» »

CERN bo Microsoftove licence nadomestil z odprtimi rešitvami

CERN bo Microsoftove licence nadomestil z odprtimi rešitvami

vir: Px Here

Slo-Tech - Evropska organizacija za jedrske raziskave, bolj znana kot upravljavka velikega hadronskega trkalnika in po kratici CERN, je napovedala, da bo na vseh področjih kjer je to mogoče, zamenjala Microsoftove izdelke z odprtokodnimi rešitvami. V organizaciji so tako zagnali projekt Malt, kar je okrajšava za "Microsoft Alternatives project".

Za CERN je ključno, da nova programska oprema zagotavlja enako raven storitev vsem kategorijam njihovih uslužbencev, ne povzroča vezanosti na konkretnega ponudnika (t. i. vendor lock-in), omogoča nadzor nad podatki in ponuja običajne funkcionalnosti za uporabnike. Prve bodo na udaru poštne storitve, prav tako bodo opustili Skype for Business in ga nadomestili z za zdaj še neimenovano VOIP storitvijo.

Vzrok za odmik od preverjene programske opreme ni kako iracionalno uporništvo, pač pa dejstvo, da je Microsoft CERN nedavno prenehal obravnavati kot akademsko inštitucijo in ji po novem storitve zaračunava z naročnino po glavi uporabnika. Cene nekaterih licenc so zato poskočile tudi za desetkratnik, kar je postalo preprosto preveč za njihov proračun.

Skratka, CERN, vso srečo na trnovi poti, ki se tu in tam za koga niti ni preveč dobro iztekla.

103 komentarji

«
1
2 3

dexterboy ::

Microsoft poha trawo katastrofalne kvalitete in se vsem zblede...
Namesto, da bi postali del zgodovine in javno objavili, da CERNu ne bodo računali licenc za uporabnike vsled vsega, kar je CERN odkril, oni sami sebi režejo vejo na kateri bodo sedijo...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

Kurzweil ::

Tole bo šlo verjetno gladko, vendarle ne gre za neke pajace iz javne uprave... to leti na 1001 novico, kako so v Nemčiji in Franciji v nekih državni ustanovi leta in leta hoteli presedlati na naprimer Linux xy distribucije in kako je to nemogoče... verjtno so drugačne ikone že prevelik zalogaj. V Cernu pa se najdejo seveda ljudje, ki bi znali tudi sami reševat hipotetične težave, tudi s pisanjem drivejev in podobnega.

Key Quest ::

Ze, ze, samo je vprasanje ali je smiselno da najboljsi znanstveniki na svetu zgubljajo cas s pisanjem driverjev in iskanjem drugacnih ikon, namesto da opravljajo raziskovalno dejavnost na svojem podrocju.

Cas se da vedno cenovno ovrednotit in vprasanje je samo ali je ceneje pljunit za licence ali pljunit za razvoj in vzdrzevanje prostih restev. Pa resno dvomim da bodo teoreticni fiziki zgubljali cas z usposabljanjem osnovnega softverja.

bf4ed ::

Veliko računalnikov že itak laufa na linux s custom programi za poizkuse. Tako da problemi z pisanjem driverjev odpadejo, saj so jih že napisali sami.
Sklepam po tem ko sem že parkrat videl kako namizje v kakem dokumentarcu.

Windowse bodo nadomestili v pisarnah.

Utk ::

In tega sigurno ne bojo delali teoretični fiziki.

Poldi112 ::

Kurzweil je izjavil:

Tole bo šlo verjetno gladko, vendarle ne gre za neke pajace iz javne uprave... to leti na 1001 novico, kako so v Nemčiji in Franciji v nekih državni ustanovi leta in leta hoteli presedlati na naprimer Linux xy distribucije in kako je to nemogoče... verjtno so drugačne ikone že prevelik zalogaj. V Cernu pa se najdejo seveda ljudje, ki bi znali tudi sami reševat hipotetične težave, tudi s pisanjem drivejev in podobnega.


