jedrskih elektrarn.
Država naj bi bila pa malo dlje, kot nekdo, ki ga lahko jutri kap ali ga avto povozi.
Nisi glih bister, a?
Pentium ::
Če hodiš v službo, maš avto čez noč na polnilcu, zjutraj te pričaka poln
Predpostavljaš da ima 100% populacije na voljo čez noč vtičnico, ki bo zagotavljala to?
Kako bodo oni, ki živijo v blokih (in jih je ogromno!) polnili čez noč??!
Čisto malomeščansko in eko braiswashed razmišljanje...
In tudi če, predstavljaj si, da ima neko manjše mesto (5-10k prebivalcev) na voljo toliko vtičnic za polnenje EV-jev, kot je prebivalcev.
Vsi pridejo domov okrog 17.00 in dajo polniti EV, hkrati pa še tečejo TČ in začnejo kuhati večerjo na indukcijo, ker so vsi eko IN.
Ker je pa ravno zima in je že ob petih popoldne že tema (ali pa zasneženo), pa je energija z vseh solarnih panelov enaka 0. Seveda rezultat je ogromna tokovna konica, ki lahko hitro pomeni električni mrk (ali redukcije - ampak kako bomo pa potem živeli?)
OutOfTheBox ::
Čisto malomeščansko in eko braiswashed razmišljanje...
Brainwashed je predvsem to da verjameš, da se za vse probleme ki si jih naštel ne bo našla dolgoročna rešitev, do takrat pa bodo še vedno obstajali motorji z notranjim izgorevanjem.
Tudi če je to čez 20 - 30 let (kar se sliši veliko), zadeva je pred vrati.
Predpostavljaš da ima 100% populacije na voljo čez noč vtičnico, ki bo zagotavljala to?
Jaz ne predpostavljam nič, ker trenutno situacijo poznam. Samo nekaj let v prihodnost vidim. In ko bo infrastruktura, bo tudi tistim v bloku pripadal poleg parkirišča tudi svoj polnilec.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OutOfTheBox ()
ttzavod ::
Zakaj nobeno nukelarko ne dela privat kapital ali banke?Zato, ker bo prej crknil, kot dobil vložek nazaj. Banke pa, vsaj kolikor je meni znano, ne zidajo jedrskih elektrarn.
Država naj bi bila pa malo dlje, kot nekdo, ki ga lahko jutri kap ali ga avto povozi.
Nisi glih bister, a?
Banke ne financirajo takih projektov, ker pogledajo poslovni plan in številke. Vsaka nukelarka proizveja le velikanske izgube.
Privatni kapila jih gradi le z državnimi garancijami, v katerih se država zaveže, da krije razliko.
Ne razumete ravno????
ttzavod ::
Če hodiš v službo, maš avto čez noč na polnilcu, zjutraj te pričaka poln
Predpostavljaš da ima 100% populacije na voljo čez noč vtičnico, ki bo zagotavljala to?
Kako bodo oni, ki živijo v blokih (in jih je ogromno!) polnili čez noč??!
Ja. Jaz živim v bloku. starem. Iz 60 letih.
Pred 7 leti smo si nareditli na fasadi polnilnico, 3 x 16A, kar zadostuje za cca 10 do 15 vozil.
Nismo čakali državo, občino, EU, GEN-I.....
V Sloveniji 69% prebivalcev živi v hišah. Potem kar dober prodent v novejših blokih z garažammi....
LE nekaj procentvo je v taki situaciji kot recimo naš blok. Brez parkirišč in brez zemljišča ob blokih.
In mi imamo rešeno.
KAj naj čakamo z elektriko? Ni dovolj, da se 75% voznega parka elektrificira takoj... PA potem razmišljamo o 10%, ki ima težave?
NE razumem vaših pomislekov.
Čisto malomeščansko in eko braiswashed razmišljanje...
In tudi če, predstavljaj si, da ima neko manjše mesto (5-10k prebivalcev) na voljo toliko vtičnic za polnenje EV-jev, kot je prebivalcev.
Vsi pridejo domov okrog 17.00 in dajo polniti EV, hkrati pa še tečejo TČ in začnejo kuhati večerjo na indukcijo, ker so vsi eko IN.