Presedlati na linux ni problem - kot smo videli na problemu Municha. Problem je, da pri poslu z Linux-om županu nič ne pade v žep...
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Invictus ::

Kurzweil je izjavil:

V Cernu pa se najdejo seveda ljudje, ki bi znali tudi sami reševat hipotetične težave, tudi s pisanjem drivejev in podobnega.

Mislim, da tam ljudje niso plačani za pisanje driverjev.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

joze67 ::

V UKCju zdravniki niso plačani za razvoj IT sistema, pa se s tem vseeno ukvarjajo (jasno, pacient težijo, IT sistemi ne toliko, uporabniki so pa itaq subordinirani). Vedno je na voljo kak postdoc študent.

poweroff ::

Kar precej fizikov že sedaj uporablja Linux ali MacOS - na namizju. V ozadju so pa stvari večinoma plod lastnega razvoja in že sedaj tečejo na Linuxu.

Pa ne vem o kakšnih driverjih govorite? Za tiskalnike? Spletne kamere? Skenerje? Saj nismo leta 2000, no.
sudo poweroff

          ::

poweroff je izjavil:

Pa ne vem o kakšnih driverjih govorite? Za tiskalnike? Spletne kamere? Skenerje? Saj nismo leta 2000, no.


Najbrž da ne o teh driverjih, ampak o driverjih za trkalnik delcev!

tetriandoch ::

Imeli so 15 let scientific linux,katerega so tudi razvijali. Sedaj bodo iz predelave RHEL presedlali na Cent, ki je že itak klon RHEL. To je nabrž ta projekt.

Mato989 ::

Zanimivo je da bi vsi "vse" zastojn.... pod to spada tudi CERN... ni jim težko plačevat svojih ljudi z visokimi plačami ampak MSjevih programerjev pa ne bi plačevali =) Tisto pa naj bo gratis ker "nimajo keša" =)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

dexterboy ::

Po svoje imaš prav, ampak vidiš, da se je novica pojavila šele po tem, ko je MS odjavil, da bodo dvignili cene...
Sej, kako bi pa šele bilo, če bi CERN opalil kakšen patent na svoje delo?
Se spomniš, kje so iznašli internet? ;)

To je seveda stvar vsakega posameznika, kakšno mnenje ima o tem, ampak osebno sem prepričanja, da bi moralo biti znanje zastonj...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

Zgodovina sprememb…

Zmajc ::

Čez par let pa sledi novica kako se zaradi finančnih razlogov vračajo nazaj na M$.

Mato989 ::

dexterboy je izjavil:

Po svoje imaš prav, ampak vidiš, da se je novica pojavila šele po tem, ko je MS odjavil, da bodo dvignili cene...
Sej, kako bi pa šele bilo, če bi CERN opalil kakšen patent na svoje delo?
Se spomniš, kje so iznašli internet? ;)

To je seveda stvar vsakega posameznika, kakšno mnenje ima o tem, ampak osebno sem prepričanja, da bi moralo biti znanje zastonj...


Kdo financira CERN?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Zmajc ::

Drugače pa močno dvomim, da tile znanstveniki vejo uporabljat kaj več od Skyp-a in web browserja, kaj šele da bi kake gonilnike pisali. Za to imajo najet IT kader.

poweroff ::

Ne sodit drugih po sebi, no. Fiziki in matematiki večinoma znajo programirat.
sudo poweroff

bbbbbb2015 ::

Mato989 je izjavil:

Zanimivo je da bi vsi "vse" zastojn.... pod to spada tudi CERN... ni jim težko plačevat svojih ljudi z visokimi plačami ampak MSjevih programerjev pa ne bi plačevali =) Tisto pa naj bo gratis ker "nimajo keša" =)


Pogojev ne vem, a vem da so akademske institucije dobivale MS opremo po krepko znižanih cenah. Vsaj tako je bilo na Uni v Sloveniji in tudi v Belgiji. Ideja je verjetno, da se šolan folk navadi na Word. CERN je v svoji pravni obliki akademska inštitucija, zato bi (načeloma) morala ista pravila veljati (tudi) za njih.

Pa očitno pol ne. In to ni bilo zastonj, ne. Samo dosti ceneje je bilo.

Kaj pa vem, verjetno MS molze uporabnike kolikor more s software-as-service. Ugotovili so, da majo sredi Švice (oz. kjerkoli pod ali nad zemljo pač so) ENO VELIKO TOLSTO, nepomolženo kravo.

Zmajc je izjavil:

Drugače pa močno dvomim, da tile znanstveniki vejo uporabljat kaj več od Skyp-a in web browserja, kaj šele da bi kake gonilnike pisali. Za to imajo najet IT kader.

Newprijetni ljudje so, verjemi. Poznal sem enega, Matthiasa, po rodu iz Madžarske. Tehnike, ki so mu prestavljali opremo, je imenoval v angleščini "IT Monkey".

Zgodovina sprememb…

Evolve ::

Here we go again..

čez eno leto novica da gredo nazaj na Microsoft

carota ::

Zmajc je izjavil:

Drugače pa močno dvomim, da tile znanstveniki vejo uporabljat kaj več od Skyp-a in web browserja, kaj šele da bi kake gonilnike pisali. Za to imajo najet IT kader.

Več kot očitno ne govoriš iz izkušenj.

Zmajc ::

Očitno imamo tu same CERN certfied doktorje znanosti ki v prostem času programirajo gonilnike za custom made hardware. :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zmajc ()

ikeman ::

Munich massacre part 2 :D oz. izguba časa in $
https://slo-tech.com/novice/t711323

GrX ::

Zmajc je izjavil:

Očitno imamo tu same CERN cerfied doktorje znanosti ki v prostem času programirajo gonilnike za custom made hardware. :))

Od kdaj pa so doktorji znanosti zaposleni zgolj v CERN-u??? Fiziki in matematiki, osnove programiranja pridobijo že na fakulteti.

ikeman je izjavil:

Munich massacre part 2 :D oz. izguba časa in $
https://slo-tech.com/novice/t711323

Hvala, res nismo vedeli.. sicer pa je link pripopan že v sami novici.

Seveda razlik med zaposlenimi na občini in v CERN-u po tvoje očitno ni...


Pa, da ne boste zgolj Munich navajali kot referenco > List of Linux adopters @ Wikipedia

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GrX ()

bajsibajsi ::

joze67 je izjavil:

V UKCju zdravniki niso plačani za razvoj IT sistema, pa se s tem vseeno ukvarjajo (jasno, pacient težijo, IT sistemi ne toliko, uporabniki so pa itaq subordinirani). Vedno je na voljo kak postdoc študent.


Kateri zdravnik v UKC (LJ/MB?) se ukvarja z razvojem IT sistema in katerega?

darkolord ::

bbbbbb2015 je izjavil:

Pogojev ne vem, a vem da so akademske institucije dobivale MS opremo po krepko znižanih cenah. Vsaj tako je bilo na Uni v Sloveniji in tudi v Belgiji. Ideja je verjetno, da se šolan folk navadi na Word. CERN je v svoji pravni obliki akademska inštitucija, zato bi (načeloma) morala ista pravila veljati (tudi) za njih.
Mislim, da pod "akademske institucije" spadajo v glavnem izobraževalne ustanove.

zavajon ::

Mato989 je izjavil:

Kdo financira CERN?

Davki, ki pa jih ti menda nerad plačuješ ;)

pegasus ::

darkolord je izjavil:

Mislim, da pod "akademske institucije" spadajo v glavnem izobraževalne ustanove.
Ja, tu je srž problema. "Akademske institucije" so po novem definirane kot tiste, ki lahko uradno izdajo neko diplomo, doktorat. Torej vsi raziskovalni inštituti kar naenkrat odpadejo. Kar je ok, pomeni več kvalitetnih doprinosov v odprto kodo.

Mato989 ::

zavajon je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Kdo financira CERN?