Ker je pa ravno zima in je že ob petih popoldne že tema (ali pa zasneženo), pa je energija z vseh solarnih panelov enaka 0. Seveda rezultat je ogromna tokovna konica, ki lahko hitro pomeni električni mrk (ali redukcije - ampak kako bomo pa potem živeli?)
Zamišljam si vaš blesavii scenarij.
Se lahko večje bedarije spomnite.
ČE vsi vklopimo mobilni telefon in hočemo klicati ob 17.00 bo omrežje padlo. Ker imajo bazne psotaje pravilo 1 ali 2 PRI priključka. 30 ali 60 kanalov.
Kdaj se vam je to nazadnje zgodilo?
NAš blok ima seštevek varovalk stanovalcev 1 MW.
Ampak na omorežje imamo priključek 250 kW.
KKako to gospod?
ČE vsi vklopimo vse svoje naprave, smo vrglil varovalke.
Kdaj se je zgodilo?
NIKOLI. Faktor 4 imajo tanovanjski bloki.
Zdaj vi meni razložite, zakaj bi vsi prišli domov ob 17 in začeli polniti?
Prvo, mi polnimo ženin avto praviloma enkrat tedensko... ob sobotah. Če pozabimo, potem naslednjo soboto.
Povprečen avto danes ima 60 kWh, a dnevno proabi 6 kWh (37 km)....
IN zakaj ob 17.00? ČE je ob 22.00 energija cenejša in omrežnina cenejša???
A veste zakaj je cenejša?
Ker je poraba nižja in omrežje ni obremenjeno.
Za logiko niste ravno najbolj oster nož v ladlcu?
ttzavod ::
Nuklearke seveda delajo tudi privat podjetja, sam državne mafije ponavadi hočejo pristavit svoj lonček in hočejo bit zraven.
Mogoče malo nedelljskega branja:
https://forbes.n1info.si/posel/nova-jed...
Aleksander Mervar:
Po Mervarjevi oceni pa bodo cene električne energije na borzah v Evropi v prihodnje nižje, kot bodo stroškovne cene iz novih jedrskih elektrarn.
"Pričakovani investicijski izdatki za britansko jedrsko elektrarno Hinkley Point so naravnost zastrašujoči. Zadnje informacije so, da naj bi bila investicija v 3.200-megavatno (MW) jedrsko elektrarno 40 milijard britanskih funtov, kar znese okoli 47 milijard evrov ali 15 milijonov na MW. Če to preračunamo na 1.100 MW JEK2, dobimo 16 milijard evrov. Stroškovna cena proizvedene električne energije, z upoštevanjem financiranja investicije, bi znašala med 150 in 160 evrov na megavatno uro (MWh). Trenutne cene na madžarski borzi Hudex za obdobje od 2025 do 2027 znašajo v povprečju 80 evrov za megavatno uro. Če razliko, torej 70 evrov, pomnožim z letno proizvodnjo v predvidenem obsegu 8,7 teravatne ure, dobim 609 milijonov evrov izgube letno," pravi.
Rad bi spoznal PRIVATNI KAPITAL, ki bi vložil denar, da ima letno 600 milijonov izgube.....
Res me zanima.
Ni težko preveriti izgube francoskega upravljalca nukealrk. NAjbolj zadolženo podjetje v Evropi z navečjimi letnimi izgubami. Preverljivo za vsakega investitorja. NA pa za volilce na referendumu, ki bi lahko potrdili ta rop državnega proračuna (za naslednja desetletja).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ttzavod ()
Lonsarg ::
Cena bo čez 40 let 500€/MWh, jedrska pa dela 60-80 let. Cena financiranja je v igri le če država kredit najame, privat kapital pa vloži lasten denar namesto da vloži v delnice. Privat kapital tipično tudi plača kak faktor 2 manj kot država, država pač ni dober gospodar.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zakaj so baterijski hranilniki prava stvar (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 83073 (4142) | FrRoSt |
» | Sonce in veter najpomembnejša vira elektrike v Evropi (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 13285 (8614) | A. Smith |
» | Vetrna energija postala primarni vir energije v Španiji (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 26081 (23510) | Zheegec |