Davki, ki pa jih ti menda nerad plačuješ ;)


Torej nekdo predlaga da bi patentirali svoja dognanja v CERNU čeprav jih plačujemo davkoplačevalci? Epsko!
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Markoff ::

          je izjavil:

poweroff je izjavil:

Pa ne vem o kakšnih driverjih govorite? Za tiskalnike? Spletne kamere? Skenerje? Saj nismo leta 2000, no.


Najbrž da ne o teh driverjih, ampak o driverjih za trkalnik delcev!

I hope the collider's driver is sober and sound...

dexterboy je izjavil:

Se spomniš, kje so iznašli internet? ;)

No, saj se strinjam z ravnanjem CERN-a, a bodimo malo bolj natančni. Internet je razvila DARPA. Tim Berners-Lee je v okviru CERN razvil http.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

Glugy ::

Microsoftu je mal samopodoba stopila v glavo. Mal se je uštel. Pri takih strokovnjakih nabit cene je neumnost brez primere. To vendarle niso frankfurtski amaterski uradniki.

Zmajc ::

Glugy je izjavil:

Microsoftu je mal samopodoba stopila v glavo. Mal se je uštel. Pri takih strokovnjakih nabit cene je neumnost brez primere. To vendarle niso frankfurtski amaterski uradniki.


Ne, to so ženevski znanstveniki, ki serjejo s polnimi ritmi.

srnjak ::

Ustanova, ki se ukvarja z dejavnostjo iz javne domene, naj, če je le možno, tudi uporablja programsko opremo, ki je v javni domeni.

Zvezdica27 ::

no pa kaj je tle zdaj drama? Že če samo word in exchange nadomestijo pa je zmaga. Sistem je drugo - če je OEM gor bo pač še naprej win. Ne rabiš pa uporabljati jebeni skype ali visio, ker je drugih FOSS zadev dovolj.

Če pa mislijo iti na svoj distro, pa naj se samo držijo neke večje zadeve (če so na RHEL tudi ta ni brezplačen) pa bo vse OK. Namenski programi pa se lač prevedejo v karkoli ane, pa bo delalo tudi na linux.

zz

jype ::

Mato989 je izjavil:

Kdo financira CERN?
Jaz.

s1m0n ::

Jaz bi rekel, da tam že sedaj velik del računalnikov teče na ne Windows OSu.
Ta se verjetno uporablja le v administraciji in podobno.

darkolord ::

srnjak je izjavil:

Ustanova, ki se ukvarja z dejavnostjo iz javne domene, naj, če je le možno, tudi uporablja programsko opremo, ki je v javni domeni.
Če se napajajo iz javnih sredstev, naj uporabljajo, kar je učinkoviteje. Plače so daleč največji strošek.

FireSnake ::

Projekt, ki teži k temu, da gredo stran od Microsofta ima v imenu besedo "Microsoft"

??? :P
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Zmajc ::

Gamad, ki se financira z proračinskih sredstev je ponavadi navajena, da vse dobi "zastonj", za vsak cent ki ga morajo plačat privatnemu sektoju se vedejo kot da morajo vse preplačat 20x. Samoumevno je da se jim mora vse prodat skoraj zastonj, pa še vedejo se zraven kot da bi jim za to noge moral polizat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zmajc ()

pegasus ::

Ta gamad vleče in poriva našo civilizacijo naprej, ker brez take gamadi bi samo zgnila in crknila.

jype ::

darkolord je izjavil:

Če se napajajo iz javnih sredstev, naj uporabljajo, kar je učinkoviteje. Plače so daleč največji strošek.
Microsoft ni primerna rešitev za resno uporabo.

Vir:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

SmeskoSnezak ::

Vecina vas sploh original novice ne razume ali pa ne prebere:

Coming in 2019

The first major change coming is a pilot mail Service for the IT department and volunteers this summer, followed by the start of CERN-wide migration. In parallel, some Skype for Business clients and analogue phones will migrate to a softphone telephony pilot.

Many other products and services are being worked on: evaluations of alternative solutions for various software packages used for IT core services, prototypes and pilots will emerge along the course of the next few years.


Tukaj pa imas javno, kaj laufa/popravljajo/itd:
https://cern.service-now.com/service-po...

Neke stvari so itak ze na Linuxu, ip.

Raje se pridruzite strokovnjakom in svetujte:
http://cern.ch/malt
@ Pusti soncu v srce... @

Zgodovina sprememb…

3p ::

Moji štirje "centi":
1) Zdaj so res že vsi ugotovili, da je boljše izdelke prepakirati v storitve. Ljudem rečeš: "tole vas bo stalo le kavico na dan". Jeba.
2) Tudi v resnici programska oprema ni ravno stol, ki ga po končani zasnovi 30 let štancaš z čim manjšimi stroški. Razvoja ne moreš prekiniti in razporediti ljudi drugam. Hkrati pa ne moreš predvidevati koliko verzij Izdelka (tm) 20xx+1 boš lahko prodal.
3) Za take obče probleme, kot jih najbrž ima tudi CERN, bi lahko že zdavnaj imeli odlične FLOSS rešitve... Ja, saj nekatere so odlične, dosti pa jih je solidnih, za silo ali zanič. Imeli bi več odličnih, če ne bi tudi pri tem veljala ekonomska logika: "naj jih razvije kdo drug!" Dosti odprtokodnih projektov "strada" (primanjkuje razvijalcev), ker vsi čakajo, da bo investiral kdo drug. (Zdaj samo čakam nekoga, da mi razloži, da naj odprtokodne projekte ravijamo zvečer po šihtu za hobi. FYI: to pri velikih projektih pač ne deluje.) Upam, da bo CERN plačal par ljudi, da bojo zanimive projekte pomagali razvijati?
4) Vendor lock-in nas v resnici preveč stane. Ampak ljudje smo leni in podjetjem pri tem pomagamo. Kdaj ste nazadnje kolegom poslali prezentacijo v "powerpoint" formatu?

poweroff ::

Zmajc je izjavil:

Očitno imamo tu same CERN certfied doktorje znanosti ki v prostem času programirajo gonilnike za custom made hardware. :))

Slučajno kar dobro poznam zadeve povezne s tem. Ja, tukaj gre za znanstvene instrumente. Izdelani so v majhnih serijah - beri: 1 kos. Zadeva je highly custom. Če imajo spisane "gonilnike" (bolj gre za module za zajem podatkov na računalnik), so jih spisali sami. Ker so tudi sami razvili te instrumente. Priklopit zadevo na Linux, Windows ali XY mašino je tukaj še najbolj trivialen problem.

bajsibajsi je izjavil:

Kateri zdravnik v UKC (LJ/MB?) se ukvarja z razvojem IT sistema in katerega?

dr. Marko Noč recimo:
https://podcrto.si/it-v-ukc-ljubljana-t...

Kar se pa tiče Skype for Business... zelo jih razumem zakaj se ga hočejo znebiti. Zadeva je namreč precej crappy...
sudo poweroff

imagodei ::

Mato989 je izjavil:

Zanimivo je da bi vsi "vse" zastojn.... pod to spada tudi CERN... ni jim težko plačevat svojih ljudi z visokimi plačami ampak MSjevih programerjev pa ne bi plačevali =) Tisto pa naj bo gratis ker "nimajo keša" =)

Ne, v bistvu je to tisto, ko blodite, da gre za brezvezno znanost "ful velik denarja". Potem se pa izkaže, da Micro$oft "malenkost" podraži licence in raziskovalna inštitucija ni več zmožna plačat.

Zdej, če bi ameriška vojska prišla ven s takim uradnim razlogom, bi se lahko smejali. Če pa pride CERN, pa lahko samo modro pokimamo.
- Hoc est qui sumus -

Mato989 ::

imagodei je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Zanimivo je da bi vsi "vse" zastojn.... pod to spada tudi CERN... ni jim težko plačevat svojih ljudi z visokimi plačami ampak MSjevih programerjev pa ne bi plačevali =) Tisto pa naj bo gratis ker "nimajo keša" =)

Ne, v bistvu je to tisto, ko blodite, da gre za brezvezno znanost "ful velik denarja". Potem se pa izkaže, da Micro$oft "malenkost" podraži licence in raziskovalna inštitucija ni več zmožna plačat.

Zdej, če bi ameriška vojska prišla ven s takim uradnim razlogom, bi se lahko smejali. Če pa pride CERN, pa lahko samo modro pokimamo.


Seveda gre... naj dajo plačilke tistih majstrov ven pa da vidimo koliko so plačani tile strokovnjaki ki tako TEŽKO garajo v CERNu... lahko bi se odpovedali vsak par jurčkov in dali za licenco =) Itak delajo v dobro človeštva na davkoplačevalski denar ker noben drug jih ne bi financiral iz privatnega sektorja ker je NEPROFITABILNO še 100 let in bi lahko delali v dobro Sveta za par jurčkov in free flet... saj veš to je 10x več kot povprečen Evropejec KI JIH FINANCIRA!
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

JanBrezov ::

s1m0n je izjavil:

Jaz bi rekel, da tam že sedaj velik del računalnikov teče na ne Windows OSu.
Ta se verjetno uporablja le v administraciji in podobno.

Verjetno je res tako. Na linku z Linux adapterji, ki ga je prilepil GrX, namreč piše:

Both CERN and Fermilab use Scientific Linux in all their work; this includes running the Large Hadron Collider or the Dark Energy Camera or the 20,000 internal servers of CERN

Looooooka ::

Tko kot je bilo napisano.
Zakaj bi Microsoft talal zastonj licence firm od katerih nima nicesar?
Zato, da bodo zastonj tipkal word dokumente med tem, ko njihovi razvojniki tako ali tako programirajo za linux?
Dejansko jim potem zastonj resujejo tisto, kjer peljejo konkurenco scat. V pisarniskih resitvah.
Ko Microsoft potala licence studentom s tem odpira moznost, da bo student nekega dne prisel delat za Microsoft ali pa bo zaposlen nekje, kjer se uporablja njihove izdelke.
Popravek. Da bo zaposlen nekje, kjer bodo kupili licenco za njihove izdelke. Ce se izkaze, da talajo licence nekomu, kjer iz te moke ne bo kruha, delnicarji v tem verjetno ne vidijo prav nobene logike.
Neka zastonjkarska organizacija pac nikoli niso bili in tudi ne bodo bili, ker s tem ne prides nikamor.
Dokaz je ze to, da "komunajzerji" zgoraj kazejo grafe izdelkov, ki so financirani z denarjem iz privatnega sektorja, ker z javnega pac ni denarja. Pa ce jim namestis vse mozne verzije linux namizja.
Zastonj software ne prinasa denarja. Prinasa ga delo. Zato so zastonjski projekti ponavadi posledica hobijskega programiranja. Ker je nekdo dovolj placan za svoje delo in ima prosti cas v katerem se dejansko lahko ukvarja s tistim, kar ga veseli.
CERN denar dejansko samo kuri. Ne glede na to, kaj bodo kdaj odkrili, trenutno denar samo kurijo.

pegasus ::

Looooooka, smiliš se mi zaradi tvojega omejenega pogleda na svet. Ni vse v denarju ...

Mato989 ::

pegasus je izjavil:

Looooooka, smiliš se mi zaradi tvojega omejenega pogleda na svet. Ni vse v denarju ...


Pol pa se mu odpovej... denar je osnova, in vsak ga želi ali pa želi dobrine ki se kupijo z denarjem...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

CERN bo Microsoftove licence nadomestil z odprtimi rešitvami (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
10318981 (15797) Mavrik
»

Slovenija na poti k članstvu v CERN-u!

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
4011876 (7329) gus5
»

Dvajset let prostega svetovnega spleta

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
153453 (2312) Gregor P
»

Epilog: nadsvetlobnih nevtrinov ni

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
349657 (7442) MasterBlaster
»

CERN zagnal LHC@home 2

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
247760 (6492) gruntfürmich

Več podobnih tem